Malmö: Koordinerande Backofficemedarbetare till EON

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinerande Backofficemedarbetare till EON i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-08-24 // Varaktighet: Heltid

E.ON är övertygade om att du som är serviceinriktad, energisk och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som har erfarenhet från en koordinerande roll med problemlösning och kund i fokus och vill lära sig mer om energibranschen. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på din problemlösningsförmåga och din goda samarbetsförmåga kan detta vara tjänsten för dig! Vill du vara med och bygga framtidens E.ON?

OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.



Du kommer att ingå i ett BackOffice-team som idag består av en teamleader samt 5 andra Backofficemedarbetare och nu behöver E.ON expandera teamet ytterligare. Som BackOfficemedarbetare kommer du med ett starkt kundfokus hantera mätarbytesuppdrag av komplicerad karaktär. Rollen innefattar arbetsuppgifter som sköts parallellt. Du samarbetar också med flera funktioner inom verksamheten både internt och externt.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos E.ON, inledningsvis 6 månader med god chans till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera de ärenden som inkommer av problemlösande karaktär främst genom system, mail och telefon
* Boka besiktningar
* Bygga relationer med projektets interna och externa intressenter

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av en Backoffice roll eller liknande
* Har god vana av att arbeta i affärssystem
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du...
* Erfarenhet av affärssystemet SAP

Som person är du:


* serviceinriktad
* har god samarbetsförmåga
* ansvarstagande
* problemlösande


INFORMATION OM FÖRETAGET

Övrig information


* Start: September
* Omfattning: Heltid med god chans till förlängning
* Placering: Centrala Malmö, Carl Gustafs väg 1


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal.

Mercedes-Benz Malmö söker Teamledare/Customer Excellence Manager

Läs mer Feb 22
Är du en stjärna på kundbemötande, brinner för att ge service i toppklass och älskar när allt går rätt till? Är du en ledare som får saker gjorda och dina kollegor att växa? På Mercedes-Benz Malmö arbetar vi med  fordon i absolut världsklass! Ta chansen att kliva in i drömfabriken. Vi är redo, är du?


Om jobbet

Vår kollega ska gå på föräldraledighet och nu söker vi dig som vill ha en varierande roll med stort ansvar. Du erbjuds en roll som Teamleader för våra kundbemötande team och du har det operativa ansvaret för hela kundresan. Tjänsten är ett vikariat på 100% som sträcker sig ca 12 månader under vår kollegas föräldraledighet. Tillträde önskar vi så snart som möjligt, men givetvis är vi flexibla för rätt kandidat. 


Du och ditt team möter kunder varje dag som har olika frågor och olika vägar att kontakta oss. Några exempel av de kundmöten vi har är; leverans av ny bil till kund, provkörningar, uppkopplingar och hjälp med digitala tjänster,  telefon, mail och chatt och bokningar till vår verkstad. Teamet ansvarar också för leadsgenerering till försäljningen och hantering av inkommande leads.


I teamet arbetar 14 kundproffs med olika ansvarsområden. Teamet stöttar du med prioritering, support, coaching. Du följer upp mot våra mål och säkerställer processföljsamhet och driver förbättringar.


Ledarskapserfarenhet, processefterlevnad och hög servicevilja är avgörande delar i jobbet. Målet är att oavsett vad kundens ärende är hos oss ska kunden få ett enastående första möte och lämna med en önskan att komma tillbaka.


I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Leda ditt team bestående av  produktspecialister, servicerådgivare och logistikteam

- Personalansvar och tillhörande arbete med tex utveckling, utbildning och coachning.

- Planera, leda och utveckla den operativa verksamheten

- Processförståelse och vilja att följa och följa upp processer.

- Uppföljning av aktiviteter och styrning mot mål


Om dig

För att trivas som Teamleader hos oss är du kundfokuserad, ordningsam och ansvarstagande. Du har ett sinne för detaljer men kan även ta ett steg tillbaka för att se helheten i en process eller ett flöde.


Du har ett intresse för ledarskap och du är van vid personalansvar. Som ledare av det dagliga arbetet är du kommunikativ, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontaktpunkter på flera olika avdelningar och en förutsättning är att du trivs i en koordinerande och supporterande roll.


Det är inte ett krav, men vi hoppas att du har ett bil- och teknikintresse. Vi tror du tidigare har arbetat som säljare av bilar, senior servicerådgivare eller teamledare inom ex kundtjänst eller telefoni support, men vi är villiga att låta oss överraskas! I denna rekrytering kommer vi sätta stort värde i dina drivkrafter och personliga lämplighet. Vidare bör du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya datorsystem. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vad du erbjuds 

Du välkomnas till ett företag med cirka 140 kollegor som tillsammans jobbar mot målet att bli No.1 Även om vi har fantastiska produkter är vår personal vår största tillgång. Högst upp på vår agenda står medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet. Vi hoppas därför att du som söker ser fram emot att jobba på en arbetsplats med enormt stort medarbetarfokus.  På MB Malmö är vi övertygade om att framgång är något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Vi välkomnar kandidater med olika bakgrund.


Mer info

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Wow Experience Manager Annelie Attered på tel. 070-104858. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Evelina Hofstedt, HR, på tel. 0722027268.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan. Vi använder en löpande urvalsprocess så ansök så snart som möjligt, dock senast söndag 3/3. Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Mercedes-Benz Malmö söker Teamledare/Customer Excellence Manager

Läs mer Feb 16
Är du en stjärna på kundbemötande, brinner för att ge service i toppklass och älskar när allt går rätt till? Är du en ledare som får saker gjorda och dina kollegor att växa? På Mercedes-Benz Malmö arbetar vi med  fordon i absolut världsklass! Ta chansen att kliva in i drömfabriken. Vi är redo, är du?


Om jobbet

Vår kollega ska gå på föräldraledighet och nu söker vi dig som vill ha en varierande roll med stort ansvar. Du erbjuds en roll som Teamleader för våra kundbemötande team och du har det operativa ansvaret för hela kundresan. Tjänsten är ett vikariat på 100% under föräldraledigheten. Tillträde önskar vi så snart som möjligt, men givetvis är vi flexibla för rätt kandidat. 


Du och ditt team möter kunder varje dag som har olika frågor och olika vägar att kontakta oss. Några exempel av de kundmöten vi har är; leverans av ny bil till kund, provkörningar, uppkopplingar och hjälp med digitala tjänster,  telefon, mail och chatt och bokningar till vår verkstad. Teamet ansvarar också för leadsgenerering till försäljningen och hantering av inkommande leads.


I teamet arbetar 14 kundproffs med olika ansvarsområden. Teamet stöttar du med prioritering, support, coaching. Du följer upp mot våra mål och säkerställer processföljsamhet och driver förbättringar.


Ledarskapserfarenhet, processefterlevnad och hög servicevilja är avgörande delar i jobbet. Målet är att oavsett vad kundens ärende är hos oss ska kunden få ett enastående första möte och lämna med en önskan att komma tillbaka.


I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Leda ditt team bestående av  produktspecialister, servicerådgivare och logistikteam

- Personalansvar och tillhörande arbete med tex utveckling, utbildning och coachning.

- Planera, leda och utveckla den operativa verksamheten

- Processförståelse och vilja att följa och följa upp processer.

- Uppföljning av aktiviteter och styrning mot mål


Om dig

För att trivas som Teamleader hos oss är du kundfokuserad, ordningsam och ansvarstagande. Du har ett sinne för detaljer men kan även ta ett steg tillbaka för att se helheten i en process eller ett flöde.


Du har ett intresse för ledarskap och du är van vid personalansvar. Som ledare av det dagliga arbetet är du kommunikativ, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontaktpunkter på flera olika avdelningar och en förutsättning är att du trivs i en koordinerande och supporterande roll.


Det är inte ett krav, men vi hoppas att du har ett bil- och teknikintresse. Vi tror du tidigare har arbetat som säljare av bilar, senior servicerådgivare eller teamledare inom ex kundtjänst eller telefoni support, men vi är villiga att låta oss överraskas! I denna rekrytering kommer vi sätta stort värde i dina drivkrafter och personliga lämplighet. Vidare bör du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya datorsystem. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vad du erbjuds 

Du välkomnas till ett företag med cirka 140 kollegor som tillsammans jobbar mot målet att bli No.1 Även om vi har fantastiska produkter är vår personal vår största tillgång. Högst upp på vår agenda står medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet. Vi hoppas därför att du som söker ser fram emot att jobba på en arbetsplats med enormt stort medarbetarfokus.  På MB Malmö är vi övertygade om att framgång är något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Vi välkomnar kandidater med olika bakgrund.


Mer info

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Wow Experience Manager Annelie Attered på tel. 070-104858. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Evelina Hofstedt, HR, på tel. 0722027268.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan. Vi använder en löpande urvalsprocess så ansök så snart som möjligt, dock senast söndag 3/3. Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Tillståndshandläggare till E.ON Energidistribution!

Läs mer Nov 29
Är du en kvalitetsmedveten, strukturerad och samarbetsinriktad person som intresserar sig av energibranschen? Trivs du dessutom med administration och har ett tekniskt intresse? I så fall kan detta vara den perfekta rollen för dig! Här får du chansen att få in foten hos en stor och attraktiv arbetsgivare. Hos E.ON erbjuder vi dig möjligheten att driva projekt och tackla utmanande arbetsuppgifter. Vänta inte med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
"Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra."

Academic Work söker nu en Tillståndshandläggare till E.ONs avdelning Tillstånd & Rättigheter i Malmö. I dagsläget består teamet i Skåne av 20 medarbetare, varav ytterligare 10 finns utspridda i landet. Avdelningens främsta huvuduppgift är att bistå E.ON-koncernen i olika tillstånds- och marktillträdesprocesser kopplade till byggnation och förvaltning av bolagets anläggningar. Teamet har ett nära samarbete som präglas av en positiv och engagerad kultur med stark laganda.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning
- En administrativ roll med utmanande uppgifter som får dig att växa i ett stort bolag med många utvecklingsmöjligheter
- Ett team med härlig känsla och stort engagemang som hjälper varandra
- Möjligheten att bli en aktiv del i E.ON-koncernens framväxt och i förlängning bidra till ett hållbart samhälle

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga tillståndsansökningar och ärenden gällande markupplåtelse och utbetalning av intrångsersättning samt göra avskrivningar i fastighetsregistret
* Ta fram avtal, värderings- och kartunderlag
* Bevaka och svara för E.ONs rättigheter i samband med Lantmäteriets förfrågningar till E.ON som rättighetshavare
* Svara för E.ONs räkning i samband med remisser gällande bygglov
* Vara behjälplig i samband med fastighetstaxering av E.ONs fastigheter


VI SÖKER DIG SOM
- Har intresse för och arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete
- Har tidigare erfarenhet eller intresse för arbete inom fastighetsrättsliga frågor
- Kan kommunicera obehindrat på svenska för att kunna läsa och tolka avtal samt skriva tillståndsansökningar och yttranden
- Har god systemvana inom Office-paketet

Det är även meriterande ifall du...
- Tidigare erfarenhet av tolkning av kartor samt arbete i kartsystem
- Tidigare erfarenhet av att samarbeta med offentlig verksamhet

Som person är du...


* Noggrann
* Strukturerad
* Kvalitetsmedveten
* Orädd och initiativtagande


Övrig information


* Start: Årskiftet/enligt överenskommelse
* Omfattning: Initialt 6 månader med goda chanser till förlängning
* Placering: Malmö


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om E.ON HÄR!

Ansök nu

Accounting Manager

Läs mer Maj 29
WHAT’S IN IT FOR YOU?
Would you like to work for a global company with innovative and tasty products that are good for your health and for the planet!? Are you keen to put your accounting, financial controlling and audit skills?to work driving a shift to a more sustainable food system? Have some fun and develop your own skills along the way? If so, we are happy to tell you that we are looking for an experienced and passionate Accounting Manager to our Finance team in Malmö!

WHAT YOU WILL DO
Considering the growth journey and the increased reporting requirements that entails, we are now strengthen our Finance team with an Accounting Manager role.

Your typical day to day will involve:

- Responsible for correct monthly, quarterly, and year-end closings meeting high standards (SOX).

- Drive the monthly closings with the team.

- Contact with auditors, authorities, external accounting firms etc.

- Improve processes and daily routines within the Accounting shared service center and in the wider organization.

- Be a supportive coaching leader for a group of 5-10 people.

- Build the team’s abilities and competences for further growth.

- Internal control review.

- Improve, standardize, and digitalize processes.

The position is placed at our head office in Malmö.

WHO YOU?ARE
Besides being improvement driven, able to work in a structured way and have strong analytical skills, we believe that you are a person with great communication skills who enjoys building strong relationships and leading a team of people.

We also hope to see that you check the following boxes:

- Master’s or bachelor’s degree in finance/accounting or similar

- a minimum of 5 years of work experience within Finance

- Knowledge of tax and VAT

- SOX internal control

- Fluent in English, both written and verbal

YOUR APPLICATION
We value diversity and inclusion and welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun!



We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!

Please apply no later than 2023-06-18

The Oatly Way
Oatly?is a company built on the idea of change. Our mission is to help people upgrade their everyday lives and the health of the planet by making tasteful oat-based food products accessible to a wider audience in a world-class manner. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America and Asia.

#LI-TA1

Ansök nu

Program Administrator till E.ON!

Läs mer Okt 11
Hade du velat befinna dig i centrum av något "as-häftigt"? Enligt ansvarig chef är det något du kan få uppleva i rollen som Program Administrator för ett av E.ONs största transformationssatsningar! Programmet är just nu i startgroparna mot en spännande och utvecklande resa där vi letar efter dig som vill tycka, tänka och bidra - med hjälp av just din unika erfarenhet och kompetens! Denna chans vill du inte missa. Sök nu!

OM TJÄNSTEN
E.ON har under en längre tid gjort en spännande utvecklingsresa, med ambitionen att kunna erbjuda sina kunder 100% förnybar och hållbar energi. Att ligga i framkant i sitt interna arbete, med fokus på digitalisering, mångfald och en inkluderande arbetsmiljö är något E.ON målsätter högt. Din arbetsplats blir inget mindre än E.ONs nya huvudkontor i Malmö, ett hållbart och miljöcertifierad kontor som fokuserar på människans hälsa och välmående i byggnader.
EAM Programmet

E.ONs EAM program säker nu en Program Administrator (PA) som kan avlasta och supporta med administrativa uppgifter i minst 2 år framöver under programmets gång. Rollens ansvarsområden kräver administrativ talang, noggrannhet och en struktur där du med förmåga att ha många bollar i luften, hålla ordning och reda samt parera varierade uppgifter och prioriteringar, är extra intressant och värdefull för oss att träffa. Trots att tjänsten främst handlar om att supporta och assistera, har denna roll ett stort ansvar där du ofta är delaktig vid möten och blir tillfrågad vad just du tycker!

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med goda chanser till förlängning om alla parter är nöjda
- En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling
- En dedikerad konsultchef som kan stötta och coacha dig i din framtida karriär

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta, lyssna in, hantera och arrangera möten (lokal, inbjudningar, samverka med nationella så väl som internationella kollegor).
* Föra mötesanteckningar, dokumentera underlag
* Sharepont - Hantera och organisera inkommande dokument till verktyget, du blir ytterst ansvarig för att hålla ordning och reda
* Supporta chef med diverse administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen, gärna inom administration
- Besitter mycket goda kunskaper i Microsoft Office
- Är van vid att föra anteckningar - ex. du behöver lyssna in och hitta kontexten ur ett möte samt strukturera upp informationen på ett proffsigt sätt
- Är mycket bekväm med verktygen Teams och Sharepoint - kan använda dessa för att skapa en kvalitativ dokumenthanteringsstruktur
- Kan obehindrat kommunicera på Svenska och Engelska i tal och skrift
- Har administrativ erfarenhet/kunskap

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Det är meriterande om du har
- B körkort - vid eventuella resor i tjänst
- Tyska - mycket dokumentation finns på Tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Serviceinrikad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
- Lagspelare

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB .

Customer Service Specialist till Flint Group i sommar!

Transportplanerare
Läs mer Apr 18
Nytt
Om du är nyfiken på att sommarjobba med transportplanering hos en av de största leverantörerna till tryck- och förpackningsindustrin världen över, titta hit! Flint Group letar efter en medarbetare som ska stötta Customer Service-teamet i Malmö under perioden juni till augusti. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

OM TJÄNSTEN

Flint Group förvärvar färger från sina moderbolag i flera olika länder och håller dem sedan i lager för att tillhandahålla åt sina kunder, som är verksamma inom tryck- och förpackningsbranschen. I rollen som Customer Service Specialist kommer du att ansvara för transportplaneringen med huvudfokus på Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Du kommer att samarbeta nära dina två kollegor som har samma roll. Det är en heltidsanställning med start den 3 juni och arbetstiderna är måndag till fredag mellan kl. 08:00 och 16:30, med möjlighet till viss flex. Vid behov finns möjlighet till distansarbete, men huvudfokus är att arbeta från kontoret i Malmö. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, ha förmågan att lösa problem och vara kommunikativ.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Boka transporter
* Registrera inleveranser i bl.a. SAP
* Behandla och registrera inköps- och kundordrar
* Kommunikation via e-post och telefon med Customer Servicet-teamet i Polen


VI SÖKER DIG SOM


* Har genomfört eller studerar för närvarande en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande område, alternativt har relevant arbetslivserfarenhet
* Har flytande kunskaper i både svenska och engelska
* Har bra systemförståelse och lätt att lära dig nya saker
* Är tillgänglig för arbete under hela perioden, från 3 juni t.o.m. 31 augusti


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med SAP eller liknande affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
As a global leader in the production of print consumables for the print and packaging industries, Flint Group is dedicated to surpassing the needs of printers and converters worldwide.

Flint Group is committed to serving the needs of the global Flexible Packaging, Paper & Board, Narrow Web, Folding Carton, Publication and Offset printing industries – both conventional and digitally printed. Our teams diligently develop, manufacture and market a vast portfolio of printing consumables and equipment. We prioritise customer support through an unwavering commitment to developing innovative and sustainably focused products, ensuring exceptional service, and maintaining a secure supply chain.

Läs mer om Flint Group på deras hemsida: https://www.flintgrp.com

Ansök nu

Studerande labbassistent till läkemedelsjätten PolyPeptide

Laboratorieassistent
Läs mer Apr 17
Vill du få in en fot på en världsledande tillverkare av peptidläkemedel och är studerande? PolyPeptide-koncernen tillverkar över en tredjedel av alla peptidläkemedel i världen och är därför en spännande miljö att få arbeta i. Ta chansen att söka ett extrajobb som labbassistent och fördjupa dina kunskaper inom läkemedelsbranschen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en student som vill arbeta deltid som labbassistenter hos PolyPeptide vid sidan av studierna under terminerna samt under ledigheter. Sverigeproduktionen finns i Limhamn och nu är IPC-avdelningen i behov av dig som kan avlasta avdelningen administrativt. Tanken är avlasta där det behövs för att få verksamheten att fungera optimalt och vi letar efter dig som har öga för vad som behövs göras och inte är rädd för att hugga tag där det behövs.

Du erbjuds
- En chans att få inblick och förståelse för hur arbete på en IPC-avdelning fungerar
- Att arbeta på ett av Skånes akademikertätaste företag
- Ett meriterande extrajobb
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta avdelningen administrativt
* Diverse laborativa arbetsuppgifter, så som vätsekromotografi, mobilfasberedning samt analyser av prover från produktionen
* Blanda kemikalielösningar


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på YH-, högskole- eller civilingenjörsnivå inom kemi, bioteknik, medicin eller liknande och har minst 1.5 år kvar av studierna
- Talar och skriver svenska obehindrat för intern kommunikation och dokumentation
- Vill utvecklas i labbarbete
- Kan jobba deltid cirka 2 dagar i veckan under terminerna samt under ledighet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
Övrig information
- Start: Juni
- Omfattning: Deltid under terminerna cirka 2 dagar i veckan, förlagt främst måndag-fredag dagtid eller kvällstid, helgarbete kan också förekomma. Under sommaren förväntas man kunna arbeta heltid.
- Placering: Limhamn, Malmö

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior Service Desk Agent till Stort IT-Bolag i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 16
Har du en fallenhet för problemlösning och en känsla för riktigt god service? Kanske vill du få in en fot på ett av Nordens största IT-företag? Har du nyligen tagit studenten och vill pröva på ett första heltidsjobb? Vi söker nu en ansvarstagande och driven person som vill arbeta med first line support.

OM TJÄNSTEN
I service desken är det en självklarhet att hjälpa varandra att utvecklas och att alla bidrar till en härlig stämning. Som person ser vi gärna att du är intresserad och även har erfarenhet av IT samt att du är nyfiken och vill lära dig! Initial kommer du att gå bredvid en kollega i 2-3 dagar för att lära dig grunderna.

Du har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt tekniska problem, främst via telefon, samt att administrera varje samtal.- Ditt jobb innebär även att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
Här gäller det att du är stresstålig, driven och initiativtagande! Om du är serviceminded, gillar att lösa problem och har ett tekniskt intresse kommer du att trivas här! Kraven för tjänsten är att du:
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med att ge service eller support.
- Har ett intresse för IT och vill lära dig mer.
Rollen utförs 100% på plats på kontoret och det erbjuds ingen möjlighet för distansarbete.

Som person är du


* Serviceminded
* Initiativtagande
* Ansvarstagande
Processen:
Det första steget i rekryteringsprocessen består av två psykometriska tester. På Academic Work tror vi på potential och psykometriska tester hjälper oss att lära känna dig, inte bara ditt CV. Tester gör det också möjligt att hantera våra ansökningar både objektivt och icke-diskriminerande.


Information om testerna
- Matrigma mäter den kognitiva förmågan och testet tar 12 minuter att genomföra. Den kognitiva förmågan består bland annat av en persons begåvning för problemlösning, logiskt tänkande samt förmågan att ta sig an ny information
- MAP är ett personlighetstest baserat på Five Factor Model of personality. Testet tar ca 40 minuter att genomföra
För denna tjänst kommer vi behöva begära ett utdrag ur belastningsregistret.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Malmö
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu

Reception Assistant till Academic Work, Malmö

Receptionist, telefonist
Läs mer Apr 17
Brinner du för att ge grym service och vill ha ett givande extrajobb vid sidan av dina studier? I receptionen på Academic Work möter du en energifylld vardag där ingen dag är den andra lik. Du ställs ständigt inför nya uppgifter och utmaningar där du får chansen att utvecklas. Är du en student i början av dina studier som trivs i en varierande arbetsmiljö med högt tempo? Välkommen till vår reception!

OM TJÄNSTEN

Så här beskriver en av våra Reception Assistants sin roll:
"Det bästa med att arbeta i receptionen på Academic Work är framförallt att vara omgiven av fantastiska kollegor och härliga kandidater som kommer på besök, men även att ingen dag är den andra lik. De varierande arbetsuppgifterna har både utmanat och utvecklat mig som person under mitt ett och halvt år i receptionen, erfarenheter som jag kommer att titta tillbaka på och bära med mig livet ut.”

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Reception Assistant kommer du att tillhöra receptionsteamet. Teamet arbetar med varje besökare hos oss ska ges en förstklassig upplevelse full av energi, värme och glädje. Som Reception Assistant är ditt huvudansvar att ge just det till alla du möter under en arbetsdag, både genom ditt bemötande och genom att vår reception ska ge ett trevligt och välkomnande intryck. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och receptionens fortsatta utveckling.

Din chef och din utveckling

Din chef är Monika Medjedovic och hon arbetar som Reception Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll och för att få en så bra start som möjligt kommer du att få en gedigen upplärning med receptionsteamet. Vidare kommer du att få chans till personlig och professionell utveckling i en ung, hungrig företagskultur med en strävan att ständigt utvecklas, växa och trivas på jobbet. Tillsammans med dina kollegor i receptionsteamet jobbar ni mot att nå gemensamma mål som utvärderas kvartalsvis av tillsammans med din chef.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ge service utöver det vanliga till alla våra besökare, interna kollegor och till de som ringer vår växel
* Säkerställa att receptionen alltid är städad och väl påfylld med exempelvis kaffe, dryck och tidningar
* Besvara frågor från kunder, konsulter och kandidater via mail
* Hantera interna ärenden och lösa diverse problem som dyker upp
* Ha kontakt med leverantörer och göra beställningar till kontoret
* Sträva mot att nå teamets gemensamma mål och bidra till receptionens utveckling av rutiner och arbetssätt


VI SÖKER DIG SOM
- Är student vid högskola eller universitet och tar examen tidigast januari 2026. Då vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte har några utlandsstudier planerade under denna tid.
- Har arbetslivserfarenhet av att ge service till kunder
- Har B-körkort
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Det är meriterande med erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, att jobba med telefonen som främsta verktyg eller ha arbetat i en reception tidigare.

För att trivas och lyckas i rollen krävs följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Strukturerad
- Serviceinriktad
- Självgående
- Kommunikativ

Övrig information
- Start: 1 september
- Omfattning:  Deltid, 1-3 pass /vecka
- Arbetstider: 08:00-12:00, 13:00-17:00 alt 08:00-17:00
- Placering: Östergatan 18 Malmö

Hur det är att arbeta på Academic Work



Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Vår rekryteringsprocess


* Vi som driver rekryteringsprocessen: Frida Åstrand, Operations Team Manager samt Monika Medjedovic, Reception Manager
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är fö att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på frida.astrand@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!

Ansök nu

Senior R&D projektledare för flygbranchbolag i Malmö!

Projektledare, IT
Läs mer Apr 14
Är du en senior projektledare med gedigen erfarenhet av hård- och mjukvaruutveckling? Brinner du för att ligga lite i gränslandet mellan produktägare och projektledare? Missa då inte chansen och sök in till en grym R&D avdelning!

OM TJÄNSTEN
I denna rollen kommer du tillhöra ett grymt R&D team som planerar, organiserar och leder olika utvecklings- och förbättringsprojekt. Här kommer du koordinera olika projekt och involvera olika avdelningar i organisationen. I tjänsten kommer du ha övergripande ansvar för att interagera med olika stakeholders i organisationen och rapportera status så som risker och ekonomiska faktorer. Du kommer besitta kunskapen inom de olika produkterna och systemen som utvecklas. Vidare kommer du genomföra efter-marknads analyser.

Vi lägger stor vikt på personlighet för den här rollen. Du är driven och har en go-getter attityd!

Du erbjuds
- En dynamisk arbetsplats med varierande uppgifter
- Ett grymt team som alltid strävar efter att förbättra
- En dedikerad konsultchef som kommer följa din utveckling under uppdragets gång

VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på såväl Svenska som Engelska då stora delar av organisationen kräver dokumentation på Svenska
- 5+ års erfarenhet av projektledning - även meriterande om du har erfarenhet av produktägande sen tidigare
- Har erfarenhet av projektledning inom både hårdvaruutveckling och mjukvaruutveckling
- Har erfarenhet av electro-mechanical devices
- Har erfarenhet av att jobba med nätverksbaserade produkter
- Har arbetat med Azure, Jira och Agila arbetsmetodiker tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Nätverkande
- Samarbetsvillig
- Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studerande kundservicemedarbetare till Mercedes-Benz Finans!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 12
Är du student och vill jobba med service i världsklass och samtidigt bidra till förstklassig service till kunder inom bilbranschen? I centrala Malmö kommer du tillsammans med ett dedikerat team arbeta med Mercedes-Benz Finans kunder. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan inom kort! Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval och start efter årsskiftet!

OM TJÄNSTEN
I rollen som kundservicemedarbetare fungerar du som en viktig länk mellan bolaget och kunden. Det är du, som tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande på både telefon och mail. Du hjälper Mercedes-Benz Finans kunder att hitta rätt och löser deras frågor som består av allt ifrån generella frågor om lån och leasing till detaljerade frågor om fakturor, betalning och lösen av avtal. Den ena dagen är inte den andra lik och därför ser vi gärna att du är driven och lösningsorienterad. Detta är en deltidstjänst där arbetstiderna är måndag till fredag mellan 09.30-15.00. Du kommer att jobba ungefär 2 dagar/veckan. Uppdraget innefattar även arbete på heltid under sommaren samt under andra lov- och högtider utefter behov.

Du erbjuds
- En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst inom kundservice
- Har bra systemförståelse och lätt att lära dig nya saker.
- Är flytande i svenska, både skriftligt och muntligt, samt besitter grundläggande kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av servicerelaterade yrken såsom kundtjänst eller telefonsupport på exempelvis bank.
- Har god kunskap av att läsa kreditfakta och förstå avtal

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- God samarbetsförmåga

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mercedes-Benz Finans Sverige AB erbjuder finansiell service till både B2B och B2C för Mercedes-Benz fordon. Vi är en del av Mercedes-Benz gruppen och har en Svensk- Dansk organisation, med vårt huvudkontor beläget i Öresundsregionen. På Mercedes-Benz Finans strävar vi efter att vara en modern och ledande arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja work-life balance genom att exempelvis erbjuda flexibla arbetstider när möjligt. Vi är en multikulturell organisation och vi jobbar aktivt med mångfald och rättvisa möjligheter. Vi strävar efter att ha en respektfull och inkluderande organisationskultur där individer känner sig uppskattade, engagerade och värdefulla. Vi är redo för förändring- är du?

Ansök nu