Boplats Syd AB jobb i Malmö

Hitta lediga jobb hos Boplats Syd AB i Malmö. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Malmö.

Kommunikatör 12-mån vikariat

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Nov 17
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som är skånes största bostadsförmedling och vi arbetar med både kommunala och privata hyresvärdar i många skånska kommuner. Vi tror att en rak och transparant kö ger de bästa möjligheterna för bostadssökande att få in en fot på bostadsmarknaden och för hyresvärdar att fylla sina lägenheter med liv. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten.  



Under 2021 kommer vi att ha förmedlat närmare 10 000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  



Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!



Arbetsuppgifter

Som kommunikatör på Boplats Syd kommer du att arbeta på avdelningen Marknad och Digital utveckling.

Vi är ett litet team på fyra personer och vi stöttar och täcker upp för varandra vid behov. Du kommer att arbeta nära vår Grafiska Producent med att ta fram kampanjmaterial och löpande innehåll till alla våra kanaler. Den här rollen kräver att du är proaktiv, noggrann, driven, lyhörd, prestigelös och inser värdet av att arbeta tillsammans mot ett gemensamt mål.



Vad du kommer att göra

- Ta fram kommunikations- och marknadsplaner i enlighet med verksamhetens mål och strategi
- Skriva, redigera, korrekturläsa, formge och producera olika former av texter och informationsunderlag. Exempelvis budskapsplattformar, nyhetstexter, informationsmaterial, pressmeddelanden och beslutsunderlag
- Planera, skapa, uppdatera och underhålla innehåll för alla våra kanaler (SoMe, webb m.fl.)
- Identifiera, planera, samordna och genomföra kommunikation- och marknadsaktiviteter inkl. event
- Arbeta med internkommunikation
- Vara kontaktperson mot, för tjänsten relevanta, leverantörer
- Vårda och utveckla vårt varumärke
- Skapa, publicera och följa upp information om nyproduktionsprojekt
- Omvärldsbevaka

 

Kvalifikationer och egenskaper

Du har högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning inom områdena kommunikation, journalistik eller webb som vi bedömer som likvärdig. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 

 

Som kollega på Boplats Syd behöver du vara samarbetsvillig, lyhörd och prestigelös. Du är tydlig och ser möjligheter i stället för problem. Du har en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ till förändring där du ser utvecklingsmöjligheter och delar med dig av kunskap för att vi ska bli effektivare. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera. För att trivas på den här tjänsten behöver du känna dig trygg med att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en viktig del i ett större sammanhang hos Boplats Syd. 

 

Meriter 

- Minst 2 års erfarenhet av kommunikatörsyrket
- Erfarenhet av marknadsföringsarbete
- Vana av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete
- Trivs med att arbeta i team
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet från att producera innehåll för sociala medier
- Har lätt för att lära dig nya digitala verktyg
- Anpassningsbar utefter inkommande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av att arbeta som redaktör i webbpubliceringsverktyg
- Erfarenhet att av att skapa och uppdatera innehåll i Microsoft Sharepoint
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365

 


Villkor? 

Tjänsten är ett vikariat under 12 månader på heltid.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 



Upplysningar? 
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:?Frans Stoops,?Administrativ chef, 0734-16 00?50

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare - Timvikarie jul och sommar

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 25
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som är skånes största bostadsförmedling och vi arbetar med både kommunala och privata hyresvärdar i många skånska kommuner. Vi tror att en rak och transparant kö ger de bästa möjligheterna för bostadssökande att få in en fot på bostadsmarknaden och för hyresvärdar att fylla sina lägenheter med liv. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten.  



Under 2021 kommer vi att ha förmedlat närmare 10 000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  



Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!



Beskrivning
Vi söker 2 timanställda vikarier till vår kundtjänst för inhopp i första hand under julhelgen och under sommaren, men även vid arbetstoppar under övriga tider på året.

Vår kundtjänst möter varje dag hundratals kunder över disk, per telefon eller via mail. Vi vill att alla kunder ska uppleva att vi ger kundservice på hög nivå. Därför ser vi att du som söker, brinner för kunden och för att ge kundservice i världsklass, som genomsyras av omtänksamhet, transparens och värme.
Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt för våra bostadssökande, genom att vägleda dem i
sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du hanterar såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade ärenden. I tjänsten ingår även övriga administrativa uppgifter.
Som medarbetare i vår kundtjänst är du är en del av teamet, vilket är en grupp om fem personer samt en teamchef. Tillsammans ansvarar ni för att bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad. Du hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.

Kvalifikationer
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har goda
kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande. Har du erfarenhet från att arbeta med kundservice ser vi det som meriterande.

Som kundtjänstmedarbetare behöver du vara engagerad, serviceinriktad, lugn och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera. Vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Du gillar även att jobba i ett högt tempo.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Frans Stops, Administrativ chef, 0734-16 00 50

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare - Visstidsanställning

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 25
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som är skånes största bostadsförmedling och vi arbetar med både kommunala och privata hyresvärdar i många skånska kommuner. Vi tror att en rak och transparant kö ger de bästa möjligheterna för bostadssökande att få in en fot på bostadsmarknaden och för hyresvärdar att fylla sina lägenheter med liv. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten.  



Under 2021 kommer vi att ha förmedlat närmare 10 000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  



Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!



Beskrivning
Vi behöver under 5 månader, utöka vår personalstyrka och söker därför omgående, en engagerad
medarbetare till vår kundtjänst.

Vår kundtjänst möter varje dag hundratals kunder över disk, per telefon eller via mail. Vi vill att alla kunder ska uppleva att vi ger kundservice på hög nivå. Därför ser vi att du som söker, brinner för kunden och för att ge kundservice i världsklass, som genomsyras av omtänksamhet, transparens och värme.
Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt för våra bostadssökande, genom att vägleda dem i
sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du hanterar såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade ärenden. I tjänsten ingår även övriga administrativa uppgifter.
Som medarbetare i vår kundtjänst är du är en del av teamet, vilket är en grupp om fem personer samt en teamchef. Tillsammans ansvarar ni för att bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad. Du hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.

Kvalifikationer
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har goda
kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande. Du har erfarenhet från att arbeta med kundservice. Som kundtjänstmedarbetare behöver du vara engagerad, serviceinriktad, lugn och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera.
Vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Du gillar även att jobba i ett högt tempo.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Frans Stops, Administrativ chef, 0734-16 00 50

Ansök nu

Kommunikativ marknadsanalytiker

Marknadsanalytiker
Läs mer Aug 23
Beskrivning
Boplats Syd AB och Uppsala Bostadsförmedling AB är helägda bolag inom kommunkoncernerna i Malmö stad och Uppsala kommun.

Boplats Syd och Uppsala Bostadsförmedling har inlett ett nära samarbete där en effektiv digital förmedlingstjänst, processer och vissa resurser delas mellan förmedlingarna. Syftet är att tillsammans utveckla förmedlingsuppdraget, verksamheterna och servicen till i första hand bostadssökande och hyresvärdar men även till andra intressenter som behöver bostadsförmedlingarnas kunskap och statistik i planering och beslutsfattande

I samarbete med ett hundratal privata och kommunala hyresvärdar förmedlar Boplats Syd och Uppsala Bostadsförmedling cirka 15 000 bostäder årligen i Uppsalaregionen och Skåne.

Vår roll är att göra det enkelt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra och förmedlingen sker på ett tydligt och transparent sätt.

Boplats Syd och Uppsala Bostadsförmedling är ungefär lika stora och tillsammans är vi cirka 60 medarbetare. 

Läs gärna mer på boplatssyd.se och bostad.uppsala.se

Arbetsuppgifter
I rollen som marknadsanalytiker ingår det att utföra omvärlds- och marknadsanalyser med hjälp av intern och extern data samt stötta våra hyresvärdar och andra intressenter med analys och statistik. Du får också stötta pressansvariga, ledningen och övriga i organisationerna med statistisk och analys.  Bostadsförmedlingarna fokuserar på att effektivisera processer och arbetssätt och du bidrar med statistik och analys av förmedlingsarbetet.

Du kommer att vara beställare och kravställare av marknadsundersökningar från externa leverantörer. I samarbete med verksamheten medverkar du till att utveckla processer och system inom området statistik och analys. Du kommer även att ansvara för att driva olika projekt inom ramen för marknad, kundinsikt och marknadsanalys.

Eftersom befattningen som marknadsanalytiker är ny kommer du ha möjlighet att delta i utformningen av rollen.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, statistik, samhällsplanering, kulturgeografi eller liknande akademisk examen. Du har något eller flera års erfarenhet av arbete med analytiska arbetsuppgifter och har mycket goda kunskaper i Excel och Power BI

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av bostadssektorn och om du tidigare har arbetat som marknadsanalytiker.

Som person är du noggrann och har en mycket god analytisk förmåga. Du trivs med att ha många interna och externa kontakter och har en god samarbetsförmåga, men även lätt för att arbeta självständigt.

För att lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har även förmåga att kommunicera komplexa fakta och siffror på ett enkelt och effektivt sätt.

 

Organisation
Du kommer arbeta för både Boplats Syd och Uppsala Bostadsförmedling men vara anställd hos Boplats Syd. Du kommer att ingå i ett team på flera personer och rapporterar till chefen för teamet Verksamhetsutveckling .

Bostadsförmedlingarna samordnar sina behov och gör en gemensam plan för aktiviteter inom statistik och analys. Planen görs i samråd med dig. Eftersom bostadsförmedlingarna strävar efter att arbeta på ett likvärdigt sätt med gemensamma processer kommer du kunna effektivisera dina arbetsuppgifter.

Det geografiska avståndet mellan bostadsförmedlingarna kräver att många möten och en hel del arbete sköts digitalt. Ett fåtal resor med övernattning kommer dock att ske. Vi utvärderar löpande i vilken utsträckning arbete kan skötas hemifrån eller behöver utföras på kontoret.

Hos oss erbjuds du en spännande och utvecklande arbetsuppgift på en modern arbetsplats där jämställdhet, jämlikhet och mångfald genomsyrar verksamheten. På Boplats Syd har vi ett nära ledarskap där arbete i team och kontinuerlig feedback är en naturlig del av vardagen. Hälsa och friskvård är en viktig del i vårt dagliga arbete och vi strävar efter en bra balans i livet.

 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Bostadsförmedlare

Bostadsförmedlare
Läs mer Jul 9
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.  



Bostadsförmedlare 

Är du en klippa på administration, gillar att överträffa förväntningar på god service och söker en arbetsplats präglad av samarbete, glädje och omtanke? Vi på Boplats Syd har ett jobb för dig!  

Boplats Syd är inne i en expansiv fas med en fortsatt hög efterfrågan på hyresrätter i Skåne samtidigt som vi arbetar för att lansera ett helt nytt IT-system i höst.

För att säkerställa en fortsatt effektiv och kvalitetssäkrad process med den bästa servicen söker vi nu temporär förstärkning inom vårt förmedlingsteam.  

Arbetsuppgifter 

Som förmedlare på Boplats Syd har du ansvar för hela förmedlingsprocessen, från publicering på vår hemsida till att skicka den bostadssökande med längst kötid och som uppfyller kravprofilen som hyresgästförslag till hyresvärden. Under processen vägleder du de bostadssökande, kontrollerar intyg och inkomst, bjuder in till visning och ger effektiv, tydlig och lyhörd service till både bostadssökande och hyresvärd. Då du som förmedlare har regelbunden kontakt med både bostadssökande och hyresvärdar är du en mycket viktig del i hur vi upplevs. Därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med många kontaktytor, gillar att skapa positiva arbetsrelationer och att hela tiden arbeta för kundens bästa.  

Kvalifikationer och erfarenhet 

Vi söker dig med några års erfarenhet av administrativt arbete, handläggning, kundtjänst eller liknande. Du har en god datorvana, erfarenhet av arbete i CMS system är meriterande. Hög nivå på både svenska och engelska i både tal och skrift.  

Som person är du strukturerad, organiserad och uppskattar att arbeta enligt ett tydligt regelverk. Du driver ditt arbete framåt, är bra på att planera och prioritera bland arbetsuppgifter och vågar ta egna beslut. För att trivas på Boplats Syd är du också samarbetsvillig, lyhörd, hjälper dina kollegor vid behov och har förmågan att se möjligheter snarare än problem.  

Vi erbjuder dig en utvecklande, rolig och lärorik tjänst i en spännande bransch. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten. Det handlar om hur vi bemöter bostadssökande och hyresvärdar men också om hur vi är mot varandra som kollegor, i kafferummet, under möten och i korridoren. En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!  

Villkor? 

Vi behöver tillfällig förstärkning på grund av byte av förmedlingssystem. Det är därför en tidsbegränsad anställning tom 31 januari 2022.?? 

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.?? 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Bostadsförmedlare - Visstidsanställning med omgående start!

Bostadsförmedlare
Läs mer Jun 11
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.  



Bostadsförmedlare - Visstidsanställning

Som bostadsförmedlare är du och dina kollegor ansiktet utåt både för våra samverkande hyresvärdar och för de som söker bostad.

Arbetsuppgifter 

Vi förmedlar 37 lägenheter varje arbetsdag och dina arbetsuppgifter som förmedlare kommer att bestå av att ansvara för hela förmedlingsprocessen, som bland annat innebär att publicera lägenhetsannonser på vår hemsida, bjuda in till visningar, kontrollera uppladdade intyg och handlingar samt skicka hyresgästförslag till hyresvärden.? 
 
Genom att vägleda våra sökande genom processen samtidigt som du är lyhörd och ger hyresvärdarna effektiv service med bästa kvalitet är du en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mejl. Du arbetar dagligen i vårt verksamhetssystem som är ett stöd i all kontakt med kunder och hyresvärdar. Du ska alltid jobba för kundens bästa och uppmärksamma?förbättringspotentialer för att driva Boplats Syd framåt.? 

Kvalifikationer

Du som söker har flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du bör också ha goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.?Högskoleexamen och kunskaper i andra språk är meriterande.? 

Som?kollega på Boplats Syd?behöver du vara samarbetsvillig och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter i stället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ?till förändring och ser utvecklingsmöjligheter. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer samtidigt som du vågar ta egna beslut. ? 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del?av Boplats Syd.

Villkor 

Vi behöver tillfällig förstärkning på grund av byte av förmedlingssystem. Det är därför en tidsbegränsad anställning med start 21:a juni och slutdatum 31 januari 2022.? 

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.? 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare,

Ansök nu

Bostadsförmedlare - Visstidsanställning

Bostadsförmedlare
Läs mer Maj 11
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.  



Bostadsförmedlare - Visstidsanställning

Som bostadsförmedlare är du och dina kollegor ansiktet utåt både för våra samverkande hyresvärdar och för de som söker bostad.

Arbetsuppgifter 

Vi förmedlar 37 lägenheter varje arbetsdag och dina arbetsuppgifter som förmedlare kommer att bestå av att ansvara för hela förmedlingsprocessen, som bland annat innebär att publicera lägenhetsannonser på vår hemsida, kontrollera uppladdade intyg och handlingar samt skicka hyresgästförslag till hyresvärden.? 
 
Genom att vägleda våra sökande genom processen samtidigt som du är lyhörd och ger hyresvärdarna effektiv service med bästa kvalitet är du en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mejl. Du arbetar dagligen i vårt verksamhetssystem som är ett stöd i all kontakt med kunder och hyresvärdar. Du ska alltid jobba för kundens bästa och uppmärksamma?förbättringspotentialer för att driva Boplats Syd framåt.? 

 

Kvalifikationer

Du som söker har flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Vi vill att du har mycket goda IT-kunskaper. Du bör också ha goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.?Högskoleexamen och kunskaper i andra språk är meriterande.? 

Som?kollega på Boplats Syd?behöver du vara samarbetsvillig och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter i stället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ?till förändring och ser utvecklingsmöjligheter. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer samtidigt som du vågar ta egna beslut. ? 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del?av Boplats Syd.



Villkor 

Vi behöver tillfällig förstärkning på grund av byte av förmedlingssystem. Det är därför en tidsbegränsad anställning tom 31 januari 2022.? I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.? 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Grafisk producent

Grafisk formgivare
Läs mer Apr 12
Boplats Syd AB är ett kommunalägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.  



Arbetsuppgifter 

Du kommer att arbeta på avdelningen Marknad och Digital utveckling där IT ingår.

Vi är ett litet team på tre personer som på många olika sätt täcker upp för varandra i våra roller. Vi ser därför att även du som söker ska ha en krossfunktionell roll där du både kan ta fram en annons för våra olika kanaler men att du också kan hjälpa till med grundläggande IT-support inom organisationen. Tyngdpunkten för tjänsten ligger dock i den grafiska innehållsproduktionen. En vanlig dag skulle du på förmiddagen kunna få underlag från vår marknadsförare som du förädlar till en Facebookannons och som du sedan publicerar och följer upp. På eftermiddagen kan det vara så att du installerar en dator till en nyanställd och därefter hjälper en kollega att felsöka ett systemfel. En bred roll som kan vara mycket givande för rätt person.

Vad du kommer att göra

- Producera utifrån gällande riktlinjer, tillsammans med vår marknadsförare, grafiskt material för både digitala och analoga kanaler.
- Aktivt och kontinuerligt arbeta med digital marknadsföring.
- Vid behov arbeta med intern IT-support.

 

Kvalifikationer 

Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.?Högskoleexamen är meriterande. 

Som kollega på Boplats Syd behöver du vara samarbetsvillig, lyhörd och prestigelös. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ till förändring, ser utvecklingsmöjligheter och delar med dig av kunskap för att vi ska bli effektivare. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del av Boplats Syd. 



- Du är expert på Creative Suite (Photoshop, Illustrator och InDesign) och har ett öga och en känsla för det grafiska. (Här vill vi se en portfolio med tidigare arbeten)
- Du har koll på uttryck som SoMe, inbound/outbound marketing, lead generation, content creation och marketing automation
- Du har koll på SEO/SEM och Google Ads
- Du har erfarenhet av att arbeta i olika CMS som t.ex. WordPress eller Episerver. Om du tidigare har arbetat i Piranha CMS är det ett stort plus
- Du är hands on, proaktiv, kreativ och kommer med idéer och initiativ
- Du kan foto och film (är inte ett krav men ett stort plus)
- Du är teknisk kunnig och intresserad av teknik och IT
- Du är självklart en lagspelare, ansvarstagande och gillar ordning och reda
- Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat

Administratörskunskaper kring Microsoft 365 och Azure AD är meriterande men inte ett krav.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Bostadsförmedlare och kundtjänst Visstid 6 månader

Bostadsförmedlare
Läs mer Feb 5
Boplats Syd AB är ett kommunalägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.  



Beskrivning
Vi har en kombitjänst tillgänglig där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förmedla lägenheter i kombination med kundtjänstarbete.

Arbetsuppgifter
Vi förmedlar 37 lägenheter varje arbetsdag och dina arbetsuppgifter som förmedlare kommer att bestå av att ansvara för hela förmedlingsprocessen, som bland annat innebär att publicera lägenhetsannonser på vår hemsida, kontrollera uppladdade intyg och handlingar samt skicka hyresgästförslag till hyresvärden. 

Som kundtjänstmedarbetare arbetar du med att vara en trygg hand genom förmedlingsprocessen för den sökande. Du kommer att vägleda sökande genom sökprocessen och samtidigt vara lyhörd och ge en kundservice i världsklass. Du kommunicerar både via telefon och mejl samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning.

Du arbetar dagligen i vårt verksamhetssystem som är ett stöd i all kontakt med kunder och hyresvärdar. Du ska alltid jobba för kundens bästa och uppmärksamma förbättringspotentialer för att driva Boplats Syd framåt. 

Arbetsuppgifterna kan komma att specialiseras mot antingen förmedling eller kundtjänst om behov uppstår. 

Kvalifikationer
Du som söker har flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Vi vill att du har mycket goda IT-kunskaper. Du bör också ha goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.?Högskoleexamen är meriterande. 

Som kollega på boplats syd behöver du vara samarbetsvillig och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ till förändring och ser utvecklingsmöjligheter. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del av Boplats Syd. 

Villkor
Tidsbegränsad anställning i 6 månader. 

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 
 

Upplysningar 
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Emelie Backman, Teamchef Kundtjänst, 0734-16 00 55

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare - Visstidsanställning 6 månader

Bostadsförmedlare
Läs mer Dec 3
Boplats Syd AB är ett kommunalt aktiebolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.



Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.



Under 2019 förmedlade vi närmare 8000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att både lämna och hitta hyresrätter.



Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.



Arbetsuppgifter

Vi behöver under 6 månader, utöka vår personalstyrka och söker därför omgående, en engagerad medarbetare till vår kundtjänst.

Vår kundtjänst möter varje dag hundratals kunder över disk, per telefon eller via mail. Vi vill att alla kunder ska uppleva att vi ger kundservice på hög nivå. Därför ser vi att du som söker, brinner för kunden och för att ge kundservice i världsklass, som genomsyras av omtänksamhet, transparens och värme.

Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt för våra bostadssökande, genom att vägleda dem i sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du hanterar såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade ärenden. I tjänsten ingår även övriga administrativa uppgifter.

Som medarbetare i vår kundtjänst är du är en del av teamet, vilket är en grupp om fyra personer inklusive en teamledare. Tillsammans ansvarar ni för att bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad. Du hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.

Kvalifikationer

Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande. Du har erfarenhet från att arbeta med kundservice. Som kundtjänstmedarbetare behöver du vara engagerad, serviceinriktad, lugn och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera. Vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Du gillar även att jobba i ett högt tempo.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Emelie Backman, Teamledare Kundtjänst, 0734-16 00 55

Ansök nu

Bostadsförmedlare - Visstidsanställning 6 månader

Bostadsförmedlare
Läs mer Nov 11
Boplats Syd AB är ett kommunalt aktiebolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.



Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.



Under 2019 förmedlade vi närmare 8000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att både lämna och hitta hyresrätter.



Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.



Arbetsuppgifter

Vi förmedlar 34 lägenheter varje arbetsdag och dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av att ansvara för hela förmedlingsprocessen, som bland annat innebär att publicera lägenhetsannonser på vår hemsida, kontrollera uppladdade intyg och handlingar samt skicka hyresgästförslag till hyresvärden.

Som bostadsförmedlare är du och dina sju kollegor, ansiktet utåt både för våra samverkande hyresvärdar och för de kunder som söker bostad. Genom att vägleda kunderna genom sökprocessen och samtidigt vara lyhörd och ge hyresvärdarna effektiv service med bästa kvalitet, är du en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du arbetar dagligen i vårt verksamhetssystem som är ett stöd i all kontakt med kunder och hyresvärdar. Du ska alltid jobba för kundens bästa och uppmärksamma förbättringspotentialer för att driva Boplats Syd framåt.



Kvalifikationer

Du som söker har flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Högskoleexamen är meriterande. Vi vill att du har mycket goda IT-kunskaper. Du bör också ha goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. 

Som bostadsförmedlare behöver du vara samarbetsvillig och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ till förändring och ser utvecklingsmöjligheter. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del i vårt utvecklingsarbete.



Villkor

Tidsbegränsad anställning i 6 månader.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Camilla Tilly, förmedlings- och kundtjänstchef, 0734-16 00 30

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare - Visstidsanställning 6 månader

Bostadsförmedlare
Läs mer Sep 17
Boplats Syd AB är ett kommunalt aktiebolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.



Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.



Under 2019 har vi förmedlat närmare 8000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att både lämna och hitta hyresrätter.



Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.



Arbetsuppgifter
Vi behöver under 6 månader, utöka vår personalstyrka och söker därför omgående, en engagerad medarbetare till vår kundtjänst.

Vår kundtjänst möter varje dag hundratals kunder över disk, per telefon eller via mail. Vi vill att alla kunder ska uppleva att vi ger kundservice på hög nivå och därför ser vi att du som söker, brinner för kunden och att ge kundservice i världsklass.

Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt för våra bostadssökande, genom att vägleda dem i sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du hanterar såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade ärenden. I tjänsten ingår även övriga administrativa uppgifter.

Som medarbetare i vår kundtjänst är du är en del av teamet, vilket är en grupp om fyra personer, inklusive en teamledare. Tillsammans ansvarar ni för att bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad. Du hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.

Kvalifikationer
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande. Du har erfarenhet från att arbeta i en kundtjänst med både telefon- och IT-baserad kundservice och besök.

Som kundtjänstmedarbetare behöver du vara engagerad, serviceinriktad, lugn och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera. Vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Du gillar även att jobba i ett högt tempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I den här rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:

Camilla Tilly, chef för kundtjänst och förmedling, 0734-16 00 30

Ansök nu