Malmö: Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-09 // Varaktighet: Heltid

BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Innesäljare.

B2B säljare garanterad lön + GENERÖS provisionsmodell

Läs mer Dec 14
Bli del av Prestos största försäljningsavdelning i centrala Malmö och var med på en mycket spännande tillväxtresa!

Presto expanderar och söker därför nya medarbetare. Har du viljan, ambitionen och drivkraften kan du mycket väl vara rätt person för oss. För dig som är ny inom försäljare branschen kommer Presto utbilda dig inom området. Läs mer om tjänsten och sök redan idag!

Vilka är vi?

Presto Brandsäkerhet AB grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. Genom helhetslösningar, utbildningar och abonnemangstjänster skapar vi brandsäkra miljöer för små och stora företag i hela Norden. Varje år besöker vi 60 000 kunder, utbildar 40 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Presto omsätter drygt 1 miljard kronor.

Vad erbjuder vi?

- Verktyg och coachning för att nå riktigt fina försäljningssiffror
- Vass provisionsmodell utan tak
- Säljtävlingar och bonusar
- Fantastiska kollegor och en bra arbetsmiljö med AW:s och aktiviteter
- Personlig utveckling
- En försäljningstjänst med stimulerande arbetsuppgifter och självständigt arbete
- En gedigen introduktion och utbildning med säljtränare
- Goda karriärmöjligheter då bolagets utveckling är mycket stark och omfattande.


Som säljare kommer du att få alla verktyg för att bli en av våra framtida topp-säljare. Du kommer att kontakta företag via telefon och sälja Prestos brandskyddslösningar både till nya och befintliga kunder. Vi erbjuder även möjligheten att snabbt utvecklas inom företaget.

Vi söker dig som:

- Kan flytande svenska
- Har en kämpaglöd
- Kan ta för sig
- Drivs av att tjäna pengar och vill utvecklas


Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00

Lön: 15-100 000 kr / månaden

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Natalie Soyege via natalie.soyege@presto.se, 0752404292.

Ansök nu

Vi söker nya säljtalanger!

Läs mer Jan 24
Nytt
Låter "innesäljare av mobilabonnemang" inte så lockande?



Det tycker inte vi heller, hos SST NET förmedlar vi produkter som kunden har nytta av och frigör deras tid. 


Vårt moderbolag SSTs säkerhetsprodukter tillsammans med SST NETs mobila tjänster ger en unik paketering som ingen annan kan erbjuda marknaden, så mycket mer än bara ett mobilabonnemang!


SST NET är mobiloperatören som har det lilla extra att erbjuda!


Detta gör att våra säljare som lyckas idag alltid har något att erbjuda den presumtiva kunden i andra sidan av telefonen eller på andra sidan disken.


Att dessutom ha vårt moderbolag SST - Svensk Säkerhetstjänst i ryggen (som funnits sedan 1956) gör inte saken sämre - 65år på marknaden bär respekt med sig!


Läs allt om våra produkter på www.sstnet.se


Vi har idag tre säljkontor med duktiga säljare som finns i Malmö, Landskrona och Helsingborg. 


Till vårt kontor i Malmö välkomnar vi nu nya säljare som ska komma in i värmen hos det befintliga gäng som jobbar hos oss idag! 


Vi har en fräsch lokal på Södra Förstadsgatan 5 så mitt i stadskärnan med nära till allt!


 Du som söker får gärna vara, 


Social
Driven
Ordningsam
Tävlingsmänniska

Erfarenhet är ett plus i kanten men vi bedömer samtliga personer likvärdigt under intervjun.


För rätt person finns goda chanser till att växa inom företaget då samtliga ledare på säljkontoren börjat som säljare hos oss!


Vi utbildar alla säljare ifrån grunden och man får kontinuerlig coachning av sin säljcoach och dagarna fylls av mål och tävlingar!


Timlön 150kr per timme + hög provision.


Snittlöner på våra säljare är mellan 18-30 000:-


Välkommen in med en ansökan , tjänsterna tillsätts löpande.

Ansök nu

German speaking sales develop representative to inRiver

Läs mer Okt 28
We're looking for our next In-house Sales star!

About you
As a person, we would like to see that you are structured and find it easy to prioritize your work. You have previous experience in some type of service profession and you are driven by working towards set goals and KPIs. This service requires that you speak fluent German and are comfortable with English. Preferably you also have experience with managing your work in CRM, ideally Salesforce. Experience with prospecting into mid-market and enterprise companies, specifically marketing and eCommerce teams is also desirable.

Job description
You will work with improving customer experiences. You do this by offering inRiver's services to various companies. You will proactively search for new potential customers via phone, e-mail and other communication channels. You will lead conversations with key stakeholders in our target markets to qualify sales opportunities. You work closely with our Regional Sales Managers to identify top targets and engage in Account-Based prospecting strategies.

As a Sales Develop Representative (SDR) you work closely with a sales person and you have a close collaboration throughout the whole sales process. During the sales process you will handle the first part of the process and then hand over the process to the sales person.

Start: As soon as possible Duration: Permanent employment Form of employment: Full time

About inRiver
With the rapid growth of eCommerce, inRiver has a unique opportunity to capitalize - and that’s exactly what we’re doing. Want to join us for the ride?

inRiver is an ambitious, global company with high growth in the software industry. At inRiver, you are guided by our values and work in an entrepreneurial atmosphere. You team up with amazingly talented people where our strong High Five culture drives collaboration and a fantastic work environment.

Ansök nu

Innesäljare till framgångsrika Ecomal

Läs mer Okt 18
OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

A-hub rekryterar nu för en tjänst som innesäljare på en av Europas mest välkända distributörer av elkraftskomponenter, Ecomal. Som innesäljare arbetar du med företagets befintliga kunder, vilka tillverkar allt från elbilar och robotar till energisystem för en hållbar framtid.

Företaget, med säte i Tyskland, har försäljningskontor över hela Europa. Ecomal är en platt organisation med en sund företagskultur och hög tillit till individen. Utöver detta grundar sig framgången i ett specialiserat och omfattande utbud av komponenter mot tillverkande industri. Här kommer du att få ett varierande arbete där du har en viktig roll i att stötta kunderna och övriga säljare och ingenjörer i organisationen med rätt komponenter, i rätt tid, till rätt pris. Ecomal omsätter cirka 1,7 mdkr och är cirka 250 anställda.





DU ERBJUDS ATT

- Vara del av ett ungt och dynamiskt team och medverka i nya arbetssätt för den nordiska marknaden.
- Ansvara för vård och utveckling av befintliga kunder.
- Utvecklas i en väldigt spännande och kraftig växande bransch.




EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER

- Care & Grow-ansvar för de kunder som lämnats över från Account Manager.
- Prisförhandling, uppföljning och marginalansvar.
- Hantering och bevakning av lagda ordrar.
- Arbeta tillsammans med Account Manager för att utveckla kunder samt gemensamt framtagande av strategi för att möta och slå målsättningar.
- Bygga långsiktiga relationer med kunder med målsättning att vara deras förstaval när det kommer till elkraftskomponenter.




VI SÖKER DIG SOM

- Behärskar engelska flytande i tal och skrift.
- Har god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer.
- Har erfarenhet av att arbeta i roller som innesäljare eller snarlikt.
- Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt god vana och kunskap inom Excel.




MERITERANDE

- Flytande tal och skrift av finska.



SOM PERSON ÄR/HAR DU

- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Uppskattar att arbeta i team
- God förmåga att organisera och skapa struktur
- Framåtanda


För den här tjänsten lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, samt att du kan arbeta både självständigt och i team.



PRAKTISK INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Malmö

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

Hoppas vi har fångat ditt intresse. Vi ser fram emot din ansökan!



Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Ecomals önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).

Ansök nu

Onboarding specialist

Läs mer Sep 30
PinMeTo helps businesses get discovered, found, and verified on the biggest search, map, and social media platforms.

Our online Software as a Service (SaaS) platform makes sure all of our organisations, chains or franchise’s locations can be found on platforms including Apple, Facebook, Google, Instagram, Twitter, Foursquare, and many more.

Having left the startup phase, we are now scaling quickly, and we’re on the lookout for more Onboarding specialists to join the Customer Success organisation.

As an Onboarding specialist at PinMeTo you are an enabler and will play a vital role so that customer gets value from our services as soon as possible after signing with us. After the sales team has closed the deal with a customer, an onboarding specialist comes into the picture. The job is to guide and help the customer during the onboarding phase, which lays the technical foundation for the services to function at maximum capacity. You will work closely with customers to ensure they optimize utilization of products they subscribe to, are satisfied with the services they receive, and are up and running effectively.

Key Responsibilities:

- Start-up meeting with client to go through the setup process
- Successfully onboard new customers, help set up their account, troubleshoot issues and ensure they are getting the most out of our platform
- Provide technical expertise on a high level to the customers
- Lend a hand in our strategically important customer support via live chat and email when needed
- Advocating for the customer by taking their feedback and sharing it with other departments, to improve processes and product offerings
- And everything else that goes along with building a great new company!


Your profile:

- Ability to prioritize multiple competing priorities in a fast-paced environment
- Ability to work in a flat organizational environment and as a member of a team
- Ability to work both autonomously and within a team environment
- Have previous experience in a customer success role, technical support or in managing client relationships working in B2B SaaS Company
- Previous project manager/coordinator experience with multiple external stakeholders is meriting
- You’re excited by the idea of guiding people to execute their ideas using a powerful product and seeing the massive impact your guidance can have for customers
- You enjoy troubleshooting problems and overcoming technical and non-technical challenges as well as an aptitude for identifying client needs and pains
- You’re curious about people and problems. You’re a good listener who’s naturally interested to dig in, ideate, and find solutions
- Business level English, (written & verbal) Other European Language is a plus (such as German, French & Spanish)


Lastly, we are looking for a highly motivated individual who is passionate about delivering exceptional service, while still knowing how to have a fun and work-life balance.



What we offer:

PinMeTo is a young and fast growing company where everything is possible. We believe in diversity in people and love to explore each other's cultural differences. Now you have the chance to be a part of a playful and highly skilled team.

Sounds like fun? Then we'd love to get to know you! ????

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB .

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Jan 19
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom lagerinköp erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
ansvar för inköpsplanering
orderläggning
lagerstyrning
leveransbevakning och registerunderhåll

Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik och/eller erfarenhet av grossistverksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i rollen som inköpare. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som inköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften. Att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen är inget nytt för dig och du kan hantera detta på ett bra sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, vikariat tom april 2023
Resor: kan förekomma
Start: Omgående

Vill du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp, simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6/2 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Redovisningschef

Redovisningschef
Läs mer Nov 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Som redovisningschef ansvarar du för hela redovisningsprocessen från start till mål samt intern och extern rapportering för BE Group Sverige samt moderbolaget. Du arbetar med kvalificerad redovisning och har ansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen. Du arbetar självständigt med att tolka och implementera redovisningsstandarder K3 när det uppstår nya frågeställningar inom redovisningsarbetet. Du ansvarar även för att driva redovisnings- och skatterelaterade projekt. Du har ett genuint intresse för systemstöd och är nyckelanvändare av redovisningsmodulen i vårt affärssystem. I rollen ingår personalansvar för en ekonomiassistent.
Exempel på arbetsuppgifter:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Intern och extern rapportering
Granska kontoavstämningar för att säkerställa korrekt redovisning av tillgångar och skulder i bolagets finansiella rapporter
Årsredovisning
Organisera, planera och leda utvecklingsprocesser inom internkontroll och redovisning K3
Kontakt med revisorer, Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter
Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatter

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 9 personer. Vi är en internationell koncern där du även kommer att ha kontakt med andra bolag och samarbete med vår koncernredovisningschefen i samband med rapportering och andra redovisningsfrågor. Du rapporterar till Ekonomichef Sverige.
Vi söker dig som
är utbildad civilekonom eller motsvarande
har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda kunskaper inom aktuella redovisningsregler (K3).
har erfarenhet av att arbeta med rapportering, bokslut och revision
förstår och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
har ett genuint systemintresse (erfarenhet av systemimplementering meriterande)
har mycket goda kunskaper i Excel

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du tar stort ägandeskap för hela redovisningsprocessen och är analytisk i ditt tillvägagångssätt för att skapa en god processförståelse och för att på bästa sätt kunna utvärdera och optimera processen framåt. Du lämnar inget åt slumpen och är noga med att hålla deadlines. Du är en kvalitetsmedveten person som gärna säkerställer att arbetet blir korrekt. Vidare är du pålitlig och social med ett sinne för ordning och reda.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: omgående, enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef André Frodlund på andre.frodlund@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 16/12 2021.

Ansök nu

Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö!

Innesäljare
Läs mer Nov 9
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Ansök nu

Vi söker en driven Innesäljare till Malmö!

Innesäljare
Läs mer Sep 7
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 21 september 2021.

Ansök nu

Vi söker kundansvariga utesäljare till både Malmö och Göteborg!

Utesäljare
Läs mer Jun 10
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en person som drivs av att bygga långsiktiga kundrelationer och brinner för att göra affärer? I så fall har vi en spännande utmaning för dig i rollen som kundansvarig utesäljare!
Som kundansvarig utesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom Byggsegmentet. Denna tjänst kommer att innebära en kombination av att utveckla befintliga kundrelationer samt att bearbeta nya kunder. Du har eget kund- och budgetansvar och verkar även som tekniskt stöd. Du ansvarar för hela säljprocessen från planering och bearbetning till offertarbete, avtalsförhandling och uppföljning.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från stålbranschen sedan tidigare, gärna inom armering samt vana av ritningsläsning, men det är inget krav. Vi välkomnar även sökanden som har ett tekniskt intresse och en vilja att lära sig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som trivs att vara ute på fältet, har ett genuint intresse att göra affärer, triggas av utmaningar och att arbeta mot uppsatta mål. När du är ute och träffar våra kunder är detta personer med olika bakgrunder och olika typer av roller, det är därför viktigt att du har en god social kompetens för att kunna anpassa dig efter de olika situationerna du hamnar i. Trots att arbetet som kundansvarig utesäljare många gånger är självständigt tillhör du ett team på BE med både innesäljare och andra utesäljare samt stöttas av andra avdelningar som exempelvis inköp och teknisk försäljning. Det är därför viktigt att du också trivs med att tillhöra en grupp, har god kommersiell förståelse och vill bidra till att vi som bolag jobbar mot samma mål.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Just nu söker vi utesäljare till både Malmö och Göteborg. Ange i ansökan vilken ort du söker till.
Antal tjänster: 2
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten ingår, både över dagen men även med övernattning. Du erbjuds därför tjänstebil.
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Bygg Paul Johansson på paul.johansson@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24/6 2021.

Ansök nu

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Maj 21
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,1 mdr SEK under 2019 och har cirka 260 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem. Arbetsuppgifterna innebär ansvar för inköpsplanering, orderläggning, lagerstyrning, leveransbevakning och registerunderhåll. Du bistår även våra produktchefer med inköp för leverans direkt till kund. Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är nyfiken och tycker det är kul att lära sig nya saker. Du är en person som ofta ställer frågor om hur saker fungerar och vill gärna förstå helheten om hur allt hänger ihop. Som person är du också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: regelbundna resor till vår site i Norrköping och övriga delar av landet ingår i tjänsten
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Rosmarie Lundström, produkt- och inköpschef, rosmarie.lundstrom@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6 juni 2021, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu