Malmö: SEO- & SEM-specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet SEO- & SEM-specialist i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-19 // Varaktighet: Heltid

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybarenergi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.

På avdelningen Brand & Marketing är vi specialister på text och visuella budskap med syfte att stärka E.ONs varumärke och att skapa värde för vår affär och våra kunder. Vår kultur kännetecknas av värme och omtanke samtidigt som vi medarbetare trivs med att självständigt driva projekt, uppmuntrar varandra till att ta beslut och på så sätt utvecklas i våra roller. Du kommer att arbeta i en ny konstellation som kommer att fokusera på performance marketing så vi hoppas att du vill vara med och bygga upp ett riktigt bra team.

Om tjänsten
Som SEO- & SEM-specialist arbetar du både strategiskt och operativt med sökoptimering och sökmotormarknadsföring i nära samarbete med vår mediabyrå, Digital performance marketing manager och Content manager för sociala medier samt affärsverksamheter. Du arbetar proaktivt med att analysera och optimera vår sökmotormarknadsföring genom ett systematiskt arbete med sökordsanalyser, utvärdering av innehåll, ranking och länkar. Som sakkunnig på SEM är du också delaktig i utvecklingen av digitala plattformar med särskilt ansvar sökoptimering, analys av trender, rapportering samt uppföljning. I ditt dagliga arbete kommer du också att:

* Ta fram nyckelordsanalyser och konkurrensanalyser för att hitta rätt väg framåt.
* Arbeta mycket hands-on med att optimera och skapa nytt innehåll samt optimera befintligt innehåll på eon.se ur ett SEO-perspektiv.
* Sätta prioriteringar för SEO som kanal tillsammans med Digital performance marketing manager.
* Utveckla vårt arbetssätt för hur vi tar fram nytt innehåll ur ett SEO-perspektivmed syftet att optimera trafiken till vår hemsida och öka konverteringen.
* Utbilda kollegor inom SEO och vara point of contact för sökmotormarknadsföring på E.ON.


På Brand & Marketing tror vi på kombinationen av fysiska möten på vårt kontor i Malmö och arbete remote. Därför hoppas vi att tjänsten kan intressera även dig som inte bor i Malmö med omnejd men som kanske har familj eller sommarstuga här.


Vi söker
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har en utbildning inom marknadsföring eller liknande samt erfarenhet av att arbeta med sökoptimering och sökmotormarknadsföring. Eftersom du kommer att arbeta med Searchmetrics, Google Ads, Google Search och Search Console hoppas vi att du har goda kunskaper i dessa verktyg. Om du dessutom har kunskap inom Screaming Frog är det positivt. För att lyckas i rollen behöver du ha stor förståelse för de mekanismer som påverkar struktur, kvalitet och optimering och ha stor kunskap om de målgrupper företaget eller organisationen vill nå. 

Som person tror vi att du är analytiskt lagd eftersom du kommer att analysera SEO-trender och hur eon.se presterar jämfört med andra på marknaden. Vi ser att du är flexibel och snabbrörlig eftersom du hela tiden behöver utvärdera och vända på strategier och tillvägagångssätt. Du är också bra på att tänka strategisk eftersom du jobbar med flera olika affärer samtidigt och strategin är i centrum. Självklart är du, precis som vi, en person som uppskattar samarbete!

Din närmsta chef, Anna Bartholf, har lång erfarenhet av både ledarskap och marknadsföring, främst inom livsmedelsbranschen. Hon ser sig själv som en prestigelös person som föredrar rak och tydlig kommunikation med sina medarbetare. Hon har stor tillit till sina medarbetare och ger dem utrymme att ta ansvar och uppmuntrar dem att ta egna beslut. 

I den här rekryteringsprocessen tillämpar vi ett löpande urval med sista ansökningsdag den 5 december.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta:
Anna Bartholf, +46 73 095 78 11

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46?705 259188                  
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129  
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Marknadsanalytiker

Nedan visas andra jobb i Malmö som Marknadsanalytiker.

Nordic Information & Master Data Lead to medac Nordic

Läs mer Apr 10
medac in The Point Hyllie is now recruiting a structured, analytical and collaborative Information & Master Data Information Lead to the Nordic headquarter in Malmö. Are you a team player with a keen interest in analysis and providing excellent service? Would you like to work in an international environment in a leading pharmaceutical company? Then this full-time position could be of great interest to you.

About the position
You are offered a challenging and developing position. You will work with a professional and dedicated team on a Nordic and European level.

The Nordic Information & Master Data Lead ensures data quality, compliance, and consistency of master data and information across business systems regarding prices, tenders and products. You will support the business with required procedures and change requests when needed. The function will manage the flow of documentation within the organization.

Your main responsibilities and accountabilities will be:

Tender Management
-------------------------
• Daily scanning of tender market
• Update tender overview
• Collect all data and documentation for tender submission (documentation preparation)
• Update tender database with new, submitted and won tenders

Price Management
-----------------------
• Update invoice prices to headquarters
• Update wholesalers and distributors on new prices
• Collect data and documents for price submission to authorities
• Monthly invoice check and collaboration with headquarters

Master Data & Documentation
-------------------------------------
• Responsible for maintaining master data on products in collaboration with Regulatory and Supply Chain
• Support local Regulatory Affairs with information collection
• Support Nordic Operations with digital archiving
• Support Supply Chain with registration and maintenance towards distributors/wholesalers

You will report to the Nordic Director Operations.

Your profile
We believe that you have at least 1-3 years of working experience after graduation from a university. We are flexible regarding your educational background, i.e. you could hold a degree in finance, IT, pharmacology, biochemistry or another relevant field.

Previous experience of working in a cross-Nordic environment and/or in the pharmaceutical or biotechnology industry is valuable.

You are bilingual (Swedish / Danish / Norwegian and English), i.e. you are fluent orally and in writing in one Scandinavian language and English. You are also able to read and understand Swedish, Danish and/or Norwegian. It is meritorious if you master Finnish (orally and/or in writing).

You need to be well-versed in Microsoft Office (especially Excel) and knowledge of data bases and other information systems/tools is a distinct advantage. Previous experience from project coordination is an advantage.

The successful candidate for the position is analytical, structured, demonstrates ownership, is thorough and a collaborator. You are curious, willing to learn new things and have an inner drive of finding ways to solve challenges within your area of responsibility. On top of this, you are flexible, and service minded.

You must have the ability to build strong relationships both internally and externally. Excellent communication and presentation skills, both verbal and written, is an advantage for the position.

You should enjoy working in a smaller organization with a collaborative culture, open communication, and flexible working conditions.

The position is based at the office in The Point Hyllie and is expected to be in the office minimum 60% (3 days a week), participate in internal conferences which sometimes includes travelling and overnight stays.

You are offered a permanent placement after 6 months of probationary employment.

About the organisation
As a dynamically growing pharmaceutical company, we are committed to humanity’s most valuable resource – health. More than 2,000 employees worldwide work towards the common goal of improving patients’ quality of life. We specialise in the development, manufacturing, distribution, and marketing of pharmaceutical products and diagnostics in the fields of rheumatology, urology, haematology, and oncology. Our work is more than just a job: we aim to make a real difference.

Please visit www.medac.se for further information.

Ansök nu

Customer Demand Manager

Läs mer Mar 19
Join the Future with Perstorp

Step into the future with us at Perstorp as a Customer Demand Manager! If you’re a forward-thinking individual with a knack for predicting trends and a passion for making a difference, we’re looking for you.

Your Role

As a member of our Marketing & Business Excellence team, you’ll be the crystal ball that helps us anticipate our customers’ needs. You’ll have the unique opportunity to collaborate across the company and gain a holistic view of our operations. Your role will be pivotal in our Integrated Business Planning (IBP) process, managing demand fluctuations, ensuring forecast accuracy, and guiding decision-making when demand deviates from the plan.

Your Responsibilities

Develop and deliver the company-wide Customer Demand Plan, a critical input for production planning, financial outlook, and strategic planning.

Lead monthly Demand Review Meetings and yearly Strategy Demand Outlook Review Meetings, ensuring all participants are well-prepared.

Document the assumptions for the Financial Outlook Customer Demand Plan and the Strategy Demand Outlook Plan.

Provide Demand Control support and tools for managing demand fluctuations.

Monitor Metrics and Key Performance Indicators (KPIs) related to demand planning activities and outputs, identifying and rectifying any adverse behaviors.

Participate in, provide support and advice for relevant projects.

Who You Are

You hold a Master’s degree in Business Administration, Chemical Engineering, Supply Chain or equivalent with at least 5 years of relevant experience.

You are fluent in spoken and written English.

You have a solid understanding of demand planning concepts, methodologies, and best practices.

You are analytical, results-oriented with excellent influencing and relationship-building skills.

You have excellent communication and stakeholder management skills with a strong focus on team and collaborative ways of working.

Previous experience working with a demand forecasting tool would be a merit.

What We Offer

At Perstorp, we offer a dynamic work environment with diverse tasks and development opportunities. You’ll be working with state-of-the-art technology and be part of a team that values collaboration and purpose. As one of our colleagues puts it, “The role of Customer Demand Manager is like being the conductor of an orchestra, bringing all the pieces together to create a harmonious symphony.” Join us and be part of our success story!

Other information

This position is based in Malmö and offers a flexible, hybrid work lifestyle.

This is a permanent position.

Perstorp thanks all applicants for their interest; however, only those selected for an interview will be contacted.

About Perstorp

Perstorp believes in improving everyday life - making it safer, more convenient and more environmentally sound for billions of people all over the world. As a world leading specialty chemicals company, our innovations provide essential properties for products used every day and everywhere. You’ll find us all the way from your car and mobile phone to towering wind turbines and the local dairy farm. Simply put, we work to make good products even better, with a clear sustainability agenda.

Founded in Sweden in 1881, Perstorp’s focused innovation builds on more than 135 years of experience, representing a complete chain of solutions in organic chemistry, process technology and application development. Perstorp Group is since October 2022 a wholly-owned subsidiary of PETRONAS Chemicals Group Berhad (PCG), Malaysia´s leading integrated chemicals provider and part of PETRONAS Group.

Learn more at www.perstorp.com (http://www.perstorp.com/)

Ansök nu

SEM Specialist (Google Ads)

Läs mer Feb 2
SEM-Specialist (Google Ads)
Mild letar nu efter en talangfull och dedikerad SEM-specialist till vårt kontor i Göteborg.
Har du erfarenhet av Google Ads sedan tidigare, anställningar antingen från kund eller byråsidan ser vi gärna att du läser vidare.
Du kommer att jobba både på egen hand och i team med att förse våra kunder med genomarbetade strategier samt plan för genomförande av dessa. Du får i de flesta projekt stöd av projektledare så att du kan fokusera på det viktigaste för dig, resultatet.
Som person ser vi gärna att du är driven och ansvarsfull. Vidare söker vi en härlig team-player med stark analytiskt förmåga.
Många bollar i luften gäller då vi som byrå har kunder i de flesta branscher och i de flesta storlekar.


Du kommer att:
Ta fram strategier och genomföra dessa
Vara med och förbättra vår Ads-tjänst och hur vi jobbar
Hjälpa våra kunder med allt från traditionella sökannonser, Shopping Ads, Youtube Ads samt remarketing.
Genomföra rapportering där du går igenom vad som gjorts, resultatet av detta samt kommande insatser
Hjälpa dina kollegor (Viktigt för oss på Mild)



Kvalifikationer:
Dokumenterad erfarenhet av liknande roll. Helst på byråsidan.
Vilja att utvecklas inom området
Aktiva Google Ads-certifieringar



Vi erbjuder dig:
Ett härligt gäng där vi stöttar varandra
Schemalagda självstudier på arbetstid
Frihet att utforma roll efter dina förutsättningar



Vi ser verkligen fram emot att du hör av dig och hoppas att du vill prata mer om tjänsten och vad vi kan erbjuda varandra.
Förutom en härlig arbetsplats med trevliga kollegor så erbjuder vi självklart även en bra lön, del i bolagets vinst (!), flexibla arbetstider, tjänstepension, friskvårdsbidrag med mera.
Mild är Google Partner
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mötesbokare & marknadskartläggare

Läs mer Aug 30
Söker du nästa steg i din karriär som mötesbokare/innesäljare inom B2B?

Concito Consulting sitter i fina lokaler i Västra Hamnen och är ett snabbväxande företag inom B2B-försäljning och digital marknadsföring som arbetar med välkända varumärken.

Arbetsbeskrivning

Din roll som mötesbokare innebär att du först kartlägger uppdragsgivarens marknad, fastställer möjlig kundbas och sedan bokar möten till uppdragsgivaren. Vår mötesbokare måste brinna för att sälja, ringa kalla samtal och vara orädd. När du är varm i kläderna är målet att du få ansvar för egna projekt, dvs. för hela processen, från prospektering och nykundsbearbetning till affär och utförande, du får då eget kundansvar.

Tjänsten kommer att vara på mellan 50-100%.

Krav:

- Flytande kunskaper i svenska tal/skrift

- Goda kunskaper i engelska tal/skrift

Meriterande:

- Minst 6 månaders erfarenhet av en roll som mötesbokare alternativt innesäljare

Vem är du?

För att lyckas i rollen som mötesbokare måste du vara en strukturerad, kommunikativ och snabbtänkt person. Självklart är du driven och tar eget ansvar för att upprätthålla ett högt arbetstempo. För att passa in hos vår kund är du en öppen och lättsam person samt en riktig lagspelare. Då du kommer ha kontakt med högt uppsatta chefer tror vi att du har en god social kompetens.

Ansökan:

Skicka gärna in CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

HR@concito.consulting, 040-674 74 00

Ansök nu

Är du vår nästa konsult inom kvalificerad mötesbokning B2B?

Läs mer Aug 30
Vill du jobba som mötesbokare/innesäljare inom B2B och vill ansvara för projekt med kända varumärken?

Concito Consulting sitter i fina lokaler i Västra Hamnen och är ett snabbväxande företag inom B2B-försäljning och digital marknadsföring som arbetar med välkända varumärken - och nu har vi flertal stora inkommande projekt och därför söker vi dig med erfarenhet och passion för att skapa nya affärsmöjligheter åt våra kunder!

Arbetsbeskrivning
Din roll som mötesbokare innebär att du först kartlägger uppdragsgivarens marknad, fastställer möjlig kundbas och sedan bearbetar denna och bokar möten till uppdragsgivaren. Vi använder branschens ledande CRM verktyg och stort fokus läggs på mätbarhet och resultat.

Våra mötesbokare brinner för att sälja, ringa kalla samtal och motiveras av vetskapen att de bidrar till att skapa nya affärsmöjligheter för våra kunder och påverkar deras bottom line. Vi söker nu dig som har tidigare erfarenhet då målet att du få ansvar för egna projekt, dvs. för hela processen, från prospektering och nykundsbearbetning till avstämningar och rapportering till kund.

I dina projekt kommer du ha nära dialog och samarbete med dina kollegor samt även VD.

Tjänsten är på heltid och placerad i Västra Hamnen, Malmö.

Krav:

- Minst 2 års tidigare erfarenhet av mötesbokning/B2B försäljning

- Flytande kunskaper i svenska tal/skrift

- Goda kunskaper i engelska tal/skrift

Meriterande:
- Erfarenhet av olika CRM verktyg såsom Pipedrive/Hubspot

Vem är du?
För att lyckas i rollen som konsult hos oss måste du vara en strukturerad, kommunikativ och snabbtänkt person. Självklart är du driven och tar eget ansvar för att upprätthålla ett högt arbetstempo. För att passa in hos våra kunder är du en öppen och lättsam person samt en riktig lagspelare. Då du kommer ha kontakt med högt uppsatta chefer tror vi att du har en god social kompetens.

Ansökan:
Skicka gärna in CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

HR@concito.consulting, 040-674 74 00

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från E.On Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från E.On Sverige AB .

Systemingenjör OT Solutions

Systemförvaltare
Läs mer Apr 11
E.ON är ett energibolag med hjärtat i hållbarhet som verkar på en marknad i ständig förändring. Vi har en avgörande roll i energiomställningen och som en av Sveriges största nätägare är vår främsta prioritering att rusta elnäten för framtiden. För att förverkliga detta, men även hitta smarta lösningar här och nu, behöver vi bli fler kollegor som tillsammans arbetar för en hållbar tillväxt och säker elförsörjning.

Om gruppen
För drygt ett år sedan skapades en ny grupp, OT Solutions, inom avdelningen Operativ IT. Avdelningen är ansvarig för all IT-relaterad teknik som används för att leverera energi genom E.ONs elnät. OT Solutions-gruppen skapades mot bakgrund av det pågående teknikskiftet i våra stationer, med en ny teknisk standard och ökade krav på digitalisering. Gruppens syfte är att fungera som en tydlig plats för att hantera tekniska frågor i samband med nybyggnads- och underhållsprojekt inom organisationen.
Med denna grupp tar vi ett starkare grepp om Life Cycle Management för utrustningen i våra stationer runtom i landet och etablerar därmed en tydlig motpart för såväl entreprenörer som stationsansvariga. Gruppen verkar också för standardisering av IT-utrustningen i stationerna för att främja enhetlighet i takt med digitaliseringen.

Som Systemingenjör hos oss arbetar du med utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur kopplat till vårt elnät och du är delaktig i implementering av nya systemlösningar i våra regionnätsprojekt i takt med att vi förnyar och utvecklar vår OT-miljö. I rollen tar du fram tekniska specifikationer, driver standardiseringsarbetet för IT-utrustningen i våra stationer och har ansvar för att hantera Life Cycle Management av OT-utrustningen, såsom t.ex. switchar, stationsdatorer och RTU:er. Du utformar också konfigurationer för stabila och robusta IT-system till våra stationer med hjälp av våra utvecklingsmiljöer, inklusive labbet. Dessa implementeras sedan med stöd av entreprenörer i våra stationer. Tjänsten är placerad på vårt nybyggda huvudkontor i Malmö.
Här har du möjlighet att vara en del av vår digitala transformation och bidra till att forma framtidens elnät med fokus på digitalisering och automatisering. Du spelar en viktig roll för att säkerställa att vår IT-utrustning fungerar optimalt och att vi kan samla in data och styra vårt elnät på ett effektivt sätt.

Vi söker en tekniskt inriktad ingenjör med erfarenhet av att förvalta IT-utrustning och med goda kunskaper inom digitala stationer, nätverkskonfiguration samt erfarenhet av att arbeta med relevanta standarder inom området. För att ha rätt förutsättningar för rollen behöver du också ha kunskap eller erfarenhet inom områdena automation, IT och OT. Kanske har du arbetat en längre tid inom entreprenadbranschen med implementation av fördelningsstationer, praktisk förvaltning eller med att implementera och driva standardiseringsarbete inom IT-infrastruktur.
Eftersom rollen innebär breda samarbeten med kollegor och kontakter både internt och externt ser vi att du som söker behöver ha en god kommunikativ förmåga och trivas med att driva utveckling tillsammans med andra. Vi söker dig som med nyfikenhet och kreativitet försöker hitta förbättringsmöjligheter och som har förmågan att ta in och bearbeta teknisk information.

Ansök nu

Program Manager - Capacity

Programledare
Läs mer Apr 8
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

About us
E.ON Energy Networks has embarked on an exciting journey to drive a sustainable energy transition with outstanding accessibility for our customers. Our strategy is deeply rooted in our operations and is based on four focus areas and two enablers. Now, we want to further strengthen our strategic shift by becoming faster at implementing our strategy, and therefore, we are changing the way we manage our operations. We will establish a cross-functional program for each focus area to coordinate and focus our strategic work and utilize our resources in the best possible way. This will involve significant changes in both operations and work methods, and now we are looking for individuals who want to be part of driving this change!

Your role
We are now seeking an experienced program manager to lead the program for the strategic focus area of Capacity. In this role, you will own the long-term roadmap and develop it in close collaboration with your team and key stakeholders, and you will be responsible for achieving the program's targets. You will ensure that the program has the right resources and provide guidance within the program's framework to both program members and the rest of the organization in a way that promotes our corporate culture.

In this role, you will lead the work within the program with a focus on coordination, communication, and strategic progress. You will plan and organize the work, delegate tasks, follow up, and ensure both the timeline and implementation of projects and other activities within the program. You will identify stakeholders and their interests and engage them in the program. When this new set up is established, you will be part of a team of other program managers, working closely together to ensure strategic goal achievement and supporting each other in cross-company processes.

Your experience
We are looking for someone with extensive experience in program management, coordination of program/project portfolios, and delivering business value in line with the company's strategy. It is highly meritorious for this position if you have relevant project management certifications and have worked with electricity grid issues such as grid operation and network planning. We also appreciate if you combine this with knowledge of applicable regulations and industry trends related to the electricity grid. Additionally, you are expected to have an academic degree in engineering, economics, or a related field, and it is advantageous if you also hold an MBA or M.Sc.

To thrive and succeed in this role, we believe that you have a demonstrated experience in leading senior project managers and the ability to positively influence employees and colleagues through a clear yet humble approach. We believe that you can engage stakeholders in the organization's change efforts and navigate a complex organization. Therefore, we hope that you dare to challenge both the operations and have an open attitude towards change while creating stability in everyday work. It is also important that you are confident in your communication and have a business-oriented approach in your dialogue with, for example, municipalities, customers, and contractors.


This is a new but highly prioritized role for E.ON Energy Networks, where the right candidate will have a significant mandate and trust to make a real difference.


Welcome to apply and join us on the journey towards a sustainable society! Final application date is April 24th and interviews will initiate thereafter.

As we work with critical infrastructure, this position has a security clearance, which means that a security screening will be conducted before employment.

For questions about the position, please contact hiring manager:
Director Digitalization and Transformation, Fredrik Moll, +46 790 622068

For union questions, please contact:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Gruppchef Kraftsystemanalys Regionnät

Gruppchef, teknik
Läs mer Apr 10
E.ON

Om oss
Vi på Anläggningsanalys är cirka 27 medarbetare utspridda i landet och uppdelade i tre olika grupper som tillsammans ansvarar för felbortkoppling, reläskydd och kontrollanläggning i vårt elnät. Vi säkerställer ett elnät med en hög leveranssäkerhet och arbetar för att minska avbrotten och dess kundpåverkan.

Din roll
Som gruppchef hos oss kommer du att bli ansvarig för gruppen som arbetar med kraftsystemanalys på vårt regionnät. Gruppen består av 12 personer som arbetar tekniskt med exempelvis utredningar av våra anläggningar, störningsanalys, upprättandet av selektivplaner och andra viktiga uppgifter som behövs inom Kraftsystemanalys.

Vi söker nu en Gruppchef som vill jobba för ett hållbart samhälle med nöjda kunder och medarbetare.  Med passion för ledarskap utvecklar du arbetet samt säkrar den långsiktiga utvecklingen av dina medarbetare samt verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med gruppchefen som leder lokalnätsgruppen eftersom grupperna har mycket utbyten och samverkan. På E.ON och inom elnätsbranschen pågår det just nu mycket nya projekt och vi behöver dig för att säkerställa att vi prioriterar rätt frågeställningar, att vi arbetar för den transformation som vi vill genomgå och att vi har rätt förutsättningar, resurser och kompetens för att kunna utföra de projekt som vi förväntas leverera.
 Vi är just nu inne i en fas med flera viktiga transformativa interna projekt med fokus på digitalisering, vilket vi hoppas att du också är intresserad av.

Du kommer att vara en del av en nära ledningsgrupp för den nybildade avdelningen Anläggningsanalys, som arbetar tillsammans för att skapa tillit, långsiktighet och ömsesidigt givande samarbeten.

Dina erfarenheter
Det här är en grupp med en hög teknisk kompetens, och för att kunna stötta, utmana och coacha din grupp, samtidigt som du säkerställer rätt projektresurser, så behöver du själv ha en teknisk bakgrund, gärna inom elektroteknik. I den här rollen innebär det att du har en förståelse för hur elnätet och dess komponenter fungerar och samverkar. Det är meriterande om du arbetat med förändringsledning eller verksamhetsutveckling eftersom vi lägger stort fokus på att utforska nya arbetssätt och verktyg.

Vi söker efter dig som har ett ärligt intresse för människor och som känner att dina styrkor kommer fram i de tillfällen där du får vägleda, stötta eller ta hand om personer i din omgivning. Slutligen så är det också viktigt att du tycker om att tänka nytt och kan ifrågasätta samtidigt som du skapar stabilitet i vardagen – alltid med säkerheten och välmående i första hand.

Hur är det hos oss?
Din chef Demijan Panic är en lyhörd och mån om att skapa de bästa förutsättningarna ges för att kunna genomföra ett gott arbete. Teamet kännetecknas av en välkomnande kultur där det är högt i tak och där samarbete står i centrum. Demijan ser mycket fram emot att välkomna dig till denna spännande och mycket viktiga roll.

På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin egen hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är t.ex. arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 25 april.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Demijan Panic, +46 705 826823

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Nyexaminerad ingenjör inom elkraft

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Apr 8
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss
Gruppen SCADA support, som du kommer att bli en del av, har i uppdrag att se till att elnätet är korrekt återgivet i vårt styr- och övervakningssystem för att vår driftcentral ska kunna säkerställa en hållbar elleverans till ett samhälle där elektrifieringen går i rasande fart. Inom teamet värdesätter vi att dela med oss av våra olika kunskaper samtidigt som vi har roligt tillsammans. Teamkänslan är viktig för oss! Tillsammans med driftcentralen ser till att våra kunder har tillgång till el, varje dag, dygnet runt och är en viktig samhällsaktör.

Din roll
Som SCADA Ingenjör kommer du att arbeta i vårt driftkritiska SCADA-system och möjliggöra att vi har rätt förutsättningar för att kunna drifta ett säkert och hållbart elnät. Det här innebär att du bygger och underhåller stationsbilder med underliggande data och konfigurerar de larm som behövs utefter de tekniska riktlinjer vi satt upp. Eftersom det är samhällsviktigt att det här blir rätt så testar och driftsätter vi fjärrutrustning tillsammans med våra entreprenörer och gör allt vi kan för att ha ett optimerat SCADA-system.

Dina erfarenheter
Vi söker dig som har ett intresse för energisystemet och en relevant ingenjörsutbildning inom elektroteknik eller exempelvis maskinteknik, energi eller teknisk fysik med fördjupning mot elkraft. Det här är en passande roll för dig som vill lära dig hur elnät är uppbyggt.

På E.ON strävar vi efter att hålla våra löften. Vi söker dig som har en genuin vilja att leverera och långsiktigt. Du tar ansvar för dina processer och ditt område, samtidigt som du alltid ser till helheten och agerar som en ambassadör för hela E.ON.

Hur är det hos oss?
Din blivande chef, Mirella Liljekvist, är en omtänksam ledare med hållbarhet, trygghet och nyfikenhet i fokus. Hon ser fram emot att stötta dig och är mån om att du ska få en bra start på din resa i energibranschen.

På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.


Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är 22 april.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Mirella Liljekvist, +46 730 783011


För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Data Analyst

Dataingenjör
Läs mer Apr 3
Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra. 

Om oss
Verksamhetsstyrning är en avdelning inom Lokalnät Anslutning & Service som ansvarar för det långsiktiga utvecklingsarbetet av anslutnings- och servicetjänster. Avdelningen ansvarar för bland annat processer, systemstöd, kapacitetsbehov, utvecklingsprogram och produktportföljen för anslutningstjänster.
Till följd av tillväxt behöver vi stärka upp gruppen med en Data Analyst som i nära samarbete med andra team och avdelningar kommer att driva utvecklingen framåt med målet att skruva upp vår analytiska förmåga och skapa nytta utifrån data. Med fokus på den digitala utvecklingen och automatisering kan vi öka vår förmåga att möta de utmaningar som kommer med energiomställningen på ett innovativt och effektivt sätt.

I rollen som Data Analyst analyserar du stora mängder data och möjliggör kontinuerliga förbättringar utifrån samband och insikter. Du är ansvarig för att hantera en mångfald av data som exempelvis kund-, nät- och anslutningsdata. Informationen visualiseras i verktyget QlikSense, där du även ansvarar för att bygga upp och förvalta olika analysunderlag inom anslutnings- och serviceaffären. Utifrån insikter och prognosunderlag tillhandahåller du data till olika intressenter och identifierar förbättringar som drivs av både dig och dina kollegor i olika projekt. Framöver ser vi ett särskilt stort fokus på AI-lösningar och automatisering. Din roll är att vara en drivande kraft i implementeringen av databaserade förbättringar samtidigt som du koordinerar samarbetet med angränsande avdelningar kring datafrågor. 
Tjänsten är placerad på vårt nybyggda huvudkontor i Malmö.

Vi söker dig med intresse för dataanalys och några års erfarenhet av liknande roller där du har jobbat brett inom programmering. Du behöver inte vara en teknisk expert, det primära är att du är engagerad i att driva förbättringar baserat på data och kausalitet.  Vi tror på potential och välkomnar även nyutexaminerade ingenjörer med rätt inställning och förmåga att analysera omfattande datamängder och omvandla insikter till handlingsplaner.
Du kommer i rollen komma i kontakt med följande programvara och det är därför meriterande om du har erfarenhet inom dessa områden:
* Datavisualisering (QlikSense)
* Python (Azure ML)
* Data Lakehouse (Azure Data Lake + Dremio + )
* Versionshantering (GitLab)

Eftersom rollen innebär breda samarbeten med kollegor och kontakter både internt och externt ser vi att du som söker behöver ha en god kommunikativ förmåga och gilla att bygga kontaktnät där du får jobba med utveckling tillsammans med andra. I rollen gynnas du också av ett starkt självledarskap både för att få processer i rullning och för att kunna prioritera effektivt. Vi söker dig som med nyfikenhet för den operativa verksamheten och med kreativitet försöker hitta förbättringsmöjligheter och vågar utmana för att driva utveckling framåt.

Ansök nu

Gruppchef med passion för människor och teknik

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Mar 26
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss
Du kommer att leda Grid IT Systems, ett team på 14 personer som utvecklar och förvaltar IT-system i företagets OT-miljö (Operational Technology). Vi på E.ON har den viktiga uppgiften att distribuera el till hushåll och företag i Sverige. I hjärtat av vår verksamhet finns därför en stabil och säker OT-miljö för styrning och övervakning av elnätet, en oerhört viktig del för ett mer hållbart samhälle; med ett stort fokus på säkerhet, tillgänglighet och långsiktighet.

Din roll
Som Gruppchef i den här rollen arbetar du dagligen med att supportera, utveckla och leda människor. Vi är en något större grupp med en blandning av nya kollegor och vana E.ON-iter, samtidigt som vi har en spännande framtid med flera stora projekt framför oss. Du behövs för att säkerställa balans, hållbara prioriteringar och att gruppen har de resurser och det stöd som de behöver i sina roller som tekniska experter. Din roll innebär förändringsledning och vägledning genom trygghet.

Du kommer att vara en del av ledningsgruppen för Operativ IT, där samarbete och kompetensutbyte över avdelningarna är väl etablerat. Hos oss får du jobba inom en samhällsviktig bransch där hållbarhet och långsiktighet är högt på agendan.

Dina erfarenheter
Det här är helt rätt roll för dig som älskar att arbeta med människor och vi söker dig som har arbetat med ledarskap tidigare och är trygg med de kunskaper du besitter inom coachning och förändringsledning. Vi är öppna för bakgrunder inom både energi- och IT-branscher, det viktigaste är att du är nyfiken på teknik och kan sätta dig in i tekniska diskussioner för att på rätt sätt kunna supportera dina medarbetare. Med det sagt behöver du inte vara teknisk expert – det finns det många av i gruppen redan.

Som ledare kännetecknas du av struktur och stabilitet, men du är engagerad i det nya och tycker om att få med dig människor i förändringar. Om du brinner för att möjliggöra andra och att se människor i din omgivning växa och utvecklas så kan det här vara din nästa tjänst!

Hur är det hos oss
Din chef, Hanna Aru, är någon som du kan gå till för vägledning och stöttning. Hon är inkluderande och bra på att lyssna samtidigt som hon är tydlig i sin kommunikation. Nya idéer välkomnar hon med öppna armar och hon ser fram emot att få ny input i ledningsgruppen!


På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 9 april.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Hanna Aru, +46 730 368245

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu