Malmö: Vi söker kundansvariga utesäljare till både Malmö och Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker kundansvariga utesäljare till både Malmö och Göteborg i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-06-10 // Varaktighet: Heltid

BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en person som drivs av att bygga långsiktiga kundrelationer och brinner för att göra affärer? I så fall har vi en spännande utmaning för dig i rollen som kundansvarig utesäljare!
Som kundansvarig utesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom Byggsegmentet. Denna tjänst kommer att innebära en kombination av att utveckla befintliga kundrelationer samt att bearbeta nya kunder. Du har eget kund- och budgetansvar och verkar även som tekniskt stöd. Du ansvarar för hela säljprocessen från planering och bearbetning till offertarbete, avtalsförhandling och uppföljning.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från stålbranschen sedan tidigare, gärna inom armering samt vana av ritningsläsning, men det är inget krav. Vi välkomnar även sökanden som har ett tekniskt intresse och en vilja att lära sig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som trivs att vara ute på fältet, har ett genuint intresse att göra affärer, triggas av utmaningar och att arbeta mot uppsatta mål. När du är ute och träffar våra kunder är detta personer med olika bakgrunder och olika typer av roller, det är därför viktigt att du har en god social kompetens för att kunna anpassa dig efter de olika situationerna du hamnar i. Trots att arbetet som kundansvarig utesäljare många gånger är självständigt tillhör du ett team på BE med både innesäljare och andra utesäljare samt stöttas av andra avdelningar som exempelvis inköp och teknisk försäljning. Det är därför viktigt att du också trivs med att tillhöra en grupp, har god kommersiell förståelse och vill bidra till att vi som bolag jobbar mot samma mål.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Just nu söker vi utesäljare till både Malmö och Göteborg. Ange i ansökan vilken ort du söker till.
Antal tjänster: 2
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten ingår, både över dagen men även med övernattning. Du erbjuds därför tjänstebil.
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Bygg Paul Johansson på paul.johansson@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24/6 2021.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Utesäljare.

Retail Specialist/Field Trainer för Comviq - Skåne med omnejd

Läs mer Jan 10
Vi söker dig som är riktigt duktig på att skapa bra relationer och har ett stort teknikintresse. Du behöver också ha ett öga och förståelse för hur man skyltar i butik på ett snyggt och effektivt sätt, som driver försäljning mekaniskt. Förståelse för flera olika kulturer och pratar gärna flera språk, utöver svenska och engelska.

Du kommer tillhöra ett växande team som siktar på att bli bäst på det de gör.

Om Comviq

Comviq startades med ett tydligt mål, att utmana alla operatörer genom att pressa priserna för att ge kunden så mycket som möjligt för pengarna när det gäller mobil kommunikation. Utan dyra konceptbutiker är de alltid tillgängliga för sina kunder genom sina 19 000 återförsäljare runt om i Sverige i form av kiosker, livsmedelsbutiker och andra närbutiker, samt på nätet. Comviq marknadsförs av Tele2 och de har idag 15 miljoner kunder i 10 länder. Comviq kan vara stolta med att vara Sveriges mest sålda kontantkort.

Dina arbetsuppgifter

Som Retail Specialist/Field Trainer på Comviq ansvarar du för försäljningen av Comviqs kontantkort genom återförsäljare i din region och vara en otroligt stark bärare av varumärket. Återförsäljarna består av kiosker, livsmedelsbutiker och andra närbutiker. Genom att lära känna dina återförsäljare och bistå dem med skyltmaterial och träning kring hur de ska sälja Comviqs produkter utvecklar du den gemensamma affären.

En vanlig arbetsdag ser ut enligt följande:

- Du reser runt i din region och besöker återförsäljarna i deras butiker
- Du säkerställer att återförsäljarna har produkterna tillgängliga och lägger nya beställningar vid behov
- Du består återförsäljare med skyltmaterial
- Du lägger under dagen fokus på relationsbyggande med återförsäljarna
- Du har löpande stöd en en Regionchef för att säkerställa att du når dina mål
- Då du reser i tjänsten kan övernattningar förekomma


Din bakgrund

Vi söker dig som:

- Har minst 2 års erfarenhet inom försäljning i telekom och förstår marknaden
- Har skapat starka försäljningsresultat över tid
- Har vana av att underhålla ett stort kontaktnät och trivs med att interagera med människor, nya som gamla bekanta
- Har förståelse för flera olika kulturer och pratar gärna flera språk.
- Det är meriterande om du talar arabiska.
- Talar flytande svenska och engelska i både tal och skrift
- Körkort sedan minst 1 år tillbaka är ett krav
- Eftergymnasial utbildning är meriterande
- Det är meriterande om du har jobbat i elektronik butik t ex MediaMarkt eller Elgiganten


Personliga egenskaper:

- Du ska vara en problemlösare
- Du är intresserad av människor och affärer och strävar efter att lära dig mer
- Du är service minded och stresstålig
- Är strukturerad och förstår vikten av planering och rapportering
- Brinner för att skapa bra resultat


Vi erbjuder

- En plats i ett fantastiskt team som har vinden i ryggen
- Fast lön + bonus
- Förmånsbil
- Mobiltelefon
- Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
- Löpande utbildning och coaching


Övrigt

Anställningsform: i detta uppdrag kommer du bli anställd av Nordic Retail Group men utföra arbetet åt Comviq.

Tjänsten är schemalagd främst på vardagar men helger samt kvällar förekommer i perioder.

Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Sara Fooladi på: fooladi@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder.

Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag. Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område. Vi kallar det, Passion for People!

Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Ansök nu

Försäljningsingenjör VVS, Gebwell Södra Sverige

Läs mer Dec 14
Gebwell söker en Försäljningsingenjör VVS Värmepumpar/Fjärrvärme - Södra Sverige

t=6s
Gebwell växer och söker nu dig som vill driva och ansvara för det södra distriktet avseende område Värmepumpar och lösningar inom Fjärrvärme. Gebwell är en ledande och heltäckande leverantör som säljer och marknadsför värmeväxlare, värmepumpar och tankar, och är specialister på miljövänliga lösningar för uppvärmning och nedkylning. Läs mer på www.gebwell.se.

Tjänsten innebär i huvudsak att driva och utveckla försäljningen på distriktet Skåne, Blekinge och Halland. Rätt person kommer att få arbeta med produkter som ligger i framkant tekniskt samt genom ett hållbart miljötänk få vara med att påverka vår framtid positivt. Du förväntas driva försäljningen mot befintliga och nya kunder på distriktet och våra kunder är i första hand, vvs-installatörer, vvs-konsulter, fastighetsägare och återförsäljare. Vårt erbjudande är oftast skräddarsydda lösningar varför vi förväntar oss att du är van vid att sälja lösningar som är anpassade efter kundens krav och förväntningar med långsiktiga relationer som bas för samarbetet. Du kommer till en organisation med en stark support, en kommande digital plattform för att underlätta för våra kunder samt produkter i toppklass i ryggen och du rapporterar direkt till vår VD.



Vi söker dig som har en liknande bakgrund inom området sedan tidigare med en bred förståelse tekniskt samt ett väl utvecklat nätverk på distriktet för att kunna få en bra start i rollen. Du är affärsmässigt driven och självgående i rollen och triggas av att få vara med att bygga och öka försäljningen på ditt distrikt. Du gillar att anta en utmaning och att utvecklas med dina resultat och företagets framgångar, du är en god lagspelare och vill ta en plats i teamet. Du har körkort och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och kan resa i tjänsten.

Din roll kommer att vara en viktig pusselbit i vår organisation och rätt person kommer att få vara med på en spännande resa där Gebwells ambitioner är höga och utmanande. Vi erbjuder en marknadsmässig fast månadslön och tjänstebil alt. milersättning.

Ansöker gör du genast om du känner att rollen är rätt för dig då vi behöver tillsätta tjänsten snarast, dock senast 15 jan 2022.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Regionsäljare Skåne län, Kvdpro

Läs mer Nov 30
Kvdpro är en av Nordens största digitala marknadsplatser för försäljning av fordon, maskiner, verktyg och branschrelaterade tillbehör. Vår vision är att hjälpa företag att växa, vilket även är något vi gör! Vi växer så att det knakar och letar nu efter fler härliga medarbetare för att kunna nå ut till ännu fler kunder! Bor du i Skåne och är redo för en ny utmaning!?



SOM REGIONSÄLJARE

.kommer ditt främsta arbetsredskap vara din telefon, din tjänstebil samt din vinnande personlighet.

Du kommer att stiga in i en roll där du som kundansvarig till stor del kommer att bearbeta nya kunder, men även befintliga, via besök och telefon. I din roll kommer du också att utföra dokumentationer av objekt, vilket innebär att du tillsammans med kund går igenom den för objektet specifika testmallen och dokumenterar ner fakta. Merparten av alla dokumentationer sker på plats hos kund. Du kommer även sköta hanteringen av objektet genom hela försäljningen, bland annat genom mäkling.

Målgruppen du bearbetar är främst företag inom entreprenad, åkeri, transport, jordbruk & bygg/anläggning. Du ansvarar för att se till att få in objekt till försäljning och för att utveckla fina kundrelationer samt skapa informativa och korrekta dokumentationer.

Du samarbetar nära ett team bestående av övriga regionsäljare, Key Account Managers, säljsupport samt försäljningschef.



VI SÖKER DIG SOM…

har viljan och drivet! Försäljning är helt enkelt en naturlig del av dig. Du är beslutsam och framåt. Din ambitionsnivå är hög och när du ger dig i kast med något är det viktigt för dig att prestera så att det blir ett märkbart resultat. Du gillar helt enkelt att ligga på topp. Det är för dig väldigt främmande att ge upp och du kämpar alltid på in det sista för att komma igenom eventuella hinder som dyker upp i din väg.

Lastbilar och Entreprenadmaskiner har du varit intresserad av sedan barnsben och du har en personlighet som går hem hos alla våra kundkategorier, allt ifrån bonden med en traktor till det lite större bolaget inom entreprenad/åkeri. Du har lätt att prata för din sak, fånga andras uppmärksamhet, få dem att ta sig till dina synpunkter och styra upp en dialog. På ett smidigt och taktfullt sätt kommunicerar du med både eftertryck och säkerhet.

Likaså är du van att planera ditt arbete och din tid på ett effektivt sätt. Dina dagar kommer att se olika ut och det är viktigt att du kan se förändring som något utvecklande och är orädd och öppen för att testa nya tillvägagångssätt. Du trivs som bäst när du befinner dig i en fartfylld miljö. Du kommer ofta snabbt till skott och har inga problem att hantera tuffa deadlines och tidspress.

Vi sätter stort värde i dina personliga egenskaper i denna rekrytering och det är viktigt att kemin stämmer. Har du ett öppet sinne, viljan att utvecklas, hitta nya vägar och besitter en förmåga att driva igenom dina idéer, då har du goda förutsättningar att bli vår nästa kollega!



VI VILL ATT DU HAR ERFARENHET/KUNSKAP INOM:

- Administration
- Försäljning
- Objektskunskap om entreprenad-/lantbruksmaskiner och/eller lastbilar
- Kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
- B-körkort




VARFÖR KVDPRO?

På KVD förenas vi av våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. Vi hjälper varandra. Tillsammans är vi snabbare, starkare och bättre. Vi ser till vad som är bäst för våra kollegor och våra kunder. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår, men inte lika bra som imorgon! Alla på KVD är lika viktiga. Därför lyssnar vi på varandra och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. I denna tjänst kommer du även bli erbjuden tjänstebil.



OM KVDPRO

Kvdpro är en digital marknadsplats för försäljning av fordon, maskiner, verktyg och branschrelaterade tillbehör inom åkeri, lantbruk, entreprenad, bygg och industri. Vi lägger stor vikt vid tillgänglighet och enkelhet för våra kunder oavsett var i landet man befinner sig. Vi är helt enkelt mycket stolta att vara unika i branschen med anläggningar från norr till söder. Vi är även en del av Kvd-koncernen och har sedan starten 1991 varit en pionjär inom digital försäljning via auktion och fastpris av maskiner och fordon. Kvd är en ledande aktör på svenska marknaden inom försäljning av personbilar (Kvdbil), maskiner, fordon, tillbehör och verktyg (Kvdpro), fritidsfordon (Forsbergs fritidscenter) samt IT-lösningar för fordonsindustrin (Smart365 och Bilpriser).

Om du klickar här (https://jobb.kvd.se/departments/kvdpro) kan du läsa mer om oss som bolag.



ÖVRIGT

Tjänsten utgår från ditt hem som ligger i Skåne län.

Vårt huvudkontor ligger i Göteborg.

Tjänsten är en tillsvidareanställning



Vi går igenom ansökningar löpande så sök redan idag!



Vid frågor om tjänsten, kontakta Sara Johansson, HR-specialist på sara.johansson@kvdbil.se



Välkommen med din ansökan på jobb.kvd.se (https://jobb.kvd.se/jobs)



I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Säljare dagligvaruhandel & livsmedel (Delikatesser)

Läs mer Nov 29
Nu söker vi efter ytterligare 1 talang för att bygga vidare försäljningen i Skåne och Halland med omnejd.
Har du erfarenhet av att arbeta hårt, men att inte få något för det? Eller arbetar du i ett bolag som inte ser din fulla potential? Tyvärr finns det många bolag som inte främjar Entreprenörskap och hungriga individer som vill göra en skillnad. Hos oss på Bon Cena tänker vi annorlunda, känner du igen dig i ovanstående scenario? Läs då vidare!

Hos oss kommer du arbeta med Skandinaviens största sortiment av tryffel, ost och charkuterier från Kroatien. Du ansluter dig till ett modernt, ungt och expansivt företag med stor potential på marknaden, där du ges möjligheten att bli en del av Bon Cena´s fortsatta framgångssaga. Du kommer erbjudas goda förutsättningar för att lyckas i rollen som distriktsäljare och för rätt personer kommer det finnas attraktiva och ledande karriärsteg inom bolaget.

Bon Cena startades utifrån saknaden av de delikatesser som Kroatien har att erbjuda, så är vårt mål att ge alla möjligheten till att njuta en del av Kroatien i sina hem.

I rollen som säljare hos Bon Cena kommer du ansvara för att bearbeta och utveckla verksamhetens försäljning och goda affärsrelationer i Skåne & Halland. Du kommer bearbeta nya samt vårda och utveckla befintliga kunder. Du driver dina säljprocesser självständigt och i övrigt förväntas du att arbeta med hela säljcykeln från segmentering och förstakontakten, till att skapa nya kunder, exponeringar i butik och bygga goda relationer med dina kunder på ett lönsamt sätt.

Därför vill folk jobba hos oss!

- Vi är ett ungt och expansivt företag med karriärmöjligheter
- Vi tror på personlig utveckling & Coachning
- Vi erbjuder mentorskap
- Vi ger dig möjligheten att påverka din egna lön
- Vi är ett tight team som ställer upp för varandra


Vårt motto inom bolaget är: ¨Vi är inte här för att delta, vi är här för att ta över¨, vilket också genomsyrar hela organisationens ambitionsnivå.

Om dig

Som person har du ett stort affärsdriv, du trivs med många bollar i luften och har en bra förmåga att prioritera och ta beslut. Du trivs med att ansvara för ditt egna arbete och är drivande i ditt sätt att arbeta. Du är skicklig på att få personer att trivas i din omgivning. Du förstår vikten av att förvalta och bygga goda relationer av befintliga samt nya kunder på marknaden. Vidare är du positiv till din personlighet, kommunikativ samt har förmågan att kombinera ett högt driv med en stor ödmjukhet. Har du dessutom ett intresse för mat/delikatesser så har du alla förutsättningar för att lyckas hos Bon Cena.

Bon Cena erbjuder dig

- Tjänstebil
- Ett roligt och varierande arbete i ett expansivt företag.
- Mycket goda karriärmöjligheter och personlig utveckling.
- Ett arbete med frihet under ansvar.
- Engagerade, stöttande och erfarna kollegor med ett gemensamt fokus.
- En stabil fast lön samt provision.


krav & kvalifikationer

- B-körkort
- Positiv personlighet med högt driv och ödmjukhet
- Inga tidigare erfarenheter krävs
- Erfarenhet inom försäljning eller dagligvaruhandeln är meriterande


Placering & start

Tjänsten är placerad i Skåne där säljaren utgår från sitt hem. Planerad start för tjänsten 10de januari v.2 2022 beroende på uppsägningstid. Ansökningarna bearbetas löpande.

Ansök nu

Brand Ambassadors till &Repeat Malmö

Läs mer Nov 25
Ding Ding! Joina super-startupen &Repeat; som Brand Ambassador och var med och sprid deras smarta pant-lösning på restauranger - så att fler medvetna konsumenter ska kunna just eat &Repeat;!

OM &REPEAT;
Engångsförpackningar produceras i mängder och de flesta hamnar på fel ställe - som skräp i naturen eller i förbränningsanläggningar. För att minska utsläppen av koldioxid och belastningen på jordens resurser måste vi bli mycket bättre på återvinning. Därför skapades &Repeat; - världens första cirkulära pant-lösning för engångsförpackningar inom restaurangbranschen.

Idag är &Repeat; ett sammansvetsat team på 15 personer och har sitt huvudkontor på Norrsken House i Stockholm.

HÄNG PÅ OCH

- Bli en del av &Repeats; spännande expansionsresa och tillsammans med teamet bidra till ett mer hållbart samhälle
- Ett flexibelt och betydelsefullt extrajobb där du får inblick i både marknadsföring, försäljning, kundbemötande och hållbarhet - ovärderliga kunskaper i de flesta yrkesroller!
- Så kommer du förstås ha jättekul längs vägen tillsammans med alla &Repeaters;!


OM ROLLEN

Som Brand Ambassador kommer du att vara ansiktet utåt till &Repeats; partners. Du kommer att arbeta ute på Malmö universitets restauranger för att utbilda och informera om &Repeats; pant-lösning. Det gör du genom att visa både restaurangerna men framförallt gästerna hur det fungerar att panta engångsförpackningarna för att på så sätt öka aktiviteten och kännedomen kring &Repeats; smarta lösning. Du kommer även att arbeta för att stärka alla partners och &Repeats; närvaro på sociala medier genom olika aktiviteter. Dina idéer och förslag värderas högt under hela resan.

Detta är ett flexibelt extrajobb där du arbetar lunchtider både under vardagar och helger. Du har möjlighet att tacka ja/nej till jobbförfrågningar och det finns inget minsta krav på antal uppdrag du måste tacka ja till.

VI TROR ATT DU

- Är en flexibel egenföretagare, deltidsanställd eller student
- Kan arbeta både vardagar och helger vid behov - mestadels förlagt under lunchtid
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska
- Har ett intresse för hållbarhet och kundkontakt
- Är social, kommunikativ och en riktig relationsbyggare som trivs att ta första steget till samtal med nya människor


DET ÄR OCKSÅ ETT PLUS OM DU HAR

- Arbetat inom restaurang, service eller utesälj

ÖVRIGT

- Start: Omgående
- Placering: Malmö
- Arbetstider: Lunchtider, ca kl 10-14 under vardagar och helger
- Omfattning: Deltid, ca 1-2 dagar/vecka
- Hemsida: andrepeat.io (https://www.andrepeat.io/)

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB .

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Jan 19
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom lagerinköp erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
ansvar för inköpsplanering
orderläggning
lagerstyrning
leveransbevakning och registerunderhåll

Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik och/eller erfarenhet av grossistverksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i rollen som inköpare. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som inköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften. Att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen är inget nytt för dig och du kan hantera detta på ett bra sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, vikariat tom april 2023
Resor: kan förekomma
Start: Omgående

Vill du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp, simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6/2 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Redovisningschef

Redovisningschef
Läs mer Nov 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Som redovisningschef ansvarar du för hela redovisningsprocessen från start till mål samt intern och extern rapportering för BE Group Sverige samt moderbolaget. Du arbetar med kvalificerad redovisning och har ansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen. Du arbetar självständigt med att tolka och implementera redovisningsstandarder K3 när det uppstår nya frågeställningar inom redovisningsarbetet. Du ansvarar även för att driva redovisnings- och skatterelaterade projekt. Du har ett genuint intresse för systemstöd och är nyckelanvändare av redovisningsmodulen i vårt affärssystem. I rollen ingår personalansvar för en ekonomiassistent.
Exempel på arbetsuppgifter:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Intern och extern rapportering
Granska kontoavstämningar för att säkerställa korrekt redovisning av tillgångar och skulder i bolagets finansiella rapporter
Årsredovisning
Organisera, planera och leda utvecklingsprocesser inom internkontroll och redovisning K3
Kontakt med revisorer, Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter
Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatter

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 9 personer. Vi är en internationell koncern där du även kommer att ha kontakt med andra bolag och samarbete med vår koncernredovisningschefen i samband med rapportering och andra redovisningsfrågor. Du rapporterar till Ekonomichef Sverige.
Vi söker dig som
är utbildad civilekonom eller motsvarande
har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda kunskaper inom aktuella redovisningsregler (K3).
har erfarenhet av att arbeta med rapportering, bokslut och revision
förstår och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
har ett genuint systemintresse (erfarenhet av systemimplementering meriterande)
har mycket goda kunskaper i Excel

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du tar stort ägandeskap för hela redovisningsprocessen och är analytisk i ditt tillvägagångssätt för att skapa en god processförståelse och för att på bästa sätt kunna utvärdera och optimera processen framåt. Du lämnar inget åt slumpen och är noga med att hålla deadlines. Du är en kvalitetsmedveten person som gärna säkerställer att arbetet blir korrekt. Vidare är du pålitlig och social med ett sinne för ordning och reda.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: omgående, enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef André Frodlund på andre.frodlund@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 16/12 2021.

Ansök nu

Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö!

Innesäljare
Läs mer Nov 9
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Ansök nu

Vi söker en driven Innesäljare till Malmö!

Innesäljare
Läs mer Sep 7
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 21 september 2021.

Ansök nu

Vi söker kundansvariga utesäljare till både Malmö och Göteborg!

Utesäljare
Läs mer Jun 10
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en person som drivs av att bygga långsiktiga kundrelationer och brinner för att göra affärer? I så fall har vi en spännande utmaning för dig i rollen som kundansvarig utesäljare!
Som kundansvarig utesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom Byggsegmentet. Denna tjänst kommer att innebära en kombination av att utveckla befintliga kundrelationer samt att bearbeta nya kunder. Du har eget kund- och budgetansvar och verkar även som tekniskt stöd. Du ansvarar för hela säljprocessen från planering och bearbetning till offertarbete, avtalsförhandling och uppföljning.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från stålbranschen sedan tidigare, gärna inom armering samt vana av ritningsläsning, men det är inget krav. Vi välkomnar även sökanden som har ett tekniskt intresse och en vilja att lära sig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som trivs att vara ute på fältet, har ett genuint intresse att göra affärer, triggas av utmaningar och att arbeta mot uppsatta mål. När du är ute och träffar våra kunder är detta personer med olika bakgrunder och olika typer av roller, det är därför viktigt att du har en god social kompetens för att kunna anpassa dig efter de olika situationerna du hamnar i. Trots att arbetet som kundansvarig utesäljare många gånger är självständigt tillhör du ett team på BE med både innesäljare och andra utesäljare samt stöttas av andra avdelningar som exempelvis inköp och teknisk försäljning. Det är därför viktigt att du också trivs med att tillhöra en grupp, har god kommersiell förståelse och vill bidra till att vi som bolag jobbar mot samma mål.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Just nu söker vi utesäljare till både Malmö och Göteborg. Ange i ansökan vilken ort du söker till.
Antal tjänster: 2
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten ingår, både över dagen men även med övernattning. Du erbjuds därför tjänstebil.
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Bygg Paul Johansson på paul.johansson@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24/6 2021.

Ansök nu

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Maj 21
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,1 mdr SEK under 2019 och har cirka 260 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem. Arbetsuppgifterna innebär ansvar för inköpsplanering, orderläggning, lagerstyrning, leveransbevakning och registerunderhåll. Du bistår även våra produktchefer med inköp för leverans direkt till kund. Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är nyfiken och tycker det är kul att lära sig nya saker. Du är en person som ofta ställer frågor om hur saker fungerar och vill gärna förstå helheten om hur allt hänger ihop. Som person är du också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: regelbundna resor till vår site i Norrköping och övriga delar av landet ingår i tjänsten
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Rosmarie Lundström, produkt- och inköpschef, rosmarie.lundstrom@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6 juni 2021, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu