Malmö: Vi söker en driven Innesäljare till Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en driven Innesäljare till Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-07 // Varaktighet: Heltid

BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 21 september 2021.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Innesäljare.

Inside Sales Representative till Ecomal

Läs mer Maj 19
OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

A-hub rekryterar nu för en tjänst som Inside Sales Representative på en av Europas mest välkända distributörer av elektronikkomponenter, Ecomal. Som innesäljare arbetar du med företagets befintliga kunder, vilka tillverkar allt från elbilar och robotar till energisystem för en hållbar framtid.

Företaget, med säte i Tyskland, har försäljningskontor över hela Europa. Ecomal är en platt organisation med en sund företagskultur och hög tillit till individen. Utöver detta grundar sig framgången i ett specialiserat och omfattande utbud av komponenter mot tillverkande industri. Här kommer du att få ett varierande arbete där du har en viktig roll i att stötta kunderna och övriga säljare och ingenjörer i organisationen med rätt komponenter, i rätt tid, till rätt pris. Ecomal omsätter cirka 1,7 mdkr och är cirka 250 anställda.

DU ERBJUDS ATT:



- Vara del av ett ungt och dynamiskt team och medverka i nya arbetssätt för den nordiska marknaden, med ett fokus på Danmark.
- Ansvara för vård och utveckling av befintliga kunder.
- Utvecklas i en väldigt spännande och kraftig växande bransch.




EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:

- Care & Grow-ansvar för de kunder som lämnats över från Account Manager.
- Prisförhandling, uppföljning och marginalansvar.
- Hantering och bevakning av lagda ordrar, vilket bland annat innefattar transistorer, dioder, motstånd och kondensatorer.
- Arbeta tillsammans med Account Manager för att utveckla kunder samt gemensamt framtagande av strategi för att möta och slå målsättningar.
- Bygga långsiktiga relationer med kunder med målsättning att vara deras förstaval när det kommer till elkraftskomponenter.




VI SÖKER DIG SOM:

- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, samt danska på enkel nivå.
- Har god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer.
- Har erfarenhet inom elektronikbranschen från arbete som innesäljare, inköpare eller motsvarande.
- Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt erfarenhet inom Excel.




SOM PERSON ÄR/HAR DU:

- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Uppskattar att arbeta i team
- God förmåga att organisera och skapa struktur
- Framåtanda


För den här tjänsten lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, samt att du kan arbeta både självständigt och i team.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Snarast, med respekt för eventuell uppsägningstid

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Malmö

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos Ecomal. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.



Hoppas vi har fångat ditt intresse. Vi ser fram emot din ansökan!

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Ecomals önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).

Ansök nu

Sales Development Representative - International Sales DACH

Läs mer Apr 29
PinMeTo is a SaaS platform that connects multi-location brands with the biggest search, map, and social media platforms, letting them keep their business information up-to-date everywhere, manage their reviews, and maximize their social reach - all from one place.

Trusted by enterprise companies like H&M, 7-Eleven, and Hertz, PinMeTo is quickly becoming a global leader among location marketing and local SEO technologies.

Having left the startup phase, we are now scaling up with regards to product development and market presence and we are now in search of a Sales Development representative - International Sales, your focus will be on the DACH region.. This position will be based at our office in Malmö or Stockholm in Sweden.

About the job & the team

In this position, you will be a part of PinMeTo´s International Sales team. As a Sales development representative you will generate new business opportunities by converting prospects into meetings. You will learn how to identify and research companies to target, have consultative discussions with senior managers, and develop email and telephone campaigns to generate new business opportunities.

Key Responsibilities

- Proactively prospect potential customers by phone, email and other market activities
- Map prospective accounts by doing research online
- Engage executives in targeted prospect accounts
- Orchestrate discussions with senior executives around their business needs
- Manage and maintain a pipeline of potential clients
- Maintain and extend our prospect base in our CRM tool



Your profile

The successful candidate is self-motivated and driven by clear goals, methodical and tenacious, and can effectively interact with a team. They have good communication and social skills and the ability to write short, sharp emails, and have a great phone manner. We are looking for a flexible, structured and hard working person.

- Language skills: Fluent in German and great business English. We wish to have your application written in English. Other major languages are seen as a plus.
- Basic knowledge working with spreadsheets
- Background from any of the following industry sectors is a plus, but not necessary: multi-channel marketing, e-commerce, digital and mobile marketing, retail, brands selling directly to customers.
- Merit if you have worked with sales within DACH region


What we offer:

PinMeTo is a young and fast growing company where everything is possible. We believe in diversity in people and love to explore each other's cultural differences. Now you have the chance to be a part of a playful and highly skilled team.

Sounds like fun? Then we'd love to get to know you! ????

Ansök nu

Sales Development Representative - International Sales

Läs mer Apr 29
PinMeTo is a SaaS platform that connects multi-location brands with the biggest search, map, and social media platforms, letting them keep their business information up-to-date everywhere, manage their reviews, and maximize their social reach - all from one place.

Trusted by enterprise companies like H&M, 7-Eleven, and Hertz, PinMeTo is quickly becoming a global leader among location marketing and local SEO technologies.

Having left the startup phase, we are now scaling up with regards to product development and market presence and we are now in search of a Sales Development representative - International Sales. This position will be based at our office in Malmö, Sweden.

About the job & the team

In this position, you will be a part of PinMeTo´s International Sales team. As a Sales development representative you will generate new business opportunities by converting prospects into meetings. You will learn how to identify and research companies to target, have consultative discussions with senior managers, and develop email and telephone campaigns to generate new business opportunities.

Key Responsibilities

- Proactively prospect potential customers by phone, email and other market activities
- Map prospective accounts by doing research online
- Engage executives in targeted prospect accounts
- Orchestrate discussions with senior executives around their business needs
- Manage and maintain a pipeline of potential clients
- Maintain and extend our prospect base in our CRM tool




Your profile

The successful candidate is self-motivated and driven by clear goals, methodical and tenacious, and can effectively interact with a team. They have good communication and social skills and the ability to write short, sharp emails, and have a great phone manner. We are looking for a flexible, structured and hard working person.

- Language skills: Great business English. We wish to have your application written in English. Other major languages are seen as a plus.
- Basic knowledge working with spreadsheets
- Background from any of the following industry sectors is a plus, but not necessary: multi-channel marketing, e-commerce, digital and mobile marketing, retail, brands selling directly to customers.
- Merit if you have worked with sales within DACH region


What we offer:

PinMeTo is a young and fast growing company where everything is possible. We believe in diversity in people and love to explore each other's cultural differences. Now you have the chance to be a part of a playful and highly skilled team.

Sounds like fun? Then we'd love to get to know you! ????

Ansök nu

Säljkonsult

Läs mer Apr 25
Brinner du för B2B försäljning? Är du duktig på att knyta nya kontakter och har erfarenhet av nykundsbearbetning? Vill du arbeta på en konsultfirma som samarbetar med de mest ansedda bolagen i Sverige? Då ska du söka denna tjänst som tar både dig och din karriär till en helt ny nivå idag!

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som säljkonsult kommer du att arbeta som konsult inom försäljning för de kändaste aktörerna på marknaden, se www.concito.se. Du hanterar allt från segmenteringar till att hitta rätt beslutsfattare samt ta den första relationsbaserade kontakten med kunderna. Stort fokus läggs på ett strukturerat arbetssätt och att kunna hantera personliga kontakter på högsta nivån i svenskt näringsliv. Du fungerar som en länk mellan olika bolag och bokar möten för dessa. På sikt innebär tjänsten större projektansvar och rapportering gentemot slutkund.

Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:
- Säljkontakt via telefon och mejl
- CRM och administrativt säljarbete
- Projektansvar och rapportering internt samt mot slutkund

PERSONLIGA EGENSKAPER
Concito Consulting söker dig som värderar ett gott samarbete internt och ser det som en självklarhet att alltid vidareutvecklas. För att trivas i rollen som säljkonsult behöver du ha ett intresse för försäljning och tillhörande administration samt vara ansvarstagande med god arbetsmoral. Vidare känner du dig bekväm i kunddialoger samt har inga problem med att planera ditt eget arbete och vara initiativtagande.

Viktigt för tjänsten är att du har:
- Tidigare erfarenhet av nykundsbearbetning inom B2B.
- Ett strukturerat arbetssätt och en driven personlighet.
- Mycket god svenska samt engelska i tal och skrift.
- God system- och datorvana

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som B2B säljare med projektansvar är en heltidstjänst som sträcker sig tillsvidare med start omgående. Arbetstiderna är främst måndag-fredag 08.00-17.00.

Ansökan:
Vi ser fram emot ditt CV och personliga brev.
Välkommen med din ansökan!
HR@concito.consulting, 040-41 44 40

Ansök nu

Sälj- och marknadskoordinator

Läs mer Apr 8
Arbetsuppgifter

Som sälj- och marknadskoordinator kommer du att arbeta med försäljning mot befintliga kunder och få ett koncernövergripande ansvar för marknadsföring av koncernens bolag i olika kanaler.

Vi tror att du har erfarenhet av försäljningsarbete i någon form, din erfarenhet behöver inte komma från transportbranschen men vi tror att du gillar kundkontakt via telefon, Teams och i verkligheten.

Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta och i till exempel Wordpress och Mailchimp, men även andra verktyg och programvaror. Vi tror att du kan skriva professionella inlägg på sociala medier.

Din tid kommer att fördelas med cirka 70% till Begoma och resterande tid på övriga koncernbolag.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

- Erfarenhet av försäljning med kundkontakt, behöver inte vara från transportbranchen.
- Erfarenhet av kreativt marknadsarbete och sociala medier på administratörsnivå
- Arbetat i Wordpress, Mailchimp med flera verktyg
- Kunna uttrycka sig i skrift på svenska och engelska på god nivå
- Goda kunskaper i Excel


Övrigt

- Start: efter överenskommelse
- Omfattning: 100%
- Plats: Malmö
- Lön: Enligt överenskommelse


Om företaget

Den familjeägda Malmbergkoncernen består av följande företag som sammanlagt sysselsätter cirka 50 personer på sju kontor i fyra länder.

- Begoma - säljer logistik- och transportlösningar för industriella kunder i Europa.
- Malmberg Fastighet AB - äger och driver två industrifastigheter i mellersta hamnen i Malmö med cirka 30 olika hyresgäster
- Malmö Logistics Centre - driver en omlastningsterminal i Malmö
- Urban Delivery Systems - utvecklar, tillverkar och säljer lösningar för last mile delivery
- Malmö Möbelfabrik - designar, tillverkar och säljer heminredning på nätet


Mer om Begoma

Begoma är ett familjeägt logistikföretag med anor från 1800-talet, som erbjuder internationella transport- och logistiktjänster till kunder i Europa. Vi är ett relativt stort privatägda logistikföretag med cirka 50 anställda och hanterar över 50 000 transportuppdrag per år. Vi har ett europeiskt fokus och finns idag förutom i Sverige även i Polen, Tjeckien och i Nederländerna.

Företagets transporttjänster omfattar hela världen och bland våra kunder hittar man såväl de största industriföretagen såväl som många små och mellanstora företag i Sverige och Europa. På Begoma sätter vi alltid kunden i fokus och alla arbetar efter kärnvärdena kompetens och engagemang. Vi arbetar aktivt för att förbättra kvalitén på våra tjänster och vill växa med våra kunder. Framöver kommer vår utveckling att präglas av att erbjuda hållbara tjänster, internationalisering, ökad digitalisering och kundanpassade lösningar.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB .

Vårt inköpsteam söker en direktinköpare!

Inköpare
Läs mer Maj 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,5 mdr SEK under 2021 och har cirka 250 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som direktinköpare på BE kommer du att tillhöra vår produkt- och inköpsavdelning, där du exempelvis kommer arbeta med att:
bistå vid affärer för produkter vi inte lagerför samt större objekt.
i samråd med produktchef och deras strategier ta fram bästa förutsättningar för att vi ska kunna göra så många och bra affärer som möjligt utifrån såväl lönsamhet- och hållbarhetsperspektiv.
sammanställa bästa offert till säljorganisationen genom att antingen använda befintliga avtal alternativt skicka ut förfrågan till leverantörer för att komma fram till bästa alternativ utifrån den affär som ska göras.
utföra operativt inköpsarbete som innefattar förhandling, lägga inköpsorder, kontrollera orderbekräftelser, leveransbevaka, boka transporter, informera interna parter om förändringar i förutsättningar (såväl sälj som produktion och lager), och i förekommande fall hantera fakturor och reklamationer.
i tät kontakt med övriga operativa inköpare säkerställa gemensamma leveransflöden
hantera och sköta veckovisa leveranser ifrån samarbetspartners

Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Som person är du strukturerad och du lägger stor vikt vid att ha ett välorganiserat arbete. Du är också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som direktinköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften samtidigt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: På vårt kontor i antingen Malmö, Göteborg eller Norrköping. Uppge vilken ort du är intresserad av i din ansökan.
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten förekommer
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp på simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Rosa Kovacs, kan nås på 040 – 38 41 68.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 19 juni 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Är du vår nya Innesäljare i Malmö?

Innesäljare
Läs mer Apr 20
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,5 mdr SEK under 2021 och har cirka 250 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett dynamiskt säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom byggsegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Paul Johansson på 031-742 28 27. Facklig representant för Unionen Rosa Kovacs nås på 040-38 41 68.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 8 maj 2022.

Ansök nu

Säljsupport, Malmö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 4
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en fena på administration och tycker om stor variation i ditt arbete? Har du lätt för att förstå helheten och tycker om att arbeta supporterande? I så fall har vi en spännande möjlighet i rollen som säljsupport!
Som medarbetare på vår säljsupportavdelning erbjuds du varierade arbetsuppgifter där du i huvudsak stöttar säljavdelningen med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i ett team om fyra personer som tillsammans ansvarar för den interna servicen till vår försäljningsorganisation. På sikt finns det även möjlighet för rätt person att bli super user i vårt nya affärssystem.
Exempel på arbetsuppgifter:
Krediteringar
Godkännande och matchning av direktaffärer
Underhålla prislistor
Administrera information i fakturahanteringssystemet (Medius)
Säljstöd med fokus på utbildning av säljprocesser i affärssystemet (Dynamics AX 2009)
Dagligt stöd i orderskrivning

Vi söker dig som
Har eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration, försäljning eller ekonomi
Har 1-2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete
Har erfarenhet av att arbeta i någon form av affärssystem (gärna Dynamics AX 2009)

Som person är det viktigt att du enkelt kan sätta dig in i organisationens olika flöden och förstå helheten. För att trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad person som är självgående i dina dagliga arbetsuppgifter. Du tycker om att ta initiativ och driva ditt arbete framåt samtidigt som du inte är rädd för att lösa problem som uppstår. Vidare är social kompetens och en hög nivå av servicegrad centralt för den här rollen.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen, familjär och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Anställningsform: Projektanställning 2 år under implementationen av vårt nya affärssystem.
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid
Resor i tjänsten: Nej
Tillträde: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Aleksandra Käll på aleksandra.kall@begroup.se. Facklig representant för Unionen Kristina Vågfors nås på kristina.vagfors@begroup.se.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 20/2 2022.

Ansök nu

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Jan 19
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom lagerinköp erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
ansvar för inköpsplanering
orderläggning
lagerstyrning
leveransbevakning och registerunderhåll

Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik och/eller erfarenhet av grossistverksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i rollen som inköpare. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som inköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften. Att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen är inget nytt för dig och du kan hantera detta på ett bra sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, vikariat tom april 2023
Resor: kan förekomma
Start: Omgående

Vill du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp, simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6/2 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Redovisningschef

Redovisningschef
Läs mer Nov 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Som redovisningschef ansvarar du för hela redovisningsprocessen från start till mål samt intern och extern rapportering för BE Group Sverige samt moderbolaget. Du arbetar med kvalificerad redovisning och har ansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen. Du arbetar självständigt med att tolka och implementera redovisningsstandarder K3 när det uppstår nya frågeställningar inom redovisningsarbetet. Du ansvarar även för att driva redovisnings- och skatterelaterade projekt. Du har ett genuint intresse för systemstöd och är nyckelanvändare av redovisningsmodulen i vårt affärssystem. I rollen ingår personalansvar för en ekonomiassistent.
Exempel på arbetsuppgifter:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Intern och extern rapportering
Granska kontoavstämningar för att säkerställa korrekt redovisning av tillgångar och skulder i bolagets finansiella rapporter
Årsredovisning
Organisera, planera och leda utvecklingsprocesser inom internkontroll och redovisning K3
Kontakt med revisorer, Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter
Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatter

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 9 personer. Vi är en internationell koncern där du även kommer att ha kontakt med andra bolag och samarbete med vår koncernredovisningschefen i samband med rapportering och andra redovisningsfrågor. Du rapporterar till Ekonomichef Sverige.
Vi söker dig som
är utbildad civilekonom eller motsvarande
har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda kunskaper inom aktuella redovisningsregler (K3).
har erfarenhet av att arbeta med rapportering, bokslut och revision
förstår och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
har ett genuint systemintresse (erfarenhet av systemimplementering meriterande)
har mycket goda kunskaper i Excel

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du tar stort ägandeskap för hela redovisningsprocessen och är analytisk i ditt tillvägagångssätt för att skapa en god processförståelse och för att på bästa sätt kunna utvärdera och optimera processen framåt. Du lämnar inget åt slumpen och är noga med att hålla deadlines. Du är en kvalitetsmedveten person som gärna säkerställer att arbetet blir korrekt. Vidare är du pålitlig och social med ett sinne för ordning och reda.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: omgående, enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef André Frodlund på andre.frodlund@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 16/12 2021.

Ansök nu

Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö!

Innesäljare
Läs mer Nov 9
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Ansök nu