Malmö: Redovisningsekonom till framtida uppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till framtida uppdrag i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-03 // Varaktighet: Heltid

Har du några års erfarenhet av redovisning och ekonomi och vill utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett välkänt globalt bolag? Vi på Adecco söker nu drivna och noggranna redovisningsekonomer till framtida uppdrag. Genom att arbeta som konsult hos oss får du snabbt konkurrenskraftiga erfarenheter samtidigt som du får möjlighet till kontinuerlig utveckling inom ditt kompetensområde! Dessutom kan du fortsätta att bygga upp ditt professionella nätverk av värdefulla kontakter.

Om tjänsten

Som Redovisningsekonom kan din vardag komma att variera något beroende på vilken avdelning ditt uppdrag utförs på men till stor del består dina arbetsuppgifter av löpande bokföring och bokslut.

I din roll som Redovisningsekonom kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Löpande redovisning och momsrapportering.
• Avstämningar och periodiseringar.
• Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning.
• Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer.
• Förberedning, analys och underhåll av skattregister och inkomstdeklarationer.
• Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer.
• Framtagning och distribution av finansiella rapporter.
• Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisning, dels med det löpande arbetet och dels med bokslut. Eftersom vår kunder har ett flertal uppdrag inom Accounting söker vi både dig som är relativt nyexaminerad och dig som har mångårig erfarenhet. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskillt Excel. Eftersom du kommer arbeta i ett globalt bolag är det även väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska flytande i tal och skrift.

Som person ser vi att du trivs i en drivande roll där du får ta ansvar. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete.

Viktigt för tjänsten är att du:

• Besitter en god allmän datorvana, i synnerhet Excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem.
• Har en högskoleutbildning inom ekonomi.
• Behärskar såväl engelska som svenska i både tal och skrift.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: liridona.brahimi via mail: liridona.brahimi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Accounting | Redovisning | Bokföring | Moms | Skatt | Årsredovisning | Koncernredovisning

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till Limhamnshus Industri

Läs mer Feb 28
Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom till deras kontor i Malmö.
Rollen är en nyckelposition inom ekonomiavdelningen där du kommer att spela en avgörande roll i Limhamnshus fortsatta tillväxt och utveckling. Där kommer du att arbeta nära och tillsammans med ett engagerat ekonomiteam.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

- Moms och skatter

- Redovisningsfrågor

- Utveckling av rutiner och processer

- Löpande bokföring

- Månad, kvartal och årsbokslut

- Fördel om du arbetat i systemet Business Central

Meriterande om du tidigare arbetat med utländsk moms och skatt

I det dagliga arbetet kommer du ingå i ett team med fem härliga kollegor med olika arbetsuppgifter och erfarenheter. Du kommer att rapportera till Ekonomiansvarig.

Vi söker dig som

Har eftergymnasial examen inom ekonomi
Har minst 2 år erfarenhet av löpande redovisning, månads-, kvartals och årsbokslut.

I denna roll är det viktigt att du är social och framåt. Att arbeta i grupp är något som du föredrar och det är viktigt att du är en riktig teamplayer. Vi söker en person som gillar att ta eget ansvar, kan prioritera i sitt arbete och har en flexibel inställning till sina arbetsuppgifter. Att vara en god medarbetare och bidra till bra stämning på kontoret är en självklarhet för dig. Det är också viktigt att du är strukturerad, ordningsam och talar och skriver svenska flytande.



Vi erbjuder

En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation
En arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträdesdatum är flexibelt. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonom, Malmö

Läs mer Feb 28
Som ekonom hos vår kund får du en central roll i att utveckla och förbättra våra ekonomiska processer och rutiner. I din roll som ekonom kommer du att vara en nyckelspelare i att identifiera och lösa ekonomiska utmaningar, samtidigt som du aktivt bidrar till att bygga och stärka vår ekonomifunktion. Om du vill vara med och forma vår ekonomifunktion och ta del av spännande utvecklingsmöjligheter är det här din chans att göra det!

OM TJÄNSTEN

Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Norra Hamnen i Malmö och arbeta tätt tillsammans med andra erfarna kollegor. Resor i tjänsten kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning (heltid) med 6 månaders provanställning. Vi har kollektivavtal med individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse men målsättningen är att tillträde ska ske i mars 2024.

Arbetsuppgifter:

Ansvara för ekonomisk rapportering samt analyser

Löpande fakturering, leverantörsfakturor, redovisning, månadsbokslut och årsbokslut

Stöd och ledning för implementering och utveckling av affärssystem kopplade till verksamheten

Lönehantering samt administration av de anställdas försäkringar Fora, Collectum mm.

Rapportering till VD

Budget- och prognosprocesser kommer att vara en viktig del av rollen men där fokus i första hand ligger i att driva och utveckla löpande processer så att verksamheten kan utvecklas.



OM DIG

Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Du ska vara driven och ha en stark vilja att driva förändring och effektivisering. Tidigare erfarenhet inom en liknande roll och inom controlling är meriterande, men framför allt letar vi efter dig som brinner för att skapa resultat och göra skillnad.

Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi samt att du är van att arbeta i lite olika affärssystem. Som person är du stresstålig, affärsorienterad, noggrann och ser möjligheter.

Ingen dag är den andra lik och du kommer att få breda arbetsuppgifter där du själv arbetar fram lösningar och rutiner. Då funktionen är ny kommer det att finnas stora möjligheter att vara med och påverka i processer samt bygga företagets ekonomifunktion.

Krav:
Högskoleutbildning eller motsvarande nivå

Flerårig erfarenhet inom redovisning, gärna med system Fortnox

Flytande i tal och skrift i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har jobbat i lite olika affärssystem och i olika roller inom ekonomi, gärna inom controlling.



OM JOB&TALENT;
Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent; startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom Danir AB

Läs mer Feb 12
Redovisningsekonom Danir AB

Om tjänsten
På Danir AB blir du en del av en entreprenörsdriven koncern som äger och utvecklar företag. Du kommer att jobba med moderbolagets redovisning i en bred ekonomiroll som ställer krav på förmåga till både detalj- och helikopterseende. Tjänsten rapporterar till Group Finance Director och placering är på Danir AB:s huvudkontor på Dockplatsen 1 i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisningen för moderbolaget Danir AB. Det är en bred roll och du hanterar allt från det löpande till deklarationer och årsredovisning.
• löpande redovisning för moderbolaget
• kund- och leverantörreskontra
• månads, kvartals- och årsbokslut
• likviditet och kassaflöde
• momsredovisning
• inkomstdeklarationer
• koncernrapportering i Cognos
• behjälplig med årsredovisning




Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och minst 3-5 års erfarenhet av redovisning på bolagsnivå där du hanterat allt från löpande redovisning till bokslut och rapportering för ett eller flera bolag. Du har med fördel även erfarenhet av inkomstdeklarationer och årsredovisningsarbete.
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska och du är duktig på Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken och vill förstå helheten i verksamheten och vill vara med på förtagets utvecklingsresa. Du arbetar med ett stort driv samtidigt som du är ansvarstagande och har en hög problemlösningsförmåga. Du utmanar och ifrågasätter och har lätt för att kommunicera med övriga i teamet
Du är trygg, prestigelös och tycker om att jobba nära dina kollegor.

Vad erbjuder vi
Här får du möjlighet att vara en del av ett växande och entreprenöriellt bolag där det alltid händer något. Vi värdesätter din potential och din vilja att utvecklas och belönar ditt engagemang. På Danir AB har vi en utpräglat decentraliserad kultur med hög delaktighet i förändring och utveckling.


Om företaget
Danir AB är ett entreprenörsdrivet företag ägt av familjen Dan Olofsson. Danir bildades 1986, och vår roll är att äga och utveckla våra bolag samtidigt som vi bidrar till ett bättre samhälle. Vi gör det genom entreprenörskap, långsiktighet och samhällsengagemang. Vi har 12.000 anställda och verksamhet i 27 länder.
Inom Danir finns det åtskilliga exempel på socialt engagemang där vi och våra koncernkollegor visar omsorg och tar ansvar för mer än bara de i den närmaste omgivningen. Vi uppmuntrar allt arbete som gör livet lättare och bättre för andra. Vi välkomnar alla som vill vara med och bidra i någon form till de samhällsprojekt som vi startat eller engagerat oss i under åren. Vårt engagemang i denna form växer i samma tempo som våra övriga verksamheter. Och det tycker vi är högst rimligt då vi anser att ju större vi blir desto större socialt ansvar vill och ska vi ta.


Ansökan
I denna rekrytering har Danir AB valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på annie.hojman@sjr.se.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!

Ansök nu

Ekonomikonsult till Kareli

Läs mer Nov 10
Din vardag:

Som konsult hos oss på Kareli blir du en del av ett kompetent och familjärt team. Vi samarbetar med kunder runt om i hela Skåne, det innebär att du får möjlighet att testa på nya branscher, olika storlek på organisationer, nya utmaningar och nya kollegor. Ditt nästa steg är vår högsta prioritet.

Du har ett andra hem på vårt kontor i Hyllie dit du alltid är välkommen att hänga och arbeta tillsammans med dina kollegor. För oss är det viktigt att du ska trivas och att vi ska ha det roligt tillsammans och där blir du en viktig spelare.

Vem är du?

Vi tror du uppskattar variation, utveckling och du räds inte av att kavla upp armarna när det behövs. Du är kommunikativ och en problemlösare. Vi tror också att du drivs av en ombytlig miljö där du snabbt blir en hjälpande hand för våra kunder.

För att trivas i rollen som Ekonomikonsult:

- Trygg i dina redovisnings- och/eller controllingkunskaper

- Stimuleras i mötet med nya människor

- Erfarenhet av ett eller flera större ekonomisystem

- Goda kunskaper i svenska och engelska

- Utbildning inom ekonomi

Vilka är Kareli?

Kareli är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialiserade på roller inom ekonomifunktionen, i såväl stora väletablerade koncerner som i mindre och medelstora bolag. Vår personal är det viktigaste vi har och vi värdesätter trivsamma uppdrag för våra medarbetare.

Våra ledord är Engagemang, Enkelhet och Utveckling. För oss betyder det bland annat att vi har passion för det vi gör och i våra relationer, vi har korta beslutsvägar, uppmuntrar till egna initiativ och hyser stor omtanke för varandra.

Ansökan

Vi tar endast emot ansökningar via den här annonsen, vid frågor eller fundering är du varmt välkommen att kontakta Evelina på Evelina@kareli.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom på 50% till innovativt bolag i Malmö

Läs mer Mar 25
Gillar du att arbeta med siffror och har tidigare erfarenhet av bokföring? Har du dessutom ett starkt driv att utvecklas och tycker om att ta egna initiativ? Då tror vi att denna roll är något för dig! Varmt välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Bolaget är ett snabbt växande och innovativt livsmedelsbutiks- och restaurangföretag. För deras räkning söker vi nu en Redovisningsekonom på 50% för ett långsiktigt uppdrag. I rollen som Redovisningsekonom kommer du att stötta bolagets Financial Manager i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara löpande bokföring och fakturering, men du kommer även få stötta i andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter beroende på aktuellt behov.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och uthyrd till vår kund. Uppdraget är långsiktigt, och vi söker därför dig som är intresserad av en deltidstjänst på 50% och som är dedikerad, engagerad och självgående i ditt arbete.

Bolagets värderingar definierar deras kultur, hur de kommunicerar, hur de arbetar, hur de växer som individer och som ett kollektiv: Alltid Nyfiken, Alltid Vinnare, Alltid Ödmjuk och Ärlig, Alltid Positiv och Passionerad, Alltid Tillsammans.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag där du får möjligheten att få in en fot på ett innovativt och spännande bolag
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Du får en engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär. Läs mer om vårt konsulterbjudande längre ner i annonsen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring
* Fakturering
* Andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter förekommer


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av löpande bokföring
- Behärskar svenska och engelska

Det är meriterande om du har


* Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365
För att lyckas och trivas i rollen är du självgående, noggrann och initiativtagande.


Övrig information


* Start: Maj eller juni
* Omfattning: 50%
* Uppdragets längd: Långsiktigt
* Placering: Malmö, med viss möjlighet att arbeta hemifrån
* Arbetstider: Kontorstider


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Adecco Sweden AB .

Underhållstekniker till TePe - dagtid

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Jan 12
Har du ett genuint teknikintresse och vill bli en del av ett företag som ligger i framkant där det finns stora utvecklingsmöjligheter? Då kanske du är TePes nya underhållstekniker!

Om tjänsten
Vi söker nu en engagerad och driven underhållstekniker till TePe, en framstående aktör inom tillverkning och produktion av munhygienprodukter. Som underhållstekniker kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa driftens kontinuitet genom service, underhåll och reparation av våra maskiner.

Arbetsuppgifter
- Regelbunden service och underhåll av våra maskiner
- Felsökning och reparation vid haveri
- Kommunikation med leverantörer, boka in möten och säkerställa en smidig samarbetsprocess
- Ansvar för att säkerställa tillgängligheten av reservdelar internt
- Du kommer även att vara involverad i och stödja processen vid nyinstallationer av maskiner

I tjänsten som Underhållstekniker erbjuds du en provanställning direkt hos TePe och start sker omgående enligt överenskommelse. Arbetet är förlagt till dagtid.

Om dig
Vi söker dig som har en bred teknisk förståelse och har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll och felsökningar. Vidare ser vi att du är initiativtagande, lyhörd och har en mycket god problemlösningsförmåga. Du är flexibel och har lätt för att omprioritera vid plötsliga förändringar i arbetet. Utöver detta trivs du med att arbeta självständigt men har samtidigt enkelt för att samarbeta med andra.

Viktigt för tjänsten
- Bred teknisk förståelse och kunskap inom särskilt hydraulik och pneumatik
- Tidigare erfarenhet av underhållsarbete
- Systemvana
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Meriterande
- Erfarenhet av arbete med formsprutor
- Körkort och tillgång till bil
- Elkompetens
- Relevant utbildning

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om TePe
TePe Munhygienprodukter AB, grundat av familjen Eklund 1965, är ett internationellt företag med huvudkontor i Malmö, Sverige. TePe har 460 anställda och en omsättning på 1084 MSEK (2022). Baserat på hållbar innovation och en vision om friska leenden för livet, erbjuder TePe ett komplett sortiment av produkter och lösningar för en god munhälsa, utvecklade i samarbete med tandvårdsexpertis. TePes munhälsoprodukter marknadsförs av dotterbolag och distributörer i 80 länder och säljs via tandläkarmottagningar, apotek, e-handel och detaljhandel.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Alice Persson via Alice.Persson@adecco.se

Vi ser fram emot att välkomna en passionerad och engagerad underhållsteknik till Tepe. Om du har rätt inställning och vill vara en del av vår framgångssaga, skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Undehållstekniker, Underhåll, Tekniker, Mekanik, Automatik, Pneumatik, TePe, Produktion, Adecco, Malmö

Ansök nu

Operatör till Sekurit i Eslöv

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Jan 29
Är du noggrann, har ett öga för detaljer och är intresserad av att arbeta som maskinoperatör? Hos Saint Gobain Sekurit i Eslöv kommer du att arbeta med att tillverka glasrutor till fordonsindustrin som gör skillnad i dagens bilar.

Saint Gobain Sekurit tillverkar bilglas till olika bilmärken så som Volvo, Audi, Jaguar, Maserati, Volkswagen, Ford m fl. och är specialiserade på smarta rutor, I den högautomatiserade produktionen i Eslöv arbetar ca 160 personer idag och nu söker vi dig som vill bli en del av Sekurit. 

Om tjänsten
Som maskinoperatör hos Saint-Gobain Sekurit kommer du köra, övervaka och säkerställa den automatiska skärprocessen utifrån kund- och maskinspecifikationer. Processen har höga kvalitetskrav och arbetsuppgifterna är utmanande, omväxlande och med utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du ansvarar också för att produktionen fungerar väl och effektivt.

Arbetstiderna är förlagda till 3-skift med start omgående. Detta är en heltidstjänst och du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco.

Arbetauppgifter: 
- Styra och operera maskinerna
- Övervaka tillverkningsprocessen
- Kvalitetskontrollera process och produkt
- Delta i förbättringsprojekt

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet som operatör eller liknande inom produktion och industri och att du har stort intresse och vilja att lära och utvecklas. Tempot kan ibland vara högt och uppgifterna många, därför är egen personlig drivkraft, målmedvetenhet, engagemang och förmåga att jobba självständigt under eget ansvar viktigt då du opererar linjen själv.

Vidare är du orädd, noggrann och tycker om utmaningar och problemlösning. Önskvärt är att du har robotvana och god datorvana.

Viktigt för tjänsten:
- Att du kan arbeta skift
- Flytande svenska i tal och skrift
- Körkort och tillgång till bil

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Alice.Persson@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Operatör, Maskinoperatör, Processoperatör, Montör, Saint Gobain Sekurit, Industri, Produktion, Truckkort, Skift, Eslöv, Adecco

Ansök nu

Sommarjobba som operatör eller truckförare på Sekurit i Eslöv

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Mar 26
Nu söker vi operatörer och truckförare (Sommarvikarier) till Sekurit i Eslöv. Vi söker dig som antingen är ny inom industrin eller med tidigare erfarenhet.

Om tjänsten
I din roll som sommarjobbare ingår du i ett team där du arbetar självständigt såväl som i grupp. På linjerna arbetar alla i ett team för att producera effektivt tillsammans. Det innebär att du ansvarar för att maskinen producerar samtidigt som du också hanterar glas, gör olika justeringar och kvalitetskontroller på våra produktionslinjer. Vi har även behov av truckförare då våra glas fraktas med truck mellan stationer, avdelningar och lager. Inom produktionen finns olika skift: 5-skift, 4-skift, 3-skift, 2-skift och Dagtid.

Om dig
Vi söker dig som har lätt för att jobba med andra och är kommunikativ. Som person är du social och hjälpsam men även ansvarsfull och noggrann. Du är flytande i svenska när det gäller tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att du har en stor förståelse för vikten av en säker och trygg arbetsmiljö. 

För att få arbeta i på fabriken måste du vara minst 18år. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning mot industri alternativt erfarenhet av arbete inom processindustrin sedan tidigare.Då vi har höga kvalitetskrav på våra produkter och en stor del av arbetet handlar om att säkra denna behöver du också ha god syn. För att få arbeta som truckförare i vår verksamhet krävs att du har truckkort – lokal utbildning kommer sedan till när du startar.

Vi ser med fördel på om du kan arbeta hela semesterperioden from 3 Juni – 31 Augusti men det finns också möjlighet till kortare uppdrag. Intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts skyndsamt, därför ser vi gärna att du söker så snart som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Alice.Persson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobba som operatör på Candeco i Malmö!

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Feb 23
Vi söker sommarjobbare som är intresserade av uppdrag som operatör i Malmö. Är du samarbetsvillig, ansvarsfull och trivs i högt tempo? - Då är den här tjänsten något för dig!

Om tjänsten
Candeco är en ledande aktör inom livsmedelssektorn och framstående producent av strössel, karamell och sockerpärlor. I denna roll kommer du att övervaka och hantera maskiner i produktionslinjen samt vara ansvarig för olika delar i tillverkningen av företagets produkter. Det är viktigt att du utför regelbundna kvalitetskontroller för att säkerställa produktens standard. Vid eventuella produktionsrelaterade problem förväntas du agera snabbt och effektivt för att lösa dem. Maskinutrustningen ska rengöras och underhållas enligt fastställda rutiner. Dessutom kommer du att arbeta nära dina teammedlemmar för att garantera en smidig produktionsprocess.

Arbetstiderna är förlagda till antingen dagtid eller kvällsskift, med start v21.

I din roll som Operatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Enklare maskinstyrningar
- Tillverkning av produkter i olika steg
- Kontrollera kvalitet, märkning och processparametrar
- Av- och pålastning av material till producerande maskiner.

Tjänsten som Operatör är ett konsultuppdrag under sommarmånaderna (v.21-35) med chans till förlängning efter sommaren.

Om dig
För att trivas i arbetet bör du vara ordningsam och kvalitetsmedveten. Vidare ser vi att du är flexibel, samarbetsvillig och strukturerad i ditt arbete och trivs med att arbeta i team. Tunga lyft kommer att förekomma så viktigt att du trivs med fysiskt arbete. Körkort, tillgång till bil och truckkort är mycket meriterande då det går begränsat med kollektivtrafik på kvällen.

Viktigt för tjänsten är:
• God fysik
• Kvalitetsmedveten
• Samarbetsvillig och strukturerad
• Tidigare erfarenhet inom produktion är mycket meriterande
• Du behöver ha fyllt 18 år
• Goda kunskaper i svenska
• Truckkort
• Körkort och tillgång till bil

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Alice Persson via Alice.Persson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Pulverlackerare till vår kund i Höör

Lackerare
Läs mer Mar 20
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med pulverlackering? Är du positiv, arbetsam och noggrann som person? Vi på Adecco ger dig då möjligheten att arbeta som pulverlackerare hos vår kund i Höör

Vi söker dig som tidigare arbetat med industrilackering och har erfarenhet av pulverlackering. Har du dessutom tidigare arbetat med plåt kommer det att underlätta din förståelse för hur materialet fungerar och ska behandlas vid lackering. Du som har tidigare erfarenhet inom yrket men som nu känner dig redo att ta nästa steg och utvecklas finns det stora möjligheter för. Du kommer att driva hela lackeringsprocessen av företagets producerade material. Vidare kommer du att vara en viktig del av företagets produktion i säkerställandet av att produkterna lackeras med god kvalité för att därefter sändas ut till kund.

Viktigt för tjänsten är:
- Att du har grundläggande kunskaper i pulverlackering
- Förståelse för maskinstyrning
- Kem-utbildning och truckkort är ett stort plus i kanten
- Teknisk kunnig

Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag.

Vi lägger stort vikt vid personlig lämplighet

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommenatt kontakta ansvarig rekryterare: Alice.Persson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionspersonal till framtida uppdrag i Södra Skåne

Lagerarbetare
Läs mer Mar 6
Är du intresserad av att arbeta inom produktionsbranschen? Då kan vi ha uppdrag till dig framöver!

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta på heltid hos någon av våra kunder inom produktion i Södra Skåne. Våra kunders vanligt förekommande tjänster är: Maskinoperatör, Truckförare, Lagerpersonal och Servicetekniker. Vi har kunder baserade i Malmö med omnejd, bland annat Lund, Eslöv, Staffanstorp samt Arlöv och därför är körkort och tillgång till bil fördelaktigt. Många av våra kunders produktioner är aktiva dygnet runt vilket innebär att arbetet ofta är förlagt i skiftgångar på dygnets alla timmar.

Du kommer tillsammans med dina arbetskamrater att arbeta efter givna instruktioner samt uppsatta produktionsmål. Din arbetsdag präglas av ett gott samarbete med dina kollegor där arbetsglädje och engagemang är viktiga faktorer. Du kommer att ha en arbetsledare hos kunden samtidigt som du kommer att ha kontakt med din konsultchef på Adecco. Vi gör regelbundna uppföljningar så att du trivs på din arbetsplats.

Vem trivs här?
Du som har erfarenhet från produktion, lager eller industri samt ett intresse för branschen kommer att trivas här. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra och se förbättringsmöjligheter. Har du dessutom en vilja att lära och utvecklas kommer du att bli en mycket uppskattad medarbetare hos oss. Dina tidigare erfarenheter av ett gott samarbete med arbetskamrater kommer du ha nytta av. Likaså din vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats samt din medvetenhet kring god kvalité.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag med 6 månaders visstidsantällning, vilket betyder att du är anställd av Adecco och uthyrd till kund. På lång sikt kan det även finnas möjlighet att bli direktanställd hos någon av våra kunder. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Skicka in ditt CV och personliga brev genom att ansöka via annonsen. Vi är nyfikna på vad du har gjort tidigare och varför du är rätt person för jobbet. Vi tar inte emot CV via mail, utan ansök direkt genom systemet.

Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största Rekryterings- och Bemanningsföretag har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Alice Persson via Alice.Persson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu