Malmö: Junior redovisningskonsult till Klara Consulting Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior redovisningskonsult till Klara Consulting Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-08 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten och företaget

Klara Consulting söker en junior redovisningskonsult till kontoret i Malmö!

På Klara Consulting skapar vi effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Vi vill erbjuda kunden kompetent rådgivning av bästa kvalitet i avancerade och komplexa frågor inom redovisning och lön. Nu söker vi dig som är i starten av din karriär och har en vilja att utvecklas på ett konsultföretag där medarbetarutveckling, ansvar och kunskap ligger i fokus. Du erbjuds goda förmåner och kommer att vara en del av hela Klara Consulting-koncernen med cirka 160 medarbetare.

Tjänsten är på 100% och är belagd på kontoret i Malmö där 4 medarbetare arbetar. Du välkomnas till ett litet och sammansvetsat team med en härlig stämning. Här jobbar vi nära varandra vilket medför att vi har en mycket stark gemenskap. På Malmökontoret är det viktigt att alla känner sig sedda, mår bra och får sin röst hörd. Eftersom rollen innebär en hög servicegrad gentemot våra kunder innebär det frihet under ansvar. Det är därför viktigt att du delar våra värderingar att leverera hög kvalitet till våra kunder och att du arbetar självledande. Självklart jobbar vi som ett team i våra uppdrag och löser problem tillsammans när det behövs.

När jag började på Malmökontoret kände jag mig direkt som en värdefull spelare i laget. Uppgifterna var väldigt varierande och jag lärde mig något nytt varje dag. ” - Medarbetare på Klara Consulting Malmö

Välkommen att utvecklas tillsammans med oss!



Arbetsuppgifter

Som junior redovisningskonsult får du chansen till en lärorik start i din karriär där du till en början kommer att få fokusera på den löpande redovisningen. Kontoret präglas av en bred kunskapsbas där man hjälper kunder inom olika bolagsformer och i olika branscher - allt från mindre enskilda firmor till större aktiebolagskoncerner, både nationellt och internationellt. Med en bred kundbas erbjuds du varierande arbetsuppgifter och möjligheten att utvecklas inom fler affärsområden. Ingen dag är den andra sig lik! Du kommer att få stöttning från mer seniora medarbetare och inom kort kommer du att bredda dina arbetsuppgifter genom att arbeta mer med exempelvis månadsbokslut och moms. Du kommer allteftersom att få större ansvar och även mer och mer kontakt med olika kunder. Du följer en utvecklingstrappa där planen är att du så småningom ska utvecklas till en senior redovisningskonsult och projektledare.

Arbetsuppgifterna innefattar främst:

- Löpande bokföring
- Behandling av kundfakturor
- Behandling av leverantörsfakturor
- Betalningar
- Bankavstämningar
- Diverse övriga arbetsuppgifter i projekten
- Månadsbokslut
- Momsavstämningar


Den här tjänsten är perfekt för dig som är precis i början på dig karriär och som gärna utvecklas på en stabil och växande redovisningsbyrå.

Bakgrund

Vi söker dig som:

- Har kandidatexamen inom ekonomi alternativt ca. 1 års arbetslivserfarenhet inom redovisning
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av redovisningsarbete genom exempelvis sommarjobb eller extrajobb vid sidan av studierna, alternativt genom heltidsarbete
- Erfarenhet av servicearbete och kundkontakt
- Systemintresse, intresse för att lära dig olika redovisningssystem


Som person ser vi att du är:

- Noggrann och uppmärksam på detaljer, du ser till att följa de kvalitetsstandards som behövs för arbetet.
- Ansvarstagande och tar ägandeskap över dina egna arbetsuppgifter samt ansvar för företagets resultat.
- Samarbetsvillig och arbetar bra tillsammans med andra människor.
- Flexibel och kan arbeta bra även när det sker förändringar under arbetets gång.


Det är även viktigt att ha intresse för kundbemötande då det är en stor del av rollen. Du behöver vara relationsbyggande och ha väl hand om våra kunder på ett professionellt och flexibelt sätt.

Praktisk information

Start: 1 december

Placering: Malmö

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning som start

Lön: Fast lön efter överenskommelse

Ansökningar hanteras löpande.

Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se

Mer om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns, tack vare tidigare förvärv, också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 160 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering, ekonomisk styrning och lön. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningskonsult.

Junior redovisningskonsult till Klara Consulting i Malmö!

Läs mer Jan 19
Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting söker en Junior Redovisningskonsult till kontoret i Malmö!

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 340 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som Junior redovisningskonsult - det vill du inte missa!

På kontoret i Malmö välkomnas du till ett team på fem personer. Här präglas stämningen av engagemang, samarbete och gemenskap. Hos oss ligger medarbetarutveckling, ansvar och kunskap i fokus och vi jobbar nära varandra och delar med oss av kunskap i både högt som lågt. Du kommer hos oss få ta del av festligheter, fikastunder, smoothie-onsdag och det viktigaste av allt - bli en del av ett härligt och familjärt team.

Här får du chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!

Du erbjuds:

- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling

- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och kontor i centrala Malmö

- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil.



På Malmökontoret blev jag välkomnad till ett härligt team som givit mig de rätta verktygen att utvecklas. Här lär man sig något nytt varje dag och får stöttning av sina kollegor när det behövs.” - Medarbetare på Klara Consulting Malmö



Arbetsuppgifter

Som Junior redovisningskonsult hos Klara Consulting kommer du till en början få fokusera på den löpande redovisningen i en spännande och bred kundbas. Du får stöttning från mer seniora medarbetare och inom kort kommer du att bredda dina arbetsuppgifter för att så småningom ta ett helhetsansvar. Beroende på vilken erfarenhet och kompetens du har finns viss möjlighet att anpassa arbetsuppgifterna.

Arbetsuppgifterna innefattar till exempel:

- Löpande bokföring

- Bankavstämningar och andra balansavstämningar

- Fakturering

- Momsavstämningar

- Bokslutsarbete

- Övriga arbetsuppgifter i kunduppdragen



Den här tjänsten är perfekt för dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas på en stabil och växande redovisningsbyrå!







Vem är du?

För att trivas i rollen är du ansvarstagande, flexibel och en duktig teamplayer. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Dessutom är du nyfiken på att lära dig och är öppen för att utvecklas tillsammans med dina kollegor.



Vi söker dig som:

- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Har viss erfarenhet av redovisningsarbete, från arbetslivet alternativt via genomförd praktik

- Har goda kunskaper i Excel

- Talar och skriver svenska obehindrat samt talar och skriver engelska på en mycket god nivå



Det är extra meriterande om du:

- Har ca 1-2 års erfarenhet av arbete inom redovisning

- Har arbetat i systemen Fortnox och/eller Capego



Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!



Praktisk information

Start: Omgående

Placering: Malmö, hybrid

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Ulf Appelgren på Ulf.appelgren@klaraconsulting.se



Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 340 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Ansök nu

Junior Accountants

Läs mer Jan 16
Rödl & Partner Nordic AB bistår utländska och svenska privata bolag med tjänster inom outsourcing av ekonomifunktion, revision, skatt och affärsjuridik.

Etableringen i Norden inleddes år 2000 och idag är vi ett 40-tal medarbetare på våra kontor i Malmö och Stockholm. Vi befinner oss i en mycket expansiv fas med målsättningen att "Go Double with No Trouble" inom en treårsperiod. Nu utökar vi vårt team med fler redovisningskonsulter.

Vi söker just nu Junior Accountants till Business Process Outsourcing på Rödl & Partner

Din profil

Vi söker dig som är i början av din karriär och har en kandidatexamen, eller relevant KY / YH utbildning. Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet inom yrket och är kompetent inom ekonomi och redovisning samtidigt som du brinner för att ge den bästa servicen.
Vi arbetar i en internationell miljö med globala kontakter och du behöver därför kunna kommunicera flytande på engelska. Du är en driven, engagerad, ansvarstagande och kommunikativ person.

Arbetsbeskrivning

Vi har ett teambaserat arbetssätt där du tar del av ansvaret för våra uppdrag genom att arbeta mot uppsatta mål och leverera förstklassig service gentemot våra kunder. Du motiveras av varierande arbetsuppgifter och att periodvis ha mycket att göra. Du kommer att jobba med arbetsuppgifter som löpande redovisning, månadsavstämningar och rapporteringar samt årsbokslut. Som junior redovisningskonsult förväntas du ha intresse för klientens verksamhet, förstå utmaningar och motiveras av att hitta nya lösningar. Inom organisationen arbetar vi prestigelöst med kunskapsutbyte och god laganda.

På sikt ser vi gärna att du med de goda utvecklingsmöjligheterna som erbjuds, breddar din kompetens inom redovisning och rådgivning.

Vi erbjuder

Du erbjuds en spännande tjänst där du får möjlighet att, i en internationell miljö, utveckla din kompetens inom en rad områden. Vi arbetar på en prestigelös, familjär och inkluderande arbetsplats med trevliga kollegor som har roligt på jobbet och tillsammans. Det är en självklarhet att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid. Vi sitter i huvudsak i moderna lokaler i centrala Malmö, men har också kontor i Helsingborg.

Vår företagskultur präglas av våra värderingar med fokus på samarbete, utveckling, driv och laganda. Den står för den tillväxt som har gjort Rödl & Partner till det företag vi är idag, där varje medarbetare räknas.

Vill du komma till en familjär arbetsplats med yrkeskompetens och stor gemenskap? Då är detta tjänsten för dig!

Start: Enligt överenskommelse.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Senior Accountants

Läs mer Jan 16
Rödl & Partner Nordic AB bistår utländska och svenska privata bolag med tjänster inom outsourcing av ekonomifunktion, revision, skatt och affärsjuridik.

Etableringen i Norden inleddes år 2000 och idag är vi ett 40-tal medarbetare på vara kontor i Malmö och Stockholm. Vi befinner oss i en mycket expansiv fas med målsättningen att "Go Double with No Trouble" inom en treårsperiod. Nu utökar vi vårt team med fler redovisningskonsulter.

Vi söker Senior Accountants till Business Process Outsourcing på Rödl & Partner

Din profil

Vi söker dig som är trygg i konsultrollen och redo att ta nästa steg i din karriär, antingen som auktoriserad redovisningskonsult eller blivande sådan med relevant examen eller KY / YH utbildning. Vi vill att du som söker har meriterande erfarenhet inom yrket och är kompetent inom ekonomi och redovisning samtidigt som du brinner för att ge den bästa servicen. Vi tror att du är redo att axla kund- och projektansvar samt leda medarbetare genom coachning och vidareutveckling.

Vi arbetar i en internationell miljö med globala kontakter med ett ständigt inflytande av nya klienter där du förväntas ta ansvar för egna projekt och strukturera arbetet i teamet. Du behöver därför kunna kommunicera flytande på engelska. Du är en driven, engagerad, ansvarstagande och kommunikativ person.

Arbetsbeskrivning

Vi har ett teambaserat arbetssätt där du tar del av ansvaret för våra uppdrag genom att arbeta mot uppsatta mål och leverera förstklassig service gentemot våra kunder. Du motiveras av varierande arbetsuppgifter och att periodvis ha mycket att göra. Du kommer att jobba med arbetsuppgifter som projektledning, månadsavstämningar och rapporteringar samt årsbokslut. Som senior redovisningskonsult ska du ha förmågan att se helheten, möta klientens behov och motiveras av att hitta nya lösningar. Inom organisationen arbetar vi prestigelöst med kunskapsutbyte och god laganda.

På sikt ser vi gärna att du med de goda utvecklingsmöjligheterna som erbjuds, breddar din kompetens inom redovisning och rådgivning samt projektledning och ledarskap.

Vi erbjuder

Du erbjuds en spännande tjänst där du får möjlighet att, i en internationell miljö?, utveckla din kompetens inom en rad områden. Vi arbetar på en prestigelös, familjär och inkluderande arbetsplats med trevliga kollegor som har roligt på jobbet och tillsammans. Det är en självklarhet att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid. Vi sitter i huvudsak i moderna lokaler i centrala Malmö, men har också kontor i Helsingborg.

Vår företagskultur präglas av våra värderingar med fokus på samarbete, utveckling, driv och laganda. Den står för den tillväxt som har gjort Rödl & Partner till det företag vi är idag, där varje medarbetare räknas.

Vill du komma till en familjär arbetsplats med yrkeskompetens och stor gemenskap? Då är detta tjänsten för dig!

Start: Enligt överenskommelse.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Senior Redovisningskonsult

Läs mer Nov 1
Vill du arbeta i ett företag som ständigt jobbar för att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen inom redovisning, lön och ekonomi?

Då kan tjänsten som senior redovisningskonsult hos oss i Malmö vara något för dig!

Som senior redovisningskonsult på VIEW Ledger kommer du att biträda våra kunder med redovisning och rådgivning. Arbetsuppgifterna varierar men består bland annat av att löpande bokföring samt upprätta rapporter, bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Du kommer själv få ansvara för ett antal kunder men har ett stort stöd av kolleger på kontoret och runt om i landet.

För en konsult på VIEW Ledger ingår också att kvalitetssäkra klienters och kollegors digitala lösningar och digitala rutiner för automatiserad redovisning. VIEW Ledger använder sig av molnbaserade affärssystem.

Som person är du strukturerad och noggrann för att kunna bibehålla en hög standard på ditt arbete mot alla dina kunder. Vi ser gärna att du har lätt för att hantera olika system och tycker om att underlätta ditt eget och dina kunders arbete genom digitalisering. Då du kommer att ha mycket kontakt med företagen i din kundportfölj är det viktigt att du är social, utåtriktad och lösningsfokuserad.

Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett företag som ligger i framkant av den tekniska utvecklingen inom redovisning och ekonomi. Vi söker dig som vill jobba i ett bolag i stark tillväxt med goda möjligheter att snabbt ta en större roll och få ökat ansvar.

VI SÖKER DIG SOM

- Minst ett par års erfarenhet inom ekonomi/redovisning

- Har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa, vi ser gärna att du upprättat bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer samt gett rådgivning till kunder

- Har goda kunskaper i svenska och engelska

- Har en vilja att utvecklas tillsammans med dina kollegor i en större organisation

- Har erfarenhet av att självständigt driva dina projekt med fullständigt kundansvar

- Har erfarenhet av att arbeta med både regelverket K2 och K3

Det är meriterande om du har:

- Systemintresse

- Erfarenhet från revision- eller redovisningsbyrå

- Erfarenhet av att handleda och vidareutbilda kollegor inom redovisning och beskattning

VI ERBJUDER

- Arbete med spännande företag i många olika branscher

- Konkurrenskraftiga villkor med bra pensions- och försäkringssystem samt friskvård och övriga förmåner

- En informell och positiv arbetsmiljö i ett modernt växande företag

- Goda karriärmöjligheter

- Flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån

Om VIEW Ledger

VIEW Ledger består av ca 700 medarbetare i Norge, Sverige och Finland. Våra kontor finns i över 30 olika städer - från Bergen i väst till Lappeenranta i öst. Huvudkontoret ligger i Oslo och i Sverige har vi våra kontor i Stockholm, Norrtälje, Kalmar, Göteborg, Malmö, Lund, Norrköping, Motala, Västerås och Västervik.

Hos oss skapar du framtidens sätt att arbeta med redovisning, lön och rådgivning. Våra kunder finns representerade i olika branscher och storlekar, från ägarledda till stora bolag och organisationer. Att jobba hos oss innebär att du får tillhöra en bransch i förändring där vi ligger i framkant när det kommer till att arbeta automatiserat och digitaliserat.

På VIEW Ledger får du arbeta med ett gäng härliga kollegor! Med olika bakgrund och erfarenheter blir det en god stämning på kontoret och vi bidrar alla till en utvecklande kultur där vi delar med oss av våra kunskaper till varandra. Hos oss blir du del av ett internationellt och teknikdrivet företag, där fokus är att ha rolig jobbet!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult

Läs mer Feb 15
Vill du följa med på vår fortsatta utvecklingsresa i en digital och föränderlig värld? Vi söker en erfaren, relationsdriven och affärsmässig Redovisningskonsult till vårt kontor i Malmö!

BDO präglas av en familjär företagskultur, där vi prioriterar kompetensutveckling hos våra medarbetare och samarbete mellan kollegor, kontor och affärsområden. Visste du att vi även har branschens nöjdaste kunder? Vi har belönats med SKI:s utmärkelse i mer än ett decennium, till stor del tack vare våra fantastiska medarbetare! Något vi är väldigt stolta över.

Om rollen

På BDO i region Syd är vi idag ca 70 medarbetare inom affärsområdena rådgivning, redovisning, lön, skatt och revision. Du kommer från dag ett att bli en viktig del av BDO:s redovisningsteam och få möjlighet att vara med på vår tillväxtresa.

Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga arbetsuppgifter såsom avstämningar, bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Du jobbar även med rapportering, insourcing samt mycket annat. Vi jobbar i flera olika system, i vår egen portal och med moderna applikationer för att ge kunden den bästa digitala lösningen. Våra kunder finns inom olika branscher med varierad storlek och i denna roll får du möjlighet att arbeta med både små ägarledda samt stora internationella bolag. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag.

Om dig

För att trivas i rollen är du lyhörd, duktig på att bygga relationer och har kunden i fokus samtidigt som du har ett naturligt affärsdriv och ett analytiskt sinne. Du trivs med att jobba både självständigt och i team, har lätt för att samarbeta och jobba mot uppsatta mål. Då vi arbetar i en miljö med system som ständigt utvecklas ser vi att du är förändringsbenägen med en förmåga att arbeta strukturerat och noggrant och du har erfarenhet av att självständigt jobba med kvalificerade bokslut. Framförallt vill du tillsammans med oss leva upp till våra värdeord; relation, fokus, mod och relevans. Vidare ser vi att du:

• Har en examen från en KY-utbildning eller ekonomexamen med inriktning mot redovisning.
• Har minst 3 års erfarenhet som redovisningskonsult, helst på byrå.
• Är självständig i bokslut och har erfarenhet från redovisning inom både K2 och/eller K3.
• Är van vid att arbeta i olika system/är systemintresserad.
• Har du dessutom kunskap inom koncernredovisning och/eller har jobbat med internationella regelverk är det meriterande.

Vi erbjuder dig

Hos oss ges du möjlighet att från första början ta stort ansvar och möjlighet att påverka ditt arbete. Arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva digitala lösningen för kunden.

Vi erbjuder även utbildning och karriärmöjligheter inom olika områden, ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!

Vill du bli en av oss?

Vad kul! Skicka i så fall in dina ansökningshandlingar redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Ort: Malmö

Varmt välkommen med din ansökan!

Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Om BDO

BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra cirka 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO som företag här.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB .

Junior redovisningskonsult till Klara Consulting i Malmö!

Redovisningskonsult
Läs mer Jan 19
Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting söker en Junior Redovisningskonsult till kontoret i Malmö!

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 340 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som Junior redovisningskonsult - det vill du inte missa!

På kontoret i Malmö välkomnas du till ett team på fem personer. Här präglas stämningen av engagemang, samarbete och gemenskap. Hos oss ligger medarbetarutveckling, ansvar och kunskap i fokus och vi jobbar nära varandra och delar med oss av kunskap i både högt som lågt. Du kommer hos oss få ta del av festligheter, fikastunder, smoothie-onsdag och det viktigaste av allt - bli en del av ett härligt och familjärt team.

Här får du chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!

Du erbjuds:

- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling

- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och kontor i centrala Malmö

- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil.



På Malmökontoret blev jag välkomnad till ett härligt team som givit mig de rätta verktygen att utvecklas. Här lär man sig något nytt varje dag och får stöttning av sina kollegor när det behövs.” - Medarbetare på Klara Consulting Malmö



Arbetsuppgifter

Som Junior redovisningskonsult hos Klara Consulting kommer du till en början få fokusera på den löpande redovisningen i en spännande och bred kundbas. Du får stöttning från mer seniora medarbetare och inom kort kommer du att bredda dina arbetsuppgifter för att så småningom ta ett helhetsansvar. Beroende på vilken erfarenhet och kompetens du har finns viss möjlighet att anpassa arbetsuppgifterna.

Arbetsuppgifterna innefattar till exempel:

- Löpande bokföring

- Bankavstämningar och andra balansavstämningar

- Fakturering

- Momsavstämningar

- Bokslutsarbete

- Övriga arbetsuppgifter i kunduppdragen



Den här tjänsten är perfekt för dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas på en stabil och växande redovisningsbyrå!







Vem är du?

För att trivas i rollen är du ansvarstagande, flexibel och en duktig teamplayer. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Dessutom är du nyfiken på att lära dig och är öppen för att utvecklas tillsammans med dina kollegor.



Vi söker dig som:

- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Har viss erfarenhet av redovisningsarbete, från arbetslivet alternativt via genomförd praktik

- Har goda kunskaper i Excel

- Talar och skriver svenska obehindrat samt talar och skriver engelska på en mycket god nivå



Det är extra meriterande om du:

- Har ca 1-2 års erfarenhet av arbete inom redovisning

- Har arbetat i systemen Fortnox och/eller Capego



Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!



Praktisk information

Start: Omgående

Placering: Malmö, hybrid

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Ulf Appelgren på Ulf.appelgren@klaraconsulting.se



Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 340 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Ansök nu

Junior redovisningskonsult till Klara Consulting i Malmö!

Redovisningskonsult
Läs mer Aug 23
Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting söker en Junior Redovisningskonsult till kontoret i Malmö!

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 230 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som Junior redovisningskonsult - det vill du inte missa!

På kontoret i Malmö välkomnas du till ett team på fem personer. Här präglas stämningen av engagemang, samarbete och gemenskap. Hos oss ligger medarbetarutveckling, ansvar och kunskap i fokus och vi jobbar nära varandra och delar med oss av kunskap i både högt som lågt. Du kommer hos oss få ta del av festligheter, fikastunder, smoothie-onsdag och det viktigaste av allt - bli en del av ett härligt och familjärt team.

Här får du chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!

Du erbjuds:


- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling

- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och kontor i centrala Malmö

- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil.



På Malmökontoret blev jag välkomnad till ett härligt team som givit mig de rätta verktygen att utvecklas. Här lär man sig något nytt varje dag och får stöttning av sina kollegor när det behövs.” - Medarbetare på Klara Consulting Malmö



Arbetsuppgifter

Som Junior redovisningskonsult får du en lärorik start i din karriär där du till en början kommer att få fokusera på den löpande redovisningen i en spännande och bred kundbas. Du får stöttning från mer seniora medarbetare och inom kort kommer du att bredda dina arbetsuppgifter för att så småningom ta ett helhetsansvar.

Arbetsuppgifterna innefattar till exempel:

- Löpande bokföring

- Bankavstämningar och andra balansavstämningar

- Fakturering

- Momsavstämningar

- Vara behjälplig i bokslut

- Övriga arbetsuppgifter i kunduppdragen

I den här rollen finns möjlighet att komma in med den erfarenhet du har oavsett om du är ny i ditt yrkesutövande eller om du har jobbat med redovisning i något år. Du kommer att få uppgifter utifrån den kunskap du har för att sedan få chansen att växa. Har du redan ett eller två års erfarenhet av att arbeta med redovisning kan du börja med lite mer avancerade arbetsuppgifter från start.

Den här tjänsten är perfekt för dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas på en stabil och växande redovisningsbyrå!





Vem är du?

För att trivas i rollen är du ansvarstagande, flexibel och en duktig teamplayer. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Dessutom är du nyfiken på att lära dig och är öppen för att utvecklas tillsammans med dina kollegor.



Vi söker dig som:

- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Har erfarenhet av arbete inom redovisning eller ekonomi från exempelvis sommarjobb, extrajobb eller praktik.

- Har goda kunskaper i Excel

- Talar och skriver svenska obehindrat samt talar och skriver engelska på en mycket god nivå



Det är extra meriterande om du:

- Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom ett serviceyrke
- Har arbetat i systemen Fortnox och/eller Capego

Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!



Praktisk information

Start: Omgående

Placering: Malmö, hybrid

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se



Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 230 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult till Klara Consulting Malmö

Redovisningskonsult
Läs mer Feb 22
Om tjänsten

På Klara Consulting skapar vi effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Vi vill erbjuda kunden kompetent rådgivning av bästa kvalitet i avancerade och komplexa frågor inom redovisning och lön. Nu söker vi en erfaren redovisningskonsult som vill jobba på ett konsultföretag där medarbetarutveckling, ansvar och kunskap ligger i fokus. Du erbjuds goda förmåner och kommer att vara en del av hela Klara Consulting-koncernen med cirka 170 medarbetare.

Tjänsten är på 100% och är belagd på kontoret i Malmö där 5 medarbetare arbetar. Du välkomnas till ett sammansvetsat team med en härlig stämning. Här jobbar vi nära varandra vilket medför att vi har en mycket stark gemenskap. På Malmökontoret är det viktigt att alla känner sig sedda, mår bra och får sin röst hörd. Eftersom rollen innebär en hög servicegrad gentemot våra kunder innebär det frihet under ansvar. Det är därför viktigt att du delar våra värderingar att leverera hög kvalitet till våra kunder och att du arbetar självledande. Självklart jobbar vi som ett team i våra uppdrag och löser problem tillsammans när det behövs.



Arbetsuppgifter

I rollen som erfaren redovisningskonsult tar du ett helhetsansvar och ser till så att samarbetet rullar på bra i teamet samt att medarbetarna trivs och utvecklas. Du bidrar med din kunskap och ser till att stötta de andra medarbetarna. Kontoret präglas av en bred kunskapsbas där vi hjälper kunder inom olika bolagsformer och i olika branscher - allt från mindre enskilda firmor till större aktiebolagskoncerner, både nationellt och internationellt. Du kommer att jobba som projektledare i våra projekt och ska gärna ha tidigare erfarenhet av att arbeta med både fastighetsbolag och tjänstebolag.



Arbetsuppgifterna innefattar främst:

- Kvalitetssäkring av redovisningsarbetet (löpande bokföring, bokslut, årsredovisning, inkomstdeklarationer, rapportering med mera)
- Arbeta som projektledare i teamets olika projekt och ansvara för slutleverans till kund
- Ha en konsulterande roll både gentemot kunder och även?internt gentemot teamet
- Ha ett helhetsansvar över teamet där du coachar och stöttar medarbetarna i resursplanering och kompetensutveckling
- Bidra med energi och affärsmässighet för att ytterligare stärka vår gemenskap samt skapa goda relationer med kunderna




Bakgrund

Vi söker dig som:

- Har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning
- Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med uppdragsansvar och kvalitetssäkring
- Har arbetat med teamledning och teamutveckling
- Talar och skriver svenska flytande samt talar och skriver engelska på en god nivå




Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av att arbeta på redovisningsbyrå
- Arbetat i systemen NAV, Business Central eller Xledger




Som person ser vi gärna att du är en energigivande individ som arbetar lyhört och pedagogiskt inom teamet. Som senior medarbetare bidrar du till en djupare kunskap och ser till att vara lösningsorienterad för att lösa de hinder som teamet stöter på. Du tar gärna ett ledande och stöttande ansvar gentemot de andra medarbetarna. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet och struktur.



Praktisk information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Placering: Malmö

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning som start

Lön: Fast lön efter överenskommelse

Ansökningar hanteras löpande.

Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se



Om företaget

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns, tack vare tidigare förvärv, också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 160 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering, ekonomisk styrning och lön. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Ansök nu