Gigstep AB jobb i Malmö

Hitta lediga jobb hos Gigstep AB i Malmö. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Malmö.

IT-älskande supporttekniker söker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 3
Är du en initiativtagande och problemlösande IT-support med en bra lagkänsla som? Då är det dig vi letar efter.

Vi söker dig som vill arbeta i ett litet team med nära samarbete men med stor flexibilitet. Du bör ha erfarenhet som IT-support sen tidigare och bör ha lätt för att arbeta i olika system och nya uppgifter.

Arbetsuppgifterna innefattar ärendehantering och support via mail och telefon för företagets interna funktion.

Som person är du kommunikativ och logiskt lagd med stor IT-kompetens. Vi tror att du har ett genuint intresse för IT så kanske sitter du även framför datorn på din fritid. Det är även meriterande om du har certifiering inom ITIL men inget krav.

Start omgående och uppdraget löper på till slutet av mars, med chans till förlängning.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT Specialist

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 2
Vi söker nu dig som jobbat som IT-support tidigare och har ett stort intresse av problemlösning och IT. Du har några års erfarenhet från att ha jobbat med nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll och Windows server med mera innan. Du kanske till och med har en utbildning inom IT och nätverksteknik.

Du kommer att arbeta i ett nördigt team med ett genuint IT-intresse. För att passa där bör rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga, flexibilitet samt ha möjlighet att arbeta dygnets alla timmar då obekväma arbetstider förekommer.

Det krävs att du har en god kompetens i AD, Exchange, Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux, Databaser () och O365.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Flytande svenska samt engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Stämmer detta in på dig? Skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Servicestjärna till roligt uppdrag!

Receptionist, telefonist
Läs mer Nov 3
Vi söker nu en administrativ och problemlösande medarbetare till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några av Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam under en period framöver.

Vi tror att du som söker trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare och utför din arbetsuppgifter med en stor noggrannhet då företagets konsumenter och kunder har högsta prioritet och fokus.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård eller liknande innan, men det är inget krav.

Så studerar du, är egenföretagande eller helt enkelt bara har tid över till ett roligt uppdrag? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag så berättar jag mer om uppdraget!

Ansök nu

Senior Databastekniker till uppdrag i Malmö

Nätverkstekniker
Läs mer Okt 28
Vi söker nu seniora och erfarna databastekniker till ett projekt för kunds räkning (Windowsmiljö). Du kommer att ingå i ett kundprojekt , vilket innebär att du kommer att göra analyser av servrar och applikationer för att sen bidra till en migrationsplan.

Det finns inget krav på att behöva befinna sig på plats, så du kan sitta från alla världens hörn. Men för att lyckas med projektet krävs det att du har tidigare erfarenhet av:

- IIS Web server
- MS server
- Windows 2008/2012/2016


Utöver ovanstående kompetens söker vi dig som är driven, analytisk och har erfarenhet ifrån liknande uppdrag sen tidigare.

Du kanske har ditt egna företag, eller så blir du anställd via oss direkt. Det bestämmer du!

Start omgående och projektet räknas vara klart i slutet på april 2022.

Låter det som ett uppdrag för dig? Sök idag!

Ansök nu

German speaking sales develop representative to inRiver

Innesäljare
Läs mer Okt 28
We're looking for our next In-house Sales star!

About you
As a person, we would like to see that you are structured and find it easy to prioritize your work. You have previous experience in some type of service profession and you are driven by working towards set goals and KPIs. This service requires that you speak fluent German and are comfortable with English. Preferably you also have experience with managing your work in CRM, ideally Salesforce. Experience with prospecting into mid-market and enterprise companies, specifically marketing and eCommerce teams is also desirable.

Job description
You will work with improving customer experiences. You do this by offering inRiver's services to various companies. You will proactively search for new potential customers via phone, e-mail and other communication channels. You will lead conversations with key stakeholders in our target markets to qualify sales opportunities. You work closely with our Regional Sales Managers to identify top targets and engage in Account-Based prospecting strategies.

As a Sales Develop Representative (SDR) you work closely with a sales person and you have a close collaboration throughout the whole sales process. During the sales process you will handle the first part of the process and then hand over the process to the sales person.

Start: As soon as possible Duration: Permanent employment Form of employment: Full time

About inRiver
With the rapid growth of eCommerce, inRiver has a unique opportunity to capitalize - and that’s exactly what we’re doing. Want to join us for the ride?

inRiver is an ambitious, global company with high growth in the software industry. At inRiver, you are guided by our values and work in an entrepreneurial atmosphere. You team up with amazingly talented people where our strong High Five culture drives collaboration and a fantastic work environment.

Ansök nu

Kundsupport till Malmös härligaste bolag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 27
Vi söker nu en problemlösande stjärna till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några utav Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam.

För att passa i tjänsten tror vi att du trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare då det förekommer ständigt i det dagliga arbetet. Allt detta utför du med en stor noggrannhet då företagets konsumenter och kunder har högsta prioritet och fokus.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård eller liknande innan, men det är inget krav.

Visst låter det roligt? Ser fram emot din ansökan, så passa på att söka idag!

Ansök nu

Butiksmedarbetare till Malmö

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Okt 21
Vi söker nu efter en butiksmedarbetare till vår kund med butik i Bulltofta, Malmö.

Butiken säljer produkter inom städ och dina arbetsuppgifter är sedvanliga butiksuppgifter samt arbete på lager. Du kommer plocka varor, lasta och lossa leveranser, ta emot kundordrar och köra varor i budbil kortare sträckor.

Driven och noggrann bör vara ord som beskriver dig. Du har lätt för att bygga relationer med kunder och sätter deras behov i centrum. Du trivs bra i att jobba i högt tempo och är en framåtsträvande person som vill utvecklas och lära sig nytt hela tiden. Du kan jobba självständigt och tar gärna egna initiativ. Du kommer tillhöra ett team med god gemenskap så det är viktigt att du fungerar i grupp.

Tjänsten är på heltid och du kommer jobba dagtid på vardagar. Detta är ett gig med start omgående som löper året ut.

Ansök nu

Supporttekniker till Apsis i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 7
Nu leter vi efter Apsis nästa supportstjärna! Gillar du människomötet och har en grym kommunikativ förmåga? Då är det dig vi söker!

Om arbetet
Du kommer att svara på frågor, ge rådgivning och förmedla väsentlig information till Apsis kunder i hur de använder Apsis olika produkter.

Du kommer att arbeta med en bred kundbas och målet är att ge så bra service och support du bara kan! Majoriteten av frågorna som inkommer är tekniska och din uppgift är att vägleda kunden till rätt lösning.

Om dig
Är du en kvick problemlösare som gillar en internationell miljö och dessutom har lätt för att kommunicera i tal och skrift, då är du en perfekt match för den här tjänsten! Vidare tycker du att det är kul att lära dig om nya programvaror och marknadsföringsverktyg.

Har du tidigare arbetat i en webbaserad produkt är det meriterande. Du är en teamplayer ända ut i fingerspetsarna, gillar att samrabeta och sätter laget före jaget! Samtidigt som du även tar eget ansvar för ditt arebte och dina ärenden. Tidigare erfarenhet av service desk eller teknisk support av något slag är önskvärt.

Stämmer detta in på dig?

Tveka då inte att söka eller kontakta mig direkt för mer information!

Ansök nu

Credit Controller!

Financial controller
Läs mer Okt 6
Just nu söker vi en credit controller för ett uppdrag på 3-6 månader ute hos en kund.

Arbetsuppgifter:
I rollen som Credit Controller ingår du i kundens Credit & Collection team på fem personer, en del av vår fantastiska finansavdelning. Bland dina arbetsuppgifter ingår att göra kreditbedömningar utifrån existerande kreditpolicy och att granska bokslut av nya och befintliga kunder för att kunna bedöma den solida och likvida situation kunden befinner sig i.

Du ansvarar för att dagligen bevaka vår kreditkö samt vara ett finansiellt bollplank till säljstyrkan på telefon och mail. Du kommer även att arbeta proaktivt med att öka förståelsen för företagets kreditpolicy i organisationen samt ha hand om telefonsamtal från våra kunder med frågor avseende fakturafrågor, betalningar, betalningspåminnelser etc.

Som Credit Controller ansvarar du även för kontroll och avstämning av kundreskontra och för att proaktivt arbeta för att hålla utestående kundfordringar på önskad nivå t ex genom att säkerställa rätt betalningsvillkor. Utöver de dagliga arbetsuppgifterna förväntas du vid behov delta i och driva projekt samt processutveckling tillsammans med andra funktioner i organisationen.

Din profil

- Du har god IT-kompetens och erfarenhet från SAP är meriterande
- Du är utåtriktad & social och tycker om att ha många interna och externa kontakter i ditt arbete
- Du är serviceminded men klarar även av att stå för företagets kreditpolicy och ta kreditbeslut vilket innefattar att ibland säga nej trots påtryckning
- Du är analytisk & noggrann och drivs av att presentera lösningar och slutföra
- Du har förmåga att arbeta självständigt likväl som i team
- Du strävar kontinuerligt efter att utveckla och förbättra befintliga arbetsrutiner och ser detta som en daglig utmaning




Start: ASAP

Plats: Remote och på plats hos kund.

Längd: 3-6 månader

Ansök nu

Supporttekniker som vill arbeta ute hos kund sökes för jobb i Skåne

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 21
Som är supporttekniker ute hos kund är det du som underlättar vardagen för alla medarbetare. Antingen hjälper du dem via telefon och mejl samt fjärrstyr (för att ni befinner er på olika siter/världsdelar) eller så hjälper du dem f2f.

Genom kreativ felsökning och social smidighet löser du ärende på ärende. Reggar allt i ett ärendehanteringssystem. Allt för att det ska underlätta flödena i hela IT-organisationen. Det finns en kunskapsbank med rutiner och tillvägagångssätt, lär du dig navigera i den underlättar det ditt jobb avsevärt. Givetvis är kunskap och Google också finfin hjälp i problemlösningen. Hur gärna du och teamet än vill att den ska vara uppdaterad med alla nya rutiner och uppgraderingar är den inte alltid det, men detta är något du tycker är viktigt och gärna hjälper till med när tid finns.

Att hjälpa användarna till en smidigare vardag är något du trivs med. Det är du som är experten på IT-relaterade frågor. Även om du inte kan lösa frågorna direkt, är du den som håller det du lovar och återkommer i tid. Du är inte den mest seniora i teamet, med andra ord har du andra seniora tekniker att fråga om hjälp. Det underlättar troligtvis för dig om du arbetat i en servicedesk tidigare genom antingen praktik eller jobb. En utbildning inom IT är att föredra. Ett gott humör och god humor? Ja det hjälper dig också på traven!

Buzzwords för tjänsten är: #activedirectory #tcp/ip/dns/dhcp #windows #molnlösningar #klient #server #ärendehantering #felsökning

Ansök nu

Assistent med intresse för fastighetsteknik

Civilingenjör, byggnadskonstruktion
Läs mer Sep 9
Västra Skåne är din arbetsplats. Du åker ut tillsammans med en senior medarbetare och hjälper honom/henne med det administrativa. Det kan vara allt från att mäta till att föra anteckningar. Tidsschemat är tajt och det är viktigt att ni är på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Som läget ser ut nu kommer du arbeta heltid tisdag till fredag, men det kan komma att bli mer. Start är omgående och till årsskiftet. Arbetstiderna varierar något, men räkna med relativt tidiga morgnar och att ni ibland får stanna kvar i fastigheten för att bli klara med ert uppdrag.

Vi tror att du har intresse i byggtekniska projekt, akustik och/eller fastigheter. Kanske har du tagit en paus från någon ingenjörsutbildning eller liknande. Vi är öppna för förslag, men det är viktigt att du är noggrann, kommunikativ och pålitlig.

Troligtvis underlättar det om du har körkort, men det är inget krav. Orterna ni besöker är små, men som tur är finns Pågatågen. Den seniora medarbetaren som du assisterar har firmabil och kan hämta upp dig vid tågstationen.

Ansök nu

Nätverkstekniker med säkerhetstänk till Malmö

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Sep 8
NOC och SOC = något du har siktet inställt på att arbeta med!

Drift, övervakning, support och ärendehantering är dagliga arbetsuppgifter som du ser dig själv göra. Tidigare har du säkerligen arbetat med support, kanske i första linjen där det var en bra teknisk höjd på felsökningen eller en 2nd line.

Flytande i svenska och engelska är ett krav. Såväl nätverkskommunikation som muntlig kommunikation är du grym på.

Ärligt talat skulle vi hoppa högt om du har ett CCNA cert eller liknande.

Hör av dig så pratar vi mer ????.

Ansök nu

Affärsdriven rekryterare till Gigstep!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Sep 3
Är du redo att joina Malmös - coolaste, trevligaste, roligaste, framgångsrikaste, snyggaste(?), ballaste, ödmjukaste start-up…

Vi på Gigstep ska nu utöka vårt team från 8 till 9 personer nu i höst. Vi söker därför efter dig som vill jobba med rekrytering, affärer & personalansvar i rollen som Gig Manager!

Du kommer jobba med ett fokus på kandidaterna, eller giggare som vi kallar det. Detta innebär att du är ansvarig för hela rekryteringsprocessen; telefonavstämningar, intervjuer, kandidatpresentationer, referenstagning mm. Det är inte alltid lätt att hitta rätt kandidat, här kommer din kreativitet in och din förmåga att aldrig ge dig in i bilden!

Efter du har gått igenom hela processen och detta tillslut leder till att Giggaren får jobbet, då är det du som agerar chef till giggaren. Arbetsledningen kommer ske av uppdragsföretaget men du kommer stötta giggaren i allt från frågor kring anställningen till agera som ett bollplank.

I denna rollen får du även utmana dina säljkunskaper lite. Redan under intervjun är det du som presenterar giget som världens chans till kandidaten och sedan är det upp till dig att sälja in kandidatens kompetens till kontaktpersonen på uppdragsföretaget så att de ska vilja gå vidare med kandidaten.

Som person gillar du att träffa människor och skapa kontakt. Du är en person med koll på läget och som skapar struktur i en kombo av en härlig energi. Vi tror nämligen att det är en framgångsfaktor för bästa bemötande av kandidater och kunder. Flexibilitet och affärsfokus är ett vinnande koncept i branschen. Likväl som målfokuserad och tävlingsinriktad.

Vi har inget specifikt krav på din bakgrund men vi tror att du har studerat någon utbildning eller skaffat erfarenhet på annat sätt som har bidragit att du fått kunskap som gör att du passar fint i rollen som Gig Manager.

Välkommen in i gänget. Vi lovar att det kommer bli kul (men också utmanade)!

Ansök nu

Gig Manager till Gigstep i Malmö

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Aug 27
Boom! 8 ska bli 9 och vi vill ha med dig!

Är du redo att joina Malmös - coolaste, trevligaste, roligaste, framgångsrikaste, snyggaste(?), ballaste, ödmjukaste start-up...

Ditt fokus kommer vara att träffa potentiella giggare (kandidater), intervjua dem och sedan matcha dem med rätt gig (uppdrag). Innan detta har du troligtvis format en annons och gjort telefonavstämningar. Efter intervjun är det referenstagning som gäller och att sälja in kandidatens kompetens till kontaktpersonen på företaget. Under intervjun är det du som presenterar giget som världens chans till kandidaten! Det är inte alltid lätt att hitta rätt kandidat, här kommer din kreativitet in och din förmåga att aldrig ge dig in i bilden.

Som person gillar du att träffa människor och skapa kontakt. Du är en person med koll på läget och som skapar struktur i en kombo av en härlig energi. Vi tror nämligen att det är en framgångsfaktor för bästa bemötande av kandidater och kunder. Flexibilitet och affärsfokus är ett vinnande koncept i branschen. Likväl som målfokuserad och tävlingsinriktad.

Utmana oss gärna med din bakgrund. Kanske har du studerat någon relevant utbildning eller på annat sätt skaffat dig kunskap som gör att du passar fint i rollen som Gig Manager.

Välkommen in i gänget. Vi lovar att det kommer bli kul (men också utmanade)!

Ansök nu

Innesäljare till ballt bolag i Malmö

Innesäljare
Läs mer Aug 25
Har du en känsla för bra affärer, är nyfiken på ett spännande arbete inom försäljning samt har en rejäl kämpaglöd? Då har vi jobbet för dig!

Om dig
Trädgårdsproffsen söker nu flera stjärnor att förstärka deras team med. Idag arbetar sju personer på deras kontor i Malmö men för att växa och ta företaget till nya höjder behöver de dig som drivs och andas försäljning! I rollen krävs att du har uthållighet och en vilja att kämpa i varje samtal. Du har en bra kommunikativ förmåga som du kan manövrera i högt och lågt. Det är även väsentligt att du har en känsla för att snabbt förstå jargongen i branschen.

För att bli en naturlig del av gänget på Trädgårdsproffsen krävs att du har ett öppet sinne och att du är villig att snabbt förstå hur branschen fungerar. Kanske har du sedan tidigare arbetat med sälj inom en liknande bransch eller mot företagskunder? Du har en utbildning inom försäljning eller minst 2-3 års gedigen erfarenhet från yrket. Du är tävlingsinriktad och gillar att jobba mot uppsatta siffror och mål. Du räds inte för att ta egna initiativ i såväl kunddialoger som internt i företaget.

Om tjänsten
I rollen som innesäljare hos Trädgårdsproffsen arbetar du med försäljning av tjänster till andra företag inom branschen. Försäljningen sker främst genom telefonkontakt men kundmöten, sociala medier och mail förekommer också. En stor del av arbetet går också ut på att vårda redan befintliga kunder genom att bibehålla och stärka de relationer som redan skapats. Via telefon kontaktar du nya som befintliga kunder och säljare in Trädgårdsproffsens tjänster. Tillsammans med kunden diskuterar och planerar ni för att möta det behovet kunden upplever, en typisk behovsanalys helt enkelt. Därefter följer presentation av olika affärsförslag med medföljande offert. Ett resultat av det förväntas då bli många bra affärer med nöjda kunder!

Om Trädgårdsproffsen
Trädgårdsproffsen är det enskilt största företaget i Sverige inom sin bransch. De har ett helt unikt koncept med tjänster för trädgårdsmästare, trädfällare och markanläggare. Trädgårdsproffsen har funnits sedan fem år tillbaka och köptes i september 2019 upp av Hitta Rådgivare Sverige AB. Trädgårdsproffsen arbetar idag med många andra välkända varumärken och företag i branschen och har kunder runt om i hela Sverige.

Den här möjligheten är rafflande, företaget är litet men fördelen med det är att du som individ får vara med och påverka i beslut gällande både högt och lågt i organisationen. Detta bidrar i sin tur till en större förståelse för organisationsstrukturen och hur olika beslut verkar tillsammans för att gynna företaget.

Tycker du att det här låter som din nästa utmaning? Ta då chansen och skicka din ansökan eller kontakta mig direkt!

Ansök nu

Processledare för Problem och Incident Management till Malmö

Processansvarig, ITIL
Läs mer Aug 18
Som Processledare för Problem Management-processen har du ett helhetsansvar som innefattar förbättringsarbete, utbilda i metoder samt att leda det dagliga arbetet inom processen. Detta i en härlig mix med Incident management. Vilket innebär att du kommer driva arbetet med incidenthantering från hela organisationen.

Som processledare för Problem och Incident management kommer du...

..driva och koordinera problemutredningar samt incidenter

..utveckla och driva förbättringsarbeten inom dina processer

..styra, delegera och följa upp arbete inom processerna

..utbilda och stötta verksamheten i processerna och hjälpande metoder.

Du är en god förhandlare och duktig på att lösa eventuella konflikter. Analytisk, noggrann och handlingskraftig är något som symboliserar dig. Likväl som en god kommunikativ förmåga! Öga för detaljer, ordning och reda och en förmåga att se helheten. Det är du!

Kanske har du arbetat som processledare eller processägare tidigare och är utbildad i problemlösningsmetodiker. Viktigt är att du har erfarenhet av arbete inom IT och Outsourcing. Det är bra om du är certifierad i ITIL och har praktiskt erfarenhet av att ha arbetat med det. Självklart har du en god vana att arbeta i ärendehanteringssystem.

Ansök nu

Processägare för Problem och Incident Management till Malmö

Processansvarig, ITIL
Läs mer Aug 11
Som Processägare för Problem Management-processen har du ett helhetsansvar som innefattar förbättringsarbete, utbilda i metoder samt att leda det dagliga arbetet inom processen. Detta i en härlig mix med Incident management. Vilket innebär att du kommer driva arbetet med incidenthantering från hela organisationen.

Som processägare för Problem och Incident management kommer du...

..driva och koordinera problemutredningar samt incidenter

..utveckla och driva förbättringsarbeten inom dina processer

..styra, delegera och följa upp arbete inom processerna

..utbilda och stötta verksamheten i processerna och hjälpande metoder.

Du är en god förhandlare och duktig på att lösa eventuella konflikter. Analytisk, noggrann och handlingskraftig är något som symboliserar dig. Likväl som en god kommunikativ förmåga! Öga för detaljer, ordning och reda och en förmåga att se helheten. Det är du!

Kanske har du arbetat som processägare eller processledare tidigare och är utbildad i problemlösningsmetodiker. Viktigt är att du har erfarenhet av arbete inom IT och Outsourcing. Det är bra om du är certifierad i ITIL och har praktiskt erfarenhet av att ha arbetat med det. Självklart har du en god vana att arbeta i ärendehanteringssystem.

Ansök nu

Giggare inom sälj för kommande uppdrag i Malmöregionen

Säljkonsulent
Läs mer Aug 9
Det bubblar på arbetsmarknaden efter sommarsemestern och vi behöver komma i kontakt med dig som vill arbeta med sälj på olika nivåer. Detta är alltså en annons för kommande uppdrag under hösten, men varför inte ligga steget före?

Vi har idag giggare som arbetar som säljare på olika vis ute i olika organisationer i Skåneregionen. Roller så som kundvärdar, innesäljare, b2b säljare brukar vi arbeta med. Längd och omfattning på uppdragen varierar. Svara därför gärna på de frågor som vi ställer i början av ansökningsprocessen (tar inte lång tid, vi lovar).

Så vad säger du? - Kör vi?

Ansök nu

Dansktalande säljare sökes till InRiver

Key account manager
Läs mer Dec 8
Nytt
Med den snabba tillväxten av e-handel har Inriver en unik möjlighet att kapitalisera - och det är precis vad vi gör. Vill du följa med InRiver på åkturen?

Inriver är ett ambitiöst, globalt företag med hög tillväxt inom mjukvarubranschen. Du samarbetar med fantastiskt duktiga kollegor där Inrivers starka High Five-kultur driver samarbete och bidrar till en fantastisk arbetsmiljö.

Om dig
Som person ser vi gärna att du är intresserad av software as a service (SaaS), prospektering av företag och har ett stort intresse för försäljning och vill utvecklas inom försäljningsbranschen.

Du har tidigare erfarenhet av någon typ av serviceyrke och du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er. Denna tjänst kräver att du talar flytande danska och är bekväm med engelska. Du har även erfarenhet av att hantera ditt arbete i CRM-system, gärna i Salesforce. Erfarenhet av prospektering i medelstora företag, särskilt marknadsförings- och e-handelsföretag är också önskvärt. Som person ser vi också gärna att du är strukturerad och har lätt för att prioritera ditt arbete.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med att förbättra kundupplevelser. Det gör du genom att erbjuda inRivers tjänster till olika företag. Du kommer proaktivt att söka nya potentiella kunder via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler. Du kommer att leda samtal med nyckelintressenter på våra marknader för att kvalificera försäljningsmöjligheter. Du arbetar nära våra regionala försäljningschefer för att identifiera toppmål och engagera dig i kontobaserade prospekteringsstrategier.

Som Sales Develop Representative (SDR) arbetar du nära en säljare och ni har ett nära samarbete genom hela säljprocessen. Under säljprocessen kommer du att hantera den första delen av processen och sedan lämna över processen till säljaren.

Start: Så snart som möjligt
Varaktighet: Tillsvidareanställning
Anställningsform: Heltid

Var med på en spännande resa med ett företag i expanderingsfas!

Sök nu!

Ansök nu

Inköpare, se hit!

Inköpare
Läs mer Dec 8
Nytt
Vi letar nu efter nästa inköpare i Malmö!

I rollen som inköpare arbetar du proaktivt för att säkerställa att produkterna finns tillgängliga när kunderna efterfrågar dem. Du arbetar dagligen med planering och lagerstyrning, inköp av artiklar, samverkan med kategoriteamen samt leveransbevakning för att säkerställa att leveranserna sker enligt plan kopplat till löpande försäljning, lansering av nyheter samt kampanjer.

Vem söker vi?
För denna rollen så söker vi efter dig som har utbildning inom inköp, supply chain eller liknande. Du har tidigare arbetat inom inköp i en liknande roll. Det är grymt om du är van vid att jobba i olika affärssystem och grymmast är det om du har erfarenhet av inköpssystem samt lagersstyrningssystem. Är du även en fena på excel är det toppen! Utöver detta så kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-projektledare för kommande uppdrag i Skåne

IT-strateg
Läs mer Dec 8
Nytt
Vi letar nu proaktiv efter projektledare till kommande uppdrag!

I rollen som IT-projektledare har du ett övergripande administrativt ansvar för ett eller flera olika projekt. Eftersom att det är en koordinerande roll är din uppgift att vara länken mellan företaget och IT-specialisterna, du är därav en viktig spelpjäs i företaget.

Som projektledare kommer du att ha en god kontakt med både organisationen och kunder för att kunna driva tekniska dialoger samt för att kunna utvecklas i din roll inom projektledning.

Som person är du en prestigelös lagspelare som är skicklig på att kommunicera med både befintliga och ny kunder. Du är både initiativtagande och självgående där du har en stor förmåga att engagera och motivera andra. Eftersom att du är driven och effektiv kommer du kunna vara med att påverka och utveckla verksamheten. Du trivs bra i en öppen miljö där kund och kvalité står i fokus.

Vi ser helst att du har tidigare erfarenheter av att arbeta inom IT och gärna inom teknisk projektledning. Eftersom att bygga kundrelationer kommer vara en central del i ditt arbete är det en fördel om du känner dig bekväm med detta.

Vidare har du en teknisk utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet samt grundläggande kunskap inom ITIL.

Ansök nu

IT-nörd i början av sin karriär sökes till servicedesk i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 21
Alla brinner för olika saker. Brinner du extra mycket för något gör det ibland att du kallas nörd. Något vi tycker är extremt positivt! Speciellt om det är IT-nörd. För att lyckas i rollen som IT-support är det fördelaktigt om du älskar IT. Vi imponeras av dig som hittat din grej och brinner för det. I detta fallet bör det vara IT och faktiskt även service.

Teamet som vill att du joinar just dem är galet kompetenta, men behöver en ny kollega för att få avlastning. Vi lovar dig att du kommer lära dig massor. Här kommer du kunna kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service i en underbar mix.

Via telefon och mejl hjälper du kunder med deras IT-relaterade problem. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är väldigt bra om du har koll på några av nedanstående punkter:

- Active Directory

- DNS, DHCP, TCP/IP

- Citrix

- Windows Operativsystem

- Outlook & Exchange

- MS Office & O365

- Skrivare & skrivarhantering

- Hårdvarurelaterade frågor

Det genuina IT-intresset är ett måste. Har du tidigare arbetat i en servicedesk är detta ett stort plus, dock inget krav. Vi vill helst att du har pluggat något inom IT, och då gärna ha tyckt om nätverkskurserna lite extra. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav.

Välkommen in i ett härligt gäng där humor blandas med ett stort fokus på att ge god service åt kunderna!

Psst denna servicedesk hanterar kunder 24/7, det betyder att arbete på obekväma arbetstider och helg förekommer. Vilket kanske är bekväma tider för dig? Du arbetar heltid och vet alltid ditt schema minst 6 månader i förväg!)

Ansök nu

IT-nörd till servicedesk i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 25
Alla brinner för olika saker, men för att lyckas i denna roll så behöver du älska IT. För oss är IT-nörd något positivt, vi imponeras av dig som har hittat din grej och brinner för den!

Du kommer ingå i ett kompetent team där du kommer lära dig massor. Här kommer du kunna kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service i en underbar mix.

Via telefon och mejl hjälper du kunder med deras IT-relaterade problem. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är väldigt bra om du har koll på några av nedanstående punkter:

- Active Directory

- DNS, DHCP, TCP/IP

- Citrix

- Windows Operativsystem

- Outlook & Exchange

- MS Office & O365

- Skrivare & skrivarhantering

- Hårdvarurelaterade frågor

Det genuina IT-intresset är ett måste. Har du tidigare arbetat i en servicedesk är detta ett stort plus, dock inget krav. Vi vill helst att du har pluggat något inom IT, kanske på gymnasiet eller på en yrkesutbildning. Under plugget får du gärna ha tyckt om nätverkskurserna lite extra. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav. Välkommen in i ett härligt gäng där humor blandas med ett stort fokus på att ge god service åt kunderna!

Psst denna servicedesk hanterar kunder 24/7, det betyder att du kommer arbeta vissa helger och kvällar. Du kommer aldrig arbeta natt.)

Ansök nu

Teamleader till IT-bolag i Malmö!

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Dec 1
Vill du axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Ett fantastiskt team uppstöttning av en ny teamleader tillsvidare. Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Start är omgående, helst igår och tjänsten är tillsvidare. Du kommer arbeta i företagets fräscha lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Ansök nu

IT-supporttekniker på 2nd line nivå till Malmös trevligaste arbetsplats

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 30
Arbeta med installation, leverans, support och felsökning i kundernas IT-miljö. Detta med kollegor som, liksom dig, vill lyckas och utvecklas. Du kommer få arbeta inom Windows server, nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll med mera.

Teamet är en mix av de som levlat upp inom bolaget och de som kommit in i teamet från andra bolag i regionen. Med andra ord är kompetensen hög. Detta är ett team med bra samarbete som ställer upp för varandra. Arbetet är förlagt 24/7 och arbetsplatsen är i centrala Malmö.

Vi tror att du har arbetat i servicedesk tidigare, alternativt varit IT-konsult men är sugen på att vara inne på kontoret istället för ute hos kund.

Du har troligtvis arbetat med Klienthantering, Active Directory, Windows Server, Azure, O365, Exchange, , System- och serverhantering, Linux, VMware och Powershell. En del av arbetet i denna 2nd line är snarlikt en NOC och SOC. Det är därför starkt meriterande om du arbetat eller studerat nätverk och/eller säkerhet.

För att lyckas i tjänsten som it-specialist bör du ha följande kunskaper:

- Klienthantering (Windows 10)
- Active Directory
- Windows Server / Azure / O365 / Exchange /
- Säkerhetshantering
- System- och serverhantering samt Linux
- VMware
- Powershell


Som person är du en teamplayer som trivs med att arbeta självständigt när det behövs. Du är trygg med att IT är din grej och något du vill jobba med. Att få felsöka och vara den där problemlösningsstjärnan är något du vill göra dagligen. Till detta team ringer det sällan in, det är snarare du som ringer ut om du behöver komplettera några uppgifter. Flödet av ärende kommer oftast från 1st line, som gjort första screeningen/felsökningen.

Joina ett riktigt trevligt team. Jag vågar lova att du kommer trivas om du gillar humor, gillar att arbeta med IT och att utvecklas tillsammans!

Psst detta är inte ett kort gig, vi vill att du ser långsiktigt på detta jobb och vill stanna länge.)

Ansök nu

Intresseanmälan - IT-jobb i Skåne!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 2
Vi på Gigstep håller ständigt ögonen öppna för att hitta grymma IT-intresserade personer till IT-jobb på olika nivåer till häftiga företag runt om i Skåne.

Har du läst en IT-inriktad utbildning, på allt från gymnasienivå till universitetsnivå? Har du ett stort IT-intresse? Har du jobbat med IT tidigare? Är du personen folk vänder sig till med IT-frågor?

Om du svarade ja på en eller flera av de frågorna så vill vi på Gigstep gärna komma i kontakt med dig.

Skicka in ditt CV och besvara våra frågor så hörs vi om det dyker upp något coolt jobb som passar dig!

Ansök nu

Frontend-utvecklare, se hit!

Frontend-utvecklare
Läs mer Nov 18
Har du några års erfarenhet av frontend-utveckling och vill jobba med ett härligt gäng på ett häftigt företag med högt i tak i centrala Malmö?

Då vill vi komma i kontakt med dig!

I företagets projekt används ofta JavaScript, React, Redux, HTML/CSS & GraphQL. Kan du något annat, kanske lite annorlunda, programmeringsspråk så tycker vi det är häftigt, så utmana oss gärna!

Slå vår Gig Manager Annie Holst en signal på 076 890 85 65 så pratar vi vidare!

Ansök nu

Gigga som teamleader i Malmö!

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Nov 24
Vill du omgående axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Detta är ett gig som vi kallar det på Gigstep, vilket innebär att under en temporär tid behöver ett fantastiskt team uppstöttning av en teamleader.

Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Start är omgående, helst igår, och du kommer vara placerad i företagets lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Ansök nu

Teamleader till IT-bolag i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 1
Vill du axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Ett fantastiskt team uppstöttning av en ny teamleader tillsvidare. Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Start är omgående, helst igår och tjänsten är tillsvidare. Du kommer arbeta i företagets fräscha lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Ansök nu

Nyexaminerade testare till Axis Communications i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 17
Är du den typen av person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar och bli helt fast i att hitta svaret på ditt problem? Då låter det som att du skulle passa in i rollen på QA-testare.

Om rollen

QA står för Quality Assurance, med andra ord så innebär rollen att man testar och säkrar produkternas kvalité innan de lanseras till kunderna. Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar.

Rollen som testare innebär att man arbetar mycket med problemlösning så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem. Du kommer jobba i små team med testingenjörer, både juniora och seniora. Teamet arbetar med nära samarbete inom teamet men även med utvecklare och andra intressenter.

Om tekniken

Du kommer arbeta på systemnivå och testa både manuellt och automatisk med både scriptade och utforskade metoder. Arbetet sker i så väl Windows- som Linuxmiljö. Du har grundläggande kunskaper inom nätverksteknik och du känner dig bekant med TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP. Vi kräver inte att du har arbetat med testning innan men det är grymt om du har någon kunskap om det eller programmering i Linux-miljö.

Om dig

Vi söker dig som är nyexaminerad högskole- eller civilingenjör med inriktning datateknik, elektroteknik liknande utbildning. Du har ett brett tekniskt intresse vilket har bidragit till att du har en stor teknisk kompetens och en stor nyfikenhet att ständigt utvecklas och lära dig mer. Nyfikenhet & kreativitet är två egenskaper som uppmuntras då innovation är ett av företagets ledord. Eftersom man jobbar tät med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa.

Om gigget

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med goda möjligheter för att bli direkt anställd på Axis. Tjänsten är placerad i Lund och startdatum är flexibelt för rätt kandidat.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information besök Axis hemsida. (https://jobs.gigstep.se/jobs/www.axis.com)

Ansök nu

Teamleader till IT-bolag i Malmö!

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Nov 25
Vill du axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Ett fantastiskt team uppstöttning av en ny teamleader tillsvidare. Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Start är omgående, helst igår och tjänsten är tillsvidare. Du kommer arbeta i företagets nya fräscha lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Ansök nu

Danish speaking sales develop representative to inRiver

Innesäljare
Läs mer Dec 6
Vi søger efter vores næste intern salgsstjerne.

Om dig:
Som person ser vi gerne at du er interesseret i software as a service (SaaS), udforskning af virksomheder, har stor interesse for salg og ønsker at udvikle dig indenfor salgsbranchen.

Du har tidligere erfaring af nogen form af serviceerhverv og drives af at arbejde mod opstillede mål og KPI’er.

Stillingen kræver at du taler flydende dansk og udtrykker dig ubehindret i engelsk.

Du har erfaring af at håndtere dit arbejde i CRM- system, gerne Salesforce og udforskning af middelstore virksomheder, især marketing- og E-handelsvirsomheder.

Som person ser vi gerne at du er stuktureret og har let ved at priotere dit arbejde.

Arbejdsbeskrivelse:
Du vil arbejde med at forbedre kundeoplevelser. Det gør du ved at tilbyde InRiver tjenester til forskellige virksomheder.

Du vil proaktivt søge efter potentielle kunder via telefon, e-mail og andre kommunikationskanaler. Du vil føre samtaler med interesserede på vores marked for at kvalificere salgsmuligheder. Du vil arbejde sammen med vores regionale salgschefer for at identificere topmål og engagere dig i kontobasserede prospekteringsstategier.

Som Sales Develop Representative (SDR) arbejder du tæt sammen med en sælger. Under salgsprocessen håndtere du den første del og overdrager derefter processen til sælgeren.

Stillingen er på fuldtid med fastanstættelse. Start hurtigst muligt.

About inRiver
With the rapid growth of eCommerce, inRiver has a unique opportunity to capitalize - and that’s exactly what we’re doing. Want to join us for the ride?

inRiver is an ambitious, global company with high growth in the software industry. At inRiver, you are guided by our values and work in an entrepreneurial atmosphere. You team up with amazingly talented people where our strong High Five culture drives collaboration and a fantastic work environment.

Ansök nu

2nd line supporttekniker till globalt bolag i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 30
Malmös bästa 2nd line behöver just dig! Du kommer ingå i ett kompetent team där du samarbetar nära både 1st och 3rd line.

Rollen som 2nd line tekniker är varierande och ställer krav på att du har fokus på lösningen och är kreativ i din felsökning. Denna 2nd line hanterar även ärende av SOC- och NOC karaktär.

För att lyckas i rollen behöver du vara genuint intresserad av IT och gilla problemlösning. Du har troligtvis arbetat som supporttekniker i någon form och du har kanske en utbildning inom IT, gärna inom nätverksteknik.

Du har troligtvis god kompetens inom exempelvis Klienthantering, AD, Windows Server, O365, Exchange, Databaser (), Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux. Du får ett plus i kanten om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Som person är du trygg och kommunikativ. Det är viktigt att du är flexibel och kan arbeta obekväma arbetstider. Flytande i svenska och engelska är ett krav både i tal och skrift.

Joina ett mycket trevligt team med kunden och tekniken i fokus!

Ansök nu

Nyexaminerade testare till Axis Communications i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 2
Är du den typen av person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar och bli helt fast i att hitta svaret på ditt problem? Då låter det som att du skulle passa in i rollen på QA-testare.

Om rollen

QA står för Quality Assurance, med andra ord så innebär rollen att man testar och säkrar produkternas kvalité innan de lanseras till kunderna. Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar.

Rollen som testare innebär att man arbetar mycket med problemlösning så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem. Du kommer jobba i små team med testingenjörer, både juniora och seniora. Teamet arbetar med nära samarbete inom teamet men även med utvecklare och andra intressenter.

Om tekniken

Du kommer arbeta på systemnivå och testa både manuellt och automatisk med både scriptade och utforskade metoder. Arbetet sker i så väl Windows- som Linuxmiljö. Du har grundläggande kunskaper inom nätverksteknik och du känner dig bekant med TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP. Vi kräver inte att du har arbetat med testning innan men det är grymt om du har någon kunskap om det eller programmering i Linux-miljö.

Om dig

Vi söker dig som är nyexaminerad högskole- eller civilingenjör med inriktning datateknik, elektroteknik liknande utbildning. Du har ett brett tekniskt intresse vilket har bidragit till att du har en stor teknisk kompetens och en stor nyfikenhet att ständigt utvecklas och lära dig mer. Nyfikenhet & kreativitet är två egenskaper som uppmuntras då innovation är ett av företagets ledord. Eftersom man jobbar tät med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa.

Om gigget

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med goda möjligheter för att bli direkt anställd på Axis. Tjänsten är placerad i Lund och startdatum är flexibelt för rätt kandidat.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information besök Axis hemsida. (https://jobs.gigstep.se/jobs/www.axis.com)

Ansök nu

Inköpare till centrala Malmö

Inköpare
Läs mer Jun 16
I centrala Malmö ligger en relativt stor butik som säljer allt från inredning till skönhetsprodukter. De söker nu dig som inköpare!

Som inköpare arbetar du med att driva och utveckla affärerna genom att ha ett väl genomtänkt sortiment. Omvärldsbevakning och trendspaning är något som får det att klia i fingrarna hos dig. Förhandla med leverantörer, bygga relationer, lägga prognoser är delar som ingår i detta gig.

När världen är i ett något mer "normalläge" ingår även resor i tjänsten för att delta på mässor och ha möten med leverantörer. All annan tid spenderar du i butiken. Organisationen är inte jättestor, vilket betyder att det är viktigt att vara prestigelös och hjälpa till där det behövs.

Erfarenhet från försäljning och inköp in retail ger givetvis ett stort plus i kanten ????.

Joina en tillväxtresa i ett entreprenörsdrivet bolag!

Ansök nu

2nd line tekniker för långsiktigt gig i Malmö

Nätverkstekniker
Läs mer Jun 15
Ett krispigt 2nd line team i Malmö behöver just dig! Du kommer ingå i ett kompetent team där du samarbetar nära både 1st och 3rd line.

Rollen som 2nd line tekniker är varierande och ställer krav på att du har fokus på lösningen och är kreativ i din felsökning. Ärende av SOC- och NOC karaktär förekommer.

För att lyckas i rollen behöver du vara genuint intresserad av IT och gilla problemlösning. Du har troligtvis arbetat som supporttekniker i någon form och du har kanske en utbildning inom IT, gärna inom nätverksteknik.

Du har troligtvis god kompetens inom exempelvis Klienthantering, AD, Windows Server, O365, Exchange, Databaser (), Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux. Du får ett plus i kanten om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet. En stjärna får du om du kan Intune!

Som person är du trygg och kommunikativ. Det är viktigt att du är flexibel och kan arbeta obekväma arbetstider. Flytande i svenska och engelska är ett krav både i tal och skrift.

Joina ett mycket trevligt team med kunden och tekniken i fokus!

Ansök nu

German speaking sales develop representative

Innesäljare
Läs mer Nov 8
Wir suchen unseren nächsten In-house Sales Star!

ber dich
Als Person möchten wir sehen, dass Sie strukturiert sind und es Ihnen leicht fällt, Ihre Arbeit zu priorisieren. Sie sollten bereits Erfahrung in einer Art von Dienstleistungsberuf haben und motiviert sein an festgelegten Zielen und KPIs zu arbeiten. Für diese Arbeit sind die fließende Beherrschung der deutschen Sprache und angemessene Englischkenntnisse erforderlich. Vorzugsweise haben Sie auch Erfahrung mit der Verwaltung Ihrer Arbeit im CRM, idealerweise im Bereich Salesforce. Erfahrung mit der Suche nach mittelständischen und großen Unternehmen, insbesondere Marketing- und E-Commerce-Teams, ist ebenfalls wünschenswert.

Arbeitsbeschreibung
Sie arbeiten an der Verbesserung der Kundenerfahrungen. Sie tun dies, indem Sie die Dienste von inRiver verschiedenen Unternehmen anbieten. Sie suchen proaktiv nach neuen potenziellen Kunden über Telefon, E-Mail und andere Kommunikationskanäle. Sie führen Gespräche mit wichtigen Stakeholdern in unseren Zielmärkten, um Verkaufschancen zu qualifizieren. Sie arbeiten eng mit unseren Regional Sales Managern zusammen, um Top-Ziele zu identifizieren und kontobasierte Prospektionsstrategien zu entwickeln.

Als Sales Develop Representative (SDR) arbeiten Sie eng mit einem Vertriebsmitarbeiter zusammen und kollaborieren während des gesamten Verkaufsprozesses miteinander. Während des Verkaufsprozesses übernehmen Sie den ersten Teil des Prozesses und übergeben den Prozess anschließend an den Verkäufer.

Beginn: zum nächstmöglichen Zeitpunkt Dauer: Festanstellung Beschäftigungsform: Vollzeit

ber inRiver

Mit dem rasanten Wachstum des eCommerce hat inRiver eine einzigartige Chance, Kapital zu schlagen - und genau das tun wir. Willst du dabei sein?

inRiver ist ein ehrgeiziges, globales Unternehmen mit hohem Wachstum in der Softwarebranche. Bei inRiver orientieren Sie sich an unseren Werten und arbeiten in einer unternehmerischen Atmosphäre. Sie arbeiten mit unglaublich talentierten Menschen zusammen, bei denen unsere starke High-Five-Kultur die Zusammenarbeit und ein fantastisches Arbeitsumfeld fördert.

Ansök nu

Jobba extra med IT runt årsskiftet

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 9
Pluggar du IT och vill jobba på jullovet? Vill du rivstarta din karriär inom IT?

Under några veckor ska ett företag flytta och behöver då hjälp med att plocka ner och montera upp arbetsstationer. Arbetet kommer delvis vara fysiskt då skärmar ska bäras och sladdar ska dras snyggt vid arbetsstationerna. Själva flytten mellan kontoren sköter en flyttfirma.

Till detta team behöver vi dig som har en tekniskt förståelse, inte är rädd för att hugga tag där det behövs och som gillar att jobba i team.

Nu kör vi ????

Ansök nu

IT-supporttekniker på 2nd line nivå till Malmös trevligaste arbetsplats

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 8
Arbeta med installation, leverans, support och felsökning i kundernas IT-miljö. Detta med kollegor som, liksom dig, vill lyckas och utvecklas. Du kommer få arbeta inom Windows server, nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll med mera.

Teamet är en mix av de som levlat upp inom bolaget och de som kommit in i teamet från andra bolag i regionen. Med andra ord är kompetensen hög. Detta är ett team med bra samarbete som ställer upp för varandra. Arbetet är förlagt 24/7 och arbetsplatsen är i centrala Malmö.

Vi tror att du har arbetat i servicedesk tidigare, alternativt varit IT-konsult men är sugen på att vara inne på kontoret istället för ute hos kund.

Du har troligtvis arbetat med Klienthantering, Active Directory, Windows Server, Azure, O365, Exchange, , System- och serverhantering, Linux, VMware och Powershell. En del av arbetet i denna 2nd line är snarlikt en NOC och SOC. Det är därför starkt meriterande om du arbetat eller studerat nätverk och/eller säkerhet.

För att lyckas i tjänsten som it-specialist bör du ha följande kunskaper:

- Klienthantering (Windows 10)
- Active Directory
- Windows Server / Azure / O365 / Exchange /
- Säkerhetshantering
- System- och serverhantering samt Linux
- VMware
- Powershell


Som person är du en teamplayer som trivs med att arbeta självständigt när det behövs. Du är trygg med att IT är din grej och något du vill jobba med. Att få felsöka och vara den där problemlösningsstjärnan är något du vill göra dagligen. Till detta team ringer det sällan in, det är snarare du som ringer ut om du behöver komplettera några uppgifter. Flödet av ärende kommer oftast från 1st line, som gjort första screeningen/felsökningen.

Joina ett riktigt trevligt team. Jag vågar lova att du kommer trivas om du gillar humor, gillar att arbeta med IT och att utvecklas tillsammans!

Psst detta är inte ett kort gig, vi vill att du ser långsiktigt på detta jobb och vill stanna länge.)

Ansök nu

Teamleader med hjärtat på rätt ställe sökes för gig i Malmö

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Nov 12
Ett fantastisk team söker nu en ny teamleader, en temporär lösning men en otroligt viktig sådan.

Under en överskådlig tid behöver ett team dig som teamleader. Alltså dig som haft ansvar för personal tidigare, är van vid att arbeta med människor samtidigt som du har vanan inne att föra business to business dialoger. Antalet i teamet är mindre än 10 st. Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one samt kunddialoger. En ganska klassisk teamleader roll om vi får säga det själva!

Start är så snart det går och placering är i Malmö.

Vi lovar dig månader med trevliga kollegor och en rejäl utmaning!

Ansök nu

English speaking sales develop representatvie to inRiver

Innesäljare
Läs mer Okt 29
We're looking for our next In-house Sales star!

About you
As a person, we would like to see that you are structured and find it easy to prioritize your work. You have previous experience in some type of service profession and you are driven by working towards set goals and KPIs. This service requires that you speak fluent English, preferably english is your native language. Preferably you also have experience with managing your work in CRM, ideally Salesforce. Experience with prospecting into mid-market and enterprise companies, specifically marketing and eCommerce teams is also desirable.

Job description
You will work with improving customer experiences. You do this by offering inRiver's services to various companies. You will proactively search for new potential customers via phone, e-mail and other communication channels. You will lead conversations with key stakeholders in our target markets to qualify sales opportunities. You work closely with our Regional Sales Managers to identify top targets and engage in Account-Based prospecting strategies.

As a Sales Develop Representative (SDR) you work closely with a sales person and you have a close collaboration throughout the whole sales process. During the sales process you will handle the first part of the process and then hand over the process to the sales person.

Start: As soon as possible
Duration: Permanent employment
Form of employment: Full time.
Location: Malmö

About inRiver
With the rapid growth of eCommerce, inRiver has a unique opportunity to capitalize - and that’s exactly what we’re doing. Want to join us for the ride?

inRiver is an ambitious, global company with high growth in the software industry. At inRiver, you are guided by our values and work in an entrepreneurial atmosphere. You team up with amazingly talented people where our strong High Five culture drives collaboration and a fantastic work environment.

Ansök nu

Försäljningsagent till Börjessons handskar

Utesäljare
Läs mer Okt 25
Är du bra på att skapa förtroende och bemöta såväl befintliga som nya kunder på ett personligt sätt? Då är tjänsten som Försäljningsagent/Frilans för Börjesson Handskar AB intressant för dig.

Vi söker en driven Försäljningsagent/Frilans som vill arbeta med befintliga och nya kunder i mellersta och södra Sverige.

Du ansvarar för att arbeta med befintliga och nya kunder med fokus att bevara, stärka och utöka vår position på marknaden.

Du är snabbfotad, lyhörd och gläds av att träffa kunder för att hitta olika lösningar utifrån kundernas behov.

Då du kommer att arbeta som Försäljningsagent/Frilans behöver du ha ett eget företag. Ditt företag kan representera och sälja andra varumärken och produkter.

För att vara framgångsrik som Försäljningsagent/Frilans för oss behöver du:

- Vara duktig på att aktivt bygga nya och vårda befintliga kundrelationer
- Entreprenörsanda, resultatinriktad
- B-körkort och egen bil
- Flytande Svenska och kunna kommunicera på Engelska.
- Erfarenhet av försäljning till butikskedjor, stora och små butiker.
- Lämpligtvis lokaliserad i mellersta Sverige
- Möjlighet att sälja ett välkänt varumärke med brett sortiment i olika prisklasser
- Provision på attraktiv nivå utgår på all försäljning
- Du kommer att ha en befintlig kundstock att utgå ifrån med stor potential att växa.
- Du får utbildning och tar del av våra säljaktiviteter
- Säljstöd i form av bland annat marknadsmaterial och kampanjer


Vi erbjuder:

- Möjlighet att sälja ett välkänt varumärke med brett sortiment i olika prisklasser
- Provision på attraktiv nivå utgår på all försäljning
- Du kommer att ha en befintlig kundstock att utgå ifrån med stor potential att växa.
- Du får utbildning och tar del av våra säljaktiviteter
- Säljstöd i form av bland annat marknadsmaterial och kampanjer


Börjesson Handskar är ett svenskt familjeföretag med anor från 1899. Vi designar handskar, vantar, mössor och kepsar under vårt eget varumärke och har säljrättigheter för andra kända varumärken. Vi har kontor och lager i Trosa sju mil söder om Stockholm. Vår största marknad är Sverige och vi har försäljningsagenter i Finland, Tyskland och Storbritannien.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan idag och låt oss berätta mera!



Vid frågor kontakta Erik Skjutare på +46705657017 eller erik.skjutare@borjesson.nu

Ansök nu

Danish speaking sales develop representative to inRiver

Innesäljare
Läs mer Okt 28
We're looking for our next In-house Sales star!

About you
As a person, we would like to see that you are structured and find it easy to prioritize your work. You have previous experience in some type of service profession and you are driven by working towards set goals and KPIs. This service requires that you speak fluent Danish and are comfortable with English. Preferably you also have experience with managing your work in CRM, ideally Salesforce. Experience with prospecting into mid-market and enterprise companies, specifically marketing and eCommerce teams is also desirable.

Job description
You will work with improving customer experiences. You do this by offering inRiver's services to various companies. You will proactively search for new potential customers via phone, e-mail and other communication channels. You will lead conversations with key stakeholders in our target markets to qualify sales opportunities. You work closely with our Regional Sales Managers to identify top targets and engage in Account-Based prospecting strategies.

As a Sales Develop Representative (SDR) you work closely with a sales person and you have a close collaboration throughout the whole sales process. During the sales process you will handle the first part of the process and then hand over the process to the sales person.

Start: As soon as possible
Duration: Permanent employment
Form of employment: Full time

About inRiver
With the rapid growth of eCommerce, inRiver has a unique opportunity to capitalize - and that’s exactly what we’re doing. Want to join us for the ride?

inRiver is an ambitious, global company with high growth in the software industry. At inRiver, you are guided by our values and work in an entrepreneurial atmosphere. You team up with amazingly talented people where our strong High Five culture drives collaboration and a fantastic work environment.

Ansök nu

Förvaltare sökes till fastighetsföretag i Malmö

Förvaltningsjurist
Läs mer Maj 31
Är du en analytisk person som har erfarenhet av administrativa, tekniska och analyserande arbetsuppgifter? Då kan det här vara gigget för dig!

Om arbetet
Du förväntas kunna fatta självständiga beslut samt ta initiativ och arbeta proaktivt med dina arbetsuppgifter. I rollen har du även personalansvar för kundvärdarna i området. I teamet sitter både förvaltare, uthyrare och projektledare där ni arbetar tillsammans och utväxlar kunskap och erfarenheter.

Rollen som förvaltare innebär ett omväxlande arbete där administration är den största delen. Du bör även ha ett analytiskt synsätt och en bra kommunikativ förmåga.

Arbetsuppgifter som förekommer är

- Samordning av reparationer och löpande underhåll
- Personalansvar
- Budget och ekonomisk uppföljning
- Ansvar över att myndighetskrav följs
- Löpande hantering av bosociala frågor
- Handläggning av försäkringsfrågor
- Underhållsplanering och hållbarhetsinitiativ


Om dig
Du som söker denna tjänst har en Fastighetsutbildning på eftergymnasial nivå. Du är väl förtrogen med Fastighetsförvaltning och trygg i din kompetens inom juridik, teknik och fastighetsekonomi. För att trivas i rollen är du driven och kommunicerar tydligt i tal och skrift.

Som ledare har du en förmåga att skapa engagemang och motivation samt att delegera, samordna och koordinera uppgifter mot det gemensamma uppdraget, att ta hand om och utveckla företagets fastigheter.

Uppdragets längd: 3 månader med chans till förlängning
Omfattning: 100%
Start: Omgående

Ansök nu

Innovativt bolag söker nya vassa kollegor!

Innesäljare
Läs mer Okt 4
Hallå där!

Är du en person som letar efter en arbetsplats där dina idéer och drivkrafter får fritt utrymme? Är du en person som vet att det krävs pannben och fokus för att nå framgång? Drömmer du om att hitta ett nytt jobb inom ett företag som växer och utvecklas snabbt? Vill du bli en del av ett bolag som har tunga investerare bakom sig och andas entreprenörskap?

Sluta dröm - och använd din drivkraft hos oss!

Med din drivkraft kan vi erbjuda dig gynnsamma förmåner, ett schysst stort kontor på Gustav Adolfs Torg och stans vassaste kollegor!

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
Förutom att du varje dag kommer in med ett stort engagemang och vilja av att vara med på vår framgång så vill vi att du ska bygga din egen kundportfölj och förvaltar den med goda resultat. Det gör du såklart genom att kontakta nya kunder och sluter riktigt bra affärer med dem. Vi vill ha dina inputs i våra olika typer av möten som sker varje vecka. Vi vill att du är alert och hungrig på att tillsammans med oss bygga ett av Sveriges största bolag inom vår bransch.

Okej, det här låter bra, men what’s the catch?” Tänker du..
Det finns ingen catch mer än dina egna begränsningar. Vi vet att det krävs en del från våra kollegor att bygga ett bolag och är du beredd på det och vill vara med om en grymt häftig resa likt inget annat så ska du söka till oss för att få veta mer om tjänsten!

Och du - vi kommer ge dig all förutsättningar för att lyckas eftersom vi själva gett oss dem!



Om Trädgårdsproffsen
Trädgårdsproffsen är det enskilt största företaget i Sverige inom sin bransch. De har ett helt unikt koncept med tjänster för trädgårdsmästare, trädfällare och markanläggare. Trädgårdsproffsen har funnits sedan fem år tillbaka och köptes i september 2019 upp av Hitta Rådgivare Sverige AB. Trädgårdsproffsen arbetar idag med många andra välkända varumärken och företag i branschen och har kunder runt om i hela Sverige.

Den här möjligheten är rafflande, företaget är litet men fördelen med det är att du som individ får vara med och påverka i beslut gällande både högt och lågt i organisationen. Detta bidrar i sin tur till en större förståelse för organisationsstrukturen och hur olika beslut verkar tillsammans för att gynna företaget.

Tycker du att det här låter som din nästa utmaning? Ta då chansen och skicka din ansökan eller kontakta mig direkt!

Ansök nu

Nätverkstekniker för start omgående till Malmö (Flexibelt gig)

Nätverkstekniker
Läs mer Okt 27
Ciscocertifikat eller motsvarande?

Tidigare framgångsrik i rollen som nätverkstekniker?

Kanon, då behöver ett företag i Malmö din hjälp. Flexibiliteten är hög. Du kan välja att arbeta heltid eller deltid. Arbeta 8-17 eller arbeta off hours. Start är omgående, helst igår som många brukar skämta om. Som du förstår finns det en flexibilitet i uppdraget utformning för att anpassa det efter dig och dina andra eventuella åtagande. Din expertkunskap behövs och den behövs med start nu. Längden på uppdraget är troligtvis några månader.

Du får ett stort plus i kanten om du har erfarenhet av Palo Alto.

Företaget arbetar varje dag med att lösa kunders utmaningar och se deras möjligheter. Kontor finns i centrala Malmö.

Ansök nu

Analytisk projektledare inom e-commerce

Backofficepersonal
Läs mer Okt 29
Har du ett starkt e-commerce fokus? Älskar du att analysera trafik och siffror? Förstår du ofta vad som behöver göras för att förbättra konverteringsgraden?

Kanon - då finns världens chans till dig i en utvecklande roll. Du utvecklas med e-handeln på företaget, vilket är det affärsområdet som växer snabbast. Var därmed beredd på att levla upp tillsammans med bolaget.

Vi har ett önskemål om att du tidigare har arbetat med e-handel tidigare och varit den som arbetat med analysdelen. Det är positivt om du har arbetat nära logistikflöden och drivit processer med nytänkande leveransmöjligheter.

Rollen är hands-on projektledning och operativt arbete. Kanske har du arbetat på ett mindre bolag med just e-handel där du kan visa på goda resultat för tillväxt. (För att trivas i rollen tror vi nämligen att du drivs av siffror och tillväxt). Annars kanske du har arbetat i ett större team som specialist på analys/optimering/trafikdrivande. SEO, PPC/SEM/SEA, A/B testning är något du kittlas av.

Det kreativa i skapandet av content för kampanjer, bilder med mera är det någon annan som gör, men du behöver vara en fena på att samarbeta då ni ska arbeta tätt tillsammans.

Företaget har eget lager och driver sin egen logistik, därför får du ett extra plus i kanten om du har erfarenhet av likande verksamhet.

Välkommen till ett företag att växa med och en roll med stort ansvar i deras fortsatta tillväxtresa!

Ansök nu

Extrajobb som IT-support hos företag i Malmö med omnejd

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 25
Har du arbetat med IT-support tidigare? Sugen på att arbeta 1-2 dagar/ vecka?

Perfekt extrajobb för dig som exempelvis pluggar!

Vi ser gärna att du har erfarenhet av hårdvaru- och mjukvarsupport i någon form sedan tidigare. Kanske studerar du nu vidare på universitet/högskola och vill arbeta med något praktiskt någon dag/ vecka. Troligtvis har du erfarenhet från administration i Active Directory, bra koll på att felsöka datorer och kommunicerar bra med användarna. Detta gäller både f2f och via mejl/telefon.

Bra chans in i en stor global organisation!

Ansök nu

Dansktalande 1st line support till Tunstall i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 28
Har du ett stort intresse för IT och problemlösning samtidigt som du brinner för att hjälpa andra människor är detta världens chans! Du kommer få jobba i en mycket trevlig servicedesk som nu ska utökas med just dig som talar danska flytande!

https://www.tunstall.se/) är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka och deras tjänster hjälper människor att få en tryggare vardag och leva det liv de själva valt.

I Tunstalls servicedesk kommer du inte att ta emot ärenden som handlar om att byta lösenord eller att mejlen inte synkar till telefonen. Här finns nämligen egenutvecklad hårdvara och mjukvara med egen infrastruktur. Du kan därför inte googla till dig lösningarna utan du behöver verkligen lära dig hur företagets tjänster, produkter, mjukvaror och integrationer fungerar. Här sätts din tekniska intresse och problemlösningsförmåga på sin spets.

https://www.tunstall.se/) är ett växande bolag som är under kontinuerlig utveckling och vill att alla medarbetare är delaktiga i avdelningens arbete. Teamet är en bra mix av olikheter och däri ligger också styrkan - att gemensamt ta fram de bästa lösningarna genom att vara öppna, hjälpsamma och prestigelösa.

Ditt fokus kommer vara att ge grym och pedagogisk service genom att lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning. Ärendena som kommer in är cirka 80% tekniska, resterande frågor kan bestå av orderhantering, fakturafrågor eller likvärdigt.

Det kräver att du är serviceminded och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt (är du den som släktingar ringer när det är fel på Tvn är du troligtvis en bra kandidat). Du är personen som klurar ut det tekniska samtidigt som du levererar service i världsklass!

Vi söker dig som har ett stort hjärta och vill arbeta i en roll som verkligen gör skillnad för äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka i deras vardag. Kanske har du läst en gymnasial utbildning inom IT eller teknik men det viktigaste är att du har ett stort tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området.

Joina bästa teamet!

Tunstall 24/7 support, till en början kommer du endast att arbeta vardagskvällar 16.00- 24.00. Placering är på Tunstalls kontor på Hyllie, Malmö.

Ansök nu

IT-administratör till Malmös trevligaste arbetsplats!

Dispatcher
Läs mer Maj 25
Vill du arbeta i ett härligt gäng där intresset hos många av dina kollegor är just IT? Där du ingår i ett team som koordinerar ärenden, arbetar med garantier och försäkringshantering samt enklare felsökning? Boom! Världens chans är här!

Vad kommer dina arbetsuppgifter vara?

Servicedesken löser ständigt IT-relaterade problem, men din roll är mer av administrativ karaktär. Ditt team ansvarar bland annat för garantirelaterade ärenden från olika kunder. Ni arbetar som ett lag och ska tillsammans ge era företagskunder bästa möjliga service. Du har dagligen kontakt med både interna och externa kontaktytor. I många fall tar du emot felanmälningen från kunden, identifierar vem som äger frågan och skickar sedan vidare till rätt person inom organisationen. Sedan är det du som "äger" ärendet och ser till så att kunden blir uppdaterad om status. Det gäller att vara duktig på att ha koll på organisationens/kundens avtal och kommunikationsvägar. Det är viktigt att du förstår vikten av en bra kundupplevelse, att du vill ge bra service och att du har en hög administrativ förmåga. Om du är IT intresserad och har bra baskunskaper så kommer det att underlätta i ditt dagliga arbete.

Vad har du gjort tidigare?

Du kan tex ha arbetat administrativt eller i en kundtjänst, varit den IT intresserade butikssäljaren eller varit den andra sökt hjälp av när de haft administrativa eller IT relaterade utmaningar. Du talar och skriver svenska flytande. Som person är du kommunikativ, serviceinriktad och tycker om att lösa ärenden. Det något slitna uttrycket "spindeln i nätet" är relevant här och du är en person som trivs med att vara den som har koll på läget. Din datorvana är mycket hög och du trivs i en miljö som är tempoväxlande.

Som IT-administratör kommer du arbeta i ett riktigt trevligt team. Ni är klipporna som har koll på det mesta. Ni koordinerar ärenden, hjälper kunden och har stenkoll på läget!

Ansök nu