Malmö: IT Service Owner

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT Service Owner i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-05 // Varaktighet: Heltid

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.

Om tjänsten
Grid IT Systems är ett team på 8 personer som utvecklar, driftar och förvaltar IT-system i företagets OT-miljö (Operational Technology). Enheten ingår i E.ON Energidistribution som har den viktiga uppgiften att distribuera el till hushåll och företag i Sverige. I hjärtat av vår verksamhet finns därför en stabil och säker OT-miljö för styrning och övervakning av elnätet, en oerhört viktig del för ett mer hållbart samhälle.

I din roll som IT Service Owner kommer du vara en värdefull person för att säkerställa våra produkters och systems livscykel och agera som en länk mellan IT, verksamhet och våra leverantörer. Du kommer att omges av många kunniga tekniska experter och tillsammans med dem driva utvecklingsprojekt, i såväl större som mindre skala. Du kommer att få ägarskap för vår ekonomiuppföljning och förtroende för att sätta ramarna för våra processer genom att bilda processteam.

Några av dina främsta arbetsuppgifter är:
* Säkerställa applikationssupport och avtal med IT-leverantörer
* Säkerställa att system förvaltas enligt uppsatta krav och processer
* Hantera tillgångar och behörigheter
* Ansvar för produktlivscykel, nya inköp och uppgraderingar
* Framtagande av policy- och standarder
* Ständiga förbättringar, gällande både system och processer
* Planering och koordinering av t.ex. uppgraderingar och patchar


Här har du möjlighet att påverka den digitala transformation som pågår inom företaget. Det är en viktig roll i E.ONs vision att ställa om till 100 % förnybar och återvunnen energi då du får vara med att arbeta med tekniken som möjliggör detta.

Vem är det vi hoppas vill bli vår nya kollega?
Vi hoppas att du har en utbildning inom datavetenskap eller liknande, och blir lite extra nyfiken på dig som tidigare varit exempelvis Produktägare, Solution Owner eller liknande och arbetat med ITIL. Däremot så kommer vi att lägga stor vikt vid dig som person, och tror att du tycker om utveckling av processarbetet. En stor del av arbetet handlar om att skapa tydlighet och effektivitet i våra arbetsprocesser. Vi tror att du har lätt för att ta till dig ny information, snabbt kan skapa dig en helhetsbild och att du är en bekväm kommunikatör som kan engagera och motivera andra.

Din blivande chef Emelie Arvidsson bygger sitt ledarskap på tillit till sina medarbetare och en övertygelse om att man alltid gör sitt bästa och ser som sin främsta uppgift att säkerställa att du har förutsättningarna att kunna göra det. Emelie är en förespråkare för frihet under ansvar så du kommer att ha en stor möjlighet att påverka dina ramar och hur du utför ditt jobb.

Välkommen att söka och vara med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 19 oktober och intervjuer kommer att påbörjas därefter.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Emelie Arvidsson, +46 730 863564

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Per Carlsson, Unionen, +46 706 035425                 
Tony Rexepi, Akademikerna, +46 730 871638 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778


Kontraktstyp: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid
Företag: E.ON Energidistribution AB

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 75.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Systemförvaltare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Systemförvaltare.

Tjänsteägare infrastruktur

Läs mer Mar 28
Nytt
Ref: 20240639

Är du en person med stort engagemang för hållbar och säker IT-infrastruktur och förmåga att skapa goda samarbeten och nätverk? Då kan Malmö stads IT-och digitaliseringsavdelning (ITD) vara rätt plats för dig! Du får här möjlighet att arbeta i en komplex IT-miljö med att säkerställa vår förmåga att leverera den kritiska infrastruktur som krävs i stadens verksamheter, gentemot medborgare samt privata aktörer som är verksamma i staden.
Vi beskrivs som en organisation med en varm och öppen kultur, mycket hög kompetens och en teknik i framkant. Just nu är vi i stor tillväxt, därför söker vi dig som trivs i föränderliga miljöer och motiveras av möjligheterna att påverka och utvecklas gemensamt med oss.

Mer om rollen:
I rollen som tjänsteägare infrastruktur har du en central och viktig roll, där du är huvud- och leveransansvarig för IT-infrastrukturen under hela dess livscykel. I rollen fungerar du som länken mellan beställare, leverantörer, tekniska team och verksamheten. Du säkerställer att staden har väl fungerande och säker kommunikation, med fokus på nätverk, servermiljöer, lagring och infrastruktur.
Fokus i rollen är planering av utveckling och förvaltning av tjänsterna, samt avtalsuppföljning i dialog med leverantörer och interna samt externa samarbetspartners. Du kan också fungera som leverantör till andra tjänsteägare.

Du utvecklar styrdokument, tjänsteplaner och riktlinjer, samt bidrar med livscykelperspektiv på tjänsterna genom kontinuerlig uppföljning. Du jobbar även externt med avtalsuppföljning och utvärdering av tjänsterna med leverantörer, samt medverkar till business case inför möjliga och/eller kommande förändringar.
I ansvaret ingår budget för investeringar och reinvesteringar samt licenser som ingår i ansvarsområdet.

Då vår organisation är under tillväxt är inte alla arbetssätt och strukturer satta ännu, har du därför möjlighet att vara med och påverka och utveckla våra gemensamma arbetssätt med kollegor i och utanför den egna organisationen.

Vem du är:
Vi söker dig som har jobbat med att utveckla och förvalta IT-tjänster i komplexa miljöer. Din erfarenhet innebär dokumentation, definition och utveckling av tjänsteområdet, men även av att bygga goda relationer och samarbeten.

Genom att bygga team över gränser bidrar du till att utveckla det interna samarbetet med andra funktioner, liksom att stärka relationen med våra externa leverantörer.
Du drivs av att skapa tydlighet och att utveckla strukturer och arbetsflöden, för att effektivisera arbetssätten internt på sektionen och i externa samarbeten. Genom ditt intresse att förstå de komplexa sammanhang som IT-infrastrukturen i staden bygger på, skapar du en större förståelse för olika vägval och därmed bättre beslutsunderlag.

I rollen kommer du ha stort eget ansvar att driva och utveckla dina ansvarsområden utifrån de ramar vi gemensamt arbetar fram för uppdraget.

Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god teknisk kunskap om verksamhetskritisk IT-infrastruktur i stora, komplexa organisationer/enterprisemiljöer. I din erfarenhet har du haft ansvar för ett tjänsteområde eller en leverans, inklusive medverkan i avtalsförhandlingar samt av planering, uppföljning och förvaltning av tjänster, plattformar eller produkter.

Därtill har du erfarenhet av:
• Att skapa tjänsteplaner utifrån prioriterade behov
• Kravställning mot externa leverantörer
• Att skapa och underhålla styrdokument

Vi utvecklar ständigt både innehåll och ramar för vårt arbete, varför du gärna får ha erfarenhet av att utveckla metodik och strukturer kring drift av verksamhetskritiska lösningar.

Utbildningsmässigt har du som lägst gymnasial utbildning inom IT/teknik, kompletterat med påbyggnadsutbildningar inom IT/infrastruktur eller närliggande områden.
Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor samt av LOU. Har du därtill erfarenhet av ITIL samt av IT-säkerhetsrelaterade tjänster ser vi det som ett extra plus!


Varmt välkommen med din ansökan!

Denna roll är säkerhetsklassad, vilket innebär att vi kommer genomföra säkerhetsprövning av slutkandidaten i rekryteringsprocessen.
Om Malmö stad
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Systemförvaltare/IT-specialist

Läs mer Jan 29
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt.

Vi söker??? 
Systemförvaltare

Innehåll och arbetsuppgifter??? 
Vi söker en systemförvaltare för att förstärka vårt team som ansvarar för verksamhetsstödjande system på universitetet. Som systemförvaltare kommer du att spela en central roll i att säkerställa möjligheten till optimal användning av de system du kommer förvalta tillsammans med teamet. Du kommer att samarbeta med olika intressenter och ha möjlighet att påverka och optimera våra arbetsprocesser och vår systemförvaltningsmodell.

Rollen som Systemförvaltare innebär att du, tillsammans med övriga i teamet, fungerar som förvaltare av bland annat följande system:


• Bokningsplattor – för hantering av rumsbokning i Outlook.
• Digitala informationsskärmar – publicering av information på bildskärmar i MAU:s lokaler.
• Digital signering – support inom MAU samt kontakt med leverantör av tjänsten.
• IDS – egenutvecklat system för administration av användarinformation.
• Utskrifter – 3:e linjens support inom MAU samt kontakt med leverantören av tjänsten.
• Valen – egenutvecklat system för stöd av olika administrativa tjänster.

I dina arbetsuppgifter ingår att:


• Ta ansvar för att förvalta och vidareutveckla nämnda IT-system inkl. att kartlägga och utveckla användningen.
• Delta i, och i vissa fall leda, uppdrag/projekt för vidareutveckling av berörda system.
• Bygga upp och leda arbetet med systemens supportorganisation.
• Ge 2:a eller 3:e linjens support.
• Agera tekniskt stöd till systemägare.
• Samverka med andra lärosäten.
• Följa upp leveranser mot leverantörer.
• Omvärldsbevaka inom ditt ansvarsområde.

??? 
Kvalifikationer??? 
För denna anställning krävs:


• Högskola/universitetsutbildning inom något IT-relaterat område eller motsvarande.
• Du ska ha några års arbetslivserfarenhet i en större organisation och goda kunskaper rörande systematiskt förvaltningsarbete av IT-system i en större verksamhet.
• Du besitter god generell teknisk kompetens och har erfarenheter från arbete som systemutvecklare eller av att ha lett projekt inom mjukvaruutveckling.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du har en helhetssyn och du strävar efter att anta ett verksamhetsperspektiv. Du arbetar nära slutanvändarna, andra systemförvaltare och systemutvecklare och tillsammans tar ni fram fantastiska lösningar.

Du har mycket god förmåga i att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du samarbetar framgångsrikt med andra och kommunicerar med din omgivning på ett smidigt sätt.

Som person är du engagerad, lyhörd och tycker om att vara delaktig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp. Du är prestigelös och lyssnar in både IT-kollegor och användare.

Du trivs med att arbeta i projektform och i linjen och är orädd och vågar pröva nya utmaningar. Du har lätt att ta tag i de uppgifter som behöver lösas med ett positivt och fokuserat engagemang. Du ska vara strukturerad och inneha en hög leveransförmåga. Vi lägger stor vikt vid att du ska ha en egen drivkraft och självständigt kunna planera och genomföra aktiviteter.

?? 

Arbetsplats? 
Att arbeta med IT på ett universitet är ett omväxlande och utmanande arbete som präglas av en balans mellan akademisk frihet och tekniska begränsningar. Universitetets IT-avdelningen levererar ett brett tjänsteutbud till verksamheten uppdelat på 4 enheter. IT-infrastruktur, IT-service, IT-pedagogiskt stöd samt enheten Process- och Systemutveckling (PSU) som tillsammans utgör drygt 65 personer.

Denna anställning är placerad vid enheten PSU som sitter i lokaler på Universitetsholmen nära centralstationen. Möjligheter till arbete på distans del av tid finns. PSU är en enhet med bred kompetens inom systemförvaltning, projektledning samt systemutveckling och arbetar nära övriga verksamheten, ofta i projektform

 

Upplysningar??? 
IT-koordinator, Peter Nilsson, 040-665 70 79, peter.nilsson@mau.se

Enhetschef PSU, Anders Bengtsson, 040-665 70 74, anders.bengtsson@mau.se???

Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.????

?? 

Ansökan??? 
Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2024-03-01. Din ansökan ska skrivas på svenska. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts.

Ansökan skall innehålla: 


• Meritförteckning 
• Relevanta betyg och intyg 
• Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten 

 

Övrigt??? 
Anställningen är med heltidsomfattning och tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid regleras enligt avtal. ??

Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.??? 

Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning.??? 

??? 

Tillträde??? 
Tillträde enligt överenskommelse.

?? 
Fackliga företrädare??? 
SACO: rebecka.johansson@mau.se

SEKO: anne.sundel@mau.se

OFR: lutfi.zuta@mau.se

 

Välkommen med din ansökan!??? 

#LI-MAU

Ansök nu

Verksamhetsspecialist till Enheten för IT-stöd HR i Malmö

Läs mer Feb 15
Gör skillnad. Varje dag.

Koncernstab HR är en del av Koncernkontoret och ingår i Region Skånes centrala tjänstemannaledning. Vårt mål är att Region Skånes chefer och medarbetare ska uppleva att vi är en attraktiv arbetsgivare, har rätt kompetens samt är redo för omställningsarbete genom digitalisering och nya arbetssätt. Koncernstab HR har det övergripande ansvaret för ledning, utveckling, samordning och uppföljning av Region Skånes HR arbete. Det innebär ansvar för regiongemensamma arbetssätt, tydliga basprocesser, IT-stöd som är knutna till HR-området samt ledarutveckling och utbildningsfrågor.

Till Enheten för IT-stöd HR söker vi nu en ny kollega. Hos oss blir du en del av ett team med tolv kollegor där ni har ett gemensamt ansvar för funktionalitet och systemkörningar i Region Skånes IT-system inom HR området. Arbetet sker i nära samarbete med systemleverantör. Du är specialist inom ditt ansvarsområde samtidigt som du arbetar tillsammans i olika team med ambitiösa och ansvarsfulla kollegor. Vi sitter i trevliga lokaler på Dockan i Malmö men du ges också möjlighet att arbeta på distans när arbetet tillåter.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som vill arbeta som verksamhetsspecialist med fokus på Region Skånes IT-system inom HR området. Systemen vi hanterar är bland annat lön, schema/bemanning, rehabilitering och rekrytering och Enheten IT stöd HR tillhandahåller systemförvaltning och applikationsdrift av systemen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst vara att förvalta och utveckla systemen för schema/bemanning och lön. Arbetsuppgifterna kan bestå av följande:

• Säkra drift/funktionalitet av HR-system utifrån uppställda krav
• Hantera systemkörningar/driftkörningar
• Driva utveckling av ny/förbättrad funktionalitet
• Hantera systeminställningar utifrån lagar och avtal
• Felsöka och åtgärda problem, vid behov i dialog med systemleverantören och systemansvariga
• Säkra att användning av systemet sker optimalt genom att kvalitetssäkrad information finns att tillgå för användare (exempelvis manualer)
• Tester i samband med versionsuppgraderingar
• Medverka i IT-utvecklingsprojekt inom HR-området
• Support och stöd till vår gemensamma servicefunktion

I uppdraget ingår också omvärldsbevakning med koppling till lag och avtal samt samverkan såväl inom Koncernstab HR som Region Skånes förvaltningar. Vidare ingår det i ditt uppdrag att bidra till effektiva HR processer och driva utveckling av självservice och administrativa processer, detta med syfte att förenkla och minska administration för våra medarbetare och chefer. Internt kommer du främst att arbeta tillsammans med vår funktionsansvariga/processansvariga samt externt med leverantörer.

Just nu pågår ett stort utvecklingsprojekt inom schema/bemanning som du kommer att vara delaktig i.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med universitets-/högskoleutbildning, gärna inom system- eller HR, alternativt utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har goda IT-kunskaper och god förståelse för olika HR processer. Vidare har du erfarenhet av att arbete med systemförvaltning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig verksamhet och kunskap i bland annat Personec P, Time Care, Neptune eller har erfarenheter av IT-stöd för schema/bemanning. Önskvärt är att du har erfarenhet av att arbeta i projektform då du kommer att medverka men även ibland driva mindre projekt på enheten.

För att trivas i denna roll tror vi att du som person är strukturerad, lösningsorienterad och har förmåga att snabbt kunna ställa om och prioritera mellan olika arbetsuppgifter när arbetet så kräver. Därtill är du självgående, noggrann samt har hög social kompetens och en känsla för detaljer. Då arbetet kräver många kontaktytor är det viktigt att du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Vi värdesätter att du är lyhörd och intresserad av att fånga upp verksamhetens behov av systemstöd och krav på funktionalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Varmt välkommen med ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Systemförvaltare

Läs mer Feb 6
Ref: 20240255

Arbetsuppgifter
HR-service är Malmö stads centraliserade operativa verksamhet inom HR och tillhör Serviceförvaltningen. Vi består för närvarande av fyra sektioner med ca 70 kunniga, hjälpsamma och glada medarbetare som levererar kommunövergripande tjänster inom HR-området.

Vi befinner oss på en spännande resa för att bli ett riktigt modernt och värdeskapande shared servicecenter åt våra kunder inom Malmö stad. Vi ger stöd och service till stadens chefer, medarbetare och verksamheter inom HR-området och bidrar till god service för malmöborna utifrån politiskt uppsatta mål. Vår framgång ligger i förtroende, kundnöjdhet och säker leverans. HR-service uppdrag växer hela tiden och nu har du chansen att bidra och vara med på vår utvecklingsresa.

Vi söker nu dig som vill arbeta som systemförvaltare med fokus på Malmö stads HR-system, ett viktigt arbete där du bidrar till att säkerställa att Malmö stad är en attraktiv arbetsgivare. Vi förvaltar och utvecklar ett 10-tal HR-system. Systemen hanterar bland annat lön, rehabilitering och rekrytering och HR-service tillhandahåller driften av systemen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:


• Löpande systemadministration
• Felsöka och åtgärda problem, vid behov i dialog med systemleverantören och systemansvariga
• Vara ett stöd i Malmö stads HR-processer och våra interna processer på HR-service.

Med andra ord levererar du resultat med fokus på helhet och värde för våra kunder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Relevant högskoleutbildning inom exempel system- eller personalområdet alternativt annan likvärdig erfarenhet
• Minst tre års erfarenhet av kvalificerat lönearbete eller minst ett års erfarenhet av att jobba som systemförvaltare av HR-system
• Goda kunskaper i Microsoft Office 365
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Det är meriterade om du:


• Har arbetat med Personec P
• Har arbetat i offentlig sektor

Arbetet innehåller till stor del daglig drift och systemadministration av HR-system och arbetsuppgifterna kräver därför att du har en god förmåga att arbeta strukturerat och självständigt, samtidigt som du inte har några problem att arbeta i grupp. Det krävs att du är analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Våra kunders behov förändras löpande och allt går inte att planera eller förutse. Vi tror därför att du trivs bäst hos oss om du är flexibel och kan planera om din arbetsdag utifrån uppkomna behov. Du arbetar med fokus på att tillgodose kundernas behov och önskemål. I den här rollen får du möjlighet till mycket kontakt med olika delar av organisationen. Vi värdesätter därför att du är kommunikativ och skapar goda relationer genom social smidighet och ditt ödmjuka sätt. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse

Övrigt

Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Systemspecialist/förvaltare (LIMS) till VA SYDs laboratorieenhet

Läs mer Jan 29
Letar du efter möjligheten att använda din innovativa kompetens för att underhålla och utveckla system? Då har VA SYD rätt utmaning för dig! I denna roll får du nämligen möjligheten att göra just det för deras LIMS -lösningar? Vill du dessutom tillsammans med dina riktigt schyssta kollegor se till att vårt dricksvatten är gott, friskt och att vårt renade avloppsvatten uppfyller satta krav.
-Då kan du vara den vi söker!

I denna rekrytering samarbetar VA SYD med Poolia, urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden går ut.

Om tjänsten
Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Arbetet sker i deras moderna lokaler vilket ger en bra och trevlig arbetsmiljö.
Som Systemförvaltare ges du mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. De erbjuder dig ett roligt och utmanande jobb med mycket samarbete och kundkontakt.
VA SYD värnar om deras medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid. De erbjuder bland annat friskvårdstid och ett generöst friskvårdsbidrag. De arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av deras medarbetare.

Laboratorieenheten hör organisatoriskt till Produktionsavdelningen och är en servicefunktion till de flesta av VA SYD:s avdelningar. Enheten består av tre laboratorier placerade i Malmö och Lund. Den aktuella tjänsten kommer att utgå från Bulltofta i Malmö men rotation kommer att förekomma och innebär att arbete även kommer att ske på deras två andra laboratorier, Sjölunda (Malmö) och Källby (Lund). Du kommer att rapportera till enhetschefen för laboratoriet.
Deras arbetstider är normalt kl. 8.00-16.30 men du kommer i viss mån kunna anpassa dina arbetstider inom flextidsramen.

Att arbeta på deras ackrediterade laboratorium innebär att kvalitets- och dokumentationsarbete ingår i dina arbetsuppgifter. Deras kunder efterfrågar hög kvalitet och snabba resultat vilket kräver effektivt och noggrant arbete.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Laboratoriet är ackrediterat enligt ISO 17025 och de genomför ackrediterade analyser och provtagningar. Som Systemförvaltare kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen av laboratorieenhetens verksamhet. Tjänsten innebär att du kommer att arbeta enhetsövergripande och dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

• Förmedla kunskap om systemet och dess miljö till användare och andra intressenter
• Delta och driva projekt som involverar LIMS -lösningar, t.ex. implementering av nya moduler, instrumentgränssnitt och gränssnittsrelaterad extern programvara / databas
• Arbeta med tekniska lösningar i t.ex. LIMS Basic, Crystal Reports och som verktyg
• Dokumentera, testa och driva verifiering av LIMS-lösningar
• Delta i digitaliseringen på laboratorieenheten
• Kravställa och samordna mot systemleverantör
• Omvärldsbevaka
• Delta i utveckling av arbetssätt och rutiner

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning och systemutveckling. Gärna i en LIMS-miljö. Det är även positivt om du har praktisk erfarenhet av arbete från ackrediterat laboratorium(exempelvis ISO17025 eller GMP).

Du är en positiv person som tillför energi till organisationen. Du har ett innovativt tankesätt, med förmågan att arbeta målfokuserat. Du tycker om att lösa problem och strävar efter ständiga förbättringar. Du är resultatorienterad och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du hanterar flera uppgifter samtidigt.

Många projekt kräver samarbete med andra laboratorieingenjörer och andra delar av verksamheten. En Systemförvaltare trivs med att arbeta i team, men kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ. Viljan att samarbeta med andra och bidra till en god stämning är viktig för att lyckas i rollen.

En viktig egenskap är att vara kommunikativ och lyhörd i samarbetet med olika delar av laboratorieenheten. Du är flexibel och anpassningsbar till förändringar.
Arbetet som Systemförvaltare bedrivs med fokus på enhetens gemensamma mål, vilket kommer innebära att leda och koordinera olika projekt.

Din erfarenhet
Rollen som Systemspecialist/förvaltare kräver att du har:
• Har svenskt medborgarskap (tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkon-troll)
• Har körkort B och viljan att köra bil i tjänsten
• Har högskole- eller universitetsutbildning inom datavetenskap eller relevant arbetslivserfarenhet
• Kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av systemförvaltning och systemutveckling
• Kunskaper i
Meriterande
• Erfarenheter från laboratoriemiljö
• Har erfarenhet av LabWare LIMS
• Arbetat i en ackrediterad verksamhet
Välkommen med din ansökan och bli en miljöhjälte!

Om verksamheten
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Vår verksamhet är igång dygnet runt, har över en halv miljon kunder och omsätter en och en halv miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.

Läs mer på https://www.vasyd.se/

Övrig information
På Poolia och VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. På så sätt kan vi matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD och Poolia samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från E.On Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från E.On Sverige AB .

Gruppchef med passion för människor och teknik

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Mar 26
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss
Du kommer att leda Grid IT Systems, ett team på 14 personer som utvecklar och förvaltar IT-system i företagets OT-miljö (Operational Technology). Vi på E.ON har den viktiga uppgiften att distribuera el till hushåll och företag i Sverige. I hjärtat av vår verksamhet finns därför en stabil och säker OT-miljö för styrning och övervakning av elnätet, en oerhört viktig del för ett mer hållbart samhälle; med ett stort fokus på säkerhet, tillgänglighet och långsiktighet.

Din roll
Som Gruppchef i den här rollen arbetar du dagligen med att supportera, utveckla och leda människor. Vi är en något större grupp med en blandning av nya kollegor och vana E.ON-iter, samtidigt som vi har en spännande framtid med flera stora projekt framför oss. Du behövs för att säkerställa balans, hållbara prioriteringar och att gruppen har de resurser och det stöd som de behöver i sina roller som tekniska experter. Din roll innebär förändringsledning och vägledning genom trygghet.

Du kommer att vara en del av ledningsgruppen för Operativ IT, där samarbete och kompetensutbyte över avdelningarna är väl etablerat. Hos oss får du jobba inom en samhällsviktig bransch där hållbarhet och långsiktighet är högt på agendan.

Dina erfarenheter
Det här är helt rätt roll för dig som älskar att arbeta med människor och vi söker dig som har arbetat med ledarskap tidigare och är trygg med de kunskaper du besitter inom coachning och förändringsledning. Vi är öppna för bakgrunder inom både energi- och IT-branscher, det viktigaste är att du är nyfiken på teknik och kan sätta dig in i tekniska diskussioner för att på rätt sätt kunna supportera dina medarbetare. Med det sagt behöver du inte vara teknisk expert – det finns det många av i gruppen redan.

Som ledare kännetecknas du av struktur och stabilitet, men du är engagerad i det nya och tycker om att få med dig människor i förändringar. Om du brinner för att möjliggöra andra och att se människor i din omgivning växa och utvecklas så kan det här vara din nästa tjänst!

Hur är det hos oss
Din chef, Hanna Aru, är någon som du kan gå till för vägledning och stöttning. Hon är inkluderande och bra på att lyssna samtidigt som hon är tydlig i sin kommunikation. Nya idéer välkomnar hon med öppna armar och hon ser fram emot att få ny input i ledningsgruppen!


På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 9 april.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Hanna Aru, +46 730 368245

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Senior Investment Controller

Controller
Läs mer Mar 13
E.ON

Om oss
Vi söker en Senior Investment Controller till vårt Nordiska controlling-team med verksamhetsnära fokus, som arbetar tillsammans med våra interna samarbetspartners för att nå en så optimerad och smidig finansiell styrning som möjligt. Vi arbetar närmast den verksamhet som kallas för Energy Infrastructure Solutions (EIS) och vårt affärsområde inom fjärrvärme och fjärrkyla i Norden men även innovativa B2B lösningar och utveckling av PV området. Hållbarhet är ett nyckelord för vår verksamhet.

Din roll
Som Senior Investment Controller kommer du att vara en viktig affärspartner och främst stödja verksamheten i våra affärsinvesteringar, men kan också vara involverad i andra ansvarsområden som finns för vår enhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara att säkerställa att våra investeringar är baserade på hållbara planer och att med din expertis säkerställa en solid finansiell utvärdering av våra projekt. Som Senior Investment Controller är du ansvarig för vår investeringsprocess för EIS Norden, säkerställa att den följer företagets strategi och hållbarhetsmål samt utveckla och följa viktiga KPI:er som på ett kontinuerligt sätt delas inom företaget på olika nivåer. Du kommer att agera som rådgivare i individuella investeringsbeslut, till din hjälp finns nära kollegor inom andra supportfunktioner som redovisning, skatt, juridik, treasury, M&A med flera.

Dina ansvarsområden inkluderar att:
* Ansvara för EIS investeringsprocess för Norden inklusive löpnande utveckling och kommunikation av denna till våra olika ledningsteam
* Driva budget och forecast process enligt group guidelines
* Leda beslutande organ för våra investeringsbeslut upp till olika nivåer.
* Tillsammans med projektledare förbereda Gate material för presentation till styrelsenivå
* Granska och godkänna investeringsberäkningar
* Löpnade rapportera utfall till vårt Mgmt team samt följa och driva våra KPIér för detta område
* Säkerställa lämplig hantering av projekt ur ett controlling-perspektiv i nära samarbete med redovisning och andra supportfunktioner.


Dina erfarenheter
För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har en universitetsexamen inom ekonomi eller teknik. Du har erfarenhet från en liknande roll, helst från större företag, och är bekant med IFRS. Du har goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. I din roll har du ett viktigt ansvar att supportera verksamheten i beslut av våra affärsinvesteringar varpå vi tror att du är en person med starka analytiska färdigheter samtidigt som du har förmågan att tolka data, information och presentera det på ett såväl tydligt som logiskt sätt. Om du är nyfiken, ser positivt på nya utmaningar och innovationer samtidigt som du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö, är detta rollen för dig!

Hur är det hos oss?
För oss är det viktigt att vara stolta över hur vi är involverade och bidrar till energiomställningen. Din närmaste chef, Lena Borna, är Finance Director för EIS. För henne är det viktigt med tydliga ansvarsområden och att individer själva för utrymme för att driva förändring och förbättring av processer och rutiner. Hon är öppen för dina nya idéer och att stötta dig när du behöver ett bollplank – samtidigt som hon värdesätter att ha roligt på jobbet och att vi arbetar tillsammans mot de mål vi satt upp.

Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 27 mars.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Lena Borna, +46 738 420016

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Ansök nu

Program Manager - strategic focus Capacity

Programledare
Läs mer Mar 11
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

About us
E.ON Energy Networks has embarked on an exciting journey to drive a sustainable energy transition with outstanding accessibility for our customers. Our strategy is deeply rooted in our operations and is based on four focus areas and two enablers. Now, we want to further strengthen our strategic shift by becoming faster at implementing our strategy, and therefore, we are changing the way we manage our operations. We will establish a cross-functional program for each focus area to coordinate and focus our strategic work and utilize our resources in the best possible way. This will involve significant changes in both operations and work methods, and now we are looking for individuals who want to be part of driving this change!


Your role
We are now seeking an experienced program manager to lead the program for the strategic focus area of Capacity. In this role, you will own the long-term roadmap and develop it in close collaboration with your team and key stakeholders, and you will be responsible for achieving the program's targets. You will ensure that the program has the right resources and provide guidance within the program's framework to both program members and the rest of the organization in a way that promotes our corporate culture.

In this role, you will lead the work within the program with a focus on coordination, communication, and strategic progress. You will plan and organize the work, delegate tasks, follow up, and ensure both the timeline and implementation of projects and other activities within the program. You will identify stakeholders and their interests and engage them in the program. When this new set up is established, you will be part of a team of other program managers, working closely together to ensure strategic goal achievement and supporting each other in cross-company processes.

Your experience
We are looking for someone with extensive experience in program management, coordination of program/project portfolios, and delivering business value in line with the company's strategy. It is highly meritorious for this position if you have relevant project management certifications and have worked with electricity grid issues such as grid operation and network planning. We also appreciate if you combine this with knowledge of applicable regulations and industry trends related to the electricity grid. Additionally, you are expected to have an academic degree in engineering, economics, or a related field, and it is advantageous if you also hold an MBA or M.Sc.

To thrive and succeed in this role, we believe that you have a demonstrated experience in leading senior project managers and the ability to positively influence employees and colleagues through a clear yet humble approach. We believe that you can engage stakeholders in the organization's change efforts and navigate a complex organization. Therefore, we hope that you dare to challenge both the operations and have an open attitude towards change while creating stability in everyday work. It is also important that you are confident in your communication and have a business-oriented approach in your dialogue with, for example, municipalities, customers, and contractors.


This is a new but highly prioritized role for E.ON Energy Networks, where the right candidate will have a significant mandate and trust to make a real difference.


Welcome to apply and join us on the journey towards a sustainable society! Final application date is March 26th and interviews will initiate thereafter.

As we work with critical infrastructure, this position has a security clearance, which means that a security screening will be conducted before employment.

For questions about the position, please contact hiring manager:
Director Digitalization and Transformation, Fredrik Moll, +46 790 622068

For union questions, please contact:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Junior Systemingenjör

Systemansvarig
Läs mer Mar 1
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss
Grid IT Systems är ett team på 14 personer som utvecklar och förvaltar IT-system i företagets OT-miljö (Operational Technology). Vi på E.ON har den viktiga uppgiften att distribuera el till hushåll och företag i Sverige. I hjärtat av vår verksamhet finns därför en stabil och säker OT-miljö för styrning och övervakning av elnätet, en oerhört viktig del för ett mer hållbart samhälle; med ett stort fokus på säkerhet, tillgänglighet och långsiktighet.

Din roll
Som Systemingenjör inom vår grupp arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom systemförvaltning och deltar även i vissa projekt. Du ansvarar för applikationsdrift och arbetar med servrar OS, brandväggar/nätverk, VMware, databaser m.m. i olika utsträckning.


Arbetsuppgifter innebär bland annat att:
* Arbeta för att vi har en säker och stabil OT Systemmiljö
* Uppsättning, konfigurering och förvaltning av servrar, OS och applikationer
* Patcha och underhålla systemen
* Delta i projekt för att utveckla och uppgradera våra system
* Kontakt med IT-leverantörer 


Dina erfarenheter
Arbetet bygger på en förståelse och ett intresse för komplexa IT-miljöer och att förstå vikten av att bygga säkra system och lösningar. Vi tror därför att du har en utbildning inom datavetenskap eller liknande och ett genuint intresse för IT.

Vi är också övertygade om att samarbete gör oss mer framgångsrika och att det också gör jobbet mycket roligare. Vi tror därför att du har lätt för att knyta an till olika människor, får energi av att samarbeta och ser de möjligheter vi kan uppnå tillsammans!


Hos oss agerar vi medvetet och vi är övertygade om att engagemang och hållbar prestation grundar sig i trygghet och respekt för våra olikheter. Vi hoppas på att du leder med en öppenhet, empati och ger tid till självreflektion och eftertanke.

Hur är det hos oss?
Din blivande chef Emelie Arvidsson bygger sitt ledarskap på tillit till sina medarbetare och en övertygelse om att man alltid gör sitt bästa och ser som sin främsta uppgift att säkerställa att du har förutsättningarna att kunna göra det. Emelie är en förespråkare för frihet under ansvar så du kommer att ha en stor möjlighet att påverka dina ramar och hur du utför ditt jobb.

Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!


På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

Varmt välkommen att söka och vara med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 15 mars.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Emelie Arvidsson, +46 730 863564

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Mar 1
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.

Om oss
E.ON Drive ligger i framkant när det gäller att revolutionera elektrisk mobilitet. Vi är dedikerade till att göra laddning av elbilar tillgängligt och effektivt för alla.
Inom vårt team, E.ON Drive Sales, tar vi hand om våra kund- och affärsrelationer för B2C- och B2B-lösningar inom laddinfrastruktur och eMobility i Sverige. Idag är vi 10 kollegor som jobbar tillsammans med våra kunder och kollegor och söker nu dig som vill vara med och driva omställningen. 

Om rollen
I din roll som Account Manager kommer du vara fokuserad på ett kundsegment där du har hand om hela säljprocessen - från prospektering till signerat avtal. Ditt arbete innebär kontakter med nya kunder där du arbetar för att skapa, presentera och sälja in hållbara och attraktiva helhetslösningar.

Inom E.ON har du flera samverkansytor och arbetar särskilt nära Key Account Managers, Projektledare och Affärsutvecklare/Produktutvecklare . Du kommer också ha ett nära samspel med E.ON Drive utanför Sverige och därmed är kommunikation och utbildningar ofta på engelska.

Möjliga placeringsorter för rollen är Stockholm och Malmö.

Dina erfarenheter
Det viktigaste för att trivas och lyckas i rollen är att du har erfarenhet av proaktiv försäljning. Du behöver också ha en förmåga att förstå tekniska lösningar och produkter. Har du arbetat inom branscher som är förknippade med elektrifiering av fordonsindustrin eller telekombranschen så är det meriterande.
När vi fattar beslut ställer vi oss själva frågan: Vad skulle vi vilja ha om vi vore kunden? Vi tror att du också brukar ställa dig den frågan. Vår kund är vår motivation och vårt syfte och det är viktigt att kunden förblir din ledstjärna i arbetet. Vi är också övertygade om att samarbete gör oss mer framgångsrika och att det också gör jobbet mycket roligare. Vi tror därför att du har lätt för att knyta an till olika människor, får energi av att samarbeta och ser de möjligheter vi kan uppnå tillsammans!

Hur är det hos oss?
Vi är ett sammansvetsat team som bryr oss om varandra och tycker om att ha kul på jobbet. Vi är alla lite vinnarskallar och tycker det absolut bästa är när vi vinner tillsammans!
På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.
Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!
Välkommen att söka tjänsten senast 15/3.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Nikolett Sipöcz, 0725 838 829
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, michael.andersson@eon.se

Ansök nu

Commodity Backoffice specialist

Backofficepersonal
Läs mer Feb 29
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra.

Om tjänsten

Om din roll hos oss Som Commodity Backoffice Coordinator kommer du bli en del av vår grupp Commodity Back office inom avdelningen Energy Markets. Inom avdelningen Energy Markets arbetar vi med anskaffning, optimering och riskhantering av energirelaterade produkter för E.ONs nordiska verksamheter.

Commodity Back office ansvarar för administration och kontroll av våra commodity affärer finansiellt som fysiskt. Gruppen arbetar även med Compliance frågor samt business controlling. Kulturen i teamet kännetecknas av ett hjälpsamt klimat där vi ser ett stort värde i att stötta och hjälpa varandra. Tillsammans uppmärksammar vi ständigt hur vi kan arbeta smartare och mer effektivt i vårt dagliga arbete.

Teamet består för nuvarande av fem erfarna kollegor och vi söker nu en ny kollega i rollen som Commodity Backoffice Coordinator. Som Commodity Backoffice Coordinator hos oss har du en central roll i avräkning, kontroll, fakturering och rapportering av våra fysiska commodity affärer. Du kommer även att ta ansvar för effektivisering, utveckling och framtagning av Excelmodeller och Power BI modeller samt vara Business Application Owner inom Energy Markets.

Här ges du möjlighet att leda och delta i diverse projekt samt samverka med flera avdelningar inom organisationen utöver den avdelning du är del av. Tjänsten är placerad i Malmö.

Vi söker

För att lyckas väl i din roll har du troligtvis en universitetsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt en fena på Excel och Power BI. Som person tror vi att du är nyfiken och trivs i en roll där du ges möjlighet att komma med egna initiativ och idéer. Du är en relationsbyggare som inger förtroende genom din affärsmässiga och positiva inställning vilket också gör dig till en uppskattad social kontakt och förebild i din omgivning. Därtill trivs du i en roll som innebär samarbete såväl inom som utom avdelningen du är del av.

Din närmsta chef, Niklas Sörhede, visar stor tillit för sina medarbetare och värdesätter att ge utrymme för att ta ansvar och egna initiativ i sina roller. Samtidigt lägger Niklas Sörhede stor vikt vid att vara närvarande och stötta sina medarbetare när det behövs. Därtill anser Niklas Sörhede att det är viktigt med en transparant och öppen kommunikation och sist men inte minst ha kul på jobbet tillsammans.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 14 mars.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Niklas Sörhede 070-6955361

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, michael.andersson@eon.se

Ansök nu