Malmö: Are you Heimstaden’ s new Sustainability Manager Join us

Hitta ansökningsinfo om jobbet Are you Heimstaden’ s new Sustainability Manager Join us i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2020-12-21 // Varaktighet: Heltid

You are a high performer with a sustainability oriented education from a well renowed university, with experience in establishing, implementing, and managing a consistent sustainability approach in acquisitions/investments as well as strategic sustainability in general covering all environmental, social and governance and great ambitions to make a difference. To be part of something that creates impact. To be part of something contributing to a long-term sustainable society! You know you are attractive on the job market – so why would you choose to work with us? Well, we think we may offer you something quite unique.
Heimstaden is a leading and fast growing privately owned real estate company in Europe. Through our values, Care, Dare and Share, we create value for our owners and other stakeholders, and friendly homes for our customers. Currently we have about 100 900 apartments and a property value of approximately SEK 139 billion and we have no intentions of slowing down.
As a Sustainability Manager, you will be part of a high performing team, working with strategic, operational, and technical sustainability issues. The position is new in our organization and provides an excellent opportunity to work closely with senior management at group level and country level, our Asset Management and Operations organizations and different external stakeholders. To strengthen and secure our sustainability focus, we need you to join our sustainability team in Malmö. We can offer you challenging and varying tasks in a company with bright and driven colleagues. You will naturally have the opportunity to pursue a career with us, and we believe you have at least 8 years of experience, we will initially need you to;
Establish, implement, and manage consistent sustainability approach in acquisitions/investments
Monitor environmental performance of newly acquired properties
Contribute to the implementation of the sustainability strategy and objectives
Contribute to ESG dialogues with the financial sector
Conduct research/intelligence regarding sustainability in acquisitions/investments
Educate, support, and co-operate with colleagues at group level and country level
Be part of building and continuously develop the work processes regarding sustainability
To fit with us and to succeed in the role we believe you have strong people skills, where you enjoy networking with both internal and external parties. People like you and you like people. You are a result-oriented and structured person who can prioritize between different assignments and tasks.
In order to succeed in this position and since you will have a lot of different relations across Heimstaden; you need a strong integrity as well as the ability to dare to challenge. Above this you are a communicative person and always have the WE before ME mentality.
If this sounds interesting, please do not hesitate to send us your application and go to www.heimstaden.comand read more about our values and what our co-workers do and how they feel about working here.
If you have questions regarding the position, please contact Katarina Skalare, Chief Sustainability Officer at katarina.skalare@heimstaden.com or +46 (0) 708 84 20 57

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Miljö- och klimatstrateg

Nedan visas andra jobb i Malmö som Miljö- och klimatstrateg.

Strateg inom verksamhetsutveckling sökes till föräldravikariat

Läs mer Apr 17
Nytt
Ref: 20240755

Då vår nuvarande strateg kommer gå på föräldraledighet till sommaren söker vi nu dig som vill arbeta som strateg på fritidsförvaltningen, en förvaltning som arbetar med frågor som bland annat rör Malmös föreningsliv och ungdomsdelaktighet. Tjänsten som avses är ett vikariat på ett år.

Arbetsuppgifter
Som strateg hos oss kommer du främst vara ansvarig för tre arbetsuppgifter   


• Förvaltningens omvärldsarbete. Som strateg är det din uppgift att omvärldsbevaka frågor som är viktiga för förvaltningens verksamheter. Exempel på frågor är: förutsättningar för att bedriva/stötta en jämlik fritid, kommersialisering inom fritidssektorn samt utveckling av barn och ungas livsvillkor med fokus på Malmö
• Du kommer också att ansvara för att genomföra kunskapsseminarium baserat på ditt omvärldsarbete. Ett kunskapsseminarium innebär att forskare och andra ämneskunniga bjuds in för att presentera och diskutera sin forskning kring ett ämne som berör en eller flera av förvaltningens verksamheter
• Projektleda förvaltningens jämnlikhetsstrategiarbete. Detta är ett arbete som kommer att involvera alla förvaltningens verksamheter på ett eller annat sätt och du har ansvar för att driva projektet framåt.

Utöver dessa arbetsuppgifter kommer du också att bistå i förvaltningens målstyrningsarbete, vara en del av forskningssamarbetet ”Ung livsstil”, tillsammans med en kollega driva förvaltningens arbete med mänskliga rättigheter samt vara förvaltningens representant i olika samverkansforum och kommunövergripande arbetsgrupper. Vid behov kommer du även att vara behjälplig med att skriva remisser och utredningar.

Du kommer att arbeta kontorstider med möjlighet att arbeta hemifrån en del av arbetstiden när verksamheten tillåter det. Vi tillämpar också flex.

Kvalifikationer
Vi söker dig som minst har en kandidatexamen inom samhällsvetenskap eller humaniora men vi ser gärna att du också har en utbildning på avancerad nivå inom något av dessa ämnen, antingen i form av en masterexamen eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig

Du har tidigare arbetat i en politisk styrd organisation, arbetar du eller har tidigare arbetat i Malmö stad ser vi det som meriterande. Vidare är det också ett plus om du har arbetslivserfarenhet av forskningsprojekt på universitetsnivå och om du arbetat som utredare i offentlig sektor. Du behöver också ha mycket god kunskap i det svenska språket, både skriftligt och muntligt.

Vi ser det som en stor fördel om du har ett nätverk inom forskningsvärlden som du kan använda dig av hos oss, till exempel när du ska arbeta med omvärldsarbete eller anordna kunskapsseminarier. Att ha förmågan att skriva och utforma texter målgruppsanpassat är också något som vi vill att du klarar av.

Som person vill vi att din analytiska förmåga är god, du kan ta del av och sammanfatta större mängder text och kan även producera underlag av hög kvalité. Du är även relationsskapande och har en god samarbetsförmåga, du lyssnar, kommunicerar och löser uppgifter på ett konstruktivt sätt. Du tar också ansvar för att dina arbetsuppgifter blir gjorda och har en god struktur när du arbetar med dina processer.

 

Om arbetsplatsen
Ekonomi och analysavdelningen
Utredning och analysenheten, där tjänsten finns, är en del av förvaltningens Ekonomi och analysavdelning.  Ekonomi och analysavdelningen fungerar som ett operativt och strategiskt stöd till förvaltningen i frågor som rör planering, mål, uppföljning, prognoser, utredningar, omvärldsanalys och övriga analyser. På avdelningen arbetar för närvarande elva personer inom olika kompetensområden såsom ekonomi, utredning, statistik, nämndsadministration, miljösamordning, internkontroll, målstyrning, verksamhetsutveckling och förvaltningsjuridik.
 
Fritidsförvaltningen
Tycker du att det är viktigt med en meningsfull fritid? Vill du jobba med något som gör skillnad? I så fall välkommen att söka jobb hos oss på Fritidsförvaltningen. Vår verksamhet omfattar stadens fritidsgårdar, drift av idrotts- och fritidsanläggningar, genomförande av små och stora evenemang och inte minst stöd och service till stadens föreningsliv. På fritidsförvaltningen jobbar vi alla tillsammans för att göra skillnad för Malmöborna och vår yttersta ambition är att alla Malmöbor ska ha möjlighet till en meningsfull fritid.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 
Omfattning: Heltid 
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Sustainability Summer Trainee

Läs mer Feb 19
Join us for a summer of action!

Sustainability is an instrumental part of how Duni Group creates value in the market. We are looking for two summer trainees to join our sustainability team for 8-10 weeks in June to August 2024 at our headquarters in Malmö. This is an opportunity of a summer to make a difference.

The Role

As a summer trainee you will work with sustainability related projects together with others as well as on your own. There are several concrete tasks that will help advance the Duni Group sustainability agenda. You will be part of supporting our work on climate reporting and supplier engagement, as well as leading projects on e-learning and communication tools.

Who are you?

As a company based in Malmö, we at Duni Group want to offer students at Malmö and Lund universities the opportunity to apply your experience from your studies in a real-life setting. You have at least two years of full-time studies done, either in program directly linked to sustainability or in other relevant programs but with a genuine interest and experience from sustainability questions. As a person you are results oriented, likes working in a team but also able to work independently.

Why Duni Group?

We offer you the opportunity to work in an international company where sustainability is high on the agenda. You get to work together with passionate colleagues and through our commitment, we help each other reach our goals. Here you get to work globally in Duni Group with a base at our HQ in Malmö. You will be part of the central sustainability team.

Further information and application

We would love to know more about you and your motivation for this job! Please send us your application, CV and cover letter, in English, by 23:59 March 7, 2024.

Employment period: at least 8 weeks, starting from early June, full time paid position, hybrid work with at least 3 days/week in the Malmö office.

If you have questions, please contact sustainability@duni.com.

We are building diverse, inclusive teams and as an organisation, we, therefore, encourage candidates with all kinds of backgrounds to apply.

Applications will be reviewed for 2 weeks after the March 7 deadline after which we will invite candidates to interviews.

About Duni Group

Duni Group is a market leader in sustainable dining and food packaging solutions for the restaurant market. The Group markets and sells its products under primarily the brands Duni. BioPak and Paper+Design, which are represented in more than 40 markets. Duni Group has around 2,200 employees in 21 countries, its headquarters in Malmö and production units in Sweden, Germany, Poland, New Zealand and Thailand. Duni Group is listed on NASDAQ Stockholm under the ticker “DUNI”.

If you have not already gotten a good feeling for who we are, go to our website www.dunigroup.com. Here you can read more about who we are and what we are passionate about. Hopefully you want to be part of our team!

Duni Group is a Career Company

Duni Group has been recognized as one of Sweden’s top 100 employers for the fourth year in a row. The recognition comes from Karriärföretagen (Career Company), an organization that has been presenting Sweden’s most attractive employers since 2011. Companies go through a selection process by an expert panel and a qualified jury, to be named a Career Company by Karriärföretagen.

Duni Group has been recognized for creating a joyful and passionate workplace, offering our employees opportunities to grow personally and professionally. We've also been acknowledged for our strong focus on innovation and sustainability.

Ansök nu

Sustainability Summer Trainee

Läs mer Feb 7
Join us for a summer of action!

Sustainability is an instrumental part of how Duni Group creates value in the market. We are looking for two summer trainees to join our sustainability team for 8-10 weeks in June to August 2024 at our headquarters in Malmö. This is an opportunity of a summer to make a difference.

The Role

As a summer trainee you will work with sustainability related projects together with others as well as on your own. There are several concrete tasks that will help advance the Duni Group sustainability agenda. You will be part of supporting our work on climate reporting and supplier engagement, as well as leading projects on e-learning and communication tools.

Who are you?

As a company based in Malmö, we at Duni Group want to offer students at Malmö and Lund universities the opportunity to apply your experience from your studies in a real-life setting. You have at least two years of full-time studies done, either in program directly linked to sustainability or in other relevant programs but with a genuine interest and experience from sustainability questions. As a person you are results oriented, likes working in a team but also able to work independently.

Why Duni Group?

We offer you the opportunity to work in an international company where sustainability is high on the agenda. You get to work together with passionate colleagues and through our commitment, we help each other reach our goals. Here you get to work globally in Duni Group with a base at our HQ in Malmö. You will be part of the central sustainability team.

Further information and application

We would love to know more about you and your motivation for this job! Please send us your application, CV and cover letter, in English, by 23:59 March 7, 2024.

Employment period: at least 8 weeks, starting from early June, full time paid position, hybrid work with at least 3 days/week in the Malmö office.

If you have questions, please contact sustainability@duni.com.

We are building diverse, inclusive teams and as an organisation, we, therefore, encourage candidates with all kinds of backgrounds to apply.

Applications will be reviewed for 2 weeks after the March 7 deadline after which we will invite candidates to interviews.

About Duni Group

Duni Group is a market leader in sustainable dining and food packaging solutions for the restaurant market. The Group markets and sells its products under primarily the brands Duni. BioPak and Paper+Design, which are represented in more than 40 markets. Duni Group has around 2,200 employees in 21 countries, its headquarters in Malmö and production units in Sweden, Germany, Poland, New Zealand and Thailand. Duni Group is listed on NASDAQ Stockholm under the ticker “DUNI”.

If you have not already gotten a good feeling for who we are, go to our website www.dunigroup.com. Here you can read more about who we are and what we are passionate about. Hopefully you want to be part of our team!

Duni Group is a Career Company

Duni Group has been recognized as one of Sweden’s top 100 employers for the fourth year in a row. The recognition comes from Karriärföretagen (Career Company), an organization that has been presenting Sweden’s most attractive employers since 2011. Companies go through a selection process by an expert panel and a qualified jury, to be named a Career Company by Karriärföretagen.

Duni Group has been recognized for creating a joyful and passionate workplace, offering our employees opportunities to grow personally and professionally. We've also been acknowledged for our strong focus on innovation and sustainability.

Ansök nu

GLOBAL ENVIRONMENTAL CONTROL OFFICER

Läs mer Okt 27
OVERALL DESCRIPTION

At Kährs, climate reporting is turned into concrete actions across the business and is used to set strategic goals and our collective way forward within the area of sustainability.

We work towards providing our customers with high data transparency and critical information to enable best possible sustainable buying decisions for our customers.

We are looking for a temporary Environmental Control Officer for our global Sustainability team to develop, maintain, and coordinate our sustainability linked document, collect climate data and analyze climate data in a collaborative way cross function and teams within Kährs. The role includes overseeing the climate agenda for the total Kährs value chain to be able to set valid strategic commitments and goals together with sustainability team and passionate peers.

With your personality where sustainability is of importance and expertise in environment, data, and certifications, you will create real impacts in our business and our sustainability work. This will improve our customer offer and enable us to reach even higher targets in our climate agenda working with our low carbon transition plan and sustainability reporting according to GRI and upcoming CSRD.

 

TASKS

- Coordinate the climate reporting for each Kährs Sustainability Report to secure a process with timely delivery of high quality.
- Assist sales in providing customers with environmental data.
- Collaborate with other functions – inside and outside of the sustainability function – to integrate climate-related footprints into other solutions and tools, and that relevant prerequisites and business requirements are identified and addressed.
- Work together with sustainability team to develop sustainability and ESG reporting according to new requirements and standards.
                                                                                                                        

BACKGROUND

- You have a technical background and or background in environmental science and or business.
- You have good communication skills, both written and spoken. English will be your main working language and other mastered languages are regarded as positive add-on
- A habit of working in a global environment with many contact points cross functional teams
- You are a proactive, hands-on person with solution-oriented mindset and customer focus
- You are detailed, organized, and result oriented who with endurance work towards final delivery and goals.
- As a person, you have proven track record of being able to work on your own. You are curious and inventive and appreciate collaboration and moving towards goals together.

 

This position is a 6-month temporary employment which will be placed at one of our units in Sweden, Malmö or Nybro and you will report to the Global Sustainability Manger and be part of the global CMO team.

To apply for the position or for any questions about the role we are very happy to help! We are continuously evaluating candidates – so if you are the right profile for this great opportunity – send your application or any questions you might have to our HR manager Björn Almqvist at bjorn.almqvist@kahrs.com at the latest December 8th 2023.

 

Kährs in Brief

Kährs Group is a leading manufacturer and distributor of flooring with the aim of providing customer experiences beyond expectations. Kährs innovations have shaped the industry throughout its history and the company is dedicated to offering flooring solutions for every room, environment and need. The company delivers sustainable and durable flooring solutions to its customers in more than 70 countries, and have a high passion for becoming a more sustainable flooring company contributing and driving change in the sector and beyond.

Ansök nu

Miljöspecialist Klimat

Läs mer Nov 3
Som Klimatspecialist på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur


Miljöspecialist Klimat

Arbetsuppgifter

Vill du vara med och bidra till att minska klimatpåverkan i transportsystemet? När vi anlägger nya vägar och järnvägar eller bygger om befintliga sådana genereras utsläpp av växthusgaser. Vår utmaning är att hitta lösningar för att minska dessa. Ditt huvudsakliga fokus som klimatspecialist kommer därför att ligga på klimatpåverkan från genomförande av Trafikverkets investeringsprojekt. Uppdraget är att som klimatspecialist att stötta och vägleda investeringsprojekten med frågor kopplat till klimatpåverkan i enlighet med Trafikverkets riktlinjer. I detta ingår att delta i möten och kontakter med konsulter, entreprenörer, projektledare, miljöspecialister och klimatspecialister inom och utom Trafikverket mm.
Uppdraget som klimatspecialist innebär även strategiskt arbete med utveckling av klimatkrav och arbetssätt för att öka och utveckla kunskapen inom det strategiska området klimat. Det finns också stora möjligheter att utveckla och delta i vårt FOI-arbete. Både det strategiska arbetet och arbetet i projekt ger dig förutsättningar för samverkan och utbyte av erfarenheter i ett stort nätverk av miljöspecialister och andra kompetenser - såväl internationellt som nationellt och regionalt.
Du blir en del av en nationell enhet med nästan 150 specialister inom miljö och arkitektur som är fördelade på fem regioner. För att kunna hantera komplexa och utmanande miljöfrågor i projekten har vi specialistkompetenser inom olika miljöområden.
Trafikverket kan som en ledande beställare påverka branschen och utvecklingen av hållbara lösningar och smart infrastruktur. Vi skapar samhällsnytta - och utvecklingsvägar för dig!

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Digitala intervjuer via Skype är planerade till 14, 18 och 19 december

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med olika personer och intressenter. Du engagerar din omgivning och förmedlar ditt budskap på ett enkelt och tydligt sätt. Du har också en analytisk förmåga, är strukturerad och kan planera ditt arbete väl, eftersom du kommer att jobba i flera parallella projekt. Du tar initiativ och driver ditt arbete självständigt och tar ansvar för dina frågor utifrån ett lösningsorienterat perspektiv. Du har även förmåga att tänka strategisk och se helheter utifrån olika aspekter.
Vi söker dig som har:
universitets eller högskoleutbildning inom teknik- och miljöområdet, alternativt annan utbildning tillsammans med erfarenheter som vi bedömer likvärdig för rollen som specialist inom klimat.
flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att arbeta som specialist med att minska klimatutsläpp.
erfarenhet av att arbeta med klimatkrav och klimatmål samt följa upp klimatkrav inom samhällsplanering och samhällsbyggande eller liknande.

Det är meriterande om du har:
kunskap om Trafikverkets klimatkrav och erfarenhet av att kravställa och följa upp klimatkrav i väg- och järnvägsinfrastrukturprojekt.
erfarenhet inom några/något av följande områden: samhällsekonomiska bedömningar, arbete med BIM, erfarenhet av entreprenadarbete eller kunskap och erfarenhet av utveckling av drivmedel och maskiner


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Heimstaden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Heimstaden AB .

Teamlead System- & Nätverksteknik

Nätverkstekniker
Läs mer Apr 2
För att säkerställa att vi har rätt och uppdaterad teknik i våra fastigheter, kopplat till allt från passagesystem till kameraövervakning och ventilation, söker vi nu en ny kollega inom området tillika en teamlead.


Har du erfarenhet av att arbeta med nätverks- och systemteknik och lockas av att stötta dina kollegor i sitt dagliga arbete, samtidigt som du säkerställer installationer, felavhjälpande åtgärder samt testar ny teknik i våra fastigheter? Isåfall är du rätt person för jobbet som Teamlead inom System- & Nätverksteknik till vårt huvudkontor i Malmö. Här hjälper du oss att uppnå vår vision om att förenkla och förgylla våra kunders liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes.


Vad innebär rollen?


En del av vår vision med att förenkla och förgylla våra kunders liv genom omtänksamma boenden, handlar också om att underlätta med saker som rätt uppkoppling av fastigheter, ett tryggt och bra passagesystem, rätt energiförbrukning och en smidig tvättstugebokning.


I rollen som Teamlead System- & Nätverksteknik är just målet att öka antalet uppkopplade fastigheter, samtidigt som vi säkerställer en hög nivå av IT-säkerhet. Du ingår tidigt i projekt kopplat till olika uppkopplingar, både i interna och externa projekt och trivs med mycket kontakt med olika intressenter. 


Du kommer att arbeta med allt från migrering av fastighetsuppkopplingar till konfigurering av brandväggar, dokumentation och uppföljning av installerade routrar samt konfigurering av duc-enheter och ventilationsaggregat. Har du dessutom erfarenhet av fastighetsautomation och/eller passagesystem, är det meriterande men inget krav.


Du är trygg i att agera kravställare, samtidigt som du får energi av att coacha dina kollegor och kan agera som resurs och stötta i tekniska frågor - internt gentemot våra lokala förvaltningsorganisationer såväl som externt.


Teamet består idag av ett par systemtekniker och projektledare på vårt huvudkontor i Malmö och ingår i avdelningen Energy Management. Tillsammans är vi ett härligt team som gärna nördar ner oss i tekniska lösningar och har roligt tillsammans.


Vem är du?


För att ha bäst förutsättningar att lyckas i rollen, har du en eftergymnasial utbildning som Nätverkstekniker alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Starkt meriterande är dokumenterad kompetens och/eller kunskap inom drift- och styrningsteknik, solcellsanläggningar, tekniska lösningar kopplade till "Smarta Fastigheter och Hem" för att nämna några utöver det självklara kravet på nätverksteknisk kompetens.


Du har erfarenhet av att koordinera arbete i tidigare arbetsgrupper och är naturligt en person som ser lösningar snarare än problem. Dessutom har du erfarenhet av uppföljning av beställningar, för att säkerställa rätt leverans och är känd för att vara metodisk och systematisk vid felsökningar. 


Som person är du kommunatikv, strukturerad och trivs i en miljö med många olika människor och roller. Du tror på ”laget framför jaget” där man vågar, delar och bryr sig - tillsammans. 


Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska och har du dessutom andra språkkunskaper är det varmt välkommet då våra hyresgäster representerar hela världen. Då resor förekommer i tjänsten krävs B-körkort. 


Heimstaden


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 



Ansökan

Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag!


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI och här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu

Sommarvikarie Fastighetsskötare till Malmö

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Feb 29
Är du nyfiken på eller har erfarenhet av rollen som Fastighetsskötare och lockas av att arbeta självständigt på ett branschledande fastighetsföretag där du har mycket frihet under ansvar? Heimstaden söker nu sommarvikarie till vårt Fastighetsskötarteam i Malmö och hoppas att du är den vi söker!


Vår vision är att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Samhälleliga bidrag är viktigt för oss och vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard.


Vikariatet sträcker sig under juli och augusti. Våra Fastighetsskötare arbetar från kl. 07.00-16.00 men arbetstiderna kan komma att variera beroende på hur mycket vi har att göra. Du rapporterar till Manager Facility Manager (chef inom förvaltningen) som utgår från samma kontor.


Arbetsuppgifter


Du startar varje morgon på kontoret för att sedan åka ut till fastigheterna där du granskar att allt är rent och snyggt i och omkring fastigheterna. Som Fastighetsskötare åtgärdar du felanmälningar från hyresgäster och arbetsdagarna är varierande med olika typer av uppdrag. Allt från att byta ett lås, åtgärda vvs-ärenden, göra enklare reparationer, smörja en krånglade entréport till att byta en trasig glödlampa i trapphuset. Dina viktigaste arbetsuppgifter är således att stötta våra ordinarie Fastighetsskötare i samband med semesterperioden och bidra med en god service till våra hyresgäster. 


Kvalifikationer



• Relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom något praktiskt yrke
• Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet som Fastighetsskötare / Fastighetstekniker / Vaktmästare eller tidigare har haft sommarvikariat inom området
• Gymnasial utbildning - om du läser en KY-utbildning med inriktning fastighetsskötsel ser vi det som meriterande.
• God datorvana och att arbeta med digitala verktyg
• God svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort


Vem är du?

Vi ser att du som söker sommarjobb hos oss har fyllt 18 år och är självständig och ansvarstagande. Du tar initiativ och är praktiskt lagd. Du har dagligen nära kontakt med våra hyresgäster vilket innebär att du behöver kunna bemöta människor i olika situationer. Rollen innebär varierade arbetsuppgifter och passar dig som är flexibel och lösningsorienterad. Du gillar att ingen dag är den andra lik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Heimstaden

Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 



Ansökan

Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 24 mars. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag!


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu

Head of Legal & GRC

Jurist, förvaltningsdomstol
Läs mer Feb 29
Till vår svenska verksamhet söker vi nu ny kollega som vill ta över rollen som Head of Legal & GRC, när vår nuvarande kollega går vidare mot nya utmaningar. Vi söker dig som vill fortsätta resan för att stärka vårt arbete med att skapa en effektiv organisation som stöttar organisationen i legala frågor och hoppas att du är den vi söker!


I rollen som Head of Legal & GRC har du två direktrapporterande medarbetare i Malmö, där ni gemensamt ansvarar för att vara en affärsorienterad rådgivare till vår svenska verksamhet inom bolagsrätt, hyresrätt, entreprenadrätt, fastighetsrätt m.m. Du rapporterar till Country Managing Director för Sverige och utgår från vårt huvudkontor i Malmö.


Dina arbetsuppgifter


I rollen ansvarar du för att leda och utveckla teamet inom Legal & GRC och är en nyckelperson i rollen som chef att fortsätta säkerställa en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke.


Du ansvarar för resultat, verksamhetsplanering, uppföljning och kostnadskontroll och samarbetar mycket med andra delar av verksamheten så som Technical Property Management, Letting och Administration & Backoffice. Kontinuerlig kontakt med kollegor runt om i landet är en röd tråd i din vardag. Du arbetar med utvecklingsarbete inom ditt område och tillsammans med övriga kollegor identifierar du möjligheter för nya effektiviseringar och projekt. 


Du brinner för ledarskapet och hur du i ditt coachande förhållningssätt kan stötta, utmana och utveckla dina medarbetare att alltid arbeta lite smartare och lite mer effektivt. En annan del av rollen är att proaktivt och löpande tillsammans med förvaltningen och andra avdelningar identifiera och genomföra förbättringsprojekt.


Ett urval av arbetsuppgifter i rollen är:



• Hantera diverse fastighetsrättsliga frågor och ärenden
• Äga och driva GDPR-arbete inom den dagliga verksamheten
• Hålla verksamheten uppdaterad kring lagförändringar och praxis i Sverige
• Ansvara för Riskhantering för Heimstadens svenska verksamhet
• Hålla interna utbildningar inom området
• Företräda Heimstaden i rättsprocesser inom främst hyresrätt och entreprenad, i allmän domstol primärt, men även i hyresnämnd
• Granska och förhandla avtal med kommunen, såsom köpeavtal, exploateringsavtal, markanvisningsavtal, parkeringsavtal
• Hantera transaktioner, både bolags- och fastighetsförvärv


Vi önskar att vår drömkandidat har:



Vi söker i första hand dig som har arbetat minst tre år i en liknande roll. Det är en klar fördel om du dessutom har erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna från både bostads- och kommersiella fastigheter. 

En förutsättning för att du ska lyckas i denna roll är att du drivs av och har erfarenhet av leda personal, och vi ser det som en stor fördel om du har kunskap och erfarenhet av att leda i förändring.


I grunden har du en universitetsexamen inom Juridik samt goda kunskaper inom hyresrätt och erfarenhet av processer i domstol. Du är en van användare av Office-paketet och har väldigt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Utöver detta har du kunskap inom bolagsrätt och/eller entreprenadrätt samt erfarenhet av att arbeta med fastighetsrätt så som överlåterelse, arrende m.m.


Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. I arbetet är du affärsmässig och professionell i allt du gör. Som person är du prestigelös och jordnära. Du är en energisk ledare som drivs av att se andra växa och utvecklas. I ditt ledarskap kombinerar du lyhördhet med beslutsamhet. Du har mycket lätt att samarbeta och kommunicera med kollegor, entreprenörer, samarbetspartners och hyresgäster. Har du dessutom erfarenhet eller intresse för GRC-frågor är det en stark merit.


Heimstaden


Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med spännande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter.


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Dare, Share. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.


Ansökan


CV välkomnas senast den 17 mars 2024. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu

Heimstaden söker studentmedarbetare inom kundservice

Receptionist, telefonist
Läs mer Jan 2
Nu söker vi på Heimstaden en ny kollega i form av en student inom Kundservice/Reception, för att hjälpa oss från och med slutet av januari till och med slutet av året. Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.


Vi söker dig som vill säkerställa ett förstklassigt bemötande av både kunder, kollegor och besökare och hoppas att du är den vi söker!


Rollen är en del av vår Kundserviceorganisation, där du både är fysiskt på plats och ger service åt dina kollegor i Malmö samt alla besökare på kontoret. Du rapporterar till ansvarig för gruppen som är placerad i Norrköping (Head of Customer Care) och inom avdelningen finns ytterligare ett 20-tal härliga kollegor som brinner för att underlätta vardagen både för våra kunder och kollegor runt om i landet, vilka utgår från Norrköping och Stockholm.


Vad ingår i arbetet?



• Hjälpa till i receptionen.
• Förbereda och supporta vid externa och interna möten (fika, tillse att mötesrum är i ordning mm).
• Hantera beställningar av luncher, frukost mm till möten, fredagsfrukost, utbildning mm. Se till att kaffe finns/maskiner fungerar etc.
• Säkerställa att det är mycket god ordning i lokalerna och kök etc.
• Vara behjälplig vid säsongspyntning och event.
• Hjälpa till med utlämning av nycklar, tags, hantering av poolbil, lånecyklar m.m.


Arbetstiden är cirka 4-8 timmar per helgfri vecka, som du planerar tillsammans med närmaste chef.


Din profil


Vi söker dig som idag studerar på universitet eller högskola, gärna inom Fastighetsförvaltning, Facility Management men det är inget måste.


Drömmen är att du redan arbetat med kundservice och/eller dministration tidigare, förslagsvis i en liknande roll. Du kan hantera Office-paketet och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Har du dessutom andra språkmeriter är det starkt meriterande då våra kunder kommer från alla världens hörn. Du behöver även ha B-körkort för att kunna utföra vissa arbetsuppgifter.


Som person drivs du av att underlätta för andra genom god service och kommunikation - både genom att lyssna aktivt och kunna vara tydlig och pedagogisk. Du inger förtroende och är en relationsbyggare som trivs både med att vara en del av teamet och att arbeta självständigt under eget ansvar. 


Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!


Vilka är vi?


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.


Ansökan


CV välkomnas senast den 21 januari 2024. Då vi helst hade velat ha dig på plats redan igår, kan vi komma att göra löpande urval och därför rekommenderar vi att du ansöker redan idag!


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll

Ansök nu

Är du vår nya chef inom Levreskontra?

Ekonomichef
Läs mer Dec 27
Är du redo för nästa steg i din karriär inom ekonomi? Vi letar efter en engagerad och erfaren individ som vill axla rollen som chef för vår Leverantörsreskontragrupp i Malmö och hoppas att du är den vi söker!


Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.


Vi äger och förvaltar ca. 46 000 hyresrätter i Sverige och hanterar varje år ca. 260 000 fakturor, vilket gruppen för Leverantörsreskontran är ansvariga för. Ditt team består av 10 kollegor som du är närmsta chef för (9 i Malmö och 1 i Stockholm).  Du rapporterar till Head of Finance som precis som dig är placerad i Malmö och har tre andra chefskollegor inom Ekonomi på samma kontor.


Dina arbetsuppgifter


I rollen ansvarar du för att leda och utveckla teamet inom leverantörsreskontran, som i det dagliga arbetet är uppdelat i tre grupper; fakturalogg, kontering och betalning. Här leder och fördelar du arbetet inom dessa tre grupper och som ledare är du en nyckelperson för att sätta en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och som skapar bra förutsättningar för verksamheten och våra leverantörer.


Du ansvarar för verksamhetsplanering, målsättning och uppföljning för leverantörsreskontran. Kontinuerlig kontakt med både leverantörer och kollegor och dialog kring deras frågor och behov är en röd tråd i din vardag. Du säkerställer att avvikelser åtgärdas och planerar och följer upp olika åtgärder för att stärka avdelningen. Vidare arbetar du med utvecklingsarbete inom ditt område och tillsammans med övriga kollegor identifierar du möjligheter för nya effektiviseringar och användnande av våra system. 


Vi önskar att vår drömkandidat har:



Vi söker i första hand dig som har arbetat några år i en liknande roll och du får gärna ha erfarenhet från fastighetsbranschen. 

En förutsättning för att du ska lyckas i denna roll är att du drivs av och har erfarenhet av leda personal, och vi ser det som en stor fördel om du har kunskap och erfarenhet av att leda i förändring. 


I grunden har du minst en gymnasieutbildning inom ekonomi, men det är meriterande med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande. Du är en van användare av Office-paketet, ekonomisystem så som Vitec 3L och/eller Rillion Prime eller något liknande. Utöver detta har du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Som person är du skicklig på att kommunicera både i tal och skrift och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. Du beskrivs ofta som prestigelös och jordnära och är en energisk ledare som drivs av att se andra växa och utvecklas. I ditt ledarskap kombinerar du lyhördhet med beslutsamhet. Du har mycket lätt att samarbeta och kommunicera med kollegor, leverantörer och samarbetspartners och service är ditt ledord.


Vad kan vi erbjuda dig?


Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Ansökan  

Din ansökan välkomnas senast den 21 januari 2024. 


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu

Är du Heimstadens nya HR-Praktikant?

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Dec 1
Nu finns chansen att få göra HR-praktik hos ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag med över 160 000 bostäder i 9 länder och ett fastighetsvärde om 339 mdkr. Här förvärvar, utvecklar och förvaltar vi fastigheter med ett långsiktigt perspektiv, guidade av våra värderingar Care, Dare, Share. Genom detta skapar våra medarbetare runt om i världen värde för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster.


Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng inom People & Culture, för dig som HR-student som ska ut på praktik! Period för praktiken ser vi helst är minst 10 veckor, men med fördel längre. För rätt person finns goda möjligheter till sommarjobb. Vi vill kunna erbjuda dig en inblick i arbetet hos oss och möjligheter att samla på dig erfarenheter och ett värdefullt nätverk för framtiden.


Vad kan vi erbjuda dig?


Vi är ett bolag som vuxit med flera hundra medarbetare på bara några få år, vilket innebär en ständig utveckling och spännande utmaningar där vi är många som lär oss helt nya saker varje dag! Här kommer du att vara med när vi fortsätter att stötta organisationen med att uppnå målet att skapa en Friendly Workplace, där alla medarbetare kan nå sin fulla potential!


Vi arbetar brett inom hela HR-området och innefattar hela medarbetarcykeln från attraktion till rekrytering, utveckling och ambassadörskap. Vi arbetar även med det löneförberedandet arbetet, men har outsourcat själva lönerna.


Som praktikant önskar vi att du, förutom att få en inblick och möjlighet att lära av alla processer, även gör en utvärdering av vår introduktionsprocess samt hjälper till med praktiskt arbete kring volymrekrytering av sommarjobbare, genom t.ex. urval, intervjuer m.m. Du får dessutom en dedikerad handledare på plats.


Heimstaden


Vårt svenska People & Culture-team består av en fem personer; En Head of People & Culture, tre People & Culture Business Partners samt en People & Culture Coordinator. På samma kontor finns även sju kollegor som arbetar med People & Culture på global nivå, som även dem blir nära kollegor till dig under praktiken.


Att skapa en Friendly Workplace, innebär i vår roll att vi stöttar, utvecklar och utmanar cheferna samtidigt som vi följer upp och kvalitetssäkrar processer som en del i verksamhetsutvecklingen. En vanlig dag kan exempelvis se ut som så att man startar med ett samtal kring återgång i arbete, därefter går in i en workshop för att diskutera beslutsunderlag till ledningsgruppen gällande förmåner, följt av lunch på takterrassen med härliga kollegor. Under eftermiddagen kan vi sedan ha dialog kring personlighetstester vid en rekrytering med en rekryterande chef och avsluta med att publicera två rekryteringsannonser.


Då vi på Heimstaden lägger rälsen samtidigt som vi kör tåget, har vi inte alla processer och arbetssätt på plats redan - vi lär oss istället och justerar längst med vägen. Vi har kommit långt sedan vi började och har nu gedigna program vid introduktionskurser, fantastiska systemstöd i bland annat People Data (Workday) och Medarbetarengagemang (Peakon) och mallar för strukturerat arbetsmiljöarbete.


Heimstaden


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss:  https://heimstaden.com/jobba-har/


Vi söker dig som:



• Pågående utbildning på universitet eller högskola med inriktning inom Personal & Arbetsliv, HR, Beteendevetenskap eller liknande
• Söker praktik inom din utbildning, från januari 2024 (minst 10 veckor)
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.
• Är genuint intresserad och engagerad i att lära dig mer om HR-arbetets olika delar
• Har en framåtanda och vilja att utvecklas
• Inte är rädd för att hugga i och är nyfiken
• Är kommunikativ och har god samarbetsförmåga


För att trivas i vår kultur behöver du ha en positiv och lösningsorienterad attityd, hög energi och en stor dos humor! Du har alltid en "We before Me" attityd och trivs i rollen att agera bollplank där du hjälper andra att lyckas.


Ansökan


Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut (31 december 2023). Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag!


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innan praktikperioden kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu