Malmö: Kvalificerad ekonomiassistent till Sunparadise Skandinavien

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalificerad ekonomiassistent till Sunparadise Skandinavien i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-15 // Varaktighet: Heltid

Är du en ansvarsfull och självgående ekonomiassistent som vill vara med och bidra till Sunparadise framgångar? Vill du jobba med kund- och leverantörsreskontra på ett expansivt företag? Trivs du i en roll med många kontaktytor, både internt och externt? Då kan denna roll vara något för dig.

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Sunparadise och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos Sunparadise Sverige AB.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Ekonomiavdelningen sköter redovisningen för Sverige, Norge och Danmark och som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen ansvara för kund- och leverantörsreskontra. Du kommer bland annat att arbeta med kundfakturering, påminnelser, kreditförsäkringar och limiter, registrering och förkontering av leverantörsfakturor samt hantering av betalningsfiler. Du arbetar även med löpande bokföring, avstämningar, momsrapportering och likviditetsprognoser.

Du rapporterar till bolagets ekonomichef och bildar tillsammans med honom ekonomiavdelningen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Malmö.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå och tidigare erfarenhet av kund- eller leverantörsreskontra. Du har lätt för att lära dig nya IT-system och hittar gärna nya sätt att använda systemen för att förenkla ditt arbete. Har du jobbat med IFS tidigare är det meriterande. Du är van användare av Excel och använder det som en naturlig del i ditt arbete.

Som person är du strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du är kvalitetsmedveten, har ett gott siffersinne och trivs i en arbetsmiljö där du får ta ett självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och har en förmåga att skapa och underhålla relationer. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och behärskar även engelska som är vårt koncernspråk.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar Sunparadise med Jefferson Wells. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Hallberg på telefon 070-377 46 18 eller magnus.hallberg@jeffersonwells.se. Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via länken i annonsen på www.jeffersonwells.se.

Välkommen med din ansökan!

Om Sunparadise

Sunparadise är en ledande producent som sedan 1985 utvecklat produkter i glas och aluminium för alla typer av fastigheter. I produktportföljen finner du balkongräcken, balkonginglasningar men även isolerade system till vinterträdgårdar och fasadsystem.

Sunparadise Sverige är en del av en större koncern, Sunparadise Group med huvudkontor i Schweiz samt dotterbolag i bl a Sverige, Danmark, Norge, England, Tyskland. Sunparadise Group ingår i det familjeägda investeringsföretaget Nordstjernan. Produktionsenheterna finns i Turkiet och Polen.

Läs gärna mer på: www.sunparadise.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent.

Ekonomi- & VD-assistent

Läs mer Jan 5
Är du Arbetsvillig, Ordningsam & Strukturerad?
Då har du nu möjligheten att söka tjänsten som Ekonomiassistent/VD-assistent.

Tjänsten utgår från Sherlockeds kontor i Malmö och innebär arbetsuppgifter som...

..löpande bokföring
..assistera VD i planering och genomförande av olika projekt
..administration
..statistik

Tidigare erfarenhet av bokföring är ett krav.
Har du dessutom jobbat med Fortnox eller liknande system så är detta en fördel.

Eftersom Sherlocked drivs i en mindre organisation kommer du vara en viktig kugge på kontoret när det gäller ekonomiska och administrativa frågor. Du kommer också vara en viktig person för företagets VD i allt från planering, struktur, statistik, mm.

I rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är bekväm med bokföring, och som VD-assistent är det fördelaktigt om du tycker om nya utmaningar samt är ordningsam och strukturerad.

Är det dig vi letar efter? Skicka in din ansökan direkt. Vi går igenom ansökningar, och genomför intervjuer löpande.

Tjänsten är heltid, måndag-fredag.

Lön enligt överenskommelse.

Ansök nu

Ekonomiassistent - kommande konsultuppdrag eller rekrytering

Läs mer Jan 4
Är du redo för nya utmaningar inför nya året? Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, har ett stort engagemang i ditt arbete och är sifferstark? Är du flexibel och strukturerad? Då kan det vara just dig vi söker för kommande uppdrag eller rekryteringar!

Vi hinner tyvärr inte lägga ut annonser på alla våra uppdrag och rekryteringar, därför är det fördelaktigt om vi har kontakt redan innan vi får in ett behov så att även du får möjlighet att ta del av alla dessa.



Arbetsuppgifter

- Kundreskontra och leverantörsreskontra
- Fakturering och kreditering
- Hantera olika betalningsfiler
- Eventuellt behjälplig vid bokslut
- Löpande bokföring
- Påminnelser och inkasso
- Hantera teamets mailinkorg med inkommande förfrågningar


Din bakgrund

Vi söker dig som har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och har en relevant eftergymnasial utbildning. Du pratar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.

Vi letar efter någon som har ett stort driv, är villig att hjälpa till där det behövs samt som inte lämnar något åt slumpen. Som person är du självgående och effektiv samt har lätt för att skapa goda relationer med dina arbetskollegor. Våra kunder vill att du har ett intresse för olika affärssystem, samt har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Engagemanget av att bidra till utveckling och att själv utvecklas är starkt hos dig. Som konsult hos oss måste du vara flexibel, ständigt arbeta för god kvalité och bidra till arbetsglädje både till kunder och kollegor.



Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag eller rekrytering

Ort: Malmö

Start: Omgående

Lön: Enligt överenskommelse

Vi interjuar löpande!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på jennie.olsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdag är 2022-02-011.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Dec 8
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö, Kalmar och Oskarshamn.

Gillar du ansvar, ordning och reda? Är du nyfiken på e-handel och vill arbeta för Nordens ledande aktör? Då är du kanske personen vi söker!

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent arbetar du med administration av inköpsfakturor samt kundorderflödet i stort för att säkerställa att det fungerar som det ska. Utöver det kommer du att arbeta med varierande-uppgifter inom ekonomiområdet.

Vi är ett bolag i kraftig tillväxt och söker ständigt bättre, smartare sätt att lösa uppgifter på. Utöver löpande arbetsuppgifter uppmuntrar vi därför att du, tillsammans med dina kollegor, även tar fram förbättringsförslag för avdelningens processer, rutiner och är med och driver igenom dessa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

Administration av inköpsfakturor

Hantering av kundorderflöden

Kontakt med leverantörer och kunder

Varierande uppgifter inom ekonomiområdet

Möjlighet att vara med att utveckla processer och rutiner

Tjänsten är placerad vid Bygghemmas huvudkontor i centrala Malmö, några minuters promenad från Malmö C.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett lärorikt och varierande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas.

Profilen
Vi söker dig som är noggrann och ansvarsfull med god administrativ förmåga. Du ska ha något års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning och vara van vid att navigera i större affärssystem samt Excel.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: (http://www.bygghemma.se/), (http://www.nordicnest.se/), (http://www.svenssons.se/), (http://www.trademax.se/) och www.trademax.se (http://www.trademax.se/) (http://www.golvpoolen.se/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Ekonomiassistent till ett längre vikariat

Läs mer Dec 2
Du kommer att arbeta hos vår kund på en mellanstor ekonomiavdelning hos ett trevligt företag i centrala Malmö. I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett härligt team med gott samarbete. Uppdraget är ett längre föräldravikariat med start i början på Mars 2022.

Dina huvudsaklinga arbetsuppgifter

- Hantering av leverantörsfakturor
- Bokföring av kundrelaterade in- och utbetalningar
- Delaktig i bokslutsarbete såsom avstämningar av reskontrakonton
- Löpande bokföring såsom bokföring av reseräkningar, kostnadsutlägg, bankavgifter, utbetalningar från Skatteverket osv
- Stödfunktion till Call Center i ekonomiska frågor främst kundinbetalningar
- Kontorsövergripande arbetsuppgifter såsom inköp av kontorsmaterial, posthantering, kontakt med städfirma samt kaffe- och fruktleverantör.


Din Bakgrund

För att bli lyckosam i denna tjänst är du van att hantera större flöden av fakturor och har ett metodiskt och lugnt arbetssätt. Tempot i arbetet är stundtals högt vilket kräver att du kan planera och prioritera vad som är viktigast här och nu. Betalningsfiler körs i VISMA och du arbetar i flera system parallellt vilket kräver att du har en god systemförståelse och inte är rädd för att lösa problem som kan uppstå. Kommunikation sker både på svenska och engelska i tal och skrift vilket förutsätter att du är bekväm i detta.

Varmt välkommen till ett roligt och givande arbete där du kommer få möjlighet att lära känna nya kollegor och ett nytt företag i rollen som SJR-konsult!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-29.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Ansök nu

Ekonomi och löneadministratör

Läs mer Dec 2
Talent ME bemanning AB växer och behöver stärka upp sin interna avdelning med en ny ekonomiassistent på 50%

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonom och löneadministratör arbetar du självständigt med delar av ekonomiflödet och hanterar löner för medarbetare hos Talent ME. I ekonomiarbetet ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.

Vidare ansvarar du även för andra administrativa delar som tillkommer, exempelvis beställning av kontorsmaterial och andra HR relaterade arbetsuppgifter. I rollen är du självständig med stöttning av en ytterligare medarbetare som agerar ekonomiansvarig.

Utbildning

Gymnasial utbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi/lön

Minst 1 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör

Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel

Gärna kunskaper i Fortnox



Din bakgrund

Vi söker dig som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa samt säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är självständig och kan på egen hand hitta information som du saknar, detta då du tar egna initiativ och driver ditt eget arbete framåt. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Då du i rollen har många olika kontaktytor förstår du vikten av god kommunikation. Slutligen är du som person hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.

Övrig information

Hos Talent ME är det högt i tak, med mycket glädje och teamkänsla. Vi är ett företag som växer där du kan utvecklas i din karriär

Placeringsort: Malmö

Tjänstgöringsgrad: 50% som kan bli mer under tid- då Talent ME växer

Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Kontaktuppgifter

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kontorschef Mari Möllerberg, mari@talentme.se

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Experis AB .

Inköpare Major Components Malmö!

Inköpare
Läs mer Jan 12
Nu söker vi efter en ny Inköpare till vårt inköpsteam på RWE Renewables, det är en ny roll där du som Inköpare kommer ansvara för Major Components.

På RWE Renewables har vi ett stort driv i att förändra miljön, vill du förändra världen med oss?




Om rollen
Nu har du möjligheten att påbörja en ny resa med oss på RWE Renewables i en inköpsroll där du får möjligheten att driva projekt med mycket ansvar.
Som ansvarig för Major Components kommer du ansvara och stödja flera delar inom bolaget. Rollen består till stor del av utveckling och implementering inom nya områden.

Du kommer bland annat vara med och utveckla samt Implementera:

* Utveckling, implementering och hantering av inköpsstrategier för större komponent- / reservdelskontrakt
* Utveckling av en optimerad och standardiserad upphandlingsprocess för reservdelskontrakt
* Utveckling och implementering av ramavtal för större-komponent-/reservdelsentreprenader
* Utveckling och implementering av en aktiv leverantörsrelationshantering med komponenttillverkarna för våra onshore- och havsbaserade vindkraftsgeneratorer

Utöver ovan kommer du även att arbeta med förhandling och inköp av kontrakt samt arbeta i projekt inom våra globala projekt land och havsbaserade vindkraftsprojekt.

I rollen kommer du utgå från vårt huvudkontor i Norden som är i Malmö vid Triangeln, så goda pendlingsmöjligheter finns, i tjänsten ingår vissa resor till våra vindkraftsanläggningar.
Rollen är en central roll på RWE Renewables där du kommer arbeta brett med flera olika avdelningar som utveckling, konstruktion och operations.


Om dig som vi söker
För att du som söker denna spännande roll ska få de absolut bästa förutsättningarna tror vi att du har en relevant högskoleutbildning eller några års arbetserfarenhet från en inköpsorganisation.
Vi vill gärna att du har erfarenhet av stora inköp/anbud från någon typ av industri, kraftverk, vindkraftsverk eller infrastrukturprojekt.


Som person ser vi gärna att du är noggrann, ansvarsfull och gillar att arbeta med inköp.
En viktig egenskap är att driva sin egen utveckling framåt.
Du gillar att arbeta i team och är en god lagspelare men kan även jobba på egen hand utan att tappa fokus mot målet.


För dig som har viljan att utvecklas inom en bransch som satsar inför framtiden, ges goda möjligheter till professionell utveckling inom RWE. Arbetet som Senior Inköpare är fritt och du får väldigt stora möjligheter att påverka ditt arbete.


Då en stor del av kontakten sker på engelska så vill vi gärna att du är flytande i både tal och skrift i engelska samt svenska.


Alla är lika olika och alla är välkomna på RWE! På RWE arbetar vi aktivt för en ökad mångfald och jämställdhet, för att vi vet att det föder goda resultat. Därför är just DU intressant för oss.

Vi erbjuder:
I Norden är vi cirka 130 medarbetare med huvudkontor i Malmö. Vi är en del av energikoncernen RWE med höga ambitioner om förnyelsebar energi. Vi befinner oss i startgroparna av vår resa tillsammans med ungefär 3500 kollegor i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Pacific. Vår kultur präglas av entreprenörskap, öppenhet och engagemang. Hos oss kommer ditt arbete värdesättas högt och relationer, utveckling och glädje kommer vara ens stor del av din vardag.
I linje med våra tillväxtambitioner utvidgar vi vår portfölj med nya förnybara tillgångar, Hoppas du vill följa med på resan!

Välkommen att söka redan idag, men dock senast 9e februari, rekrytering kan påbörjas innan sista ansökningsdag.
Bifoga gärna dina ansökningshandlingar på engelska.

Ansök nu

Säkerhetsspecialister till Strålfors Malmö eller Ljungby!

Säkerhetsanalytiker, IT
Läs mer Jan 11
Har du ett stort intresse för IT-säkerhet, kvalitet och förbättring? Vill du vara delaktig i att skapa ett avtryck i ett tekniskt kommunikationsbolag genom att arbeta med IT-säkerhet? Titta Hit! Här får du möjlighet att jobba i en modern IT- organisation, med stor möjlighet att påverka!



Vårt team

Vi önskar att rekrytera två medarbetare till avdelningen IT Security, Nordic IT på Strålfors. Vi söker dels dig som kan leda ett team om 3 personer. Vi söker även en Säkerhetsspecialist som kommer ingå i teamet. Teamet är en stabsfunktion och kommer rapportera till en representant i IT ledningen. Teamet har även en streckad linje till en Compliance funktion på gruppnivå. Du kommer arbeta dedikerat med IT-säkerhet och ingå i ett framåtlutat team som skall leverera hög kvalitet.

Dina arbetsuppgifter

Som IT-säkerhetsspecialist på PostNord Strålfors ansvarar du för IT-säkerhet kopplad till infrastruktur likväl till applikationer. Du kommer att jobbat tätt med alla delar av IT organisationen för att hjälpa dem utforma säkra lösningar. Detta ställer krav på en hög social och kommunikativ förmåga.

Dina ansvarsområden kommer bland annat innefatta;

* Sårbarhets och penetrationstestning, exekvering och uppföljning
* Delaktighet i säkerhetsfrågor som rör nya upphandlingar men även befintliga kunder.
* Utformande och efterlevande av säkerhetsföreskrifter såsom ISO 27001.
* Stöd och design av säkerhet inom IT tjänster
* Stöd vid kundrevisioner och i kundmöten
* Förvaltning och utveckling av säkerhetslösningar såsom SIEM



Dina kvalifikationer och bakgrund

Vi söker dig som är strukturerad och driven. Du är noggrann, flexibel och resultatinriktad med tydligt fokus på förbättring och kvalitet. Kvalitet ligger alltid dig varmt om hjärtat och är en av dina främsta egenskaper. Du brinner för att metodiskt förbättra och organisera IT på ett sätt som möjliggör ett strukturerat arbetssätt inom säkerhet. Genom dina tidigare erfarenheter har du en bred IT-kompetens.

Vi söker dig som har följande kompetenser:

* Högskoleexamen inom IT, Teknik eller annan eftergymnasial utbildning
* Arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet
* Goda kunskaper i engelska och svenska, såväl tal som skrift
* Driven och strukturerad person med hög integritet och självständighet
* Förståelse för vikten av att leverera en snabb och bra service
* Trivas med att arbeta både självständigt och i team
* Grundläggande kunskaper inom ITIL processer, gärna ITIL Certifierad
* Kunskap och erfarenhet inom molnsäkerhet, plattformar och tjänster

Det är även extra meriterande om du har;

* Kunskap och erfarenhet av att arbeta med olika standarder och lagstiftningar som ISO 27001, GDPR eller andra integritetsbestämmelser



PostNord Strålfors - Din Digitaliseringspartner

PostNord Strålfors utvecklar och tillhandahåller kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter att skapa starkare och mer personliga kundrelationer. Med vår digitala plattform levererar vi sömlös kommunikation, oavsett vilka kanaler mottagaren kräver.

Läs mer om oss och våra lösningar HÄR.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen - en ledande leverantör av kommunikations- och logistiktjänster i Norden. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland och våra ca 700 medarbetare skapade 2020 en omsättning på ca 2 miljarder SEK. Vi erbjuder dig en kreativ miljö med erfarna kollegor. Du kommer att ställas inför tekniska utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar PostNord Strålfors med Experis IT, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på 070 - 255 71 43, jenny.flygare@se.experis.com eller Luka Jovovic på 072-205 88 87, luka.jovovic@se.experis.com.

Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Malmö eller Ljungby med goda möjligheter till arbete på distans. Notera att urval kommer att ske löpande, varför du bör söka tjänsten så snart som möjligt.

Vi ser fram emot Din ansökan!

Ansök nu

Utvecklare via Experis i Malmö

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 24
Nytt
Jobba som Utvecklare via Experis i Malmö

Utvecklare på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Malmö behöver nu utöka sitt team med ytterligare en kompetent kollega och letar efter dig som uppskattar att få vara med och ta fram nya tekniska lösningar och kombinationen av att få jobba både med teknik och människor. Du kommer att bli anställd av oss på Experis, så välkommen med din ansökan till oss!

Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Vad innebär det att jobba som konsult?

Rollen som konsult är både utmanande och rolig. Du kommer att utföra olika uppdrag hos våra kunder, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kommer att variera. På ett övergripande plan kommer du att arbeta med nyutveckling samt vidareutveckling av redan befintliga system och utveckla och underhålla funktionalitet i systemen. Enligt många av våra medarbetare är det bästa med att vara konsult att få vara med och ta fram nya tekniska lösningar och kombinationen av att få jobba både med teknik och människor.



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med systemutveckling, tekniska frågor och utveckling. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av systemutveckling, mjukvaruutveckling och hårdvaruutveckling.



Vad kan Experis erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag, inom flera olika branscher.

På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elie Mukanga via e-post: elie.mukanga@se.experis.com. Sök tjänsten redan idag, då interjuver hålls löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis

Experis är världsledande inom IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, bistår vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande "mjuka" förmågor. Vi får såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns över hela Sverige och är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. Läs mer på: www.experis.se

Ansök nu

Utvecklare via Experis i Malmö

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 21
Jobba som Utvecklare via Experis i Malmö

Utvecklare på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Malmö behöver nu utöka sitt team med ytterligare en kompetent kollega och letar efter dig som uppskattar att få vara med och ta fram nya tekniska lösningar och kombinationen av att få jobba både med teknik och människor. Du kommer att bli anställd av oss på Experis, så välkommen med din ansökan till oss!

Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Vad innebär det att jobba som konsult?

Rollen som konsult är både utmanande och rolig. Du kommer att utföra olika uppdrag hos våra kunder, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kommer att variera. På ett övergripande plan kommer du att arbeta med nyutveckling samt vidareutveckling av redan befintliga system och utveckla och underhålla funktionalitet i systemen. Enligt många av våra medarbetare är det bästa med att vara konsult att få vara med och ta fram nya tekniska lösningar och kombinationen av att få jobba både med teknik och människor.



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med systemutveckling, tekniska frågor och utveckling. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av systemutveckling, mjukvaruutveckling och hårdvaruutveckling.



Vad kan Experis erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag, inom flera olika branscher.

På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elie Mukanga via e-post: elie.mukanga@se.experis.com. Sök tjänsten redan idag, då interjuver hålls löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis

Experis är världsledande inom IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, bistår vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande "mjuka" förmågor. Vi får såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns över hela Sverige och är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. Läs mer på: www.experis.se

Ansök nu

Solution Architect till Postnord Strålfors

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jan 10
Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av Nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar? Sök då denna tjänst som Solution Architect till oss på PostNord Strålfors Nordic IT!

Vi förstärker nu vårt team med en Solution Architect inom Dynamics 365 CRM till Nordic IT. Här får du möjlighet, att i det dagliga arbetet, arbeta tätt tillsammans med vår verksamhet och dess användare!







Vi vänder oss till dig som har följande kvalifikationer och erfarenheter;

* Högskoleexamen inom IT, Teknik eller annan eftergymnasial utbildning
* Minst 5 års erfarenhet inom Dynamics 365 Customer Engagement - Cloud Based
* Goda kunskaper i engelska och svenska, såväl tal som skrift
* Driven och strukturerad person med hög integritet och självständighet
* Förståelse för vikten av att leverera en snabb och bra service
* Trivas med att arbeta både självständigt och i team
* Grundläggande kunskaper inom ITIL processer, gärna ITIL Certifierad
* Dynamics 365 CE - cloud based

Design and develop for:

* Dyn365 Power Platform
* Dyn365 Power Apps
* Dyn365 Power Automate
* Plugins (CRM)
* Azure DevOps
* Azure Logic Apps

Vem är du?

Du som person är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du är driven, proaktiv och resultatinriktad och med ett tydligt fokus på förbättring och utveckling. Service ligger alltid dig varmt om hjärtat och är en av dina främsta egenskaper. Du brinner för att skapa goda kundupplevelser och har en fallenhet för att utveckla ett kvalitativt, professionellt bemötande. Du har inga problem att arbeta både självständigt och i team. I den här rollen är det även viktigt att vara lyhörd och flexibel, och ha en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Förändringar är Genom dina tidigare erfarenheter har du en god affärsförståelse och en bred IT-kompetens.

PostNord Strålfors - Din Digitaliseringspartner

PostNord Strålfors utvecklar och tillhandahåller kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter att skapa starkare och mer personliga kundrelationer. Med vår digitala plattform levererar vi sömlös kommunikation, oavsett vilka kanaler mottagaren kräver.

Läs mer om oss och våra lösningar HÄR.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen - en ledande leverantör av kommunikations- och logistiktjänser i Norden. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland och våra ca 700 medarbetare skapade 2020 en omsättning på ca 2 miljarder SEK.

Vi erbjuder dig en kreativ miljö med erfarna kollegor. Du kommer att ställas inför tekniska utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid.

Placering Malmö/Ljungby.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar PostNord Strålfors med Experis IT, med lång erfarenhet av rekrytering av IT, chefer och specialister. Vid frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på 070 - 255 71 43, alternativt jenny.flygare@se.experis.com eller Luka Jovovic på 072-205 88 87, luka.jovovic@se.experis.com. Du söker tjänsten via ansökningslänken på www.experis.se. Notera att urval kommer att ske löpande, varför du gärna får söka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att ta emot Din ansökan!

Ansök nu

Testare via Experis i Malmö

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 21
Jobba som Utvecklare via Experis i Malmö

Utvecklare på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Malmö behöver nu utöka sitt team med ytterligare en kompetent kollega och letar efter dig som uppskattar att få vara med och ta fram nya tekniska lösningar och kombinationen av att få jobba både med teknik och människor. Du kommer att bli anställd av oss på Experis, så välkommen med din ansökan till oss!

Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Vad innebär det att jobba som konsult?

Rollen som konsult är både utmanande och rolig. Du kommer att utföra olika uppdrag hos våra kunder, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kommer att variera. På ett övergripande plan kommer du att arbeta med nyutveckling samt vidareutveckling av redan befintliga system och utveckla och underhålla funktionalitet i systemen. Enligt många av våra medarbetare är det bästa med att vara konsult att få vara med och ta fram nya tekniska lösningar och kombinationen av att få jobba både med teknik och människor.



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med systemutveckling, tekniska frågor och utveckling. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av systemutveckling, mjukvaruutveckling och hårdvaruutveckling.



Vad kan Experis erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag, inom flera olika branscher.

På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elie Mukanga via e-post: elie.mukanga@se.experis.com. Sök tjänsten redan idag, då interjuver hålls löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis

Experis är världsledande inom IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, bistår vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande "mjuka" förmågor. Vi får såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns över hela Sverige och är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. Läs mer på: www.experis.se

Ansök nu