Malmö: Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2020-12-11 // Varaktighet: Heltid

Vår ekonomichef går vidare mot nya utmaningar inom koncernen och därför söker vi nu hennes ersättare. Din främsta uppgift som ekonomichef blir att leda, utveckla och samordna processerna inom ekonomiavdelningen samt att löpande arbeta med att stötta och utveckla våra engagerade medarbetare på ekonomiavdelningen. Du kommer att bli en viktig länk till våra ägare och koncernchef och arbetar nära dem båda.

Du blir ansvarig för:

ekonomin i koncernens samtliga bolag
löpande finansiell rapportering och lönsamhetsanalys
planering och utförande av revision
bankupplägg och kontakt med banker
upprättande av koncernredovisning
personalansvar för del av ekonomiavdelningen
backup till ekonomiansvariga

Som ekonomichef får du det övergripande ansvaret för ekonomi- och löneavdelningens arbete i de två koncernernas samtliga bolag. Du leder och samordnar processerna inom ekonomiavdelningen och arbetar löpande med effektivisering. Du har ett övergripande ansvar för att leveransen utförs på ett effektivt sätt i enlighet med tillämpliga lagar och regler. Du leder, utvecklar och coachar ekonomiansvariga och löneadministratörer. I dagsläget även ytterligare ett antal ekonomiassistenter.Du utgår från vårt havsnära kontor på Grimsbygatan 24 på den yttersta spetsen av Malmös hamninlopp.

Vi söker dig som

har universitetsutbildning i ekonomi
har minst fyra till tio års erfarenhet från revisions- eller redovisningsbyrå alternativt ett par års erfarenhet som ekonomiansvarig eller motsvarande.
har erfarenhet av upprättande eller granskning av koncernredovisning
har erfarenhet av att utbilda kollegor och gärna ledarerfarenhet
behärskar svenska språket obehindrat i tal och skrift

Vi tror att du är karriärdriven, vill växa och utvecklas med stora utmaningar. Hos oss får du eget ansvar och möjligheten att utveckla och driva en ekonomiavdelning i en koncern som samtidigt växer med raketfart. Du trivs med att hitta lösningar, ta snabba beslut och samverka med olika avdelningar. Du söker dig till en ledarroll därför att du vill ha helhetsansvaret och se andra växa och utvecklas under ditt ledarskap.

En förutsättning för att du ska trivas hos oss är att du tycker det är roligt och drivs av att arbeta i föränderliga miljöer. Med det menar vi att du gillar att testa nya saker för att hela tiden utmana dig själv och oss som företag så att vi ständigt utvecklas. Du värderar gemenskap högt genom att vilja vara med och bidra till en härlig stämning samt att alltid finnas där för att hjälpa dina kollegor.

Vi erbjuder

Följ med oss på vår spännande resa så ges du möjligheter få andra bolag kan erbjuda. Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi en bolagsgrupp som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget tycker det är kul att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Koncernens bolag: bredablickgruppen.se, hagmansnordic.com, limhamn.com

Vi är en organisation utan glastak, där befordringar inte bestäms av ålder eller år i företaget utan av vad du bidrar med. Vi kan ge dig en språngbräda till en häftig karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang.

Ansökan

Låter det intressant? Sök redan idag via länken. Om du har frågor, ring eller maila gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson charlotte@insikta.se 070-6021911

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom fastigheter, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Vi är ca 800 anställda som representerar Limhamnshusgruppen runt om i landet.

bredablickgruppen.se (http://bredablickgruppen.se/), hagmansnordic.com (http://hagmansnordic.com/), limhamn.com (http://limhamn.com/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomichef.

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Finance Manager till FAS Convertible Machinery i Arlöv

Läs mer Mar 20
FAS Converting är en svensk maskintillverkare, grundad 1978. Vi utvecklar, designar och monterar, säljer, installerar och servar maskiner för konvertering av plastfilm till produkter på rulle. Vi tar stor stolthet i att vara en del av lösningen till en mer hållbar och cirkulär produktion genom att utveckla robusta och energioptimerade maskiner som är en del av värdekedjan i att återvinna plast till nya produkter. Vi jobbar globalt och exporterar 95% utanför Skandinavien med Europa och Nordamerika som huvudmarknader. Våra kunder är inom förpackningsindustrin och deras huvudprodukter är olika typer av avfallspåsar. FAS Converting en del av USA-baserade koncernen CMD corporation som är teknikledande inom vår bransch. Tillsammans är vi nästan 250 kollegor, varav ca 25 i Arlöv.

www.fasconverting.se

”Vi har allt i detta lilla bolag. Det kan vara utmanande, men det är just det som också gör det väldigt roligt” Så säger Aldijana, VD på FAS Converting Machinery.

FAS Converting Machinery ett väldigt trevligt och familjärt bolag där hållbarhetstänk och innovation står i centrum. Som Finance Manager erbjuds du en bred roll som innehåller både redovisning och analys. Du har många kontaktytor i bolaget och även hos moderbolaget i USA. Du har personalansvar för en erfaren ekonom och du rapporterar till VD.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter är:

• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Analys och uppföljning (inköp, lager, prisutveckling, marginaler, kalkyluppföljning etc.)
• Rapportering till VD samt till koncernmoderbolaget CMD Corporation
• Budget och prognosarbete
• Utveckla och förbättra processer och arbetssätt
• Kontakt med revisorer och övriga externa intressenter
• HR support och administration
• Personalansvar för en erfaren redovisningsekonom

Vem söker vi?

Du är prestigelös, ansvarstagande och vill arbeta verksamhetsnära och har lätt för att skapa goda relationer i en organisation. Du är noggrann och analytisk, och har en god förmåga att se bakom siffrorna. Du trivs i en roll där du får arbeta brett, både med redovisning och analys.

Du har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har god kunskap inom redovisning och eventuellt även controlling. Har du erfarenhet från en producerande verksamhet är det starkt meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser även att du har god kunskap i Excel samt lätt för att sätta dig in i system.

Har vi väckt din nyfikenhet?

I denna rekrytering samarbetar FAS Converting Machinery med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma på 0709-966176 eller amelie.rijpma@mpya.se alternativt Per Cato på 0703-009729 eller per.cato@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Head of Finance Sweden & Denmark till Omya i Malmö

Läs mer Nov 3
Omya är en ledande global tillverkare av mineralbaserade funktionella additiv, huvudsakligen baserade på kalciumkarbonat och dolomit och är likaså en världsomspännande distributör av kemiprodukter. Företagets huvudmarknader är Paper & Board, Polymers, Construction, Environmental Solutions och Consumer Goods. Omya grundades i Schweiz 1884 och har idag en global närvaro. Koncernen är privatägd och omsätter över 4 miljarder € med fler än 170 produktionsanläggningar och kontor i över 50 länder. Tillsammans är vi cirka 9 000 anställda. Läs mer på www.omya.com

Till en affärsnära roll på Omya i Malmö söker vi nu en Head of Finance Sweden & Denmark. Det här är en möjlighet för dig som vill arbeta i en global koncern som är en ledande aktör på marknaden och som har ett fokus på långsiktighet och hållbarhet.

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en kvalificerad och central roll i verksamheten där du kommer att ansvara för att utveckla och operativt driva arbetet med redovisning, rapportering och internkontroll. Du kommer också att arbeta med att initiera och driva olika projekt för ökad effektivitet och lönsamhet samt vara en central person i ledningsgruppen i Sverige respektive Danmark. Löpande redovisningsarbete utförs delvis lokalt och delvis på ett SSC i Barcelona.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Månadsbokslut, analys och uppföljning

- Intern och extern rapportering

- Moms-, inkomstdeklaration, SCB-rapportering

- Processer och ramverk för internkontroll

- Internprissättning och internprisdokumentation

- Årsbokslut och revision

- Kontaktperson för revisorer, försäkringsmäklare etc

- Delta i och driva olika förbättringsprojekt inom ekonomiområdet på både nordisk och europeisk nivå

- Kontaktperson för olika koncernfunktioner i Omya

Som Head of Finance Sweden & Denmark ingår du i chefsgruppen Cross Country Coordination team Sverige/Danmark. Du rapporterar till Director Finance & Controlling Area North som utgår från Norge. Du har personalansvar för en person och har löpande kontakt och samarbete med SSC i Barcelona. Omya har ett modernt kontor i centrala Malmö där tjänsten är placerad, begränsat resande inom Norden förekommer i tjänsten.

Din bakgrund
Vi tror att du är civilekonom eller har motsvarande utbildning med inriktning mot redovisning samt minst åtta års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna från revision och controlling. Du har mycket god förståelse av redovisning och har arbetat med bokslut, analys, rapportering och internkontroll. Du har god kunskap om IFRS och lokala lagar i Sverige och gärna Danmark angående redovisning, beskattning och bolagsrätt. Du har erfarenhet av att arbeta med verktyg/system för rapportering och uppföljning, erfarenhet av SAP är meriterande. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi söker dig som är en strukturerad och analytisk person som trivs med att jobba affärsnära med problemlösning. Vidare är du kommunikativ och har lätt att skapa förtroende och självständigt driva projekt och frågor. Du är van att ta ansvar och har ett stort affärsintresse som gör att du är intresserad av att förstå helheten i verksamheten. Du trivs lika bra med operativa som strategiska arbetsuppgifter samt ser både detaljer och helheten.

Självklart känner du också igen dig själv i de värderingar som karaktäriserar Omya; Integritet, Måttfullhet, Hövlighet och Uthållighet.

Ansökan
I denna rekrytering har Omya valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vänligen bifoga ansökan och CV på engelska. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Head of Finance Sweden & Denmark

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Insikta AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Insikta AB .

Team leader project engineering thermal system designs

Utvecklingschef
Läs mer Sep 3
Vill du vara med och driva ITBFs utvecklingsresa?

Välkommen till ett framgångsrikt bolag med rötterna i en entreprenörskultur där vi värdesätter ditt driv, kunskap och engagemang.

På ITBF (Industri-Teknik Bengt Fridh AB) utvecklar du globala kundprojekt inom termiska processer, energi-, och systemteknik, i nära samarbete med ledningen och det tekniska teamet. Rollen är ny och du är med och utvecklar både den, dig själv och bolaget genom att successivt tillsammans med dina kollegor ytterligare stärka bolagets leveransförmåga. ITBF har en lång historik av framgångsrika projekt som har gjort bolaget till ett mycket välkännt och välrenomerat bolaginom förbränningssystem. Potentialen för ytterligare tillväxt är stor varför vi söker rätt person att bidra såväl externt som internt till vår fortsatta utvecklingsresa. Tillverkning och testning sker i Arlöv.

Du arbetar dagligen nära VD och teknisk sälj-ansvarig, tankar kunskap och tar inledningsvis hand om alla inkommande förfrågningar, arbetar fram tekniska lösningar och säljer in dessa till kund tillsammans med VD och teknisk sälj-ansvarig. och utvecklar Så småningom utvecklar du i tight samarbete med dina kollegor egna tekniska lösningar och driver affärer med nyckelpersoner på internationella bolag inom processindustrin. Du rapporterar till VD, ingår i ledningsgruppen och utgår från ITBF:s kontor i Arlöv. Som vår Team leader project engineering jobbar du på en global marknad, resor ingår i tjänsten.

Vi erbjuder

Här är vi inte rädda för att ta hjälp av varandra för att tillsammans utvecklas och ha roligt på jobbet. Vi är en entreprenöriell organisation där du får möjlighet att växa snabbt. Du får stor frihet att utveckla projekten/affären och utveckla den tekniska och kommersiella verksamheten, både operativt och strategiskt. ITBFs nya ägare INIVI är uthålliga och långsiktiga.

I rollen:

Leda och utveckla projektförsäljningen

Utveckla globala kundprojekt

Skapa tekniska lösningar och kommersiella erbjudanden mot nya och existerande kunder

Identifiera framtida kundsegment där befintliga och nyutvecklade tekniska lösningar kan tillämpas

Skapa en marknadsföringsstrategi för att nå nya nischer där vår befintliga och nyutvecklad teknik kan ge framgång

Utveckla ITBFs partnerprogram

Vem är du

Vi tror att du är en utpräglad lagspelare. En utåtriktad doer och teknisk problemlösare som brinner för att tillsammans med teamet hitta smarta tekniska lösningar som gör våra kunder än mer effektiva och framgångsrika. Du gillar att jobba både nära kollegor och kund och får energi och känner engagemang av att vara en nyckelspelare genom hela processen från kundförfrågan, lösa tekniska och andra eventuella utmaningar tillsammans med dina kollegor, förhandla , göra avslut, tillverkning och leverans/driftsättning.

Kvalifikationer

Troligen är du civilingenjör inom maskin/energi, kemi- eller miljöteknik och har erfarenhet av internationell B2B försäljning eller projektledning inom industriell sektor. Avgörande är din erfarenhet av energi-, och systemteknik, med inriktning mot industriella processer och ditt intresse för att skapa och sälja konceptlösningar av tekniska produkter. Du behärskar svenska och engelska på en professionell nivå och har B-körkort.

Om ITBF

ITBF är ett nischat och marknadsledande bolag som utvecklar, konstruerar, tillverkar och levererar system för bland annat projekt inom direkt och indirekt processvärme, förvärmning, olika typer av processgas- och vätskerening samt brännarsystem. Vi är en nischad ledande tillverkare av högkvalitativa förbränningssystem som används globalt i bland annat olika typer av processvärmeanläggningar där det krävs hög precision av temperaturer energitillförsel genererade av olika typer av bränslen. Bolaget är baserat i Arlöv men verkar på en global marknad.

Framtiden- ITBF avser att 2023 gå in i en mer expansiv fas i syfte att utveckla såväl kundbas som interna processer. Bolaget har varit verksamt sedan 1969 och är med sin starka kompetens, erfarenhet och historik väl positionerat för att kunna växa inom såväl etablerade kunder, segment och geografier och nya områden.

Ansök

Ansök snarast men gärna senast 25/9, via länken genom att bifoga cv och skriva några rader om varför du är intresserad. Har du frågor eller bara vill veta mer, ring eller maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson charlotte@insikta.se 070-6021911.

Sökord

Projektingenjör energi-och systemteknik

Project manager

Manager of projects

Team leader process engineering

Projekt- och processutvecklare

Commercial thermal process engineer

Commercial thermal project engineer

Commercial technical project engineer

Ansök nu

Konsult inom strategisk kommunikation & hållbarhet till Aspekta

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 2
Tycker du om utmaningar och vill vara med och utveckla morgondagens hållbarhetskommunikation? Känner du till CSRD och EU:s Taxonomi?

Då kanske du är vår nästa stjärna på Aspekta. Vi förstärker nu vårt team med en konsult inom strategisk kommunikation med inriktning mot hållbarhet.

Allt fler företag måste förhålla sig till hållbarhet och behovet av råd och vägledning är stort. Vi söker dig som är nyfiken och gillar att lösa kommunikativa utmaningar, gärna i komplexa miljöer, tillsammans med passionerade kollegor och kunder. På Aspekta får du en varierande och händelserik arbetsmiljö som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Du kommer att få arbeta både strategiskt och operativt med spännande uppdrag inom många olika branscher och även bidra till att skapa nya affärer. Du utgår från vårt moderna och rymliga kontor i centrala Malmö.

Du är en skicklig skribent med erfarenhet av hållbarhetsfrågor och/eller hållbarhetskommunikation och har kännedom om relevant lagstiftning. I din roll som konsult agerar du både rådgivare och utförare och du är därför prestigelös och hjälpsam som person. Då arbetet kan innebära projektledarskap av såväl års- och hållbarhetsredovisningar som större kommunikationsprojekt är det viktigt att du är strukturerad, servicemedveten och har förmåga att leda och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har tre till fem års arbetslivserfarenhet och har akademisk utbildning med inriktning på exempelvis kommunikation, hållbarhet, statsvetenskap eller ekonomi.

Om oss

Aspekta är en byrå inom strategisk kommunikation med starkt fotfäste i södra Sverige. Sedan över 25 år hjälper vi verksamheter att kommunicera med sin omvärld i syfte att bygga relationer som ger bestående framgång. Vi arbetar med strategisk kommunikation som stärker en verksamhets varumärke, ger rättvisande värde på finansiella marknader, stärker motivationen hos medarbetare, mildrar effekterna av kriser samt påverkar beslut och formar opinioner. Vi erbjuder en arbetsplats med stort ansvar, snabbt tempo, utvecklande uppdrag och sist men inte minst - trevliga kollegor!

Ansökan

Är du intresserad av att arbeta tillsammans med oss på Aspekta? Skicka din ansökan via länken till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson. Om du har frågor så får du gärna maila charlotte@insikta.se, så återkommer vi. Ansök senast den 31 januari.

Ansök nu

Konsult inom strategisk kommunikation & hållbarhet till Aspekta

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 20
Tycker du om utmaningar och vill vara med och utveckla morgondagens hållbarhetskommunikation? Känner du till CSRD och EU:s Taxonomi?

Då kanske du är vår nästa stjärna på Aspekta. Vi förstärker nu vårt team med en konsult inom strategisk kommunikation med inriktning mot hållbarhet.

Allt fler företag måste förhålla sig till hållbarhet och behovet av råd och vägledning är stort. Vi söker dig som är nyfiken och gillar att lösa kommunikativa utmaningar, gärna i komplexa miljöer, tillsammans med passionerade kollegor och kunder. På Aspekta får du en varierande och händelserik arbetsmiljö som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Du kommer att få arbeta både strategiskt och operativt med spännande uppdrag inom många olika branscher och även bidra till att skapa nya affärer. Du utgår från vårt moderna och rymliga kontor i centrala Malmö.

Du är en skicklig skribent med erfarenhet av hållbarhetsfrågor och/eller hållbarhetskommunikation och har kännedom om relevant lagstiftning. I din roll som konsult agerar du både rådgivare och utförare och du är därför prestigelös och hjälpsam som person. Då arbetet kan innebära projektledarskap av såväl års- och hållbarhetsredovisningar som större kommunikationsprojekt är det viktigt att du är strukturerad, servicemedveten och har förmåga att leda och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har tre till fem års arbetslivserfarenhet och har akademisk utbildning med inriktning på exempelvis kommunikation, hållbarhet, statsvetenskap eller ekonomi.

Om oss

Aspekta är en byrå inom strategisk kommunikation med starkt fotfäste i södra Sverige. Sedan över 25 år hjälper vi verksamheter att kommunicera med sin omvärld i syfte att bygga relationer som ger bestående framgång. Vi arbetar med strategisk kommunikation som stärker en verksamhets varumärke, ger rättvisande värde på finansiella marknader, stärker motivationen hos medarbetare, mildrar effekterna av kriser samt påverkar beslut och formar opinioner. Vi erbjuder en arbetsplats med stort ansvar, snabbt tempo, utvecklande uppdrag och sist men inte minst - trevliga kollegor!

Ansökan

Är du intresserad av att arbeta tillsammans med oss på Aspekta? Skicka din ansökan via länken till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson. Om du har frågor så får du gärna maila charlotte@insikta.se, så återkommer vi. Ansök senast den 28 februari.

Ansök nu

Direktor till Skåne Stadsmission

Företagsledare
Läs mer Okt 20
Vill du ha en spännande ledarutmaning och bidra till ett bättre samhälle?
Som Direktor för Skåne Stadsmission får du två fokus: internt och externt ledarskap.

Uppdraget

I ditt interna fokus ingår att skapa en sund och effektiv organisation genom en god lednings- och styrningsstruktur. Under ditt första år kommer du att ha högt fokus på att lära känna verksamheten och den ledningsgrupp du leder. Du förväntas ta Skåne Stadsmission in i framtiden genom ett engagerat och inkluderat ledarskap, en entreprenöriell orientering men också med fokus på att leda verksamheten utifrån struktur, lagstiftning och en god arbetsmiljö. Ledningsgruppen har det operativa ansvaret för verksamheterna och ditt ledarskap präglas av helikopterperspektivet, synlighet och förmågan att leda genom andra ledare och chefer, skapa den gemensamma riktningen framåt i en starkt föränderlig värld. Du utvecklar, tillsammans med ledningsgruppen de interna processerna, stödjer och utvecklar ledarskapet i verksamheterna med särskilt fokus på att skapa en god framförhållning, planeringshorisont och långsiktig finansiering.

Ditt externa fokus innebär att utveckla synligheten och positionen för Skåne Stadsmission. I den rollen utvecklar du, tillsammans med din ledningsgrupp, påverkansarbete mot politiker, beslutsfattare, media och samhället i stort och skapar långsiktiga relationer med privata bidragsgivare och företagspartners i Skåne. Fokus ligger på regionala och lokala frågor, där arbetet för att förebygga och lindra effekterna av hemlöshet och fattigdom i Skåne.

På nationell nivå är vi medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner och där ingår du i styrelsen som direktor. Genom riksföreningen driver vi 10 stadsmissioner framför allt gemensamt påverkansarbete på nationell nivå, och du har en viktig roll i att ständigt föra fram våra regionala och lokala förutsättningar där. Under de närmsta åren kommer riksorganisationen att bli mer aktiv kring gemensamma projekt för att synliggöra Stadsmissionens värdeskapande arbete och betydelse för ett hållbart samhälle. Engagemang och samarbete med Famna Syd och riksorganisationen Famna (idéburen sektor) är också en del av det nationella arbete som ligger inom uppdraget.

Vem är du?

Du är en erfaren ledare som brinner för utvecklings- och förbättringsarbete. Du har god erfarenhet av att både strategiskt och operativt leda verksamhet eller organisation med resultat och budgetansvar. Du får gärna ha erfarenhet både av den privata och den offentliga sektorn då Stadsmissionen arbetar både med sociala verksamheter och sociala företag. Det är meriterande med erfarenhet från idéburen sektor men viktigast är din starka värdegrund kring respekt och medmänsklighet och ditt stora intresse för vår tids samhällsstrukturer och behov av medmänsklig omsorg.

Vi erbjuder

På Skåne Stadsmission leder du verksamheten för att skapa en bättre vardag för de mest utsatta. Du blir en frontperson som samordnar, leder och inspirerar ditt team så att ännu fler företag och privatpersoner ska öka sitt engagemang för verksamheten som finansieras av privatinsamling, företagssamarbeten samt bidrag från stiftelser och fonder samt avtal med myndigheter. Din ledningsgrupp består av fem passionerade ledare, Sandra Grahn, socialchef som leder Sociala verksamheter, Alireza Mobasheri som leder Sociala Företag, David Holmberg, HR-chef och Olof Persson, Ekonomi- & IT-chef. Kommunikations-och marknadschef är under rekrytering. Välkommen till en intensiv, varierad vardag där din dagliga insats gör enorm skillnad för de mest utsatta i vårt samhälle.

Ansök enkelt här!

Visa ditt intresse via länken senast den 30 november 2022. Vi behandlar självklart din ansökan konfidentiellt. Om du har frågor får du gärna maila eller sms:a maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson,?charlotte@insikta.se 070-6021911.

Om Skåne Stadsmission

Skåne Stadsmission arbetar för ett medmänskligare Skåne. Vi erbjuder professionellt stöd, både akut och långsiktigt, till människor som lever i utsatta livssituationer. Målet är att förebygga utanförskap och stärka individers makt över sitt eget liv. Vi är en idéburen organisation med verksamhet i Malmö, Kristianstad och Helsingborg. Social verksamhet bedrivs parallellt med näringsdrivande försäljning i till exempel second hand-butiker. Stiftelsen är icke-vinstdrivande och finansieras genom gåvomedel, bidrag, avtal och försäljningsintäkter. Organisationen arbetar utifrån långsiktiga strategiska målsättningar och löpande utvärdering sker internt, med regelbunden uppföljning av både kvalitativa och kvantitativa mål.

Stadsmissionens arbete bidrar till att både företag och privatpersoner visar stort engagemang för vår verksamhet som finansieras av privatinsamling, företagssamarbeten samt bidrag från stiftelser och fonder samt avtal med myndigheter. Drygt 120 personer arbetar på Skåne Stadsmission i Malmö, Kristianstad och Helsingborg. Gällande kollektivavtal tillämpas för samtliga anställda. Ungefär 60 volontärer bidrar med sin tid och kompetens. Läs mer www.skanestadsmission.se

Om Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner

Sveriges Stadsmissioner är en medlemsförening för den lokala Stadsmissionen - från Umeå Stadsmission i norr till Skåne Stadsmission i Söder. Sveriges Stadsmissioner har 10 medlemmar med verksamheter på 30-talet orter. Tillsammans har vi drygt 1300 anställda och många fler volontärer. Vi möter 5000 människor i utsatthet och utanförskap varje dag.

Ansök nu

HR-chef till Assemblin VS i Malmö eller Göteborg

Personalchef/HR-chef
Läs mer Sep 14
HR-chef till Assemblin VS i Malmö eller Göteborg

Assemblin VS är ledande inom installationsområdet på den svenska marknaden. Nu när Ann-Charlotte går i pension söker vi hennes efterträdare. Är det du?

Om rollen

Som HR-chef har du det övergripande ansvaret för alla HR-områden och ingår i ledningsgruppen. Fokus framåt är utveckling av organisationen med tyngdpunkt på ledarskap, medarbetarskap samt arbete med arbetsmiljö och kompetensförsörjning.

Du leder HR- business partners och lönefunktionen samt sitter med i ledningsgruppen tillsammans med VD, regionchef, verksamhetsutvecklingschef, inköpschef och CFO. Du arbetar med HR-arbete på strategisk nivå nära VD, du styr och leder projekt av mer företagsövergripande karaktär och arbetar på operativ nivå både med ledarskapsutveckling, ledarcoaching och förhandlingar. Du och dina HR business partners stöttar fyra regionchefer från syd till norr. Ett av fokusområdena är arbetsmiljö då många av våra arbetsplatser är i utmanande miljöer så för oss är hälsa och säkerhet extra viktiga.

Din bakgrund

Som person gillar du att vara med och påverka och sedan få saker att hända. Vi tror att du är beslutsför med förmågan att metodiskt ta dig an ditt uppdrag med både helikopterperspektiv och detaljfokus när det behövs. Du brinner för det coachande ledarskapet och har ett brett och övergripande synsätt på olika frågor. Vi tror att du drivs av att leda kultur-och förändringsarbete och att se andra växa.

Du har bred erfarenhet av olika HR-roller, strategiskt och operativt HR-arbete samt gärna ledningsgruppsarbete. Du har egen erfarenhet av att coacha/leda andra, ta fram utbildningsinsatser, såväl som fackliga förhandlingar. Du har högskoleutbildning inom HR eller likvärdigt.

Vi erbjuder

Du får en nyckelroll i ett företag där du tillhör ledningen och har stor påverkan på helheten. Vi arbetar med att hel tiden utveckla Assemblin VS till ett attraktivt bolag att arbeta och utvecklas i. Du får arbeta i ett bolag som genomsyras av en sund kultur och stort fokus på arbetsmiljö och säkerhet. Med gemensamma värderingar och gemensamma policyer säkerställer vi en hög standard i hela bolaget. Du kan antingen utgå från vårt Malmö eller Göteborgskontor.

Ansök

Kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911, charlotte@insikta.se Välkommen med din ansökan via länken snarast, dock senast xx

Mer om Assemblin

Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för värme, sanitet, sprinkler, industri, energi och kyla i kontor, arenor, kulturbyggnader, shoppingcenter, bostäder, sjukhus och industrier. Vi finns på ca 40 orter i Sverige. Omsättningen är runt 2,9 miljarder kronor och vi är omkring 1 450 medarbetare. Läs mer om oss på https://www.assemblin.com/sv/

Koncernen

Om Assemblin
Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system och lösningar för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 12,2 miljarder kronor och cirka 6 500 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se. Läs mer på https://www.assemblin.com/sv/

Ansök nu

Affärsutvecklare till Limhamnshusgruppen

Financial controller
Läs mer Aug 8
I denna nya roll arbetar du med Limhamnshusgruppens koncernövergripande ekonomiprocesser och rapporterar direkt till koncernchef och ägare.

Om tjänsten

Här driver du både självständigt och i samarbete med ledningsgruppen utvecklingsprojekt med fokus på effektivisering när det gäller integrationen av våra förvärvade bolag. Du ingår i ett ledningsteam med fokus på koncernövergripande utveckling och förvärv. Rollen som affärsutvecklare är ny och du ges därmed möjlighet att forma den efter din egen kompetens. Många utvecklingsprojekt inom ekonomi är ofta i gränslandet mot IT.

Förvärv sker i snabb takt och din uppgift är att analysera och finna synergieffekter och identifiera värdeskapande flöden, dels när ett förvärv är gjort men även inom befintlig organisation. Utifrån vad du identifierar skapar du och ledningsteamet projekt som du driver med målsättning att utveckla verksamheten på koncernnivå. Det finns ett flertal projekt som är i startgroparna och beroende på just din kunskap och erfarenhet så kan du få en ledande roll alternativt bli involverad i:

byte av affärssystem för producerande bolag
nytt system för HR/ Lön
utveckling av leverantörsreskontra
central koncernredovisning

Du rapporterar till koncernchef och ägare och utgår från vårt kontor i Malmö, Grimsbygatan 24, vid Saltimporten men möjlighet finns också att delvis utgå från vårt kontor i Stockholm, Sveavägen 121.

Vem är du

Vi tror att du har en stark vilja att få bidra till konkret utveckling med din kompetens och dina idéer, nu söker du en mer varierad vardag där du får vara med och ta fram strategier för olika bolag och genomföra utvecklingsprojekten tillsammans med ledning för de olika bolagen och kollegor i gruppen.
Idag tror vi att du arbetar med ekonomiprocesser och ekonomiska flöden, kanske som konsult, business controller, revisor eller ekonomiansvarig. Du har civil- eller högskoleexamen inom ekonomi och goda kunskaper i svenska i tal och i skrift.

Vad erbjuder vi och vilka är vi

Vi erbjuder variation! I denna nya roll har du fokus på koncernövergripande utveckling och ingen dag är den andra lik. Ledningsteamet består av koncernchef, huvudägare samt ytterligare två affärsutvecklare. I vårt team finns viljan att hitta synergier och utveckling och styrkan är att vi tillsammans har förmågan att ta snabba beslut. Du har stor möjlighet att påverka befintliga arbetssätt och fokusområden utefter vad du bidrar med.

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen och vi har idag verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, finans samt e-handel. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer både organiskt och genom nya förvärv. Några av bolagen är Bredablickgruppen (https://bredablickgruppen.se/), Hagmans Nordic (https://hagmansnordic.com/sv/), Rollerboys (https://rollerboysmaleri.se/) och FFAB Legopack (https://www.ffablegopack.se/). Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna, vattennära lokaler vid Saltimporten i Malmö. https://limhamn.com/

Ansökan

Bifoga cv via länken. Har du frågor och vill veta mer om bolagen är du mycket välkommen att kontakta vår samarbetspartner Insikta AB, Charlotte Olsson charlotte@insikta.se 070-6021911.

Ansök nu