Malmö: Junior mjukvarutestare för uppdrag till Axis Communications

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior mjukvarutestare för uppdrag till Axis Communications i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-02 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Har du ett brinnande intresse för IT och teknik och vill arbeta i projekt med kvalitet? Vi söker juniora profiler som brinner för testning och teknik! Sök tjänsten idag, vi arbetar med ett löpande urval. Tjänsten gäller ett konsultuppdrag, där du inledningsvis blir anställd av Poolia, med stor möjlighet att uppdraget går över i en anställning direkt hos Axis Communications med tiden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som testare är du spindeln i nätet och har en avgörande roll för att leverera kvalitet till Axis Communications kunder. Du är med i hela utvecklingsprocessen, från kravspecifikation till slutleverans. Du erbjuds arbete i utvecklingsteam med nära samarbete med utvecklare och jobbar tillsammans med både juniora och seniora testare. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar. Testningen sker manuellt och automatiskt med både scriptade och utforskande metoder. Du kommer att bidra till det innovativa testarbetet på Axis Communications R&D-avdelning som är placerat i Lund.

Vem är du?
Du är troligtvis nyexaminerad högskole- eller civilingenjör med inriktning datateknik, elektroteknik eller jämförbar inriktning. Förutom ditt tekniska intresse har du grundläggande kunskaper inom nätverksteknik. Du har alltså förståelse samt gärna erfarenhet inom; TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP.

Du har åtminstone grundläggande erfarenhet av testning eller programmering i Linux-miljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom flera distributioner, samt att du exempelvis har satt upp egna Linux-servrar för hobbyprojekt.

Du uppmuntras att vara nyfiken och kreativ, då innovation är viktigt för Axis Communications. Du har ett genuint intresse för teknik och problemlösning. Du är en kommunikativ person som tycker om att arbeta i team och trivs i en öppen och dynamisk miljö. Egenskaper som krävs för att lyckas i rollen är att du ska vara strukturerad och noggrann.

Du har god kommunikationsförmåga i tal och skrift, både i svenska och engelska.


Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Mjukvaruutvecklare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Mjukvaruutvecklare.

Senior Utvecklare till Netset

Läs mer Mar 21
Vill du få chansen att vara med och utveckla morgondagens e-handelslösningar med modern teknik inom området? Vill du vara en del av ett företag där du är mer än bara en i mängden? Vi på Netset växer och söker nu en senior utvecklare till vårt innovativa och härliga team!

Netset är baserat i Malmö och är världens ledande leverantör av premium e-handelslösningar för IT- och telekombranschen. Våra plattformar heter Nettailer, Nettailer SA och Nettailer Drive. Vi utvecklar dem internt, vilket innebär att vi inte bara kan dem utantill - utan med 500+ system i kommersiell drift över hela Europa vet vi också att våra lösningar är bland de bästa.

Om rollen

Som senior utvecklare hos oss kommer du att arbeta med hela utvecklingsprocessen, från planeringsstadiet till utveckling, testning och implementation. Du kommer att arbeta med både Front- och Backendutveckling med primärt fokus på det senare. Rollen innebär ett nära samarbete med de kunder du arbetar med, där det är viktigt att se till deras unika behov. Organisationen andas öppenhet och kompetensdelning, där du har fördelen att arbeta tätt ihop med kompetenta kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Om detta är över frukostbordet, Tech Talks eller under en game session i kontorets spelrum varierar.

I rollen kommer du att tillsammans med ditt team göra skillnad hos oss genom att:

- Arbeta med och fortsätta att utveckla de senaste funktionerna inom e-handelslösningar

- Utveckla specifika kundanpassningar i nära samarbete med våra kunder

- Supportera kunder när frågeställningar eller problem uppstår kring tekniska lösningar



Om dig

Hos oss kommer du att jobba med komplexa lösningar så vi ser gärna att du har en passion för utveckling och ny teknik, att du tycker om att lösa problem och har en fallenhet för att analysera och gå vidare med lösningar. Rollen kräver en stor självständighet där du på egen hand kommer ansvara för att driva projekt från start till slut, i ett nära samarbete med våra kunder. Men, som vi nämnt tidigare genomsyras vi av en tajt sammanhållning där vi värderar kunskapsutbyte, därför är det också en fördel om du tycker om att jobba i team och att dela med dig av din kunskap.

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet, vi ser dock gärna att du:

- Har minst 5 års erfarenhet inom mjukvaruutveckling

- Har mycket god kunskap inom JAVA utveckling

- Har relevant akademisk examen inom IT

- Är van vid direktkontakt med kunder

- Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande är om du har erfarenhet av JavaScript, HTML/CSS och . Har du även erfarenhet av webbprogrammering eller applikationsutveckling inom e-handel eller affärssystem är det ett stort plus.

Varför Netset?

Vi strävar efter att skapa en atmosfär som är familjevänlig och inspirerande, där varje medarbetare får bästa möjliga uppmärksamhet och bemötande. Vi anser att Netset ska vara en bra arbetsplats - därför investerar vi i våra medarbetare, och är alltid öppna för förslag och förbättringar som gör oss till ett bättre företag. Om du som oss gillar att utvecklas i din roll och samtidigt ha roligt med dina kollegor på vägen, genom exempelvis härliga temafester, padel, brädspel, yoga, moutainbiking eller på kontorets gym - då kommer du att trivas hos oss!

Intresserad? Så här går du till väga!

Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist.

En del av Progrits?

Sedan 2021 är Netset en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsföretag inom
branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundvärdet alltid står i centrum.?Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn.’

Progrits innebär ökade möjligheter till tillväxt, inte bara för oss som företag utan för dig som anställd. Det innebär också en större trygghet då investeringar görs långsiktigt och med uthållighet.?

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Netset till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Fullstack JavaScript / TypeScript Team Lead

Läs mer Feb 26
We are seeking a Team Lead, passionate about steering a development team towards successful project deliveries. In this role, your primary responsibility will be ensuring that the team meets deadlines, adheres to high-quality coding standards, and fulfills project requirements efficiently.

As a Team Lead, you will oversee the development process, from understanding the code base to guiding the team in implementing new features and enhancements. While you will be coding yourself, your leadership will be crucial in maintaining our application's growth trajectory, introducing innovative features, and integrating valuable feedback from users and colleagues alike.

Our application is developed with a strong emphasis on functional programming and event sourcing. While familiarity with these paradigms is beneficial, it's not mandatory; we value the ability to learn and adapt more.

Responsibilities:

- Lead and coordinate the team to deliver new features and functionalities on time.

- Ensure the development of reusable, well-tested, efficient, and readable code.

- Oversee the implementation of front-end modules and backend logic for an optimal user experience.

- Enforce security best practices for new features.

- Participate in and guide architectural and design decisions.

Skills and Qualifications:

- Proven leadership experience or a strong background in software development, with an interest to be a team lead.

- An engineering degree or a minimum of 3 years of documented experience in software development, with a preference for experience in web application projects.

- Proficiency in Node.js or ReactJS.

- Knowledge of No databases, especially MongoDB and Redis.

- A keen interest or experience in functional programming and event sourcing is a plus.

Ansök nu

Scrum Master / Developer to Doro, Malmö

Läs mer Feb 9
We are passionate about seniors, and in everything we do at Doro, we champion the seniors and challenge ageism and exclusion. As leaders in the senior phone market, we're now on a mission to establish ourselves as Europe's premier tech brand for seniors. Your contribution is significant in realising this vision-are you ready for the challenge?

Founded in Sweden in 1974, Doro has a strong legacy of innovation, engineering, and a customer-centric approach. With nearly five decades of experience, we have dedicated ourselves to designing, developing, marketing, and selling consumer products finely tuned to meet the unique needs of seniors.

Joining Doro means embracing a workplace culture that values work-life balance. We offer a dynamic environment where your skills can flourish within a collaborative team that thrives on cooperation and mutual support. We have regular after-work, allow remote work up to two days per week and have a generous wellness allowance. At Doro, we're not just building products; we're crafting an inclusive and fulfilling work experience for you.



About the position

We are searching for a dynamic and passionate developer to assume the dual roles of a software developer and Scrum Master, allocating approximately 50% of the time to each role. The primary focus of development revolves around Android, given its central role in our core business of mobile phones. However, with our expansion into diverse products and services, the scope of development extends to iOS and backend systems hosted on AWS. To excel in this position, proficiency in at least one of these areas is essential.

In your capacity as a Scrum Master, you will influence the creation of applications and services tailored for mobile phones and various other products. Our mission is to simplify new technology and make it easily accessible for seniors, underscoring our commitment to make user-friendly solutions. If you are a dedicated developer with a passion for innovation and an aptitude for collaborative leadership, we invite you to join us on this exciting journey.



Main assignments

Engage in key Scrum Master activities such as leading daily scrum meetings, facilitating sprint planning sessions, overseeing sprint demos, and participating in retrospectives. Take on the role of team lead and coach for the development team, guiding them through the intricacies of their tasks. Drive the development of innovative products, applications, and services.

As an ambassador for your passions-whether they revolve around unit testing, agile processes, crosswords or quizzes-you'll have the opportunity to share and instil enthusiasm within the team. In our small team, versatility is key, so be ready to contribute across various tasks. And, among the diverse responsibilities, brace yourself for a lot of enjoyable experiences and collaborative fun!



Are you the one?

At Doro, we appreciate that not every day is the same. We thrive in an agile setting and anticipate that you share the same enthusiasm.

The following is a compilation of knowledge and personality traits that we believe will contribute to your success as a developer at Doro:

- Emphasis on Continuous Learning: We value individuals who prioritize ongoing learning and seek to enhance their skills continually.

- Effective Problem Solver: A keen ability to identify and solve challenges efficiently is a crucial attribute we appreciate.

- Adaptability: Flexibility in adapting to change is key in our dynamic work environment.

- Effective Communication and Listening Skills: Clear communication and attentive listening are vital for effective collaboration within our team.

- Proactive and Independent Thinker: Demonstrating initiative in getting tasks done, coupled with independent thinking about priorities and a holistic understanding of our objectives, is highly valued.

- Strong Team Player: Possessing good social skills and being a team player are essential attributes for fostering a collaborative and positive work environment.

- User-Centric Focus: Keeping the end user of our devices or services in mind when introducing new products is fundamental to our approach.

- Language Skills: While English is our primary company language, proficiency in additional languages is a bonus. Currently, at our Malmö office, the staff of 60 colleagues are fluent in nearly 20 languages.

We welcome experienced Scrum Masters and developers ready to take the next step in their careers. Regardless of your role, a commitment to continued coding is a prerequisite for success in our team.

Regarding your technical skills, if you are experienced in one of the following, it's great. If you have experience with more, we will be very excited.

- Android Platform

- Swift

- iOS

- AWS

- Python

- Jira

- Firebase

- GitHub

- Jenkins

- Security

- Bluetooth

Embracing the desire to explore different areas is highly encouraged! Your responsibilities will evolve to align with your strengths and interests. Much like our commitment to employing an agile process in product development, we value the agility of our team members. If you aspire to enhance your skills in an area outside your current expertise, we wholeheartedly applaud and support your initiative!

We will interview candidates on an ongoing basis so send in your CV today!



About Doro

Doro is a leading technology brand for seniors developing consumer products and services to support an active and independent life. By using technology, Doro enables generations to connect digitally - both while at home and when out and about. Doro is a Swedish company, listed on Stockholm Nasdaq Stock Exchange, and is the market leader in mobile phones for seniors. The company is headquartered in Malmö and has sales operations in 27 countries. In 2022, Doro had 109 employees and net sales amounted to SEK 909.5 million. Read more about Doro on our website www.doro.com/

Ansök nu

Fullstack utvecklare sökes till växande SaaS-bolag i Malmö!

Läs mer Mar 28
Nytt
Växande personalsystemet Timetjek, www.timetjek.com, söker nu en fullstack utvecklare på heltid som är redo för spännande utmaningar med mycket ansvar. Tjänsten är på heltid och erbjuder fast lön.
Vi söker dig med bred erfarenhet och kompetens inom PHP utveckling med Laravel och vue3.
Du förväntas vara bekväm med mycket ansvar och vara självgående vid utveckling av vårt system.
Din primära uppgift kommer vara att utveckla vårt systems funktioner och bidra med projektledning inom teamet.
Om produkten
Timetjek, är ett personalsystem till små och medelstora företag som ger arbetsgivare smarta funktioner inom tidrapportering, schemaläggning, lönehantering och ekonomisk överblick.
Systemet sparar både tid och pengar till våra kunder, samtidigt som det ger mervärde för företagets anställda som får bättre koll över sin arbetstid, schema och utbetalda löner.
Systemet är helt webbaserat och erbjuds i olika prispaket beroende på kundens behov av funktioner och storlek.
Våra kunder finns i hela landet och inom flera branscher. Fokusområde ligger på restaurangbranschen, men kunder finns också inom övriga branscher såsom e-handel, städ, detaljhandel m.m.


Om företaget och tjänsten
Företaget Timetjek AB grundades 2017 och systemet lanserades i början av 2018. Sedan de första kunderna har fokus varit på utveckling av produkten som idag förfinats och anpassats för den breda marknaden.
Vi är litet och familjärt team som jobbar stenhårt med att skapa det bästa personalsystemet på marknaden där huvudmålet är spara tid och pengar för företagare genom att effektivisera dess personalhantering.
Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta tajt med hela teamet. Du förväntas vara en bidragande kraft för att utveckla nya funktioner agilt till företagets kunder och förbättra tjänsten. Du arbetar både i team och självständigt.
Företagets ambition är att lansera tjänsten globalt där du är med och arbetar fram en digital strategi för internationell lansering. Du är också med i startgropen av att bygga upp ett större utvecklingsteam när företaget växer.
Du erbjuds arbeta både i företagets kontor på Stadiongatan i Malmö med möjlighet till hemarbete under ansvar.


Krav
PHP
Laravel
Typescript
vue3
CSS
Tailwind
MariaDB


Meriter
Erfarenhet om "Vite"
Erfarenhet om "PWA" teknologi
Erfarenhet om "Capacitor"
Erfarenhet av dataanalys med hjälp av AI
UX design
Telefonnummer till Jeff Bezos


Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Fast lön
Mer systemet: www.timetjek.com


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mjukvaruingenjör i Malmö

Läs mer Feb 2
UTVALD! Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det skall märkas, hos oss ska man bli sedd och hörd. Våra kunder skall vända sig till oss för att få de Utvalda. Vi tillhandahåller ingenjörstjänster inom produktutveckling, vår kompetens finns inom teknikområdena Mekanik, Inbyggda system, Elkraft och El/automation. Vi är verksamma med kontor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Ludvika och Västerås.

Vill du bli vår nya Mjukvaruingenjör? Vi söker nu en ny kollega till vårt Team i Malmö!

IKG är ett teknikkonsultföretag som jobbar mot produktutvecklande företag inom flera olika branscher. Vi startade 1990 i Västerås och finns idag på 6 olika orter, Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Västerås och Ludvika. Vår vision är att hitta rätt person till rätt uppdrag!

Om tjänsten:

Som Mjukvaruingenjör inom inbyggda system kommer du att ha ett spännande arbete och jobba med kunder som är världsledande inom sina områden. Du kommer att ges möjlighet att vara med i hela utvecklingsprojektet, d.v.s. från kravspecifikation till test och produktionssättning. Att jobba tätt ihop med andra kompetensområden som mekanik, hårdvaruutveckling och test/verifiering ingår i arbetsuppgifterna. Som konsulterande ingenjör hos IKG får du jobba i utvecklande och utmanande miljöer där du utformar tekniska lösningar ute hos kund.

Vad erbjuds du som konsult på IKG?

• Coachade ledarskap
• Kollektivavtal (Tjänstepension, sjukersättning, försäkring, föräldraledighetstillägg)
• 5000 kr i friskvårdsbidrag
• Fast månadslön oberoende av uppdrag
• Bonusupplägg (upp till +2000 kr/mån)
• Jobba nära teknikutvecklingen
• Möjlighet till varierade arbetsuppgifter, produkter och system
• Jobba med både kunder och dess leverantörer inom olika branscher
• Skapa kontaktnät för din framtida karriär
• Företagshälsovård

Kompetens:

• Civil- eller Högskoleingenjör inom Datateknik/Elektronik
• Erfarenhet av något/några av följande: C/C++ och/eller C# för inbyggda system, Python, Realtidsoperativsystem som exempelvis Linux/OSE, Modellbaserad utveckling eller Scriptprogrammering
• God förståelse av samspelet elektronik, mjukvara och realtidskrav
• Du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i så väl tal som skrift

Varför IKG?

Vi värdesätter känslan av samhörighet! Genom en öppen dialog och stöd från din närmsta chef ser vi till att arbetet blir rätt för just dig. Regelbundna träffar och aktiviteter med kollegor gör att du snabbt blir en i teamet. På IKG sätter vi välmående i fokus med hjälp av rätt förmåner, ett av marknadens högsta friskvårdsbidrag och en flexibilitet som skapar möjlighet att kombinera arbete och fritid.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB .

Drifttekniker till VA SYDs reningsverk Klagshamn

Processtekniker, vattenrening
Läs mer Mar 27
Vill du ha ett jobb med varierade arbetsuppgifter och stort eget ansvar, där du tillsammans med dina kollegor bidrar till en viktig samhällsfunktion?
Vi söker dig som vill jobba som drifttekniker och vara med och leda utvecklingen mot hög vattenkvalitet.
Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar VA SYD med Poolia och urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden går ut.

Om tjänsten
Arbetsplatsen har god gemenskap och stolthet över deras samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. Det finns även tillfällen att få medverka i utvecklingen av nya tekniker som kommer att bli viktiga för framtida krav. Andra möjligheter såsom medverkan i projektarbeten kommer också att erbjudas för att kunna växa i tjänsten.
Beredskapsarbete kan i framtiden komma att ingå i rollen. Arbetstider är normalt 7.00 till 15.30 men du kommer i viss mån kunna anpassa dina arbetstider inom flextidsramen.

VA SYD värnar om deras medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. De arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av deras medarbetare. VA SYD är stolt mottagare av utmärkelsen ”Bäst i branschen” för Attraktiv Arbetsgivarindex hos Nyckeltalsinstitutet, som visar att deras satsningar på ett hållbart arbetsliv ger resultat.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som drifttekniker på VA SYD kommer du att ha en viktig roll då du tillsammans med dina kollegor ansvarar för driftövervakning av anläggningarnas olika funktioner. Arbetet utförs utomhus i friska luften såväl som inomhus, till exempel vid kontroll via våra olika övervakningssystem.

Arbetsuppgifterna som drifttekniker innebär:
• Driftövervakning av anläggningarnas olika funktioner och processer, ett arbete som sker både genom övervakning via vårt styrsystem och ute på anläggningen
• Ansvar för att se till att fel och problem som uppstår i driften blir åtgärdade
• Rapportering i underhållssystemet IDUS
• Arbete med VA SYDs program för kontinuerliga förbättringar, kvalitetsförbättringar och instruktioner
• Provtagning, uppföljning och processoptimering
• Bidra till utveckling av enhetens arbetssätt
• Ansvar för drift av anläggningsdelar där vi hanterar brandfarlig vara
• Att du kommer att ingå i vår beredskapsstyrka för avloppsreningsverket i framtiden, med krav på inställelsetid på max en timme
Den här tjänsten utgår från vårt avloppsreningsverk i Klagshamn, vår vackraste arbetsplats beläget på Klagshamns udde i södra Malmö, med hav och naturskyddsområde som närmaste granne. Arbetsgruppen består idag av 6 engagerade och kunniga kollegor som tillsammans ansvarar för rening av avloppsvatten från sydvästra Malmö och Vellinge.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta i en organisation med en tydlig miljöidentitet och som står bakom våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet. Du motiveras av att göra ett bra jobb, vara lösningsfokuserad och tar initiativ till aktiviteter som bidrar till förbättringar.
Vi söker dig som bidrar till gott samarbete och en positiv stämning tillsammans med dina kollegor. Rollen innefattar såväl självständigt arbete som tillsammans med kollegor. Förmågan att vara både lyhörd och en god kommunikatör värderas i rollen. För att trivas i rollen har du lätt för att hantera, och agera vid oförutsedda händelser i driften. Då arbetet är av såväl praktisk karaktär som med datorer och system, behöver du både tycka om att arbeta med kroppen och vid datorn.
Vi tror att du är en driven, ansvarstagande, problemlösare och att du verkligen gillar utmaningarna du ställs inför.

Vi söker vi dig som har:
• Driftteknikerutbildning på eftergymnasial nivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet från antingen VA-verksamhet, processindustri eller likvärdigt.
• Erfarenhet av att arbeta med processtyrsystem och underhållssystem
• B-körkort
• God datorvana- och systemvana
• Möjlighet att arbeta med beredskap

Om verksamheten
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Deras verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. De renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. De hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. De motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.

Läs mer på https://www.vasyd.se/


ÖVRIG INFORMATION

På Poolia och VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. På så sätt kan vi matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD och Poolia samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.

Ansök nu

Tillväxtorienterad General Manager för Europa

Försäljningschef
Läs mer Mar 19
SPIRAC-koncernen befinner sig i en tillväxtfas och till kontoret i Malmö (Limhamn) söker vi nu en proaktiv och tillväxtorienterad General Manager med erfarenhet av strategiarbete, teknisk projektförsäljning och ledarskap. Du får ett ansvar för verksamheten och den fortsatta expansionen i Europa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Vill du arbeta i ett professionellt och långsiktigt bolag som nu expanderar sin verksamhet i Europa? Brinner du för expansion, lönsamma affärer, nöjda kunder och ledarskap samtidigt som du vill arbeta i en framtidsbransch? Då kan detta vara jobbet som du söker.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. SPIRAC-koncernen kännetecknas av korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism.

Huvudfokus i tjänsten är SPIRAC-koncernens fortsatta tillväxt i Europa. Till din hjälp har du tre säljare i Sverige och två säljare i Nederländerna. SPIRAC arbetar med teknisk projektförsäljning både mot den privata och offentliga sektorn. Gentemot den privata sektorn fokuserar SPIRAC på ett antal branscher (se vidare hemsidan). SPIRAC är inriktat mot nyinstallationer, uppgraderingar, service och reservdelar.

Som General Manager för Europa rapporterar du till Koncernchef/ägare.

Tjänsten innehåller följande huvudområden:

• Resultatansvar för verksamheten i Europa
• Strategiarbete och implementering av tillväxtstrategi
• Driva försäljningen och tillväxten såväl mot nya som befintliga kunder avseende både nya projekt/installationer och eftermarknad/service
• Omvärlds-, marknads-, bransch- och konkurrentanalyser

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i tjänsten är:

• Ansvara för att säljansvarig och säljare i respektive land driver försäljningsaktiviteter för lönsam tillväxt inom både befintliga och nya europeiska marknader
• Undersöka våra kunders förväntningar och krav avseende nyförsäljning och eftermarknad
• Implementering av försäljningsstrategier genom uppsättning av försäljningsmål och analys av försäljningsresultat
• Driva förbättringsarbete och processutveckling för verksamheten i Europa

Tjänsten innebär vissa resor i Europa till kunder och SPIRAC:s säljkontor.

Vem är du?
Du är troligen högskole- eller civilingenjör alternativt civilekonom med en examen från universitet/högskola. Du kan också ha fått motsvarande kunskap genom mångårig erfarenhet av liknande ansvarsområden och arbetsuppgifter.

Du har din bas i ett tillverkande företag samtidigt som du har en god teknisk förståelse och erfarenhet från projektförsäljning i internationell miljö. Tidigare erfarenhet av expansion av verksamheter direkt mot slutkunder och via distributörer i Europa är mycket värdefullt.

Vi tror att du har minst 8-10 års relevant erfarenhet. Du har idag ett resultat- och personalansvar i ett säljbolag eller tillverkande företag.

Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i Office-paket samtidigt som du har erfarenhet av CRM-system och är intresserad av affärssystem.

För att bli framgångsrik i tjänsten är du resultatorienterad och målmedveten. Du är bra på att bygga och upprätthålla relationer och trovärdighet med kunder, partners och medarbetare. Du har en god strategisk förmåga samtidigt som du är duktig på att bryta ner och kommunicera mål till en taktisk och operativ nivå.

Du är också proaktiv, analytisk, professionell och välstrukturerad med hög integritet och ett gott omdöme. Dessutom har du en helhetssyn och förstår både SPIRAC-koncernens övergripande intressen och kundbehov. God kommunikations- och presentationsförmåga, både muntligt och skriftligt, är också viktigt.

B-körkort krävs för tjänsten.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
SPIRAC is a leading international solids handling solutions provider for municipal and industrial wastewater with offices in Australia, the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, and the United States.

Municipal screening, grit and sludge handling solutions are SPIRAC's primary focus, but SPIRAC also offers conveying, dewatering and washing solutions for industrial applications. For over 40 years SPIRAC has been market leader in shaftless conveyor technology, inlet works solutions and sludge handling systems. With offices located around the world, SPIRAC can provide the best material handling solutions developed with the benefit of international and local experience.

With SPIRAC's diverse product range and experienced sales, design and project management team, we can offer packaged solutions for the smallest to largest WWTP. SPIRAC are also major suppliers of sludge silo systems, offering complete design, fabrication and installation services for the efficient, clean and odour free handling of large or small capacity systems. Most importantly, we support our equipment and take pride in ensuring successful installations. And don’t forget, full after sales support is part of SPIRAC’s® outstanding service. Please visit Spirac.com for further information.

Ansök nu

Investment Controller till internationellt bolag i Malmö!

Controller
Läs mer Mar 28
Nytt
Om tjänsten
Som Senior Investment Controller kommer du att spela en avgörande roll som affärspartner och primärt stödja kundens affärsinvesteringar, med möjlighet att delta i andra ansvarsområden inom enheten. Du kommer att ansvara för att säkerställa hållbara prognoser för investeringar samt genomföra en robust finansiell utvärdering av projekt. Positionen innebär även att vara ansvarig för investeringsprocessen för EIS Norden och att säkerställa efterlevnad av företagets strategi och hållbarhetsmål. Du kommer att bli anställd som konsult via Poolia under uppdragets gång som sträcker sig till och med september 2024. Tjänsten är på heltid och du kommer att jobba kontorstider med möjlighet till flex samt hybrid arbete några dagar i veckan.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera att stödja verksamheten i investeringsbeslut, utveckla och övervaka viktiga KPI:er samt samarbeta med kollegor inom olika supportfunktioner såsom redovisning, skatt, juridik och treasury. Du förväntas också samarbeta med kundens centrala controlling-team i Essen.

Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en universitetsexamen inom ekonomi eller teknik samt erfarenhet från en liknande roll, företrädesvis inom större företag. Du bör vara väl förtrogen med IFRS och ha utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska. Vi söker en person med starka analytiska färdigheter och förmåga att tolka data samt presentera det på ett tydligt och logiskt sätt. Om du är nyfiken, innovativ och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö är detta rollen för dig!

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Lönespecialist till internationell kund i Malmö!

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Mar 25
Om tjänsten
Nu söker vi på uppdrag till vår internationella kund i Malmö en erfaren lönespecialist för ett långsiktigt uppdrag. Vi erbjuder en spännande möjlighet där du får chansen att arbeta med en global aktör och vara en nyckelspelare inom HR- och löneområdet. För rätt person finns dessutom goda möjligheter till förlängning. Du erbjuds initialt en anställning via Poolia på 1 år, du kommer att jobba kontorstider måndag till fredag med möjlighet till hybridarbete några dagar i veckan efter upplärningsperioden. Låter detta som tjänsten för dig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att sitta i fräscha och nya lokaler centralt i Malmö där lunchrestauranger och goda pendlingsförbindelser finns nära tillhands. Du kommer att ingå i ett dynamisk team av 5 stycken Lönespecialister och HR-generalister inom avdelningen HR Support.

I rollen som lönespecialist kommer du att:
• Hantera administrativa uppgifter i lönesystemet SAP.
• Besvara frågor och ge stöd till anställda, chefer och HR-kollegor angående löne- och relaterade ärenden.
• Hantera skatteavdrag och rapportering för att säkerställa efterlevnad av skatteregler.
• Administrera nyanställdas data i lönesystemet, skapa avtal och uppdatera förändringar i anställningsinformation.
• Genomföra fakturering och kontroller, hantera semester och ATF-kompensation samt utföra relaterade interna kontroller.
• Rapportera till externa parter inom relaterade områden (t.ex. Försäkringskassan, Skatteverket).
• Säkerställa förbättringar av arbetssätt och driva kontinuerliga förbättringar tillsammans med kollegor.


Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren och engagerad lönespecialist. Du trivs i en dynamisk miljö och är van vid att arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper inkluderar nyfikenhet, noggrannhet, och öppenhet. Du värdesätter samarbete och trivs med att leverera som en del av ett team. Du tar gärna egna initiativ och ser ständiga förbättringar som en del av din yrkesroll. Erfarenhet av lönearbete är ett krav, och kunskap inom SAP som lönesystem är önskvärt. Du behärskar både svenska och engelska.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Studenter sökes till uppdrag i Malmö

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 28
Nytt
Har du inte hittat ditt sommarjobb ännu? Vi söker studenter som kan arbeta hos vår kund i Malmö.
Studentuppdraget börjar den 3 juni och varar till den 30 augusti. Här finns även chans till arbete under terminerna framöver.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Detta är lättare administrativa uppgifter på vår kunds utlastningsavdelning för att hjälpa deras ordinarie personal. Du kommer bland annat att ta emot chaufförer, skriva ut plocklistor och lättare administrativa arbetsuppgifter.
Arbetstiderna är, kl. 07.00 - 16.00



Vem är du?
Tjänsten passar dig som är noggrann, flexibel och självgående. Vi tror att du är lättlärd och trivs med att arbeta i ett högt tempo med härliga kollegor.
Du är självklart flytande i svenska och engelska, i tal och skrift och har en god datorvana. Har du arbetat i SAP är det meriterande.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Automationsingenjör med elkompetens

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Mar 18
Metal Work expanderar och söker nu en Automationsingenjör med elkompetens inriktad på styr- och reglerteknik och elektriska cylindrar. Tjänsten är placerad vid det svenska huvudkontoret i Vellinge. Du stödjer främst kunder och säljorganisationen i Sverige och samarbetar med den övriga nordiska organisationen.

Tjänsten en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Vi erbjuder dig en tjänstebil eller poolbil och bra arbetsredskap samt:
• En solid och stimulerande arbetsmiljö
• En flexibel och dynamisk organisation
• Teknologiskt avancerade kvalitetsprodukter
• Direkt rapportering till ledningen

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en attraktiv och självständig tjänst i ett bolag som kännetecknas av kundorientering, utveckling och professionalism.

Huvudfokus i tjänsten är teknisk rådgivning externt mot kunder och internt mot säljorganisationen inom automation.

Som Automationsingenjör ingår följande ansvarsområden:
• Stödja och vägleda våra säljare i tekniska frågor angående elektriska cylindrar, inklusive styrning, PLC, bussystem, pick & place robotar och automation i övrigt.
• Identifiera kundernas behov och föreslå utveckling av lösningar för att säkerställa att önskade resultat uppnås.
• Tillhandahålla tekniskt stöd före och efter försäljning, inklusive besök på plats när det behövs.
• Undersöka kundkrav ur teknisk och kvalitativ synvinkel, identifiera påverkan på kostnad, leveranstid och teknisk risknivå.
• Hantera teknisk utbildning online och på plats om produkter och applikationer, för medarbetare inom Metal Work och kunder.
• Etablera starkt samarbete med konstruktörer genom ”för-designaktiviteter”, produktstudier och nödvändiga optimeringar för att skapa konkurrenskraftiga erbjudanden.

Vissa tjänsteresor förekommer i tjänsten Sverige och ibland även i övriga Norden. Du har normalt 10-20 övernattningar per år.

Tjänsten rapporterar till Country Manager Sweden.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3-5 års relevant erfarenhet. Har du längre erfarenhet ser vi positivt på detta och tjänsten kan delvis anpassas beroende på din tidigare bakgrund.

Du har troligen teknisk eftergymnasial utbildning inom automation, mekanik, elektronik, mekatronik eller närliggande område från YH eller högskola. Du kan också ha fått motsvarande kompetens genom mångårig erfarenhet inom området.

Du har god teknisk förståelse och flerårig erfarenhet av arbete med automation, elektriska cylindrar, styr- och reglerteknik, PLC och närliggande områden.

Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska (som är vårt koncernspråk) i tal och skrift. Vidare har du en förståelse för danska och norska.

Du har normalgoda kunskaper gällande affärssystem, CRM och Excel samt övriga Officepaketet.

För att vara framgångsrik som Automationsingenjör tror vi att följande egenskaper är viktiga:

• Professionell och förtroendeingivande
• Självgående, engagerad och målmedveten samt resultatinriktad
• Kunna arbeta både självständigt och i team
• Relationsskapande och kommunikativ
• Systematisk och strukturerad
• Lyhörd, rådgivande och pedagogisk
• Flexibel och prestigelös
• Långsiktigt tänkande

Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

B-körkort krävs för tjänsten.

Om verksamheten
Metal Work grundades i Italien 1967 och vi har sedan dess specialiserat oss på pneumatiska komponenter till automationssystem över hela världen. Metal Work Sverige AB som omsätter ca 65 Mkr etablerades 1988 och idag är vi 16 kompetenta medarbetare som hjälper och levererar kundspecifika automationslösningar till produktionsverksamheter åt hela den svenska industrin.

I dag är automationssystem viktiga för alla produktioner, där integrationen av digitala verktyg finns för att säkra snabba och mer effektiva produktionsprocesser och konsekventa resultat, oavsett industri.

Hos Metal Work Sverige är medarbetare vår viktigaste resurs. Våra duktiga rådgivare har många års erfarenhet och erbjuder tekniska lösningsförslag baserade på den senaste kunskapen inom pneumatik och automation. I nära samarbete med er, med utgångspunkt från er produktion, komponeras automationslösningar som bidrar till att säkra snabba och mer effektiva produktionsprocesser för er som kund. Med vår egen produktionsanläggning erbjuder vi snabba leveranstider på alla våra produkter.

När ni samarbetar med Metal Work är ni garanterad en hög kvalité i alla faser. Vi är en fullt automatiserad produktionsverksamhet, som är ISO 9001-certifierad, vilket är din garanti för att alla våra produkter uppfyller kundspecifika krav samt relevanta lag och myndighetskrav. I stort sett alla våra produkter produceras på våra egna fabriker, vilket gör det möjligt för oss att övervaka hela processen, från val av råvaror till slutmontering och test i er produktion.

Läs mer om verksamheten på https://www.metalwork.se/ och https://www.metalwork.it/

Ansök nu