Malmö: OH NEJ Inte ytterligare en C#-utvecklar-annons

Hitta ansökningsinfo om jobbet OH NEJ Inte ytterligare en C#-utvecklar-annons i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-05-03 // Varaktighet: Heltid

Jag vet! Nätet överflödas med företag som är på jakt efter C#-utvecklare. Släng in lite Azure-kompetens också så finns det nog inte ett Techbolag i hela Sverige som inte kan erbjuda en anställning. Det är nästan tröttsamt att se!
Därför kommer denna annons inte bli en annons med en massa tekniska specifikationer med .net hit och DevOps dit, för det är saker som jag förutsätter att du har koll på. Istället fokuserar vi på vad vi kan erbjuda DIG! Nämligen:
Branschens bästa arbetsplats!
Jag vet! Varje bolag med ett uns självaktning säger samma sak; medarbetarna är det viktigaste i verksamheten, vi är ett värderingsstyrt bolag och så vidare… men är det så FOR REAL? Hos oss är det verkligen så och jag kan rada upp en massa exempel på det;
Som när vi istället för att ställa in förra årets sommarfest p.g.a. Covid-19 så hade vi en digital fest där det skickades hem en välfylld AW-påse med temat support your locals på innehållet, och sedan blev underhållna med ett galet filmquizz av Quizadillas och av Al Pitcher som körde StandUp från sitt vardagsrum (givetvis hade vi även en digital julfest, men då hade de flesta andra bolag hunnit ikapp och gjorde detsamma…)
Hur vi kör Tuesday Boost Break (inspirationsföreläsningar) och Thriving Thursday (spännande utbildningar) för att ge den där extra energikicken som behövs i dessa utmanande tider
Att vi har det vi kallar ”rundabordsluncher” där man kan luncha med vår nya VD Anna Kleine (just nu digitalt) och ställa vilka frågor som helst (har jag nämnt att vi tror på en stor transparens)
Vårt Youth Forum där våra mer juniora kolleger dels kan komma med sina frågeställningar men även för att ta tillvara på deras idéer som ofta kommer ur en annan vinkel än vad ledningsgruppen är van vid

Listan på exempel kan göras betydligt länge, men då är risken att annonsen blir för lång för att publiceras. Men känner du att du vill veta mer om varför jag verkligen tycker att vi är branschen bästa arbetsplats så slå mig en signal på 0736-448550 så berättar jag gärna mer.
Lite mer om vad du får hos oss:
Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)

Om tjänsten
Har du läst så här långt så vill du nog ändå veta lite om själva tjänsten. I denna roll kommer du få möjligheten att arbeta på hela ”spelplanen” allt ifrån en enklare app till mer avancerade AI- och framförallt integrationslösningar som fungerar i Dynamics 365s ekosystem. Du kopplas in tidigt i kunddialogen och jobbar ofta nära våra andra affärsområden inom ERP. Huvudfokus är givetvis utveckling, men i många fall tar du även på dig hatten som arkitekt. Viktigt att poängtera är att vi INTE fokuserar på resurskonsulting i första hand och kommer inte hyra ut dig på flerårskontrakt till någon storbank eller möbeljätte i deras interna projekt utan vi är främst ett projektkonsultföretag som försöker plocka hem projekten och jobbar ALLTID i team. Däremot har vi en nära kontakt med våra kunder, besöker dem ganska frekvent, bygger relationer och ibland sitter vi på plats ute hos dem för att verkligen förstå deras utmaningar i syfte att bidra med och leverera affärsnytta.
Du blir en del av ett taight mindre team med hög kompetens. Erfarenhetsmässigt sträcker det sig från 10+are till vårt senaste tillskott som kom in nyexaminerad som trainee i höstas. Även om de i dagsläget jobbar på distans så lägger de ett stort fokus på det sociala och sammanhållningen!
Ok, jag lovade att det här inte skulle bli en teknisk annons, men vad vore en C#-utvecklar-annons utan lite tekniska buzz words så här kommer de; C# .net, Azure, Logic Apps, API Management, Functions, Service Bus, App services, Kubernetes, Azure AD, Dataverse för att nämna några.
Givetvis förväntar vi oss inte att du har kunskap inom samtliga ovan områden (men vissa i alla fall), och detta är vad teknikgänget jobbar med idag. Men vi vet också att med nyfikenhet och driv kommer man långt, så det du inte kan idag lär vi dig!
Vem söker vi?
Vi söker dig som ser på dig själv som en senior C#-utvecklare. Om det innebär att du har 3 års erfarenhet eller 10 spelar ingen egentlig roll. Även om du inte har kompetens inom alla av ovanstående buzz words så tror vi att du har jobbat med flertalet av dem tidigare.
Som person så tror vi att du är en utpräglad teamplayer med en stor portion vetgirighet och som tycker om att ligga i den tekniska framkanten när det kommer till utveckling. Initiativtagande och proaktiv är även det troligen ord som skulle beskriva dig.
Det praktiska
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: Vårt något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Jönköping, Göteborg eller Stockholm
Sista ansökningsdag: 31/5, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Har du frågor om tjänsten så hör av dig så hör av dig till Talent Acquisition Manager Anders Larsson på 0736–448550.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Malmö som Övriga ekonomer.

Experienced PHP Developer | Warehouse Management System

Läs mer Apr 22
ExperiencedPHP Developer | Warehouse Management System
THE OPPORTUNITY
The Boozt platform team is best characterized by its flat structure, friendly and collaborative atmosphere, as well as being known for delivering technical solutions with a high level of complexity and quality. At Boozt we work in small cross functional teams of up to six developers in a big community. In total we are 198 developers spread across 5 locations. A high standard of code is important, which we manage through the latest technology stacks, internal code reviews and sharing knowledge through hackathons, conferences and weekly talks. Here we love to develop, not only the code but also ourselves as developers!
Our Warehouse Management System is developed by ourselves and we are therefore in full control of priorities and performance. With agile work methods and close contact to the users we do continuous improvements and features.
With this system our main responsibility is to control the largest AutoStore installation in the world, having 1240 robots at the given moment, operating with more than 1 000 000 bins. This is being expanded yearly following the growth of the company.
Annually we host a Tech Conference. In 2023 for the 12th time in a row, our talented tech community comes together for Boozt’s annual Platform Conference. With almost 200 talented Boozt developers and engineers in attendance, spread across our five tech hubs in Malmö, Copenhagen, Vilnius, Poznan, and Aarhus, it’s been three days of knowledge sharing, innovation, and networking.
WHAT YOU WILL DO

Backend development of maintainable/SOLID code in languages as PHP (Symfony framework), Golang


Optimize logistic processes such as picking, returns, sorting and in-delivery


Implement distribution methods including tracking of logistic events


Optimize performance and stability of the logistic systems


Work closely with the logistic teams in the warehouse for planning of updates


YOUR PROFILE

At least 3 years experience within PHP development.


Experience working with PHP frameworks, meritorious if PHP Symfony.


Experience and/or interest in Machine learning and Golang development.


Fluent in English since this is our corporate language (only applications in English will be considered)


OUR TECH STACK
All our systems are deployed in the Google Cloud Platform. We have adopted Terraform for all the configuration and management of the infrastructure, no manual ad-hoc changes are being done. We are using a mix of Compute Engine, App Engine, Cloud Functions, and Kubernetes to deploy our systems, depending on their needs and characteristics. Current plan is to go more towards Kubernetes, we are in the process of containerizing more of our applications.
Cloudflare is being used for CDN, authentication, and canary deployments among other things.
The majority of our systems are written in PHP using the Symfony framework, PHP8. Among other languages that we are using are Elixir, Go, Python, TypeScript, Kotlin, Swift. For the data layer we have a mix of My, Redis, Elasticsearch, MongoDB, Manticore. We try to be pragmatic and pick the technology that suits us best for the specific task. Cross-system communication is happening over Google Pub/Sub and RabbitMQ.
Observability is something we put a lot of focus on. We are actively monitoring the health of our infrastructure and applications using Datadog. We use it to get a good overview of the errors, make sure that deployments are not affecting performance, make sure that the SLOs are not over the limit, investigate and collaborate during major outages.

BOOZT PERKS

Great personal and internal career development


A culture that incorporates our values of trust, freedom, and responsibility


Flexible work environment


Driven and passionate international colleagues


Yes, we really do speak English here, it is our corporate language


A generous employee discount


Barista coffee, veggies, and fruits for all, and Friday socials


Milestone celebrations


Wellness allowance and sports activities


Onsite masseuse and medical doctor


A LITTLE BIT ABOUT US
We are one of the leading e-commerce players in the Nordics. We offer our customers fashion, kids, sports, beauty, and home on Boozt.com and Booztlet.com. You can find our headquarters in Malmö, Sweden, our Boozt Innovation Lab in the heart of Copenhagen, a data science team in Aarhus, Denmark, our two tech offices in Vilnius, Lithuania and in Poznan, Poland, and our fully automated warehouse in Ängelholm (one of the worlds biggest AutoStores). Our Boozt family consists of +1100 employees from more than 38+ nationalities; we believe that our diverse teams help us build an innovative and vibrant workplace. Would you like to join us on our exciting journey? We are an equal opportunity employer that embraces diversity and inclusiveness.

Ansök nu

Requirement Engineer

Läs mer Mar 20
We are in search of a skilled Requirement Engineer for the Automotive Sector with the following abilities:


Mandatory skills:
Markdown, and experience with tools such as JIRA and CarWeaver.
Knowledge of ISO 26262 and ASPICE.
Specialized in handling diagnostics, SWDL, and communication requirements for nodes within the SPA2 platform.
Understanding of Ethernet, Diagnostics, CAN/LIN (the more experience the better).



Highly desirable:
Experienced coordinator for cybersecurity mechanisms in collaboration with subcontractors.
Coding skills with Python.

Ansök nu

Senior Java Developer

Läs mer Mar 13
Greetings, explorers!

Are you an experienced developer with a passion for charting new frontiers and overcoming cosmic challenges, such as badly written code? Then Resurs Bank is the perfect spacecraft for you! We combine the best of fintech and traditional banking, and we need skilled developers to help us navigate these territories.

As a senior developer at Resurs Bank, you will:

Work in an agile product development crew that values quality, rapid feedback, and regular deliveries that create business value.

Have a clear purpose and ownership to continuously improve our products.

Use a wide array of technologies such as Java, Spring/Spring Boot, OpenShift/Kubernetes, Jenkins, BitBucket, AWS to tackle the entire product development lifecycle.

Collaborate within a team that values cooperation and personal growth.

But we're not just searching for technical expertise. At Resurs, we know that our crew is the backbone of the spacecraft and, therefore, the most critical asset we have. This is why we have a unique culture that supports our crew's personal growth and development, both professionally and personally. We encourage you to take the helm of your career, and we provide you with the resources and support you need to navigate toward your goals.

We're proud to have a crew that values unity, and where everyone's unique skills and contributions are recognized and appreciated.

Therefore, to join our crew, we believe that you are a person who:

Is passionate about what you do.

Is a team player.

Is constantly seeking to learn and improve.

Is not afraid of change.

So, if you're a senior developer with at least +5 years of experience in Java development, and you are passionate about writing clean and testable code, then prepare for liftoff and send in your application today!

Important information
On final candidates, we carry out a detailed
background check via an external company.

Join our mission!
Join us and work in an environment that encourages a healthy work-life balance, and where you get to be the captain of your own development journey. We are here to soar toward the stars, and we want you to be on board.

Ansök nu

Functional Safety Engineer

Läs mer Mar 1
As a member of our Hardware Functional Safety team in the role of Functional Safety Engineer, you will play a crucial role in ensuring compliance with ISO 26262 standards.
Your primary duties will include:
Collaborating with software teams to contribute to the development of technical safety concepts and ensuring the fulfillment of processes and requirements.
Emphasizing safety requirements and hardware architecture while breaking down complex requirements.
Evaluating hardware metrics and addressing safety goal violations such as FMEDA and FTA, in addition to working on hardware integration, verification analysis, and Safety Case collections.
Working closely with design teams to strike a balance between solutions and optimizing attributes while considering cost implications.

The requirements for this role include:
Holding a master's degree in power electronics or a related field.
Demonstrated prior experience in the automotive industry, specifically in functional safety related to electronics hardware development.
Proficiency in fault tree analysis and hardware metrics calculation.
Strong familiarity with the application of ISO 26262 standards to electronics hardware development.
Significant experience in system engineering, with a particular focus on power electronics safety aspects.

Ansök nu

Java-utvecklare

Läs mer Mar 6
Brinner du för Javautveckling, och har ett hjärta som slår för samhällsförändring? Då är den här tjänsten något för dig!

Nu letar vi efter vår nästa vassa java-utvecklare som kommer jobba i ett team bestående av andra utvecklare som dagligen arbetar med utveckling av applikationer för att stötta kollektivtrafik. Arbetet inkluderar allt från att jobba med grundprodukten som baseras på mjukvara utvecklad via Open Source men också viss hantering av infrastruktur.

Rollen kan vara baserad antingen i Göteborg eller Malmö, där resterande teammedlemmar sitter. Vi erbjuder våra anställda stor flexibilitet och en valmöjlighet att sitta större delen av sin tid på distans.

Är det här du?

- Du har minst 5 års erfarenhet av Java-utveckling

-
Högskole- eller universitetsutbildning inom systemvetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Sen är det meriterande (men inte absolut nödvändigt) om du även…

- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i team och därför kommunicerar enkelt och ärligt med dina kollegor

- Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Azure, Kubernetes och Terraform

Mer om dig:

Du arbetar självständigt och strukturerat. Du hjälper mer än gärna dina kollegor genom att svara på frågor och underlätta på de sätt du kan. Du bidrar alltid i grupp och trivs i teamkänslan likväl som att arbeta självständigt. För att du ska trivas hos oss ser vi att du precis som vi är rak och tydlig i din kommunikation.

Varför du ska välja Decerno?

I våra medarbetarundersökningar blir det gång på gång tydligt att det är de fantastiska kollegorna, de roliga och utmanande projekten och möjligheten att kunna bidra till samhällsnytta som gör att vi trivs så bra på Decerno.

Sedan finns det också några ytterligare aspekter som vi som arbetsgivare ser som självklarheter:

-
En flexibel arbetsplats med större frihet att planera vardagen för att få arbete och privatliv att gå ihop.

-
Extra föräldraförmåner eftersom vi tycker att familjen är viktigast.

-
Kompetensutveckling: vi tycker att din kompetensutveckling är viktig! Därför anordnar vi interna utbildningar i vår egen Dec Academy, har bokklubbar och håller årliga konferenser.

-
Sociala aktiviteter: vi vill att du ska må bra, trivas och ha roligt på arbetet och därför arrangerar vi regelbundet olika sociala aktiviteter, utmaningar och hälsotävlingar - såväl virtuellt som på plats.

Utöver detta erbjuder vi även ett brett förmånspaket som inkluderar bland annat friskvårdsbidrag och försäkringspaket. Vi berättar gärna mer om du vill veta vad mer vi på Decerno skulle kunna erbjuda dig.

Har du tagit dig såhär långt i annonsen berättar vi gärna lite mer:

Vi är specialister på skräddarsydda digitala lösningar och vad betyder det tänker du? Det betyder att vi förstår att alla kunder är olika och har unika förutsättningar. Det betyder att vi skräddarsyr våra lösningar utefter kundens behov. Och det betyder att vi kan erbjuda våra medarbetare ett smörgåsbord av spännande projekt och tekniker.

Samtidigt som vi skapar digitala lösningar vill vi också göra skillnad på riktigt. Det är inte bara något vi säger, vi menar det! Sedan vår start 1984 har vår etiska policy varit vår guide och vi väljer aktivt bort projekt inom vapenindustri, spel, tobak och alkohol. Till 2025 ska dessutom minst hälften av våra projekt knyta an till FN: s hållbarhetsmål.

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Tveka inte på att söka redan idag eller kontakta ansvarig rekryterare Moa Mattisson på moa.mattisson@decerno.se om du har frågor eller vill diskutera rollen.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Orango AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Orango AB .

Finanskonsult Dynamics 365FO

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 24
-I min roll som finanskonsult måste jag förstå kundens verksamhetsprocesser för att i affärssystemet designa finanslösningen på bästa möjliga sätt. Det är en utmanande och rolig roll där du förväntas ta eget ansvar och tillsammans med kollegor både inom och utanför finansområdet, driver projekt i mål. Vi lyssnar på varandras erfarenheter, kunskaper och idéer för att tillsammans göra ett bra jobb. Fellowmind har en öppen och vänlig kultur som bidrar till en stark teamkänsla och i det viljan att göra det bästa både för kollegor och kunder.” Så beskriver Ulrika (https://www.linkedin.com/in/ulrika-bergström-1a102860/) varför hon stormtrivs i rollen som finanskonsult hos oss på Fellowmind.

Om tjänsten
Den här tjänsten riktar sig till dig som idag arbetar som finanskonsult inom Dynamics 365FO eller sitter på det vi kallar ”kundsidan” dvs jobbar med finans- och systemprocesserna på ett företag som har Dynamics 365FO (eller Dynamics AX som det hette i tidigare versioner). Med andra ord känns en klassisk punktlista över arbetsuppgifter överflödig, för dessa har du koll på och känner dig bekväm i. Istället fokuserar vi på vad vi kan erbjuda dig, nämligen;

Branschens Vassaste Dynamicspartner!
Vi gissar på att du troligtvis känner till oss någotsånär i vårt tidigare namn Orango och därför vet att vi är en av de Dynamics-partners som vuxit allra mest de senaste åren. Idag är vi över 80 extremt kompetenta kollegor som arbetar med D365FO. Sedan en kort tid tillbaka heter vi Fellowmind då vi slog oss samman med våra systerbolag Endeavor och DQC. Det gör att vi idag sällan pratar enbart ERP med våra kunder utan snarare hela Microsofts plattform där vi bland annat har specialistgrupperingar inom Data & AI, Cloud & Security Infrastructure (med fokus på Azure), Customer Engagement och Modern Work som vi arbetar tillsammans med i projekten.

Utan att försöka att låta alltför skrytsamma så sitter vi nog med ett par av de mest spännande Dynamics 365-projekten som just nu pågår i Sverige. Här skulle vi ju vilja ”namedroppa” ett par av dessa, men sekretessavtal gör det omöjligt. Däremot så kanske du vet vilka det handlar om, ryktesvägen då. Utöver det har vi ett par riktigt spännande projekt i pipelinen!

Andra saker som gör att vi sticker ut näsan och kallar oss Branschens Vassaste Dynamics-partner är att vi:

- Har chefer som är chefer på heltid. Våra Team Managers har inget eget debiteringskrav likt många andra, vilket gör att de kan fokusera på medarbetarna fullt ut. För vi vet att med delade roller blir det varken hackat eller malet

- Har vertikaliserat oss. Vi vill vara specialister på vad vi gör och har därför specialiserat oss mot två branscher; Automotive (https://www.fellowmindcompany.com/sv-se/branscher/automotive/) och Waste & Recycling, (https://www.fellowmindcompany.com/sv-se/branscher/waste-och-recycling/) och inom dessa kan vi med säkerhet säga att ingen ”slår oss på fingrarna”

- Är en del av Fellowmind (https://fellowmindcompany.com/), för det var ju inte bara i Sverige vi blev ett, utan totalt var vi 12 europeiska bolag som tillsammans blivit ettFellowmind. Som en del av en av de största Dynamicspartnerna i Europa står vi starka på marknaden, med ett nära samarbete med Microsoft och kan erbjuda en hel del internationella projekt för den som lockas av det

Listan på exempel kan göras betydligt länge, men då är risken att annonsen blir för lång för att publiceras. Men känner du att du vill veta mer om varför jag verkligen tycker att vi är Branschens Vassaste Dynamics-partner så slå mig en signal på 0736-448550 så berättar jag gärna mer.

Vem är du?
Som jag skrev tidigare så säker vi dig som antingen jobbar i en liknande roll hos någon av våra branschkollegor eller sitter på ”kundsidan, men som saknar något! Kanske har du hamnat i ett ”inte-lika-kul-projekt”? Eller så sitter du kanske med gamla lösningar (AX2009/2012) och inte får inte jobba med de där 365-projekten som du önskat dig? Kanske saknar du teamkänslan och att han en chef som är tillgänglig när du behöver det som mest? Eller…? Ja skälen kan vara många, men oavsett vilket så är vi övertygade om att vi kan erbjuda något som är bättre!

Det praktiska
Område: Affärssystem
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid
Placering: På något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm, Växjö, Halmstad, Kristianstad eller Jönköping
Sista ansökningsdag: 16/12

Om Fellowmind
Fellowmind är ett Europeiskt marknadsledande företag som påskyndar sina kunders digitala transformation. Genom Microsofts molnbaserade lösningar för affärssystem, dataanalys, CRM, intranät och digitala samarbetsverktyg kan de erbjuda en komplett digitalisering av kundernas kärnverksamhet. Fellowmind lägger även fokus på slutanvändarna och hjälper dem att lära sig och anpassa sig till nya applikationer som förenklar deras arbete. Bolaget grundades 2005 och är nu aktivt i sex länder - Danmark, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen och Sverige.

Ansök nu

Digital B2B-Marknadsförare med fokus på säljdrivande aktiviteter (Vikari...

Marknadsförare
Läs mer Nov 24
3 blir 1! Nyligen re:brandade vi våra tre svenska varumärken Endeavor, DQC och Orango till ett gemensamt varumärke i Fellowmind. Spännande tycker vi! Men även utmanande, lite som att börja om på noll, med möjligheten att vara med på vår förändringsresa! Sedan tidigare fokuserar vår marknadsavdelning på säljdrivande aktiviteter och med fokus på den digitala kundresan, och det planerar vi att fortsätta med!

Om tjänsten
I rollen som Digital Marknadsförare kommer du att projektleda och arbeta operativt med att planera, utföra och följa upp regionala marknadsaktiviteter tillsammans med våra säljteam. Ditt huvudsakliga ansvar är att stötta säljteamen i syfte att skapa leads och affärer mot både nya och befintliga kunder genom digitala- och lojalitetsstärkande aktiviteter. Detta kräver förståelse och närhet till vår verksamhet, kundens köpprocess och kunskap om vilka aktiviteter och verktyg som ger bäst effekt.

Du har även en bred förståelse för den digitala köpresans olika faser och vad som krävs ur ett marknadsperspektiv för att tidigt i beslutsprocessen möta och fånga intresset hos potentiella kunder online. Du ansvarar för konvertering och leadsgenerering som du bland annat uppnår genom ett grundligt målgruppsarbete, SEO-analys, framtagning av content och genom att skapa mätbara kampanjer som driver trafik till vår webb.

Att planera och genomföra webinars och andra digitala event tillsammans med sälj är en del av ditt ansvar. Även om merparten av de aktiviteter du driver är digitala kan det även bli aktuellt för dig att planera och genomföra aktiviteter som till exempel mässdeltagande och kundevents.

Förutom ett tajt samarbete med våra olika säljavdelningar så kommer du även jobba tillsammans med lokala marknadsförare och en central in-houseavdelning som alla brinner för att stärka varumärket Fellowmind och skapa stöttande digitalt content till kunder i beslutsprocessen. Då Fellowmind är en europeisk koncern får du i rollen möjlighet att jobb och samarbeta med marknadskolleger inom olika roller och nationaliteter i en miljö som genomsyras av glädje, högt i tak och där nya idéer och initiativ välkomnas.

Vi söker dig som:
- Har examen inom marknadsföring och minst 2 års erfarenhet inom digital marknadsföring B2B
- Är en stark och orädd projektledare med erfarenhet av att självständigt driva olika typer av marknadsprojekt och säljdrivande aktiviteter mot flera olika målgrupper
- Har förståelse för hur digital marknadsföring kan användas vid komplex B2B-försäljning
- Har erfarenhet av målgruppsarbete och uppföljning av vilket content och aktiviteter som engagerar och konverterar bäst
- Har kunskap inom SEO och SEM för att driva trafik
- Har erfarenhet av annonsering och kampanjer för att nå specifika målgrupper
- Har erfarenhet av att jobba i ett Markering Automation-system med marknadslistor, e-postutskick och skapa lead nurturing-flöden som hjälper potentiella kunder i deras köpbeslut
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Som person har du en stor skopa driv och är en duktig nätverkare som har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och med en inställning att allt går att lösa. Vidare så har du en förmåga att analysera utfall av genomförda aktiviteter, dra slutsatser som du använder för att optimera och förbättra insatser framåt. Då vi är en organisation där det händer mycket, inte minst just nu så förväntar vi oss att du likt oss gillar förändringar och att jobba i en tempofylld miljö.

Har du dessutom erfarenhet från att arbeta med marknadsföring inom IT och/eller konsultbranschen ses det som mycket meriterande.

Det praktiska
Start: Senast 1 februari 2022, men gärna tidigare

Omfattning: Heltid, vikariat på ca 1 år

Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg eller Göteborg

Sista ansökningsdag: 15/12, men gå inte och dra på din ansökan då vi tillämpar löpande urval.

Övrigt: Tjänsten kan innebära resande inom Sverige

Har du frågor om tjänsten så kontakta Head of Marketing Carolina Jarl på? carolina.jarl@fellowmind.se eller 0707-445797. Rör det specifikt rekryteringsprocessen så hör av dig till Anders Larsson på anders.bj.larsson@fellowmind.se eller 0736-448550

Om Fellowmind
Fellowmind är ett Europeiskt marknadsledande företag som påskyndar sina kunders digitala transformation. Genom Microsofts molnbaserade lösningar för affärssystem, dataanalys, CRM, intranät och digitala samarbetsverktyg kan de erbjuda en komplett digitalisering av kundernas kärnverksamhet. Fellowmind lägger även fokus på slutanvändarna och hjälper dem att lära sig och anpassa sig till nya applikationer som förenklar deras arbete. Bolaget grundades 2005 och är nu aktivt i sex länder - Danmark, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen och Sverige.

Ansök nu

System Manager Microsoft 365 till Orango

Systemadministratör
Läs mer Okt 20
I takt med att vi på Orango tillsammans med våra svenska systerbolag Endeavor (https://endeavor.se/) och DQC (https://www.dqc.se/) inom Fellowmind (https://fellowmindcompany.com/)växer ställs det allt högre krav på våra interna system, inte minst med tanke på vår verksamhet som en av de ledande leverantörerna av verksamhetsnära IT. Vi är ju trots allt 450 medarbetare där majoriteteten är IT-konsulter och där samtliga är beroende av att våra lösningar i Microsoft 365 fungerar. Vi är med andra ord tuffa kravställare! Men vi är också lite av ”skomakarens barn” för hos oss kommer kunden alltid först, vilket gör att tiden kanske inte alltid funnits fullt ut att fokusera på våra egna system i den utsträckning vi skulle önska.

Därför är det nu hög till att tillsätta denna nya tjänst som System Manager med fokus på Microsoft 365. Utöver det kan det bli ytterligare andra kringsystem som kommer ligga under ditt ansvar. Erfarenhet av Microsoft Azure, DevOps, systemförvaltning och projektledning ses som positivt. Rollen är ny i sig, men har tidigare sköts med delat ansvar inom organisationen.

I rollen som System Manager agerar du ledningsfunktion över förvaltningen av vår interna Microsoft 365-miljö och ansvarar för:

- systemen i dess helhet
- systemens förvaltning
- ekonomiska frågor kring systemen
- beslut om nyutveckling, vidareutveckling och avveckling av system (efter utredning)
- att supportfunktion finns kring system
- att systemen stöder verksamheten
- kontakter och samverkan med företrädare för närliggande system
- upprättande av systembeskrivning och instruktioner
- utbildning i systemen


Utöver det kommer du ansvara för att driva projekt kopplade till våra interna system vilket kan röra exempelvis uppgraderingar eller nya bolag där systemen ska implementeras. Rollen har en stor mix av både strategiskt och operativt arbete då du till stora delar är involverad i det dagliga arbetet.

I rollen kommer du ha kontakt med hela organisationen då Microsoft 365 utgör en viktig del i vår systemflora och används av samtliga medarbetare i regionen. Du ingår i ett team med vår IT Operations Manaager som sköter infrastruktur och drift samt vår System Manager ERP med focus på vårt interna ERP och kringliggande system. I rollen rapporterar du till vår CIO Lars Mantefors (https://www.linkedin.com/in/lars-mantefors-71a912b/)

Lite om vad du får hos oss:
- Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
- En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
- Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
- Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
- Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
- Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)


Vi söker dig som:
- Arbetar i en liknande roll som denna alternativt i en roll som konsult med fokus på implementering och förvaltning av administrativa system
- Djupgående kunskap inom Microsoft 365 och Azure. Kunskap inom DevOps och Projektledning är meriterande
- Har erfarenhet från en projektstyrd organisation
- Är strukturerad och har ett strategiskt förhållningssätt
- Har en hög servicegrad, är kommunikativ och en god problemlösningsförmåga


Det praktiska:
- Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
- Omfattning: Heltid, kontorstider, resor främst inom Sverige förekommer
- Placering: Vårt centralt placerade kontor i Malmö
- Sista ansökningsdag: 14/11, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Ansök nu

WMS-konsult inom Dynamics 365

Logistikingenjör
Läs mer Sep 22
”I min roll måste jag förstå hela sammanhanget hos kunden och i affärssystemet för att sy ihop bästa möjliga lösning. Att arbeta inom en specifik bransch, nämligen fordon och tunga maskiner, är utmanande och roligt där jag tillsammans med kollegor får lösa komplexa problem. Det är roligt att vara expert inom en specifik bransch och desto duktigare blir man ur ett verksamhetsperspektiv på att möta kunder och förstå deras behov. Det här är en bransch som ofta ligger nära ens egna liv, man ser maskiner och fordon överallt i sin vardag, vilket är väldigt roligt. Det har under åren skett stora förändringar med t.ex. tjänstefiering och det är en bransch i ständig utveckling vilket är väldigt roligt. ” Så beskriver Yuko Lindgren varför hon stormtrivs i rollen hos oss på Orango.
Den här tjänsten riktar sig till dig som idag arbetar med Warehouse Management i Dynamics365 Supply Chain Management. Med andra ord sitter du troligtvis hos någon av våra konkurrenter eller på kundsidan. Därför känns en klassisk punktlista över arbetsuppgifter överflödig, för dessa har du koll på och känner dig bekväm i. Istället så fokuserar vi vad vi kan erbjuda dig, nämligen;
Branschens Vassaste Dynamics-partner!
Vi gissar på att du troligtvis känner till oss någotsånär sedan tidigare och därför vet att vi är en av de Dynamics-partners som vuxit allra mest de senaste åren. Idag är vi över 80 extremt kompetenta kollegor som arbetar med D365FO. Vårt fokus ligger på implementering snarare än förvaltning och utan att försöka att låta alltför skrytsamma så sitter vi nog med ett par av de mest spännande projekten som just nu pågår i Sverige. Här skulle vi ju vilja ”namedroppa” ett par av dessa, men sekretessavtal gör det omöjligt. Däremot så kanske du vet vilka det handlar om. Utöver det har vi ett par riktigt spännande projekt i pipelinen! I rollen kommer du framförallt att arbeta i projekt mot kunder med verksamhet inom fordon och tunga maskiner, ett område där vi har spetskompetens och känner en stolthet i det kundvärde vi levererar. Hos oss kommer du få möjligheten att utveckla dig inom detta område för att bli riktigt vass och känna samma stolthet som vi gör.
Andra saker som gör att vi sticker ut näsan och kallar oss Branschens Vassaste Dynamics-partner är att vi:
Har chefer som är chefer på heltid. Våra Team Managers har inget eget debiteringskrav likt många andra, vilket gör att de kan fokusera på medarbetarna fullt ut. För vi vet att med delade roller blir det varken hackat eller malet
Har vertikaliserat oss. Vi vill vara specialister på vad vi gör och har därför specialiserat oss mot två branscher; Automotive & Equipment och Avfall & Återvinning, och inom dessa kan vi med säkerhet säga att ingen ”slår oss på fingrarna”
Är en del av Fellowmind. Som en del av en av de största Dynamicspartnerna i Europa står vi starka på marknaden, med ett nära samarbete med Microsoft och kan erbjuda en hel del internationella projekt för den som lockas av det

Listan på exempel kan göras betydligt länge, men då är risken att annonsen blir för lång för att publiceras. Men känner du att du vill veta mer om varför jag verkligen tycker att vi är branschens vassaste Dynamics-partner så slå mig en signal på 0736-448550 så berättar jag gärna mer.
Vem söker vi då?
Som du säkerligen förstått så söker vi dig som idag jobbar i en likvärdig tjänst med fokus på WMS i D365 hos någon av våra konkurrenter eller på kundsidan, men som saknar något! Kanske har du hamnat i ett ”inte-lika-kul-projekt”? Eller så sitter du kanske med gammal teknik (AX2009/2012) och inte får in de där 365-projekten som du önskat dig? Kanske saknar du teamkänslan och att ha en chef som är tillgänglig när du behöver det som mest? Eller…? Ja skälen kan vara många, men oavsett vilket så är vi övertygade om att vi kan erbjuda något som är bättre!
Ja, och givetvis så är du nyfiken på att vässa din kompetens inom fordon och tunga maskiner och bli en del av ett riktigt kompetent team!
Det praktiska
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: På något av våra kontor i Stockholm (Södermalm), Göteborg, Malmö eller Halmstad
Då vi förespråkar en närhet till både kund och projektteam så kommer resor vara aktuella i rollen, om än att mycket kan skötas på distans (inte minst i dessa tider)
Sista ansökningsdag: 17/10, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Ansök nu

Logistikkonsult Dynamics 365 Business Central/NAV

Logistiker
Läs mer Aug 26
Något som utmärker oss på Orango, och Fellowmind som vi är en del av, är att vi numera sällan jobbar i rena ERP-projekt utan vi pratar snarare om plattformsprojekt där vi kan leverera på hela Microsoft plattform där vi förutom vår BC/NAV avdelning har specialistgrupperingar inom BI, Integration/Azure, CRM (CE) och Modern Workplace vilket gör att vi kan addera ett än större värde till våra kunder.

Nu fortsätter vi att växa och rekryterar ytterligare en (eller två, tre…) Logistikkonsult(er).

OM TJÄNSTEN

Din primära arbetsuppgift hos oss är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina processer inom logistik, lager och orderflöden. Detta gör vi tillsammans i ett projektteam där vi med samlad kompetens förstår kundens hela verksamhet och hjälper dem i arbetet med att implementera ett nytt affärssystem, anpassa det och/eller uppgradera. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum och för att nämna några:

- Förstudiearbete för att identifiera kundens fulla behov och därefter ta fram lösningar. Det kan vara standardlösningar men också unika lösningar anpassade för just kundens behov
- Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i affärssystemet
- Hjälpa och coacha kunderna vidare med sina verksamhetsprocesser
- Hjälpa kunderna att få ut det mesta av sin Business Central-installation


Med utgångspunkt i vår värdegrund OPEN - Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.

Våra arbetsformer innebär att ditt projektteam kan vara både större och mindre karaktär samt att ditt arbete utförs på vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider är vi givetvis många som arbetar hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för). Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.

VI SÖKER DIG SOM:

Vi söker primärt dig som idag arbetar i en likande roll som konsult inom Dynamics 365 Business Central/NAV men som av någon anledning känner att något saknas. Kanske känner du inte att du utvecklas och jobbar inte med de senaste versionerna. Eller så saknar du sammanhållningen som är något vi lägger ett stort fokus på. Kanske känner du att ni inte är tillräckligt stora för att kunna erbjuda den bredd som vi nämnt ovan. Oavsett vad så är vi övertygade at vi har något att erbjuda dig!

En annan ingång till rollen kan vara att du sitter på det vi benämner som kundsidan som avancerad användare och har således god förståelse i Business Central/NAV och troligtvis fungerat som exempelvis kravställare/stake holder gentemot systemleverantör men nu har ett intresse av att ta steget till en konsultroll.

Som person tror vi att du har förmågan, intresset och kreativiteten som krävs för att utmana både Orangos och våra kunders processer. Vi söker dig som är driven, har ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat. Likaså är du en teamplayer som likt oss tror på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du har god erfarenhet av att prioritera och strukturera ditt arbete.

Till dig som går igenom nålsögat i vår rekryteringsprocess så erbjuder vi (förutom en fantastisk tillväxtresa) det som vi vill påstå är:

Branschens bästa arbetsplats!

Jag vet! Varje bolag med ett uns självaktning säger samma sak; medarbetarna är det viktigaste i verksamheten, vi är ett värderingsstyrt bolag och så vidare… men är det så FOR REAL? Jag vill i alla fall påstå det och här är lite om vad som erbjuds hos oss;

- Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
- En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
- Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
- Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
- Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
- Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)


DET PRAKTISKA

Start: Förslagsvis under hösten, men vi har givetvis förståelse för om du sitter på en längre uppsägningstid än så

Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter

Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Jönköping eller Stockholm

Sista ansökningsdag: 30/9, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Ansök nu

Ekonomikonsult inom Dynamics 365 Business Central/NAV

Redovisningskonsult
Läs mer Aug 26
Något som utmärker oss på Orango, och Fellowmind som vi är en del av, är att vi numera sällan jobbar i rena ERP-projekt utan vi pratar snarare om plattformsprojekt där vi kan leverera på hela Microsoft plattform där vi förutom vår BC/NAV avdelning har specialistgrupperingar inom BI, Integration/Azure, CRM (CE) och Modern Workplace vilket gör att vi kan addera ett än större värde till våra kunder.

Nu fortsätter vi att växa och rekryterar ytterligare en (eller två, tre…) Ekonomikonsult(er).

OM TJÄNSTEN
Din primära arbetsuppgift hos oss är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina finansiella affärsprocesser. Detta gör vi tillsammans i ett projektteam där vi med samlad kompetens förstår kundens hela verksamhet och hjälper dem i arbetet med att implementera ett nytt affärssystem, anpassa det och/eller uppgradera. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum och för att nämna några:

- Förstudiearbete för att identifiera kundens fulla behov och därefter ta fram lösningar. Det kan vara standardlösningar men också unika lösningar anpassade för just kundens behov
- Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i affärssystemet
- Testning, parametersättning och migrering av data
- Hjälpa och coacha kunderna vidare med sina verksamhetsprocesser
- Hjälpa kunderna att få ut det mesta av sin Business Central-installation


Med utgångspunkt i vår värdegrund OPEN - Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.

Våra arbetsformer innebär att ditt projektteam kan vara både större och mindre karaktär samt att ditt arbete utförs på vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider är vi givetvis många som arbetar hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för). Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.

VI SÖKER DIG SOM:

Vi söker primärt dig som idag arbetar i en likande roll som ekonomikonsult inom Dynamics 365 Business Central/NAV men som av någon anledning känner att något saknas. Kanske känner du inte att du utvecklas och jobbar inte med de senaste versionerna. Eller så saknar du sammanhållningen som är något vi lägger ett stort fokus på. Kanske känner du att ni inte är tillräckligt stora för att kunna erbjuda den bredd som vi nämnt ovan. Oavsett vad så är vi övertygade at vi har något att erbjuda dig!

En annan ingång till rollen kan vara att du sitter på det vi benämner som kundsidan som avancerad användare och har således god förståelse i Business Central/NAV och troligtvis fungerat som exempelvis kravställare/stake holder gentemot systemleverantör men nu har ett intresse av att ta steget till en konsultroll.

Som person tror vi att du har förmågan, intresset och kreativiteten som krävs för att utmana både Orangos och våra kunders processer. Vi söker dig som är driven, har ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat. Likaså är du en teamplayer som likt oss tror på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du har god erfarenhet av att prioritera och strukturera ditt arbete.

Till dig som går igenom nålsögat i vår rekryteringsprocess så erbjuder vi (förutom en fantastisk tillväxtresa) det som vi vill påstå är:

Branschens bästa arbetsplats!

Jag vet! Varje bolag med ett uns självaktning säger samma sak; medarbetarna är det viktigaste i verksamheten, vi är ett värderingsstyrt bolag och så vidare… men är det så FOR REAL? Jag vill i alla fall påstå det och här är lite om vad som erbjuds hos oss;

- Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
- En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
- Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
- Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
- Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
- Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)


DET PRAKTISKA

Start: Förslagsvis under hösten, men vi har givetvis förståelse för om du sitter på en längre uppsägningstid än så

Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter

Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Jönköping eller Stockholm

Sista ansökningsdag: 30/9, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Ansök nu