Malmö: Teamchef för handledare - Rusta och matcha

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teamchef för handledare - Rusta och matcha i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-09 // Varaktighet: Heltid

Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.

Om tjänsten:
I tjänsten coachar du och stöttar ett lag med handledare på ca 12 personer i leveransen av jobbcoachning med hög kvalité till deltagare och säkrar att leveransen sker enligt bolagets avtal med Arbetsförmedlingen.
Du kommer dagligen att ge råd till handledare via telefon, epost och chatt kring hur de ska hantera olika situationer i kontakten med deltagaren för att avtalet säkrast efterföljs och att deltagaren får så god kvalité som möjligt av oss. Du kommer ansvara för organisering och tilldelning av handledare till våra nya deltagare.
Du kommer ha ett visst administrativt ansvar som till stor del kan delegeras ut till annan kapacitet i bolaget, som att skicka ut kallelser.

Vi är en välbyggd organisation med processer och digitala system som vi själva utvecklat för att förbättra arbetsmiljön för handledarna(förenkla dokumentation).

Ett stort fokus i bolaget är avtalsefterlevnad och att hitta en balans mellan deltagarens perspektiv och kvalité utifrån de villkor som vi kan erbjuda från vårt avtal med Arbetsförmedlingen för tjänsten Rusta och matcha.

Du utgår från vårt nyrenoverade huvudkontor i västra hamnen med fantastisk arbetsmiljö där det idag arbetar tre personer i en ledningsgrupp samt ett par handledare.

Vi beräknar att du kommer arbeta ca 70-80% som samordnare och resterande tid som handledare, det är viktigt för oss att du behåller kontakten med leveransen av tjänsten för att du ska kunna vara ledande i utvecklandet av våra processer och ha stenkoll på hur utförandet fungerar.

Tjänstens exakta innehåll utvecklas tillsammans med dig.

Arbetslaget är ungt och stämningen på arbetsplatsen är mycket god. Din närmsta kollega utöver handledarna i ditt team är affärsområdeschef för KROM som du gärna får hälsa på här - https://www.linkedin.com/in/sa... (https://www.linkedin.com/in/sabina-widing-804266156/) (Men din ansökan måste komma in här via hemsidan).

Om dig:
Du är en engagerad person som har minst ett par års erfarenhet som handledare i privata bolag som utfört STOM/KROM alternativt från beställarsidan där du kanske arbetat som beslutshandläggare eller liknande på Arbetsförmedlingen, samt att du på tidigare arbetsplatser visat framfötterna och haft ett stort egenintresse av att läsa och förstå avtalet med Arbetsförmedlingen och haft viljan att anpassa leveransen och processerna efter detta.

Det är viktigt att du är en person med naturlig förmåga att ta in instruktioner, följa processer och att gå in i rollen där du inte har behov av att analysera varje del utan också förstår att vissa delar i ett avtal inte är optimala men fortfarande något vi måste följa.

Utöver din yrkeserfarenhet är det ett krav med någon form av eftergymnasial utbildning för att du ska ha godkänd handledarkompetens.
För att passa in i arbetslaget är du väldigt professionell, tydlig och är en skön karaktär med nära till skratt.

Om ansökan:
Ansökan sker löpande - ansök snarast.
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Kontakta peter@jobbmaskinen.se och skriv Samordnare/teamchef i ämnesraden!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Arbetsförmedlare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Arbetsförmedlare.

Arbetsförmedlare i sommar till Malmö

Läs mer Mar 7
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Vårt uppdrag 
Avdelningen Personligt distansmöte erbjuder service och stöd på distans till arbetssökande och arbetsgivare.

Genom behovsanpassade kundmöten bidrar vi till att skapa en tillgänglig myndighet i hela Sverige.

Vår arbetsplats  
Vi sitter tillsammans där samarbete och stöd är centrala för att skapa en levande atmosfär. Nu söker vi kollegor till vårt kontor i Malmö under sommaren. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt dagliga arbete. Vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.  

Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. 

Beskrivning av rollen  
Vi har kunden i fokus och i din roll kommer du vara ett viktigt stöd för arbetssökande och arbetsgivare över hela landet och göra skillnad varje dag. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. En central del i rollen är vägledning till våra arbetssökande och arbetsgivare.

För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att:

- Arbeta med människor främst via telefon
- Arbeta med schemalagda uppdrag
- Tolka och tillämpa lagar och regelverk
- Erbjuda service och på ett bra sätt lösa de uppgifter du ställs inför
- Navigera och arbeta i flera system samtidigt
- Arbeta mot uppsatta mål   

Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att besvara frågor från arbetssökande inom begränsade områden inom vårt uppdrag samt administration. 

Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fRdyF0D_CBE&feature=youtu.be

Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag och vara en del av en utvecklande och stödjande arbetsmiljö, då är Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte platsen för dig.  

Grundläggande kvalifikationer
- Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)

Alternativt:

- Har arbetat på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, beslutshandläggare, kundresurs, handläggare eller servicehandläggare.


- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år.
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse.

Övriga meriter för tjänsten
- Arbetat minst 1 år med stöd och service till kunder via telefon
- Arbetat minst 1 år med statligt arbete
- Arbetat minst 1 år med vägledning mot arbete och/eller studier

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. 

Medarbetare på Arbetsförmedlingen: 

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring 

Vårt erbjudande
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid. Tillträde antingen 13 eller 20 maj. Placeringsort är Malmö.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-03-20. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer och se en film om vår rekryteringsprocess på vår hemsidahttps://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsmarknadssekreterare till enheten Praktik och Arbetsgivarsamverkan

Läs mer Nov 9
Ref: 20232689

Arbetsuppgifter
Vi söker nu arbetsmarknadssekreterare för en tidsbegränsad antällning till enheten Praktik och Arbetsgivarsamverkan. 

Som arbetsmarknadssekreterare på enheten är din huvudsakliga sysselsättning att anskaffa arbets- och praktikplatser för malmöbor där platserna finns både internt inom Malmö stad och externt inom offentlig, privat och ideell sektor.

I den här tjänsten har du ingen direktkontakt med deltagare utan arbetet innebär att arbeta strategiskt med företags- och arbetsgivarkontakter i syfte att erbjuda bra och kvalitativa praktikplatser och prao-platser. Det ingår administrativa arbetsuppgifter, vilket innebär dokumentation, registrering i olika databaser samt kvalitetssäkring och samordning av praktikplatser. Du kommer också att koordinera och samordna olika arbetsmarknadsanställningar och praktikplatser i relation till interna och externa samarbetspartners.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen med beteendevetenskaplig eller samhällsvetenskaplig inriktning som är relevant för tjänsten (180 hp). Du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av kontaktskapande och relationsbyggande arbete i syfte att skapa och upprätthålla goda relationer till flera olika samarbetspartners. Du har erfarenhet av att arbeta och dokumentera i digitala verktyg och av att ha arbetat i projektform. Du ska ha arbetat processinriktat sedan tidigare.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med service, försäljning eller kundrelationer. Vidare har du företrädesvis genom tidigare erfarenhet ett stort kontaktnät inom näringslivet, offentlig sektor, ideella sektorn m.fl. 

För att lyckas i rollen är du socialt utåtriktad, kommunikativ och prestigelös. Du är också lösningsfokuserad genom att självständigt hitta olika sätt att lösa arbetsuppgifter eller frågeställningar. Du har god förmåga att organisera, prioritera effektivt och arbeta mot uppsatta mål.

Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift och det är positivt om du har kunskaper i andra språk som bedöms vara relevanta för verksamheten. Du har mycket god datorvana och har erfarenhet av arbete med office 365.

Om arbetsplatsen
Arbetsmarknadsavdelningen är en viktig aktör på Malmös arbetsmarknad. Vi medverkar till att stärka arbetssökande malmöbors möjligheter till arbete och bidrar till att de av egen kraft, eller med hjälp av annan aktör, kan bli självförsörjande. Inom Arbetsmarknadsavdelningen erbjuds olika arbetsmarknadsinsatser som till exempel kommunala arbetsmarknadsanställningar, arbetsträning, utbildning och praktik.

Enheten för Praktik och Arbetsgivarsamverkan är en enhet inom Arbetsmarknadsavdelningen, vars uppdrag är att genom praktik ge Malmöbor chansen att utvecklas, bli bättre rustade för och komma närmare arbetsmarknaden. Det finns följande praktikverksamheter samlade: Ung i Sommar, Praktik Service, PRAO, arbetsmarknadsanställningar. Enheten för Praktik och Arbetsgivarsamverkan olika verksamheter förmedlar tillsammans ca 10 000 praktik- och anställningsplatser per år till Malmöborna, från grundskoleelever till vuxna Malmöbor. Platserna som förmedlas finns både hos privata och ideella som hos offentliga arbetsgivare.

I den här tjänsent har vi fokus på anskaffning, samordning och kvalitetssäkring av prao-platser.

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning på 1 år, med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2024.01.01 enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vi kan komma att tillämpa löpande urval. 

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Arbetsförmedlare som önskar arbeta inom Yrkeshögskolan

Läs mer Sep 3
Denna roll består främst av två delar
1) mentorskap och studerandehantering
2) utveckla samarbete med näringslivet


Tjänsten är på plats och på deltid, 75-80%.
Vi arbetar endast på plats och under kontorstider.
Framtida möjligheter till heltid finns.


Dina främsta arbetsområden är:
mentorskap och studerandehantering
handledning och uppföljning av studerande
LIA-hantering (praktikplatser)
utveckla utbyte mellan arbetslivet och skolan
ambassadörskap och nätverkande
undervisning förekommer i mindre omfattning



Dina kvalifikationer innebär att du:
är trygg att prata inför grupper
har vana att handleda andra
är organiserad och resultatorienterad
tycker om att skapa relationer
har lätt för att ta initiativ i sociala sammanhang
inte tvekar att lyfta luren



Du som person är
självdrivande
en disciplinerad doer och får saker gjorda
kommunikativ
organiserad



Grit Academy är yrkeshögskolan med fokus på kunskap och beteende för att främja mer kompetens och driv på arbetsmarknaden. Om du vill hamna i ett sammanhang där du med din förmåga att vara en organiserad doer kan vara med och skapa en skola utöver det vanliga – då är rollen något för dig!
En koordinerande roll där du är ansiktet både inåt och utåt med fokus på att utveckla samspelet med näringslivet och skolan.
I denna roll är målsättningen att se till att samtliga studerande tar examen och att bedriva ett välfungerande samarbete med näringslivet. I detta ingår att utveckla utbildningen enligt näringslivets behov, se till att alla studerande har LIA/praktik i tid och att utbildningarnas ledningsgrupper fungerar.
Vi är ett bolag med tydliga ambitioner om tillväxt. För att bidra till detta i rollen så behöver du vara organiserad – utan att för den delen ägna stor del av tiden till administration. Istället lägger vi stort värde på din kommunicerande förmåga och effektivitet i handledning av studerande. Att kunna representera företaget både gentemot klasserna internt och ut mot företag och nätverk externt är något du bör få energi från. Du har förmåga att etablera en god kontakt i det personliga mötet, men räds inte heller att använda telefonen som ett redskap. Är du självdrivande, kommunikativ och har ”gritanda” så kommer du säkerligen att hantera rollen på ett utmärkt sätt.
Vi är ett litet team så hos oss hugger alla tag där det behövs i en sann entreprenöriell anda.


På denna tjänst fyller du veckan med….
att exempelvis följa upp studerande som halkat efter lite, handleda så att de studerande får LIA och bistå i att hitta praktikplatser, organisera ledningsgrupperna med näringslivsrepresentanter, vara ansiktet utåt i olika nätverk, hitta gästföreläsare, samt främja trivsel på arbetsplatsen.
För att lyckas passa denna tjänst …
så ser vi att du har en akademisk utbildning. Om du redan har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från utbildningssektorn så är det positivt, men du kan lika gärna ha byggt din erfarenhet i en organisation som har arbetat med handledning eller liknande där tjänsten medför många interna och externa kontakter.
Du bör känna tillfredställelse av att få saker gjorda, samt vara tillräckligt trygg i dig själv för att vara tydlig när så krävs. Det krävs även en god kommunikativ förmåga.
Grit Academy växer och erbjuder…
möjlighet att få påverkan på vår verksamhet och tillväxt. Du blir en del av ett tajt team där alla är betydelsefulla för vad vi vill åstadkomma. Vår kultur präglas av entreprenörskap och att kontinuerligt utveckla verksamheten. Du kommer att bli delaktig även kring planering och genomförande av vår geografiska expansion till andra orter.
Vi har ett bra medarbetarerbjudande genom centralt läge, trivsam arbetsmiljö, friskvård och pensionsavsättningar. Du är välkommen att läsa mer om oss och vår verksamhet på www.gritacademy.se
Ansökan
För mer information om tjänsten och processen är du välkommen att kontakta vår VD och grundare Eric Badeur på mobilnummer: 073-6970095 eller på mejl eric.badeur@gritacademy.se
Mycket goda svenskkunskaper i tal och skrift är ett krav.
Du ansöker med CV och personligt brev.
Endast seriösa ansökningar besvaras.
Vi gör ett löpande urval så vänta inte med att ansöka! Ange gärna om du är intresserad av en heltidstjänst eller föredrar att arbeta deltid.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsförmedlare till VO Direkt, enheten Personligt distansmöte Malmö

Läs mer Feb 24
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte finns idag på 17 orter i landet.

Genom attraktiva digitala tjänster och personlig service via telefon, chatt, video och mejl ger vi arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad service. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal. Vårt arbete kännetecknas av ständig utveckling i en föränderlig miljö där vi skapar värde som ger kundnöjdhet och resulterar i att vi överträffar våra kunders förväntningar. Vi sitter tillsammans i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Du kommer arbeta på kontoret i Malmö och ha dina möten med kund på distans. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.

Din arbetstid är schemalagd mellan kl. 08.00-16.30 och våra öppettider är vardagar kl. 08.00-16.00. 

Arbetsuppgifter
Du kommer att ge service och stöd till arbetssökande från hela landet. I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med arbetssökande göra planeringar och överenskommelse för att kunden ska komma gå vidare till arbete eller studier.  I ditt arbete ingår även beslutsfattande och administration samt att svara på frågor om det som rör arbetsmarknaden och hur man söker arbete. Vi arbetar mot specifika mål med uppföljande dialoger. Du kommer att tillämpa lagar och regler som styr vårt arbete vilket kräver att du snabbt kan ta till dig och tolka stora textmängder och förklara vad det betyder.

Grundläggande kvalifikationskrav
- Erfarenhet från arbete som beslutshandläggare eller arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen.
- Godkänd gymnasieutbildning.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år.
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse.

Övriga meriter för tjänsten:

- Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p enligt tidigare system.
- Erfarenhet av myndighetsutövning.
- Erfarenhet av att arbeta med kundservice i olika kanaler.

 

Du är bra på att lyssna och prata med människor samt att ge god service. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa språket till situation och kanal. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande. Du är van att jobba digitalt och arbetar effektivt i system samt är bra på att fatta beslut. Arbetet är kundintensivt, dynamiskt och kräver hög grad av flexibilitet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Malmö. Möjlighet till att jobba på distans till viss del finns.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte: https://www.youtube.com/watch?v=kZuKjEWcj7c

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-03-10. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsmarknadssekreterare till enheten Praktik och Arbetsgivarsamverkan

Läs mer Feb 14
Ref: 20230345

Arbetsuppgifter
Vi söker nu arbetsmarknadssekreterare för en tillsvidaretjänst till enheten Praktik och Arbetsgivarsamverkan. 

Som arbetsmarknadssekreterare på enheten är din huvudsakliga sysselsättning att anskaffa arbets- och praktikplatser för malmöbor där platserna finns både internt inom Malmö stad och externt inom offentlig, privat och ideell sektor.

I den här tjänsten har du ingen direktkontakt med deltagare utan arbetet innebär att arbeta strategiskt med företags- och arbetsgivarkontakter i syfte att erbjuda bra och kvalitativa praktikplatser och prao-platser. Det ingår administrativa arbetsuppgifter, vilket innebär dokumentation, registrering i olika databaser samt kvalitetssäkring och samordning av praktikplatser. Du kommer också att koordinera och samordna olika arbetsmarknadsanställningar och praktikplatser i relation till interna och externa samarbetspartners.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen med beteendevetenskaplig eller samhällsvetenskaplig inriktning som är relevant för tjänsten (180 hp). Du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av kontaktskapande och relationsbyggande arbete i syfte att skapa och upprätthålla goda relationer till flera olika samarbetspartners. Du har erfarenhet av att arbeta och dokumentera i digitala verktyg och av att ha arbetat i projektform. Du ska ha arbetat processinriktat sedan tidigare.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med service, försäljning eller kundrelationer. Vidare har du företrädesvis genom tidigare erfarenhet ett stort kontaktnät inom näringslivet, offentlig sektor, ideella sektorn m.fl. 

För att lyckas i rollen är du socialt utåtriktad, kommunikativ och prestigelös. Du är också lösningsfokuserad genom att självständigt hitta olika sätt att lösa arbetsuppgifter eller frågeställningar. Du har god förmåga att organisera, prioritera effektivt och arbeta mot uppsatta mål.

Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift och det är positivt om du har kunskaper i andra språk som bedöms vara relevanta för verksamheten. Du har mycket god datorvana och har erfarenhet av arbete med office 365.

Om arbetsplatsen
Arbetsmarknadsavdelningen är en viktig aktör på Malmös arbetsmarknad. Vi medverkar till att stärka arbetssökande malmöbors möjligheter till arbete och bidrar till att de av egen kraft, eller med hjälp av annan aktör, kan bli självförsörjande. Inom Arbetsmarknadsavdelningen erbjuds olika arbetsmarknadsinsatser som till exempel kommunala arbetsmarknadsanställningar, arbetsträning, utbildning och praktik.

Enheten för Praktik och Arbetsgivarsamverkan är en enhet inom Arbetsmarknadsavdelningen, vars uppdrag är att genom praktik ge Malmöbor chansen att utvecklas, bli bättre rustade för och komma närmare arbetsmarknaden. Det finns följande praktikverksamheter samlade: Ung i Sommar, Praktik Service, PRAO, arbetsmarknadsanställningar. Enheten för Praktik och Arbetsgivarsamverkan olika verksamheter förmedlar tillsammans ca 10 000 praktik- och anställningsplatser per år till Malmöborna, från grundskoleelever till vuxna Malmöbor. Platserna som förmedlas finns både hos privata och ideella som hos offentliga arbetsgivare.

I den här tjänsent har vi fokus på anskaffning, samordning och kvalitetssäkring av prao-platser.

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vi kan komma att tillämpa löpande urval. 

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Jobbmaskinen AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Jobbmaskinen AB .

Jobbmaskinen söker handledare till Rusta och matcha i Malmö

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jun 7
Tillbaka till lediga jobb (http://jobbmaskinen.se/lediga-tjanster/)

Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.
Jobbmaskinen har ett stort fokus på att arbetsmiljön för handledare ska vara bra, därför har varje handledare stöd av administratörer för att registrera rapporter, lägga schema och en rekryteringssäljare som sköter arbetsgivarkontakter.

Om tjänsten:
Vi söker handledare som älskar att arbeta med individuella samtal och arbeta i ett bolag som genom digitala processer förenklat schemaläggning och administrationen, samt har personer som arbetar med administrativ support till handledaren.

I takt med att nya arbetsmetoder utvecklas i våra tjänster finns nu möjligheten för oss att tillsätta denna tjänst där du kommer ha som främsta arbetsuppgift att utföra individuella coachande samtal med deltagare med mål att de ska komma ut i arbete eller studier, du kommer inte att exempelvis ansvara för öppettider.

I tjänsten ingår förutom att stötta klienterna med tips och motiverande stöd även att justera deras CV, administration av ditt arbete och att bidra med god arbetsmiljö på den egna arbetsplatsen.
Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Om dig:
Det finns formella kompetenskrav från vår kund, exempelvis måste du ha minst ett års eftergymnasial utbildning samt prata flytande svenska och ha tidigare yrkeserfarenhet som anses lämplig för tjänsten. Det är viktigt att du har betyg och arbetsgivarintyg som visar att du har rätt kompetens. Tanken med de formella kompetenskraven är att du ska kunna vägleda en person och både ha förståelse för personens situation - och veta hur en arbetsgivare tänker i en anställningsprocess.
Vi tror du är en person som vågar ta plats i ett socialt sammanhang. I arbetet krävs det både att kunna vara stöttande, bestämd och kreativ.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu

Kontorschef till Rusta och matcha i Malmö

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Feb 2
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.
Tillskillnad från Stöd och matchning utför deltagarna mycket färre aktiviteter på plats hos leverantören, du kommer därför främst arbeta med individuella samtal på distans.

Om tjänsten:
Jobbmaskinen har en välfungerande organisation med fler tjänstegrupper än normalt i branschen. Vi har handledare, jobbmatchare, administratörer och teamchefer som alla är kopplade till processen med deltagaren för att på snabbast möjliga tid hjälpa personer in på arbetsmarknaden eller i studier.

Vi söker nu dig som vill vara en operativ kontorschef och arbeta delvis som handledare i KROM, men också ha ansvar för kontorets statistik och antal deltagare som uppnår mål, du rapporterar och organiserar arbetet tillsammans med en teamchef. Du kommer utöver detta även ha avsatt tid i ditt arbete att vara delprojektledare för ett annat arbetsmarknadsprojekt som handlar om att skapa sysselsättning för personer som behöver arbetsträna.

I tjänsten ingår förutom att stötta klienterna med tips och motiverande stöd även att justera deras CV, administration av ditt arbete och att bidra med god arbetsmiljö på den egna arbetsplatsen.
Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Om dig:
Det finns formella kompetenskrav från vår kund, exempelvis måste du ha minst ett års eftergymnasial utbildning samt prata flytande svenska och ha tidigare yrkeserfarenhet som anses lämplig för tjänsten. Det är viktigt att du har betyg och arbetsgivarintyg som visar att du har rätt kompetens. Tanken med de formella kompetenskraven är att du ska kunna vägleda en person och både ha förståelse för personens situation - och veta hur en arbetsgivare tänker i en anställningsprocess.
Vi tror du är en person som vågar ta plats i ett socialt sammanhang. I arbetet krävs det både att kunna vara stöttande, bestämd och kreativ.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu

Jobbmatchare för omvänd rekrytering

Account manager
Läs mer Jan 25
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.

Om tjänsten:
Din arbetsplats är i moderna lokaler i Malmö och du får engagerade kollegor som brinner för att jaga och uppnå resultat.
Jobbmaskinen har deltagare i olika projekt som är anvisade till projektet från exempelvis Arbetsförmedlingen för att få stöd i sitt arbetssökande. En viktig del för Jobbmaskinen är att arbeta aktivt med arbetsgivare med att matcha deras behov av personal med våra deltagare i projekt. Tjänsten är kostnadsfri för arbetsgivarna och det finns olika subventioner de kan ta del av om de vill anställa en person som varit inskriven på Arbetsförmedlingen och deltar i våra projekt som vi informerar arbetsgivaren om.

Om dig:
Du är en person som har stor karisma och är en kombination av säljare och medmänniska, i arbetet kommer du både ha kontakt med våra arbetssökande för att förstå deras kompetens, men även arbeta med bearbetning av arbetsgivare - från första samtalet till uppföljning efter att de har anställt någon av våra arbetssökande.

Du har körkort och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu

Handledare till Rusta och matcha i Malmö

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 7
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.
Tillskillnad från Stöd och matchning utför deltagarna mycket färre aktiviteter på plats hos leverantören, du kommer därför främst arbeta med individuella samtal på distans.

Om tjänsten:
Är du en handledare som älskar administration, periodiska rapporter och schemaläggning? Då är detta helt fel tjänst för dig! :)

Vi söker handledare som älskar att arbeta med individuella samtal och arbeta i ett bolag som genom digitala processer förenklat schemaläggning och administrationen, samt har personer som arbetar med administrativ support till handledaren.

I takt med att nya arbetsmetoder utvecklas i våra tjänster finns nu möjligheten för oss att tillsätta denna tjänst där du kommer ha som främsta arbetsuppgift att utföra individuella coachande samtal med deltagare med mål att de ska komma ut i arbete eller studier, du kommer inte att exempelvis ansvara för öppettider.

I tjänsten ingår förutom att stötta klienterna med tips och motiverande stöd även att justera deras CV, administration av ditt arbete och att bidra med god arbetsmiljö på den egna arbetsplatsen.
Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Om dig:
Det finns formella kompetenskrav från vår kund, exempelvis måste du ha minst ett års eftergymnasial utbildning samt prata flytande svenska och ha tidigare yrkeserfarenhet som anses lämplig för tjänsten. Det är viktigt att du har betyg och arbetsgivarintyg som visar att du har rätt kompetens. Tanken med de formella kompetenskraven är att du ska kunna vägleda en person och både ha förståelse för personens situation - och veta hur en arbetsgivare tänker i en anställningsprocess.
Vi tror du är en person som vågar ta plats i ett socialt sammanhang. I arbetet krävs det både att kunna vara stöttande, bestämd och kreativ.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu

Telefoninformatör till företag inom jobbmatchning i Malmö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 8
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen.
Tjänsten går ut på att ringa till företag och berätta om Jobbmaskinens tjänster, du kommer inte att sälja en tjänst eller en produkt utan ska endast ge information.

Om tjänsten:
Jobbmaskinen har kontor på 37 orter runt om i Sverige där vi coachar arbetssökande mot arbete eller studier. En viktig del i vårt arbete är att knyta företagskontakter och berätta för företag att vi har arbetssökande med olika kompetenser och bakgrunder.

Du kommer vara placerad på Jobbmaskinens kontor och ringa till arbetsgivare för att ge information om att vi kan ha den kompetens de efterfrågar och att våra tjänster där vi erbjuder tillgång till rätt kompetens är gratis för företagen då vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen med att hjälpa personer med kompetens i arbete.

Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Tjänstgöringsgraden kan vara heltid eller deltid beroende på vilken kompetens du har.

Om dig:
Du är en grymt social person som inte är rädd att lyfta telefonen och försöka övertyga den du pratar om att vilja lyssna på dig i 45 sekunder. Du har ett stort engagemang och gillar att tävla med dig själv exempelvis kring att lyckas ge all information som ingår i våra samtal till X antal företag i timmen.

Du gillar samtidigt att arbeta i lag och att kommunicera med dina kollegor. Du har inga problem med att tala, läsa eller skriva på svenska och du har bra datorkunskaper.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu

Handledare till Rusta och matcha i Malmö

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Nov 26
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.
Tillskillnad från Stöd och matchning utför deltagarna mycket färre aktiviteter på plats hos leverantören, du kommer därför främst arbeta med individuella samtal på distans.

Om tjänsten:
Är du en handledare som älskar administration, periodiska rapporter och schemaläggning? Då är detta helt fel tjänst för dig! :)

Vi söker handledare som älskar att arbeta med individuella samtal och arbeta i ett bolag som genom digitala processer förenklat schemaläggning och administrationen, samt har personer som arbetar med administrativ support till handledaren.

I takt med att nya arbetsmetoder utvecklas i våra tjänster finns nu möjligheten för oss att tillsätta denna tjänst där du kommer ha som främsta arbetsuppgift att utföra individuella coachande samtal med deltagare med mål att de ska komma ut i arbete eller studier, du kommer inte att exempelvis ansvara för öppettider.

I tjänsten ingår förutom att stötta klienterna med tips och motiverande stöd även att justera deras CV, administration av ditt arbete och att bidra med god arbetsmiljö på den egna arbetsplatsen.
Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Om dig:
Det finns formella kompetenskrav från vår kund, exempelvis måste du ha minst ett års eftergymnasial utbildning samt prata flytande svenska och ha tidigare yrkeserfarenhet som anses lämplig för tjänsten. Det är viktigt att du har betyg och arbetsgivarintyg som visar att du har rätt kompetens. Tanken med de formella kompetenskraven är att du ska kunna vägleda en person och både ha förståelse för personens situation - och veta hur en arbetsgivare tänker i en anställningsprocess.
Vi tror du är en person som vågar ta plats i ett socialt sammanhang. I arbetet krävs det både att kunna vara stöttande, bestämd och kreativ.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu