Malmö: Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-05-21 // Varaktighet: Heltid

BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,1 mdr SEK under 2019 och har cirka 260 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem. Arbetsuppgifterna innebär ansvar för inköpsplanering, orderläggning, lagerstyrning, leveransbevakning och registerunderhåll. Du bistår även våra produktchefer med inköp för leverans direkt till kund. Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är nyfiken och tycker det är kul att lära sig nya saker. Du är en person som ofta ställer frågor om hur saker fungerar och vill gärna förstå helheten om hur allt hänger ihop. Som person är du också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: regelbundna resor till vår site i Norrköping och övriga delar av landet ingår i tjänsten
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Rosmarie Lundström, produkt- och inköpschef, rosmarie.lundstrom@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6 juni 2021, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Inköpare.

Strategic Technical Purchaser

Läs mer Sep 16
Aimpoint AB är det företag som skapade och utvecklade rödpunktsiktet, vilket vi idag är världsledande leverantör av. Aimpoints sikten används på den civila jakt- och skyttemarknaden samt av polis och militär. Företaget har 250 anställda och omsätter ca: 1 MDKR. Försäljningen i USA sker via vårt amerikanska dotterbolag, Aimpoint Inc.

Vårt huvudkontor ligger i Malmö och alla våra produkter är tillverkade i Sverige. Våra produktionsenheter finns i Malmö och Gällivare.

Aimpoint är ett företag inom Sandberg Development-koncernen. För mer information om företaget, besök gärna www.aimpoint.se (http://www.aimpoint.se/)

Strategic Technical Purchaser

Aimpoint växer och det här är din chans att kliva ombord på en fantastiskt spännande resa!

Ta chansen att arbeta med härliga kollegor på en utvecklande arbetsplats.

Du ingår i ett inköpsteam som består av både Strategiskt- och Operativt inköp. Du bidrar med ett strategiskt och tekniskt tankesätt. I din roll agerar du även som rådgivande part till verksamhetens olika delar och har hand om komplexa frågor. Rollen innebär till stor del arbete i projektform, där du arbetar parallellt med 2-3 olika projekt av varierande karaktär. Arbetsuppgifterna varierar stort beroende på projekt. Projektgrupperna består av personer från alla olika discipliner inom R & D, Product Managers, Quality och Marketing. Din roll i projekten är att bidra med din kompetens gällande komponentinköp och hur utformningen av produkten påverkar sourcing kostnader. Du har daglig kontakt med leverantörer gällande avtal, prisförhandlingar, förfrågningar och leveransuppföljning. Du arbetar även med utvärdering av befintliga leverantörer och initierar nya samarbeten.

Som person är du bra på att skapa goda och långsiktiga relationer. Du är driven och strukturerad och van vid att jobba med olika projekt parallellt. En stor fördel är om du har kännedom om olika tillverkningsprocesser och du måste kunna läsa och förstå tillverkningsritningar för mekanik- och elektronikprodukter. Vi ser att du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera en varierande arbetsbelastning. Du räds inte att ge dina kollegor en hjälpande hand och tycker det är självklart att alla hjälper till när det krävs. Framför allt är du en flexibel och prestigelös person som trivs bäst i en roll med många kontaktytor.

Det förekommer resor i tjänsten, mestadels inom Sverige och Europa men en del resor kommer även gå till Asien (runt 20 övernattningar/år).

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

- Universitets- eller högskoleutbildning, gärna inom maskin eller elektronik
- Erfarenhet av strategiskt inköp
- Stor teknisk förståelse
- Erfarenhet från producerande verksamhet
- Van att arbeta i Office, meriterande är om du har arbetat i Jeeves
- Svenska och engelska ska vara flytande i tal och skrift
- B-körkort




För att trivas och lyckas i denna roll bör du vara en driven förhandlare med lång erfarenhet av internationellt inköp för tillverkande industri.

I din karaktär ligger att vara driven och orädd för ovana situationer. Du har en självklar förmåga att prioritera med leverans och kvalitet i fokus. Du är van sedan tidigare att arbeta tvärfunktionellt med andra enheter inom företaget så som till exempel R&D, Quality, Operations eller Marketing.

Övriga egenskaper vi värdesätter är förmåga att arbeta självständigt och i grupp, initiativförmåga och engagemang. Att ha förmågan att arbeta kreativt, analytiskt och strukturerat i problemlösande miljö ser vi som en självklarhet för rollen.

Precis som vi, gillar du att ha roligt på jobbet och ser mötet med andra människor som både utmanande och stimulerande där samarbetet med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet.

Du ansöker till tjänsten genom vår karriärhemsida.

Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta:

Senior Recruiting Specialist Joacim Larsson 0709-792757 Då vi arbetar med löpande urval önskar vi ha din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Purchaser

Läs mer Sep 13
Are you a service minded professional ready for a new exciting challenge?

Our business is booming and we are expanding our Sourcing team with a Purchaser. You will become an important member of a growing team, in a company filled with committed, driven and curious co-workers from all corners of the world.

Welcome to apply and join us on our journey into the future!

This is us

J2 Sourcing is an independent distributor of electronics components. We specialize in solving production component shortages for our wide customer base, by using our worldwide network of suppliers. We are a growth company operating in a fast-moving industry on a global market where the sun never sets, which requires a high pace and high degree of flexibility from us.

This is Your job

This is a varied role, where your main responsibilities will include:

Purchasing

Monitoring purchases, follow-up on deliveries and resolving of any deviations

Supplier Management and Inventory Management

Order Processing as well as other administrative tasks

This is You

To succeed in the role and at the company, you probably hold a Supply Chain Degree and have a few years of experience from a similar role. You are analytical, solution-oriented and always up for a challenge! You thrive in a fast-changing business environment and take great responsibility for your work.

You speak and write Swedish as well as English on a high level. Any additional languages, will be a great advantage. Experience from Visma or a similar ERP system is an advantage for this Malmö based full-time position based in Malmö.

We look forward to hearing from you!

Ansök nu

Inköpare Major Components Malmö!

Läs mer Jan 12
Nu söker vi efter en ny Inköpare till vårt inköpsteam på RWE Renewables, det är en ny roll där du som Inköpare kommer ansvara för Major Components.

På RWE Renewables har vi ett stort driv i att förändra miljön, vill du förändra världen med oss?




Om rollen
Nu har du möjligheten att påbörja en ny resa med oss på RWE Renewables i en inköpsroll där du får möjligheten att driva projekt med mycket ansvar.
Som ansvarig för Major Components kommer du ansvara och stödja flera delar inom bolaget. Rollen består till stor del av utveckling och implementering inom nya områden.

Du kommer bland annat vara med och utveckla samt Implementera:

* Utveckling, implementering och hantering av inköpsstrategier för större komponent- / reservdelskontrakt
* Utveckling av en optimerad och standardiserad upphandlingsprocess för reservdelskontrakt
* Utveckling och implementering av ramavtal för större-komponent-/reservdelsentreprenader
* Utveckling och implementering av en aktiv leverantörsrelationshantering med komponenttillverkarna för våra onshore- och havsbaserade vindkraftsgeneratorer

Utöver ovan kommer du även att arbeta med förhandling och inköp av kontrakt samt arbeta i projekt inom våra globala projekt land och havsbaserade vindkraftsprojekt.

I rollen kommer du utgå från vårt huvudkontor i Norden som är i Malmö vid Triangeln, så goda pendlingsmöjligheter finns, i tjänsten ingår vissa resor till våra vindkraftsanläggningar.
Rollen är en central roll på RWE Renewables där du kommer arbeta brett med flera olika avdelningar som utveckling, konstruktion och operations.


Om dig som vi söker
För att du som söker denna spännande roll ska få de absolut bästa förutsättningarna tror vi att du har en relevant högskoleutbildning eller några års arbetserfarenhet från en inköpsorganisation.
Vi vill gärna att du har erfarenhet av stora inköp/anbud från någon typ av industri, kraftverk, vindkraftsverk eller infrastrukturprojekt.


Som person ser vi gärna att du är noggrann, ansvarsfull och gillar att arbeta med inköp.
En viktig egenskap är att driva sin egen utveckling framåt.
Du gillar att arbeta i team och är en god lagspelare men kan även jobba på egen hand utan att tappa fokus mot målet.


För dig som har viljan att utvecklas inom en bransch som satsar inför framtiden, ges goda möjligheter till professionell utveckling inom RWE. Arbetet som Senior Inköpare är fritt och du får väldigt stora möjligheter att påverka ditt arbete.


Då en stor del av kontakten sker på engelska så vill vi gärna att du är flytande i både tal och skrift i engelska samt svenska.


Alla är lika olika och alla är välkomna på RWE! På RWE arbetar vi aktivt för en ökad mångfald och jämställdhet, för att vi vet att det föder goda resultat. Därför är just DU intressant för oss.

Vi erbjuder:
I Norden är vi cirka 130 medarbetare med huvudkontor i Malmö. Vi är en del av energikoncernen RWE med höga ambitioner om förnyelsebar energi. Vi befinner oss i startgroparna av vår resa tillsammans med ungefär 3500 kollegor i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Pacific. Vår kultur präglas av entreprenörskap, öppenhet och engagemang. Hos oss kommer ditt arbete värdesättas högt och relationer, utveckling och glädje kommer vara ens stor del av din vardag.
I linje med våra tillväxtambitioner utvidgar vi vår portfölj med nya förnybara tillgångar, Hoppas du vill följa med på resan!

Välkommen att söka redan idag, men dock senast 9e februari, rekrytering kan påbörjas innan sista ansökningsdag.
Bifoga gärna dina ansökningshandlingar på engelska.

Ansök nu

Junior inköpare

Läs mer Jan 24
Nytt
Setrab AB utvecklar och tillverkar kundanpassade, högkvalitativa värmeväxlare till fordonsindustrin och andra maskinapplikationer. Våra kunder är många av världens premiumbilmärken, exempelvis Audi, Bentley, Ferrari, Lamborghini, BMW, Jaguar Land Rover, McLaren och Mercedes. På vårt huvudkontor i Malmö/Limhamn är vi drygt 50 personer som fokuserar på försäljning, utveckling, inköp, kvalitetsarbete och produktion. Hit söker vi nu en:
Junior inköpare
Din roll
Du kommer att vara en del av vår inköps- och supply chain-avdelning som finns både i Sverige och Polen. Du arbetar både självständigt och i grupp tillsammans med inköp, produktionsplanering och kundservice. Dina arbetsuppgifter blir bland annat:
Löpande inköp och kontakt med leverantörer av produktionsmaterial.
Löpande inköp till övriga verksamheter.
Löpande arbete i affärssystem och kundportaler.
Delar av tiden kommer du även att jobba med logistik och se till att rätt saker kommer till rätt ställe vid rätt tidpunkt.



Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen måste du ha lätt för att etablera personliga kontakter och vara duktig på att bygga och vårda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga. Du har integritet och när det krävs även skinn på nästan. Du är självgående men också en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och vill att du är en person som tar ansvar och är strukturerad, prestigelös och lösningsorienterad. Du bidrar till en god stämning både bland dina kollegor och i relationen till våra intressenter.
Krav
Relevant utbildning inom inköp/ekonomi/logistik, alternativt motsvarande erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i produktionsmiljö.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper i MS Office-paketet samt erfarenhet av arbete i affärssystem.

Om Setrab
Vårt företag befinner sig i ett spännande och expansivt skede. Vi är en del av det kinesiska företaget Yinlun med verksamhet i Kina, Europa, USA och Indien. Vi är ett väl fungerande och sammansvetsat team, stolta över vår kompetens och vårt driv. Vi har korta beslutsvägar och tror på att vi når framgång genom att jobba tillsammans. Så varmt välkommen att bli en del av ett gäng duktiga, trevliga och hjälpsamma kollegor.
Ansök
Du söker tjänsten genom den här länken: https://workspacerecruit.com/lediga-jobb/junior-purchaser-logistics-coordinator-to-setrab/


Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka.
Contact:
Om du har frågor kring företaget eller tjänsten är du välkommen att kontakta:
Fredrik Serger, CEO, 040-15 80 65 eller fredrik.serger@setrab.com
Ann Carlsson, HR Manager, 040-15 80 66 eller ann.carlsson@setrab.com

Ansök nu

Junior purchaser

Läs mer Jan 20
Do you want to be part of our expanding, innovative and international company? Setrab is growing and we need more brilliant minds to join us. Our work climate is open and supportive. We believe that our success comes from working together in cross-functional teams where everyone is accountable. We are now hiring:
Junior purchaser
About the role
You will be part of our purchasing department, handling purchasing of goods, materials and services. In this role your will also act as logistics coordinator, responsible for ensuring the right products are delivered to the right location on time. Our purchasing department has staff in both Sweden and Poland, working tight together to support our business and fulfil customer quality requirements.

Who are you?
To succeed in this role you must be structured, well organized and a self-motivated person. You are able to focus on details without losing sight of the big picture. As a person you are proactive and solution-oriented and are good at prioritizing and navigating in a fast-paced environment. You want to work in an organization where every person counts and where you have a great opportunity to influence and contribute to the development of our business.

Qualifications
Relevant training/education within purchasing, logistics and/or supply chain.
Experience of working in supply chain or logistics function, preferable within automotive or manufacturing industry.
Good knowledge of problem-solving methods.
Good knowledge and understanding of ERP-system and customer data systems.
Good communication skills. Ability to build relationships, both internally and externally.
Good knowledge and experience from Excel.
Fluent in Swedish and English, both verbal and written.


About Setrab
Our company is in an exciting and expansive phase. We are part of the listed Chinese company Yinlun with heat exchanger operations in China, Europe, US and India. We are a well-functioning team, proud of our competence and our drive. We have short decision paths and believe that we achieve success by working together. We value openness and good development opportunities for our employees. Read more about our company and our business at setrab.com.
Apply: Please send your application and CV as soon as possible through this link:
https://workspacerecruit.com/lediga-jobb/junior-purchaser-logistics-coordinator-to-setrab/
Contact:
If you have any questions regarding this position, you are welcome to contact:
Fredrik Serger, CEO, 040-15 80 65 or fredrik.serger@setrab.com
Ann Carlsson, HR Manager, 040-15 80 66 or ann.carlsson@setrab.com

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB .

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Jan 19
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom lagerinköp erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
ansvar för inköpsplanering
orderläggning
lagerstyrning
leveransbevakning och registerunderhåll

Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik och/eller erfarenhet av grossistverksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i rollen som inköpare. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som inköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften. Att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen är inget nytt för dig och du kan hantera detta på ett bra sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, vikariat tom april 2023
Resor: kan förekomma
Start: Omgående

Vill du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp, simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6/2 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Redovisningschef

Redovisningschef
Läs mer Nov 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Som redovisningschef ansvarar du för hela redovisningsprocessen från start till mål samt intern och extern rapportering för BE Group Sverige samt moderbolaget. Du arbetar med kvalificerad redovisning och har ansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen. Du arbetar självständigt med att tolka och implementera redovisningsstandarder K3 när det uppstår nya frågeställningar inom redovisningsarbetet. Du ansvarar även för att driva redovisnings- och skatterelaterade projekt. Du har ett genuint intresse för systemstöd och är nyckelanvändare av redovisningsmodulen i vårt affärssystem. I rollen ingår personalansvar för en ekonomiassistent.
Exempel på arbetsuppgifter:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Intern och extern rapportering
Granska kontoavstämningar för att säkerställa korrekt redovisning av tillgångar och skulder i bolagets finansiella rapporter
Årsredovisning
Organisera, planera och leda utvecklingsprocesser inom internkontroll och redovisning K3
Kontakt med revisorer, Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter
Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatter

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 9 personer. Vi är en internationell koncern där du även kommer att ha kontakt med andra bolag och samarbete med vår koncernredovisningschefen i samband med rapportering och andra redovisningsfrågor. Du rapporterar till Ekonomichef Sverige.
Vi söker dig som
är utbildad civilekonom eller motsvarande
har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda kunskaper inom aktuella redovisningsregler (K3).
har erfarenhet av att arbeta med rapportering, bokslut och revision
förstår och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
har ett genuint systemintresse (erfarenhet av systemimplementering meriterande)
har mycket goda kunskaper i Excel

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du tar stort ägandeskap för hela redovisningsprocessen och är analytisk i ditt tillvägagångssätt för att skapa en god processförståelse och för att på bästa sätt kunna utvärdera och optimera processen framåt. Du lämnar inget åt slumpen och är noga med att hålla deadlines. Du är en kvalitetsmedveten person som gärna säkerställer att arbetet blir korrekt. Vidare är du pålitlig och social med ett sinne för ordning och reda.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: omgående, enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef André Frodlund på andre.frodlund@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 16/12 2021.

Ansök nu

Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö!

Innesäljare
Läs mer Nov 9
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Ansök nu

Vi söker en driven Innesäljare till Malmö!

Innesäljare
Läs mer Sep 7
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 21 september 2021.

Ansök nu

Vi söker kundansvariga utesäljare till både Malmö och Göteborg!

Utesäljare
Läs mer Jun 10
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en person som drivs av att bygga långsiktiga kundrelationer och brinner för att göra affärer? I så fall har vi en spännande utmaning för dig i rollen som kundansvarig utesäljare!
Som kundansvarig utesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom Byggsegmentet. Denna tjänst kommer att innebära en kombination av att utveckla befintliga kundrelationer samt att bearbeta nya kunder. Du har eget kund- och budgetansvar och verkar även som tekniskt stöd. Du ansvarar för hela säljprocessen från planering och bearbetning till offertarbete, avtalsförhandling och uppföljning.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från stålbranschen sedan tidigare, gärna inom armering samt vana av ritningsläsning, men det är inget krav. Vi välkomnar även sökanden som har ett tekniskt intresse och en vilja att lära sig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som trivs att vara ute på fältet, har ett genuint intresse att göra affärer, triggas av utmaningar och att arbeta mot uppsatta mål. När du är ute och träffar våra kunder är detta personer med olika bakgrunder och olika typer av roller, det är därför viktigt att du har en god social kompetens för att kunna anpassa dig efter de olika situationerna du hamnar i. Trots att arbetet som kundansvarig utesäljare många gånger är självständigt tillhör du ett team på BE med både innesäljare och andra utesäljare samt stöttas av andra avdelningar som exempelvis inköp och teknisk försäljning. Det är därför viktigt att du också trivs med att tillhöra en grupp, har god kommersiell förståelse och vill bidra till att vi som bolag jobbar mot samma mål.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Just nu söker vi utesäljare till både Malmö och Göteborg. Ange i ansökan vilken ort du söker till.
Antal tjänster: 2
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten ingår, både över dagen men även med övernattning. Du erbjuds därför tjänstebil.
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Bygg Paul Johansson på paul.johansson@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24/6 2021.

Ansök nu

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Maj 21
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,1 mdr SEK under 2019 och har cirka 260 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem. Arbetsuppgifterna innebär ansvar för inköpsplanering, orderläggning, lagerstyrning, leveransbevakning och registerunderhåll. Du bistår även våra produktchefer med inköp för leverans direkt till kund. Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är nyfiken och tycker det är kul att lära sig nya saker. Du är en person som ofta ställer frågor om hur saker fungerar och vill gärna förstå helheten om hur allt hänger ihop. Som person är du också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: regelbundna resor till vår site i Norrköping och övriga delar av landet ingår i tjänsten
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Rosmarie Lundström, produkt- och inköpschef, rosmarie.lundstrom@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6 juni 2021, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu