Malmö: EEA - QPPV / Local Safety Officer till Nordic Drugs i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet EEA - QPPV / Local Safety Officer till Nordic Drugs i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2018-09-21 // Varaktighet: Heltid

Varför ska du komma till oss?

Du får en central roll som ansvarig för företagets farmakovigilans som QPPV. Du kommer att ingå i avdelningen för Regulatory Affairs på Nordic Drugs och rapporterar till chefen för Regulatory Affairs, Ann-Margreth på bilden ovan. Arbetet är varierande och utförs självständigt. Det finns inom avdelningen ytterligare en deltidsresurs inom farmakovigilans, men huvuddelen av arbetet kommer du att utföra på egen hand. Du blir en del av ett trevligt team på totalt sju personer som arbetar med både receptbelagda och receptfria läkemedel samt medicintekniska produkter. Vi arbetar på den nordiska marknaden och vårt ansvarsområde omfattar registrering, kvalitetssäkring och farmakovigilans i de fem nordiska länderna, - vi är totalt 35 medarbetare på bolaget.

Vi är en liten organisation med snabba beslutsvägar, vilket innebär att du får inblick i hela verksamheten. Vi har kul på jobbet, samarbetar och tar gärna gemensam fika varje dag. Vi har ett mycket generöst förmånspaket och eftersom hälsa premieras så tränar vi ofta ihop också. När du arbetar på Nordic Drugs så ingår fortbildning, friskvård och hälsokontroller. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och har kollektivavtal.

Huvudsakliga ansvarsområden:


kvalitetsprocesser inom det interna farmakovigilanssystemet
företagets farmakovigilansaktiviteter såsom fallhantering, litteratursökning, signalspaning, PSMF, periodic reviews etc.
farmakovigilansavtal med samarbetspartners samt säkerställa regelbundna audits av dessa partners
internutbildning inom GVP


Du är också delaktig i utarbetande av PSUR, RMP etc. För fallhantering använder vi databasen ArisGlobal.

Som QPPV är du kontaktperson i akuta farmakovigilansärenden 24/7. Det finns en deputy QPPV på företaget som träder in vid din frånvaro. Arbetet medför både kundkontakt och kontakter med övriga avdelningar inom företaget, våra nordiska försäljningskontor, samarbetspartners i Europa och de nordiska läkemedelsmyndigheterna likväl som EMA.

Du är apotekare, naturvetare, sjuksköterska eller motsvarande med minst ett par års erfarenhet från arbete inom Farmakovigilans i de nordiska länderna och väl förtrogen med EU-GVP. Som person tar du ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och har en positiv och professionell attityd till ditt arbete. Du arbetar engagerat, strukturerat och är van att dokumentera det du gör. Du är självgående, flexibel och trivs med att jobba i en dynamisk organisation. Du tycker om att arbeta med människor, är lyhörd, kommunikativ och bra på att förmedla information. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

På Nordic Drugs arbetar du nära besluten och får en stor förståelse för helheten i företaget. Företagskulturen genomsyras av ett positivt och trevligt arbetsklimat där alla tar ett stort ansvar för sin del av verksamheten. Välkommen till oss!

Ansök

Anställningen är tillsvidare och tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Välkommen att skicka in din ansökan via länken senast den 5 oktober. Vi går igenom ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in ditt CV samt personliga brev.

Frågor om tjänsten besvaras av Charlotte Olsson Insikta AB som är vår samarbetspartner i denna rekrytering. Ring eller maila: 070-6021911 charlotte@insikta.se

Nordic Drugs AB är ett nordiskt läkemedelsföretag, med huvudkontor i Limhamn, som startades 1995. Vi har, utöver verksamheten i Sverige, kontor och säljorganisationer i Danmark, Finland och Norge. Företaget omsätter omkring 250 miljoner kronor per år, och ingår i den privatägda europeiska koncernen Nordic Pharma Group.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Läkemedelsansvarig, apotekare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Läkemedelsansvarig, apotekare.

Driftchef / Farmaceut

Läs mer Jan 7
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Apoex.

Om företaget:

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Vill du utvecklas med oss?

Arbetsuppgifter:

Du leder ett team som består av ca 30 personer som ansvarar för allt inom orderberedning och kontroll i Apoex försörjningsflöde, licenshantering och kundsupport. Du har även ansvar för inleverans, varuhantering samt utleverans som görs av lagerpersonalen samt personalansvar för två gruppchefer. Som driftchef är du kund och förvaltningsansvarig vilket innebär att du har en del kundkontakt. Då Apoex ständigt utvecklas så är verksamhetsutveckling och dess olika möjligheter något du alltid har i bakhuvudet. Apoex lägger stor vikt vid ditt ledarskap och just ledarskapsbiten är ett av dina största fokusområden. Du har fullt ansvar för budget, prognoser samt att följa upp verksamheten utifrån diverse KPIer. Du ansvarar för att skapa samt bibehålla en attraktiv arbetsplats där medarbetarna trivs, är engagerade och motiverade i arbetet. Det är receptet för ett gott arbetsklimat och för att Apoex ska ha branschens mest nöjda kunder.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Legitimerad receptarie eller apotekare
• Mycket god kunskap i gällande regelverk avseende hantering av läkemedel på apotek
• Ett par års erfarenhet av arbetsledning och personalansvar
• Flytande i Svenska både i tal och skrift
• Mycket goda IT kunskaper

Utöver ovan nämnda krav så är ett gott ledarskap den viktigaste aspekten för denna tjänst. Du älskar att skapa en kultur där medarbetare känner både engagemang och ansvar. Du har en god förståelse för service och drivs av att skapa nöjda kunder samt förmedla detta ner i organisationen. Om du dessutom trivs med en innovativ arbetsmiljö där du driver förändringsprocesser på ett prestigelöst, kommunikativt och närvarande sätt så finns det ingen anledning till att inte söka denna tjänsten.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Driftchef, sjukvårdsfarmaci, farmaceut, chef, chefsfarmaceut, slutenvård, läkemedelsförsörjning, Malmö, Apoex

Ansök nu

Apotekare inom läkemedelsförsörjning , till Område Läkemedel

Läs mer Nov 2
Gör skillnad. Varje dag.

Den regionala läkemedelsorganisationen (Område Läkemedel) har till uppdrag att utveckla och stödja hälso- och sjukvården med kunskap och tjänster som främjar en rationell, säker och kostnadseffektiv läkemedelsanvändning och en optimal läkemedelshantering i Region Skåne.

Arbetet inom Område Läkemedel innefattar bland annat frågor som berör allt från upprättande av rekommendationer, regionala riktlinjer och införande av nya läkemedel, till läkemedelssäkerhetsarbete, läkemedelsförsörjning och uppföljning av läkemedelsförskrivning. Läkemedelskostnader såsom ekonomisk uppföljning, upphandling och budget, omfattas också. Område Läkemedel arbetar tillsammans med Region Skånes läkemedelskommitté (Läkemedelsrådet) och dess terapigrupper samt deltar aktivt i den nationella samverkansmodellen för ordnat införande av nya läkemedel.

Detta sammantaget medför att Område Läkemedels kompetensnivå är mycket hög, vilket också i sin tur ger mycket goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare.

Enheten för Region Skånes sjukhusapoteksfunktion har det övergripande ansvaret för Region Skånes läkemedelsförsörjning. Enheten är centralt organiserad inom Område läkemedel på Koncernkontoret och utgör den operativa basen för den regionala styrningen och det strategiska arbetet gällande läkemedelsförsörjningen.

För att möta de framtida kraven och behoven av en effektiv läkemedelsförsörjning, finns det ett tydligt behov av att koppla Region Skånes pågående innovationsarbete kring ett nytt vårdinformationssystem och nya sjukhusbyggnader till planering och beslut gällande den framtida läkemedelsförsörjningen. Nya krav på krishanteringsplaner och beredskap kräver också ett omfattande arbete inom området läkemedel. En övergripande strategi med ett antal huvudkomponenter för framtidens läkemedelsförsörjning formulerats och beslutats i Region Skåne.

Arbetet bedrivs i en miljö som präglas av välkomnande, driftighet och respekt.

ARBETSUPPGIFTER
Region Skåne har upphandlat ett nytt vårdinformationssystem som innebär att vårdens informationsprocesser och arbetsflöden står inför stora förändringar. Område läkemedel har i uppdrag att utreda vilken läkemedelsinfrastruktur som ska införas i Region Skåne. Utredningen kommer att genomföras i form av bland annat olika pilotprojekt och arbetet sker tillsammans med berörda verksamheter i Region Skåne. Processen innebär också ett effektivt och samlat kunskapsstöd för ordination, behandling och sortimentsstyrning.

Vi söker nu fem stycken apotekare för tillsvidareanställning med tillträde omgående. Som anställd apotekare hos oss kommer dina arbetsuppgifter innefatta bland annat att få medverka i, samt leda, delprojekt gällande omställningen till en ny läkemedelsförsörjning i Region Skåne. Arbetet baseras på framtagen strategi för den framtida läkemedelsförsörjningen och i sker i samverkan med projekt för nya sjukhusbyggnader och ny digital vårdinformationsmiljö. Du kommer även att medverka i befintlig och kommande läkemedelsförsörjningsmodell.

Placeringen för tjänsten kan anpassas för rätt kandidat. Huvudkontoren finns i Malmö men det finns även möjlighet att arbeta i Helsingborg, Kristianstad och Ystad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller med motsvarande kompetens inom farmakologi, farmaci och farmakoterapi som likställs med apotekarexamen.
Du behöver även ha aktuell erfarenhet av läkemedelsförsörjning till eller inom sjukvården. Det kan till exempel vara som sjukhusapotekare med förståelse för vårdens processer.

Det är meriterande för tjänsten som du har kvalificerad yrkeserfarenhet med goda kunskaper om läkemedel samt erfarenhet av sortimentsstyrning och farmaceutisk validering inom sjukvårdens läkemedelsförsörjning.

Har du kunskap om utrustning och automater för både produktion och förvaring inom sjukvårdens läkemedelsförsörjning samt kunskap om krav på lokaler för till exempel förvaring och tillverkning är även detta meriterande.

Då du kan komma att leda och driva egna delprojekt är erfarenhet av projektledning också något vi letar efter i den här rekryteringen.

För att klara av arbetet är goda datorkunskaper (Microsoft Word, Excel och PowerPoint) samt svenska och engelska i både tal och skrift ett krav och då resor inom tjänsten förekommer krävs giltigt B-körkort.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Insikta AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Insikta AB .

Team leader project engineering thermal system designs

Utvecklingschef
Läs mer Sep 3
Vill du vara med och driva ITBFs utvecklingsresa?

Välkommen till ett framgångsrikt bolag med rötterna i en entreprenörskultur där vi värdesätter ditt driv, kunskap och engagemang.

På ITBF (Industri-Teknik Bengt Fridh AB) utvecklar du globala kundprojekt inom termiska processer, energi-, och systemteknik, i nära samarbete med ledningen och det tekniska teamet. Rollen är ny och du är med och utvecklar både den, dig själv och bolaget genom att successivt tillsammans med dina kollegor ytterligare stärka bolagets leveransförmåga. ITBF har en lång historik av framgångsrika projekt som har gjort bolaget till ett mycket välkännt och välrenomerat bolaginom förbränningssystem. Potentialen för ytterligare tillväxt är stor varför vi söker rätt person att bidra såväl externt som internt till vår fortsatta utvecklingsresa. Tillverkning och testning sker i Arlöv.

Du arbetar dagligen nära VD och teknisk sälj-ansvarig, tankar kunskap och tar inledningsvis hand om alla inkommande förfrågningar, arbetar fram tekniska lösningar och säljer in dessa till kund tillsammans med VD och teknisk sälj-ansvarig. och utvecklar Så småningom utvecklar du i tight samarbete med dina kollegor egna tekniska lösningar och driver affärer med nyckelpersoner på internationella bolag inom processindustrin. Du rapporterar till VD, ingår i ledningsgruppen och utgår från ITBF:s kontor i Arlöv. Som vår Team leader project engineering jobbar du på en global marknad, resor ingår i tjänsten.

Vi erbjuder

Här är vi inte rädda för att ta hjälp av varandra för att tillsammans utvecklas och ha roligt på jobbet. Vi är en entreprenöriell organisation där du får möjlighet att växa snabbt. Du får stor frihet att utveckla projekten/affären och utveckla den tekniska och kommersiella verksamheten, både operativt och strategiskt. ITBFs nya ägare INIVI är uthålliga och långsiktiga.

I rollen:

Leda och utveckla projektförsäljningen

Utveckla globala kundprojekt

Skapa tekniska lösningar och kommersiella erbjudanden mot nya och existerande kunder

Identifiera framtida kundsegment där befintliga och nyutvecklade tekniska lösningar kan tillämpas

Skapa en marknadsföringsstrategi för att nå nya nischer där vår befintliga och nyutvecklad teknik kan ge framgång

Utveckla ITBFs partnerprogram

Vem är du

Vi tror att du är en utpräglad lagspelare. En utåtriktad doer och teknisk problemlösare som brinner för att tillsammans med teamet hitta smarta tekniska lösningar som gör våra kunder än mer effektiva och framgångsrika. Du gillar att jobba både nära kollegor och kund och får energi och känner engagemang av att vara en nyckelspelare genom hela processen från kundförfrågan, lösa tekniska och andra eventuella utmaningar tillsammans med dina kollegor, förhandla , göra avslut, tillverkning och leverans/driftsättning.

Kvalifikationer

Troligen är du civilingenjör inom maskin/energi, kemi- eller miljöteknik och har erfarenhet av internationell B2B försäljning eller projektledning inom industriell sektor. Avgörande är din erfarenhet av energi-, och systemteknik, med inriktning mot industriella processer och ditt intresse för att skapa och sälja konceptlösningar av tekniska produkter. Du behärskar svenska och engelska på en professionell nivå och har B-körkort.

Om ITBF

ITBF är ett nischat och marknadsledande bolag som utvecklar, konstruerar, tillverkar och levererar system för bland annat projekt inom direkt och indirekt processvärme, förvärmning, olika typer av processgas- och vätskerening samt brännarsystem. Vi är en nischad ledande tillverkare av högkvalitativa förbränningssystem som används globalt i bland annat olika typer av processvärmeanläggningar där det krävs hög precision av temperaturer energitillförsel genererade av olika typer av bränslen. Bolaget är baserat i Arlöv men verkar på en global marknad.

Framtiden- ITBF avser att 2023 gå in i en mer expansiv fas i syfte att utveckla såväl kundbas som interna processer. Bolaget har varit verksamt sedan 1969 och är med sin starka kompetens, erfarenhet och historik väl positionerat för att kunna växa inom såväl etablerade kunder, segment och geografier och nya områden.

Ansök

Ansök snarast men gärna senast 25/9, via länken genom att bifoga cv och skriva några rader om varför du är intresserad. Har du frågor eller bara vill veta mer, ring eller maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson charlotte@insikta.se 070-6021911.

Sökord

Projektingenjör energi-och systemteknik

Project manager

Manager of projects

Team leader process engineering

Projekt- och processutvecklare

Commercial thermal process engineer

Commercial thermal project engineer

Commercial technical project engineer

Ansök nu

Konsult inom strategisk kommunikation & hållbarhet till Aspekta

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 2
Tycker du om utmaningar och vill vara med och utveckla morgondagens hållbarhetskommunikation? Känner du till CSRD och EU:s Taxonomi?

Då kanske du är vår nästa stjärna på Aspekta. Vi förstärker nu vårt team med en konsult inom strategisk kommunikation med inriktning mot hållbarhet.

Allt fler företag måste förhålla sig till hållbarhet och behovet av råd och vägledning är stort. Vi söker dig som är nyfiken och gillar att lösa kommunikativa utmaningar, gärna i komplexa miljöer, tillsammans med passionerade kollegor och kunder. På Aspekta får du en varierande och händelserik arbetsmiljö som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Du kommer att få arbeta både strategiskt och operativt med spännande uppdrag inom många olika branscher och även bidra till att skapa nya affärer. Du utgår från vårt moderna och rymliga kontor i centrala Malmö.

Du är en skicklig skribent med erfarenhet av hållbarhetsfrågor och/eller hållbarhetskommunikation och har kännedom om relevant lagstiftning. I din roll som konsult agerar du både rådgivare och utförare och du är därför prestigelös och hjälpsam som person. Då arbetet kan innebära projektledarskap av såväl års- och hållbarhetsredovisningar som större kommunikationsprojekt är det viktigt att du är strukturerad, servicemedveten och har förmåga att leda och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har tre till fem års arbetslivserfarenhet och har akademisk utbildning med inriktning på exempelvis kommunikation, hållbarhet, statsvetenskap eller ekonomi.

Om oss

Aspekta är en byrå inom strategisk kommunikation med starkt fotfäste i södra Sverige. Sedan över 25 år hjälper vi verksamheter att kommunicera med sin omvärld i syfte att bygga relationer som ger bestående framgång. Vi arbetar med strategisk kommunikation som stärker en verksamhets varumärke, ger rättvisande värde på finansiella marknader, stärker motivationen hos medarbetare, mildrar effekterna av kriser samt påverkar beslut och formar opinioner. Vi erbjuder en arbetsplats med stort ansvar, snabbt tempo, utvecklande uppdrag och sist men inte minst - trevliga kollegor!

Ansökan

Är du intresserad av att arbeta tillsammans med oss på Aspekta? Skicka din ansökan via länken till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson. Om du har frågor så får du gärna maila charlotte@insikta.se, så återkommer vi. Ansök senast den 31 januari.

Ansök nu

Konsult inom strategisk kommunikation & hållbarhet till Aspekta

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 20
Tycker du om utmaningar och vill vara med och utveckla morgondagens hållbarhetskommunikation? Känner du till CSRD och EU:s Taxonomi?

Då kanske du är vår nästa stjärna på Aspekta. Vi förstärker nu vårt team med en konsult inom strategisk kommunikation med inriktning mot hållbarhet.

Allt fler företag måste förhålla sig till hållbarhet och behovet av råd och vägledning är stort. Vi söker dig som är nyfiken och gillar att lösa kommunikativa utmaningar, gärna i komplexa miljöer, tillsammans med passionerade kollegor och kunder. På Aspekta får du en varierande och händelserik arbetsmiljö som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Du kommer att få arbeta både strategiskt och operativt med spännande uppdrag inom många olika branscher och även bidra till att skapa nya affärer. Du utgår från vårt moderna och rymliga kontor i centrala Malmö.

Du är en skicklig skribent med erfarenhet av hållbarhetsfrågor och/eller hållbarhetskommunikation och har kännedom om relevant lagstiftning. I din roll som konsult agerar du både rådgivare och utförare och du är därför prestigelös och hjälpsam som person. Då arbetet kan innebära projektledarskap av såväl års- och hållbarhetsredovisningar som större kommunikationsprojekt är det viktigt att du är strukturerad, servicemedveten och har förmåga att leda och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har tre till fem års arbetslivserfarenhet och har akademisk utbildning med inriktning på exempelvis kommunikation, hållbarhet, statsvetenskap eller ekonomi.

Om oss

Aspekta är en byrå inom strategisk kommunikation med starkt fotfäste i södra Sverige. Sedan över 25 år hjälper vi verksamheter att kommunicera med sin omvärld i syfte att bygga relationer som ger bestående framgång. Vi arbetar med strategisk kommunikation som stärker en verksamhets varumärke, ger rättvisande värde på finansiella marknader, stärker motivationen hos medarbetare, mildrar effekterna av kriser samt påverkar beslut och formar opinioner. Vi erbjuder en arbetsplats med stort ansvar, snabbt tempo, utvecklande uppdrag och sist men inte minst - trevliga kollegor!

Ansökan

Är du intresserad av att arbeta tillsammans med oss på Aspekta? Skicka din ansökan via länken till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson. Om du har frågor så får du gärna maila charlotte@insikta.se, så återkommer vi. Ansök senast den 28 februari.

Ansök nu

Direktor till Skåne Stadsmission

Företagsledare
Läs mer Okt 20
Vill du ha en spännande ledarutmaning och bidra till ett bättre samhälle?
Som Direktor för Skåne Stadsmission får du två fokus: internt och externt ledarskap.

Uppdraget

I ditt interna fokus ingår att skapa en sund och effektiv organisation genom en god lednings- och styrningsstruktur. Under ditt första år kommer du att ha högt fokus på att lära känna verksamheten och den ledningsgrupp du leder. Du förväntas ta Skåne Stadsmission in i framtiden genom ett engagerat och inkluderat ledarskap, en entreprenöriell orientering men också med fokus på att leda verksamheten utifrån struktur, lagstiftning och en god arbetsmiljö. Ledningsgruppen har det operativa ansvaret för verksamheterna och ditt ledarskap präglas av helikopterperspektivet, synlighet och förmågan att leda genom andra ledare och chefer, skapa den gemensamma riktningen framåt i en starkt föränderlig värld. Du utvecklar, tillsammans med ledningsgruppen de interna processerna, stödjer och utvecklar ledarskapet i verksamheterna med särskilt fokus på att skapa en god framförhållning, planeringshorisont och långsiktig finansiering.

Ditt externa fokus innebär att utveckla synligheten och positionen för Skåne Stadsmission. I den rollen utvecklar du, tillsammans med din ledningsgrupp, påverkansarbete mot politiker, beslutsfattare, media och samhället i stort och skapar långsiktiga relationer med privata bidragsgivare och företagspartners i Skåne. Fokus ligger på regionala och lokala frågor, där arbetet för att förebygga och lindra effekterna av hemlöshet och fattigdom i Skåne.

På nationell nivå är vi medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner och där ingår du i styrelsen som direktor. Genom riksföreningen driver vi 10 stadsmissioner framför allt gemensamt påverkansarbete på nationell nivå, och du har en viktig roll i att ständigt föra fram våra regionala och lokala förutsättningar där. Under de närmsta åren kommer riksorganisationen att bli mer aktiv kring gemensamma projekt för att synliggöra Stadsmissionens värdeskapande arbete och betydelse för ett hållbart samhälle. Engagemang och samarbete med Famna Syd och riksorganisationen Famna (idéburen sektor) är också en del av det nationella arbete som ligger inom uppdraget.

Vem är du?

Du är en erfaren ledare som brinner för utvecklings- och förbättringsarbete. Du har god erfarenhet av att både strategiskt och operativt leda verksamhet eller organisation med resultat och budgetansvar. Du får gärna ha erfarenhet både av den privata och den offentliga sektorn då Stadsmissionen arbetar både med sociala verksamheter och sociala företag. Det är meriterande med erfarenhet från idéburen sektor men viktigast är din starka värdegrund kring respekt och medmänsklighet och ditt stora intresse för vår tids samhällsstrukturer och behov av medmänsklig omsorg.

Vi erbjuder

På Skåne Stadsmission leder du verksamheten för att skapa en bättre vardag för de mest utsatta. Du blir en frontperson som samordnar, leder och inspirerar ditt team så att ännu fler företag och privatpersoner ska öka sitt engagemang för verksamheten som finansieras av privatinsamling, företagssamarbeten samt bidrag från stiftelser och fonder samt avtal med myndigheter. Din ledningsgrupp består av fem passionerade ledare, Sandra Grahn, socialchef som leder Sociala verksamheter, Alireza Mobasheri som leder Sociala Företag, David Holmberg, HR-chef och Olof Persson, Ekonomi- & IT-chef. Kommunikations-och marknadschef är under rekrytering. Välkommen till en intensiv, varierad vardag där din dagliga insats gör enorm skillnad för de mest utsatta i vårt samhälle.

Ansök enkelt här!

Visa ditt intresse via länken senast den 30 november 2022. Vi behandlar självklart din ansökan konfidentiellt. Om du har frågor får du gärna maila eller sms:a maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson,?charlotte@insikta.se 070-6021911.

Om Skåne Stadsmission

Skåne Stadsmission arbetar för ett medmänskligare Skåne. Vi erbjuder professionellt stöd, både akut och långsiktigt, till människor som lever i utsatta livssituationer. Målet är att förebygga utanförskap och stärka individers makt över sitt eget liv. Vi är en idéburen organisation med verksamhet i Malmö, Kristianstad och Helsingborg. Social verksamhet bedrivs parallellt med näringsdrivande försäljning i till exempel second hand-butiker. Stiftelsen är icke-vinstdrivande och finansieras genom gåvomedel, bidrag, avtal och försäljningsintäkter. Organisationen arbetar utifrån långsiktiga strategiska målsättningar och löpande utvärdering sker internt, med regelbunden uppföljning av både kvalitativa och kvantitativa mål.

Stadsmissionens arbete bidrar till att både företag och privatpersoner visar stort engagemang för vår verksamhet som finansieras av privatinsamling, företagssamarbeten samt bidrag från stiftelser och fonder samt avtal med myndigheter. Drygt 120 personer arbetar på Skåne Stadsmission i Malmö, Kristianstad och Helsingborg. Gällande kollektivavtal tillämpas för samtliga anställda. Ungefär 60 volontärer bidrar med sin tid och kompetens. Läs mer www.skanestadsmission.se

Om Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner

Sveriges Stadsmissioner är en medlemsförening för den lokala Stadsmissionen - från Umeå Stadsmission i norr till Skåne Stadsmission i Söder. Sveriges Stadsmissioner har 10 medlemmar med verksamheter på 30-talet orter. Tillsammans har vi drygt 1300 anställda och många fler volontärer. Vi möter 5000 människor i utsatthet och utanförskap varje dag.

Ansök nu

HR-chef till Assemblin VS i Malmö eller Göteborg

Personalchef/HR-chef
Läs mer Sep 14
HR-chef till Assemblin VS i Malmö eller Göteborg

Assemblin VS är ledande inom installationsområdet på den svenska marknaden. Nu när Ann-Charlotte går i pension söker vi hennes efterträdare. Är det du?

Om rollen

Som HR-chef har du det övergripande ansvaret för alla HR-områden och ingår i ledningsgruppen. Fokus framåt är utveckling av organisationen med tyngdpunkt på ledarskap, medarbetarskap samt arbete med arbetsmiljö och kompetensförsörjning.

Du leder HR- business partners och lönefunktionen samt sitter med i ledningsgruppen tillsammans med VD, regionchef, verksamhetsutvecklingschef, inköpschef och CFO. Du arbetar med HR-arbete på strategisk nivå nära VD, du styr och leder projekt av mer företagsövergripande karaktär och arbetar på operativ nivå både med ledarskapsutveckling, ledarcoaching och förhandlingar. Du och dina HR business partners stöttar fyra regionchefer från syd till norr. Ett av fokusområdena är arbetsmiljö då många av våra arbetsplatser är i utmanande miljöer så för oss är hälsa och säkerhet extra viktiga.

Din bakgrund

Som person gillar du att vara med och påverka och sedan få saker att hända. Vi tror att du är beslutsför med förmågan att metodiskt ta dig an ditt uppdrag med både helikopterperspektiv och detaljfokus när det behövs. Du brinner för det coachande ledarskapet och har ett brett och övergripande synsätt på olika frågor. Vi tror att du drivs av att leda kultur-och förändringsarbete och att se andra växa.

Du har bred erfarenhet av olika HR-roller, strategiskt och operativt HR-arbete samt gärna ledningsgruppsarbete. Du har egen erfarenhet av att coacha/leda andra, ta fram utbildningsinsatser, såväl som fackliga förhandlingar. Du har högskoleutbildning inom HR eller likvärdigt.

Vi erbjuder

Du får en nyckelroll i ett företag där du tillhör ledningen och har stor påverkan på helheten. Vi arbetar med att hel tiden utveckla Assemblin VS till ett attraktivt bolag att arbeta och utvecklas i. Du får arbeta i ett bolag som genomsyras av en sund kultur och stort fokus på arbetsmiljö och säkerhet. Med gemensamma värderingar och gemensamma policyer säkerställer vi en hög standard i hela bolaget. Du kan antingen utgå från vårt Malmö eller Göteborgskontor.

Ansök

Kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911, charlotte@insikta.se Välkommen med din ansökan via länken snarast, dock senast xx

Mer om Assemblin

Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för värme, sanitet, sprinkler, industri, energi och kyla i kontor, arenor, kulturbyggnader, shoppingcenter, bostäder, sjukhus och industrier. Vi finns på ca 40 orter i Sverige. Omsättningen är runt 2,9 miljarder kronor och vi är omkring 1 450 medarbetare. Läs mer om oss på https://www.assemblin.com/sv/

Koncernen

Om Assemblin
Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system och lösningar för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 12,2 miljarder kronor och cirka 6 500 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se. Läs mer på https://www.assemblin.com/sv/

Ansök nu

Affärsutvecklare till Limhamnshusgruppen

Financial controller
Läs mer Aug 8
I denna nya roll arbetar du med Limhamnshusgruppens koncernövergripande ekonomiprocesser och rapporterar direkt till koncernchef och ägare.

Om tjänsten

Här driver du både självständigt och i samarbete med ledningsgruppen utvecklingsprojekt med fokus på effektivisering när det gäller integrationen av våra förvärvade bolag. Du ingår i ett ledningsteam med fokus på koncernövergripande utveckling och förvärv. Rollen som affärsutvecklare är ny och du ges därmed möjlighet att forma den efter din egen kompetens. Många utvecklingsprojekt inom ekonomi är ofta i gränslandet mot IT.

Förvärv sker i snabb takt och din uppgift är att analysera och finna synergieffekter och identifiera värdeskapande flöden, dels när ett förvärv är gjort men även inom befintlig organisation. Utifrån vad du identifierar skapar du och ledningsteamet projekt som du driver med målsättning att utveckla verksamheten på koncernnivå. Det finns ett flertal projekt som är i startgroparna och beroende på just din kunskap och erfarenhet så kan du få en ledande roll alternativt bli involverad i:

byte av affärssystem för producerande bolag
nytt system för HR/ Lön
utveckling av leverantörsreskontra
central koncernredovisning

Du rapporterar till koncernchef och ägare och utgår från vårt kontor i Malmö, Grimsbygatan 24, vid Saltimporten men möjlighet finns också att delvis utgå från vårt kontor i Stockholm, Sveavägen 121.

Vem är du

Vi tror att du har en stark vilja att få bidra till konkret utveckling med din kompetens och dina idéer, nu söker du en mer varierad vardag där du får vara med och ta fram strategier för olika bolag och genomföra utvecklingsprojekten tillsammans med ledning för de olika bolagen och kollegor i gruppen.
Idag tror vi att du arbetar med ekonomiprocesser och ekonomiska flöden, kanske som konsult, business controller, revisor eller ekonomiansvarig. Du har civil- eller högskoleexamen inom ekonomi och goda kunskaper i svenska i tal och i skrift.

Vad erbjuder vi och vilka är vi

Vi erbjuder variation! I denna nya roll har du fokus på koncernövergripande utveckling och ingen dag är den andra lik. Ledningsteamet består av koncernchef, huvudägare samt ytterligare två affärsutvecklare. I vårt team finns viljan att hitta synergier och utveckling och styrkan är att vi tillsammans har förmågan att ta snabba beslut. Du har stor möjlighet att påverka befintliga arbetssätt och fokusområden utefter vad du bidrar med.

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen och vi har idag verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, finans samt e-handel. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer både organiskt och genom nya förvärv. Några av bolagen är Bredablickgruppen (https://bredablickgruppen.se/), Hagmans Nordic (https://hagmansnordic.com/sv/), Rollerboys (https://rollerboysmaleri.se/) och FFAB Legopack (https://www.ffablegopack.se/). Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna, vattennära lokaler vid Saltimporten i Malmö. https://limhamn.com/

Ansökan

Bifoga cv via länken. Har du frågor och vill veta mer om bolagen är du mycket välkommen att kontakta vår samarbetspartner Insikta AB, Charlotte Olsson charlotte@insikta.se 070-6021911.

Ansök nu