Malmö: Bahnhof söker tekniskt kunniga och affärsinriktade företagssäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bahnhof söker tekniskt kunniga och affärsinriktade företagssäljare i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-02-24 // Varaktighet: Heltid

Tag plats i en framtidsbransch! Bahnhof söker tekniskt kunniga och affärsinriktade säljare!
Cloud
Bredband
Datacenter



Nu växer Bahnhof stort! Vi expanderar kraftigt på flera områden, och vi behöver därför utveckla och förstärka vår säljkår.
Vi söker därför ett antal hungriga och drivna säljare som vill ta plats i en riktig framtidsbransch, och samtidigt själva växa och utvecklas med bolaget. Tjänsterna handlar om bredband, datacenter och en satsning på molnbaserad infrastruktur till företag.
Bahnhof är ett profilstarkt bolag som brinner för ny teknik. Vi bygger affärer och relationer genom att hjälpa våra kunder med riktigt vassa tekniska lösningar.
Du jobbar i en kreativ vardag där du utvecklas, och själv är med och tar fram helhetslösningar till våra samarbetspartners och kunder.
Vi vänder oss i vår rekrytering både till dig som är relativt ny i yrket, och till mer erfarna seniorer, som vill finputsa teknik- och affärskunskaper med en kundgrupp som innefattar några av Sveriges största företag.
Oavsett din bakgrund vill vi ge dig riktigt bra förutsättningar att lyckas. Därför kommer du få utbildning i både IT-tjänster och säljteknik, och en egen kundportfölj med kunder att utgå ifrån.
Bahnhof jobbar med specialiserade affärsområden i ”team”, som alla ansvarar för varsitt område. Just nu satsar vi extra på molntjänster och datacenter (colocation). Men vårt största affärsområde är bredband för företag.


Dina egenskaper och din bakgrund
För oss är dina personliga egenskaper viktigare än din formella bakgrund. Det viktigaste är att du är en pålitlig och effektiv ”people person” som triggas av resultat och siffror.
Vi tror att du jobbat något år som säljare eller bara har en naturlig fallenhet för sälj och att du är ansvarsfull och mycket skicklig på att knyta kontakter. Du är affärsman, inte ordermottagare.
För att lyckas i rollen bör du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, och behärska konsten att förklara och övertyga.
Det är förstås också meriterande om du har intresse och kunskap om tekniska tjänster (särskilt cloud och behärskar IaaS, PaaS och SaaS)
Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess, och vi förväntar oss därför att du även har förmågan att bevara förtroenden och företagshemligheter.
Till dig som är en ”gammal räv” i vår egen bransch: Tag chansen och pröva vingarna hos vad som förmodligen är en av världens mest profilstarka operatörer!


Det praktiska
Placering: Du kommer att jobba i team från vår arbetsplats i centrala Malmö.
Alternativ placering: Vi erbjuder även placering i Köpenhamn eller Oslo för dig som vill satsa utanför Sverige.
Tillträde: Omgående.
Omfattning och villkor: Heltid, 6 månaders provanställning. Grundlön och provisionsbaserad ersättning. Garantiprovision under utbildningen.
Ansökan: Mejla ett kort personligt brev och din CV till jobb@bahnhof.net senast den 22 mars 2021, och döp mejlet till Företagssäljare. Vi tillsätter tjänster löpande så tveka inte att kontakta oss. Läser du denna annons när ansökningstid gått ut, sänd en spontanansökan!
Frågor om tjänsten: Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Fredrik Markenhorn på 076-111 01 78, fredrik.markenhorn@bahnhof.net eller Peter Högberg på 076-111 01 51.
Rekryteringsföretag: Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag. Ring inte!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Innesäljare.

B2B säljare garanterad lön + GENERÖS provisionsmodell

Läs mer Dec 14
Bli del av Prestos största försäljningsavdelning i centrala Malmö och var med på en mycket spännande tillväxtresa!

Presto expanderar och söker därför nya medarbetare. Har du viljan, ambitionen och drivkraften kan du mycket väl vara rätt person för oss. För dig som är ny inom försäljare branschen kommer Presto utbilda dig inom området. Läs mer om tjänsten och sök redan idag!

Vilka är vi?

Presto Brandsäkerhet AB grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. Genom helhetslösningar, utbildningar och abonnemangstjänster skapar vi brandsäkra miljöer för små och stora företag i hela Norden. Varje år besöker vi 60 000 kunder, utbildar 40 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Presto omsätter drygt 1 miljard kronor.

Vad erbjuder vi?

- Verktyg och coachning för att nå riktigt fina försäljningssiffror
- Vass provisionsmodell utan tak
- Säljtävlingar och bonusar
- Fantastiska kollegor och en bra arbetsmiljö med AW:s och aktiviteter
- Personlig utveckling
- En försäljningstjänst med stimulerande arbetsuppgifter och självständigt arbete
- En gedigen introduktion och utbildning med säljtränare
- Goda karriärmöjligheter då bolagets utveckling är mycket stark och omfattande.


Som säljare kommer du att få alla verktyg för att bli en av våra framtida topp-säljare. Du kommer att kontakta företag via telefon och sälja Prestos brandskyddslösningar både till nya och befintliga kunder. Vi erbjuder även möjligheten att snabbt utvecklas inom företaget.

Vi söker dig som:

- Kan flytande svenska
- Har en kämpaglöd
- Kan ta för sig
- Drivs av att tjäna pengar och vill utvecklas


Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00

Lön: 15-100 000 kr / månaden

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Natalie Soyege via natalie.soyege@presto.se, 0752404292.

Ansök nu

Vi söker nya säljtalanger!

Läs mer Jan 24
Nytt
Låter "innesäljare av mobilabonnemang" inte så lockande?



Det tycker inte vi heller, hos SST NET förmedlar vi produkter som kunden har nytta av och frigör deras tid. 


Vårt moderbolag SSTs säkerhetsprodukter tillsammans med SST NETs mobila tjänster ger en unik paketering som ingen annan kan erbjuda marknaden, så mycket mer än bara ett mobilabonnemang!


SST NET är mobiloperatören som har det lilla extra att erbjuda!


Detta gör att våra säljare som lyckas idag alltid har något att erbjuda den presumtiva kunden i andra sidan av telefonen eller på andra sidan disken.


Att dessutom ha vårt moderbolag SST - Svensk Säkerhetstjänst i ryggen (som funnits sedan 1956) gör inte saken sämre - 65år på marknaden bär respekt med sig!


Läs allt om våra produkter på www.sstnet.se


Vi har idag tre säljkontor med duktiga säljare som finns i Malmö, Landskrona och Helsingborg. 


Till vårt kontor i Malmö välkomnar vi nu nya säljare som ska komma in i värmen hos det befintliga gäng som jobbar hos oss idag! 


Vi har en fräsch lokal på Södra Förstadsgatan 5 så mitt i stadskärnan med nära till allt!


 Du som söker får gärna vara, 


Social
Driven
Ordningsam
Tävlingsmänniska

Erfarenhet är ett plus i kanten men vi bedömer samtliga personer likvärdigt under intervjun.


För rätt person finns goda chanser till att växa inom företaget då samtliga ledare på säljkontoren börjat som säljare hos oss!


Vi utbildar alla säljare ifrån grunden och man får kontinuerlig coachning av sin säljcoach och dagarna fylls av mål och tävlingar!


Timlön 150kr per timme + hög provision.


Snittlöner på våra säljare är mellan 18-30 000:-


Välkommen in med en ansökan , tjänsterna tillsätts löpande.

Ansök nu

German speaking sales develop representative to inRiver

Läs mer Okt 28
We're looking for our next In-house Sales star!

About you
As a person, we would like to see that you are structured and find it easy to prioritize your work. You have previous experience in some type of service profession and you are driven by working towards set goals and KPIs. This service requires that you speak fluent German and are comfortable with English. Preferably you also have experience with managing your work in CRM, ideally Salesforce. Experience with prospecting into mid-market and enterprise companies, specifically marketing and eCommerce teams is also desirable.

Job description
You will work with improving customer experiences. You do this by offering inRiver's services to various companies. You will proactively search for new potential customers via phone, e-mail and other communication channels. You will lead conversations with key stakeholders in our target markets to qualify sales opportunities. You work closely with our Regional Sales Managers to identify top targets and engage in Account-Based prospecting strategies.

As a Sales Develop Representative (SDR) you work closely with a sales person and you have a close collaboration throughout the whole sales process. During the sales process you will handle the first part of the process and then hand over the process to the sales person.

Start: As soon as possible Duration: Permanent employment Form of employment: Full time

About inRiver
With the rapid growth of eCommerce, inRiver has a unique opportunity to capitalize - and that’s exactly what we’re doing. Want to join us for the ride?

inRiver is an ambitious, global company with high growth in the software industry. At inRiver, you are guided by our values and work in an entrepreneurial atmosphere. You team up with amazingly talented people where our strong High Five culture drives collaboration and a fantastic work environment.

Ansök nu

Innesäljare till framgångsrika Ecomal

Läs mer Okt 18
OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

A-hub rekryterar nu för en tjänst som innesäljare på en av Europas mest välkända distributörer av elkraftskomponenter, Ecomal. Som innesäljare arbetar du med företagets befintliga kunder, vilka tillverkar allt från elbilar och robotar till energisystem för en hållbar framtid.

Företaget, med säte i Tyskland, har försäljningskontor över hela Europa. Ecomal är en platt organisation med en sund företagskultur och hög tillit till individen. Utöver detta grundar sig framgången i ett specialiserat och omfattande utbud av komponenter mot tillverkande industri. Här kommer du att få ett varierande arbete där du har en viktig roll i att stötta kunderna och övriga säljare och ingenjörer i organisationen med rätt komponenter, i rätt tid, till rätt pris. Ecomal omsätter cirka 1,7 mdkr och är cirka 250 anställda.





DU ERBJUDS ATT

- Vara del av ett ungt och dynamiskt team och medverka i nya arbetssätt för den nordiska marknaden.
- Ansvara för vård och utveckling av befintliga kunder.
- Utvecklas i en väldigt spännande och kraftig växande bransch.




EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER

- Care & Grow-ansvar för de kunder som lämnats över från Account Manager.
- Prisförhandling, uppföljning och marginalansvar.
- Hantering och bevakning av lagda ordrar.
- Arbeta tillsammans med Account Manager för att utveckla kunder samt gemensamt framtagande av strategi för att möta och slå målsättningar.
- Bygga långsiktiga relationer med kunder med målsättning att vara deras förstaval när det kommer till elkraftskomponenter.




VI SÖKER DIG SOM

- Behärskar engelska flytande i tal och skrift.
- Har god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer.
- Har erfarenhet av att arbeta i roller som innesäljare eller snarlikt.
- Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt god vana och kunskap inom Excel.




MERITERANDE

- Flytande tal och skrift av finska.



SOM PERSON ÄR/HAR DU

- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Uppskattar att arbeta i team
- God förmåga att organisera och skapa struktur
- Framåtanda


För den här tjänsten lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, samt att du kan arbeta både självständigt och i team.



PRAKTISK INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Malmö

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

Hoppas vi har fångat ditt intresse. Vi ser fram emot din ansökan!



Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Ecomals önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).

Ansök nu

Onboarding specialist

Läs mer Sep 30
PinMeTo helps businesses get discovered, found, and verified on the biggest search, map, and social media platforms.

Our online Software as a Service (SaaS) platform makes sure all of our organisations, chains or franchise’s locations can be found on platforms including Apple, Facebook, Google, Instagram, Twitter, Foursquare, and many more.

Having left the startup phase, we are now scaling quickly, and we’re on the lookout for more Onboarding specialists to join the Customer Success organisation.

As an Onboarding specialist at PinMeTo you are an enabler and will play a vital role so that customer gets value from our services as soon as possible after signing with us. After the sales team has closed the deal with a customer, an onboarding specialist comes into the picture. The job is to guide and help the customer during the onboarding phase, which lays the technical foundation for the services to function at maximum capacity. You will work closely with customers to ensure they optimize utilization of products they subscribe to, are satisfied with the services they receive, and are up and running effectively.

Key Responsibilities:

- Start-up meeting with client to go through the setup process
- Successfully onboard new customers, help set up their account, troubleshoot issues and ensure they are getting the most out of our platform
- Provide technical expertise on a high level to the customers
- Lend a hand in our strategically important customer support via live chat and email when needed
- Advocating for the customer by taking their feedback and sharing it with other departments, to improve processes and product offerings
- And everything else that goes along with building a great new company!


Your profile:

- Ability to prioritize multiple competing priorities in a fast-paced environment
- Ability to work in a flat organizational environment and as a member of a team
- Ability to work both autonomously and within a team environment
- Have previous experience in a customer success role, technical support or in managing client relationships working in B2B SaaS Company
- Previous project manager/coordinator experience with multiple external stakeholders is meriting
- You’re excited by the idea of guiding people to execute their ideas using a powerful product and seeing the massive impact your guidance can have for customers
- You enjoy troubleshooting problems and overcoming technical and non-technical challenges as well as an aptitude for identifying client needs and pains
- You’re curious about people and problems. You’re a good listener who’s naturally interested to dig in, ideate, and find solutions
- Business level English, (written & verbal) Other European Language is a plus (such as German, French & Spanish)


Lastly, we are looking for a highly motivated individual who is passionate about delivering exceptional service, while still knowing how to have a fun and work-life balance.



What we offer:

PinMeTo is a young and fast growing company where everything is possible. We believe in diversity in people and love to explore each other's cultural differences. Now you have the chance to be a part of a playful and highly skilled team.

Sounds like fun? Then we'd love to get to know you! ????

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bahnhof AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bahnhof AB (Publ) .

OpenStack engineer

Systemadministratör
Läs mer Nov 25
Bahnhof is a leading internet and telecoms operator providing broadband and secure cloud services to both businesses and individuals. Driven by privacy and internet freedom, we fight every day for a free and secure internet, which places high demands on our services. We are now looking for a skilled OpenStack engineer to join us on our journey!
Knowledge requirements:
Experience in Linux system administration, especially Ubuntu and RHEL/CentOS.
Experience in Kernel-based Virtual Machine (KVM) virtualisation.
Experience in analysis and optimization of system capacity and performance.
Understanding of basic VLAN-based networking.
Understanding of basic system security and patching
Proficiency in at least one scripting language (Bash, Perl/Python, etc.)
Good troubleshooting skills.

Additional skills:
Experience in building and/or maintaining private clouds, preferably Linux-based.
Experience with the Openstack cloud platform.
Experience with the CEPH storage platform.
Experience with Docker and running containers.
Experience with VMWare vSphere and OnApp cloud computing platforms.

A successful candidate should be a quick learner, responsible and reliable, and have a strong ability to take ownership of their tasks. At Bahnhof, we value collaboration, knowledge sharing, a positive attitude and good communication skills. Our team consists of people with different levels of experience and skills, and offers an exciting opportunity to develop cloud services of the future. You'll get to work with the latest hardware and networks, learn new technologies and implement your own ideas. We work in distributed teams, so you will collaborate with colleagues in different locations, both in Sweden and abroad.
Responsibilities include:
Support and maintenance of the existing OpenStack cloud infrastructure and CEPH layer. Helping to expand the infrastructure as needed.
Support and maintenance of cloud applications and related services in their development, pre-production and production environments.
Tackle cloud-related projects in collaboration with technical and development departments as needed.
Assist the development department with troubleshooting and integration of cloud applications.
Monitor and maintain the integrity and security of the infrastructure and underlying hardware and networks in collaboration with the technical department.

Application:
The location for this position is at our office in Malmö.
Please email your application consisting of a short cover letter + CV to jobb@bahnhof.net no later than 31 December 2021. Please include "OpenStack engineer" in the subject line.
We will evaluate applicants on an ongoing basis, and the position may be filled before the closing date, so don't wait to send your application!
If you have any questions, please contact Mikael Setterberg, Head of Development, at mikael.setterberg@bahnhof.net / tel: 076-111 01 64.

Ansök nu

Systemadministratör (VMware) till Cloud Infrastructure

Systemadministratör
Läs mer Nov 17
Avdelningen Cloud Infrastructure fortsätter att växa och söker nu en eller flera personer med kunskap och erfarenhet inom VMware och lagring, och som är skicklig på att snabbt hantera kunder och lösa problem. Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch – häng med på vår resa!
En bra kandidat till tjänsten är självgående och har förmågan att sätta sig in i ny teknik. Våra plattformar bygger på hårdvara från HPE och Cisco, och våra virtuella miljöer bygger på en variation av VMware, Openstack och Kubernetes. Du behöver därför ha erfarenhet av snarlika miljöer och sannolikt har du arbetat en tid hos någon annan driftleverantör och letar nu efter ditt nästa steg i karriären.
För rätt kandidat är detta en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens. Du kommer ingå i gruppen Cloud Infrastructure, som består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.
Var passar du in?
Idag söker vi dig som har arbetat med VMware och lagring i större servermiljöer. Primära arbetsuppgifter är VMware och lagring: allt från installation, konfigurering av servertjänster till övergripande design.
Dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas i rollen. Du behöver ha ett stort teknikintresse och vilja att lära dig ny teknik. Du har även god problemlösningsförmåga och är duktig på att samarbeta med andra.


Placering: Malmö.

Kompetenser
Kunskapskrav:
VMware
Lagring
Windows serverplattform
PowerShell
Grundläggande nätverksförståelse
Arbetat inom drift i minst 5 år, med liknande uppgifter.

Meriterande kunskaper:
Exchange
System Center
MS
Hyper-V
Scrum
Azure / Microsoft 365
ITIL
Certifierad i Microsofts produkter och tjänster

Språk
Krav:
Svenska: Flytande
Engelska: Flytande
Ansökan
Denna tjänst rapporterar till Bahnhofs chef för Cloud Infrastructure.
Har du frågor är du välkommen att maila jobb@bahnhof.net.
Skicka din ansökan senast 17 december. Vi kommer att utvärdera sökande löpande, så vänta inte för länge! Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev samt ditt CV med e-post till jobb@bahnhof.net. Ange ”Systemadmin (VMware) Malmö” i ämnesraden.
Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Affärsinriktad säljare - Företag

Innesäljare
Läs mer Nov 15
Bahnhof är en ledande internet- och telekomoperatör som tillhandahåller bredband och säkra molntjänster för både företag och individer. Vi expanderar just nu kraftigt på flera områden, och söker därför ett antal skickliga säljare som vill vara med på vår resa! Vi vänder oss både till dig som är ny i yrket, och dig som har mycket erfarenhet men vill utveckla dina teknik- och affärskunskaper med Sveriges största företag som kundgrupp.
Att vara en del av vårt säljteam innebär mycket eget ansvar. Du planerar själv in kundmöten, skriver egna offerter och tar stora affärer hela vägen till avslut. Om du är rätt person så sporras och inspireras du av att vidareutveckla arbetssätt och komma på nya säljmetoder. Arbetet är krävande, men det ger dig också frihet att själv planera och anpassa din arbetsdag. Det viktigaste för oss är att du har rätt personlighet. Du är en driven och positiv ”people person”, med personlig mognad och en förmåga att tänka ut nya lösningar. Dessutom är du nyfiken på IT och vill alltid lära dig nya saker.
Ditt arbete kommer utgå ifrån Bahnhofs kontor, men eftersom en stor del av arbetet går ut på att knyta nya kontakter och underhålla befintliga relationer kommer du även åka iväg på en del kundmöten och utflykter.
Arbetsuppgifter
Bearbetning av kunder
Mötesbokning
Presentation
Offertarbeten
Avtalsskrivning
Kundvård

Kunskapskrav
God problemlösningsförmåga
Genuint teknikintresse
Initiativförmåga och framåtanda
Hög social kompetens
Förmåga att upprätta och bibehålla relationer
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Lön
Fast grundlön + provisionsbaserad ersättning
Placering
Bahnhofs kontor i Malmö.
Ansökan
Mejla ett kort personligt brev och din CV till jobb@bahnhof.net senast den 15 december 2021, och ange "Företagssäljare Malmö" i ämnesraden. Vi tillsätter tjänster löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Frågor om tjänsten
Vid frågor, kontakta Filip Berntsson, försäljningschef, på 076-111 01 02 eller filip.berntsson@bahnhof.net.

Ansök nu

DC-installationstekniker i Malmö

Installationstekniker
Läs mer Nov 11
Om tjänsten
Bahnhof expanderar på alla håll och kanter och letar nu efter en DC-installationstekniker till datahallarna i Malmö. Hallarna innehåller toppmodern hårdvara som ägs av både Bahnhof och kunder och spelar en otroligt viktig roll för många organisationer och privatpersoner.
Rollen inkluderar en bredd av arbetsuppgifter som både direkt och indirekt har med datahallen att göra. Du kommer få göra allt ifrån att installera hårdvara, ta emot tunga paket och hålla rent i datahallen till att hjälpa kunder som har sin utrustning i hallen, patcha, serva och köra backuper på maskiner och åtgärda problem som kan uppstå med hård- eller mjukvara. Vissa dagar kommer du tillbringa framför en dator och hantera inkommande beställningar, dokumentera incidenter eller spåna på nya tekniska lösningar, och andra dagar kommer du springa runt och installera servrar eller switchar.
När du börjar kommer du bli upplärd av en erfaren kollega och sakta men säkert växa in i rollen för att till slut ta över ansvaret helt.
Dina kunskaper och egenskaper
Eftersom det här är en roll som direkt arbetar med infrastruktur och nätverk i Bahnhofs datacenter så bör du ha ett gediget teknikintresse, kunna arbeta självständigt och noggrant samt ta egna initiativ när du ser att det finns behov. Eftersom en betydande del av arbetet går ut på kontakt och kommunikation med kollegor, kunder och leverantörer är det även viktigt att du har en god social förmåga.
För den här tjänsten måste du ha B-körkort och kunna tala flytande svenska och bra engelska. Det är ett plus om du dessutom har någon av de meriterande kunskaperna i listan här nedanför.
Kunskapskrav
B-körkort
Flytande behärskning av svenska.
God behärskning av engelska.

Meriterande kunskaper
IT-kunskaper inom Windows, Linux, nätverksteknik, övervakning, serverhårdvara
Kabeldragning, fiber och koppar
El/dieselaggregat/Ställverk
Kyla/VA

Tjänstens omfattning
Heltidstjänst 100% som inleds med 6 månaders provanställning.
Placering
Din arbetsplats kommer vara på Bahnhofs datacenter Sparven i Malmö.
Ansökan
Mejla din ansökan bestående av ett kort personligt brev + ditt CV till jobb@bahnhof.net senast den 11 december 2021 och ange ”DC-installation Malmö” i ämnesraden. Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så vänta inte för länge med att skicka din ansökan!

Ansök nu

Network technician for Cloud Infrastructure in Malmö

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 1
About the job and the department
The Cloud Infrastructure department at Bahnhof is looking for additional staff with at least 5 years of experience in networks.
A suitable candidate is autonomous and has an interest in new technology. Our platforms are based on hardware from Cisco, Huawei, Dell & Nimble, and our virtual environments are primarily based on VMware. You need to have experience of similar environments and you have probably worked for some time for another ISP and are now looking for your next step.
You will become a part of the Cloud Infrastructure group, which consists of a number of competent and committed technicians in various areas who work daily to develop operating solutions and guide our customers in the choice between physical, hybrid or pure cloud solutions. For the right candidate, this is an outstanding opportunity to take a place in a future company that is growing and is well known for its technical expertise!


Your skills
Must-have
- Troubleshooting of larger network environments
- Cisco Application Centric Infrastructure (ACI)
- Cisco Unified Computing System (UCS)
- Routing, ACL & NAT in firewalls such as NSX Edge, ASA, Palo Alto and others
- Basic knowledge in virtualization (VMware)
- Basic knowledge of Linux
Nice-to-have
- Education or experience in programming, especially Python and / or Ansible
- Training or experience in load balancing (Citrix ADC)
- Certificate in Cisco Certified Network Professional (CCNP) Data Center or equivalent training / experience


Employment type
Full-time position that begins with a 6-month trial period.


Location
You will be located at Bahnhof's office in Malmö.


Application
Send your application consisting of a short personal letter and your CV by e-mail no later than December 1 to jobb@bahnhof.net and name the email "Network Technician Cloud Infrastructure". Please do tell in the application which city you are applying to. We will evaluate applicants on an ongoing basis, so don’t be late with your application!
If you have any questions, you may contact jobb@bahnhof.net


About Bahnhof
Bahnhof is an internet service provider. We produce broadband services and cloud services in data centers for companies and individuals. We are driven by a passionate belief in the possibilities of technology. We are deeply involved in how technology affects society in different ways. We have a focus that means that we protect privacy and freedom online.
Bahnhof offers interesting tasks with good opportunities for personal development, and we are convinced that a good blend of people with different backgrounds creates a dynamic and creative work environment. Our differences is our strength.
Thanks but no thanks. We kindly but firmly avoid all contact from recruitment companies.

Ansök nu

System administrator (Linux) in Malmö

Systemadministratör
Läs mer Sep 20
Bahnhof is a leading internet and telecoms operator providing broadband and secure cloud services to both businesses and individuals. Driven by privacy and internet freedom, we fight every day for a free and secure internet, which places high demands on our services. We are now looking for a skilled System Administrator to join us on our journey!
Knowledge requirements:
Experience in Linux system administration, especially Ubuntu and RHEL/CentOS.
Experience in Kernel-based Virtual Machine (KVM) virtualisation.
Experience in analysis and optimization of system capacity and performance.
Understanding of basic VLAN-based networking.
Understanding of basic system security and patching
Proficiency in at least one scripting language (Bash, Perl/Python, etc.)
Good troubleshooting skills.

Additional skills:
Experience in building and/or maintaining private clouds, preferably Linux-based.
Experience with the Openstack cloud platform.
Experience with the CEPH storage platform.
Experience with Docker and running containers.
Experience with VMWare vSphere and OnApp cloud computing platforms.

A successful candidate should be a quick learner, responsible and reliable, and have a strong ability to take ownership of their tasks. At Bahnhof, we value collaboration, knowledge sharing, a positive attitude and good communication skills. Our team consists of people with different levels of experience and skills, and offers an exciting opportunity to develop cloud services of the future. You'll get to work with the latest hardware and networks, learn new technologies and implement your own ideas. We work in distributed teams, so you will collaborate with colleagues in different locations, both in Sweden and abroad.
Responsibilities include:
Support and maintenance of the existing OpenStack cloud infrastructure and CEPH layer. Helping to expand the infrastructure as needed.
Support and maintenance of cloud applications and related services in their development, pre-production and production environments.
Tackle cloud-related projects in collaboration with technical and development departments as needed.
Assist the development department with troubleshooting and integration of cloud applications.
Monitor and maintain the integrity and security of the infrastructure and underlying hardware and networks in collaboration with the technical department.

Application:
The location for this position is at our office in Malmö.
Please email your application consisting of a short cover letter + CV to jobb@bahnhof.net no later than 21 November 2021. Please include "System Administrator Linux" in the subject line.
We will evaluate applicants on an ongoing basis, and the position may be filled before the closing date, so don't wait to send your application!
If you have any questions, please contact Mikael Setterberg, Head of Development, at mikael.setterberg@bahnhof.net / tel: 076-111 01 64.

Ansök nu