Gigstep AB jobb i Malmö

Hitta lediga jobb hos Gigstep AB i Malmö. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Malmö.

Receptionist till företag i centrala Malmö!

Frontofficepersonal
Läs mer Maj 25
Vi söker nu en lyhörd, serviceminded och flexibel person till en av våra kunder. Här kommer du få jobba i en modern arbetsmiljö och med trevliga kollegor i centrala Malmö.

Vi tror att du som söker är en koordinerande person som trivs i en rörlig miljö och alltid sätter kunden i störst fokus. Dessutom är du strukturerad, har förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt och vet vad som ska prioriteras. Du är prestigelös och tar gärna egna initiativ. Att ta kontakt med människor är inga problem för dig då du har servicekänslan i ryggraden. Du är noggrann, ser detaljer och uppmärksammar kollegor och kunder i din omgivning.

Flytande i svenska och engelska är ett krav då du kommer hantera telefon och mail på båda språken.

Det är meriterande om du har jobbat i en liknande tjänst tidigare eller om du har utbildning inom området service management.

Det här uppdraget är på 50%, därför är det perfekt för dig som tillexempel studerar eller jobbar deltid.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb för dig med intresse för fastighetsteknik!

Fastighetsingenjör
Läs mer Maj 23
Västra Skåne är din arbetsplats. Du åker ut tillsammans med en senior medarbetare och hjälper honom/henne med det administrativa. Det kan vara allt från att mäta till att föra anteckningar. Tidsschemat är tajt och det är viktigt att ni är på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Som läget ser ut nu kommer du arbeta heltid tisdag till fredag, men det kan komma att bli mer. Start är omgående och till årsskiftet. Arbetstiderna varierar något, men räkna med relativt tidiga morgnar och att ni ibland får stanna kvar i fastigheten för att bli klara med ert uppdrag.

Vi tror att du har intresse i byggtekniska projekt, akustik och/eller fastigheter. Kanske har du tagit en paus från någon ingenjörsutbildning eller liknande. Vi är öppna för förslag, men det är viktigt att du är noggrann, kommunikativ och pålitlig.

Troligtvis underlättar det om du har körkort, men det är inget krav. Orterna ni besöker är små, men som tur är finns Pågatågen. Den seniora medarbetaren som du assisterar har firmabil och kan hämta upp dig vid tågstationen.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare se hit!

Backofficepersonal
Läs mer Maj 18
Är du en noggrann och serviceminded kundtjänstmedarbetare som också har ett lite kittlande intresse för IT? Perfekt!

Vi söker kundtjänstmedarbetare till ett IT-företag men där du kommer att jobba med kundtjänst. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder som ringer eller mejlar in med sina frågor, felanmälningar, ärenden, eller beställningar.

Du kan tex ha arbetat administrativt eller i en kundtjänst, varit den IT intresserade butikssäljaren eller varit den andra sökt hjälp av när de haft administrativa eller IT relaterade utmaningar. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Som person är du kommunikativ, serviceinriktad och tycker om att lösa ärenden. Det något slitna uttrycket "spindeln i nätet" är relevant här och du är en person som trivs med att vara den som har koll på läget. Din datorvana är mycket hög och du trivs i en miljö som är tempoväxlande.

Det viktigaste är att du alltid ger kunderna högklassig service. Det är högt tempo i denna tjänsten och det är därför viktigt att du trivs i en miljö där det hela tiden händer oförutsedda saker. Ingen dag är den andra lik och du kommer stöta på utmaningar varje dag.

För det här uppdraget söker vi både heltid och studentmedarbetare. Om du studerar kan det även finnas goda möjligheter till att arbeta under sommaren.

Om det här stämmer in på dig, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Lönespecialist till Kjell & Co!

Löneadministratör
Läs mer Maj 9
Som lönespecialist hos Kjell & Co Elektronik och Kjell BidCo AB kommer du att ansvara för att lönehanteringen samt personaladministrationen sker enligt företagets rutiner. Här kommer du vara med i hela löneprocessen och håller dig och kollegorna uppdaterad om eventuella förändringar inom områdes lagar, avtal och annan expertis inom området!

Här kommer du att erbjudas en arbetsplats i spännande och växande miljö med utvecklingspotential för rätt person. Du kommer att bli en viktig nyckelspelare för företaget och bidra till företagets utvecklingsresa framåt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

- Lönehantering och personaladministration för Kjell & Co Elektronik AB och Kjell BidCo AB och ansvarar för samordningen av arbetet kopplat till dessa processer. Du kommer även att sköta lönehanteringen och personaladministration kopplat till Kjell &Co; Norway AS.
- Se till att eventuella problem kopplade till ovanstående arbetsflöden alltid är uppdaterade och löser eventuella problem.
- Du kommer att ha koll på alla rapporter och statistik för både interna och externa kollegor.
- Administration av pension, försäkringar och kostnadsredovisning.
- Skriva arbetsgivarintyg.
- Lönerevision och lönekartläggning
- Löneutbetalningar
- Stötta chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor


För att passa in i den här tjänsten krävs det att du har:

- Relevant utbildning eller arbetat minst 5 år i en liknande roll på ett stort bolag sen tidigare.
- Jobbat med lönehantering mot både arbetare och tjänstemän.
- Erfarenhet av utvecklingsarbete kopplat till digitalisering och systemhantering


Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet och jobbat i Agda PS, Quinyx eller Navision men med en positiv inställning och erfarenhet inom branschen kan vi lära dig!

Vem är du?

Som person är du driven och motiverad till att utvecklas tillsammans med Kjell & Co. Du trivs att driva processer framåt och är inte rädd för att ta egna intuitiv. Du har ett strukturerat arbetssätt och är både ansvarsfull och väldigt noggrann. Dessutom tror vi att du skulle beskriva dig själv som en lagspelare med god kommunikativ förmåga.

Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Lönespecialist till Kjell & Co!

Löneadministratör
Läs mer Maj 4
Som lönespecialist hos Kjell & Co Elektronik och Kjell BidCo AB kommer du att ansvara för att lönehanteringen samt personaladministrationen sker enligt företagets rutiner. Här kommer du vara med i hela löneprocessen och håller dig och kollegorna uppdaterad om eventuella förändringar inom områdes lagar, avtal och annan expertis inom området!

Här kommer du att erbjudas en arbetsplats i spännande och växande miljö med utvecklingspotential för rätt person. Du kommer att bli en viktig nyckelspelare för företaget och bidra till företagets utvecklingsresa framåt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

- Lönehantering och personaladministration för Kjell & Co Elektronik AB och Kjell BidCo AB och ansvarar för samordningen av arbetet kopplat till dessa processer. Du kommer även att sköta lönehanteringen och personaladministration kopplat till Kjell &Co; Norway AS.
- Se till att eventuella problem kopplade till ovanstående arbetsflöden alltid är uppdaterade och löser eventuella problem.
- Du kommer att ha koll på alla rapporter och statistik för både interna och externa kollegor.
- Administration av pension, försäkringar och kostnadsredovisning.
- Skriva arbetsgivarintyg.
- Lönerevision och lönekartläggning
- Löneutbetalningar
- Stötta chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor


För att passa in i den här tjänsten krävs det att du har:

- Relevant utbildning eller arbetat minst 5 år i en liknande roll på ett stort bolag sen tidigare.
- Jobbat med lönehantering mot både arbetare och tjänstemän.
- Erfarenhet av utvecklingsarbete kopplat till digitalisering och systemhantering


Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet och jobbat i Agda PS, Quinyx eller Navision men med en positiv inställning och erfarenhet inom branschen kan vi lära dig!

Vem är du?

Som person är du driven och motiverad till att utvecklas tillsammans med Kjell & Co. Du trivs att driva processer framåt och är inte rädd för att ta egna intuitiv. Du har ett strukturerat arbetssätt och är både ansvarsfull och väldigt noggrann. Dessutom tror vi att du skulle beskriva dig själv som en lagspelare med god kommunikativ förmåga.

Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Lönespecialist till Kjell & Co!

Löneadministratör
Läs mer Maj 6
Som lönespecialist hos Kjell & Co Elektronik och Kjell BidCo AB kommer du att ansvara för att lönehanteringen samt personaladministrationen sker enligt företagets rutiner. Här kommer du vara med i hela löneprocessen och håller dig och kollegorna uppdaterad om eventuella förändringar inom områdes lagar, avtal och annan expertis inom området!

Här kommer du att erbjudas en arbetsplats i spännande och växande miljö med utvecklingspotential för rätt person. Du kommer att bli en viktig nyckelspelare för företaget och bidra till företagets utvecklingsresa framåt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

- Lönehantering och personaladministration för Kjell & Co Elektronik AB och Kjell BidCo AB och ansvarar för samordningen av arbetet kopplat till dessa processer. Du kommer även att sköta lönehanteringen och personaladministration kopplat till Kjell &Co; Norway AS.
- Se till att eventuella problem kopplade till ovanstående arbetsflöden alltid är uppdaterade och löser eventuella problem.
- Du kommer att ha koll på alla rapporter och statistik för både interna och externa kollegor.
- Administration av pension, försäkringar och kostnadsredovisning.
- Skriva arbetsgivarintyg.
- Lönerevision och lönekartläggning
- Löneutbetalningar
- Stötta chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor


För att passa in i den här tjänsten krävs det att du har:

- Relevant utbildning eller arbetat minst 5 år i en liknande roll på ett stort bolag sen tidigare.
- Jobbat med lönehantering mot både arbetare och tjänstemän.
- Erfarenhet av utvecklingsarbete kopplat till digitalisering och systemhantering


Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet och jobbat i Agda PS, Quinyx eller Navision men med en positiv inställning och erfarenhet inom branschen kan vi lära dig!

Vem är du?

Som person är du driven och motiverad till att utvecklas tillsammans med Kjell & Co. Du trivs att driva processer framåt och är inte rädd för att ta egna intuitiv. Du har ett strukturerat arbetssätt och är både ansvarsfull och väldigt noggrann. Dessutom tror vi att du skulle beskriva dig själv som en lagspelare med god kommunikativ förmåga.

Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

1st line supporttekniker till det bästa supportlaget i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 11
Vi söker efter dig som gillar att ge kunder service, vara den som har koll på läget och älskar IT!

Dina arbetsuppgifter kommer vara att ta emot samtal och mejl från kunder och hjälpa dem på bästa sätt. Exempel på vad du kommer göra om dagarna:

- Felsöka, installera applikationer och hantera beställningar
- Ta emot ärenden som du sedan har uppföljningsansvar på
- Lära dig kundernas tekniska miljö, verksamhet och avtal


De tekniska områdena du kommer arbeta med är:

- Windows 7/10
- Citrix
- Outloock och Exchange
- Active Directory
- MS Office
- Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP)
- Skrivare och skrivarhantering
- Hårdvarurelaterade frågar
- Office 365


Din gymnasieutbildning eller annan utbildning hade troligtvis en teknisk inriktning. Du är nyfiken, vill lära dig och arbetar för långsiktiga relationer. Du kommer lära dig massor av dina kollegor och din problemlösningsförmåga utvecklas varje dag. Du är klippan man kan lite på som tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Joina det bästa supportlaget i Malmö!

Ansök nu

1st line supporttekniker till det bästa supportlaget i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 25
Vi söker efter dig som gillar att ge kunder service, vara den som har koll på läget och älskar IT!

Dina arbetsuppgifter kommer vara att ta emot samtal och mejl från kunder och hjälpa dem på bästa sätt. Exempel på vad du kommer göra om dagarna:

- Felsöka, installera applikationer och hantera beställningar
- Ta emot ärenden som du sedan har uppföljningsansvar på
- Lära dig kundernas tekniska miljö, verksamhet och avtal


De tekniska områdena du kommer arbeta med är:

- Windows 7/10
- Citrix
- Outloock och Exchange
- Active Directory
- MS Office
- Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP)
- Skrivare och skrivarhantering
- Hårdvarurelaterade frågar
- Office 365


Din gymnasieutbildning eller annan utbildning hade troligtvis en teknisk inriktning. Du är nyfiken, vill lära dig och arbetar för långsiktiga relationer. Du kommer lära dig massor av dina kollegor och din problemlösningsförmåga utvecklas varje dag. Du är klippan man kan lite på som tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Joina det bästa supportlaget i Malmö!

Ansök nu

Marknadskoordinator till Upptec!

Marknadskoordinator
Läs mer Feb 14
Då Upptec under en period framöver behöver stöttning på deras marknadsavdelning söker vi nu dig som vill gigga som marknadskoordinator. Är du driven och en stjärna på att skapa content, välkommen med din ansökan redan idag!

Vi tror att du som söker har en tidigare erfarenhet inom marknad och gillar att se saker hända. Vi tror också att du är organiserad och trivs i en koordinerande roll då du kommer att fungera som spindeln i nätet. Du säkerställer att deadlines hålls när det kommer till publicering av Artiklar och PR announcements. Du bör ha tidigare erfarenhet av Wordpress och ett plus om du har jobbat i HubSpot men annars kommer du lära dig det. Eftersom att allt material publiceras på engelska krävs det även att du är bekväm i det engelska språket, speciellt när det kommer till att skriva.

Upptec är placerade i centrala Malmö, 5 minuter från Malmö C. Du kommer få jobba med inspirerande och engagerade kollegor som gärna möter dig i en pingismatch när det finns tid över. Stort öppet kontorslandskap med stora fönster ut mot Malmös bästa shoppinggata.

Gigget är på 3 månader, men för rätt person finns möjlighet till förlängning. Vi tror att du är flexibel och kan jobba 1-3 dagar i veckan, alternativt halvdagar - Vi är öppna för båda!

Upptec har ett behov helst redan imorgon. Så om detta stämmer in på dig, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Junior systemadministratör till uppdrag i Malmö

Systemadministratör
Läs mer Feb 4
Nu söker vi en Junior Systemadministratör med fokus på Windows och Linux.

Uppdragsbeskrivning:
Vardagliga arbetsuppgifter innefattar ansvar för den dagliga driften, support och administrativa uppgifter inom IT-miljöer. Felsökning och problemlösning är också en stor del av arbetet. Vi ser att du har ett stort intresse för IT och i synnerhet för Windows. Ett stort plus är om du har arbetat med Linux och är insatt i hur operativsystemet fungerar.

Du bör har koll på nedan:

- Grundläggande kunskaper om Windowsmiljöer (server och klient)
- Applikationsinstallationer
- Klientinstallationer
- Active Directory
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande:



- Grundläggande kunskap i VMware
- Grundläggande kunskap i Linux



Slutdatum: 2022-08-31
Plats: Malmö, distansarbete ej möjligt.
Arbetstid: 100%

Stämmer detta in på dig så tveka inte att söka redan idag!

Ansök nu

Junior systemadministratör till uppdrag i Malmö

Systemadministratör
Läs mer Jan 17
Nu söker vi en Junior Systemadministratör med fokus på Windows och Linux.

Uppdragsbeskrivning:
Vardagliga arbetsuppgifter innefattar ansvar för den dagliga driften, support och administrativa uppgifter inom IT-miljöer. Felsökning och problemlösning är också en stor del av arbetet. Vi ser att du har ett stort intresse för IT och i synnerhet för Windows. Ett stort plus är om du har arbetat med Linux och är insatt i hur operativsystemet fungerar.

Du bör har koll på nedan:

- Grundläggande kunskaper om Windowsmiljöer (server och klient)
- Applikationsinstallationer
- Klientinstallationer
- Active Directory
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande:



- Grundläggande kunskap i VMware
- Grundläggande kunskap i Linux



Slutdatum: 2022-08-31
Plats: Malmö, distansarbete ej möjligt.
Arbetstid: 100%

Stämmer detta in på dig så tveka inte att söka redan idag!

Ansök nu

Junior QA-engineer testare till Axis Communications i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 25
Är du den typen av person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar och bli helt fast i att hitta svaret på ditt problem? Älskar du dessutom att koda och kan sitta och programmera i timmar? Då låter det som att du skulle passa in i rollen som QA-engineer på Axis Communications!

Om arbetet

Vad innebär QA då? med andra ord så innebär rollen att man testar och säkrar produkternas kvalité innan de lanseras till kunderna. Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar.

Rollen som testare innebär att man arbetar mycket med problemlösning så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem. En erfaren QA-testare sa "Om du gillar att koda, då ska du bli testare och inte programmerare". Därför är det viktigt att du i rollen som testare tycker att det är roligt att sitta och koda mycket. Du kommer jobba i team med testare och utvecklare där ni har ett nära samarbete för att utveckla produkten.

Om tekniken

Du kommer arbeta på systemnivå och testa både manuellt och automatisk med både scriptade och utforskade metoder. Arbetet sker i så väl Windows- som Linuxmiljö. Du har grundläggande kunskaper inom nätverksteknik och du känner dig bekant med TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP. Vi kräver inte att du har arbetat med testning innan men det är grymt om du har någon kunskap om det.

Om dig

Vi söker dig som är nyexaminerad från universitet eller högskola där du avslutat som en kandidatexamen eller högre. Exakt vilken utbildning du studerat är inte det viktigaste, men det bör vara relaterad till data & programmering till stor del.

Du har ett brett tekniskt intresse vilket har bidragit till att du har en stor teknisk kompetens och en stor nyfikenhet att ständigt utvecklas och lära dig mer. Nyfikenhet & kreativitet är två egenskaper som uppmuntras då innovation är ett av företagets ledord.

Eftersom man jobbar tät med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa.

Om Gigget

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos Axis Communications efter du har visat vad du går för.

Placeringen är på Axis kontor i Lund och startdatum är flexibelt för rätt kandidat.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information, besök Axis hemsida (https://www.axis.com/sv-se) (https://jobs.gigstep.se/jobs/www.axis.com)

Ansök nu

Junior QA-engineer till Axis Communications i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 27
Nytt
Är du den typen av person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar och bli helt fast i att hitta svaret på ditt problem? Älskar du dessutom att koda och kan sitta och programmera i timmar? Då låter det som att du skulle passa in i rollen som QA-engineer på Axis Communications!

Om arbetet

Vad innebär QA då? med andra ord så innebär rollen att man testar och säkrar produkternas kvalité innan de lanseras till kunderna. Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar.

Rollen som testare innebär att man arbetar mycket med problemlösning så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem. En erfaren QA-testare sa "Om du gillar att koda, då ska du bli testare och inte programmerare". Därför är det viktigt att du i rollen som testare tycker att det är roligt att sitta och koda mycket. Du kommer jobba i team med testare och utvecklare där ni har ett nära samarbete för att utveckla produkten.

Om tekniken

Du kommer arbeta på systemnivå och testa både manuellt och automatisk med både scriptade och utforskade metoder. Arbetet sker i så väl Windows- som Linuxmiljö. Du har grundläggande kunskaper inom nätverksteknik och du känner dig bekant med TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP. Vi kräver inte att du har arbetat med testning innan men det är grymt om du har någon kunskap om det.

Om dig

Vi söker dig som är nyexaminerad från universitet eller högskola där du avslutat som en kandidatexamen eller högre. Exakt vilken utbildning du studerat är inte det viktigaste, men det bör vara relaterad till data & programmering till stor del.

Du har ett brett tekniskt intresse vilket har bidragit till att du har en stor teknisk kompetens och en stor nyfikenhet att ständigt utvecklas och lära dig mer. Nyfikenhet & kreativitet är två egenskaper som uppmuntras då innovation är ett av företagets ledord.

Eftersom man jobbar tät med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa.

Om Gigget

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos Axis Communications efter du har visat vad du går för.

Placeringen är på Axis kontor i Lund och startdatum är flexibelt för rätt kandidat.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information, besök Axis hemsida (https://www.axis.com/sv-se) (https://jobs.gigstep.se/jobs/www.axis.com)

Ansök nu

Office Manager

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 27
Nytt
Vi på Gigstep hjälper nu ett företag i Malmö att hitta deras nästa Office Manager.

Som Office Manager har du varierande uppgifter inom service och administration. För att passa i tjänsten har du ett högt driv och är engagerad och dedikerad i det du tar dig an. I den här tjänsten ges du en hel del frihet, du har möjlighet att styra dina dagar utefter egen planering och i viss mån även dina arbetstider. Din roll består till stor del av koordination vilket innebär att du är bra på att vara spindeln i nätet och ha koll på allt från kontakten med externa leverantörer till frågor som rör kontoret i sin helhet. Tjänsten löper över 12 månader med omfattning på 50%.

För tjänsten är det otroligt viktigt att du brinner för koordinering och samordning samt att du värdesätter ett gott samarbete internt vilket gör att du ser det som en självklarhet att håll servicen på en väldigt hög nivå. Du är bra på att multitaska och ha flera projekt igång samtidigt och kan lätt se vad som bör prioriteras i en dynamisk och föränderlig miljö.

Arbetsuppgifter

- Administration
- Ansvar över strukturen och ordningen på kontoret
- Ansvarig för upprätthållandet av arbetsmiljön på kontoret
- Hantering av inkommande och avgående post
- Leverantörskontakt gällande inköp till kontoret


Känner du igen dig? Vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Junior utvecklare till Alfa eCare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 2
Om Alfa eCare

Alfa eCare är en leverantör av digitala system och verktyg inom välfärden och de söker nu efter dig som har ett genuint intresse för programmering!

Här får du jobba på ett medelstort bolag med runt 90 anställda. Du som junior utvecklare chansen att komma in i ett mindre team med flera duktiga kollegor. Du får chansen att bidra till ett bättre samhälle genom att arbeta med produkter som för digitaliseringen inom vård och omsorg framåt. Företaget hjälper sina kunder genom att leverera rätt system, funktioner och verktyg vilket ger dem de bästa förutsättningar för att ge bättre och säkrare vård och omsorg.

Om tekniken

Alfa eCare leverarar Saas-lösningar för webb och mobil. De arbetar med olika tekniker beroende på produkt. Exempel på dessa teknikerna är:

- Server
- Entity framework / Dapper
- C#
- Angular
- TypeScript/Javascript
- HTML/CSS
- Webforms
- MVC
- .Net Core
- SignalR
- Android - Java
- IOS - Swift
- React Native
- DevOps


Om dig

Vi söker efter dig som har en genuint stort intresse för programmering samt en utbildning där du fått koda mycket. Vi söker både efter dig som vill jobba med frontend & backend men det är meriterande om du arbetat med en eller flera delar i teknikstacken ovan.

Som person trivs du med att jobba i ett tätt samarbete med dina kollegor. Du trivs med öppenheten där man såväl ställer frågor som delar med sig av sin kunskap. Du är nyfiken och vill lära dig nya områden och utveckla det du redan kan. Teamet jobbar mot gemensamma mål så du kommer trivas bra om du är resultatinriktad.

Om Gigget

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos Alfa eCare efter du har visat vad du går för.

Placeringen är på Alfa eCares kontor i centrala Malmö, toppen läge för den som pendlar. Startdatum är flexibelt för rätt kandidat.



Välkommen med din ansökan nu direkt, urval sker löpande!

Ansök nu

Rekryterare till globalt bolag i centrala Malmö!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Maj 27
Nytt
Vi söker efter dig som vill jobba i rollen som rekryterare på ett globalt bolag i Malmö. Du kommer få jobba i häftiga lokaler centralt placerade i Malmö, med centralstationen bara ett stenkast bort.

Du kommer jobba brett med rekrytering i denna rollen, hela rekryteringsprocessen från start till slut. Detta innebär allt från kravprofilsmöten med dina kollegor, annons skrivning, urval, telefonavstämningar och intervjuer. Ofta så behöver man även jobba med search av kandidater i olika forum, exempelvis kommer du jobba mycket i LinkedIn recruiter för att söka upp och kontakta potentiella kandidater.

Du kommer samarbeta och ha stöttning av dina kollegor från de andra kontoren i Sverige men på Malmö-kontoret är du rekryteringsspecialisten. Du kommer även agera Superuser i företagets rekryteringsverktyg. Idag används TeamTailor, men har du bra erfarenhet av ett annat verktyg så uppskattas din input.

Är du redo att ta din an din nästa utmaning som rekryterare? Ansök redan idag, urval sker löpande!

Ansök nu

Key Account Manager till Efficy i Malmö!

Key account manager
Läs mer Maj 23
Nu letar vi, på uppdrag av Efficy efter en Key Account Manager att förstärka säljteamet med. Som person trivs du i en internationell miljö. Du ger inte upp lätt och vill se dig själv nå dina mål precis så mycket som din chef vill (om inte mer).

Som KAM arbetar du med:

- Att identifiera och utforska möjligheterna att utveckla Efficys kunder med Efficys olika marknadsförings- och CRM-lösningar.
- Att vårda och utveckla ett nära samarbete med Efficys intressenter
- Att utveckla dig själv och dina kunskaper inom CRM/Martech-branschen (Marketing technology) för att bli en pålitlig rådgivare för dina kunders fortsatta tillväxt


För att lyckas i rollen ser vi gärna följande:

- Du jobbar med hög struktur och är välorganiserad
- Du arbetar proaktivt och självständigt med en hög strävan att nå dina mål
- Du har en hög kommunikativ förmåga
- Du är envis
- Du är taggad på att lära dig mer samt växa i rollen som KAM!


Vidare är det fördelaktigt om du har minst tre års erfarenhet av arbete med B2B-försäljning, föredraget inom SaaS-bolag.
Flytande i svenska och engelska är också otroligt viktigt då Efficy verkar i en internationell miljö. Förmåga att implementera försäljningsplaner i komplexa och ibland även tekniska kundärenden.

Ansök nu

On-site tekniker på deltid sökes!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 23
Vi på Gigstep letar nu efter dig som vill jobba on-site ca 2-3 dagar i veckan i ett par månader framöver. Det här är det perfekta gigget för dig som pluggar eller har en annan sysselsättning vid sidan om. Vill du arbeta 100% kanske vi har ett annat uppdrag som du kan kombinera det här med! Så länge du är rätt match för båda två såklart.

Du behöver ha en bred teknisk kompetens och några års erfarenhet inom IT-världen. Du kommer främst att arbeta från kontoret i Malmö där du hanterar användarsupport både lokalt och mot butiker. Du har en bred teknisk kunnighet inom Microsoft miljö och en god serviceförmåga. Du kommer att delta i samt själv även driva olika projekt vilket gör att du måste ha erfarenhet av dokumentation och ha lätt för att strukturera upp olika saker kopplat till de tekniska projekten.

Är det dig vi beskriver ovan? Tveka då inte att söka redan idag!

Ansök nu

Product Owner till Sticker App!

Processansvarig, ITIL
Läs mer Maj 25
Nu hjälper vi på Gigstep Sticker App med att hitta deras nästa stjärna!

Vilka är StickerApp?
Det är ett bolag inom digitalt tryck och e-handel som har marknader i USA och Japan, samt över hela Europa. Hos StickerApp kan kunden skapa egna klistermärken och telefonskal online på ett snabbt och enkelt sätt. StickerApp är globalt ledande på marknaden och sedan starten 2006 har de vuxit snabbt och är nu ca 80 anställda. StickerApp har ett mindre kontor i USA men de flesta av medarbetarna finns på huvudkontoret i Lomma.

Vem söker vi?
På StickerApp tycker de om att ha kul och att vara kreativa och nyfikna. Resultatet blir helt enkelt bättre då. Oavsett vad ens roll är, så är alla precis lika viktiga för att det ska bli så bra som möjligt.

Nu söker vi en Product Owner till StickerApps utvecklingsavdelning. Med det menas att du är en person som snarare tänker “varför inte” än “varför”; ser jobbet som något alla gör tillsammans och är peppad på den snabba tillväxten bolaget befinner sig i.

Om avdelningen
Utvecklingsavdelningen tillhör IT-avdelningen på StickerApp och är idag cirka 15 personer. Vi ser gärna att du är driven och vill utvecklas samtidigt erbjuder StickerApp en bra budget för kompetensutveckling.

Om rollen:
Vi är på jakt efter en Product Owner som kan driva StickerApps cross-funktionella team i en agil anda. Teamen du jobbar med består av människor från allt mellan IT, marknad, support och produktion. Rollen innebär en samlad syn på deras produkter, att du kan staka ut en väg framåt och att du har koll på marknad, trender och vad våra konkurrenter hittar på. Du blir länken mellan affärsnytta, marknad, och i deras utvecklingsteam sitter du bekvämt i händelsernas centrum.

Du rapporterar till CIO på företaget, och tillhör IT (igen, det är vad StickerApp kallar deras utvecklingsavdelning), men du bör ha ett starkt marknadsdriv. Erfarenhet av e-handel är ett plus.

Lite mer specifika arbetsuppgifter:

- Du samlar in värdefulla insikter, krav och förväntningar från stakeholders och omvandlar till konkreta krav.
- Du skapar en tydlig prioritering i backloggarna för att maximera både kundvärde och affärsnytta.
- Du prioriterar för både optimering och nyutveckling.
- Du äger roadmaps och produktvision.
- Du följer upp och kommunicerar resultat, status och vision.
- Du jobbar med produkterna som en livscykel, inte bara deadlines som ska mötas.
- Du lyssnar, lyssnar och lyssnar. Det kvittar om det är idéer från produktionspersonalen, utvecklarna eller någon i ledningsgruppen. En bra idé är en bra idé. StickerApp är den gemensamma produkten, och det är tillsammans ni vinner.
- Främjar för ett agilt arbetssätt och älskar att hänga med i det senaste vad gäller teknik och metodik.


Om dig:

- Du ska ha en skön mix av tekniskt förståelse och social begåvning. Du ska alltså kunna förstå vad utvecklarna gör, prata deras språk, men också kunna hantera stakeholders.
- Du är lyhörd för marknad och trender.
- Du vågar prova dig fram och vågar således även misslyckas.
- Du älskar att optimera processer
- Du kan kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift.


Omfattning: Heltid (100%)
Start: Omgående
Uppdragslängd: Tillsvidare

Känner du igen dig? Tveka inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Onsite-tekniker med fokus på drift!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 24
Nyfiken på teknik? Ständigt sugen på att lära dig något nytt? Engagerad till tusen för att lyckas med felsökning? Då har Gigstep vad du söker!

Onsite-tekniker med det lilla extra sökes för uppdrag runt om i Skåne - med fokus på drift och underhåll. Med andra ord behöver du vara bilburen för att kunna ta dig runt till de olika uppdragen. Förutom att hjälpa till med IT-relaterade utmaningar agerar du även rådgivare och har helhetsansvar för utveckling och drift av kundernas IT-miljö.

Du behöver ha arbetat minst 2-3 år inom drift och support. Felsökning och kunddialoger är du grym på. Du känner dig trygg i din kunskap kring klient, server och nätverk. Metodisk felsökning och hållbara lösningar av tekniska utmaningar med datorer och kringutrustning tycker du är kul och är duktig på.

Omfattning: 100%
Uppdragslängd: ca 6 månader
Start: Omgående

Är du taggad på en ny utmaning? Hör av dig till mig!

Ansök nu

IT-administratör till Malmös trevligaste arbetsplats

Backofficepersonal
Läs mer Dec 15
Vill du arbeta i ett härligt gäng där intresset hos många av dina kollegor är just IT? Där du ingår i ett team som koordinerar ärenden, arbetar med garantier och försäkringshantering samt enklare felsökning? Boom! Världens chans är här!

Vad kommer dina arbetsuppgifter vara?

Servicedesken löser ständigt IT-relaterade problem, men din roll är mer av administrativ karaktär. Ditt team ansvarar bland annat för garantirelaterade ärenden från olika kunder. Ni arbetar som ett lag och ska tillsammans ge era företagskunder bästa möjliga service. Du har dagligen kontakt med både interna och externa kontaktytor. I många fall tar du emot felanmälningen från kunden, identifierar vem som äger frågan och skickar sedan vidare till rätt person inom organisationen. Sedan är det du som "äger" ärendet och ser till så att kunden blir uppdaterad om status. Det gäller att vara duktig på att ha koll på organisationens/kundens avtal och kommunikationsvägar. Det är viktigt att du förstår vikten av en bra kundupplevelse, att du vill ge bra service och att du har en hög administrativ förmåga. Om du är IT intresserad och har bra baskunskaper så kommer det att underlätta i ditt dagliga arbete.

Vad har du gjort tidigare?

Du kan tex ha arbetat administrativt eller i en kundtjänst, varit den IT intresserade butikssäljaren eller varit den andra sökt hjälp av när de haft administrativa eller IT relaterade utmaningar. Du talar och skriver svenska flytande. Som person är du kommunikativ, serviceinriktad och tycker om att lösa ärenden. Det något slitna uttrycket "spindeln i nätet" är relevant här och du är en person som trivs med att vara den som har koll på läget. Din datorvana är mycket hög och du trivs i en miljö som är tempoväxlande.

Som IT-administratör kommer du arbeta i ett riktigt trevligt team. Ni är klipporna som har koll på det mesta. Ni koordinerar ärenden, hjälper kunden och har stenkoll på läget!

Ansök nu

Processledare för Problem- och Incident management till IT-företag

Processansvarig, ITIL
Läs mer Maj 16
Som Processledare för Problem Management-processen har du ett helhetsansvar som innefattar förbättringsarbete, utbilda i metoder samt att leda det dagliga arbetet inom processen. Detta i en härlig mix med Incident management. Vilket innebär att du kommer driva arbetet med incidenthantering från hela organisationen.

Som processledare för Problem och Incident management kommer du...

..driva och koordinera problemutredningar samt incidenter

..utveckla och driva förbättringsarbeten inom dina processer

..styra, delegera och följa upp arbete inom processerna

..utbilda och stötta verksamheten i processerna och hjälpande metoder.

Du är en god förhandlare och duktig på att lösa eventuella konflikter. Analytisk, noggrann och handlingskraftig är något som symboliserar dig. Likväl som en god kommunikativ förmåga! Öga för detaljer, ordning och reda och en förmåga att se helheten. Det är du!

Kanske har du arbetat som processledare eller processägare tidigare och är utbildad i problemlösningsmetodiker. Viktigt är att du har erfarenhet av arbete inom IT och Outsourcing. Det är bra om du är certifierad i ITIL och har praktiskt erfarenhet av att ha arbetat med det. Självklart har du en god vana att arbeta i ärendehanteringssystem.

Många av de som tillhör ditt framtida team sitter i Malmö, men det är helt ok att arbeta remote. Kollegorna finns runt om i hela Sverige.

Ansök nu

1st line supporttekniker till det bästa supportlaget i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 16
Vi söker efter dig som gillar att ge kunder service, vara den som har koll på läget och älskar IT!

Dina arbetsuppgifter kommer vara att ta emot samtal och mejl från kunder och hjälpa dem på bästa sätt. Exempel på vad du kommer göra om dagarna:

- Felsöka, installera applikationer och hantera beställningar
- Ta emot ärenden som du sedan har uppföljningsansvar på
- Lära dig kundernas tekniska miljö, verksamhet och avtal


De tekniska områdena du kommer arbeta med är:

- Windows 7/10
- Citrix
- Outloock och Exchange
- Active Directory
- MS Office
- Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP)
- Skrivare och skrivarhantering
- Hårdvarurelaterade frågar
- Office 365


Din gymnasieutbildning eller annan utbildning hade troligtvis en teknisk inriktning. Du är nyfiken, vill lära dig och arbetar för långsiktiga relationer. Du kommer lära dig massor av dina kollegor och din problemlösningsförmåga utvecklas varje dag. Du är klippan man kan lite på som tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Joina det bästa supportlaget i Malmö!

Ansök nu

Finsk- och svensktalande innesäljare till Malmö!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 18
Vi söker nu en problemlösande innesäljare till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några utav Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam.

För att passa in i tjänsten tror vi att du trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare då det förekommer ständigt i det dagliga arbetet. Allt detta utför du med en stor noggrannhet då företagets kunder har högsta prioritet och fokus.

Ditt främsta fokus är:

- Att agera huvudkontakt för kunder för beställningar.
- Att svara på inkommande beställningar och frågor per telefon och e-post


För att vara aktuell för tjänsten pratar och skriver du flytande svenska och finska.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård och skönhet eller liknande innan, men det är inget krav.

Om det låter som att det är dig vi söker, välkommen med din ansökan redan!

Ansök nu

Finsk- och svensktalande innesäljare till Malmö!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 6
Vi söker nu en problemlösande innesäljare till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några utav Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam.

För att passa in i tjänsten tror vi att du trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare då det förekommer ständigt i det dagliga arbetet. Allt detta utför du med en stor noggrannhet då företagets kunder har högsta prioritet och fokus.

Ditt främsta fokus är:

- Att agera huvudkontakt för kunder för beställningar.
- Att svara på inkommande beställningar och frågor per telefon och e-post


För att vara aktuell för tjänsten pratar och skriver du flytande svenska och finska.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård eller liknande innan, men det är inget krav.

Om det låter som att det är dig vi söker, välkommen med din ansökan redan!

Ansök nu

Dispatcher med driv till servicedesk i Malmö

Dispatcher
Läs mer Maj 18
Nu är det dags för dig att kliva in i rollen som ansvarig för den löpande hanteringen av ärenden. I din koordinerande roll prioriterar, delegerar och koordinerar du ärenden till "rätt" tekniker i teamet. Det är du som stöttar upp så att rätt tekniker hamnar på rätt uppdrag.

Högt tempo och många samarbeten med olika kontaktpersoner kommer bli din vardag. Din samarbetsförmåga och förmåga att prioritera kommer sättas på prov varje dag. Komplexiteten i rollen skapas av att det ständigt finns olika parametrar att ta hänsyn till så som teknikers kompetens och önskemål från olika håll, inte främst från kunderna.

Vi tror att du har...

.. eftergymnasial IT-utbildning

.. erfarenhet som IT-tekniker

..erfarenhet som Dispatcher / IT-koordinator (meriterande).

Du behöver vara flytande i både svenska och engelska. Som person är du social och prestigelös. Vi tror att du kommer från en teknisk roll sedan tidigare för att förstå och kunna möta olika incidenter. Du trivs att jobba såväl själv och ta ansvar som i att arbeta i team. Du räds inte av att delegera uppgifter och ta obekväma beslut. För att trivas och passa in ser vi även att du är ansvarstagande, flexibel och en person med en stor servicekänsla.

Ansök nu

Tech-nörd sökes för jobb som supporttekniker i servicedesk

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 2
Alla brinner för olika saker, men för att lyckas i denna roll så behöver du älska tech. Kanske lika mycket som Kakmonstret älskar kakor... För oss är tech-nörd något positivt, vi imponeras av dig som har hittat din grej och brinner för det!

Du kommer ingå i ett kompetent team där du kommer lära dig massor. Där du kommer kunna kombinera dina kunskaper inom tech med din känsla för service i en underbar mix.

Via telefon och mejl hjälper du kunder med deras tech-relaterade problem. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är väldigt bra om du har koll på några av nedanstående punkter:

- Active Directory

- DNS, DHCP, TCP/IP

- Citrix

- Windows Operativsystem

- Outlook & Exchange

- MS Office & O365

- Skrivare & skrivarhantering

- Hårdvarurelaterade frågor

Det genuina tech-intresset är ett måste. Har du tidigare arbetat i en servicedesk är detta ett stort plus, dock inget krav. Vi vill helst att du har pluggat något inom IT, och då gärna ha tyckt om nätverkskurserna lite extra. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav.

Välkommen in i vårt härliga gäng där humor blandas med goda kakor och stort fokus på att ge god service åt kunderna!

Ansök nu

Projektledare som vill driva IT-projekt

IT-strateg
Läs mer Maj 2
Förbättra processer och arbetssätt är din grej!

Du kommer att ha ett övergripande administrativt ansvar för ett eller flera olika projekt. Eftersom att det är en koordinerande roll är din uppgift att vara länken mellan företaget och IT-specialisterna, du är därav en viktig spelpjäs i företaget.

Som projektledare kommer du att ha en god kontakt med både organisationen och kunder för att kunna driva tekniska dialoger samt för att kunna utvecklas i din roll inom projektledning. Du kommer även att leda olika forum för att lösa och prioritera utmanande förfrågningar som uppstår.

Som person är du en prestigelös lagspelare som är skicklig på att kommunicera med både befintliga och ny kunder. Du är både initiativtagande och självgående där du har en stor förmåga att engagera och motivera andra. Eftersom att du är driven och effektiv kommer du kunna vara med att påverka och utveckla verksamheten. Du trivs bra i en öppen miljö där kund och kvalité står i fokus.

Vi ser helst att du har tidigare erfarenheter av att arbeta inom IT och gärna inom teknisk projektledning. Eftersom att bygga kundrelationer kommer vara en central del i ditt arbete är det en fördel om du känner dig bekväm med detta.

Vidare har du en teknisk utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet samt grundläggande kunskap inom ITIL.

Ansök nu

Intresseanmälan: Tech-jobb i Skåne!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 2
Vi på Gigstep håller ständigt ögonen öppna för att hitta grymma tech-intresserade personer till tech-jobb på olika nivåer till häftiga företag runt om i Skåne.

Har du läst en IT-inriktad utbildning, på allt från gymnasienivå till universitetsnivå? Har du ett stort tech-intresse? Har du jobbat med IT tidigare? Är du personen folk vänder sig till med tech-frågor?

Om du svarade ja på en eller flera av de frågorna så vill vi på Gigstep gärna komma i kontakt med dig.

Skicka in ditt CV och besvara våra frågor så hörs vi om det dyker upp något coolt jobb som passar dig!

Ansök nu

IT-support med glimten i ögat till mindre servicedesk i Malmö sökes

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 18
Du, tillsammans med ditt framtida team, kommer ge era kunder support i världsklass. Via telefon och mejl kommer du vara ansiktet (okej, rösten och skriften) utåt mot användarna. Ibland kan det även förekomma att du åker ut direkt till kund.

Du behöver ha grundläggande teknisk kunskap. Det är du som bedömer om ärendet behöver djupare felsökning och delegerar då vidare ärendet till rätt person i organisationen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från följande:

- Remote Desktop/Citrix (Fjärrskrivbord)
- Enklare installationer
- AD (Active Directory)
- Hantering av Beställning
- Office365/Outlook
- Cloud/Azure
- Exchange
- VPN


Du har troligtvis jobbat med support tidigare alternativt har du haft någon längre praktikplats i en servicedesk. På så vis har du förmågan att skaffa dig snabb uppfattning av vad ärendet innebär och förstå kundens behov i situationen.

Som person är du hjälpsam, serviceminded, stresstålig och gillar problemlösning.

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist till Purple Scout - a part of adesso group

Researcher, rekrytering
Läs mer Maj 19
We have gone blue how about you?

För att säkerhetsställa fortsatt tillväxt med framgångsrika kundsamarbeten behöver nu adesso i Malmö stärka sitt team med en Talent Acquisition Specialist! Kollegor i liknande roller finns i den globala organisationen, just ditt ansvarsområde kommer att vara inom den svenska och danska marknaden. Kontor finns i Malmö, Göteborg, Borås, Växjö och Köpenhamn.

Är du redo att vara med på deras Talent Acquisition-satsning?

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att säkerställa kandidatinflödet i de utmanande rekryteringsprocesser som Purple Scout/ adesso står inför. Detta kommer du göra på Linkedin och andra relevanta kanaler. Även hantera inkommande ansökningar och referrals från organisationen. Du kommer ha högt uppsatta mål som är väl synkade med bolagets tillväxtmål och vi tror att du gillar det. Som Talent Acquisition Specialist kommer du att vara superuser för rekryteringsverktyget. Vi tror det är Teamtailor, men tar gärna din input. Vi tror att du har erfarenhet från att driva delar av eller hela rekryteringsprocessen. Gärna av tech-profiler, men det är inget krav. Kravet är dock att du ska ha intresset för att lära dig vad en programmerare faktiskt gör om dagarna.

Om adesso:

adesso is the fastest growing IT-provider in Europe, focusing on consulting and software development activities in the core business processes of companies and public authorities.

Simply put, adesso develops superior IT solutions, which enhance the competitive position of a company. adesso was founded in Dortmund in 1997 and employs more than 6,000 employees.

Ansök nu

Nyexaminerade testare till Axis Communications i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 1
Är du den typen av person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar och bli helt fast i att hitta svaret på ditt problem? Då låter det som att du skulle passa in i rollen på QA-testare.

Om rollen

QA står för Quality Assurance, med andra ord så innebär rollen att man testar och säkrar produkternas kvalité innan de lanseras till kunderna. Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar.

Rollen som testare innebär att man arbetar mycket med problemlösning så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem. Du kommer jobba i små team med testingenjörer, både juniora och seniora. Teamet arbetar med nära samarbete inom teamet men även med utvecklare och andra intressenter.

Om tekniken

Du kommer arbeta på systemnivå och testa både manuellt och automatisk med både scriptade och utforskade metoder. Arbetet sker i så väl Windows- som Linuxmiljö. Du har grundläggande kunskaper inom nätverksteknik och du känner dig bekant med TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP. Vi kräver inte att du har arbetat med testning innan men det är grymt om du har någon kunskap om det eller programmering i Linux-miljö.

Om dig

Vi söker dig som är nyexaminerad högskole- eller civilingenjör med inriktning datateknik, elektroteknik liknande utbildning. Du har ett brett tekniskt intresse vilket har bidragit till att du har en stor teknisk kompetens och en stor nyfikenhet att ständigt utvecklas och lära dig mer. Nyfikenhet & kreativitet är två egenskaper som uppmuntras då innovation är ett av företagets ledord. Eftersom man jobbar tät med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa.

Om gigget

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med goda möjligheter för att bli direkt anställd på Axis. Tjänsten är placerad i Lund och startdatum är flexibelt för rätt kandidat.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information besök (https://jobs.gigstep.se/jobs/www.axis.com)

Ansök nu

Finsk- och svensktalande innesäljare till Malmö!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 11
Vi söker nu en problemlösande innesäljare till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några utav Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam.

För att passa in i tjänsten tror vi att du trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare då det förekommer ständigt i det dagliga arbetet. Allt detta utför du med en stor noggrannhet då företagets kunder har högsta prioritet och fokus.

Ditt främsta fokus är:

- Att agera huvudkontakt för kunder för beställningar.
- Att svara på inkommande beställningar och frågor per telefon och e-post


För att vara aktuell för tjänsten pratar och skriver du flytande svenska och finska.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård och skönhet eller liknande innan, men det är inget krav.

Om det låter som att det är dig vi söker, välkommen med din ansökan redan!

Ansök nu

Nyexaminerade testare till Axis Communications i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 6
Är du den typen av person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar och bli helt fast i att hitta svaret på ditt problem? Älskar du dessutom att koda och kan sitta och programmera i timmar? Då låter det som att du skulle passa in i rollen som QA-testare på Axis Communications!

Om arbetet

Vad innebär QA-testning då? med andra ord så innebär rollen att man testar och säkrar produkternas kvalité innan de lanseras till kunderna. Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar.

Rollen som testare innebär att man arbetar mycket med problemlösning så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem. En erfaren QA-testare sa "Om du gillar att koda, då ska du bli testare och inte programmerare". Därför är det viktigt att du i rollen som testare tycker att det är roligt att sitta och koda mycket. Du kommer jobba i team med testare och utvecklare där ni har ett nära samarbete för att utveckla produkten.

Om tekniken

Du kommer arbeta på systemnivå och testa både manuellt och automatisk med både scriptade och utforskade metoder. Arbetet sker i så väl Windows- som Linuxmiljö. Du har grundläggande kunskaper inom nätverksteknik och du känner dig bekant med TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP. Vi kräver inte att du har arbetat med testning innan men det är grymt om du har någon kunskap om det.

Om dig

Vi söker dig som är nyexaminerad från universitet eller högskola där du avslutat som en kandidatexamen eller högre. Exakt vilken utbildning du studerat är inte det viktigaste, men det bör vara relaterad till data & programmering till stor del.

Du har ett brett tekniskt intresse vilket har bidragit till att du har en stor teknisk kompetens och en stor nyfikenhet att ständigt utvecklas och lära dig mer. Nyfikenhet & kreativitet är två egenskaper som uppmuntras då innovation är ett av företagets ledord.

Eftersom man jobbar tät med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa.

Om Gigget

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos Axis Communications efter du har visat vad du går för.

Placeringen är på Axis kontor i Lund och startdatum är flexibelt för rätt kandidat.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information, besök Axis hemsida (https://www.axis.com/sv-se) (https://jobs.gigstep.se/jobs/www.axis.com)

Ansök nu

Drifttekniker till IT-bolag i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 12
Vi på Gigstep letar nu efter en drifttekniker till ett företag i Malmö. IT-bolaget har precis förvärvat ett företag och är mitt uppe i en stor migrering.

Vi söker dig som har:

- Förmåga att driva ditt eget arbete framåt
- Vana att arbeta självgående
- Lätt för att ta egna initiativ och en förmåga att se vad som behöver göras
- Lätt för att strukturera och prioritera i en föränderlig vardag
- Hög flexibilitet och kreativitet.


Vidare ser vi att du trivs i en roll där du får arbeta brett inom flera tekniska områden. Du har lätt för att samarbeta med andra och få med dig kollegor i förändring- och förbättringsarbete.

Om tjänsten:

Som drifttekniker agerar du på incidenter och ingår i ett team bestående av fem personer. Ni tillsammans ansvarar för ett brett område med olika arbetsuppgifter där ert största syftet är att förbättra och effektivisera tjänsterna och miljöerna hos kunderna. Ni hanterar incidenter men sköter även det dagliga driftarbetet av våran interna hosting.

Exempel på arbetsuppgifter är dokumentation, underhåll, installation, drift, infrastruktur och felsökning. Du arbetar med ett flertal olika kunder och med många olika system och för dig är det en del av vardagen att prioriteringslistan ständigt förändras.

Kvalifikationer som vi ser är relevanta för tjänsten är att du har hög kännedom kring Microsofts produkter och produktutbud samt god kännedom om ITIL. Har du jobbat med hosting eller datacenter tidigare är det meriterande.

Start: Omgående

Plats: Malmö

Omfattning: Heltid

Ansök nu

??Jobba med tech on-site i Skåne!??

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 6
Vi på Gigstep letar alltid efter fler on-site tekniker och vill komma i kontakt med dig som är sugen på en varierande och bred roll inom IT! I rollen som Onsite-tekniker ansvarar du för olika planerbara ärenden ute hos kund eller remote i Skåneområdet. Du utgår alltid från ett kontor i Skåne och spenderar största delen av din tid där men resor till andra kontor kan förekomma i tjänsten, det är därav meriterande om du innehar B körkort.

Rollen innebär frihet under ansvar där det pendlar mellan att du själv planerar din dag med de uppdrag du tilldelats genom kontakt med kund och/eller användare men ibland styrs du också av de antal ärenden som kommit in via ärendehanteringssystemet och det gäller då att kunna prioritera det som är mest akut.

Din roll som Onsite-tekniker är varierande och består mestadels av att lösa tekniska problem eller implementera lösningar kopplat till datorer, nätverk, skrivare, mjukvara, applikationer, telefoner, projektorer, konferensutrustning etc. Du kommer att jobba on-site, det vill säga på plats ute hos kund. Vissa kunder har flera olika siter och tidvis kan du behöva ta dig mellan siter för att bistå med support. Nu för tiden går dock en hel del att lösa remote. Ni är ett team där ni hjälper och stöttar varandra, där täta avstämningar sker och framförallt ser till att ha roligt tillsammans!

Rollen ställer krav på dig att arbeta mot deadlines samt att du har ett strukturerat arbetssätt där du tar det ansvar som krävs för varje uppdrag.

Du känner dig bekväm med att träffa kunder och kan förklara tekniska funktioner på alla nivåer. Du trivs med ett nära samarbete med kunder och kollegor och känner dig bekväm med att hålla kortare utbildningar för slutanvändare efter avslutat ärende.

Din personlighet:

- Resultat/målfokuserad, där du strävar efter att överträffa kundens förväntningar.
- Du har ett "vi"-tänk, och vill bidra till ett bra samarbetsklimat
- Du involverar och håller kunder som kollegor informerade genom att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.


Vi tror att du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt. Med en positiv attityd antar du- och löser de problem samt utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Vi ser även att du samarbetar väl och strävar efter att finnas till hands för kollegor såväl som för kunder. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.

Erfarenhet:
Tekniskt har du en relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet för området. Du har kunskap om drift och utveckling och andra tekniska lösningar. Du kanske har erfarenhet av Active directory, Azure, Sharepoint, M365 och andra molntjänster där du känner dig trygg med att kunna supportera användare, samt delta i projekt och utföra migreringar med stöd från projektledare.

Hos våra kunder arbetar allt från juniora tekniker i början av sin karriär till seniora tekniker med bred erfarenhet och kunskap. Gemensamt för teknikerna hos våra kunder är att alla har ett brinnande intresse för IT och vill lära och inspireras av varandra

Vi ser gärna att du känner till nedan:

- Kunskap och erfarenhet inom Microsoft 365 och moderna arbetsplatslösningar
- Kunskap och/eller erfarenhet inom Sharepoint, Teams, Autopilot, Exhange Online
- Grundläggande kunskap inom Windows Server, AD, Nätverk
- Nätverk och kringutrustning
- Tidigare erfarenhet av servicedesk, ärendehanteringssystem och/eller ITIL
- God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska




Känner du igen dig och är redo att ta ditt första eller ditt nästa steg inom tech? Skicka in din ansökan till mig eller hör av dig vid eventuella frågor!????

Ansök nu

Spanish speaking technical support!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 3
We are searching for a Spanish speaking servicedesk agent who wants to work at one of Lunds largest companies!

You will be a part of a team supporting a European customer base. You will work with IT-related tasks, from initial contact with the customer, to co-ordination and follow-up on the icoming tickets. You will be a key player in the organisation and for driving customer satisfaction in a direction that aims to increase Service, Performance & Quality.

- To be successful in this position you need to be a good communicator and speak and write fluent in English, Swedish and Spanish.
- Knowledge and an interest within IT is an advantage in this position.
- You know what Active directory is and have good understanding of the IT-sector.


As a person you are service minded, result oriented and can easily on a detailed level understand work instructions, work processes and administrative tools. Communication has to be pro-active, fast and accurate.

You will work independently and together with others towards set goals. You have excellent communication and networking skills, customer service being your leading star. You have the ability to take initiatives and drive for changes. You are a team-player and enjoy co-operating with others to solve the work tasks in the most efficient way.

You will work on site at the company's office in Lund. The assignment is full-time, start date is ASAP.

Contact us and we will talk more!

Ansök nu

??Jobba med tech on-site i Skåne!??

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 28
Vi på Gigstep letar alltid efter fler on-site tekniker och vill komma i kontakt med dig som är sugen på en varierande och bred roll inom IT! I rollen som Onsite-tekniker ansvarar du för olika planerbara ärenden ute hos kund eller remote i Skåneområdet. Du utgår alltid från ett kontor i Skåne och spenderar största delen av din tid där men resor till andra kontor kan förekomma i tjänsten, det är därav meriterande om du innehar B körkort.

Rollen innebär frihet under ansvar där det pendlar mellan att du själv planerar din dag med de uppdrag du tilldelats genom kontakt med kund och/eller användare men ibland styrs du också av de antal ärenden som kommit in via ärendehanteringssystemet och det gäller då att kunna prioritera det som är mest akut.

Din roll som Onsite-tekniker är varierande och består mestadels av att lösa tekniska problem eller implementera lösningar kopplat till datorer, nätverk, skrivare, mjukvara, applikationer, telefoner, projektorer, konferensutrustning etc. Du kommer att jobba on-site, det vill säga på plats ute hos kund. Vissa kunder har flera olika siter och tidvis kan du behöva ta dig mellan siter för att bistå med support. Nu för tiden går dock en hel del att lösa remote. Ni är ett team där ni hjälper och stöttar varandra, där täta avstämningar sker och framförallt ser till att ha roligt tillsammans!

Rollen ställer krav på dig att arbeta mot deadlines samt att du har ett strukturerat arbetssätt där du tar det ansvar som krävs för varje uppdrag.

Du känner dig bekväm med att träffa kunder och kan förklara tekniska funktioner på alla nivåer. Du trivs med ett nära samarbete med kunder och kollegor och känner dig bekväm med att hålla kortare utbildningar för slutanvändare efter avslutat ärende.

Din personlighet:

- Resultat/målfokuserad, där du strävar efter att överträffa kundens förväntningar.
- Du har ett "vi"-tänk, och vill bidra till ett bra samarbetsklimat
- Du involverar och håller kunder som kollegor informerade genom att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.


Vi tror att du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt. Med en positiv attityd antar du- och löser de problem samt utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Vi ser även att du samarbetar väl och strävar efter att finnas till hands för kollegor såväl som för kunder. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.

Erfarenhet:
Tekniskt har du en relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet för området. Du har kunskap om drift och utveckling och andra tekniska lösningar. Du kanske har erfarenhet av Active directory, Azure, Sharepoint, M365 och andra molntjänster där du känner dig trygg med att kunna supportera användare, samt delta i projekt och utföra migreringar med stöd från projektledare.

Hos våra kunder arbetar allt från juniora tekniker i början av sin karriär till seniora tekniker med bred erfarenhet och kunskap. Gemensamt för teknikerna hos våra kunder är att alla har ett brinnande intresse för IT och vill lära och inspireras av varandra

Vi ser gärna att du känner till nedan:

- Kunskap och erfarenhet inom Microsoft 365 och moderna arbetsplatslösningar
- Kunskap och/eller erfarenhet inom Sharepoint, Teams, Autopilot, Exhange Online
- Grundläggande kunskap inom Windows Server, AD, Nätverk
- Nätverk och kringutrustning
- Tidigare erfarenhet av servicedisk, ärendehanteringssystem och/eller ITIL
- God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska




Känner du igen dig och är redo att ta ditt första eller ditt nästa steg inom tech? Skicka in din ansökan till mig eller hör av dig vid eventuella frågor!????

Ansök nu

Italian speaking technical support

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 3
We are searching for a Italian speaking servicedesk agent who wants to work at one of Lunds largest companies!

You will be a part of a team supporting a European customer base. You will work with IT-related tasks, from initial contact with the customer, to co-ordination and follow-up on the icoming tickets. You will be a key player in the organisation and for driving customer satisfaction in a direction that aims to increase Service, Performance & Quality.

- To be successful in this position you need to be a good communicator and speak and write fluent in English, Swedish and Italian.
- Knowledge and an interest within IT is an advantage in this position.
- You know what Active directory is and have good understanding of the IT-sector.


As a person you are service minded, result oriented and can easily on a detailed level understand work instructions, work processes and administrative tools. Communication has to be pro-active, fast and accurate.

You will work independently and together with others towards set goals. You have excellent communication and networking skills, customer service being your leading star. You have the ability to take initiatives and drive for changes. You are a team-player and enjoy co-operating with others to solve the work tasks in the most efficient way.

You will work on site at the company's office in Lund. The assignment is full-time, start date is ASAP.

Contact us and we will talk more!

Ansök nu

Ordermottagare med erfarenhet från MedTech-branschen!

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 6
Vi söker nu dig som vill jobba på ett spännande och innovativt företag inom Life Science!

Som ordermottagare kommer du ha daglig kontakt med företagets kunder via mail och telefon samtidigt som du har god kontakt med dina kollegor internt. Du kommer tillhöra serviceteamet och ha hand om administrativa uppgifter så som, inkommande samt utgående leveranser och fakturahantering.

Du som söker bör du ha en god administrativ vana och har jobbat med liknande tjänst eller i minst tre år. Vi tror även att du har jobbat på företag inom Life Science eller medtech tidigare. Du har god kommunikativ förmåga och har alltid ambitionen att ge femstjärnig service. Du är en lagspelare och trivs när det händer saker då det här ett snabbt växande företag. Dessutom är du noggrann, lösningsorienterad och strukturerad. Du är prestigelös i ditt arbetssätt och drivs av att se dina kunder nöjda.

För att passa in i rollen ör det också viktigt att du är flytande i engelska, tal och skrift. Du har också tidigare erfarenhet av att arbeta med ERP-system.

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning.

Om detta stämmer in på dig, välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ordermottagare med erfarenhet från medTech-branschen!

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 3
Vi söker nu dig som vill jobba på ett spännande och innovativt företag inom Life Science!

Som ordermottagare kommer du ha daglig kontakt med företagets kunder via mail och telefon samtidigt som du har god kontakt med dina kollegor internt. Du kommer tillhöra serviceteamet och ha hand om administrativa uppgifter så som, inkommande samt utgående leveranser och fakturahantering.

Du som söker bör du ha en god administrativ vana och har jobbat med liknande tjänst eller i minst tre år. Vi tror även att du har jobbat på företag inom Life Science eller medtech tidigare. Du har god kommunikativ förmåga och har alltid ambitionen att ge femstjärnig service. Du är en lagspelare och trivs när det händer saker då det här ett snabbt växande företag. Dessutom är du noggrann, lösningsorienterad och strukturerad. Du är prestigelös i ditt arbetssätt och drivs av att se dina kunder nöjda.

För att passa in i rollen ör det också viktigt att du är flytande i engelska, tal och skrift. Du har också tidigare erfarenhet av att arbeta med ERP-system.

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning.

Om detta stämmer in på dig, välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ordermottagare till spännande medtech-bolag i Malmö!

Kontorsreceptionist
Läs mer Apr 21
Vi söker nu dig som vill jobba på ett spännande och innovativt företag inom Life Science!

Som ordermottagare kommer du ha daglig kontakt med företagets kunder via mail och telefon samtidigt som du har god kontakt med dina kollegor internt. Du kommer tillhöra serviceteamet och ha hand om administrativa uppgifter så som, inkommande samt utgående leveranser och fakturahantering.

Du som söker bör du ha en god administrativ vana och har jobbat med liknande tjänst eller i minst tre år. Vi tror även att du har jobbat på företag inom Life Science eller medtech tidigare. Du har god kommunikativ förmåga och har alltid ambitionen att ge femstjärnig service. Du är en lagspelare och trivs när det händer saker då det här ett snabbt växande företag. Dessutom är du noggrann, lösningsorienterad och strukturerad. Du är prestigelös i ditt arbetssätt och drivs av att se dina kunder nöjda.

För att passa in i rollen ör det också viktigt att du är flytande i engelska, tal och skrift. Du har också tidigare systemerfarenhet, speciellt från NAV (Navision).

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning.

Om detta stämmer in på dig, välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Lageradministratör med truckvana!

Arbetsledare, lager
Läs mer Maj 11
Vi söker nu dig som är en stjärna inom administration och som har tidigare erfarenhet i från lagerarbete.

Som administratör/lagermedarbetare kommer du att arbeta med allt ifrån fakturering, orderhantering, boka transporter till truckkörning och därför krävs det att du gillar att arbeta både fysiskt och administrativt.

Vem är då du?

Vi tror att du är en person som beskrivas som driven och social. Du gillar att ha ett fysiskt jobb som är den bästa kombinationen av service och att ha koll på läget. Du bör också vara noggrann, driven ansvarstagande.

För att passa in i den här rollen krävs det att du har truckkörkort!

Du kommer att jobba i affärssystemen Navision SAP, därför är det meriterande om du har erfarenhet från SAP sen tidigare.

Det här är ett konsult uppdrag via Gigstep på 6 månader med chans till förlängning.

Låter det som att det är dig vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Jobba natt med serverhantering/ serverdrift Remote eller i Malmö

Drifttekniker, data
Läs mer Maj 19
Uppdraget handlar om att patcha servrar under natten!

Det finns både Windows och Linux-servrar och verktyget du kommer använda är BigFix.

Uppskattningsvis är uppdraget 40-65 h/ månad. Schema läggs månad för månad för att kunna anpassas efter verksamheten. Merparten av uppdraget kommer läggas på natten, men vissa pass kommer vara på dagtid.

Hör av dig så pratar vi mer!

Ansök nu

IT-support till spännande företag i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 6
Har du ett stort intresse för IT och problemlösning samtidigt som du brinner för att hjälpa andra människor är detta världens chans!

I den här servicedesken kommer du inte att ta emot ärenden som handlar om att byta lösenord eller att mejlen inte synkar till telefonen. Här finns nämligen egenutvecklad hårdvara och mjukvara med egen infrastruktur. Du kan därför inte googla till dig lösningarna utan du behöver verkligen lära dig hur företagets tjänster, produkter, mjukvaror och integrationer fungerar. Här sätts ditt tekniska intresse och problemlösningsförmåga på sin spets.

Företaget är ett växande bolag som är under kontinuerlig utveckling och vill att alla medarbetare är delaktiga i avdelningens arbete. Teamet är en bra mix av olikheter och däri ligger också styrkan - att gemensamt ta fram de bästa lösningarna genom att vara öppna, hjälpsamma och prestigelösa.

Ditt fokus kommer vara att ge grym och pedagogisk service genom att lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning. Ärendena som kommer in är cirka 80% tekniska, resterande frågor kan bestå av orderhantering, fakturafrågor eller likvärdigt.

Det kräver att du är serviceminded och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt (är du den som släktingar ringer när det är fel på Tvn är du troligtvis en bra kandidat). Du är personen som klurar ut det tekniska samtidigt som du levererar service i världsklass!

Vi söker dig som har läst en gymnasial utbildning inom IT eller teknik. I kombination med utbildningen är det givetvis viktigt att du har ett stort tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området. Servicedesken har öppet 24/7 vilket innebär att du måste kunna arbeta obekväma arbetstider och helger.

Start: Omgående
Slut: september 2022
Omfattning: Heltid

Ansök nu

IT-support till spännande företag i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 2
Har du ett stort intresse för IT och problemlösning samtidigt som du brinner för att hjälpa andra människor är detta världens chans!

I den här servicedesken kommer du inte att ta emot ärenden som handlar om att byta lösenord eller att mejlen inte synkar till telefonen. Här finns nämligen egenutvecklad hårdvara och mjukvara med egen infrastruktur. Du kan därför inte googla till dig lösningarna utan du behöver verkligen lära dig hur företagets tjänster, produkter, mjukvaror och integrationer fungerar. Här sätts ditt tekniska intresse och problemlösningsförmåga på sin spets.

Företaget är ett växande bolag som är under kontinuerlig utveckling och vill att alla medarbetare är delaktiga i avdelningens arbete. Teamet är en bra mix av olikheter och däri ligger också styrkan - att gemensamt ta fram de bästa lösningarna genom att vara öppna, hjälpsamma och prestigelösa.

Ditt fokus kommer vara att ge grym och pedagogisk service genom att lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning. Ärendena som kommer in är cirka 80% tekniska, resterande frågor kan bestå av orderhantering, fakturafrågor eller likvärdigt.

Det kräver att du är serviceminded och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt (är du den som släktingar ringer när det är fel på Tvn är du troligtvis en bra kandidat). Du är personen som klurar ut det tekniska samtidigt som du levererar service i världsklass!

Vi söker dig som har läst en gymnasial utbildning inom IT eller teknik. I kombination med utbildningen är det givetvis viktigt att du har ett stort tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området. Servicedesken har öppet 24/7 vilket innebär att du måste kunna arbeta obekväma arbetstider och helger.

Start: Omgående
Slut: september 2022
Omfattning: Heltid

Ansök nu

IT-älskande supporttekniker söker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 3
Är du en initiativtagande och problemlösande IT-support med en bra lagkänsla som? Då är det dig vi letar efter.

Vi söker dig som vill arbeta i ett litet team med nära samarbete men med stor flexibilitet. Du bör ha erfarenhet som IT-support sen tidigare och bör ha lätt för att arbeta i olika system och nya uppgifter.

Arbetsuppgifterna innefattar ärendehantering och support via mail och telefon för företagets interna funktion.

Som person är du kommunikativ och logiskt lagd med stor IT-kompetens. Vi tror att du har ett genuint intresse för IT så kanske sitter du även framför datorn på din fritid. Det är även meriterande om du har certifiering inom ITIL men inget krav.

Start omgående och uppdraget löper på till slutet av mars, med chans till förlängning.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT Specialist

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 2
Vi söker nu dig som jobbat som IT-support tidigare och har ett stort intresse av problemlösning och IT. Du har några års erfarenhet från att ha jobbat med nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll och Windows server med mera innan. Du kanske till och med har en utbildning inom IT och nätverksteknik.

Du kommer att arbeta i ett nördigt team med ett genuint IT-intresse. För att passa där bör rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga, flexibilitet samt ha möjlighet att arbeta dygnets alla timmar då obekväma arbetstider förekommer.

Det krävs att du har en god kompetens i AD, Exchange, Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux, Databaser () och O365.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Flytande svenska samt engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Stämmer detta in på dig? Skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till företag i Malmö!

Revisor
Läs mer Apr 26
Gigstep hjälper nu ett företag i Malmö att hitta deras nästa redovisningsekonom. Som redovisningsekonom på företaget kommer du vara högst ansvarig för all redovisning på företaget.

Om jobbet:
Som redovisningsansvarig kommer du att ha högsta ansvaret över bokföringen och ser till så att den är uppdaterad. Du arbetar tillsammans med finansdirektören för att säkerställa att månadsboksluten stängs korrekt och i tid varje månad. Ditt ansvar inkluderar kontoavstämningar, att utföra lagstadgade registreringar och att ha kontakt med revisorer. Syftet är att säkerställa så att all finansiell rapportering utförs korrekt och i tid. Jobbet är ett föräldrarvikariat på 9 månader med start omgående.

Arbetsuppgifter:

Se till att bokföringen hålls uppdaterad och är korrekt
Äga och underhålla kontoplanen
Ansvara för att utföra och koordinera månadsavsluten
Övervaka kundfordringar och leverantörsreskontra
Utföra och granska kontoavstämningar
Utföra lagstadgade anmälningar och andra skattekrav, t.ex. Månatliga momsdeklarationer, statistik osv.

Om dig:

Kandidatexamen i redovisning eller ekonomi och minst 5 års erfarenhet av bokföring och redovisning

Stark teknisk kunskap och förståelse för bokföring, konsolidering och rapportering

Utmärkta interpersonella färdigheter med förmåga att effektivt kommunicera, både skriftligt och muntligt

Hög kompetens och erfarenhet av att använda ett ERP-system, Microsoft Office och rapportverktyg
- Microsoft Dynamics 365 och BI är meriterande

En arbetsmoral baserad på en stark vilja att överträffa förväntningarna!

Uppmärksam på detaljer och hög noggrannhet

Känner du igen dig? Då är det dig vi söker!

Ansök nu

Redovisningsekonom till företag i Malmö!

Revisor
Läs mer Maj 3
Gigstep hjälper nu ett företag i Malmö att hitta deras nästa redovisningsekonom. Som redovisningsekonom på företaget kommer du vara högst ansvarig för all redovisning på företaget.

Om jobbet:
Som redovisningsansvarig kommer du att ha högsta ansvaret över bokföringen och ser till så att den är uppdaterad. Du arbetar tillsammans med finansdirektören för att säkerställa att månadsboksluten stängs korrekt och i tid varje månad. Ditt ansvar inkluderar kontoavstämningar, att utföra lagstadgade registreringar och att ha kontakt med revisorer. Syftet är att säkerställa så att all finansiell rapportering utförs korrekt och i tid. Jobbet är ett föräldrarvikariat på 9 månader med start omgående.

Arbetsuppgifter:

Se till att bokföringen hålls uppdaterad och är korrekt
Äga och underhålla kontoplanen
Ansvara för att utföra och koordinera månadsavsluten
Övervaka kundfordringar och leverantörsreskontra
Utföra och granska kontoavstämningar
Utföra lagstadgade anmälningar och andra skattekrav, t.ex. Månatliga momsdeklarationer, statistik osv.

Om dig:

Kandidatexamen i redovisning eller ekonomi och minst 5 års erfarenhet av bokföring och redovisning

Stark teknisk kunskap och förståelse för bokföring, konsolidering och rapportering

Utmärkta interpersonella färdigheter med förmåga att effektivt kommunicera, både skriftligt och muntligt

Hög kompetens och erfarenhet av att använda ett ERP-system, Microsoft Office och rapportverktyg
- Microsoft Dynamics 365 och BI är meriterande

En arbetsmoral baserad på en stark vilja att överträffa förväntningarna!

Uppmärksam på detaljer och hög noggrannhet

Känner du igen dig? Då är det dig vi söker!

Ansök nu