Malmö: Orderkonstruktör till branschledande företag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Orderkonstruktör till branschledande företag i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-14 // Varaktighet: Heltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du ett intresse av teknik och brinner för CAD-ritning? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Auto-CAD? I så fall kan det här vara rätt tjänst för dig!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
PerformIQ söker nu för kunds räkning en ny driven medarbetare till teamet i Malmö. Som orderkonstruktör kommer du att inneha en viktig position inom organisationen där du arbetar med orderkonstruktion efter kundens önskemål och i nära samarbete med andra konstruktörer och produktionsarbetare. Din primära arbetsuppgift är att använda dig av befintliga konstruktioner för att rita i Auto-CAD utefter kunds önskemål.

Arbetsplatsen värnar om och värderar dig som medarbetare högt och företagskulturen präglas av stor öppenhet, högt i tak där varje medarbetare är en viktig spelare i organisationen. Till ditt förfogande kommer effektiva arbetsredskap samt fortlöpande utbildning och goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Inledningsvis kommer du att få en introduktion gällande såväl processerna som i regler och standards kring arbetsområdet.

Personprofil
För att lyckas i rollen som orderkonstruktör krävs vidare:

• Tidigare erfarenhet av att rita i Auto-CAD (2D)
• Tidigare erfarenhet av att rita i Inventor 3D
• Gymnasial utbildning
• Intresse för teknik
• Grundläggande kunskaper i Office-paketet

Som person är du strukturerad, noggrann och fokuserad. Du är en ödmjuk lagspelare med en god kommunikationsförmåga som har lätt för att samarbeta. För att passa i rollen som orderkonstruktör är det även viktigt att du är målmedveten med en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare värnar vår kund om din förmåga av prestigelöshet, och du vågar ställa frågor för att utvecklas.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som orderkonstruktör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Plats: Malmö

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kunden.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

sökord: CAD, konstruktion, ritningar, produktion

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Konstruktör, textil, trä, glas, förpackningar

Nedan visas andra jobb i Malmö som Konstruktör, textil, trä, glas, förpackningar.

Mekanikkonstruktör

Läs mer Okt 30
Industri-Teknik Bengt Fridh AB

Grundades 1969 och ingår i Inivi Group.

Företaget har konstruktionsavdelningar och verkstäder för mekanisk och elektrisk tillverkning samt för keramiska infodringar. Företaget är specialiserat på processvärmesystem för tung industri, olika typer av förbränningsutrustningar för uppvärmning, torkning, destruktion, förvärmning etc.
I stort sett all produktion sker i egna lokaler. Allt från första idéskissen till provkörning innan leverans.
Företaget har idag 20 anställda.


Mekanikkonstruktör

Vi är en expansiv organisation som söker en passionerad och erfaren mekanikkonstruktör för att stärka vår konstruktionsavdelning. Hos oss kommer du att ha möjlighet att arbeta med spännande projekt och utveckla dina färdigheter inom konstruktion.

Om tjänsten:

Arbeta i Inventor, AutoCad och använda Naviswork när det behövs. Ta fram ritningar och förbereda produktionsunderlag. Anpassa befintliga produkter enligt kundens unika behov.
Delta i utvecklingen av befintliga och nya produkter, inklusive konstruktioner för höga temperaturer.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Du kommer ha följande huvudsakliga ansvarsområden:
Skapa ritningar för säljavdelningen, verkstaden och underleverantörer.
Förbereda produktionsunderlag.
Genomföra kundanpassningar och/eller skapa nya ritningar och produktionsunderlag.

Sammanställa ritningar och dokumentation för kunder i leveranser.

Vi söker någon som brinner för utveckling och alltid strävar efter att hitta nya lösningar för att öka effektiviteten och kvaliteten. Du ska ha en stark förmåga att identifiera möjligheter och införa ny teknik i produktion, design och funktion. Du har även ett intresse för företagets framgång på både kort och lång sikt.

I denna roll kommer du att ha kontakt med kunder över hela världen. Dina arbetsuppgifter kan innefatta att diskutera komplexa lösningar, delta i byggmöten och följa upp projekt. Du kommer att arbeta nära samarbete med verkstaden och säljavdelningen.

Vi söker dig som:

Har en universitet/yrkes/högskoleutbildning inom mekanik.God erfarenhet av att arbeta i AutoCad och Inventor i 3D-miljö. Erfarenhet av leda och styra projekt. Erfarenheter inom varma konstruktioner och rörkonstruktioner ser vi som en stark merit.

Dina personliga egenskaper:
Brinner för utveckling och kan se möjligheter.
Självgående och ansvarsfull.
En utmärkt lagspelare.
God social kompetens och kan anpassa sig i olika miljöer, även internationellt.
Strukturerad och organiserad.
Har bra kommunikations- och samarbetsförmåga med kollegor, kunder och leverantörer.
Kan kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du engagerad, realistisk och lyhörd.
Van att hantera kundrelationer på ett förtroendefullt sätt.
Krav på B körkort.

Om du är redo för en spännande utmaning i ett företag som växer och är redo att ta din karriär till nästa nivå.
Ser vi fram emot din ansökan.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emil Chandorkar som nås på 072-453 76 54 eller emil.chandorkar@jeffersonwells.se

Ansök nu

Junior orderkonstruktör med teknikintresse!

Läs mer Aug 25
Om tjänsten
Vi söker nu efter en junior orderkonstruktör med tekniskt intresse till en av våra kunder i Malmö!

I rollen som junior konstruktör kommer du främst att få arbeta med orderkonstruktion efter kunders behov och önskemål.
Det innebär att skapa tillverkningsspecifikationer, ta fram tekniskt underlag samt teknisk dokumentation. Arbete i AutoCad och Inventor ingår.
Du kommer att vara stationerad i anslutning till produktionen, därav är det en fördel om du tidigare haft kontakt med produktionsmiljö.

Arbetet är förlagt på dagtid med start enligt överenskommelse.

Om företaget
Verksamheten utvecklar, tillverkar och säljer rostfri storköksutrustning.

Din profil
Vi söker dig med ett brinnande intresse för teknik och som är i början av karriären!
Du har en god teknisk förståelse samt goda kunskaper inom IT.
Vidare trivs du i en miljö där du har daglig kontakt med verksamhetens kunder.

För att trivas i rollen som orderkonstruktör ser vi att du som söker:

- Har en teknisk gymnasieutbildning alternativt vidareutbildning inom områden som teknik, konstruktion eller produktutveckling.

För tjänsten är det meriterande om du har kunskaper inom program som AutoCad och Inventor.

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Uppdragsledande konstruktör till Skanska Teknik -Malmö

Läs mer Sep 14
Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Vårt mål är att nå klimatneutralitet i hela värdekedjan senast 2045. Vi är ett företag som drivs av starka värderingar och tror på att engagerade medarbetare leder till nöjda kunder och framgång på marknaden.

Skanska Teknik är en strategisk enhet som bidrar till Skanskas affär med specialistsupport och projektering i olika uppdrag. Hos oss får du arbeta i varierande projekt i nära samarbete med projektutveckling och produktion, i allt från tidiga skeden till genomförande och teknisk förvaltning.

Inom Skanska Teknik finns trettiofem byggnadskonstruktörer. Därutöver har vi arkitekter, byggnadsfysiker, energiexperter och geotekniker i olika delar av landet, som även de tillhör Skanska Teknik. Tillsammans jobbar vi i nära samarbete för att bidra med vår samlade kompetens på bästa möjliga sätt.

Du blir en viktig spelare för att skapa värde för Skanska

Vi söker en erfaren Uppdragsledare med sitt teknikkunnande inom huskonstruktion.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att i uppdrag ansvara för att ta fram konstruktionshandlingar i program-, system- eller bygghandlingsskedet för olika byggprojekt. Du säkerställer att dialogen med uppdragsgivaren är god och att tidplaner, budget och kvalitet för leveranser upprätthålls. I rollen ingår också att planera och genomföra ritnings- och beräkningsarbeten samt granskning av dina kollegors arbete.

Vi erbjuder dig arbete i en miljö med hög teknisk kompetens med spännande projekt i alla dess skeden i nära samarbete med uppdragsgivaren.
Kvalifikationer

Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet från en roll som konstruktör och minst 3 års erfarenhet av att handlägga/uppdragsleda K-projektering inom husbyggnation.

Det är viktigt att du värdesätter ett bra samarbete i teamet och har förståelse för att samverkan är viktigt för framgångsrika projekt. Din sociala förmåga är viktig i relationen till både kunder och kollegor. Att vara utåtriktad och relationsskapande är en klar fördel i den här rollen och vi ser gärna att du gillar att presentera och sälja idéer till andra. Du behärskar det svenska såväl som det engelska språket väl, både muntligen och skriftligen. Vidare kommer du i din coachande roll vara en förebild internt såväl som externt, så det är viktigt att du är en god representant för Skanska och våra värderingar https://www.skanska.se/om-skanska/skanska-i-sverige/vara-varderingar/

Vill du bli en del av vårt team?

Vi vill ha din ansökan senast 9 oktober 2022 men vänta inte med att söka – vi arbetar löpande med ansökningar och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta, Johan Österberg, Gruppchef på: 010-449 00 49.

Om företaget

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och möts. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och möts. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Ansök nu

Förpackningsspecialist

Läs mer Jul 1
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Har du ett nytänk och intresse för utveckling av förpackningar och förståelse för hela värdekedjan? Då vill vi gärna att du söker dig till oss! AFRY är med där det händer – i teknikens framkant, där vi tillsammans med våra kunder utvecklar morgondagens produkter!
Vi på sektionen Packaging Development i Malmö fortsätter att växa och söker nu en Förpackningsspecialist.
På AFRY arbetar vi med varierande projekt som kan omfatta översyn av hela förpackningskedjan alternativt berör förbättringsåtgärder i delar av kedjan. Våra konsulter är oftast placerade ute i våra kunders organisation, på deras förpacknings- eller utvecklingsavdelningar, men vi bedriver även projekt från vårt eget kontor.


Kravspecifikation
Vi söker dig som tillsammans med våra kunder vill utveckla morgondagens förpackningar!
Du kommer få möjligheter att jobba med frågor inom material, hållbarhet, smarta förpackningar och driva projekt mot både nationella och internationella kunder.
Vi söker dig som
har minst tre års erfarenhet av förpackningsfrågor från produktägare eller förpackningsleverantör.
har en relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande
har goda kunskaper i engelska och svenska i så väl tal som skrift

Det är meriterande om du
har kunskap inom Artios CAD, Cape Pack samt Adobe illustrator och Indesign
MS Office
har erfarenhet av att driva projekt.
har erfarenhet av flera olika förpackningsmaterial
har kunskap om fyllningslinjer samt lådresare

Du har en kreativ ådra och förmåga att tänka utanför boxen. Du trivs med att jobba som en del av ett team, är målinriktad, drivande och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Flera av våra kunder är internationella organisationer därför ställer vi krav på att du är en god kommunikatör.


Ytterligare information
Sista ansökningsdag är den 21/8, eftersom det är semestertider så kan vi inte garantera att ansökningarna hanteras innan detta. Vi vill tacka för ditt tålamod att vi under denna perioden kommer att vara lite mindre tillgängliga att svara på eventuella frågor.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Eva Liv
Recruiting Manager
eva.liv@afry.com
+46 730 56 81 71
OBS! Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar per mejl.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Senior konstruktör

Läs mer Apr 29
Senior Konstruktör

Är du en erfaren konstruktör som vill vara med och utveckla framtidens ubåtar? Just nu söker vi en mekanikkonstruktör till avdelningen Hull Submarine. Vi ansvarar för att konstruera ubåtens komplexa tryck- och formskrov och säkerställer att alla krav uppfylls och är realiserbara i vårt toppmoderna varv i Karlskrona.



Din roll

Vi har behov av en senior medarbetare inom stålkonstruktion men hur rollen utformas tar vi fram tillsammans, beroende på din erfarenhet och vad du brinner för. Alla är olika. Några vill vara spindeln i nätet och hålla ihop helheten. Andra trivs bättre med att fokusera på kluriga konstruktionslösningar och diskutera idéer med vår produktion. För många är variationen det viktigaste. Som rekryterande chef värdesätter jag dina styrkor och vill tillse att du hamnar i en roll där du trivs, utvecklas och bidrar med din kompetens på bästa sätt.



Din profil

Det vi jobbar med är unikt och vi förväntar oss inte att du har erfarenhet av marin teknologi, dock är det meriterande. Likaså om du har du erfarenhet av svets, komposit, ritningsgranskning och mekanisk bearbetning. Vi ser också att du är kommunikativ och inte tvekar att ta hjälp av dina erfarna kollegor.

Det viktigaste för teamet är att våra medarbetare vågar ta sig an nya utmaningar, visar nyfikenhet och gör sitt bästa för att vara med och bidra. Som senior konstruktör hos oss är du noggrann och ansvarsfull och vill vara delaktig i att utveckla säkra produkter för vår ubåtsflottilj. En viktig uppgift för SAAB Kockums såväl som för Sverige. Vårt fokus är att möta våra utmanande mål samtidig som vi utvecklas och har roligt tillsammans!

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av



Saab Kockums utvecklar, bygger och levererar ubåtar och ytfartyg till kunder både i Sverige och utomlands. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team med kunniga och hjälpsamma kollegor som har placeringsort i Malmö och Karlskrona.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Kockums är världsledande inom sitt segment när det gäller utveckling, produktion och underhåll av ubåtar, ytfartyg och marina system. Produktportföljen innehåller ubåtar med Air-Independent Propulsion (AIP) -system, ytfartyg som innehåller den mest avancerade stealth-tekniken samt minsvepning och snabba patrull- och pilotbåtar. Kockums levererar även delsystem och komponenter för integration i marina lösningar med kunder över hela världen.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi ser mångfald som en tillgång och ständigt lärande som en självklarhet. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. För komplett ansökan krävs CV och personligt brev. Frågor om tjänsten? Vänligen kontakta rekryterande chef, Linnéa Karlsson, Head of Section "Hull Submarine", +46 73-434 27 82



Saab är stolt karriärföretag 2022 - läs mera här



Vill du vara en del av att skapa framtidens teknologi samtidigt som du får möjlighet att utveckla dig själv och växa i en lärandekultur så är Saab arbetsgivaren för dig. Vi är stolta över vår kreativa miljö där alla är olika, men delar samma uppdrag - att bidra till ett tryggare samhälle.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Performiq AB .

Tender Specialist till företag i Malmö

Anbudsansvarig/Bid Manager
Läs mer Mar 19
Tjänstebeskrivning & erbjudande
PerformIQ söker för kunds räkning en Tender Specialist med fokus på anbuds- och prissättningsprocesser för arbete på kontoret i Malmö. Vår kund är ett internationellt företag verksamma inom medicinteknik. Detta är ett vikariat som sträcker sig till och med februari månad nästa år, men med stor förhoppning om erbjudande om tjänst direkt hos kund. Du kommer att ingå i ett engagerat team med en gemensam passion att driva företagets agenda både inom och utanför organisationen i en flexibel miljö där inga dagar är desamma.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att:

• Ansvar för förberedelse och inlämning av anbudsunderlag
• Nära samarbete med försäljnings- och marknadsföringsteamet
• Förberedelse av kontrakt och kundavtal
• Uppföljning och analysarbete, prissättning och statistik
• Förbättringsarbete gällande processerna genom nära samarbete med andra avdelningar

Personprofil
Vi söker dig som har några års relevant arbetslivserfarenhet inom offentligt anbudsarbete eller en position exempelvis inom inköp, kundservice etc. Du har en examen inom inköp, ekonomi, supply chain management eller affärsjuridik.

För att lyckas i rollen som Tender Specialist krävs vidare:

• Ett öga för detaljer samt en analytisk sida som gör att du framgångsrikt levererar anbudsinlämningar
• Att du arbetar strukturerat, har en stor ansvarskänsla och är noggrann
• Att du är trygg i dig själv och kan kommunicera på ett tydligt sätt
• Du är initiativtagande och du ser till att alltid hålla dig sysselsatt
• Vana av affärssystem och IT-system (Microsoft Office, Oracle och Power BI)

I din roll som Tender Specialist kommer du att kommunicera både på engelska och svenska. Därför är det av stor vikt att du är kommunikativ och har goda kunskaper inom dessa språk i både tal och skrift.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Tender Specialist. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid tom februari 2025
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Malmö

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Terminalarbetare till företag i Arlöv sökes

Truckförare
Läs mer Mar 26
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet från terminalarbete? Är du en noggrann och arbetsam person med laganda och säkerhet som starka ledord? Då ska du läsa vidare i denna annons!

PerformIQ söker för kunds räkning en terminalarbetare på heltid till ett etablerat företag i Arlöv.
Arbetsuppgifterna består av exempelvis:

• Lastning och lossning
• Omplacering av gods
• Hantera inkommande- och utgående gods

Personprofil
Vi söker dig som har truckkort och erfarenhet av truckkörning sedan innan. Att ha arbetat mycket med motviktstruck är ett plus.

Som person känner du igen dig i nedanstående:

- Du är initiativtagande och effektiv i ditt arbete
- Du trivs i ett lag
- Du har en god samarbetsförmåga

Vidare trivs du med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som truckförare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8 timmars skift mellan 07:00-21:00
Plats: Arlöv

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Nicklas Nilsson på nicklas.nilsson@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Operatörer till packavdelning på företag i Malmö

Packare
Läs mer Mar 5
Tjänstebeskrivning & erbjudande
PerformIQ söker för kunds räkning flera operatörer för arbete i produktionen. Vår kund är ett större företag i Malmö, verksamma inom livsmedelsbranschen. Du kommer framför allt att arbeta med:

• Övervakning maskiner
• Påfyllning av material
• Avsyning av produkter

Tjänsten passar dig som trivs i en roll med eget ansvar i kombination med mycket samarbete med dina kollegor. Du kommer få möjligheten att vara en del av ett innovativt företag med en platt organisation och goda utvecklingsmöjligheter.

Personprofil
För rollen så söker vi dig som arbetar noggrant, strukturerat och med ett genomgående kvalitetstänk. Som person är du lyhörd och vill lära dig dina arbetsuppgifter och utvecklas. Vår kund ser gärna att du är en person som vågar komma med förbättringsförslag och vill vara med och utveckla verksamheten.

Tjänsten passar dig som letar efter möjlighet att komma in på ett spännande och välstrukturerat företag med goda framtidsmöjligheter. Det finns möjligheter till att bli övertagen av kunden vid välutfört arbete och du erbjuds en utvecklande miljö med högt i tak.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som operatör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ:s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 3-skift som kan bli 4-skift framöver
Plats: Malmö

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb – kundtjänst på medicintekniskt företag i Malmö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 18
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi söker dig som har erfarenhet eller vill arbeta med kundtjänst. Är du dessutom strukturerad, engagerad och positiv kan vi erbjuda ett uppdrag hos ett medicintekniskt företag i Malmö. Du får utbildning på plats och en möjlighet att arbeta i ett fantastiskt team på fem personer.

Tjänsten passar dig som trivs i en mångsidig roll där arbetet främst består i att ta emot och hantera beställningar samt administrera reklamationer av medicintekniska produkter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundtjänstmedarbetare är:
• Orderhantering
• Registrera inkomna reklamationer mot leverantör
• Svara på frågor gällande leveranser och beställningar

Personprofil
Vi söker efter dig som är en social lagspelare med en stor vilja att utvecklas. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder så din känsla för att göra det lilla extra är mycket viktig. Du är kommunikativ och mån om ett gott samarbete. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och ser positivt på de utmaningar du stöter på. Har du erfarenhet från nordiska språk är det mycket meriterande.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som kundtjänstmedarbetare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ:s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: V.23
Omfattning: Heltid V.23-32
Arbetstider: 8-16:30
Plats: Limhamn/ Malmö

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jesper Wahlgren på jesper.wahlgren@performiq.se

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till internationellt färetag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 27
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en positiv, energisk person med en passion för god service?
Söker du efter ett arbete med mening där du är en del av att göra samhället bättre?
Då kan detta vara tjänsten för dig!

PerformIQ söker nu för kunds räkning en viktig pusselbit till deras team av kundservice-medarbetare. I rollen kommer du få chans att arbeta mot ett bättre samhälle och en bättre miljö, där fokus ligger i att ge god service, stöd och hjälp med ärende gentemot kunder.
Du kommer bland annat att arbeta med:
• Hantera alla inkommande ärenden (telefon, webb, mejl, besök) och utföra förekommande arbetsuppgifter på ett ändamålsenligt och effektivt sätt
• Svara på frågor avseende fakturor, produkter, tjänster och priser
• Offerera och prissätta vid enklare förfrågningar
• Mersälj mot befintliga kunder
• Ta emot och hantera reklamationer
• Kommunicera med kunder på ett professionellt sätt

Arbetet ger goda möjligheter till att internt få vidare utbildning och du kommer i längden att behärska ett meningsfullt arbete med goda kunskaper inom en bred kundserviceroll.

Arbetsmiljön präglas av ett härligt team med stöttande kollegor, högt i tak och goda samarbeten där personlig utveckling och främjande av helheten ligger i fokus. Har du rätt personlighet kommer det att räcka långt!


Personprofil
Vem söker vi då för denna roll?

Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och som prioriterar en långsiktig arbetsplats, samt präglas av social, positiv energi. Du har god erfarenhet av att arbeta i Office-paketet, generell IT-vana och behärskar det svenska och engelska språket med enkelhet. Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenhet av service eller försäljning.

Det är meriterande om du arbetat i Microsoft Dynamics eller Onexus, samt om du tidigare hanterat farligt avfall.

Vidare är du nyfiken, självständig, strukturerad, resultatorienterad, tar egna initiativ och van vid att arbeta proaktivt. Du trivs i en flexibel miljö med nya utmaningar varje dag och så klart har du en lugn och empatisk personlighet.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i rollen. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ:s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07:00-16:00
Plats: Malmö

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nicklas Nilsson på nicklas.nilsson@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter och kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Upphandlare till SYSAV

Upphandlare
Läs mer Feb 27
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du arbeta med offentlig upphandling i en organisation som präglas av engagemang, gemenskap och framåtanda?
Har du erfarenhet av LOU/LUF och vill ha ett arbete där du dels får leda och driva upphandlingar, men även arbeta med utveckling av processer?
Då kan tjänsten som Upphandlare på SYSAV vara för dig!

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Hos kommer du genomföra och ansvara för upphandlingar och avtal samt leda eller bistå i projekt.
Tillsammans med fyra kollegor och en chef arbetar ni dagligen med att integrera policys, riktlinjer och instruktioner för upphandlingar och inköp, och ni arbetar för att dessa är väl implementerade och efterföljs hos chefer och medarbetare i organisationen.

Urval av arbetsuppgifter:
• Leda och driva upphandlingar och förhandlingar inom specifika kategorier enligt LOU/LUF
• Vara expert internt för inköpsfrågor och vara behjälplig inom flera kategorier
• Direktupphandling
• Tillämpa och vidareutveckla rutiner för att säkerställa företagets upphandlingar och inköp
• Projektleda, förhandla samt ansvara för avtalsuppföljning
• Ta fram och utveckla avtal samt avtalsrelationer med våra kunder
• Utveckla och delta i arbetet med att skapa effektiva processer i samverkan med våra andra avdelningar inom SYSAV
• Proaktivt och operativt stötta organisationen och dess chefer i upphandlingsfrågor

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.


Personprofil
Vi söker dig som arbetat som upphandlare inom offentlig sektor i flera år där du hunnit genomföra ett antal upphandlingar med tillhörande avtalsuppföljning. Du lockas av att komma till en arbetsgivare som gör något gott för samhället där du får en drivande roll med att fortsätta utveckla vår upphandlingsavdelning.

Du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet som Upphandlare.
• Erfarenhet av att utveckla leverantörskontakter och leda förhandlingar.
• Erfarenhet av att utforma, implementera och utveckla ett kategoribaserat upphandlingsarbete.
• God kännedom om LOU / LUF.
• God systemkunskap och datorvana.

Du är pedagogisk, duktig på att kommunicera och van vid att representera inköp/upphandling inom den interna organisationen. Du trivs i en roll där du har flera processer igång samtidigt där tempot ofta är högt. Du har god samarbetsförmåga med erfarenhet av att arbeta med olika typer av människor i flera delar av en större organisation.


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu