Malmö: Medarbetare till Customer Service och Transport

Hitta ansökningsinfo om jobbet Medarbetare till Customer Service och Transport i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-22 // Varaktighet: Deltid

Skånemejerier rekryterar en ny medarbetare till vår Customer Service-avdelning samt Transport team och söker dig som vill bidra i vårt fortsatta utvecklingsarbete.

Om företaget

Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. Vi har fyra anläggningar i södra Sverige och du kommer att arbeta med Customer serviceteamet som är placerad vid verksamheten i Malmö.

Skånemejerier är ett innovativt mejeri som sedan 2012 ingår i det multinationella mejeriföretaget Group Lactalis. Skånemejeriers, tillsammans med Lactalis, värdegrunder ligger till grund för det arbetssätt och beteende som eftersträvas - ”Ambition och engagemang med enkelhet”.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Customer Service främsta funktion är att verka som kontakt mellan Skånemejerier och våra kunder.

Du blir en del av ett kunnigt team på 10 kollegor och får möjlighet att skapa kontaktytor såväl inom som utanför företaget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att

- · handlägga kundärenden, att ta emot och registrera kunders beställningar samt att svara på frågor kring våra produkter
- · bygga kundrelationer
- · hantera reklamationer
- · hantera så väl interna som kundrelaterade problem


I rollen kommer det även ingå att verka för merförsäljning i samtalen med kund.

Som Transport Koordinator ansvarar du för att optimera, planera och följa upp transporter av mejeriprodukter såväl nationellt som internationellt. Du medverkar också i inköpsprocessen av nya och befintliga logistikflöden. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Dagligen organisera och hantera lager, lagring och transport.

Dagligen vidta åtgärder och lösa problem med leverans och lager.

Delaktig i projekt inom olika logistikområden.

Genomföra logistikanalyser och föreslå förbättringar i den dagliga driften.

Tjänsten är en deltidsanställning och delas mellan avdelningarna. Tjänsten uppgår tillsammans till 65% varav 50% är förlagt hos Customer Service och 15% på Transport. Arbetet är förlagt på dagtid på såväl vardagar som helger.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå och erfarenhet av kundservicearbete/transport/logistik. Du tycker om att arbeta med service, administration samt logistik och strävar efter att ge förstklassig service, är professionell i alla kundkontakter och inger förtroende, även i stressade situationer. Har du erfarenhet av att jobba i M3 eller motsvarande affärssystem så är det en merit liksom erfarenhet inom logistik- eller livsmedelsbranschen. Vi ser gärna att du är student, gärna inom logistik, som kan kombierar dina studier med praktiskt utövande.

Det är viktigt att du behärskar svenska i tal och skrift. Då en del kommunikation sker på engelska är det även ett krav att känner dig bekväm med att uttrycka dig på engelska.

Våra värdeord

Skånemejeriers arbete grundar sig i ledorden engagemang, ambition och enkelhet. Vi strävar efter gemensamma och individuella prestationer som utvecklar både företaget och människor. Vi agerar som entreprenörer, är ansvarstagande och lojala och vi är tillgängliga, prestigelösa, öppna och pragmatiska.

Vad erbjuder företaget dig?
Skånemejerier är en del av Lactalis Group som har produktion i ett femtiotal länder på fyra kontinenter. Det ger våra medarbetare tillgång till en stor bredd av kompetensutveckling och möjligheten att bygga internationella kontaktnätverk. Bredden i vår verksamhet gör också att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter inom allt från produktion till ekonomi och marknadsföring, på både lokal och internationell nivå.

Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecka Bergsjö, Customer Service Manager: Rebecka.Bergsjo@skanemejerier.se eller 040-619 3251Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Cecilia Åberg, HR Business Partner: cecilia.aberg@skanemejerier.se eller 040-6193009.Låter det som en spännande tjänst och du har de erfarenheter vi söker så tveka inte att höra av dig med din ansökan.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Vi ber dig därför att ansöka så snart som möjligt dock senast 2021-12-12.

----------------------------------------------------------------------------------
På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Externa slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi kontinuerligt slumpvisa alkohol- och drogtester.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Växeltelefonist

Nedan visas andra jobb i Malmö som Växeltelefonist.

Kundsupportmedarbetare för omgående start

Läs mer Jun 27
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som kundservicemedarbetare i Malmö. Just nu genomgår vår kund en förändring där de åter igen öppnar upp sitt kontor och söker ytterligare resurser till sitt team. Är du social, organiserad, systemsmart och orädd för utveckling och förändring samt talar och skriver svenska och engelska flytande? Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag med start omgående och löper 3 månader inledningsvis. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare i centrala Malmö.

Att arbeta som Kundsupportmedarbetare

Till rollen på Kundsupport söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och organiserad person som motiveras av möjligheten att få jobba med de bästa i branschen och att få bli en viktig medlem i teamet. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta med service och teknisk support. Det dagliga arbetet kräver att du är strukturerad och lösningsfokuserad i din yrkesroll.

I dina arbetsuppgifter ingår att ge professionell service och support, ta emot inkommande samtal och mejl och administrera och hantera ärenden du ansvarar för.

Du kommer bland annat att hjälpa kunder med installation och samtidigt leverera service i världsklass.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Oscarsson via e-post: ida.oscarsson@manpower.se. Sök tjänsten senast den 2022-06-20.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Ledigt jobb som kundsupportmedarbetare hos ProMeister

Läs mer Jun 3
Ledigt jobb som kundsupportmedarbetare hos ProMeister

Har du erfarenhet av kundsupport över telefon och brinner för att få nöjda kunder? Vill du vara en del av ett spännande och framgångsrikt företag? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker vår uppdragsgivare ProMeister fyra nya medarbetare. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!

Om ProMeister
Vi som arbetar inom ProMeister är en sammansvetsad grupp, utspridd över hela Sverige och Norge med flera års erfarenhet av fordons- och mobilitetsbranschen, marknadens affärs- och bokningssystem, kundservice samt bokning och schemaläggning av bilägare i verkstad.
Som en del av koncernen Mekonomen Group har vi nära dialog med våra verkstadskunder inom koncernen och god insyn på flera marknader. Vi arbetar även med verkstäder utanför våra egna koncept och bidrar till att lyfta branschen som helhet.
Vi arbetar efter våra kärnvärden proaktiv, innovativ och hjälpsam vilket ger oss en riktlinje hur vi agerar mot varandra och andra. Våra kärnvärden hjälper oss att vara på tårna, lyhörda och agila för att erbjuda hjälp och lösningar till våra kunder.

Det här är ett konsultuppdrag med start så fort som möjligt, som sträcker sig sex månader framåt med stor chans till förlängning. Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är dagtid under vardagar. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta på uppdrag hos vår kund Promeister.

Om uppdraget
På detta uppdrag kommer du att vara en del av det team tar emot inkommande samtal från ProMeisters kunder där du på ett serviceinriktat och professionellt sätt lyssnar, guidar och hjälper kunder att lösa problem och svara på frågor gällande ProMeisters affärssystem. Tempot är högt och du behöver vara effektiv, noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har gymnasieexamen och erfarenhet av att arbeta med support och/eller kundtjänst över telefon. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda kunderna. Att du är en lagspelare som inte är rädd att hugga i när det behövs ser vi som självklart. Det är meriterande med ekonomi/bokföringskunskaper och/eller om du har erfarenhet av Business Central 365 då ProMeisters affärssytem bygger på den grunden.

Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta uppdragsbaserat hos ProMeister. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pontus Phexell via e-post: pontus.phexell@manpower.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.
Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Kundsupportmedarbetare för omgående start

Läs mer Jun 13
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som kundservicemedarbetare i Malmö. Just nu genomgår vår kund en förändring där de åter igen öppnar upp sitt kontor och söker ytterligare resurser till sitt team. Är du social, organiserad, systemsmart och orädd för utveckling och förändring samt talar och skriver svenska och engelska flytande? Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag med start omgående och löper 3 månader inledningsvis. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare i centrala Malmö.

Att arbeta som Kundsupportmedarbetare

Till rollen på Kundsupport söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och organiserad person som motiveras av möjligheten att få jobba med de bästa i branschen och att få bli en viktig medlem i teamet. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta med service och teknisk support. Det dagliga arbetet kräver att du är strukturerad och lösningsfokuserad i din yrkesroll.

I dina arbetsuppgifter ingår att ge professionell service och support, ta emot inkommande samtal och mejl och administrera och hantera ärenden du ansvarar för.

Du kommer bland annat att hjälpa kunder med installation och samtidigt leverera service i världsklass.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Oscarsson via e-post: ida.oscarsson@manpower.se. Sök tjänsten senast den 2022-06-20.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Stort antal växeltelefonister till statlig myndighet i Malmö

Läs mer Jun 7
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av kundservice eller växel och söker ett samhällsviktigt sommarjobb hos en av Sveriges myndigheter? Just nu finns det möjlighet till en mycket lärorik och utvecklande tjänst! 

Det här är ett konsultuppdrag som startar i mitten på juni och varar fram till augusti. 
Chans till förlängning efter uppdragets slut. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att besvara frågor från medborgare och vid behov hänvisa vidare.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:
Gymnasieexamen
Flytande svenska samt god engelska
Erfarenhet av kundservice eller växel via telefon.
Svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande, men inte ett krav, om du även har:
Vana att jobba skift
Erfarenhet från arbete på myndighet

Som person är du ansvarstagande och är duktig på att bemöta människor. Du har ett förtroendeingivande och lugnt sätt och bemöter människor vänligt och med respekt. Du har tidigare arbetat i olika IT-system och är van att ta till dig mycket information. Vidare är du stresstålig och har förmågan att bemöta kunder på ett trevligt sätt även i mer ansträngda situationer. Du är lyhörd och lätt att samarbeta med.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Växeltelefonist till Statlig Myndighet i Malmö

Läs mer Maj 13
Just nu söker vi på Manpower nya stjärnor inom service och kundbemötande till jobb inom växeltjänst till statlig myndighet. Här skaffar du dig ovärderlig arbetslivserfarenhet inför framtiden och får möjligheten att arbeta på en trevlig arbetsplats tillsammans med trevliga, ödmjuka och ansvarstagande kollegor! Låter det kul? Det är det! Vänta inte med att skicka in din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som startar i mitten på juni och varar fram till augusti.

Vem är du?

Vi söker dig som är hjälpsam, lyhörd och ansvarsfull. Du är en vänlig person som trivs i arbetet med att ge människor bra service. Vidare tror vi att du är stresstålig och självgående i din yrkesroll samt att du motiveras av att få arbeta med människor.

Du pratar och skriver det Svenska språket obehindrat och du behärskar det engelska språket på en god nivå.

Vi söker dig som:

*har gymnasiekompetens

*har svenskt medborgarskap

*har erfarenhet från arbete på myndighet

*har vana av att arbeta i olika IT-system

*talar och skriver obehindrat på svenska & engelska

Det är meriterande om du

*Du är van att ta till dig mycket information

*har arbetat i skift tidigare

Ort: Malmö (Toftanäs)

Startdatum: 15/6 2022

Arbetstidsförläggning: måndag - fredag tvåskift.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Skånemejerier Försäljning AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Skånemejerier Försäljning AB .

Accountant

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 22
Vill du vara en del av ett positivt välkomnande team i en internationell och föränderlig miljö? Såklart! Här erbjuds du som redovisningsekonom en roll med stort eget ansvar och ett brett socialt nätverk, där du är en del av ett fint ekonomiteam lokalt i Malmö, samt i kontakt med de europeiska ekonomifunktionerna. Hos oss får du ett tydligt ansvarsområde, men samtidigt arbetar alla tätt tillsammans som ett team. Du är efterlängtad!

Detta är rollen för dig som trivs med att arbeta högt och lågt i en mångkulturell organisation där utrymme ges att vara den man är. Här finns förståelse för att man har ett liv även utanför jobbet och du erbjuds balans i livet.

Tjänsten är belägen i nyrenoverade lokaler i Malmö och under samma tak sitter också hela den nordiska SSC-funktionen samt flertalet av Skånemejeriers huvudkontorsfunktioner. Du rapporterar till Sr. Accounting Manager Therése Svensson. En fantastisk ledare, som ger dig utmaningar, frihet under ansvar och som drivs av att se sitt team utvecklas och växa.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

- Ansvarig för månads - och årsbokslut samt årsredovisning för ett eller ett par legala bolag i Sverige eller övriga Norden
- Månads/kvartals och årsvis rapportering i Hyperion till Lactalis Group
- Löpande bokföring, avstämningar, skatt, moms och intrastat
- Se över och vara delaktig i att uppdatera processer kring intern kontroll
- Ansvarig för att lokala lagar och regler efterföljs
- Accounting-avdelningens första kontaktperson internt för dina bolag




Vem söker vi?

Du har minst 3-5 års erfarenhet som redovisningsekonom alternativt redovisningskonsult och tycker det är inspirerande att få lära dig nya saker. Som person är du prestigelös och positiv och din flexibilitet gör att du trivs med förändringar. För att trivas i rollen ser vi att du är ifrågasättande, analytisk och nyfiken. En teamplayer som drivs av att föra arbetet framåt. Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och trivs med ditt jobb inom redovisning. Du bör ha goda kunskaper i engelska i tal samt skrift.



Har vi fångat ditt intresse?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Skånemejerier med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 johanna.andersson@mpya.se eller Per Cato på tel. 0703009729 per.cato@mpya.se

Ansökan sker via www.mpyafinance.se (http://www.mpyafinance.se/)

På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Externa slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi även slumpvisa alkohol- och drogtester.

Ansök nu

Laboratoriechef, Malmö

Kvalitetschef
Läs mer Okt 12
Som en del av Lactalis Group erbjuder Skånemejerier nu möjligheten att arbeta inom världens största mejerikoncern. På Malmö Mejeri har vi 240 anställda och mejeriet är utgångspunkten för all distribution av färskvaror inom Skånemejerier. Vi befinner oss i en spännande tid av transformation och nu letar vi efter vår nya laboratoriechef!

Om tjänsten

Laboratoriet ansvarar för alla mikrobiologiska, kemiska och sensoriska analyser på färdig produkt. Teamet består av en laboratoriekoordinator och tio laboratorietekniker som arbetar tvåskift samt under helgen. I rollen ingår bland annat:

- Ansvar för provtagning och analyser enligt interna och externa krav och riktlinjer
- Att säkerställa arbetet på laboratoriet genom att utveckla och följa upp kalibrering, verifiering och validering av utrustning och arbetsmetoder
- Att säkerställa att varje produkt uppfyller kvalitets- och miljöstandarder
- Arbetsmiljö- och personalansvar




Rollen rapporterar till Quality Plant Manager och laboratoriechefen ingår även i mejeriets ledningsgrupp. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning gärna inom kemi / mikrobiologi / mejeri, och har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom livsmedelsbranschen. Vi ser gärna att du har gedigna kunskaper i mikrobiologi, analysutrustning och kalibrering av laboratorieutrustning erfarenhet av att leda och motivera medarbetare. Du har förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter under press och kan snabbt prioritera om, vid behov. Vidare ser vi gärna att du är noggrann, analytisk och lösningsorienterad.

Då en hel del kommunikation sker på engelska är det viktigt att du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på såväl engelska som svenska obehindrat. Det underlättar även om du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.

Vad erbjuder företaget dig?

Skånemejerier är en del av Lactalis Group som har produktion i ett femtiotal länder på fyra kontinenter. Det ger våra medarbetare tillgång till en stor bredd av kompetensutveckling och möjligheten att bygga internationella kontaktnätverk. Bredden i vår verksamhet gör också att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter inom allt från produktion till ekonomi och marknadsföring, på både lokal och internationell nivå.

Om företaget

Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. Vi har fyra anläggningar i södra Sverige och på vår största anläggning i Malmö tillverkas de flesta av våra färskvaror. Här finns hela kedjan under ett och samma tak, från råvarumottagning till leverans ut till kund.

Hållbarhet är kärnan i Skånemejeriers verksamhet och visionen är att bli Sveriges mest hållbara mejeri.

Våra värdeord

Skånemejeriers arbete grundar sig i ledorden engagemang, ambition och enkelhet. Vi strävar efter gemensamma och individuella prestationer som utvecklar både företaget och människor. Vi agerar som entreprenörer, är ansvarstagande, lojala, tillgängliga, prestigelösa, öppna och pragmatiska.

Information och ansökan
Din skriftliga ansökan, CV samt personligt brev, vill vi ha så snart som möjligt eftersom vi arbetar löpande med urvalet. Sista ansökningsdag är 2021-11-30. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Jönsson, Quality Plant Manager via mail: henrik.jonsson@skanemejerier.se

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Business Partner Therese Gehander Hammarlund, therese.gehander@skanemejerier.se

---------------------------------------------------------------------------------- På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Externa slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi kontinuerligt slumpvisa alkohol- och drogtester.

Ansök nu

Health & Safety Business Partner

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Jun 14
Brinner du för arbetsmiljö och säkerhet?

Ett av de viktigaste områdena för Lactalis koncernen och Skånemejerier är att prioritera våra anställdas Hälsa och Säkerhet. Skånemejerier strävar efter noll olyckor och för att lyckas behöver alla vara delaktiga. Detta gör vi genom att systematiskt driva, implementera och standardisera förhållnings- och arbetssätt. Därför behöver vi utöka vårt team med en Health & Safety Business Partner vars uppdrag är att stötta, kontrollera och driva utvecklingsarbetet inom ramen för arbetsmiljö på Skånemejerier.



Om tjänsten

Du kommer att rapportera till EHS Manager som ingår i den centrala kvalitets, miljö och arbetsmiljö avdelningen på totalt nio personer. Vi har fyra produktionsenheter placerade i Malmö, Kristianstad och Hjo. Du kommer arbeta med samtliga fabriker, vilken innebär resor till dessa.

Skånemejerier är ett lokalt förankrat företag med många internationella kontaktytor.

Ditt huvudsakliga ansvar som Health & Safety Business Partner är att arbeta för och säkerställa att ett systematiskt arbetsmiljöarbete bedrivs så att lagstiftning, koncernpolicy och direktiv för arbetsmiljö följs och ständigt förbättras. Din uppgift är att bevaka, informera, utbilda och upprätta rutiner så att kraven för arbetsmiljö förs in på ett hållbart sätt i verksamheten. Du kommer även att verka som projektledare och kompetensstöd vid exempelvis utredningar, riskanalyser, uppföljningar och projekt som berör arbetsmiljö.

Som Health & Safety Business Partner ansvarar du för att upprätta och rapportera underlag som krävs för rapportering till tillsynsmyndigheter. Det ligger i rollens natur att kontinuerligt hålla sig a jour avseende nya rön och gällande lagstiftning inom området. Du kommer även vara med och genomföra interna och externa revisioner inom arbetsområdet.

Din profil

Vi tror att du är civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom området och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom industri. Du bör vara väl insatt i arbetsmiljölagstiftningen och ISO 45001. Din datorvana är mycket god, framförallt i Office-paketet, och du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Som kompetensexpert och ansvarig för att driva utvecklingsarbete inom ramen för arbetsmiljö bör du besitta förmågan att agera informell ledare. En nyckel till framgång i rollen är att vara en god kommunikatör och att skapa förtroendeingivande relationer. Rollen kräver sinnelag för noggrannhet samt ordning och reda. Nyfikenhet och starkt engagemang krävs för att finna olika sätt att lösa och hantera situationer



Om oss

Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag. Vi erbjuder mejeriprodukter gjorda av vår älskade sydsvenska mjölk, proteinrik kvarg, Sveriges mest köpta juice, ostspecialiteter från såväl Sverige som Europa - och mycket mer. Bland våra varumärken finns Skånemejerier, Bara, MåVäl, Hjordnära, Åsens lantmjölk, Allerum, Bravo, Lindahls, Salakis, Galbani och Président.

Cirka 700 medarbetare bidrar varje dag till vårt arbete med att förse Sverige med näringsrika produkter som är bra för båda människan och miljön. Tillsammans arbetar vi efter ledorden Engagemang och Ambition med Enkelhet. Genom ständiga satsningar inom områdena klimat, djuromsorg, hälsa och relationer blir vi varje dag lite bättre. Vår vision är tydlig - vi ska bli Sveriges mest hållbara mejeri! Sedan 2012 ingår Skånemejerier i den internationella koncernen Lactalis, världens största mejerikoncern. Läs mer om Skånemejerier på www.foretag.skanemejerier.se (http://www.foretag.skanemejerier.se) och om Lactalis på www.lactalis.fr (http://www.lactalis.fr)

Kontaktpersoner:

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Rickard Villell, EHS Manager: rickard.villell@skanemejerier.se

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta: Sofia Kronmann, HR Business Partner: sofia.kronmann@skanemejerier.se?

Ansökan:

Vi jobbar löpande med urvalet för att hitta rätt kandidat så tveka inte att skicka in din ansökan snarast.?

Sista ansökningsdag är 2021-08-01.

På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Externa slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi kontinuerligt slumpvisa alkohol- och drogtester.

Ansök nu

Customer Service Coordinator - extrajobb

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 17
Skånemejeriers Customer Service-team söker dig som önskar ett varierande extrajobb!

Om företaget
Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. Bland varumärkena finns Skånemejerier, Bravo, Allerum, Hjordnära, Åsens och Lindahls. Vi har fyra anläggningar i södra Sverige och tjänsten är placerad i Malmö där vi har vårt Customer Service team.

Sedan 2012 ingår Skånemejerier i franska Groupe Lactalis-koncernen, världens största ostproducent och en av världens största mejerikoncernern.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Customer Service främsta funktion är att vara en kontakt mellan Skånemejerier och våra kunder.

Du blir en del av ett team på 10 kollegor och får möjlighet att skapa kontaktytor såväl inom som utanför företaget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att

- handlägga kundärenden, att ta emot och registrera kunders beställningar samt att svara på frågor kring våra produkter
- bygga kundrelationer
- hantera reklamationer
- hantera så väl interna som kundrelaterade problem


Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med 2-3 schemalagda dagar i veckan, med möjlighet till ytterligare arbete vid behov. Kundserviceavdelningen är bemannad 7 dagar i veckan så återkommande helgarbete ingår.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå. Du tycker om att arbeta med service och administration och strävar efter att ge förstklassig service, är professionell i alla kundkontakter och inger förtroende, även i stressade situationer. Det är viktigt att du behärskar svenska i tal och skrift. Då en del kommunikation sker på engelska är det även en fördel om du även känner dig bekväm med att uttrycka dig på engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservicearbete. Har du dessutom erfarenhet av att jobba i M3 eller motsvarande affärssystem så är det en merit liksom erfarenhet inom logistik- eller livsmedelsbranschen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Då möjligheterna till arbete kan variera vecka från vecka så värderar vi flexibilitet högt.

Våra värdeord
Skånemejeriers arbete grundar sig i ledorden engagemang, ambition och enkelhet. Vi strävar efter gemensamma och individuella prestationer som utvecklar både företaget och människor. Vi agerar som entreprenörer, är ansvarstagande och lojala och vi är tillgängliga, prestigelösa, öppna och pragmatiska.

Vad erbjuder företaget dig?
Skånemejerier är en del av Lactalis Group som har produktion i ett femtiotal länder på fyra kontinenter. Det ger våra medarbetare tillgång till en stor bredd av kompetensutveckling och möjligheten att bygga internationella kontaktnätverk. Bredden i vår verksamhet gör också att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter inom allt från produktion till ekonomi och marknadsföring, på både lokal och internationell nivå.

Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecka Bergsjö, Customer Service Manager: Rebecka.Bergsjo@skanemejerier.se eller 040-619 3251

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Hanna-Beata Christensson, HR Business Partner: Hanna-Beata.Christensson@skanemejerier.se eller 040-6193009

Låter det som en spännande tjänst och du har de erfarenheter vi söker så tveka inte att höra av dig med din ansökan genom att klicka på "Skicka ansökan" (högst upp och längst ned i annonsen).

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Vi ber dig därför att ansöka så snart som möjligt dock senast 5 september 2021.

---------------------------------------------------------------------------------- På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Externa slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi kontinuerligt slumpvisa alkohol- och drogtester.

Ansök nu

Kommunikatör som älskar att skriva (vikariat)

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 12
Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. Vi har fyra anläggningar i södra Sverige och på vår största anläggning i Malmö tillverkas de flesta av våra färskvaror. Här finns hela kedjan under ett och samma tak, från råvarumottagning till leverans ut till kund.

Hållbarhet är kärnan i Skånemejeriers verksamhet och visionen är att bli Sveriges mest hållbara mejeri.

Nu söker vi en kommunikatör/kommunikationschef till vår avdelning Kommunikation & Hållbarhet med placering på vårt huvudkontor i Malmö som ska driva utvecklingen av Skånemejeriers kommunikationsarbete och som också behärskar det operativa arbetet som kommunikatör.

Avdelningen Kommunikation & Hållbarhet på Skånemejerier arbetar för att stärka företagets varumärke. Genom varierande och kreativ kommunikation bjuder vi in fler att följa med på resan mot att bli Sveriges mest hållbara mejeri. Vår kommunikation är mångfacetterad, riktar sig både internt och externt, och inkluderar PR, kriskommunikation och hållbarhetsfrågor. Grundläggande för oss är att bygga relationer med konsumenter, media, myndigheter, branschorganisationer och alla andra målgrupper vi kommer i kontakt med.

Avdelningen leds av kommunikationsdirektör, och består även av hållbarhetschef och kommunikationschef. Det är ett litet team, men för att citera Greta Thunberg: Ingen är för liten för att göra något stort!

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Du arbetar operativt med löpande uppdatering av text såväl som bild i olika kanaler. Det kan också handla om att projekthantera video- och fotoinnehåll, och skapa enkel design för olika innehåll, till exempel PowerPoint, interna meddelanden och LinkedIn.

- Du skriver innehåll, främst inom företagskommunikation hållbarhet, för olika kanaler; hemsida, intranät, nyhetsbrev, policyer, pressmeddelanden, LinkedIn med flera. Du producerar högkvalitativ, målgruppsanpassad och felfri copy inom korta tidsramar. Stor vikt fästs vid skrivförmåga.

- Du säkerställer goda processer och policyer för att möjliggöra snabb och effektiv implementering av intern såväl som extern kommunikation. Du är behjälplig vid kriskommunikation med t ex att skriva Q&A och hantera mediefrågor.

- Du ansvarar för företagets sida på LinkedIn - inklusive budget, strategisk planering, skapande av innehåll, sponsring, mätning.

- Du jobbar aktivt för att utveckla och driva avdelningens arbete i relevanta kanaler. Målet är att förbättra Skånemejeriers image och position för att främja lojalitet med konsumenter, kunder och anställda.

- Du stödjer utvecklingen och implementeringen av en kommunikationsstrategi för företagskommunikation inklusive hållbarhet, mot både externa och interna målgrupper.

- Du driver och/eller stödjer kommunikationskampanjer och evenemang, inklusive strategisk planering och utvärdering av resultat tillsammans med teamet.

Erfarenhet

- Kandidatexamen i kommunikation, journalistik, PR eller ett relaterat område.

- Flerårig erfarenhet som kommunikatör, gärna med fokus på livsmedel och/eller hållbarhet.

- Erfarenhet av digitala kanaler

- CMS-vana, gärna Wordpress men även från andra plattformar

- Erfarenhet av InDesign och Photoshop.

Vem är du?

Du älskar kommunikation i alla former och har mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i skrift och tal. Du är målfokuserad och strukturerad i dina projekt och kommunicerar resultaten och tar initiativ till förbättringar. Du har ett såväl strategiskt som kreativt tankesätt, och är van att arbeta självständigt.

Du har dokumenterad erfarenhet att målfokuserat driva kommunikationskampanjer i olika kanaler, såväl internt som externt.

Det krävs att du trivs i en miljö som kännetecknas av högt tempo, du agerar professionellt och har en förtroendeingivande framtoning. Du kommer att jobba nära kollegor och samarbetspartners vilket kräver att du är kommunikativ, har social kompetens och är enkel att samarbeta med. Eftersom befattningen till viss del innebär internationella kontakter krävs också goda kunskaper i engelska.

Känner du igen dig?

Så bra! Då vill vi lära känna dig. Välkommen in med ditt CV och personligt brev.

Vikariatet är på ett år med start i maj 2021

Våra värdeord
Skånemejeriers arbete grundar sig i ledorden engagemang, ambition och enkelhet. Vi strävar efter gemensamma och individuella prestationer som utvecklar både företaget och människor. Vi agerar som entreprenörer, är ansvarstagande och lojala och vi är tillgängliga, prestigelösa, öppna och pragmatiska.

Vad erbjuder företaget dig?
Skånemejerier är en del av Lactalis Group som har produktion i ett femtiotal länder på fyra kontinenter. Det ger våra medarbetare tillgång till en stor bredd av kompetensutveckling och möjligheten att bygga internationella kontaktnätverk. Bredden i vår verksamhet gör också att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter inom allt från produktion till ekonomi och marknadsföring, på både lokal och internationell nivå.

Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anette Gregow, 040-6193070 eller email anette.gregow@skanemejerier.se

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Business Partner Sofia Kronmann, 040-6193007 eller email sofia.kronmann@skanemejerier.se

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Vi ber dig därför att ansöka så snart som möjligt dock senast 2021-03-26.

----------------------------------------------------------------------------------
På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Externa slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi även slumpvisa alkohol- och drogtester.

Ansök nu