Malmö: Rekrytering- och bemanningskoordinator till Carottes Malmöetablering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekrytering- och bemanningskoordinator till Carottes Malmöetablering i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-22 // Varaktighet: Heltid

Om oss

Carotte består idag av fem bolag, Catering, Deli, Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm och Göteborg. De senaste fem åren har Carotte genom nya ägare förnyat organisationen och adderat fyra nya bolag till koncernen. År 2019 köpte starka investerare, som arbetat inom koncernen i olika roller, upp Carotte. Ägarnas perspektiv är långsiktiga och tillväxt- och utvecklingsmålen är högt uppsatta. Vi har snabbt tagit marknadsandelar och kommer under 2022 minst dubbla vår omsättning från 2021. Vår ambition är att växa till Sveriges främsta bolag inom Soft Facility Management och att fortsätta etablera kontor på nya regioner. Dock är det viktigt för oss att bibehålla kvalitén under resan och att alltid sträva mot marknadens nöjdaste kunder.

Carotte Staff är Sveriges snabbast växande bemannings- och rekryteringsföretag inom besöksnäringen. Vi hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Vi har under året signerat fyra stora ramavtal med företag inom branschen. Som ett led i att kunna leverera i alla storstadsregioner startar vi nu upp ett kontor i Malmö, där du får en avgörande nyckelroll.

Om tjänsten
Carotte Staff expanderar vilket gör att vi nu söker en nya stjärna till Malmö som, tillsammans med oss, vill driva vår rekrytering- och bemannings avdelning i regionen. Att arbeta i ett entreprenöriellt bolag har för rätt person många fördelar som exempelvis frihet under ansvar och att man kommer få ta egna (ibland snabba) beslut.

Den första personen vi söker är en Rekryterings- och bemanningskoordinator som kommer ha en nyckelroll hos oss. Du kommer ha ett varierat arbete, med både högt och lågt där det kommer krävas hög arbetsmoral och mycket vilja. Arbetstiderna är primärt förlagda under kontorstid, men vid större leveranser kan arbeta under kvällar och helger förekomma i vissa fall.

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter kommer det ingå att:

Rekrytering och bemanning av konsulter

Tillsammans med vår centrala säljavdelning delta i säljarbete

Hålla i interna utbildningar för ny personal

Sköta introduktion och arbetsleda våra konsulter

Hantera kompetensutveckling för våra konsulter

I vissa fall arbeta ute på fältet tillsammans med konsulterna.

Ha tät dialog med våra kunder för uppföljningar och merförsäljning

Vi söker dig som

Har minst 2-3 års dokumenterad erfarenhet från restaurangbranschen

Har dokumenterat erfarenhet som chef/teamleader/ledare

Är självgående och initiativtagande

Är relationsskapande och har ett pedagogiskt förhållningssätt

Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska



Det är meriterande om du…

Arbetat i en liknande roll

Tidigare har arbetat inom bemanning- och rekrytering

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. För att trivas i den här rollen tror vi att du har både en stark kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du trivs i en prestigelös och social roll med breda kontaktytor och du är inte rädd för att ta kontakt med personer på eller utanför organisationen.

Motivera väl i din ansökan varför just du passar för rollen - både erfarenhets- och personlighetsmässigt.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Början av 2022

Omfattning: Heltid

Lön: Månadslön

Placering: Malmö

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Det kan hända att vi tillsätter rollen innan utsatt slutdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på rekrytering@carotte.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Malmö som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Swedish Brands söker driven rekryterare

Läs mer Jan 14
Swedish Brands söker driven rekryterare!
Är du en person med stark social förmåga som söker ett dynamiskt och varierande arbete? Vill du vara en del av ett team som arbetar med några av Sveriges mest framstående varumärken? Då kan detta vara möjligheten för dig. Swedish Brands, en ledande aktör inom telefonitjänster, söker nu en passionerad och engagerad rekryterare för att stärka vårt växande team.

Vem vi söker
Vi söker en person med:

Stark personkännedom: Du förstår människor och deras drivkrafter.

Erfarenhet inom rekrytering eller försäljning: Du har tidigare arbetat med att identifiera och attrahera talanger.

Flexibilitet och entusiasm: Du är anpassningsbar och kan inspirera andra.

Resultatorientering: Du är inte nöjd förrän dina rekryteringsuppdrag är framgångsrikt tillsatta.

Arbetsbeskrivning
Som rekryterare hos oss kommer du att:

Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Malmö.

Matcha rätt kandidater: Hitta de bästa talangerna för våra säljuppdrag.

Hantera föränderliga situationer: Var beredd på snabba förändringar och anpassa dig därefter.

Ta eget ansvar: Var med oss och forma tydliga processer och rutiner samtidigt som du bidrar till vår framgång.

Du rekryterar både till vårt Malmö och Helsingborgs kontor. Detta innebär att du kommer behöva vara på plats i Helsingborg 1-2 gånger i veckan för att utföra intervjuer.

Kravprofil

Erfarenhet inom rekrytering eller försäljning.

Lyhörd och resultatinriktad.

Flytande i svenska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder

En heltidstjänst med konkurrenskraftiga villkor.

Ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö.

Kontor i centrala Malmö och Helsingborg.

Dina förmåner

Kontinuerlig utbildning och professionell utveckling.

Ett generöst bonusprogram.

Firande av framgångar med galor, utmärkelser och företagsresor.

Ansökan
Direkt via annonsen eller så skickar du ditt CV och personliga brev till rekrytering@swedishbrands.se

Om företaget

Swedish Brands har under nästan två decennier varit en pionjär inom telefonitjänster. Vår mission är att stödja Sveriges största varumärken i deras säljmål och att ge unga talanger en väg in i arbetslivet. Vi är kända för vår framåtriktade inställning och ständiga strävan efter att förbättra våra metoder och processer, alltid med fokus på våra kunders och medarbetares framgång.

Ansök nu

Swedish Brands söker driven rekryterare

Läs mer Jan 12
Swedish Brands söker driven rekryterare!
Är du en person med stark social förmåga som söker ett dynamiskt och varierande arbete? Vill du vara en del av ett team som arbetar med några av Sveriges mest framstående varumärken? Då kan detta vara möjligheten för dig. Swedish Brands, en ledande aktör inom telefonitjänster, söker nu en passionerad och engagerad rekryterare för att stärka vårt växande team.

Vem vi söker
Vi söker en person med:

Stark personkännedom: Du förstår människor och deras drivkrafter.

Erfarenhet inom rekrytering eller försäljning: Du har tidigare arbetat med att identifiera och attrahera talanger.

Flexibilitet och entusiasm: Du är anpassningsbar och kan inspirera andra.

Resultatorientering: Du är inte nöjd förrän dina rekryteringsuppdrag är framgångsrikt tillsatta.

Arbetsbeskrivning
Som rekryterare hos oss kommer du att:

Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Malmö.

Matcha rätt kandidater: Hitta de bästa talangerna för våra säljuppdrag.

Hantera föränderliga situationer: Var beredd på snabba förändringar och anpassa dig därefter.

Ta eget ansvar: Var med oss och forma tydliga processer och rutiner samtidigt som du bidrar till vår framgång.

Du rekryterar både till vårt Malmö och Helsingborgs kontor. Detta innebär att du kommer behöva vara på plats i Helsingborg 1-2 gånger i veckan för att utföra intervjuer.

Kravprofil

Erfarenhet inom rekrytering eller försäljning.

Lyhörd och resultatinriktad.

Flytande i svenska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder

En heltidstjänst med konkurrenskraftiga villkor.

Ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö.

Kontor i centrala Malmö och Helsingborg.

Dina förmåner

Kontinuerlig utbildning och professionell utveckling.

Ett generöst bonusprogram.

Firande av framgångar med galor, utmärkelser och företagsresor.

Ansökan
Direkt via annonsen eller så skickar du ditt CV och personliga brev till rekrytering@swedishbrands.se

Om företaget

Swedish Brands har under nästan två decennier varit en pionjär inom telefonitjänster. Vår mission är att stödja Sveriges största varumärken i deras säljmål och att ge unga talanger en väg in i arbetslivet. Vi är kända för vår framåtriktade inställning och ständiga strävan efter att förbättra våra metoder och processer, alltid med fokus på våra kunders och medarbetares framgång.

Ansök nu

Vi söker efter en HR & Rekryteringsspecialist där innovation och framgån...

Läs mer Jan 10
Välkommen till Cloudgruppen - där ditt HR & Rekryteringsdriv formar vår framtid!

Cloudgruppen befinner sig i en spännande expansionsfas och är stolta över att vara en ledande aktör inom molnbaserade lösningar. Med närvaro på 12 orter från Malmö i söder till Skellefteå i norr, har vi en imponerande arbetsstyrka på över 100 dedikerade medarbetare.
Vi söker nu en erfaren och passionerad HR & Rekryteringsspecialist som vill vara med och forma vår fortsatta framgångsresa.

Som HR & Rekryteringsspecialist kommer du att spela en central roll i vårt team och vara ansvarig för att driva och optimera våra rekryteringsprocesser. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

- Planera och genomföra rekryteringsprocesser från start till mål.

- Utveckla och implementera effektiva rekryteringsstrategier för att säkerställa att vi attraherar och behåller de bästa talangerna.

- Samarbeta med ledningsgruppen för att förstå företagets långsiktiga strategiska mål och identifiera rekryteringsbehov.

- Ansvara för onboarding-processen för nya medarbetare och säkerställa en smidig integration i företagskulturen.

- Hantera och utveckla våra befintliga HR-processer för att optimera personalens prestation och välmående.

- Hantera personalärenden via mejl, telefon eller på plats från chefer och medarbetare.

Vi söker dig som har:

- Relevant högskoleutbildning inom HR eller motsvarande.

- Erfarenhet av framgångsrik rekrytering och arbete inom HR-funktionen.

- Stark förståelse för arbetsrätt och HR-processer.

- Kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper: För att trivas och lyckas i rollen som HR & Rekryteringsspecialist hos Cloudgruppen, tror vi att du är:

- Proaktiv och självgående med förmågan att arbeta både självständigt och i team.

- Relationsorienterad med en förmåga att bygga och underhålla långsiktiga samarbeten.

- Analytisk och strategisk med förmågan att översätta affärsbehov till konkreta HR-lösningar.

- Resultatorienterad och har hög grad av integritet och professionalism.

Din inställning präglas av en vilja att hitta effektiva lösningar för att driva organisationen framåt - alltid med människan i fokus!

Ansök nu

Swedish Brands söker driven rekryterare

Läs mer Jan 5
Swedish Brands söker driven rekryterare!
Är du en person med stark social förmåga som söker ett dynamiskt och varierande arbete? Vill du vara en del av ett team som arbetar med några av Sveriges mest framstående varumärken? Då kan detta vara möjligheten för dig. Swedish Brands, en ledande aktör inom telefonitjänster, söker nu en passionerad och engagerad rekryterare för att stärka vårt växande team.

Vem vi söker
Vi söker en person med:

Stark personkännedom: Du förstår människor och deras drivkrafter.

Erfarenhet inom rekrytering eller försäljning: Du har tidigare arbetat med att identifiera och attrahera talanger.

Flexibilitet och entusiasm: Du är anpassningsbar och kan inspirera andra.

Resultatorientering: Du är inte nöjd förrän dina rekryteringsuppdrag är framgångsrikt tillsatta.

Arbetsbeskrivning
Som rekryterare hos oss kommer du att:

Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Malmö.

Matcha rätt kandidater: Hitta de bästa talangerna för våra säljuppdrag.

Hantera föränderliga situationer: Var beredd på snabba förändringar och anpassa dig därefter.

Ta eget ansvar: Var med oss och forma tydliga processer och rutiner samtidigt som du bidrar till vår framgång.

Du rekryterar både till vårt Malmö och Helsingborgs kontor. Detta innebär att du kommer behöva vara på plats i Helsingborg 1-2 gånger i veckan för att utföra intervjuer.

Kravprofil

Erfarenhet inom rekrytering eller försäljning.

Lyhörd och resultatinriktad.

Flytande i svenska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder

En heltidstjänst med konkurrenskraftiga villkor.

Ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö.

Kontor i centrala Malmö och Helsingborg.

Dina förmåner

Kontinuerlig utbildning och professionell utveckling.

Ett generöst bonusprogram.

Firande av framgångar med galor, utmärkelser och företagsresor.

Ansökan
Direkt via annonsen eller så skickar du ditt CV och personliga brev till rekrytering@swedishbrands.se

Om företaget

Swedish Brands har under nästan två decennier varit en pionjär inom telefonitjänster. Vår mission är att stödja Sveriges största varumärken i deras säljmål och att ge unga talanger en väg in i arbetslivet. Vi är kända för vår framåtriktade inställning och ständiga strävan efter att förbättra våra metoder och processer, alltid med fokus på våra kunders och medarbetares framgång.

Ansök nu

Swedish Brands söker driven rekryterare

Läs mer Dec 30
Swedish Brands söker driven rekryterare!
Är du en person med stark social förmåga som söker ett dynamiskt och varierande arbete? Vill du vara en del av ett team som arbetar med några av Sveriges mest framstående varumärken? Då kan detta vara möjligheten för dig. Swedish Brands, en ledande aktör inom telefonitjänster, söker nu en passionerad och engagerad rekryterare för att stärka vårt växande team.

Vem vi söker
Vi söker en person med:

Stark personkännedom: Du förstår människor och deras drivkrafter.

Erfarenhet inom rekrytering eller försäljning: Du har tidigare arbetat med att identifiera och attrahera talanger.

Flexibilitet och entusiasm: Du är anpassningsbar och kan inspirera andra.

Resultatorientering: Du är inte nöjd förrän dina rekryteringsuppdrag är framgångsrikt tillsatta.

Arbetsbeskrivning
Som rekryterare hos oss kommer du att:

Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Malmö.

Matcha rätt kandidater: Hitta de bästa talangerna för våra säljuppdrag.

Hantera föränderliga situationer: Var beredd på snabba förändringar och anpassa dig därefter.

Ta eget ansvar: Var med oss och forma tydliga processer och rutiner samtidigt som du bidrar till vår framgång.

Du rekryterar både till vårt Malmö och Helsingborgs kontor. Detta innebär att du kommer behöva vara på plats i Helsingborg 1-2 gånger i veckan för att utföra intervjuer.

Kravprofil

Erfarenhet inom rekrytering eller försäljning.

Lyhörd och resultatinriktad.

Flytande i svenska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder

En heltidstjänst med konkurrenskraftiga villkor.

Ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö.

Kontor i centrala Malmö och Helsingborg.

Dina förmåner

Kontinuerlig utbildning och professionell utveckling.

Ett generöst bonusprogram.

Firande av framgångar med galor, utmärkelser och företagsresor.

Ansökan
Direkt via annonsen eller så skickar du ditt CV och personliga brev till rekrytering@swedishbrands.se

Om företaget

Swedish Brands har under nästan två decennier varit en pionjär inom telefonitjänster. Vår mission är att stödja Sveriges största varumärken i deras säljmål och att ge unga talanger en väg in i arbetslivet. Vi är kända för vår framåtriktade inställning och ständiga strävan efter att förbättra våra metoder och processer, alltid med fokus på våra kunders och medarbetares framgång.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Carotte Staff AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Carotte Staff AB .

Site Manager/Platschef till Arena Triangeln i Malmö

Hotellchef
Läs mer Dec 8
OM FÖRETAGET

Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag. De äger, förvaltar och utvecklar centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. På Vasakronan drivs hållbarhetsarbetet som en integrerad del av verksamheten och i Global Real Estate Sustainability Benchmark, GRESB, placerade sig Vasakronan återigen som ett av de mest hållbara fastighetsbolagen i världen.

Vasakronans egna coworking koncept - Vasakronan Arena

Under fjärde kvartalet 2020 lanserade Vasakronan deras egna Coworking-satsning ”Vasakronan Arena”. Det nya konceptet ger deras hyresgäster ett attraktivt coworking-alternativ. Baserat på Vasakronans stora kundbas, de bästa lägena, deras långtgående hållbarhetstänkande och erfarenhet av kontorsutveckling kan de erbjuda ett coworking-koncept som sätter effektivitet och produktivitet i fokus.

Arena Triangeln som är Vasakronans första Arena i Malmö är placerad i absolut bästa läge. Mitt i Triangelns köpcentrum. Här finns opera, konst, puls, folkvimmel och Malmös största handelsutbud alldeles utanför porten. Dessutom är Arenan granne med Pildammsparken och vill man nå längre så är det trettio steg till kommunikationer som tar en vidare ut i Malmö, Sverige eller resten av världen.

Arena Triangeln erbjuder 100 flexarbetsplatser i en inspirerande och dynamisk miljö, tolv mötesrum utrustade med smart teknik och 95 butiker, restauranger och caféer i galleria Triangeln. Det kommer även att finnas möjlighet att hyra ett alldeles eget arenakontor. Självklart finns det flertalet lounger för event, mingel eller en trevlig pratstund i en av de sköna fåtöljerna.

På Arenan är det stort fokus på service och välmående. En arbetsplats utöver det vanliga! Alla material är noga utvalda och med hjälp av ljud, ljus och doft har man skapat en arbetsplats för alla att trivas på. Smart teknik och funktion är ledorden och varje yta ska förse en med nya intryck.

Läs mer om Arena Triangeln här: https://vasakronan.se/arena/arena-triangeln/

OM TJÄNSTEN

Då vår nuvarande Site Manager har åtagit sig ett nytt uppdrag i organisationen söker vi nu hans efterträdare.
Som Site Manager på Arena Triangeln kommer du vara ansvarig för det dagliga arbetet och att leda ditt team till framgång. Teamet består av dig och ytterligare en kollega och tillsammans tar ni hand om alla bokningar av konferensrum, ser till att besvara medlemmarnas frågor och ordnar med diverse caterings. Allt från frukost och fika, till luncher och mingel. När nya medlemmar introduceras och visning av Arenan ska hållas ser du till att du eller din kollega tar hand om gästerna på bästa sätt. Utöver det dagliga arbetet i drift har du även administrativa uppgifter så som fakturering.

Att vara Site Manager på Arena Triangeln betyder att du ansvarar för försäljning, för hela kundresan från visning till signering och inflytt samt att du och ditt team skapar den bästa medlemsupplevelsen. Du rapporterar till Arenachef som är stationerad i Göteborg vilket ställer stora krav på att du trivs i en självledande roll.

Även om mycket av arbetet sker i drift ska du möjliggöra att du enkelt kan dra dig undan för dina andra uppgifter.

Du är anställd hos Carotte och arbetar heltid på Arena Triangeln med start början på 2024. Arbetet är förlagd under vardagar, kontorstider.

VI SÖKER DIG SOM HAR

- Du har jobbat med service & hospitality tidigare i ledande befattning
- God datavana och van att arbeta med digitala tjänster
- Du tycker det är spännande med entreprenörskap & startups

- Du har erfarenhet av sälj och gillar att göra affärer
- Arbetat inom hotell (meriterande)
- Erfarenhet av konferensteknik
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Du har arbetat inom organisationer där hög servicestandard varit i fokus. Du älskar mötet med människor och att leda ditt team till att leverera en god serviceupplevelse i alla lägen. Som person är du omhändertagande, positiv, initiativtagande och tar ansvar för ditt och teamets arbete. Du är en skicklig relationsskapare som inte bara gillar att samarbeta, utan har en vilja att göra det - på absolut bästa sätt. Det är meriterande om du under dina år som yrkesverksam har hunnit bygga upp ett stort nätverk.

OM OSS

Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.

ÖVRIG INFORMATION

I denna process samarbetar Vasakronan med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av Negin Hafizi, på negin@carotte.se Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Sökord: site manager, reception, Malmö, hotellreception, coworking

Ansök nu

Bartender för säsong i Sälen

Bartender
Läs mer Jan 11
Om platsen
Sälen är ett paradis för dig som gillar vinterns magiska aktiviteter så som skidåkning, utförsåkning, hundspann, snöskotersafari, längdskidor, snowboard med mera. Du kan välja allt ifrån hög puls med afterski till mysiga stunder med god stämning framför brasan. Din arbetsplats blir förlagd på två restauranger där kärleken för råvaran speglas i den vällagade maten. Lokalerna är ombonade med en modern skilodge karaktär som inbjuder till härliga stunder i goda vänners lag.

Om tjänsten Bartender

Vi söker passionerad, driven, utåtriktad och erfaren bartender som sätter varje gäst i fokus och som älskar att arbeta i högt tempo men även i en mer sofistikerad bar med mer fokus på kvalitet och elegans.

Din profil
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av en bar. Du är positiv, utåtriktad och har förmågan att leverera en service utöver det vanliga med ett leende på läpparna. Kan du vidare hantera ett högt arbetstempo och har en god samarbetsförmåga så är du definitivt rätt person. Du kommer att vara en del av ett team som har en stor passion av att mixa och skapa drinkar. Du talar obehindrat på svenska eller engelska.



Övrig information
Start: 10 december 2022 - 10 april 2023 (viss flexibilitet finns)
Omfattning: Heltid på rullande schema
Lön: Enligt överenskommelse

Om oss
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.

Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på bennie@carotte.se

Ansök nu

Event- & servicepersonal till varierande uppdrag i Malmö!

Restaurangbiträde
Läs mer Maj 29
Om jobbet

Gedigen erfarenhet inom servicevärlden, eller en relativt oslipad diamant? Vilken nivå du än kvalar in på så söker vi driven, utåtriktad och flexibel personal som älskar mötet med människor och som gillar att ta sig an diverse roliga uppdrag! Uppdragen varierar från stora till små - allt från pampiga banketter, konserter och välkända restauranger & barer, till mindre evenemang och andra spännande happenings. Oavsett uppdrag är prio och fokus alltid service, gästbemötande och professionalism av högsta klass.

Arbetet är variationsrikt och flexibelt och du får möjligheten att arbeta på platser som passar dina behov och önskemål. I vårt bokningssystem kommer du kunna se alla uppdrag och anmäla ditt intresse fritt bland samtliga pass. Att du har roligt på jobbet och kan utvecklas samtidigt som du visar våra kunder riktig Carotte-kvalité är vår största drivkraft!

Tjänsten passar främst dig som studerar, har annan huvudsaklig sysselsättning, eller som helt enkelt gillar att jobba lite extra i en rolig, fartfylld och social bransch!

Exempel på uppdrag:

- Restaurang; Runner, A la carte & bar
- Festlokal; Lanseringar, mingel
- Bankettmiddagar; Galor, företagsmiddagar
- Event; Mingelevent, privata tillställningar & konserter

Vi söker dig som:

- Är spontan, gillar att vara där det händer, och kan bemästra rollen som kvalitativ servicekonsult

- Har minst 2 års erfarenhet inom bar/restaurang/hotell/konferens/event/servering
- Men även dig som kanske har lite mindre erfarenhet men vill fortsätta utvecklas inom branschen!


- Har ett intresse för service, människor och att leverera förstklassig kvalitet

- Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor

- Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel och prestigelös

- Talar obehindrat på svenska och engelska

- Är över 18 år

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer med god samarbetsförmåga och förstår vikten av att alltid leverera service i världsklass till kund och gäster.

Om Carotte Academy

Vi gillar att satsa på vår personal, därför erbjuder vi alla som blir anställda hos oss möjligheten att delta i Carotte Academy, vår egna serviceutbildning. I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff.

Om oss

Carotte Staff är Sveriges snabbast växande bemannings- och rekryteringsföretag inom besöksnäringen. Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Extra vid behov under dag, kväll- och helgtid (möjlighet till fasta tider eller annan anställningsform kan finnas på sikt)

Lön: Timlön

Placering: Malmö (med omnejd)



Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har frågor eller funderingar tveka inte att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Konsultchef till Carotte Staff i Malmö

Restaurangchef
Läs mer Jan 2
Om oss

Carotte består idag av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. År 2019 köpte starka investerare, som arbetat inom koncernen i olika roller, upp Carotte. Ägarnas perspektiv är långsiktiga och tillväxt- och utvecklingsmålen är högt uppsatta. Vi har snabbt tagit marknadsandelar och har under 2022 tredubbla vår omsättning från 2021. Vår ambition är att växa till Sveriges främsta bolag inom Soft Facility Management och att fortsätta etablera kontor på nya regioner. Vår affärsmål är att vara nordens snabbast växande koncern inom kvalitativ Soft Facility Services.

Carotte Staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra - engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholms, Göteborgs och Malmös främsta servicepersonal.

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter ingår följande:

Rekrytering och bemanning av konsulter

Tillsammans med vår centrala säljavdelning delta i säljarbete

Hålla i interna utbildningar för ny personal

Sköta introduktion och arbetsleda våra konsulter

Hantera kompetensutveckling för våra konsulter

I vissa fall arbeta ute på fältet tillsammans med konsulterna.

Ha tät dialog med våra kunder för uppföljningar och merförsäljning

Vi söker dig som

Har minst 2-3 års dokumenterad erfarenhet från restaurangbranschen

Har dokumenterat erfarenhet som chef/teamleader/ledare

Är självgående och initiativtagande

Är relationsskapande och har ett pedagogiskt förhållningssätt

Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska



Det är meriterande om du…

Arbetat i en liknande roll

Tidigare har arbetat inom bemanning- och rekrytering

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. För att trivas i den här rollen tror vi att du har både en stark kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du trivs i en prestigelös och social roll med breda kontaktytor och du är inte rädd för att ta kontakt med personer på eller utanför organisationen.

Motivera väl i din ansökan varför just du passar för rollen - både erfarenhets- och personlighetsmässigt.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående eller efter överenskommelse

Omfattning: Heltid

Lön: Månadslön

Placering: Malmö

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Det kan hända att vi tillsätter rollen innan utsatt slutdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på rekrytering@carotte.se

Ansök nu

Extrajobb i Malmö och Skåne inom service- och eventbranschen!

Servitör/Servitris
Läs mer Maj 2
Om oss

Carotte Staff är Sveriges snabbast växande bemannings- och rekryteringsföretag inom besöksnäringen. Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.


Om tjänsten

Vi söker driven och utåtriktad personal som vill arbeta inom vår populära event- och serveringsverksamhet på diverse uppdrag! Eventen varierar från stora till små, allt från spännande företagsfester, konserter och stora banketter till mindre familjära evenemang. Oavsett uppdrag är prio och fokus alltid service, gästbemötande och professionalism.

Vill du ha det roligaste extrajobbet med ett flexibelt schema på dina villkor? I vårt bokningssystem kan du se alla uppdrag och visa intresse fritt bland passen. Hittar du en favorit bokar vi dig gärna återkommande. Att du har roligt på jobbet och visar våra kunder vad en riktigt Carottestjärna är, är vår största drivkraft. Att du utvecklas längs vägen är vår ambition. Oavsett erfarenhet har vi något för dig!

Tjänsten passar dig som studerar, har en annan huvudsaklig sysselsättning eller inte vill arbeta så mycket, eller för dig som vill få en "fot in" i en fartfylld bransch för att få fler fasta tider eller annan anställningsform på sikt.

Om Carotte Academy

Vi gillar att satsa på vår personal, därför erbjuder vi alla som blir anställda hos oss möjligheten att delta i Carotte Academy, vår egna serviceutbildning. I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff.

Din profil

- Har ett intresse för service och att leverera kvalitet

- Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor

- Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel och prestigelös, en förebild helt enkelt

- Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas

- Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.)

- Talar obehindrat på svenska och engelska

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående, alternativt efter överenskommelse

Omfattning: Extra vid behov under dag, kväll- och helgtid.

Lön: Timlön

Placering: Malmö

Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Världskända ICEHOTEL söker restaurangchef

Restaurangchef
Läs mer Nov 16
Om kunden

ICEHOTEL, beläget i Jukkasjärvi, har sedan 1989 lockat besökare från världens alla hörn. Det spektakulära hotellet byggs årligen upp av is som skördas från Torne älv och inhyser vacker iskonst och makalös arkitektur unik i sitt slag. Hotellet erbjuder en arktisk upplevelse utöver det vanliga med spännande aktiviteter i spektakulära omgivningar. Naturen spelar huvudrollen även i de kulinariska upplevelserna, med fokus på lokala och naturnära smaker. Genom konceptet ICEHOTEL 365 kan besökare året runt kliva in och förundras av den vackra iskonsten och unika isrummen även om sommaren utomhus står i full blom.

Om tjänsten

ICEHOTEL letar nu efter deras nästa restaurangchef. Restaurangerna är en essentiell del i upplevelsen som hotellet vill ge sina gäster, vilket innebär en mycket hög kvalitet och service i världsklass. Som restaurangchef har du en viktig roll i att ge gästen en minnesvärd upplevelse. Med en positiv attityd manövrerar du tillsammans med F&B manager den berömda isbaren, de olika restaurangerna samt konferenser, event och bröllop. Det är stundvis högt tryck och stundvis perioder av lugn, du bör uppskatta båda delarna för att trivas i rollen.
Med ditt relationsskapande sätt genererar du ett angenämt klimat för både kollegor och gäster att vistas i. Att organisera och planera bör ligga dig varmt om hjärtat då delar av ditt arbete är att lägga scheman, hantera inköp samt hålla utbildningar och introduktioner för nyanställda. Du är närvarande i den dagliga driften av alla enheter och kommer att stötta och leda personalen i sitt arbete.

Primära ansvarsområden

- Daglig drift av restaurangen
- Inköp
- Arbetsledning
- Schemaläggning
- Utveckling av verksamheten




Din profil

Längtar du efter en vardag med närhet av naturen? Möjligtvis bor du redan i Kiruna, är redo för att starta ett nytt kapitel av livet i natursköna Lappland eller vill testa på denna tjänst över en säsong. ICEHOTEL är beläget i det lilla samhället Jukkasjärvi endast 20 minuter med bil ifrån Kiruna stad. Att leva uppe i det arktiska landskapet gör att norrsken, skidåkning, flugfiske och andra naturupplevelser blir en naturlig del av din vardag.

Du drivs av att binda samman människor och skapa en arbetsmiljö för de anställda att utvecklas i. På ICEHOTEL kommer dina medarbetare ha ett brett spektra av olika nationaliteter och du tycker om att arbeta i en internationell miljö. I och med att personalstyrkan varierar i omfattning utifrån säsong tycker du om utmaningen i att ständigt arbeta med att sammansvetsa det ständigt föränderliga teamet.



Vi söker dig som

- Har erfarenhet av liknande arbete, gärna på hotell
- Har ett stort intresse för mat och dryck
- Trivs i en bred roll
- Brinner för att skapa goda relationer
- Kan jobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare
- Är prestigelös och flexibel i ditt arbete
- Talar svenska och engelska obehindrat


Övrig information

Period: Start omgående - april

Omfattning: 40 timmar per vecka med varierande arbetstider

Lön: Enligt överenskommelse

Boende: Möjlighet till personalbostad finns

Om oss

Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.

Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på beatrice@carotte.se

Ansök nu