Meritmind AB jobb i Malmö

Hitta lediga jobb hos Meritmind AB i Malmö. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Malmö.

Studentmedarebetare inom ekonomi

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 1
Nu söker vi dig som är student och vill arbeta 1 – 2 dagar i veckan hos vår kund, Svensk Cater. Under sommarmånaderna förväntas du ha möjlighet att arbeta 100%. Vi tror att du som söker är student inom ekonomi och läser på Yrkeshögskola, Högskola eller Universitet. Det här är en möjlighet för dig som vill få en fot och få inblick i hur det är att arbeta på en ekonomiavdelning. Detta är ett konsultuppdrag som förväntas starta i januari och du arbetar hos vår kund i Löddeköpinge.
Om rollen:
Som ekonomiassistent kommer du på företaget tillhöra ett team bestående av, kreditchef, ekonomiassistent och löneadministratörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att handla om kundreskontra, inbetalningar och fakturering.
Har du sedan tidigare erfarenhet av systemet Navision är det meriterande.
Personliga egenskaper:
Som konsult krävs att du trivs i nya sammanhang, är flexibel och nyfiken. Vi ser också att du har en god förmåga att utveckla goda kontakter med olika intressenter
Hör av dig till oss på Meritmind. Kontakta Anna Granberg, Konsultchef på anna.granberg@meritmind.se för att höra mer om rollen som konsult på Meritmind & Brightby Bemanning. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansök nu

Ekonomiassistent 50% i Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 2
Ekonomiassistent 50% i Malmö
Brightby bemanning söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag på 50%. Uppdraget löper under 6 månader då du kommer vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och vara uthyrd till vår kund. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning och eventuellt överrekrytering till vår kund. På sikt kan även tjänstegraden öka något.
Vad kan vi som företag erbjuda dig?
Våra kunder varierar i storlek och finns inom flertalet branscher, varav en del med internationell verksamhet, så du får en varierad och spännande vardag. Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken, kompetensutveckling och en stark intern gemenskap i form av sociala aktiviteter så som frukostar, konferenser, kick-offer osv.
Vem är du?
Vi söker dig som har viss erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Kanske är du studerande inom ekonomi och har en möjlighet att kombinera deltidsarbete med studier. Viktigast är att du är nyfiken och har en vilja att lära dig nya saker och mer om sådant du redan kan.
Som person ser vi att du är ambitiös och att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs med att arbeta i team, såväl som självständigt. Du är positiv, social och ansvarsfull. För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys Bemanning fortsatta utveckling!
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige och Tyskland. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se eller 070 878 03 72. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom med kundansvar till Förvaltnings AB Stadsbostäder

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 22
Vi rekryterar nu en ekonom med kundansvar till Stadsbostäder i Malmö!
Som kundansvarig ekonom på Stadsbostäder får du ett helhetsansvar för den ekonomiska förvaltningen av flera av deras kunders fastigheter. Du har koll på redovisningen från första verifikatet till inlämning av årsredovisning och deklaration, samt allt annat som händer under ett år hos dina kunder.
I den här rollen rapporterar du till ekonomichef och är en del av ett team med två andra kundansvariga ekonomer och två ekonomiassistenter. Ni ansvarar för att den ekonomiska förvaltningen sköts på ett korrekt, affärsmässigt och kundorienterat sätt. I ditt dagliga arbete har du mycket kontakt med dina kunder och nära samarbete med hela organisationen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med dina kunder
Löpande bokföring och avstämningar
Reskontrahantering, fakturering och administration
Ansvara för bokslutsprocessen och ha kontakten med kunderna och revisorerna
Årsredovisning och deklarationer
Budgetarbete
Skatter och moms
Utredningar och projekt inom ekonomiområdet
I samarbete med kollegor verka för utbyte av kunskap och verksamhetsutveckling
Medverka i att utveckla och sälja in våra tjänster inom ekonomisk förvaltning

Stadsbostäder arbetar för att fler bostadsrättsföreningar och fastighetsägare ska upptäcka den bredd och spets av tjänster som de erbjuder. Du blir en viktig del av bolaget och bidrar då till att marknadsföra deras tjänster till befintliga och nya kunder.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning. Du har erfarenhet från att självständigt gjort bokslut och upprättat årsredovisningar. Har du jobbat med fastighetsbolag eller bostadsrättsföreningar är det positivt.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba med kunder och har en serviceinriktad framtoning. Då du arbetar med flera olika kunder behöver du ha förmågan att hantera flera ärenden samtidigt. Du är noggrann men effektiv, och du uppskattar att arbeta i team.
Vad erbjuder företaget dig?
På Stadsbostäder blir du en del av ett familjärt företag där det är korta beslutsvägar och där det finns möjlighet att vara med och utveckla din tjänst i en roll med stor frihet under ansvar.
Placeringsort: Malmö
Om företaget
Stadsbostäder är ett familjeföretag i andra generationen som i över 35 år har förvaltat bostäder och kommersiella fastigheter på uppdrag av fastighetsföretag, privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder våra uppdragsgivare en totalförvaltning där vi tar hand om ekonomi, administration, teknik och skötsel. Vi befinner oss i en expansiv fas och för närvarande förvaltar vi drygt ett 130-tal fastigheter, huvudsakligen i Malmö och Lund, med ca 3500 lägenheter och 350 lokaler. I företaget finns idag 45 medarbetare. Stadsbostäders vision är ”Det självklara valet för att bo, verka och äga”. Vi strävar efter att vara den mest respekterade och väletablerade leverantören av fastighetstjänster i Malmö med omnejd. Hos oss kombineras stabilitet och långsiktighet med framåtanda och förnyelse.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Förvaltnings AB Stadsbostäder med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta Viktoria Asp på 073 748 20 92 eller viktoria.asp@meritmind.se alternativt Jenny Heffler på 070 422 78 61 eller jenny.heffler@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt men senast 12 december 2021.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till vår kund i Eslöv

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 25
För vår kunds räkning söker vi en driven och prestigelös person med god systemvana som är van att arbeta med hela flödet inom leverantörs- och kundreskontra. Du kommer att vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och uppdraget pågår under 6 månader på heltid med start vid årsskiftet. För rätt person finns stora möjligheter till överrekrytering. Vår kund har sin verksamhet i Eslöv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande redovisning
Avstämningar
Allmänt förekommande uppgifter och administration på ekonomiavdelning

Kvalifikationer och erfarenhet:
Du har en relevant utbildning inom ekonomi eller längre arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet och intresse av att arbeta i olika system

Personliga egenskaper:
Det vi värdesätter högt är väl utvecklad förmåga att kommunicera och att samarbeta. Du är noggrann, välorganiserad, analytisk och prestigelös. Att arbeta i högt tempo och att prioritera bland dina arbetsuppgifter faller sig naturligt för dig. Du känner dig trygg i din roll och tar stort ansvar för ditt uppdrag. För att kunna trivas är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar.
Brightby Bemanning:
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Helén Nygren på helen.nygren@meritmind.se
Brightby Bemanning arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent - Helsingborg

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 30
Brightby Bemanning söker omgående en ekonomiassistent för kunds räkning. Uppdragsorten är Helsingborg. Du kommer huvudsakligen att arbeta med leverantörsreskontran och vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet inom området. Den här tjänsten passar dig som vill ha ett eget ansvarsområde och är van att arbeta självständigt. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid ca 6 månader med start omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hela leverantörsreskontran
Fakturering
Inbetalningar
Inkassohantering

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och då framförallt inom leverantörsreskontra. Du är IT-driven med mycket god systemkunnighet. Excel är ett viktigt verktyg som du behöver behärska mycket väl för att kunna arbeta effektivt. Du behärskar svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande.
Personliga egenskaper
Du trivs i att självständigt föra ditt arbeta framåt på ett strukturerat, noggrant och effektivt arbetssätt. Du kommunicera väl med andra, är initiativrik och har ett flexibelt förhållningssätt. Att ha ett nära samarbete med övriga kollegor är något du trivs med och räds inte för att ta nya kontakter. Du har ett positivt förhållningsätt till dina arbetsuppgifter och vill bidra med en mycket god stämning på företaget.
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uppdrag som Redovisningsassistent hos Asperiq i Lund

Redovisningsassistent
Läs mer Nov 25
Är du redo för en ny spännande roll som redovisningsassistent? Tänker du långsiktigt, är trygg i dina ekonomikunskaper och drivs av att utvecklas?
Då har vi en spännande möjlighet för dig! För Asperiq ABs räkning söker vi nu en redovisningsassistent som är intresserad av att arbeta 40% på deras kontor i Lund. Detta är ett uppdrag som inledningsvis kommer löpa under 6 månader. Över tid kan tjänstegraden komma att utökas och det kan även komma att bli aktuellt med förlängning av uppdraget. Det kommer vara nödvändigt att du sitter på plats i Asperiqes lokaler men det finns stort utrymme för flexibilitet i hur du förlägger din arbetstid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning
Betalningar och bankavstämningar
Månatliga avstämningar huvudbok
Avstämningar koncernmellanhavanden
Månadsbokslut
Rapportering till Skatteverket
Månadsvis lönekörning
Assistera CFO med diverse analyser och sammanställningar
Övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Det kan även komma att bli aktuellt med viss projekt- och lagerredovisning
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med examen inom ekonomi eller längre arbetslivserfarenhet inom relevant område
Några års arbetslivserfarenhet från en roll som redovisningsassistent
Självgående gällande löpande redovisning samt att det är meriterande om du har erfarenhet av månadsavstämningar och månadsbokslut
Goda kunskaper i Excel
Van att arbeta i olika systemet, Vismas administrativa verktyg tillämpas i bolaget



Personliga egenskaper
Som person är du positiv, noggrann och trygg i dig själv. Du reflekterar kring och strukturerar ditt arbete med bibehållet lugn. Vi ser gärna att du är driven och självgående och trivs med eget ansvar, samt att du är kommunikativ och analytisk. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du kommunicerar obehindrat i både svenska och engelska i tal och skrift.
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind-Brightby Beanning, Anna Granberg, anna.granberg@meritmind.se
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansök nu

Underkonsulter inom ekonomi

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 9
Nu är vi på jakt efter nya samarbetspartners i Skåne med omnejd. Arbetar du idag som underkonsult eller är nyfiken på rollen och vill ingå i vårt konsultnätverk?
Exempel på uppdrag:
CFO
Ekonomichef
Redovisningschef
Ekonomiansvarig
Business Controller
Financial Controller
Redovisningsekonom
Controllerchef
Internrevisor
Koncernredovisningschef
Koncernredovisningsekonom

Vad behöver jag ha för erfarenhet?
Du har gedigen arbetslivserfarenhet från kvalificerade ekonomitjänster, gärna i medelstora till stora företag. Du har också erfarenhet från flera ekonomi- och affärssystem samt erfarenhet av att arbeta i internationella miljöer och bolag.
Vad kan vi erbjuda dig?
Ett stort nätverk med ekonomer
Seminarier, nätverksträffar och sociala aktiviteter
Utmanande uppdrag i olika verksamheter, organisationer och branscher

Låter det intressant?
Kontakta oss så berättar vi mer! Har du ännu inte tagit steget mot att bli egen men är på väg? Läs mer här: https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/
Om Meritmind
Meritmind är konsultföretaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet. Vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering & ledarskap samt rådgivning & förändring. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Düsseldorf hjälper vi kunder i hela Sverige och internationellt. Företaget grundades år 2000 och har idag 370 medarbetare.
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer) samt tillsammans med Brightby Snabbväxare på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och koncernchef, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till Årets företagerska under Beautiful Business Award 2011, till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer (2014 och 2015) samt nominerad till Alla tiders entreprenör av Svenska Dagbladet (2014). Läs gärna mer på www.meritmind.se


Ansökan
Hör av dig till oss på Meritmind. Ring Frida Stubbendorff, Konsultchef på 070-485 60 17 eller frida.stubbendorff@meritmind.se för att höra mer om rollen som konsult på Meritmind. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningschef till Meritminds konsultverksamhet

Redovisningschef
Läs mer Nov 9
Har du som Redovisningschef funderat på hur det skulle vara att arbeta på ett modernt konsultbolag med spetskompetens inom ekonomi? Har du dessutom kompetensen, erfarenheten och rätt personlighet för att arbeta med kvalificerade ekonomi- och redovisningsfrågor?
Meritmind fortsätter att växa och om ovan stämmer på dig tror vi att rollen som konsult hos oss kan vara ditt rätta nästa steg. Just nu söker vi nya talanger som kan bli del av vårt härliga konsultgäng som levererar kvalificerade konsulttjänster inom ekonomiområdet.
Som ekonomikonsult hos oss får du möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter, i olika branscher och på olika företag. Våra kunder finns i alla storlekar och former och många av dem är internationella och börsnoterade. Som konsult på Meritmind får du tillgång till ett stort nätverk av kunniga kollegor, som regelbundet träffas för utbildningar och sociala aktiviteter och som erbjuder attraktiva möjligheter att utvecklas. I denna rekrytering söker vi främst konsulter för anställning men även du med eget bolag är av intresse för framtida samarbeten.
Vi söker dig som är redovisningschef med erfarenhet av:
Ledarskap och personalansvar för minst 5 personer
Att leda självständiga redovisningsekonomer fram till bokslut
Koncernredovisning
Projektledning
Komplexa internationella organisationer

Vi söker också redovisningsansvarig med erfarenhet av:
Självständigt ansvara för redovisningen från ax till limpa
God kunskap och erfarenhet inom IFRS, K3 eller liknande
Operativ systemkunskap från SAP, Navision, AX eller liknande
Meriterande att ha arbetslett 1-2 personer

Personliga egenskaper
Som person brinner du för att skapa värde och genom detta bidra till det större perspektivet och bolags lönsamhet och tillväxt. Du tycker det är roligt att arbeta tillsammans i en grupp men trivs också med att arbeta självständigt och stimuleras av att möta nya miljöer.
Placeringsort: Malmö, Lund, Helsingborg
Om Meritmind
Meritmind är konsultföretaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet. Vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering & ledarskap samt rådgivning & förändring. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Düsseldorf hjälper vi kunder i hela Sverige och internationellt. Företaget grundades år 2000 och har idag 370 medarbetare.
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer) samt tillsammans med Brightby Snabbväxare på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och koncernchef, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till Årets företagerska under Beautiful Business Award 2011, till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer (2014 och 2015) samt nominerad till Alla tiders entreprenör av Svenska Dagbladet (2014). Läs gärna mer på www.meritmind.se


Ansökan
Hör av dig till oss på Meritmind. Ring Anna Alenryd, Konsultchef på 070 764 81 04 eller anna.alenryd@meritmind.se för att höra mer om rollen som konsult på Meritmind. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent för konsultuppdrag i Osby

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 13
Vi söker en erfaren ekonomiadministratör för uppdrag hos vår kund i Osby. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader med möjlighet till förlängning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kund- och leverantörsreskontra
In-och utbetalningar
Avstämningar
Fakturahantering

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete inom ekonomi, förståelse för det ekonomiska flödet och grundläggande bokföring. Önskvärt är en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt längre arbetslivserfarenhet inom relevant område vilken kan bedömas likvärdig. Har du arbetat i internationella bolag med både kund- och leverantörsreskontra är det meriterande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från flera olika ekonomisystem, har goda kunskaper i Excel och är bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska. Vi ser även att du är detaljorienterad, nyfiken och initiativtagande.
Vi tror att du är en serviceinriktad person då du som ekonomiassistent har daglig kontakt med kollegor, leverantörer samt interna såväl som externa kunder. Vi tror att du trivs med att arbeta i team, i såväl som självständigt. Du är positiv, social och ansvarsfull. För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys Bemanning fortsatta utveckling!


Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige och Tyskland. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Löneadministratör till kund i Malmö

Löneadministratör
Läs mer Okt 8
Vi söker nu en löneadministratör till en av våra kunder i Malmö. Det är ett konsultuppdrag under 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd som konsult på Meritmind-Brightby Bemanning.
Som löneadministratör kommer du tillsammans med en kollega att hantera ca 1300 löner. Du kommer självständigt ansvara för hanteringen av hela löneprocessen inom tilldelat område i verksamheten. Arbetsuppgifterna innefattar också att hantera uträkning av personalkostnader, löneutbetalningar och skatteinbetalningar samt att vara support för medarbetarna lönefrågor.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med stora volymer av löner för både kollektivanställda och tjänstemän och känner dig bekväm med hela flödet. Arbetet kräver goda kunskaper om lagar och avtal inom personalområdet samt goda kunskaper i både det svenska och i det engelska språket. Du är systemvan och/eller har ett naturligt systemtänk- vilket gör det lätt för dig att sätta dig in i nya system. Du är målmedveten och arbetar med fokus på struktur och noggrannhet. Oavsett om du föredrar att främst arbeta självständigt eller i team- så tror vi att du är en ödmjuk lagspelare som har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika människor. Det faller sig naturligt för dig att se de mesta ur ett positivt perspektiv- även när det kommer till förändringar och utmaningar i stort.
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se





För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind-Brightby Beanning, Anna Granberg anna.granberg@meritmind.se
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna



Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansök nu

Ekonomiassistent för kommande uppdrag i Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 29
Är du intresserad av att arbeta som konsult inom ekonomi? Brightby Bemanning söker nu ekonomiassistenter inför kommande uppdrag i Skåne. Du kommer att vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och vara uthyrd till våra kunder.
Vad kan vi som företag erbjuda dig?
Våra kunder varierar i storlek och finns inom flertalet branscher, varav en del med internationell verksamhet, så du får en varierad och spännande vardag. Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken, kompetensutveckling och en stark intern gemenskap i form av sociala aktiviteter så som frukostar, konferenser, kick-offer osv.
Dina kommande arbetsuppgifter:
Kund och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
In-och utbetalningar
Stöd vid månadsbokslut
Avstämningar
Fakturahantering
Påminnelser, inkasso
Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete inom ekonomi, samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt längre arbetslivserfarenhet. Du får gärna ha arbetat i större, internationella bolag med både kund- och leverantörsreskontra.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från flera olika ekonomisystem. Du bör ha goda kunskaper i Excel och är bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska. Vi ser även att du är detaljorienterad, nyfiken och initiativtagande.
Vi tror att du är en serviceinriktad person då du som ekonomiassistent har daglig kontakt med kollegor, leverantörer samt interna såväl som externa kunder. Vi tror att du trivs med att arbeta i team, i såväl som självständigt. Du är positiv, social och ansvarsfull. För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys Bemanning fortsatta utveckling!
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige och Tyskland. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se eller 070 787 07 32. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uppdrag som Löneadministratör på deltid

Löneadministratör
Läs mer Sep 30
Brightby Bemanning söker nu en löneadministratör till kund i Malmö. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50% som beräknas starta snarast möjligt, och pågå fram till årsskiftet, med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd som konsult på Brightby Bemanning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som löneadministratör kommer du tillsammans med kollegor att hantera ett stort antal löner. Lönerna är provisionsbaserade och kundens avtal är komplext vilket ställer krav på att du tidigare arbetat med lön inom olika avtalsområden.
Kvalifikationer och erfarenhet:
Det är ett krav att du minst har 2-3 års erfarenhet som kvalificerad löneadministratör, och känner dig bekväm i den rollen. Arbetet kräver goda kunskaper om lagar o avtal inom personalområdet och goda kunskaper i det svenska samt i det engelska språket. Vidare har du vana av att arbeta i Agda Lön och erfarenhet av Agda Tid samt har goda kunskaper i Office-paketet.
Det är en fördel om du arbetar halvdagar på kundens kontor i Malmö men det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar.
Personliga egenskaper:
För att trivas och lyckas i rollen har du god förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ för att driva ditt arbete framåt. Som person är du noggrann, positiv och initiativtagande. Vi ser också att du har en förmåga att utveckla goda kontakter med olika intressenter.
Hör av dig till oss på Meritmind. Ring Anna Granberg, Konsultchef på 070-787 03 72 eller anna.granberg@meritmind.se för att höra mer om rollen som konsult på Meritmind. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansök nu

Ekonomiassistent för uppdrag inom löneadministration och redovisning

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 16
Ekonomiassistent med delat uppdrag inom löneadministration och redovisning
Brightby bemanning söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till en delad roll där du arbetar både med löneadministration och redovisning. Uppdraget löper under 12 månader då du kommer vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och vara uthyrd till vår kund i Höör.
Vad kan vi som företag erbjuda dig?
Våra kunder varierar i storlek och finns inom flertalet branscher, varav en del med internationell verksamhet, så du får en varierad och spännande vardag. Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken, kompetensutveckling och en stark intern gemenskap i form av sociala aktiviteter så som frukostar, konferenser, kick-offer osv.
Dina arbetsuppgifter kommer vara bl.a.
· Löner för 70-80 personer, ansvar för hela området med förarbete, lönekörningar, utbetalning och underlag till redovisning
· Allmänt förekommande HR-administration
· Ansvar för redovisningen för moderbolaget; kund-och leverantörsreskontra, månadsavstämningar, månadsbokslut, momsredovisning, likviditetsrapportering m.m.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av och är trygg i att köra löner, har arbetat med löpande redovisning samt att du har god förståelse för moms. Du är nyfiken och har en vilja att lära dig nya saker och mer om sådant du redan kan.
Som person ser vi att du är ambitiös och att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs med att arbeta i team, såväl som självständigt. Du är positiv, social och ansvarsfull. För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys Bemanning fortsatta utveckling!
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige och Tyskland. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se eller 070 878 03 72. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Brightby Bemanning söker Redovisningsekonom för uppdrag hos Devoteam

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 15
Är du intresserad av att arbeta som konsult inom ekonomi hos ett spännande företag i IT-branschen? Brightby Bemanning söker nu för Devoteams räkning en redovisningsekonom. Det här är ett uppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Du kommer inledningsvis att vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och uthyrd till Devoteam.
Vilka är Devoteam?
Devoteam Sverige består idag av 2 företag; Jayway, som sysslar med utveckling och design inom IT och Devoteam Cloud Dervices, som är inriktat mot att hjälpa företag med Cloudlösningar. I Malmö har de skapat ett Shared Service Center som vill hjälpa hela Devoteams svenska organisation inom redovisning och rapportering.
Vad kan Brightby Bemanning erbjuda dig?
Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken, kompetensutveckling och en stark intern gemenskap i form av sociala aktiviteter så som frukostar, konferenser, kick-offer osv.
Exempel på arbetsuppgifter:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering
Löpande bokföring
Avstämningar och periodiseringar

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har söker en möjlighet att utvecklas i rollen som redovisningsekonom och har några års erfarenhet från rollen. Du bör vara van att arbeta i olika systemmiljöer och du är en van användare av Excel. Du förstår olika redovisningsregelverk och du får gärna ha erfarenhet av något specialistområde inom redovisning.
Vilka personliga egenskaper efterfrågas?
Vi söker dig som har en naturlig vilja att strukturera och organisera ditt arbete. Du lägger stor vikt i att leverera kvalitativa resultat enligt tidsplan. Vidare har du en god förståelse för detaljer så väl som helhetsperspektiv samt är skicklig på att snabbt sätta dig in i olika uppgifter.


Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige och Tyskland. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se eller 070 878 03 72. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker ekonomiassistenter till uppdrag i Malmö!

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 2
Nu söker vi ekonomiassistenter till flera spännande uppdrag! Bland annat söker vi för kunds räkning två ekonomiassistenter med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. En av tjänsterna startar omgående och en startar 1 augusti. Tjänsterna är konsultuppdrag på heltid ca 6 månader, där det kan finnas goda möjligheter att bli överrekryterad till kund. Vår kund sitter i centrala Malmö. Som ekonomikonsult kommer du vara anställd hos Brightby Bemanning och vara uthyrd till kund.
Vad erbjuder vi dig?
Våra kunder varierar i storlek och finns inom flertalet branscher, varav en del med internationell verksamhet, så du får en varierad och spännande vardag. Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken och en stark intern gemenskap.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Leverantörsreskontra
Kundreskontra
In- och utbetalningar
Avstämningar

Vem är du?
Vi söker dig som är ekonomiutbildad och har 1-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är ett krav att du har erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörskontra. Du tycker om att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, är snabblärd och noggrann. Att arbeta i team i nära samarbete med övriga kollegor är något du trivs med. Du är bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska och det är meriterande om du har erfarenhet av Palette.
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Frida Stubbendorff på frida.stubbendorff@meritmind.se eller 070 485 60 17. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Ansök nu

Accounting Manager till Macrobond

Redovisningschef
Läs mer Jun 2
Macrobond fortsätter sin tillväxt och söker nu en Accounting Manager till sitt huvudkontor i Malmö.
Som Accounting Manager kommer du ha en viktig roll där du ansvarar för att skapa goda redovisningsprocesser i hela Macrobondkoncernen. Du ingår i ett ungt ekonomiteam med åtta kompetenta kollegor, agerar högerhand och rapporterar till vår Group Finance Controller och fungerar som rådgivare till denna gällande redovisningsfrågor.
Macrobond är sedan starten 2008 ett snabbväxande, lönsamt och internationellt företag med ljus framtid i sikte och med ett enastående track-record. Macrobondapplikationen – vår flaggskeppsprodukt, är den enda plattform på marknaden som kombinerar en omfattande makroekonomisk och finansiell databas med lättanvända verktyg för analys och smart datavisualisering. Macrobond förvärvades av Nordic Capital 2018, har 220 anställda och en omsättning på 220 MSEK FY 2020.
Trivs du med ett högt tempo, i en högpresterande kultur och med möjlighet att fortsätta utveckla en modern och effektiv finansfunktion är detta tjänsten och företaget för dig!
Huvudansvar:
Månads- och årsbokslut för koncernen samt moderbolaget
Upprättande av årsredovisning så väl för de svenska dotterbolagen som koncernen
Upprättande av inkomstdeklaration för de svenska bolagen
Kommunikation med revisorerna
Ansvarig för den månatliga rapporteringen från utländska dotterbolag, dvs ansvarig för kommunikationen med de externa redovisningsbyråerna i dessa länder
Kontinuerlig förbättring av redovisningsprocesser och intern kontroll

Du kommer på sikt även kunna få ansvar för redovisning i Macrobonds utländska dotterbolag.
Erfarenhet och personliga egenskaper:
För att lyckas i denna roll tror vi att du har en högskoleexamen i ekonomi eller motsvarande, och minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerad redovisning. Det är av stor vikt att du har tidigare arbetslivserfarenhet som redovisningsansvarig och jobbar självständigt med denna typ av arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från arbete på redovisningsbyrå är detta meriterande. Du är en person med driv som trivs i en roll med stort egenansvar och gillar att jobba självständigt, men även att vara en team player och du trivs med mixen av dessa två!
Macrobond är i kontinuerlig utveckling och tillväxt. Här sker ständig förändring och omprioritering för att optimera arbetssätt och leverans. Vi söker dig som trivs i en dynamisk och snabbföränderlig miljö och som lätt anpassar dig. För oss är det viktigt att du värdesätter ett modernt sätt att arbeta både när det gäller verktyg och tankesätt.
Företagskultur och erbjudande?
Stämningen på Macrobond präglas av en känsla av framgång. Miljön är internationell, dynamisk och med en hög tillväxtagenda och solid ekonomi. Organisationsstrukturen är platt och allas bidrag är lika uppskattade. Vi har höga förväntningar på alla våra medarbetare. Här är alla viktiga. Företagets kontinuerliga utveckling och tillväxt ger utrymme för personlig utveckling och goda karriärmöjligheter.
Om Macrobond-produkten:
Vår Applikation ger användarna tillgång till en ständigt uppdaterad global databas med data insamlad från primära källor som centralbanker, statistikbyråer, tillsynsmyndigheter och internationella källor som OECD och IMF. Denna integrerade forskningslösning gör det möjligt för användare att gå från att välja data till att omedelbart tillämpa ett brett spektrum av analyser på ett sätt som är både lätt att arbeta med och underlättar anpassning och full kontroll. Med inbyggda diagram-, presentations- och onlinepubliceringsverktyg kan användare leverera professionella diagram och rapporter med minimal inmatning och tid, vilket minimerar arbetsbördan för att underhålla och uppdatera publikationer.?Exempel på klienter är; investmentbanker, centralbanker, affärsbanker, hedgefonder, universitet och stora företag.
Läs mer på: www.macrobond.com
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Macrobond med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Jenny Heffler jenny.heffler@meritmind.se på 070-422 78 61 eller Anna Alenryd anna.alenryd@meritmind.se på 070-7648104. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningschef till RugVista

Redovisningschef
Läs mer Jun 2
Är du en redovisningschef som drivs av ett ständigt förbättringsarbete och vill skapa en best-in-class redovisningsavdelning?
RugVista är ett framgångsrikt e-handelsbolag som nyligen listats på First North Premier. Här ser vi ljust på framtiden och fortsätter vår tillväxtresa. Vi söker dig som brinner för redovisning, är stolt över ditt arbete och besitter kunskaper du vill dela med dig av.
Vi är ett företag i stark tillväxt och vi jobbar värderingsstyrt. Vi är måna om att inkludera alla våra medarbetare i vår kultur och vi gör mätningar som visar att våra medarbetare älskar att gå till jobbet. Vi är också noga med att vår affär är hållbar, på alla sätt.
Rollen som redovisningschef är nyinrättad och vi erbjuder dig en chans att sätta din egen prägel på redovisningsfunktionen. Du rapporterar till vår CFO Henrik, som har en spännande bakgrund, och du kommer att ha 3 direktrapporterande medarbetare i ditt team.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda redovisningsteamet
Månads- och årsbokslut
Upprätta årsredovisning enligt K3
Enklare koncernredovisning
Myndighetsrapportering
VAT-rapportering
Intern kontroll

Vem är du:
Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och högskolexamen eller motsvarande inom ekonomi. Kanske har du liknande roll idag eller så är du en ambitiös redovisningsekonom som är redo att ta nästa steg med ledarskap.
Du behöver ha förståelse för koncernredovisning och det är en fördel om du har erfarenhet från större bolag. Bakgrund inom revision är meriterande, gärna från något av de större bolagen, och kunskaper om IFRS är ett plus. Du kommer arbeta i en internationell miljö där det är viktigt att du kan uttrycka dig väl både på engelska och svenska.
För att trivas i rollen tror vi att du är en självständig person som gärna hjälper andra. Du är noggrann och vågar testa nya arbetssätt och metoder. Du trivs med att ha frihet under ansvar och gör det som krävs för företagets, kundernas och kollegornas bästa.
Vad erbjuder bolaget dig?
Du får möjlighet att jobba i ett högpresterande bolag som värnar om socialt ansvar, en hållbar miljö och att ge tillbaka. Du får förmåner som bidrar till välmående och möjligheter att utvecklas i en lärande organisation på en modern arbetsplats. För dig som är redovisningsekonom eller revisor och är redo för nästa steg i karriären är det ett ypperligt tillfälle.
Placeringsort: Malmö
Om företaget
RugVista är Europas ledande online-handlare av mattor via webbutiker på 20 olika språk, genom varumärkena RugVista och CarpetVista. Bolaget har en framgångsrik lönsam tillväxt under de senaste +10 åren. Den övergripande missionen är att ha en positiv inverkan på alla bolagets intressenter med extra fokus på att driva en hållbar utveckling i de geografiska regioner där produkterna tillverkas.
RugVista är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market, omsätter 560 MSEK och har 70 anställda.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Jenny Heffler på 070-422 78 61, jenny.heffler@meritmind.se. eller Anna Alenryd på 070-764 81 04, anna.alenryd@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Koncernredovisningsekonom till Salix Group AB

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 2
Salix Group AB söker en koncernredovisningsekonom till sitt huvudkontor i Malmö. Du kommer att arbeta med konsolideringsfrågor, koncernredovisning och bolagsförvärv i en dynamisk och framgångsrik verksamhet med starka varumärken. Salix Group investerar i välskötta verksamheter med långsiktigt engagemang och fokus på genuint värdeskapande över tid.
Salix Group är en koncern inom Volati, som är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Mid Cap. Salix Group omsatte ca 2.700 Mkr år 2020 och bolagen återfinns i Norden och Baltikum.
Rollen som koncernredovisningsekonom är nyinrättad vilket innebär möjligheter för dig att påverka rollens utformning.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att du kommer att vara:
Delaktig i koncernredovisning och konsolidering av månads-, kvartals och årsbokslut i en koncern med ca 20-30 dotterbolag
Stötta och kvalitetssäkra redovisningen från dotterbolagen
Säkerställa att inter company-transaktioner bokförs och rapporteras korrekt
Utveckla och förbättra rapporter i koncernkonsolideringssystemet Ocra/Unit 4
Delta i projekt inom koncernredovisningsområdet
Supportera dotterbolagen vid nyförvärv och upprättandet av förvärvsanalyser
Hjälpa till med moderbolagets löpande redovisning, årsredovisning, deklaration
Delaktig i IFRS-projekt
Utveckla och driva förbättrings- och effektiviseringsarbete

Kvalifikationer och erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har Civilekonomexamen eller motsvarande, gärna med inriktning mot redovisning. Du bör ha minst 3 års erfarenhet i rollen som koncernredovisningsekonom alternativt så har du arbetat som revisor eller konsult hos någon av de större revisionsbyråerna. Du har ett systemintresse och mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i något koncernkonsolideringssystem-, Salix Group arbetar i Ocra /Unit4. Goda kunskaper inom redovisning är ett krav och erfarenhet av IFRS ser vi som ett plus. Självklart har du mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
I den här rollen värdesätter vi att du är noggrann, analytisk, organiserad och ansvarstagande. För att passa in på kontoret måste du vara prestigelös och rycka in där du behövs.
Vad erbjuder företaget dig?
I rollen som koncernredovisningsekonom på Salix Group får du möjlighet att vara med på en utvecklingsresa i en växande internationell koncern. Du kommer att få arbeta i en stimulerande miljö och vara en viktig del av teamet. Du jobbar nära koncernledningen och dina kollegor är högt kvalificerade. Du kommer att ha ett tätt samarbete med vår seniora koncernredovisningschef som du också rapporterar till. Du interagerar på ledningsnivå i Salix Groups dotterbolag och underkoncerner. Rollen är dynamisk, varierande och ger goda möjligheter för fortsatt utveckling inom en växande koncern.
Placeringsort: Tjänsten har placering på Salix Groups huvudkontor i Västra Hamnen – Malmö
Om Salix Goup
Salix Group driver, utvecklar och förvärvar verksamheter med produkter inom bygg och industri – primärt beslag, förnödenheter, insatsvaror och emballage. Här finns dessutom ett starkt erbjudande av produkter för hem och trädgård samt lant- och skogsbruk. En utpräglad entreprenörsanda, ett stort branschkunnande och en strävan att alltid förbättra är kännetecknande för hela Salix Group.
Vår medarbetarfilosofi handlar om att vara en attraktiv arbetsgivare med en arbetsplats där man trivs, känner sig delaktig och får utrymme att utvecklas i egen takt. Vi ser det som vårt ansvar att låta varje medarbetare växa i sin takt och att bidra till att nyfikenheten hålls levande. Det berikar vår kultur och bidrar till vår gemensamma strävan att alltid förbättra.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Jenny Heffler på 070-422 78 61, jenny.heffler@meritmind.se. eller Anna Alenryd på 070-764 81 04, anna.alenryd@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konsultchef till Meritmind, Malmö

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 8
Det går bra för oss på Meritmind och för att kunna fortsätta möta våra kunders behov av duktiga ekonomer stärker vi upp vår verksamhet i Malmö med ytterligare en konsultchef till vårt erbjudande Brightby Bemanning.
Vi söker dig med ett genuint intresse för människor, som älskar att göra affärer och som ser möjligheter ingen annan tänkt på. Är du en person som trivs med att arbeta i en omväxlande roll, med intressanta kunder, då är detta verkligen en möjlighet för dig!
Meritmind är ett värderingsstyrt bolag som alltid strävar efter att hålla våra konsulter, kunder och oss själva nöjda. Vi söker dig som drivs av att göra skillnad och som motiveras av att skapa hög kundnöjdhet genom träffsäkra och objektiva tillsättningar genom en högkvalitativ konsult- och kundupplevelse.
Du kommer att ingå i ett regionalt team med tydliga tillväxtmål som består av nio fantastiska, inspirerande och kompetenta kollegor samtidigt som du som konsultchef för affärsområdet Brightby Bemanning självständigt driver och utvecklar den affären. Du bör trivas i händelsernas centrum och eftersträvar att alltid överträffa våra kunders förväntningar. I ryggen har du ett av landets mest välrenommerade varumärken för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet.
Som konsultchef arbetar du självständigt och resultatfokuserat, med målet att hjälpa människor och företag till framgång inom ekonomiområdet. Vi överträffar gärna våra kunders förväntningar och tror att skratt och professionalism går hand i hand. Våra relationer till kunder och konsulter utmärks av engagemang, omtanke och långsiktighet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att bygga nätverk med både kunder och kandidater
Driva och utveckla kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter samt bidra till en ökad tillväxt inom affärsområdet bemanning
Säkerställa matchning mellan våra kandidaters kompetenser och våra kunders behov
Rekrytering av nya konsulter
Personalansvar
Att identifiera möjligheter och utmaningar hos potentiella och befintliga kunder

Vi tror att du:
Har en relevant högskoleutbildning eller liknande (gärna inom HR eller ekonomi)
Har tidigare arbetslivserfarenhet som konsultchef inom ekonomi, bank/finans, konsult- och/eller rekryteringsbranschen
Drivs av att nätverka och se affärsmöjligheter
Har fallenhet för att skapa relationer
Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö med hög energinivå i högt tempo

Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen trivs du med att vara i händelsernas centrum. Du är van att arbeta proaktivt och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du beskrivs som mycket affärsmässig och är mån om att alltid leverera inom utsatta tidsramar. Vidare är du förtroendeingivande och konsultativ.
För att trivas hos oss har du en positiv framtoning där skratt ligger nära till hands och du har förmågan att balansera det professionella med det personliga.
Placeringsort: Malmö
Om Meritmind AB
Meritmind är företaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås och Linköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på www.meritmind.se
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Din ansökan önskar vi att du skickar in till oss via?mail?på adressen rekrytering.malmo@meritmind.se
Har du några frågor är du välkommen att kontakta Regionchef Caroline Thörn på 070-7870375 eller?caroline.thorn@meritmind.se
Tänk på att din ansökan ej ska innehålla personuppgifter kring?civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till?att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.

Obs! Vänligen använd ej ansökningsknappen.?
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsassistent 80% till MultiQ

Redovisningsassistent
Läs mer Mar 8
MultiQ är en av våra framgångsrika kunder och nu söker vi en redovisningsassistent för ett uppdrag på 18 månader. MultiQ är ett börsnoterat bolag som ligger i framkant och placering för uppdraget är i Lund. Sysselsättningsgraden för uppdraget är 80 % och startdatum är 1 maj 2021. Du kommer att vara anställd som konsult på Brightby Bemanning under uppdraget och därefter fortsätta som konsult i andra uppdrag hos våra kunder.
Vad kan vi som företag erbjuda dig?
Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken, kompetensutveckling och en stark intern gemenskap i form av sociala aktiviteter så som frukostar, konferenser, kick-offer osv. Våra kunder varierar i storlek och finns inom flertalet branscher, varav en del med internationell verksamhet, så du får en varierad och spännande vardag.
Arbetsuppgifter:
Kund och leverantörsreskontra
In-och utbetalningar
Avstämningar
Koncerninterna transaktioner
Påminnelser, inkasso
Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra. Du behöver ha arbetat med interna mellanhavande och för att ha den erfarenheten måste du tidigare ha arbetat inom en koncern. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt längre arbetslivserfarenhet. Du bör ha goda kunskaper i Excel och är bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska.
För att trivas i rollen tycker du om att dagligen ha kontakt med kollegor, leverantörer samt interna såväl som externa kunder. Du är serviceminded, duktig på att kommunicera i tal och skrift samt arbetar självständigt. Som person är du noggrann, nyfiken och initiativtagande.
Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys Bemanning fortsatta utveckling!
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Frida Stubbendorff på frida.stubbendorff@meritmind.se eller 070 485 60 17. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR- och löneadministratör 50% till StickerApp

Löneadministratör
Läs mer Jan 4
StickerApp växer snabbt och behöver nu förstärka organisationen med en driven och ambitiös HR- och löneadministratör. Detta är en ny roll inom bolaget, där du kommer arbeta med både HR- och löneadministration. I rollen ingår även att se över processer och rutiner och du får möjligheten att driva och utveckla dessa. I denna roll rapporterar du till CFO och ingår i ett team med två ekonomiassistenter.
Vill du utveckla och utvecklas? Då kan det vara dig vi söker!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löneadministration
Vara stöd till chefer och medarbetare vid lönefrågor, sjukfrånvaro och övertid
Avtalsadministration
Intyg och personalhandbok
Sammanställa och rapportera statistik
Introduktioner och utbildningar
Sköta löpande pensions- och försäkringsrapportering och säkerställa att dessa är korrekta

Kvalifikationer och erfarenhet
Du har 2-3 års erfarenhet av att ha arbetat med lön och HR-administration. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är ambitiös och att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är en ”doer” som trivs i en omväxlande och lärorik roll. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, serviceinriktad, noggrann och effektiv. Du har lätt för att skapa förtroende och kan självständigt driva projekt och frågor. Det är viktigt att du är flexibel och prestigelös som person, och har lätt för att knyta kontakter.
Placeringsort: Lomma
Tjänsten är på 50%. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Om företaget:
StickerApp och CaseApp är snabbväxande bolag inom digitalt tryck och e-handel som grundades i Lomma2006. Vi erbjuder konsumenten skräddarsydda lösningar och möjligheten att designa och skapa egna klistermärken och telefonfodral. Vi är idag globalt ledande på vår marknad och sysselsätter omkring 70 anställda på vårt huvudkontor i Lomma samt har ett mindre kontor i USA. Vi kommer under 2021 flytta till helt nya lokaler i Lomma.
Vi har marknader i 15 olika länder som spänner över hela Europa, USA och Japan. Majoriteten av våra kunder är designers eller småföretag. Vår företagskultur och arbetsmiljö präglas av en tydlig vi-känsla med en kreativ, öppen och lättsam atmosfär där alla är lika viktiga för vår framgång och där medarbetarnas insats och åsikt värdesätts. ?Vi erbjuder också det bästa kaffet i södra Sverige. Besök gärna StickerApp.com eller .se och CaseApp.com eller .se och kolla in våra instagramkonton @stickerapp och @caseapp för att skapa dig en egen känsla för oss som bolag?.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar StickerApp med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Viktoria Asp på 073 -748 20 92, viktoria.asp@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 januari.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Setill att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Företagsrådgivare Lantbruk till Sparbanken Syd

Företagsrådgivare
Läs mer Jan 4
Till Sparbanken Syd söker vi nu en företagsrådgivare inom segmentet Lantbruk. I denna roll kommer du vara kundansvarig och ansvara för ett antal kunder i varierande storlek. Kunderna är företrädesvis lantbrukare och ditt ansvarsområde är i hela Skåne men primärt Österlen där de flesta nuvarande kunderna finns.
Lockas du av att arbeta i en självständig bank med lokal förankring kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Om rollen
Du kommer att prospektera marknaden och proaktivt ta dig an befintliga och potentiella kunder. Du hjälper kunden med ditt engagemang, kunskap och förståelse för lantbrukarens vardag.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av:
Vara ett professionellt bollplank till kunden gällande kundens engagemang i banken
Prospektering av marknaden och nya kunder
Rådgivning gällande utlåning, sparande och betalningar
Hantera det naturliga inflödet av kunder
Ha en överblick och vara alert för kundens behov och önskemål. Det kan gälla allt ifrån finansiering av t.ex. fastigheter och maskiner, placering av överskottslikviditet samt långsiktigt sparande och försäkringar.



Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som är proaktiv, säljinriktad och som trivs i en självständig roll men även uppskattar att arbeta i team. Du har tidigare arbetat inom förslagsvis liknande roll på bank, inom försäljning eller på redovisningsbyrå men även annan bakgrund är relevant så länge du har kännedom och intresse av lantbruk. Vi tror att du som söker har en akademisk utbildning i grunden, gärna som lantmästare, agronom eller inom ekonomi. Swedsec-licens inom rådgivning och bolån är meriterande och du behöver ha körkort.
Placering
Du kommer utgå från något av kontoren i Ystad, Simrishamn eller Kristianstad. Det går även att utgå från kontoret i Malmö men då många kunder finns på Österlen behöver du vara där regelbundet.
Om Sparbanken Syd
Sparbanken Syd är Sveriges äldsta sparbank och dessutom Sveriges enda helt självständiga sparbank. Den 3 maj 1827 öppnade det som idag är Sparbanken Syd i Ystads rådhus. Även om mycket har förändrats sedan dess är vår grundidé densamma än idag. Som en äkta sparbank har vi inga externa ägare utan vi har istället huvudmän som representerar och utses av samhället omkring oss. Vi sponsrar ett 150-tal föreningar och evenemang varje år och vår stiftelse delar varje år runt 2,5 miljoner kronor och premierar projekt som rör miljö och tillväxt.
Läs mer på www.sparbankensyd.se


Ansökan
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan:
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Sparbanken Syd med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Anna Alenryd på 070-764 81 04, anna.alenryd@meritmind.se eller kandidatansvarig Viktoria Asp på 073 -748 20 92, viktoria.asp@meritmind.se. Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Controller till DHL Freight

Business controller
Läs mer Nov 25
Som Business Controller på DHL Freight har du en mycket verksamhetsnära roll med uppdrag att utveckla och bygga vidare ekonomistyrningen inom organisationen.
Du kommer att ingå i en regional ledningsgrupp där du blir ett viktigt stöd i att agera rådgivare och säkerställa att rätt affärsbeslut tas. I rollen ingår både att ta fram och att vidareutveckla rapporter till ledning och produktion.
Du kommer att tillhöra divisionen International som omsätter 2 miljarder SEK och ingå i ett lokalt team på tre Business Controllers som rapporterar till Business Controlling Manager International. Teamet har ett proaktivt synsätt och är en viktig funktion i verksamhetens fortsatta framgång.
Vi söker nu dig som motiveras av ett fritt arbete i en ansvarsfull roll och trivs i en högpresterande miljö.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Identifiera trender och proaktivt driva förbättringsarbete
Analysarbete baserat på utfall och fastställande av orsaker till avvikelser, vidta åtgärder och uppföljning av dessa
Planera och genomföra budget, prognos och rapportering
Delaktig i månadsbokslut
Stödja resultatansvariga med uppföljning och analys av ekonomiska utfall och nyckeltal
Ansvar för underhåll av BI-verktyg
Medverka i och leda projekt
Utveckling av system, rutiner och processer
Aktiv part i regional ledningsgrupp

Din bakgrund och egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och kommunikativ och gilla att knyta kontakter i organisationen. Du är analytisk och noggrann och trivs i en roll som både innebär arbete självständigt och i grupp. Du har förmågan och lusten att på ett pedagogiskt sätt klargöra kopplingen mellan siffrorna i rapporterna och affärsverksamheten.
Du är civilekonom eller motsvarande och har ett antal års erfarenhet från liknande roll i ett större bolag. Du behöver ha god förståelse för redovisning och vara flytande i engelska och svenska. Du behöver också ha intresse för Excel, system och BI-verktyg.
Vad erbjuder DHL?
Inom DHL finns det stora utvecklingsmöjligheter, både nationellt och internationellt och man arbetar strukturerat med medarbetarnas karriärvägar.
DHL kännetecknas av en högpresterande miljö där kunskapsnivån är hög och viljan bland kollegorna att dela med sig och hjälpa till är stor. Du kommer att ingå i ett mycket socialt och trevligt team.
Placeringsort: Placering på kontoret i Malmö med tjänsteresor till kontoret i Helsingborg ett par dagar i veckan.
Om DHL
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Anna Alenryd på 070-764 81 04, anna.alenryd@meritmind.se eller kandidatansvarig Viktoria Asp på 073 -748 20 92, viktoria.asp@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 18 december 2020. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonomer till konsultuppdrag i Malmö/Lund/Helsingborg

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 16
Meritmind söker nu redovisningsekonomer till ett flertal spännande konsultuppdrag!
Vi söker dig som är intresserad av interimsuppdrag hos våra kunder i Malmö/Lund/Helsingborg med omnejd. Vi söker ekonomikonsulter till både kortare och längre uppdrag, på hel- och deltid.
I rollen som konsult på Meritmind får du möjlighet att arbeta med varierande, intressanta arbetsuppgifter, i olika branscher och på olika företag. Våra kunder är främst medelstora till stora företag, många av dem är internationella och börsnoterade. Vi hoppas att du vill bli en av oss och vara med och bidra till våra kunders framgång!
Exempel på ansvarsområden i rollen som konsult;
Arbeta med och ansvara för bokslut
Årsredovisningar
Kvartalsrapportering
Presentation i ledningsgrupper
Likviditetsplanering

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har arbetat i minst fem år som redovisningsekonom, redovisningsansvarig eller andra kvalificerade roller inom redovisning. Du bör vara van att arbeta i olika systemmiljöer och om du är en van användare av Excel så är det ett stort plus. Du förstår olika redovisningsregelverk och du får gärna ha erfarenhet av något specialistområde inom redovisning, tex koncernredovisning eller fastighetsskatt.
Vilka personliga egenskaper efterfrågas?
Vi söker dig som har en naturlig vilja att strukturera och organisera ditt arbete. Du lägger stor vikt i att leverera kvalitativa resultat enligt tidsplan. För att trivas i konsultrollen är det viktigt att du har en utvecklad känsla för affärsverksamheten. Vidare har du en god förståelse för detaljer så väl som helhetsperspektiv samt är skicklig på att snabbt sätta dig in i olika uppgifter.
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Viktoria Asp på 073 748 20 92 eller viktoria.asp@meritmind.se.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!


#jobbjustnu

Ansök nu

Business Analyst till Skånemejerier

Business controller
Läs mer Sep 23
Skånemejerier söker nu en Business Analyst för att stötta sälj och marknad med uppföljningar, analyser och underlag för effektiva affärsbeslut. Detta är rollen för dig som är skarp i din analys, vill ha en affärsinriktad roll och uppskattar ett högt tempo med snabba actions. Då detta är en ny roll på Skånemejerier så kommer du i början fokusera mycket på att sätta processer och struktur. Du kommer att ingå ett trevligt team av kundansvariga och du har också tätt samarbete med Sales Controller. Som Business Analyst rapporterar du till Commercial Director.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sätta processer och skapa rapporter
Marknadsanalyser
Produktanalyser
Kampanjuppföljning
Prognoser
Ad hoc-analyser

Vem vi tror att du är:
För att trivas och klara rollen bra så behöver du ha ett driv och en förmåga att snabbt se samband och förklaringar. Du behöver också ha en kommunikativ och pedagogisk ådra så att du kan förmedla dina slutsatser till andra. Då du ska bygga upp rollen från grunden behöver du vara självgående, lyhörd och också våga ifrågasätta. Sannolikt är du en person som inte kan leva utan Excel.
Du bör ha arbetat några år som Controller eller haft en liknande roll som innefattar analys. Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller annat relevant område och du behöver behärska både svenska och engelska väl.
Vad erbjuder företaget dig?
Skånemejerier är ett globalt företag som ingår i världens största privata mejerikoncern, Lactalis Group. I portföljen finns ett stort antal välkända och etablerade produkter och varumärken såsom Skånemejerier, Lindahls, Bravo, Salakis, Allerum, Galbani och President. Genom koncernen får man tillgång till resurser, kompetens och internationella kontaktytor samtidigt som du får arbeta med lokala frågor och processer. Det finns stora utvecklings- och karriärmöjligheter både inom sälj- och financespåret.
Hållbarhet är kärnan i Skånemejeriers verksamhet och visionen är att bli Sveriges mest hållbara mejeri.
Placeringsort: Malmö, Boplatsgatan
Om Skånemejerier
Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. Vi har fyra anläggningar i södra Sverige, den största i Malmö, två i Kristianstad och en i Hjo. Sedan 2012 ingår Skånemejerier i franska Groupe Lactalis-koncernen, världens största mejerikoncern.
Skånemejerier arbetar för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Slutkandidat till tjänsten kommer därför att bli ombedd att presentera ett utdrag ur belastningsregistret och genomföra ett drogtest. Som en del i Skånemejeriers förebyggande arbete genomförs även slumpvisa alkohol- och drogtester.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Anna Alenryd på 0707 64 81 04, anna.alenryd@meritmind.se. Eller kandiatansvarig Viktoria Asp på 0737 48 20 92, viktoria.asp@meritmind.se.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 oktober 2020. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Stena Aluminium, Älmhult

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 25

Head of Business Controlling, E.ON Energidistribution

Business controller
Läs mer Nov 29

Ekonomiansvarig till Trepak , Malmö

Ekonomichef
Läs mer Mar 8

Redovisningsansvarig till Green Landscaping

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 22