Malmö: Digital produktionsledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital produktionsledare i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-06-18 // Varaktighet: Heltid

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Vi är ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier som arbetar för att alla ska ha tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Detta utifrån vars och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?

Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det även viktigt att du välkomnar utveckling och förändring och ett flexibelt förhållningssätt.


Om befattningen
I rollen som produktionsledare ingår du i enheten Medier och tjänster men samarbetar även med enheten Användarstöd där du tillsammans med en grupp produktionshandläggare ansvarar för att driva en effektiv produktionsprocess av tillgängliga tal-, punkt-, och e-textböcker.

Du ansvarar för att se till att produktionen är snabb, effektiv och med hög kvalitet och i dialog med enhetschefer bedömer ni resursbehov och omfördelar resurser. Du är ett stöd till handläggare, leverantörer och enhetschefer och ser till att produktionssystemet är väl underhållet och anpassat efter produktionsprocessens behov.

Som produktionsledare agerar du beställare gällande förändringar i produktionssystemet och utveckling av produktionsprocessen. Det innebär att du initierar, leder och följer upp förbättringsprocesser och andra förbättringsåtgärder i produktionen samt är en sammanhållande länk mellan förvaltningsledare, processutvecklare och handläggarna i produktionen.

I rollen ingår även uppföljning av produktionen, att göra prognoser, statistik och analysera utfall. Du utför den ekonomiska uppföljningen och samordnar statistik och annat underlag för exempelvis ekonomisk uppföljning, årsredovisning, prognoser till departementet och upphandlingar. Du ansvarar för avtal gällande förlagsfiler, bokinköp etc som är en del av produktionsprocessen.

Du förväntas också leda och delta i olika projekt inom arbetsområdet.


Om dig
Vi söker dig som har


• högskoleutbildning med relevant inriktning
• flera års erfarenhet av digitaliserad produktion och vana av att arbeta i digitala produktionshanteringssystem
• flera års erfarenhet av ledarskap, exempelvis som processledare, projektledare, teamledare eller liknande
• erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar i produktionsprocesser
• erfarenhet av att följa upp produktionsprocesser ekonomiskt samt via nyckeltal och statistik
• goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har


• utbildning i process- eller projektledning
• utbildning i ekonomiskt analysarbete
• formatkunskap (punktskrift, EPUB3, XML)

 

För att lyckas i rollen som produktionsledare arbetar du bra med andra människor och du leder och motiverar dina kollegor genom att skapa engagemang och delaktighet för att effektivt nå gemensamma mål. Du ser till hela verksamhetens bästa i ditt agerande och i dina beslut och tar hänsyn till det större perspektivet.

Vidare planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt och i stressande situationer behåller du ditt lugn och fokuserar på rätt saker. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra synsätt och förhållningssätt.

Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande. Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera arbete och privatliv. 

Den aktuella tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö. 


Om anställningen
Anställningen är på heltid och tillsvidare. Den inleds med 6 månaders provanställning. MTM tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. 


Kontaktpersoner
Rekryterande chef, Marie Ivarsson, marie.ivarsson@mtm.se

Fackliga representanter;
Hillevi Andreasson, SACO, hillevi.andreasson@mtm.se

Andreas Lindén, ST, andreas.linden@st.org

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2021-08-18. Ange diarienummer MTM 2021/385 din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal.

Mercedes-Benz Malmö söker Teamledare/Customer Excellence Manager

Läs mer Feb 22
Är du en stjärna på kundbemötande, brinner för att ge service i toppklass och älskar när allt går rätt till? Är du en ledare som får saker gjorda och dina kollegor att växa? På Mercedes-Benz Malmö arbetar vi med  fordon i absolut världsklass! Ta chansen att kliva in i drömfabriken. Vi är redo, är du?


Om jobbet

Vår kollega ska gå på föräldraledighet och nu söker vi dig som vill ha en varierande roll med stort ansvar. Du erbjuds en roll som Teamleader för våra kundbemötande team och du har det operativa ansvaret för hela kundresan. Tjänsten är ett vikariat på 100% som sträcker sig ca 12 månader under vår kollegas föräldraledighet. Tillträde önskar vi så snart som möjligt, men givetvis är vi flexibla för rätt kandidat. 


Du och ditt team möter kunder varje dag som har olika frågor och olika vägar att kontakta oss. Några exempel av de kundmöten vi har är; leverans av ny bil till kund, provkörningar, uppkopplingar och hjälp med digitala tjänster,  telefon, mail och chatt och bokningar till vår verkstad. Teamet ansvarar också för leadsgenerering till försäljningen och hantering av inkommande leads.


I teamet arbetar 14 kundproffs med olika ansvarsområden. Teamet stöttar du med prioritering, support, coaching. Du följer upp mot våra mål och säkerställer processföljsamhet och driver förbättringar.


Ledarskapserfarenhet, processefterlevnad och hög servicevilja är avgörande delar i jobbet. Målet är att oavsett vad kundens ärende är hos oss ska kunden få ett enastående första möte och lämna med en önskan att komma tillbaka.


I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Leda ditt team bestående av  produktspecialister, servicerådgivare och logistikteam

- Personalansvar och tillhörande arbete med tex utveckling, utbildning och coachning.

- Planera, leda och utveckla den operativa verksamheten

- Processförståelse och vilja att följa och följa upp processer.

- Uppföljning av aktiviteter och styrning mot mål


Om dig

För att trivas som Teamleader hos oss är du kundfokuserad, ordningsam och ansvarstagande. Du har ett sinne för detaljer men kan även ta ett steg tillbaka för att se helheten i en process eller ett flöde.


Du har ett intresse för ledarskap och du är van vid personalansvar. Som ledare av det dagliga arbetet är du kommunikativ, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontaktpunkter på flera olika avdelningar och en förutsättning är att du trivs i en koordinerande och supporterande roll.


Det är inte ett krav, men vi hoppas att du har ett bil- och teknikintresse. Vi tror du tidigare har arbetat som säljare av bilar, senior servicerådgivare eller teamledare inom ex kundtjänst eller telefoni support, men vi är villiga att låta oss överraskas! I denna rekrytering kommer vi sätta stort värde i dina drivkrafter och personliga lämplighet. Vidare bör du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya datorsystem. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vad du erbjuds 

Du välkomnas till ett företag med cirka 140 kollegor som tillsammans jobbar mot målet att bli No.1 Även om vi har fantastiska produkter är vår personal vår största tillgång. Högst upp på vår agenda står medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet. Vi hoppas därför att du som söker ser fram emot att jobba på en arbetsplats med enormt stort medarbetarfokus.  På MB Malmö är vi övertygade om att framgång är något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Vi välkomnar kandidater med olika bakgrund.


Mer info

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Wow Experience Manager Annelie Attered på tel. 070-104858. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Evelina Hofstedt, HR, på tel. 0722027268.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan. Vi använder en löpande urvalsprocess så ansök så snart som möjligt, dock senast söndag 3/3. Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Mercedes-Benz Malmö söker Teamledare/Customer Excellence Manager

Läs mer Feb 16
Är du en stjärna på kundbemötande, brinner för att ge service i toppklass och älskar när allt går rätt till? Är du en ledare som får saker gjorda och dina kollegor att växa? På Mercedes-Benz Malmö arbetar vi med  fordon i absolut världsklass! Ta chansen att kliva in i drömfabriken. Vi är redo, är du?


Om jobbet

Vår kollega ska gå på föräldraledighet och nu söker vi dig som vill ha en varierande roll med stort ansvar. Du erbjuds en roll som Teamleader för våra kundbemötande team och du har det operativa ansvaret för hela kundresan. Tjänsten är ett vikariat på 100% under föräldraledigheten. Tillträde önskar vi så snart som möjligt, men givetvis är vi flexibla för rätt kandidat. 


Du och ditt team möter kunder varje dag som har olika frågor och olika vägar att kontakta oss. Några exempel av de kundmöten vi har är; leverans av ny bil till kund, provkörningar, uppkopplingar och hjälp med digitala tjänster,  telefon, mail och chatt och bokningar till vår verkstad. Teamet ansvarar också för leadsgenerering till försäljningen och hantering av inkommande leads.


I teamet arbetar 14 kundproffs med olika ansvarsområden. Teamet stöttar du med prioritering, support, coaching. Du följer upp mot våra mål och säkerställer processföljsamhet och driver förbättringar.


Ledarskapserfarenhet, processefterlevnad och hög servicevilja är avgörande delar i jobbet. Målet är att oavsett vad kundens ärende är hos oss ska kunden få ett enastående första möte och lämna med en önskan att komma tillbaka.


I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Leda ditt team bestående av  produktspecialister, servicerådgivare och logistikteam

- Personalansvar och tillhörande arbete med tex utveckling, utbildning och coachning.

- Planera, leda och utveckla den operativa verksamheten

- Processförståelse och vilja att följa och följa upp processer.

- Uppföljning av aktiviteter och styrning mot mål


Om dig

För att trivas som Teamleader hos oss är du kundfokuserad, ordningsam och ansvarstagande. Du har ett sinne för detaljer men kan även ta ett steg tillbaka för att se helheten i en process eller ett flöde.


Du har ett intresse för ledarskap och du är van vid personalansvar. Som ledare av det dagliga arbetet är du kommunikativ, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontaktpunkter på flera olika avdelningar och en förutsättning är att du trivs i en koordinerande och supporterande roll.


Det är inte ett krav, men vi hoppas att du har ett bil- och teknikintresse. Vi tror du tidigare har arbetat som säljare av bilar, senior servicerådgivare eller teamledare inom ex kundtjänst eller telefoni support, men vi är villiga att låta oss överraskas! I denna rekrytering kommer vi sätta stort värde i dina drivkrafter och personliga lämplighet. Vidare bör du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya datorsystem. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vad du erbjuds 

Du välkomnas till ett företag med cirka 140 kollegor som tillsammans jobbar mot målet att bli No.1 Även om vi har fantastiska produkter är vår personal vår största tillgång. Högst upp på vår agenda står medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet. Vi hoppas därför att du som söker ser fram emot att jobba på en arbetsplats med enormt stort medarbetarfokus.  På MB Malmö är vi övertygade om att framgång är något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Vi välkomnar kandidater med olika bakgrund.


Mer info

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Wow Experience Manager Annelie Attered på tel. 070-104858. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Evelina Hofstedt, HR, på tel. 0722027268.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan. Vi använder en löpande urvalsprocess så ansök så snart som möjligt, dock senast söndag 3/3. Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Tillståndshandläggare till E.ON Energidistribution!

Läs mer Nov 29
Är du en kvalitetsmedveten, strukturerad och samarbetsinriktad person som intresserar sig av energibranschen? Trivs du dessutom med administration och har ett tekniskt intresse? I så fall kan detta vara den perfekta rollen för dig! Här får du chansen att få in foten hos en stor och attraktiv arbetsgivare. Hos E.ON erbjuder vi dig möjligheten att driva projekt och tackla utmanande arbetsuppgifter. Vänta inte med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
"Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra."

Academic Work söker nu en Tillståndshandläggare till E.ONs avdelning Tillstånd & Rättigheter i Malmö. I dagsläget består teamet i Skåne av 20 medarbetare, varav ytterligare 10 finns utspridda i landet. Avdelningens främsta huvuduppgift är att bistå E.ON-koncernen i olika tillstånds- och marktillträdesprocesser kopplade till byggnation och förvaltning av bolagets anläggningar. Teamet har ett nära samarbete som präglas av en positiv och engagerad kultur med stark laganda.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning
- En administrativ roll med utmanande uppgifter som får dig att växa i ett stort bolag med många utvecklingsmöjligheter
- Ett team med härlig känsla och stort engagemang som hjälper varandra
- Möjligheten att bli en aktiv del i E.ON-koncernens framväxt och i förlängning bidra till ett hållbart samhälle

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga tillståndsansökningar och ärenden gällande markupplåtelse och utbetalning av intrångsersättning samt göra avskrivningar i fastighetsregistret
* Ta fram avtal, värderings- och kartunderlag
* Bevaka och svara för E.ONs rättigheter i samband med Lantmäteriets förfrågningar till E.ON som rättighetshavare
* Svara för E.ONs räkning i samband med remisser gällande bygglov
* Vara behjälplig i samband med fastighetstaxering av E.ONs fastigheter


VI SÖKER DIG SOM
- Har intresse för och arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete
- Har tidigare erfarenhet eller intresse för arbete inom fastighetsrättsliga frågor
- Kan kommunicera obehindrat på svenska för att kunna läsa och tolka avtal samt skriva tillståndsansökningar och yttranden
- Har god systemvana inom Office-paketet

Det är även meriterande ifall du...
- Tidigare erfarenhet av tolkning av kartor samt arbete i kartsystem
- Tidigare erfarenhet av att samarbeta med offentlig verksamhet

Som person är du...


* Noggrann
* Strukturerad
* Kvalitetsmedveten
* Orädd och initiativtagande


Övrig information


* Start: Årskiftet/enligt överenskommelse
* Omfattning: Initialt 6 månader med goda chanser till förlängning
* Placering: Malmö


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om E.ON HÄR!

Ansök nu

Accounting Manager

Läs mer Maj 29
WHAT’S IN IT FOR YOU?
Would you like to work for a global company with innovative and tasty products that are good for your health and for the planet!? Are you keen to put your accounting, financial controlling and audit skills?to work driving a shift to a more sustainable food system? Have some fun and develop your own skills along the way? If so, we are happy to tell you that we are looking for an experienced and passionate Accounting Manager to our Finance team in Malmö!

WHAT YOU WILL DO
Considering the growth journey and the increased reporting requirements that entails, we are now strengthen our Finance team with an Accounting Manager role.

Your typical day to day will involve:

- Responsible for correct monthly, quarterly, and year-end closings meeting high standards (SOX).

- Drive the monthly closings with the team.

- Contact with auditors, authorities, external accounting firms etc.

- Improve processes and daily routines within the Accounting shared service center and in the wider organization.

- Be a supportive coaching leader for a group of 5-10 people.

- Build the team’s abilities and competences for further growth.

- Internal control review.

- Improve, standardize, and digitalize processes.

The position is placed at our head office in Malmö.

WHO YOU?ARE
Besides being improvement driven, able to work in a structured way and have strong analytical skills, we believe that you are a person with great communication skills who enjoys building strong relationships and leading a team of people.

We also hope to see that you check the following boxes:

- Master’s or bachelor’s degree in finance/accounting or similar

- a minimum of 5 years of work experience within Finance

- Knowledge of tax and VAT

- SOX internal control

- Fluent in English, both written and verbal

YOUR APPLICATION
We value diversity and inclusion and welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun!



We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!

Please apply no later than 2023-06-18

The Oatly Way
Oatly?is a company built on the idea of change. Our mission is to help people upgrade their everyday lives and the health of the planet by making tasteful oat-based food products accessible to a wider audience in a world-class manner. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America and Asia.

#LI-TA1

Ansök nu

Program Administrator till E.ON!

Läs mer Okt 11
Hade du velat befinna dig i centrum av något "as-häftigt"? Enligt ansvarig chef är det något du kan få uppleva i rollen som Program Administrator för ett av E.ONs största transformationssatsningar! Programmet är just nu i startgroparna mot en spännande och utvecklande resa där vi letar efter dig som vill tycka, tänka och bidra - med hjälp av just din unika erfarenhet och kompetens! Denna chans vill du inte missa. Sök nu!

OM TJÄNSTEN
E.ON har under en längre tid gjort en spännande utvecklingsresa, med ambitionen att kunna erbjuda sina kunder 100% förnybar och hållbar energi. Att ligga i framkant i sitt interna arbete, med fokus på digitalisering, mångfald och en inkluderande arbetsmiljö är något E.ON målsätter högt. Din arbetsplats blir inget mindre än E.ONs nya huvudkontor i Malmö, ett hållbart och miljöcertifierad kontor som fokuserar på människans hälsa och välmående i byggnader.
EAM Programmet

E.ONs EAM program säker nu en Program Administrator (PA) som kan avlasta och supporta med administrativa uppgifter i minst 2 år framöver under programmets gång. Rollens ansvarsområden kräver administrativ talang, noggrannhet och en struktur där du med förmåga att ha många bollar i luften, hålla ordning och reda samt parera varierade uppgifter och prioriteringar, är extra intressant och värdefull för oss att träffa. Trots att tjänsten främst handlar om att supporta och assistera, har denna roll ett stort ansvar där du ofta är delaktig vid möten och blir tillfrågad vad just du tycker!

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med goda chanser till förlängning om alla parter är nöjda
- En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling
- En dedikerad konsultchef som kan stötta och coacha dig i din framtida karriär

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta, lyssna in, hantera och arrangera möten (lokal, inbjudningar, samverka med nationella så väl som internationella kollegor).
* Föra mötesanteckningar, dokumentera underlag
* Sharepont - Hantera och organisera inkommande dokument till verktyget, du blir ytterst ansvarig för att hålla ordning och reda
* Supporta chef med diverse administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen, gärna inom administration
- Besitter mycket goda kunskaper i Microsoft Office
- Är van vid att föra anteckningar - ex. du behöver lyssna in och hitta kontexten ur ett möte samt strukturera upp informationen på ett proffsigt sätt
- Är mycket bekväm med verktygen Teams och Sharepoint - kan använda dessa för att skapa en kvalitativ dokumenthanteringsstruktur
- Kan obehindrat kommunicera på Svenska och Engelska i tal och skrift
- Har administrativ erfarenhet/kunskap

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Det är meriterande om du har
- B körkort - vid eventuella resor i tjänst
- Tyska - mycket dokumentation finns på Tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Serviceinrikad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
- Lagspelare

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Myndigheten För Tillgängliga Medier

Nedan visas andra jobb i Malmö från Myndigheten För Tillgängliga Medier .

Second line support specialist

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 30
Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det viktigt att du välkomnar utveckling, förändring och ett flexibelt förhållningssätt.

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Som ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier arbetar vi för allas tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?

Om befattningen 
Nu söker vi en Second line support specialist - Dynamics. Uppgiften är att ge systemsupport till våra medarbetare inom produktion, distribution och konsumtion av tillgänglig läsning, exempelvis av strömmande talböcker. 

Vårt största produktionsverktyg är byggt i Dynamics FO och CE. Detta utvecklas främst av extern leverantör och din roll kommer bland annat vara second line support, ge förslag på vidareutveckling och att driva test av releaser av nya versioner. Du kommer även arbeta med konfiguration av D365/M365 samt hålla ihop och driva incident- och problemprocesserna. Vi jobbar enligt förvaltningsmodellen PM3. 

Som Second line support specialist - Dynamics blir du en del av enheten Utvecklings- och förvaltningsstöd. Du kommer att ha ett nära samarbete med produktionen, objektsledare och externa leverantörer. 

Det är ett spännande skede i verksamheten och möjligheterna att påverka är stora. 

Om dig 
Vi söker dig som har  


• aktuell erfarenhet av att arbeta med D365 FO och CE,
• MB 300 certifiering eller motsvarande,
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har kompetens inom   


• Power Apps 
• Power BI 
• Dataverse 
• Powershell scriptning 
• Azures molnplattform 
• digital tillgänglighet
• erfarenhet av testning inför releaser

För att trivas i rollen vill du utvecklas och lära dig nytt. Du fungerar väl i team, är lyhörd och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har god förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap och du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Vidare är du strukturerad med förmågan att se helhet och samordningsvinster samtidigt som du gärna fördjupar dig i detaljerna. Du tar initiativ och har ett stort teknikintresse. 

Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande.

Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. 

Vi eftersträvar en god arbetsmiljö och värnar varje medarbetares möjlighet att kombinera arbete och privatliv. Vi erbjuder till exempel förmånliga semesteravtal, löneväxling, förtroendearbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö med möjlighet till hybridarbete. 

Om anställningen
Anställningen är på heltid och tillsvidare. Den inleds med 6 månaders provanställning. MTM tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. 

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Jesper Svensson, jesper.svensson@mtm.se

Fackliga representanter;
Maria Dahlbeck, SACO, maria.dahlbeck@mtm.se
Cinnika Lögdqvist, ST, cinnika.logdqvist@st.org

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2024-20-20. Ange diarienummer MTM 2024/46 i din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 2
Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det viktigt att du välkomnar utveckling, förändring och ett flexibelt förhållningssätt. 

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Som ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier arbetar vi för allas tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag? 

Om befattningen 
Nu söker vi en systemutvecklare till vårt utvecklingsteam. Uppgiften är att utveckla vår mediaplattform för produktion, distribution och konsumtion av tillgänglig läsning, exempelvis av strömmande talböcker. Du kommer även att jobba i nära samarbete med mediaproduktionen för att förenkla och automatisera MTM:s processer.  

Som systemutvecklare blir du en del av enheten Utvecklings- och förvaltningsstöd. Du kommer arbeta nära såväl andra utvecklare och kollegor på myndigheten som externa leverantörer och användare av våra tjänster.  

Det är ett spännande skede i verksamheten och möjligheterna att påverka är stora. Vi jobbar agilt med ett gemensamt ansvar för nyutveckling, testning och driftsättning, vilket innebär att det finns stora möjligheter att bidra även i annat utvecklingsarbete. ?  

Om dig  
?Vi söker dig som har  


• aktuell?erfarenhet av systemutveckling  
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift  

?Det är meriterande om du har?kompetens inom  


• Programmering i Java, .NET/C#, JavaScript  
• DevOps och automatisering 
• Power Platform 
• Azures molnplattform  
• WCAG och digital tillgänglighet 
• Strömmande medier 

För att trivas i rollen vill du utvecklas och lära dig nytt. Du fungerar väl i team och är lyhörd för användarnas behov. Vidare är du strukturerad med förmågan att se helhet och samordningsvinster samtidigt som du gärna fördjupar dig i detaljerna. Du tar initiativ, har ett stort teknikintresse och gillar att tillsammans med andra arbeta fram nya kreativa lösningar. 

Om arbetsgivaren 
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande.  

Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra.  

Vi eftersträvar en god arbetsmiljö och värnar varje medarbetares möjlighet att kombinera arbete och privatliv. Vi erbjuder till exempel förmånliga semesteravtal, löneväxling, förtroendearbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. 

Tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö med möjlighet till hybridarbete.  

Om anställningen
Anställningen är på heltid och tillsvidare. Den inleds med 6 månaders provanställning. MTM tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. 

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Jesper Svensson, jesper.svensson@mtm.se

Fackliga representanter;
Maria Dahlbeck, SACO, maria.dahlbeck@mtm.se
Cinnika Lögdqvist, ST, cinnika.logdqvist@st.org

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2024-02-19. Ange diarienummer MTM 2024/61 i din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Ansök nu

Applikationsspecialist

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Dec 21
Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det viktigt att du välkomnar utveckling, förändring och ett flexibelt förhållningssätt.

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Som ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier arbetar vi för allas tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?

Om befattningen 
Nu söker vi en applikationsspecialist för D365 och vid behov M365. Uppgiften är att ge systemsupport till våra medarbetare inom produktion, distribution och konsumtion av tillgänglig läsning, exempelvis av strömmande talböcker. 

Vårt största produktionsverktyg är byggt i Dynamics FO och CE. Detta utvecklas främst av extern leverantör och din roll kommer bland annat vara second line support, ge förslag på vidareutveckling och driva test av releaser av nya versioner. Du kommer även arbeta med konfiguration av D365/M365 samt hålla ihop och driva incident- och problemprocesserna. Vi jobbar enligt förvaltningsmodellen PM3. 

Som  applikationsspecialist blir du en del av enheten Utvecklings- och förvaltningsstöd. Du kommer att ha ett nära samarbete med produktionen, objektsledare och externa leverantörer. 

Det är ett spännande skede i verksamheten och möjligheterna att påverka är stora. 

Om dig 
Vi söker dig som har  


• aktuell erfarenhet av att arbeta med D365 FO och CE,
• erfarenhet av testning inför releaser,
• MB 300 certifiering eller motsvarande,
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har kompetens inom   


• Power Apps 
• Power BI 
• Dataverse 
• Powershell scriptning 
• Azures molnplattform 
• digital tillgänglighet   

För att trivas i rollen vill du utvecklas och lära dig nytt. Du fungerar väl i team, är lyhörd och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har god förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap och du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Vidare är du strukturerad med förmågan att se helhet och samordningsvinster samtidigt som du gärna fördjupar dig i detaljerna. Du tar initiativ och har ett stort teknikintresse. 

Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande.
Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. 

Vi eftersträvar en god arbetsmiljö och värnar varje medarbetares möjlighet att kombinera arbete och privatliv. Vi erbjuder till exempel förmånliga semesteravtal, löneväxling, förtroendearbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö med möjlighet till hybridarbete. 

Om anställningen
Anställningen är på heltid och tillsvidare. Den inleds med 6 månaders provanställning. MTM tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. 

Kontaktperson
Rekryterande chef: Jesper Svensson, jesper.svensson@mtm.se

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2024-01-15. Ange diarienummer MTM 2023/539 i din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Ansök nu

Kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Nov 3
Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det viktigt att du välkomnar utveckling, förändring och ett flexibelt förhållningssätt.

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Som ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier arbetar vi för allas tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?

Om befattningen
Som kommunikatör blir du en del av enheten Omvärld och samverkan där du bidrar till att etablera MTM som kunskapscentrum för tillgänglig läsning. Detta gör du genom att utveckla och genomföra kommunikation kring tillgänglighetsdirektivet och därigenom öka kännedomen om allas rätt att kunna läsa på sina villkor.

Du blir en del av myndighetens kommunikationsteam där ni tillsammans planerar och genomför kommunikationsinsatser om Lag om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet (2023:254) till bibliotek och bokförlag. Du säkerställer ett proaktivt pressarbete och skapar goda förutsättningar för att MTM hanterar pressfrågor sakligt och skyndsamt. I arbetet ingår även att säkerställa MTM:s närvaro i sociala medier med målgruppsanpassat innehåll och kvalitativa texter.

I rollen arbetar du också brett med vanligt förekommande kommunikationsuppgifter för att stötta arbetet i teamet, till exempel genom att arbeta med webb, sociala medier och MTM:s tidskrifter.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Utveckla och genomföra kommunikationsinsatser kopplade till Lag om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet (2023:254).
• Hantera inkommande pressfrågor.
• Samordna och utveckla arbetet med presstalespersoner på MTM.
• Samordna och utveckla MTM:s närvaro i sociala medier.
• Producera, målgruppsanpassa och publicera innehåll.
• Internt förankra och sprida kunskap i frågor som rör kommunikation.

Om dig
Vi söker dig som har


• Högskoleutbildning inom kommunikation eller journalistik eller annan eftergymnasial utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig,
• några års erfarenhet från kommunikationsarbete,
• erfarenhet från press- och mediearbete, alternativt erfarenhet från arbete som journalist,
• erfarenhet av MTM:s målgrupper,
• erfarenhet från arbete i området tillgänglig läsning och/eller med funktionshinderspolitiska frågor eller andra närliggande områden som bedöms vara relevanta (till exempel jämställdhet eller mänskliga rättigheter).

Det är meriterande om du har


• erfarenhet från kommunikationsarbete i offentlig verksamhet,
• erfarenhet av att coacha chefer och andra talespersoner att medverka i intervjuer,
• erfarenhet av att ta fram material i olika format (till exempel text, ljud, bild, video) för webb och sociala medier samt publicering,
• erfarenhet från bok-, förlagsbransch eller biblioteksverksamhet,
• erfarenhet av Lagen om vissa produkter och tjänsters tillgänglighet (2023:254).

För att trivas i rollen som kommunikatör har du god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar där du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Vidare har du lätt för att samarbeta och trivs i en roll där du får samverka och skapa relationer både internt och externt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.

Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande. Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. 

Vi eftersträvar en god arbetsmiljö och värnar varje medarbetares möjlighet att kombinera arbete och privatliv. Vi erbjuder till exempel förmånliga semesteravtal, förtroendearbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö med möjlighet till visst distansarbete. Tjänsteresor kan förekomma i samband med utbildning och nätverkande.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. MTM tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Jannica Hedlund, 0704-82 38 46, jannica.hedlund@mtm.se

Fackliga representanter;

Maria Dahlbeck, SACO, maria.dahlbeck@mtm.se
Cinnika Lögdqvist, ST, cinnika.logdqvist@st.org

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2023-11-17. Ange diarienummer i din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Ansök nu

Enhetschef Omvärld och samverkan

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 4
Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det viktigt att du välkomnar utveckling, förändring och ett flexibelt förhållningssätt.

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Som ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier arbetar vi för allas tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?

Om befattningen
Enheten Omvärld och samverkan ansvarar för att samordna myndighetens uppdrag att vara ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier. Det innefattar bland annat att ansvara för samordningen av den övergripande myndighetsstrategin, myndighetens samlade erbjudande till läsarna, den strategiska produktutvecklingen, samverkan med universitet och högskola samt att omvärldsbevaka. Enheten ansvarar även för myndighetens främjande av universell utformning avseende nyheter, litteratur och samhällsinformation samt eventuellt kommande tillsynsuppdrag. Därutöver samordnar enheten MTM:s externa kommunikation och närvarar i olika externa sammanhang i syfte att positionera MTM som ett kunskapscentrum och främja tillgänglig läsning i samhället.

Som enhetschef för Omvärld och samverkan ansvarar du för att driva strategisk utveckling och förändringsledning av myndighetens och enhetens verksamhet. I samverkan med ledningsgruppen styr, leder och utvecklar du verksamheten samt säkerställer enhetens leverans i enlighet med uppdraget och myndighetens strategiska mål.

Exempel på arbetsuppgifter:


• styra, leda och utveckla enheten och säkerställa att enheten levererar i enlighet med uppdraget och myndighetens strategiska mål,
• samordna myndighetens uppgift att vara ett nationellt kunskapscentrum för tillgänglig läsning,
• samordna myndighetens externa kommunikation,
• leda myndighetens främjandearbete och eventuellt kommande tillsynsuppdrag,
• säkerställa lagenlighet och följdriktighet,
• planerings- och uppföljningsarbete (budget, verksamhetsplan, prognoser, årsredovisning etc.),
• omvärldsbevakning samt intern och extern samverkan, analys och omsättning till åtgärder och utvecklingsuppdrag, och
• ledningsgruppsarbete.

Om dig
Vi söker dig som har


• universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten
• flerårig erfarenhet av arbete som chef och ledare och suttit med i ledningsgrupp
• flerårig erfarenhet av statlig förvaltning
• erfarenhet av förändringsledning och att etablera nya arbetssätt
• erfarenhet av strategisk verksamhetsutveckling
• erfarenhet av budget och uppföljning
• erfarenhet av samordning och samverkan
• erfarenhet av extern kommunikation
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

För att lyckas i rollen som enhetschef leder, motiverar och förser du andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. I externa sammanhang är du utåtriktad och socialt aktiv där du med ditt engagemang skapar kontaktar och underhåller relationer. Som person är du trygg och stabil och behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande. Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. 

Vi eftersträvar en god arbetsmiljö och värnar varje medarbetares möjlighet att kombinera arbete och privatliv. Vi erbjuder till exempel förmånliga semesteravtal, förtroendearbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö med möjlighet till visst distansarbete. Tjänsteresor kan förekomma i samband med utbildning och nätverkande.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. MTM tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Magnus Larsson, magnus.larsson@mtm.se

Fackliga representanter; Maria Dahlbeck, SACO, maria.dahlbeck@mtm.se
Cinnika Lögdqvist, ST, cinnika.logdqvist@st.org 

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av HR-ansvarig Cecilia Nilsson, tel: 040-653 27 00 (växel).

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2023-09-22. Ange diarienummer MTM 2023/362 i din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Ansök nu

Biblioteksstrateg

Bibliotekarie
Läs mer Aug 31
Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en omvärld i förändring och användarnas behov är det viktigt att du välkomnar utveckling, förändring och ett flexibelt förhållningssätt.

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Som ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier arbetar vi för allas tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?

Om befattningen
Som biblioteksstrateg blir du en del av enheten Användarstöd där du utvecklar myndighetens biblioteksstrategiska arbete. Du kommer även att leda det strategiska arbetet med att utveckla myndighetens uppdrag relaterat till läsfrämjande samt vår läsombudsverksamhet. Det omfattar i förekommande fall regional, nationell och internationell samverkan och omvärldsbevakning.

I samverkan med enhetschef och biblioteksspecialister samt övriga relevanta samarbetspartners på myndigheten utvecklar du myndighetens ställningstaganden i biblioteksstrategiska frågor samt läsfrämjandestrategiska frågor.

Du fungerar som stöd och bollplank till enhetschef, ledning samt biblioteksspecialister kring frågor gällande bibliotek och läsfrämjande samt hur dessa kan påverka nuvarande och framtida verksamhet på myndigheten.

I förekommande fall fungerar du som talesperson i frågor inom ansvarsområdet samt leder och deltar i utredningsarbete/remissarbete.

Om dig
Vi söker dig som har


• universitets- eller högskoleutbildning i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan eftergymnasial utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig,
• bred erfarenhet från biblioteksområdet,
• erfarenhet av att leda samverkan inom offentlig sektor,
• talar- eller föreläsningserfarenhet,
• erfarenhet av att skriva utredningar och rapporter,
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har


• mastersutbildning eller doktorandstudier,
• erfarenhet av remisshantering,
• erfarenhet av statligt utredningsarbete,
• erfarenhet av myndighetsutövning,
• kännedom om MTM:s verksamhet, målgrupper, produkter och tjänster.

För att lyckas i rollen som biblioteksstrateg har du ett brett perspektiv på frågor. Du ser sakers långsiktiga betydelse samt vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Du arbetar bra med komplexa frågor och du gör det genom att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.
Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressade eller pressade situationer. Du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten, i små och stora grupper samt i kontakter med media. Vidare tar du ett aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du har lätt för att föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på.

Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande. Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. 

Vi eftersträvar en god arbetsmiljö och värnar varje medarbetares möjlighet att kombinera arbete och privatliv. Vi erbjuder till exempel förmånliga semesteravtal, förtroendearbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö med möjlighet till distansarbete. Tjänsteresor kan förekomma i samband med utbildning och nätverkande.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. MTM tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Cecilia Broberg 040-653 27 04, cecilia.broberg@mtm.se

Fackliga representanter;
Maria Dahlbeck, SACO, maria.dahlbeck@mtm.se
Cinnika Lögdqvist, ST, cinnika.logdqvist@st.org

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2023-09-20. Ange diarienummer MTM 2023/388 i din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Ansök nu