Malmö: Förvaltningschef till HSB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Förvaltningschef till HSB i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-05-21 // Varaktighet: Heltid

Är du förvaltningsproffset som är trött på slentrianen och monotonin? Är du nyfiken på att revolutionera traditionellt arbete med digitala lösningar? Nu har du chansen att ta på dig ledartröjan när HSB Malmö och Landskrona gör århundradets förändringsresa!

HSB befinner sig i en omfattande omställning, där hela verksamheten digitaliserar och moderniserar i olika nivåer. Ett av spåren som HSB Malmö och Landskrona arbetar med är projektet ”Automatiserad brf”, framtidens sätt att driva förvaltning. I den här omställningen söker vi nu en trygg och passionerad person att leda vår förvaltning framåt.

Om tjänsten

Som affärsområdeschef för förvaltningen HSB Malmö och Landskrona får du en central roll i den omfattande utvecklingen av förvaltningens verksamhet, med ett tydligt effektivitets- och kundfokus. Du deltar i det stora förändringsarbetet som pågår inom koncernen och verkar för att bibehålla och förstärka förtroendet för HSB hos kunder och medlemmar. Du har budget- och personalansvar, samt leder förvaltningen mot gemensamma mål. Du rapporterar till vice VD.

I rollen har du ett ledarskap för fem medarbetare varav tre chefer. (ekonomiska och tekniska tjänster samt fastighetsservice) Ledarskapet kommer att innebära ett stort ansvar att coacha och utveckla dina ledare för att öka effektivitet och produktivitet, samt anpassa sig till nya sätt att jobba. Vidare förväntas du utveckla din organisation med tydliga roller, ansvar och mandat för att nå en stark sammanhållning.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Skapa ett arbetsklimat präglat av engagemang och motivation

- Utveckla organisationen och stärka och öka samarbetet

- Stärka affärsmannaskap inom förvaltningen

- Utveckla tjänsteutbudet gentemot kund ur ett helhetsperspektiv

- Verksamhetsplanering/-utveckling och uppföljning av resultat

- Utveckla kvalitet och kundnöjdhet genom ständiga förbättringar

- Budget- och prognosarbete

Om dig

För att lyckas i rollen behöver du vara en tydlig, strukturerad och engagerande ledare. Du har god erfarenhet av ledarskap, förändringsarbete och förvaltning. Din utbildningsbakgrund är troligen akademisk eller så har du likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt. Som person är du trygg i din kunskap och kan både lyssna in andras åsikter och stå upp för dina egna.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett jobb med många möjligheter, stor frihet där människor och affären är centrum. Här får du vara delaktig i den spännande utvecklingen av HSB i en tid när vi gör den största förändringsresa HSB har varit med om. HSB har välmående föreningar med en stabil ekonomi vilket ger dig som förvaltningschef ett stort utrymme att utveckla en hållbar förvaltning. Du kommer att ingå i den operativa ledningsgruppen där vägen är kort mellan tanke och handling, i gruppen ingår det fem personer med mycket erfarenhet och ett stort engagemang. Vi arbetar kontinuerligt med arbetsmiljön och ett honnörsord för oss är arbetsglädje.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar HSB med Insikta rekrytering och utveckling i Malmö. Ansök snarast dock senast den 15 juni via länken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Charlotte Olsson 070-6021911 charlotte@insikta.se Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Insikta inte emot ansökningar via e-post. Vi möter våra medlemmar och kunder bäst om vi speglar den mångfald som finns i samhället och välkomnar sökande som kan bidra till denna mångfald.

Om HSB

HSB Malmö som bildades 1925 och HSB Landskrona som bildades 1933 är två av Sveriges 26 självständiga HSB-föreningar. Sedan november 2020 samarbetar vi som en gemensam organisation för att skapa det goda boendet och tillsammans har vi drygt 55 000 medlemmar i Malmö, Landskrona, Burlöv, Svalöv, Svedala, Kävlinge, Trelleborg och Vellinge. HSB Malmö äger omkring 2 300 hyresrätter och förvaltar över 30 000 bostadsrätter, HSB Landskrona äger drygt 570 hyresrätter och förvaltar fler än 3 000 bostadsrätter. Vi erbjuder också administrativa och tekniska konsulttjänster till såväl fastighetsägare som bostadsrättsföreningar. Tillsammans är vi drygt 170 anställda.

Pressmeddelande 20210521

HSB Malmö har fastighetsbranschens mest jämställda arbetsvillkor, enligt Nyckeltalsinstitutet som delar ut utmärkelsen ”Excellent Arbetsgivare” årligen.

Varje år delar Nyckeltalsinstitutet ut certifikatet ”Excellent Arbetsgivare” i olika kategorier till de bästa av sina kunder. För att få certifikatet i år krävdes ett resultat i nivå med percentil 90 i Nyckeltalsinstitutets databas.

HSB Malmö var i år fastighetsbranschens bästa företag i kategorin ”Mest jämställda arbetsvillkor”.

Läs mer om HSB på https://www.hsb.se/malmo/, https://www.hsb.se/landskrona/ och https://www.hsb.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Fastighetschef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Fastighetschef.

Property Manager (Fastighetsansvarig/Teknisk förvaltare), Scandic Triangel

Läs mer Mar 14
Nu söker vi en Property Manager till hotellet Scandic Triangeln.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Property Manager har du ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Property Manager?

Som Property Manager ansvarar du för att hotellet hålls i fint skick och är en trygg och säker plats för gäster och medarbetare. Scandic är hyresgäst och ansvarar driftmässigt för såväl hotellets egendom som byggnaden. Du arbetar proaktivt med brand- och säkerhet och håller i förebyggande och akut underhåll, både praktiskt och administrativt. Hållbarhet är ett viktigt ledord och du arbetar aktivt med att få in det i våra arbetssätt ytterligare. Property Manager rapporterar till hotelldirektören och ingår i hotellets lednings- och krisgrupp. Personalansvar för fastighetsskötare/-tekniker inom Property Services.

Arbetsuppgifter i rollen

• Säkerställa att myndighetskrav, åtaganden i hyresavtal samt att Scandics koncept och standarder följs • Vara Scandics kontaktyta i tekniska frågor och gränsdragning gentemot hyresvärden • Upprätta drift- och underhållsplan samt planera och delta i utförandet av daglig drift och underhåll av hotellet • Uppföljning av förbrukningar, rapportering av miljödata till myndigheter, Svanen™ etc • Analys och insatser för driftoptimering av byggnadens klimatsystem, värme och ventilation. • Budgetering och uppföljning • Systematiskt brandskyddsarbete, skalskydd och övergripande trygghets- och säkerhetsarbete, utbilda kolleger och nyanställda inom området

Vem är du?

Ansvarstagande och driv är A och O för denna tjänst, liksom struktur och organisationsförmåga. Du motiverar, handleder och deltar själv aktivt i det praktiska arbetet. Du har god förmåga att samarbeta och har stort fokus på gästnöjdhet och service

För rollen krävs erfarenhet inom teknisk förvaltning och teknisk utbildning på minst gymnasienivå. Du får gärna ha intresse för något av områdena el, VVS eller styr- och reglerteknik. Du behöver också ha goda kunskaper om brandsäkerhet, AFF-definitioner samt regelverk inom fastighet. Har du anläggningsskötarutbildning brandlarm & sprinkler och certifikat i Heta arbeten är det meriterande. I övrigt vill vi att du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps, på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, vår kultur och våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Property Manager (Fastighetsansvarig/Teknisk förvaltare), Scandic Segevång

Läs mer Dec 29
Vi som arbetar på Scandic har en stark gemenskap och vi ser efter varandra, hjälper till där det behövs och ser utveckling som en naturlig del av vårt arbete. Hos oss är en god stämning bland våra medarbetare det viktigaste för att kunna ge våra gäster en hotellupplevelse i världsklass.

Som Property Manager har du ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vi söker en Property Manager till Scandic Segevång i Malmö

Som Property Manager ansvarar du för att hotellet hålls i fint skick och är en trygg och säker plats för gäster och medarbetare. Scandic är hyresgäst och ansvarar driftmässigt för såväl hotellets egendom som byggnaden. Du arbetar proaktivt med brand- och säkerhet och håller i förebyggande och akut underhåll, både praktiskt och administrativt. Hållbarhet är ett viktigt ledord och du arbetar aktivt med att få in det i våra arbetssätt ytterligare. Property Manager rapporterar till hotelldirektören och ingår i hotellets lednings- och krisgrupp. Personalansvar för fastighetsskötare/-tekniker inom Property Services.

Arbetsuppgifter i rollen

- Säkerställa att myndighetskrav, åtaganden i hyresavtal samt att Scandics koncept och standarder följs
- Vara Scandics kontaktyta i tekniska frågor och gränsdragning gentemot hyresvärden
- Upprätta drift- och underhållsplan samt planera och delta i utförandet av daglig drift och underhåll av hotellet
- Uppföljning av förbrukningar, rapportering av miljödata till myndigheter, Svanen™ etc
- Analys och insatser för driftoptimering av byggnadens klimatsystem, värme och ventilation.
- Budgetering och uppföljning
- Systematiskt brandskyddsarbete, skalskydd och övergripande trygghets- och säkerhetsarbete, utbilda kolleger och nyanställda inom området

Vem är du?

Ansvarstagande och driv är A och O för denna tjänst, liksom struktur och organisationsförmåga. Du motiverar, handleder och deltar själv aktivt i det praktiska arbetet. Du har god förmåga att samarbeta och har stort fokus på gästnöjdhet och service

För rollen krävs erfarenhet inom teknisk förvaltning och teknisk utbildning på minst gymnasienivå. Du får gärna ha intresse för något av områdena el, VVS eller styr- och reglerteknik. Du behöver också ha goda kunskaper om brandsäkerhet, AFF-definitioner samt regelverk inom fastighet. Har du anläggningsskötarutbildning brandlarm & sprinkler och certifikat i Heta arbeten är det meriterande. I övrigt vill vi att du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps, på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, vår kultur och våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Verksamhetsområdeschef till strategiska projekt | Malmö

Läs mer Dec 18
Har du gedigen erfarenhet av att leda specialister och andra chefer med ett närvarande ledarskap? Är du van vid att leda och driva stora, komplexa ny- och ombyggnadsprojekt? I rollen som verksamhetsområdeschef får du möjligheten att strategiskt bidra till utvecklingen av utmanande projekt i en spännande miljö. Välkommen med din ansökan!

Gör skillnad. Varje dag.

Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer.

Vi är cirka 470 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger

Arbetsuppgifter

Verksamhetsområde strategiska projekts uppdrag är att ansvara för den samlade planerings- och byggprocessen från behovsanalys till idrifttagande vid ny- och ombyggnation i Region Skånes fastigheter. Verksamhetsområdets uppdrag är att ansvara för att genomföra strategiska byggprojekt med investeringar över 1 miljard kronor. Som verksamhetsområdeschef leder du via dina underställda chefer och du rapporterar till fastighetsdirektören. Du ingår i Regionfastigheters ledningsgrupp och har i uppdrag att stödja fastighetsdirektören i att styra och leda förvaltningen. I verksamhetsområdet finns ca 60 anställda inom bland annat projektledning och upphandling.

Som verksamhetsområdeschef samarbetar du i hög grad med övriga delar inom Regionfastigheter och Region Skåne och är en viktig representant för förvaltningen och tillika en ambassadör för Region Skånes värderingar. Du arbetar kontinuerligt med att planera, genomföra, följa upp och analysera ditt verksamhetsområde och använder resultat för att ständigt förbättra verksamhetsområdets resultat. Vidare ansvarar du för att säkerställa verksamhetsområdets kompetensförsörjning och omvärldsbevaka inom ditt område.



Kvalifikationer

Du har mångårig erfarenhet av att leda stora, komplexa ny- och ombyggnadsprojekt inom relevanta branscher, som exempelvis bygg, fastighet, anläggning eller industri. Du är van att arbeta via ett brett kontaktnät, såväl internt som externt, och trivs både i rollen som beställare som i kontakten med den interna kunden. Din förhandlingsvana är god och du är van vid att ansvara för avtalsuppföljning. Du har erfarenhet av att arbeta i och/eller samarbeta med offentlig verksamhet. Du har en relevant högskole-/universitetsutbildning, eller motsvarande kompetens som bedöms som likvärdig.

Vi söker dig som har gedigen chefserfarenhet och som motiveras av att skapa goda förutsättningar för underställda chefer att i sin tur leda verksamheten. Ledarskapet har en tydlig förankring i Region Skånes värdeord välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Ett närvarande ledarskap blir en naturlig konsekvens. Med tidigare erfarenhet av ledningsgruppsarbete är du van att verka utvecklingsinriktat i större och komplexa verksamheter.

I rollen som verksamhetsområdeschef får du möjligheten att strategiskt bidra till utvecklingen av stora, utmanande projekt i en komplex och spännande miljö.







Ansökan och kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Regionfastigheter med Jefferson Wells. För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Angela Ekelöf på angela.ekelof@jeffersonwells.se eller Magnus Hallberg på magnus.hallberg@jeffersonwells.se .

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontakter

Leo Hafstad Sveriges Ingenjörer 0725-89 77 68

Victor Lindén Vision 0724-68 55 94

Ansök nu

FACILITY MANAGEMENT SERVICE DELIVERY MANAGER - REAL ESTATE, EUROPE NORTH

Läs mer Dec 21
WHY WE WILL LOVE YOU
Simply because you have a passion for developing people and business. You are service minded, and customer driven. When you deliver results within a given framework, you are at your best! That includes contributing to an environment where the IKEA culture is a strong and living reality that embraces the diversity of co-workers and customers. We are also looking for someone that loves seeking new solutions - always keeping sustainability in mind. Sustainability from a facility management perspective is something you prioritize in your day-to-day working life - and truly believe in.


As an experienced leader, you love building strong relationships and excel in influencing and inspiring others. You are the kind of person that really believes in collaboration and co-creation – again, working with people and business together.


Ingka Group is in constant change, as the world around us. Therefore, you also need to be someone that embraces ambiguity and the unknown. So, with that said, having experience from working with change management and project management would be ideal.


To succeed as a FM Service Delivery Manager, you need:


• 3-5 years of experience from a managerial position
• Proven skills in developing people and provide support, coaching, training, and career direction to others
• Ability to communicate confidently and clearly in English
• 5-8 years of experience in a multi-unit facilities management organization, preferably in a high-volume retail sector.
• Preferred, academic degree or professional qualification in Facilities Management (or equivalent)
• Proven project management and change management experience
• Preferably, good knowledge of the IKEA culture and understanding of Facilities Management in IKEA


YOUR RESPONSIBILITIES
In the position as FM Service Delivery Manager, you will Lead people and manage all FM service deliveries in all units in the cluster to optimize the value and efficiency of each property in a sustainable way according to the real estate scope in Ingka.


Amongst other tasks you will:


• Responsible to ensure the delivery of FM services through the District and Site FM Managers.
• Responsible to make sure that each property is managed throughout its lifetime including safety, compliance, maintenance and improvement to ensure a safe and operational environment for the business, co-workers, customers and other stakeholders.
• Ensure implementation of relevant property management innovations, digital and technical solutions that meet the needs of the business and the many people
• Responsible to secure that each property is kept in safe and as new condition
• Coordinate and implement Facility Project delivery strategies.
• Manage and develop the district team members’ competence, performance and succession planning
• Create an environment where the IKEA culture is a strong and living reality that embraces the diversity of co-workers and customers.


You will report to the FM Manager (Cluster North). This position is placed in Malmö, Sweden.
The assignment requires you to travel on a regular basis since coworkers are placed in the Nordic countries.


ABOUT THIS WORK AREA
As engaged, open-minded and curious experts in all parts of the Real Estate business we take responsibility for the total business across the Ingka core businesses as a trustworthy, appreciated and wanted business partner. We secure new and maintain existing physical locations to meet the needs of the many people. We provide strategic insight based on our knowledge and understanding of the real estate portfolio in Ingka. We take the lead in delivering safe, compliant, sustainable and innovative property solutions – with Democratic design and life cycle cost on top of our mind. We actively maintain and secure that our properties are kept in relevant shape for the business.


LET'S CONNECT!
If you have questions regarding the recruitment process or other practicalities, please get in touch with Ulrika Petersson, ulrika.petersson4@ingka.ikea.com


Please send in your application as soon as possible but please no later than 2024-01-02.


We are looking forward to getting to know you soon!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Drifts- och underhållschef till Svenska kyrkan i Malmö

Läs mer Nov 6
Svenska kyrkan i Malmö söker Drifts- och underhållschef till Fastighetsavdelningen
Är du intresserad av att arbeta i fantastiska miljöer med allt från medeltida kyrkor till moderna byggnader för en av Sveriges största fastighetsägare? Trivs du med att arbeta aktivt med drift, underhåll och förvaltning? Stimuleras du av att arbeta i en mångfacetterad roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig Svenska kyrkan i Malmö söker till rollen som Drifts- och underhållschef!

Om fastighetsavdelningen inom Svenska kyrkan i Malmö
Fastighetsavdelningen är en av de verksamhetsstödjande funktionerna inom Svenska kyrkan i Malmö. Vi ansvarar för drift, underhåll, förvaltning och investeringar inom pastoratets byggnader. Fastighetsavdelningen utgörs av Fastighetschef, Projektledare med olika spetskompetenser inom områdena bygg, arkitektur, VVS och förvaltning, byggnadsantikvarie samt fastighets- och drifttekniker. Fastighetsavdelningen ansvarar även för lokalvård och Mark- och planarbeten.

Svenska kyrkan är i en förändringsfas som innebär att vi ser över arbetet med fastighetsbeståndet. Målet är att säkerställa förutsättningar för en god förvaltning och fortsatt långsiktig lokalförsörjning. Våra byggnader är av olika karaktär, olika ålder och med varierat behov av åtgärder när det gäller både omdanande, löpande underhåll och fastighetsutveckling. För att säkerställa hög kvalitet och långsiktighet i arbetet har vi inrättat en ny tjänst som Drifts- och underhållschef.

Om tjänsten
Som Drifts- och underhållschef kommer du att vara en viktig del av ett kompetent och trevligt team om 13 personer som utgår från fastighetsavdelningens kontor på Lindeborg i anslutning till S:t Mikael kyrka, ett stenkast från Hyllie station.

Du kommer att arbeta i nära samverkan med såväl interna som externa intressenter. Rollen som drifts- och underhållschef innebär att du kommer att arbeta med daglig drift, underhållsplaner och förvaltning av våra byggnader. Du kommer att vara en viktig del i arbetet med långsiktig planering och budget. Rollen innebär att ha ett övergripande ansvar för personal-, budget- och förvaltningsfrågor. Du rapporterar till fastighetschefen och arbetsleder fastighetstekniker, arbetsledare för lokalvårdarna och arbetsledare för mark- och planarbeten. Du kan se fram emot möjligheten att samarbeta med många olika yrkeskategorier med stor kunskap om traditionella metoder och material.

Vem är du?
Vi söker dig som har byggnadsteknisk utbildning och erfarenhet av att arbeta med drift, underhåll samt även inom förvaltning av byggnader. Du har ett stort intresse för kulturbyggnader och miljöer och erfarenhet av kontakt med konsulter, entreprenörer och hyresgäster är ett plus. Det en fördel om du har tidigare arbetslivserfarenhet från en politikerstyrd organisation. 

Rollen som drifts- och underhållschef ställer krav på självständighet, initiativförmåga samtidigt som det är viktigt att vara lyhörd för medarbetarnas och verksamhetens behov, vi söker därför dig med dokumenterad ledarerfarenhet. Vi tror att du är positiv, engagerad och flexibel som person, är du dessutom en relationsbyggare med god problemlösningsförmåga har du goda förutsättningar att lyckas i tjänsten.

Det är viktigt att du är positiv till Svenska kyrkans värderingar, verksamhet samt kulturhistoriska roll i samhället. Därmed lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2023-11-30

Om arbetsplatsen
Svenska kyrkan Malmö består av 6 församlingar och 21 kyrkor. Här finns även en kyrkogårdsförvaltning och stödfunktioner såsom HR, IT, ekonomi, kommunikation och fastighet. Sammanlagt är vi cirka 500 anställda samt många ideella och förtroendevalda.

Svenska kyrkan Malmö befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Vi formar framtidens kyrka i en snabbt växande storstad med landets yngsta befolkning, där 50% av invånarna är mellan 0–35 år. Utmaningarna i Malmö är stora samtidigt som möjligheterna är många. Med Malmö universitet, Öresundsbron, innovationer inom arkitektur, kultur och företagande, är Malmö en stad i framkant. Här finns också segregation och utanförskap och behovet av livstolkning och växande i tro och tillit är stort.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Insikta AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Insikta AB .

Team leader project engineering thermal system designs

Utvecklingschef
Läs mer Sep 3
Vill du vara med och driva ITBFs utvecklingsresa?

Välkommen till ett framgångsrikt bolag med rötterna i en entreprenörskultur där vi värdesätter ditt driv, kunskap och engagemang.

På ITBF (Industri-Teknik Bengt Fridh AB) utvecklar du globala kundprojekt inom termiska processer, energi-, och systemteknik, i nära samarbete med ledningen och det tekniska teamet. Rollen är ny och du är med och utvecklar både den, dig själv och bolaget genom att successivt tillsammans med dina kollegor ytterligare stärka bolagets leveransförmåga. ITBF har en lång historik av framgångsrika projekt som har gjort bolaget till ett mycket välkännt och välrenomerat bolaginom förbränningssystem. Potentialen för ytterligare tillväxt är stor varför vi söker rätt person att bidra såväl externt som internt till vår fortsatta utvecklingsresa. Tillverkning och testning sker i Arlöv.

Du arbetar dagligen nära VD och teknisk sälj-ansvarig, tankar kunskap och tar inledningsvis hand om alla inkommande förfrågningar, arbetar fram tekniska lösningar och säljer in dessa till kund tillsammans med VD och teknisk sälj-ansvarig. och utvecklar Så småningom utvecklar du i tight samarbete med dina kollegor egna tekniska lösningar och driver affärer med nyckelpersoner på internationella bolag inom processindustrin. Du rapporterar till VD, ingår i ledningsgruppen och utgår från ITBF:s kontor i Arlöv. Som vår Team leader project engineering jobbar du på en global marknad, resor ingår i tjänsten.

Vi erbjuder

Här är vi inte rädda för att ta hjälp av varandra för att tillsammans utvecklas och ha roligt på jobbet. Vi är en entreprenöriell organisation där du får möjlighet att växa snabbt. Du får stor frihet att utveckla projekten/affären och utveckla den tekniska och kommersiella verksamheten, både operativt och strategiskt. ITBFs nya ägare INIVI är uthålliga och långsiktiga.

I rollen:

Leda och utveckla projektförsäljningen

Utveckla globala kundprojekt

Skapa tekniska lösningar och kommersiella erbjudanden mot nya och existerande kunder

Identifiera framtida kundsegment där befintliga och nyutvecklade tekniska lösningar kan tillämpas

Skapa en marknadsföringsstrategi för att nå nya nischer där vår befintliga och nyutvecklad teknik kan ge framgång

Utveckla ITBFs partnerprogram

Vem är du

Vi tror att du är en utpräglad lagspelare. En utåtriktad doer och teknisk problemlösare som brinner för att tillsammans med teamet hitta smarta tekniska lösningar som gör våra kunder än mer effektiva och framgångsrika. Du gillar att jobba både nära kollegor och kund och får energi och känner engagemang av att vara en nyckelspelare genom hela processen från kundförfrågan, lösa tekniska och andra eventuella utmaningar tillsammans med dina kollegor, förhandla , göra avslut, tillverkning och leverans/driftsättning.

Kvalifikationer

Troligen är du civilingenjör inom maskin/energi, kemi- eller miljöteknik och har erfarenhet av internationell B2B försäljning eller projektledning inom industriell sektor. Avgörande är din erfarenhet av energi-, och systemteknik, med inriktning mot industriella processer och ditt intresse för att skapa och sälja konceptlösningar av tekniska produkter. Du behärskar svenska och engelska på en professionell nivå och har B-körkort.

Om ITBF

ITBF är ett nischat och marknadsledande bolag som utvecklar, konstruerar, tillverkar och levererar system för bland annat projekt inom direkt och indirekt processvärme, förvärmning, olika typer av processgas- och vätskerening samt brännarsystem. Vi är en nischad ledande tillverkare av högkvalitativa förbränningssystem som används globalt i bland annat olika typer av processvärmeanläggningar där det krävs hög precision av temperaturer energitillförsel genererade av olika typer av bränslen. Bolaget är baserat i Arlöv men verkar på en global marknad.

Framtiden- ITBF avser att 2023 gå in i en mer expansiv fas i syfte att utveckla såväl kundbas som interna processer. Bolaget har varit verksamt sedan 1969 och är med sin starka kompetens, erfarenhet och historik väl positionerat för att kunna växa inom såväl etablerade kunder, segment och geografier och nya områden.

Ansök

Ansök snarast men gärna senast 25/9, via länken genom att bifoga cv och skriva några rader om varför du är intresserad. Har du frågor eller bara vill veta mer, ring eller maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson charlotte@insikta.se 070-6021911.

Sökord

Projektingenjör energi-och systemteknik

Project manager

Manager of projects

Team leader process engineering

Projekt- och processutvecklare

Commercial thermal process engineer

Commercial thermal project engineer

Commercial technical project engineer

Ansök nu

Konsult inom strategisk kommunikation & hållbarhet till Aspekta

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 2
Tycker du om utmaningar och vill vara med och utveckla morgondagens hållbarhetskommunikation? Känner du till CSRD och EU:s Taxonomi?

Då kanske du är vår nästa stjärna på Aspekta. Vi förstärker nu vårt team med en konsult inom strategisk kommunikation med inriktning mot hållbarhet.

Allt fler företag måste förhålla sig till hållbarhet och behovet av råd och vägledning är stort. Vi söker dig som är nyfiken och gillar att lösa kommunikativa utmaningar, gärna i komplexa miljöer, tillsammans med passionerade kollegor och kunder. På Aspekta får du en varierande och händelserik arbetsmiljö som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Du kommer att få arbeta både strategiskt och operativt med spännande uppdrag inom många olika branscher och även bidra till att skapa nya affärer. Du utgår från vårt moderna och rymliga kontor i centrala Malmö.

Du är en skicklig skribent med erfarenhet av hållbarhetsfrågor och/eller hållbarhetskommunikation och har kännedom om relevant lagstiftning. I din roll som konsult agerar du både rådgivare och utförare och du är därför prestigelös och hjälpsam som person. Då arbetet kan innebära projektledarskap av såväl års- och hållbarhetsredovisningar som större kommunikationsprojekt är det viktigt att du är strukturerad, servicemedveten och har förmåga att leda och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har tre till fem års arbetslivserfarenhet och har akademisk utbildning med inriktning på exempelvis kommunikation, hållbarhet, statsvetenskap eller ekonomi.

Om oss

Aspekta är en byrå inom strategisk kommunikation med starkt fotfäste i södra Sverige. Sedan över 25 år hjälper vi verksamheter att kommunicera med sin omvärld i syfte att bygga relationer som ger bestående framgång. Vi arbetar med strategisk kommunikation som stärker en verksamhets varumärke, ger rättvisande värde på finansiella marknader, stärker motivationen hos medarbetare, mildrar effekterna av kriser samt påverkar beslut och formar opinioner. Vi erbjuder en arbetsplats med stort ansvar, snabbt tempo, utvecklande uppdrag och sist men inte minst - trevliga kollegor!

Ansökan

Är du intresserad av att arbeta tillsammans med oss på Aspekta? Skicka din ansökan via länken till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson. Om du har frågor så får du gärna maila charlotte@insikta.se, så återkommer vi. Ansök senast den 31 januari.

Ansök nu

Konsult inom strategisk kommunikation & hållbarhet till Aspekta

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 20
Tycker du om utmaningar och vill vara med och utveckla morgondagens hållbarhetskommunikation? Känner du till CSRD och EU:s Taxonomi?

Då kanske du är vår nästa stjärna på Aspekta. Vi förstärker nu vårt team med en konsult inom strategisk kommunikation med inriktning mot hållbarhet.

Allt fler företag måste förhålla sig till hållbarhet och behovet av råd och vägledning är stort. Vi söker dig som är nyfiken och gillar att lösa kommunikativa utmaningar, gärna i komplexa miljöer, tillsammans med passionerade kollegor och kunder. På Aspekta får du en varierande och händelserik arbetsmiljö som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Du kommer att få arbeta både strategiskt och operativt med spännande uppdrag inom många olika branscher och även bidra till att skapa nya affärer. Du utgår från vårt moderna och rymliga kontor i centrala Malmö.

Du är en skicklig skribent med erfarenhet av hållbarhetsfrågor och/eller hållbarhetskommunikation och har kännedom om relevant lagstiftning. I din roll som konsult agerar du både rådgivare och utförare och du är därför prestigelös och hjälpsam som person. Då arbetet kan innebära projektledarskap av såväl års- och hållbarhetsredovisningar som större kommunikationsprojekt är det viktigt att du är strukturerad, servicemedveten och har förmåga att leda och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har tre till fem års arbetslivserfarenhet och har akademisk utbildning med inriktning på exempelvis kommunikation, hållbarhet, statsvetenskap eller ekonomi.

Om oss

Aspekta är en byrå inom strategisk kommunikation med starkt fotfäste i södra Sverige. Sedan över 25 år hjälper vi verksamheter att kommunicera med sin omvärld i syfte att bygga relationer som ger bestående framgång. Vi arbetar med strategisk kommunikation som stärker en verksamhets varumärke, ger rättvisande värde på finansiella marknader, stärker motivationen hos medarbetare, mildrar effekterna av kriser samt påverkar beslut och formar opinioner. Vi erbjuder en arbetsplats med stort ansvar, snabbt tempo, utvecklande uppdrag och sist men inte minst - trevliga kollegor!

Ansökan

Är du intresserad av att arbeta tillsammans med oss på Aspekta? Skicka din ansökan via länken till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson. Om du har frågor så får du gärna maila charlotte@insikta.se, så återkommer vi. Ansök senast den 28 februari.

Ansök nu

Direktor till Skåne Stadsmission

Företagsledare
Läs mer Okt 20
Vill du ha en spännande ledarutmaning och bidra till ett bättre samhälle?
Som Direktor för Skåne Stadsmission får du två fokus: internt och externt ledarskap.

Uppdraget

I ditt interna fokus ingår att skapa en sund och effektiv organisation genom en god lednings- och styrningsstruktur. Under ditt första år kommer du att ha högt fokus på att lära känna verksamheten och den ledningsgrupp du leder. Du förväntas ta Skåne Stadsmission in i framtiden genom ett engagerat och inkluderat ledarskap, en entreprenöriell orientering men också med fokus på att leda verksamheten utifrån struktur, lagstiftning och en god arbetsmiljö. Ledningsgruppen har det operativa ansvaret för verksamheterna och ditt ledarskap präglas av helikopterperspektivet, synlighet och förmågan att leda genom andra ledare och chefer, skapa den gemensamma riktningen framåt i en starkt föränderlig värld. Du utvecklar, tillsammans med ledningsgruppen de interna processerna, stödjer och utvecklar ledarskapet i verksamheterna med särskilt fokus på att skapa en god framförhållning, planeringshorisont och långsiktig finansiering.

Ditt externa fokus innebär att utveckla synligheten och positionen för Skåne Stadsmission. I den rollen utvecklar du, tillsammans med din ledningsgrupp, påverkansarbete mot politiker, beslutsfattare, media och samhället i stort och skapar långsiktiga relationer med privata bidragsgivare och företagspartners i Skåne. Fokus ligger på regionala och lokala frågor, där arbetet för att förebygga och lindra effekterna av hemlöshet och fattigdom i Skåne.

På nationell nivå är vi medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner och där ingår du i styrelsen som direktor. Genom riksföreningen driver vi 10 stadsmissioner framför allt gemensamt påverkansarbete på nationell nivå, och du har en viktig roll i att ständigt föra fram våra regionala och lokala förutsättningar där. Under de närmsta åren kommer riksorganisationen att bli mer aktiv kring gemensamma projekt för att synliggöra Stadsmissionens värdeskapande arbete och betydelse för ett hållbart samhälle. Engagemang och samarbete med Famna Syd och riksorganisationen Famna (idéburen sektor) är också en del av det nationella arbete som ligger inom uppdraget.

Vem är du?

Du är en erfaren ledare som brinner för utvecklings- och förbättringsarbete. Du har god erfarenhet av att både strategiskt och operativt leda verksamhet eller organisation med resultat och budgetansvar. Du får gärna ha erfarenhet både av den privata och den offentliga sektorn då Stadsmissionen arbetar både med sociala verksamheter och sociala företag. Det är meriterande med erfarenhet från idéburen sektor men viktigast är din starka värdegrund kring respekt och medmänsklighet och ditt stora intresse för vår tids samhällsstrukturer och behov av medmänsklig omsorg.

Vi erbjuder

På Skåne Stadsmission leder du verksamheten för att skapa en bättre vardag för de mest utsatta. Du blir en frontperson som samordnar, leder och inspirerar ditt team så att ännu fler företag och privatpersoner ska öka sitt engagemang för verksamheten som finansieras av privatinsamling, företagssamarbeten samt bidrag från stiftelser och fonder samt avtal med myndigheter. Din ledningsgrupp består av fem passionerade ledare, Sandra Grahn, socialchef som leder Sociala verksamheter, Alireza Mobasheri som leder Sociala Företag, David Holmberg, HR-chef och Olof Persson, Ekonomi- & IT-chef. Kommunikations-och marknadschef är under rekrytering. Välkommen till en intensiv, varierad vardag där din dagliga insats gör enorm skillnad för de mest utsatta i vårt samhälle.

Ansök enkelt här!

Visa ditt intresse via länken senast den 30 november 2022. Vi behandlar självklart din ansökan konfidentiellt. Om du har frågor får du gärna maila eller sms:a maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson,?charlotte@insikta.se 070-6021911.

Om Skåne Stadsmission

Skåne Stadsmission arbetar för ett medmänskligare Skåne. Vi erbjuder professionellt stöd, både akut och långsiktigt, till människor som lever i utsatta livssituationer. Målet är att förebygga utanförskap och stärka individers makt över sitt eget liv. Vi är en idéburen organisation med verksamhet i Malmö, Kristianstad och Helsingborg. Social verksamhet bedrivs parallellt med näringsdrivande försäljning i till exempel second hand-butiker. Stiftelsen är icke-vinstdrivande och finansieras genom gåvomedel, bidrag, avtal och försäljningsintäkter. Organisationen arbetar utifrån långsiktiga strategiska målsättningar och löpande utvärdering sker internt, med regelbunden uppföljning av både kvalitativa och kvantitativa mål.

Stadsmissionens arbete bidrar till att både företag och privatpersoner visar stort engagemang för vår verksamhet som finansieras av privatinsamling, företagssamarbeten samt bidrag från stiftelser och fonder samt avtal med myndigheter. Drygt 120 personer arbetar på Skåne Stadsmission i Malmö, Kristianstad och Helsingborg. Gällande kollektivavtal tillämpas för samtliga anställda. Ungefär 60 volontärer bidrar med sin tid och kompetens. Läs mer www.skanestadsmission.se

Om Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner

Sveriges Stadsmissioner är en medlemsförening för den lokala Stadsmissionen - från Umeå Stadsmission i norr till Skåne Stadsmission i Söder. Sveriges Stadsmissioner har 10 medlemmar med verksamheter på 30-talet orter. Tillsammans har vi drygt 1300 anställda och många fler volontärer. Vi möter 5000 människor i utsatthet och utanförskap varje dag.

Ansök nu

HR-chef till Assemblin VS i Malmö eller Göteborg

Personalchef/HR-chef
Läs mer Sep 14
HR-chef till Assemblin VS i Malmö eller Göteborg

Assemblin VS är ledande inom installationsområdet på den svenska marknaden. Nu när Ann-Charlotte går i pension söker vi hennes efterträdare. Är det du?

Om rollen

Som HR-chef har du det övergripande ansvaret för alla HR-områden och ingår i ledningsgruppen. Fokus framåt är utveckling av organisationen med tyngdpunkt på ledarskap, medarbetarskap samt arbete med arbetsmiljö och kompetensförsörjning.

Du leder HR- business partners och lönefunktionen samt sitter med i ledningsgruppen tillsammans med VD, regionchef, verksamhetsutvecklingschef, inköpschef och CFO. Du arbetar med HR-arbete på strategisk nivå nära VD, du styr och leder projekt av mer företagsövergripande karaktär och arbetar på operativ nivå både med ledarskapsutveckling, ledarcoaching och förhandlingar. Du och dina HR business partners stöttar fyra regionchefer från syd till norr. Ett av fokusområdena är arbetsmiljö då många av våra arbetsplatser är i utmanande miljöer så för oss är hälsa och säkerhet extra viktiga.

Din bakgrund

Som person gillar du att vara med och påverka och sedan få saker att hända. Vi tror att du är beslutsför med förmågan att metodiskt ta dig an ditt uppdrag med både helikopterperspektiv och detaljfokus när det behövs. Du brinner för det coachande ledarskapet och har ett brett och övergripande synsätt på olika frågor. Vi tror att du drivs av att leda kultur-och förändringsarbete och att se andra växa.

Du har bred erfarenhet av olika HR-roller, strategiskt och operativt HR-arbete samt gärna ledningsgruppsarbete. Du har egen erfarenhet av att coacha/leda andra, ta fram utbildningsinsatser, såväl som fackliga förhandlingar. Du har högskoleutbildning inom HR eller likvärdigt.

Vi erbjuder

Du får en nyckelroll i ett företag där du tillhör ledningen och har stor påverkan på helheten. Vi arbetar med att hel tiden utveckla Assemblin VS till ett attraktivt bolag att arbeta och utvecklas i. Du får arbeta i ett bolag som genomsyras av en sund kultur och stort fokus på arbetsmiljö och säkerhet. Med gemensamma värderingar och gemensamma policyer säkerställer vi en hög standard i hela bolaget. Du kan antingen utgå från vårt Malmö eller Göteborgskontor.

Ansök

Kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911, charlotte@insikta.se Välkommen med din ansökan via länken snarast, dock senast xx

Mer om Assemblin

Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för värme, sanitet, sprinkler, industri, energi och kyla i kontor, arenor, kulturbyggnader, shoppingcenter, bostäder, sjukhus och industrier. Vi finns på ca 40 orter i Sverige. Omsättningen är runt 2,9 miljarder kronor och vi är omkring 1 450 medarbetare. Läs mer om oss på https://www.assemblin.com/sv/

Koncernen

Om Assemblin
Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system och lösningar för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 12,2 miljarder kronor och cirka 6 500 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se. Läs mer på https://www.assemblin.com/sv/

Ansök nu

Affärsutvecklare till Limhamnshusgruppen

Financial controller
Läs mer Aug 8
I denna nya roll arbetar du med Limhamnshusgruppens koncernövergripande ekonomiprocesser och rapporterar direkt till koncernchef och ägare.

Om tjänsten

Här driver du både självständigt och i samarbete med ledningsgruppen utvecklingsprojekt med fokus på effektivisering när det gäller integrationen av våra förvärvade bolag. Du ingår i ett ledningsteam med fokus på koncernövergripande utveckling och förvärv. Rollen som affärsutvecklare är ny och du ges därmed möjlighet att forma den efter din egen kompetens. Många utvecklingsprojekt inom ekonomi är ofta i gränslandet mot IT.

Förvärv sker i snabb takt och din uppgift är att analysera och finna synergieffekter och identifiera värdeskapande flöden, dels när ett förvärv är gjort men även inom befintlig organisation. Utifrån vad du identifierar skapar du och ledningsteamet projekt som du driver med målsättning att utveckla verksamheten på koncernnivå. Det finns ett flertal projekt som är i startgroparna och beroende på just din kunskap och erfarenhet så kan du få en ledande roll alternativt bli involverad i:

byte av affärssystem för producerande bolag
nytt system för HR/ Lön
utveckling av leverantörsreskontra
central koncernredovisning

Du rapporterar till koncernchef och ägare och utgår från vårt kontor i Malmö, Grimsbygatan 24, vid Saltimporten men möjlighet finns också att delvis utgå från vårt kontor i Stockholm, Sveavägen 121.

Vem är du

Vi tror att du har en stark vilja att få bidra till konkret utveckling med din kompetens och dina idéer, nu söker du en mer varierad vardag där du får vara med och ta fram strategier för olika bolag och genomföra utvecklingsprojekten tillsammans med ledning för de olika bolagen och kollegor i gruppen.
Idag tror vi att du arbetar med ekonomiprocesser och ekonomiska flöden, kanske som konsult, business controller, revisor eller ekonomiansvarig. Du har civil- eller högskoleexamen inom ekonomi och goda kunskaper i svenska i tal och i skrift.

Vad erbjuder vi och vilka är vi

Vi erbjuder variation! I denna nya roll har du fokus på koncernövergripande utveckling och ingen dag är den andra lik. Ledningsteamet består av koncernchef, huvudägare samt ytterligare två affärsutvecklare. I vårt team finns viljan att hitta synergier och utveckling och styrkan är att vi tillsammans har förmågan att ta snabba beslut. Du har stor möjlighet att påverka befintliga arbetssätt och fokusområden utefter vad du bidrar med.

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen och vi har idag verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, finans samt e-handel. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer både organiskt och genom nya förvärv. Några av bolagen är Bredablickgruppen (https://bredablickgruppen.se/), Hagmans Nordic (https://hagmansnordic.com/sv/), Rollerboys (https://rollerboysmaleri.se/) och FFAB Legopack (https://www.ffablegopack.se/). Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna, vattennära lokaler vid Saltimporten i Malmö. https://limhamn.com/

Ansökan

Bifoga cv via länken. Har du frågor och vill veta mer om bolagen är du mycket välkommen att kontakta vår samarbetspartner Insikta AB, Charlotte Olsson charlotte@insikta.se 070-6021911.

Ansök nu