Malmö: Innesäljare till framgångsrika Ecomal

Hitta ansökningsinfo om jobbet Innesäljare till framgångsrika Ecomal i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-18 // Varaktighet: Heltid

OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

A-hub rekryterar nu för en tjänst som innesäljare på en av Europas mest välkända distributörer av elkraftskomponenter, Ecomal. Som innesäljare arbetar du med företagets befintliga kunder, vilka tillverkar allt från elbilar och robotar till energisystem för en hållbar framtid.

Företaget, med säte i Tyskland, har försäljningskontor över hela Europa. Ecomal är en platt organisation med en sund företagskultur och hög tillit till individen. Utöver detta grundar sig framgången i ett specialiserat och omfattande utbud av komponenter mot tillverkande industri. Här kommer du att få ett varierande arbete där du har en viktig roll i att stötta kunderna och övriga säljare och ingenjörer i organisationen med rätt komponenter, i rätt tid, till rätt pris. Ecomal omsätter cirka 1,7 mdkr och är cirka 250 anställda.





DU ERBJUDS ATT

- Vara del av ett ungt och dynamiskt team och medverka i nya arbetssätt för den nordiska marknaden.
- Ansvara för vård och utveckling av befintliga kunder.
- Utvecklas i en väldigt spännande och kraftig växande bransch.




EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER

- Care & Grow-ansvar för de kunder som lämnats över från Account Manager.
- Prisförhandling, uppföljning och marginalansvar.
- Hantering och bevakning av lagda ordrar.
- Arbeta tillsammans med Account Manager för att utveckla kunder samt gemensamt framtagande av strategi för att möta och slå målsättningar.
- Bygga långsiktiga relationer med kunder med målsättning att vara deras förstaval när det kommer till elkraftskomponenter.




VI SÖKER DIG SOM

- Behärskar engelska flytande i tal och skrift.
- Har god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer.
- Har erfarenhet av att arbeta i roller som innesäljare eller snarlikt.
- Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt god vana och kunskap inom Excel.




MERITERANDE

- Flytande tal och skrift av finska.



SOM PERSON ÄR/HAR DU

- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Uppskattar att arbeta i team
- God förmåga att organisera och skapa struktur
- Framåtanda


För den här tjänsten lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, samt att du kan arbeta både självständigt och i team.



PRAKTISK INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Malmö

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

Hoppas vi har fångat ditt intresse. Vi ser fram emot din ansökan!



Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Ecomals önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Innesäljare.

Inside Sales Representative till Ecomal

Läs mer Maj 19
OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

A-hub rekryterar nu för en tjänst som Inside Sales Representative på en av Europas mest välkända distributörer av elektronikkomponenter, Ecomal. Som innesäljare arbetar du med företagets befintliga kunder, vilka tillverkar allt från elbilar och robotar till energisystem för en hållbar framtid.

Företaget, med säte i Tyskland, har försäljningskontor över hela Europa. Ecomal är en platt organisation med en sund företagskultur och hög tillit till individen. Utöver detta grundar sig framgången i ett specialiserat och omfattande utbud av komponenter mot tillverkande industri. Här kommer du att få ett varierande arbete där du har en viktig roll i att stötta kunderna och övriga säljare och ingenjörer i organisationen med rätt komponenter, i rätt tid, till rätt pris. Ecomal omsätter cirka 1,7 mdkr och är cirka 250 anställda.

DU ERBJUDS ATT:



- Vara del av ett ungt och dynamiskt team och medverka i nya arbetssätt för den nordiska marknaden, med ett fokus på Danmark.
- Ansvara för vård och utveckling av befintliga kunder.
- Utvecklas i en väldigt spännande och kraftig växande bransch.




EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:

- Care & Grow-ansvar för de kunder som lämnats över från Account Manager.
- Prisförhandling, uppföljning och marginalansvar.
- Hantering och bevakning av lagda ordrar, vilket bland annat innefattar transistorer, dioder, motstånd och kondensatorer.
- Arbeta tillsammans med Account Manager för att utveckla kunder samt gemensamt framtagande av strategi för att möta och slå målsättningar.
- Bygga långsiktiga relationer med kunder med målsättning att vara deras förstaval när det kommer till elkraftskomponenter.




VI SÖKER DIG SOM:

- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, samt danska på enkel nivå.
- Har god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer.
- Har erfarenhet inom elektronikbranschen från arbete som innesäljare, inköpare eller motsvarande.
- Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt erfarenhet inom Excel.




SOM PERSON ÄR/HAR DU:

- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Uppskattar att arbeta i team
- God förmåga att organisera och skapa struktur
- Framåtanda


För den här tjänsten lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, samt att du kan arbeta både självständigt och i team.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Snarast, med respekt för eventuell uppsägningstid

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Malmö

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos Ecomal. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.



Hoppas vi har fångat ditt intresse. Vi ser fram emot din ansökan!

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Ecomals önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).

Ansök nu

Sales Development Representative - International Sales DACH

Läs mer Apr 29
PinMeTo is a SaaS platform that connects multi-location brands with the biggest search, map, and social media platforms, letting them keep their business information up-to-date everywhere, manage their reviews, and maximize their social reach - all from one place.

Trusted by enterprise companies like H&M, 7-Eleven, and Hertz, PinMeTo is quickly becoming a global leader among location marketing and local SEO technologies.

Having left the startup phase, we are now scaling up with regards to product development and market presence and we are now in search of a Sales Development representative - International Sales, your focus will be on the DACH region.. This position will be based at our office in Malmö or Stockholm in Sweden.

About the job & the team

In this position, you will be a part of PinMeTo´s International Sales team. As a Sales development representative you will generate new business opportunities by converting prospects into meetings. You will learn how to identify and research companies to target, have consultative discussions with senior managers, and develop email and telephone campaigns to generate new business opportunities.

Key Responsibilities

- Proactively prospect potential customers by phone, email and other market activities
- Map prospective accounts by doing research online
- Engage executives in targeted prospect accounts
- Orchestrate discussions with senior executives around their business needs
- Manage and maintain a pipeline of potential clients
- Maintain and extend our prospect base in our CRM tool



Your profile

The successful candidate is self-motivated and driven by clear goals, methodical and tenacious, and can effectively interact with a team. They have good communication and social skills and the ability to write short, sharp emails, and have a great phone manner. We are looking for a flexible, structured and hard working person.

- Language skills: Fluent in German and great business English. We wish to have your application written in English. Other major languages are seen as a plus.
- Basic knowledge working with spreadsheets
- Background from any of the following industry sectors is a plus, but not necessary: multi-channel marketing, e-commerce, digital and mobile marketing, retail, brands selling directly to customers.
- Merit if you have worked with sales within DACH region


What we offer:

PinMeTo is a young and fast growing company where everything is possible. We believe in diversity in people and love to explore each other's cultural differences. Now you have the chance to be a part of a playful and highly skilled team.

Sounds like fun? Then we'd love to get to know you! ????

Ansök nu

Sales Development Representative - International Sales

Läs mer Apr 29
PinMeTo is a SaaS platform that connects multi-location brands with the biggest search, map, and social media platforms, letting them keep their business information up-to-date everywhere, manage their reviews, and maximize their social reach - all from one place.

Trusted by enterprise companies like H&M, 7-Eleven, and Hertz, PinMeTo is quickly becoming a global leader among location marketing and local SEO technologies.

Having left the startup phase, we are now scaling up with regards to product development and market presence and we are now in search of a Sales Development representative - International Sales. This position will be based at our office in Malmö, Sweden.

About the job & the team

In this position, you will be a part of PinMeTo´s International Sales team. As a Sales development representative you will generate new business opportunities by converting prospects into meetings. You will learn how to identify and research companies to target, have consultative discussions with senior managers, and develop email and telephone campaigns to generate new business opportunities.

Key Responsibilities

- Proactively prospect potential customers by phone, email and other market activities
- Map prospective accounts by doing research online
- Engage executives in targeted prospect accounts
- Orchestrate discussions with senior executives around their business needs
- Manage and maintain a pipeline of potential clients
- Maintain and extend our prospect base in our CRM tool




Your profile

The successful candidate is self-motivated and driven by clear goals, methodical and tenacious, and can effectively interact with a team. They have good communication and social skills and the ability to write short, sharp emails, and have a great phone manner. We are looking for a flexible, structured and hard working person.

- Language skills: Great business English. We wish to have your application written in English. Other major languages are seen as a plus.
- Basic knowledge working with spreadsheets
- Background from any of the following industry sectors is a plus, but not necessary: multi-channel marketing, e-commerce, digital and mobile marketing, retail, brands selling directly to customers.
- Merit if you have worked with sales within DACH region


What we offer:

PinMeTo is a young and fast growing company where everything is possible. We believe in diversity in people and love to explore each other's cultural differences. Now you have the chance to be a part of a playful and highly skilled team.

Sounds like fun? Then we'd love to get to know you! ????

Ansök nu

Säljkonsult

Läs mer Apr 25
Brinner du för B2B försäljning? Är du duktig på att knyta nya kontakter och har erfarenhet av nykundsbearbetning? Vill du arbeta på en konsultfirma som samarbetar med de mest ansedda bolagen i Sverige? Då ska du söka denna tjänst som tar både dig och din karriär till en helt ny nivå idag!

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som säljkonsult kommer du att arbeta som konsult inom försäljning för de kändaste aktörerna på marknaden, se www.concito.se. Du hanterar allt från segmenteringar till att hitta rätt beslutsfattare samt ta den första relationsbaserade kontakten med kunderna. Stort fokus läggs på ett strukturerat arbetssätt och att kunna hantera personliga kontakter på högsta nivån i svenskt näringsliv. Du fungerar som en länk mellan olika bolag och bokar möten för dessa. På sikt innebär tjänsten större projektansvar och rapportering gentemot slutkund.

Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:
- Säljkontakt via telefon och mejl
- CRM och administrativt säljarbete
- Projektansvar och rapportering internt samt mot slutkund

PERSONLIGA EGENSKAPER
Concito Consulting söker dig som värderar ett gott samarbete internt och ser det som en självklarhet att alltid vidareutvecklas. För att trivas i rollen som säljkonsult behöver du ha ett intresse för försäljning och tillhörande administration samt vara ansvarstagande med god arbetsmoral. Vidare känner du dig bekväm i kunddialoger samt har inga problem med att planera ditt eget arbete och vara initiativtagande.

Viktigt för tjänsten är att du har:
- Tidigare erfarenhet av nykundsbearbetning inom B2B.
- Ett strukturerat arbetssätt och en driven personlighet.
- Mycket god svenska samt engelska i tal och skrift.
- God system- och datorvana

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som B2B säljare med projektansvar är en heltidstjänst som sträcker sig tillsvidare med start omgående. Arbetstiderna är främst måndag-fredag 08.00-17.00.

Ansökan:
Vi ser fram emot ditt CV och personliga brev.
Välkommen med din ansökan!
HR@concito.consulting, 040-41 44 40

Ansök nu

Sälj- och marknadskoordinator

Läs mer Apr 8
Arbetsuppgifter

Som sälj- och marknadskoordinator kommer du att arbeta med försäljning mot befintliga kunder och få ett koncernövergripande ansvar för marknadsföring av koncernens bolag i olika kanaler.

Vi tror att du har erfarenhet av försäljningsarbete i någon form, din erfarenhet behöver inte komma från transportbranschen men vi tror att du gillar kundkontakt via telefon, Teams och i verkligheten.

Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta och i till exempel Wordpress och Mailchimp, men även andra verktyg och programvaror. Vi tror att du kan skriva professionella inlägg på sociala medier.

Din tid kommer att fördelas med cirka 70% till Begoma och resterande tid på övriga koncernbolag.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

- Erfarenhet av försäljning med kundkontakt, behöver inte vara från transportbranchen.
- Erfarenhet av kreativt marknadsarbete och sociala medier på administratörsnivå
- Arbetat i Wordpress, Mailchimp med flera verktyg
- Kunna uttrycka sig i skrift på svenska och engelska på god nivå
- Goda kunskaper i Excel


Övrigt

- Start: efter överenskommelse
- Omfattning: 100%
- Plats: Malmö
- Lön: Enligt överenskommelse


Om företaget

Den familjeägda Malmbergkoncernen består av följande företag som sammanlagt sysselsätter cirka 50 personer på sju kontor i fyra länder.

- Begoma - säljer logistik- och transportlösningar för industriella kunder i Europa.
- Malmberg Fastighet AB - äger och driver två industrifastigheter i mellersta hamnen i Malmö med cirka 30 olika hyresgäster
- Malmö Logistics Centre - driver en omlastningsterminal i Malmö
- Urban Delivery Systems - utvecklar, tillverkar och säljer lösningar för last mile delivery
- Malmö Möbelfabrik - designar, tillverkar och säljer heminredning på nätet


Mer om Begoma

Begoma är ett familjeägt logistikföretag med anor från 1800-talet, som erbjuder internationella transport- och logistiktjänster till kunder i Europa. Vi är ett relativt stort privatägda logistikföretag med cirka 50 anställda och hanterar över 50 000 transportuppdrag per år. Vi har ett europeiskt fokus och finns idag förutom i Sverige även i Polen, Tjeckien och i Nederländerna.

Företagets transporttjänster omfattar hela världen och bland våra kunder hittar man såväl de största industriföretagen såväl som många små och mellanstora företag i Sverige och Europa. På Begoma sätter vi alltid kunden i fokus och alla arbetar efter kärnvärdena kompetens och engagemang. Vi arbetar aktivt för att förbättra kvalitén på våra tjänster och vill växa med våra kunder. Framöver kommer vår utveckling att präglas av att erbjuda hållbara tjänster, internationalisering, ökad digitalisering och kundanpassade lösningar.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från A Hub AB .

Inside Sales Representative till Ecomal

Innesäljare
Läs mer Maj 19
OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

A-hub rekryterar nu för en tjänst som Inside Sales Representative på en av Europas mest välkända distributörer av elektronikkomponenter, Ecomal. Som innesäljare arbetar du med företagets befintliga kunder, vilka tillverkar allt från elbilar och robotar till energisystem för en hållbar framtid.

Företaget, med säte i Tyskland, har försäljningskontor över hela Europa. Ecomal är en platt organisation med en sund företagskultur och hög tillit till individen. Utöver detta grundar sig framgången i ett specialiserat och omfattande utbud av komponenter mot tillverkande industri. Här kommer du att få ett varierande arbete där du har en viktig roll i att stötta kunderna och övriga säljare och ingenjörer i organisationen med rätt komponenter, i rätt tid, till rätt pris. Ecomal omsätter cirka 1,7 mdkr och är cirka 250 anställda.

DU ERBJUDS ATT:



- Vara del av ett ungt och dynamiskt team och medverka i nya arbetssätt för den nordiska marknaden, med ett fokus på Danmark.
- Ansvara för vård och utveckling av befintliga kunder.
- Utvecklas i en väldigt spännande och kraftig växande bransch.




EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:

- Care & Grow-ansvar för de kunder som lämnats över från Account Manager.
- Prisförhandling, uppföljning och marginalansvar.
- Hantering och bevakning av lagda ordrar, vilket bland annat innefattar transistorer, dioder, motstånd och kondensatorer.
- Arbeta tillsammans med Account Manager för att utveckla kunder samt gemensamt framtagande av strategi för att möta och slå målsättningar.
- Bygga långsiktiga relationer med kunder med målsättning att vara deras förstaval när det kommer till elkraftskomponenter.




VI SÖKER DIG SOM:

- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, samt danska på enkel nivå.
- Har god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer.
- Har erfarenhet inom elektronikbranschen från arbete som innesäljare, inköpare eller motsvarande.
- Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt erfarenhet inom Excel.




SOM PERSON ÄR/HAR DU:

- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Uppskattar att arbeta i team
- God förmåga att organisera och skapa struktur
- Framåtanda


För den här tjänsten lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, samt att du kan arbeta både självständigt och i team.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Snarast, med respekt för eventuell uppsägningstid

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Malmö

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos Ecomal. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.



Hoppas vi har fångat ditt intresse. Vi ser fram emot din ansökan!

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Ecomals önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).

Ansök nu

Processoperatör till Magle Chemoswed

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Maj 19
Magle Chemoswed är ett innovativt farmaceutiskt och medicintekniskt företag i Malmö. Företagets expertis ligger inom utveckling och tillverkning av aktiva läkemedelssubstanser såväl som formulering av system för läkemedelsdistribution i kroppen. Man arbetar innovativt för att föra sina innovationer från idé till produkt.

Produktionsteamet består av 10 erfarna operatörer som är ansvariga för produktionen av läkemedelssubstanser inom utvecklingsprojekt och kommersiell produktion.

Här kombinerar man lång erfarenhet med expertis för att ta innovationer från idé till färdig produkt. Du kommer att få arbeta i lag med storskalig läkemedelsproduktion men även med kontraktstillverkning tillsammans med kunder från klinisk fas till kommersialisering. Vid behov kommer du även att stötta upp i renrumsproduktionen. Uppdraget är på företagets huvudkontor och produktionsanläggning i Malmö.

Du kommer att arbeta med farmaceutiska samt medicintekniska produkter enligt GMP och ISO. Magle Chemosweds värderingar bygger på samarbete, kreativitet, kvalitet och ansvarstagande och arbetet innebär stor frihet under ansvar.

Läs gärna mer om bolaget här (https://maglechemoswed.com/about/).

DU ERBJUDS:
- En möjlighet att arbeta på ett framgångsrikt företag som satsar för framtiden med goda möjligheter till personlig utveckling
- Möjlighet att arbeta mot gemensamma mål i ett sammansvetsat team
- Meningsfullt arbete där du är med och tar fram morgondagens läkemedel


VI SÖKER DIG SOM:
- Har en teknisk bakgrund från antingen utbildning eller erfarenhet
- Har erfarenhet av läkemedelsindustrin eller likande bransch såsom livsmedelsindustrin
- Talar och skriver obehindrat svenska
- Har god förmåga till dokumentation
- Har ett stort intresse av att arbeta enligt kvalitetssystem och noga beskrivna rutiner


MERITERANDE:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i process och tillverkning av farmaceutiska preparat
- Erfarenhet från arbete med brandfarlig vara
- Kunskap och erfarenhet inom siktning
- Renrumserfarenhet


PERSONLIGA EGENSKAPER
Dina personliga kompetenser är av största vikt i urvalet för det här uppdraget:

- Noggrann
- Ansvarstagande
- God samarbetsförmåga
- Självmotiverande
- Kvalitets- och säkerhetsmedveten


Utöver detta ser vi att du kan arbeta både självständigt och i team, samt att du är tekniskt och praktiskt lagd.

PRAKTISK INFORMATION
Start: omgående

Arbetstider: heltid

Plats: Malmö

Anställningsform: konsultuppdrag

Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Recruitment Assistant till A-hub Malmö!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 29
Bakgrunden till annonsen du läser
I början av 2020 slöt vännerna Mattias och Carl upp och startade ett konsult- och rekryteringsbolag inom branschen de båda verkat inom. A-hub Malmö var fött och de båda vännerna såg fram emot att bygga ett bolag de kunde vara stolta över.

Sedan kom en global pandemi.

Mattias och Carl lät sig inte avskräckas (de hade inte så mycket val trots allt) och höll i stället blicken fortsatt framåt. Kunder knöts an, de första uppdragen tillsattes och det rekryterades snart även internt.

Idag utgör A-hubs lokalt ägda filial inte bara av Carl och Mattias, utan även Tobias, Therese och Samuel. Under sitt första helår har bolaget skapat en tillväxt på 390%, men gänget har på samma gång sett till att ha kul på vägen. Vi tror att detta har gjorts möjligt på grund av vårt fokus på välmående, balans och dem människorna som laget utgörs av. Resultaten vi uppnått har varit i topp, men vi samtidigt sett till att unna oss aktiva målresor med både mountainbike och längdskidor på agendan.

Vi har bara börjat och målen framåt för A-hub Syd är höga. För att nå dit och för att bygga ett starkt lag så söker vi nu efter en Recruitment Assistant!

Rivstarta din karriär på ett vinnande bolag med grymma värderingar
Som Recruitment Assistant kommer du omges av kompetenta kollegor och verktyg i framkant. Ditt primära ansvar kommer vara att stötta upp i olika steg av aktuella rekryteringsprocesser, men även att vara en support för konsultaffären.

Sett till det dagliga arbetet mynnar ansvaret ovan bland annat ut i följande:

- Hålla telefonavstämningar och kompetensbaserade intervjuer
- Search av kandidater
- Referenstagning
- Administration kring anställda konsulter och interna processer
- Uppföljning av kandidater och kunder


Du ska ha alla förutsättningar för att prestera väl och vi lägger vikt vid utvecklingen inom din roll. Vi kommer inte att ge dig två veckors onboarding på en kursgård, men däremot kommer du att få ta rygg på några av branschens vassaste rekryterare och säljare. Du kommer att ges tillgång till HR-verktyg i digital framkant, du kommer få ta del av ett stadigt utbyte av sakkunskap och du kommer löpande få chans att axla fler uppgifter och ansvarsområden.

Vi lägger även ett stort fokus på att du ska må bra som individ. Som anställd hos oss erbjuder vi bland annat årligt friskvårdsbidrag, kollektivavtal och tillgång till en ypperlig träningslokal. Vi ser till att stötta varandra vid arbetstoppar och ifall du vill dra på ett yogapass när din att-göra-lista är klar så är det fritt fram.

Vad du behöver ha med dig
För att lyckas väl som Recruitment Assistant vill vi se att du har en eftergymnasial utbildning kopplad till HR, ekonomi, IT eller liknande i grunden. Vi vill för den här tjänsten även att du har B-körkort, samt obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska.

Vi lägger framför allt stor vikt vid dina personliga kompetenser. Specifikt söker vi dig som är:

- Relationsbyggande?med ett starkt intresse för att bygga långsiktiga relationer.
- Initiativtagande. Ifall något kan förbättras eller skall åstadkommas så ser du till att det händer.
- Målorienterad?med en riktig vinnarskalle och en vilja att tillhöra det bästa teamet!
- Självorganiserande?och?strukturerad.
- Ödmjuk. Du vet vad du kan, men också vad du ser dig själv utvecklas inom.


Detta låter som mig! Vad händer härnäst?
Ifall du är intresserad av rollen uppmanar vi dig att söka omgående då urvalet sker löpande. Ansökan sker via vår rekryteringsportal och ifall du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till oss.

Praktisk information:

- Omfattning:?heltid
- Placering:?Västra Hamnen, Malmö
- Lön:?fast månadslön
- Start: augusti/september


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Business manager & Recruitment consultant till A-hub Malmö!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 22
Senior Business manager & Recruitment consultant till A-hub Malmö!

VARFÖR A-HUB?

A-hub öppnade portarna i Syd för ganska exakt två år sedan. Två oerhört spännande, utvecklande och utmanande år som möjliggjort att vi vuxit både som personer och som företag. Flertalet stora kundsamarbeten, snart ett 100-tal konsulter och lika många kandidater som fått möjlighet att ta sig an nya utmaningar och växa i karriären. Det är med närapå 50 års gemensam erfarenhet i branschen vi tillsammans har möjliggjort dessa kliv; haft modet att anta utmaningar med tilltro och samtidigt levererat med mycket goda resultat. År 2020 ritade Carl Andersson och Mattias Sjöstrand upp strategin och planerna för den branschförändrande resa vi är inne på, en resa som Tobias Johansson, Therese Stenson och Samuel Bengtsson Wadman även anslutit till. Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtig omtanke, gladlynthet och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar och utmanar, både varandra samt valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig - att våga det andra räds och se styrkan i respektive individs kraft!

På A-hub arbetar vi med långsiktiga relationer, gentemot kandidater, konsulter och kunder. Det är därför vi är så starka lokalt, med god marknadskännedom, relationer som går way back och som inte sällan började i ena änden av rekryteringsprocessen, för att i slutändan hamna på den andra. Ena dagen en kandidat - nästa dag en kund som önskar stöd inom kompetensförsörjning! Det är det som är så fantastiskt med vårt arbete, vi växer med varandra och många av våra största samarbeten har skett just så - vi har följt varandra genom åren. Precis som i de flesta relationer kantas våra samarbeten av ett intresse, en genuin vilja att förstå och finna ett utbyte i varandra. Vi utvecklas varje dag med våra kandidater, konsulter och kunder.

Vår framgång och vårt välmående är djupt förankrat i hur vi lyckas som bolag. Därför är Human First inte bara en av våra tre värderingar, det är den första av dessa tre. Vi vet att det inte är timmarna du spenderar på kontoret som gör skillnad. Det är vad vi gör med vår tid och att vi lämnar tid över till reflektion, avkoppling och återhämtning. Så växer man som människa, så vill vi växa.

Vi vet också att vi och vår bransch måste utvecklas, helt sonika för att världen förändras ständigt. Där kommer vår värdering nr 2 - Adapt to Change in. Vår omvärldsbevakning och vilja att ständigt hänga med (kanske springa först) är en stark drivkraft i vår verksamhet.

Challenge Everything - värdering Nr 3! Vi utmanar traditionella processer, tillvägagångssätt och metoder. Hur når vi optimalt resultat på kortast tid? Kasta upp dina idéer i luften, på ett eller annat sätt kommer vi att marinera dem. Våga och vinn!

Nu när du läst detta, känner du igen dig? Vill du också vara med och påverka, inte bara vårt företag utan en hel bransch? Att du brinner (ursäkta slaskordet) för människor, affärer, relationer och utveckling tar vi för givet!

VAD KOMMER DU ATT GÖRA?

I rollen som Senior Business Manager & Recruitment Consultant kommer du att arbeta med såväl rekryteringar som konsultlösningar. Med tanke på den erfarenhet och relationer du byggt under åren kommer du även att bearbeta befintliga och nya kunder. Det här är en fri roll med möjlighet att verka brett och göra det du är riktigt bra på - relationer!

Följande är en stor del av din vardag:

- Kandidatkontakt, både uppsökande (search) samt via annonseringskanaler. Kanske än mer via det nätverk du själv vårdar.
- Personalansvar för de konsulter du rekryterar till våra kunder.
- Rekrytering av nya medarbetare till både vår konsultverksamhet och till våra kunders verksamhet.
- Merförsäljning, på såväl befintliga som nya kunder


Till din hjälp har du några av de mest erfarna personerna i branschen och de mest innovativa och avancerade tekniska systemen för att underlätta och förstärka ditt arbete.

VEM ÄR DU OCH VAD HAR DU MED DIG?

Vi tror starkt på mänskliga drivkrafter och ambition. Vid sidan av det tror vi att du har:

- En akademisk utbildning som grund för vidare utveckling
- Tidigare branscherfarenhet, främst inom tjänstemän
- Vi pratar både engelska och svenska i vårt arbete, så det är viktigt att du känner dig bekväm i båda språken (verbalt och skriftligt)
- B-körkort


OCH TILL DET VIKTIGASTE, DU ÄR…

- Relationsbyggande med ett starkt intresse för att bygga långsiktiga relationer.
- Initiativtagande. Ifall något kan förbättras eller skall åstadkommas så ser du till att det händer!
- Målorienterad med en riktig vinnarskalle och vill tillhöra det bästa teamet!
- Självorganiserande och strukturerad.
- Sist men inte minst så är du ödmjuk. Du vet vad du kan, men också vad du både vill och behöver utvecklas inom!


Låter detta som en resa du vill vara med på och stämmer vårt tappra försök att beskriva en dag på A-hub in på vad du vill syssla med? Tveka inte att höra av dig eller ännu hellre, skicka in din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN

Start: Augusti/September 2022

Omfattning: Heltid

Placering: Malmö

Lön: Fast månadslön samt provisionsbaserad lön.

Urvalsarbete: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Om du är intresserad och känner dig träffad uppmanar vi dig att söka omgående.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår rekryteringsplattform.

Ansök nu

Kommunikativ person sökes till ledande bolag inom fiberlösningar!

Försäljningsassistent
Läs mer Apr 19
Vill du utvecklas inom koordinering och kontakt med kunder? Just nu söker A-hub efter en kommunikativ person för uppdrag som Markavtalsberedare hos en ledande operatör inom fiberlösningar. Start är så snart som möjligt!

Uppdragsbeskrivning
I den här rollen ansvarar du för att samla in godkännande för fibergrävning hos personer runtom Malmö och Skåne. Tillsammans med dina kollegor söker du upp och kontaktar markägare och fastighetsägare, vilket sätter stort prov på både service och proffsighet.

Kundbolaget är ledande inom sin bransch och det finns både utvecklingspotential och förmåner för dig som konsult.

Kvalifikationer:
- God kommunikativ förmåga
- Erfarenhet av arbete inom kundkontakt och service
- B-körkort och tillgång bil
- Obehindrad svenska i tal och skrift


Meriterande:

- Kunskaper inom fibernät/elförsörjning/markentreprenad är meriterande

Praktisk information
Urval sker löpande och rekryteringsprocessen hanteras av A-hub.

- Anställningsform: Konsultuppdrag på visstid, med chans till förlängning
- Omfattning: Heltid
- Placering: Malmö
- Start: Omgående


Hoppas vi fångat ditt intresse - varmt välkommen in med din ansökan!

Har du en fråga eller fundering? Kontakta i så fall vänligen ansvarig rekryterare nedan.

Ansök nu

Markavtalsberedare till ledande bolag inom fiberlösningar

Försäljningsassistent
Läs mer Apr 19
Vill du utvecklas inom koordinering och kontakt med kunder? Just nu söker A-hub efter en kommunikativ person för uppdrag som Markavtalsberedare hos vår kund, som är en ledande operatör inom fiberlösningar. Start är så snart som möjligt!

Uppdragsbeskrivning
I den här rollen ansvarar du för att samla in godkännande för fibergrävning hos personer runtom Malmö och Skåne. Tillsammans med dina kollegor söker du upp och kontaktar markägare och fastighetsägare, vilket sätter stort prov på både service och proffsighet.

Kundbolaget är ledande inom sin bransch och det finns både utvecklingspotential och förmåner för dig som konsult.

Kvalifikationer:
- God kommunikativ förmåga
- Erfarenhet av arbete inom kundkontakt och service
- B-körkort och tillgång bil
- Obehindrad svenska i tal och skrift


Meriterande:

- Kunskaper inom fibernät/elförsörjning/markentreprenad är meriterande

Praktisk information
Urval sker löpande och rekryteringsprocessen hanteras av A-hub.

- Anställningsform: Konsultuppdrag på visstid, med chans till förlängning
- Omfattning: Heltid
- Placering: Malmö
- Start: Omgående


Hoppas vi fångat ditt intresse - varmt välkommen in med din ansökan!

Har du en fråga eller fundering? Kontakta i så fall vänligen ansvarig rekryterare nedan.

Ansök nu