Malmö: Senior IT-tekniker till växande läkemedelsföretag i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior IT-tekniker till växande läkemedelsföretag i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-24 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Mer information om företaget kommer att delges vid intervjutillfälle.

Arbetsuppgifter:

Som IT-tekniker har du ett generellt fokus på att utveckla och underhålla företagets IT-system. Centrala arbetsuppgifter är exempelvis felsökning av klienter och servrar, nätverkskonfiguration samt hantering av brandväggar och serverlösningar. Vidare bistår du även med implementering av system kopplat till produktionsutrustning för läkemedel.

Därtill har du både interna och externa kontaktytor i ditt dagliga arbete, emellertid även med internationella samarbetsaktörer. Därför kommer du till viss del arbeta muntligen och skriftligen med engelska på regelbunden basis.

Mot bakgrund av de krav som ställs på aktörer inom branschen kommer ett stort fokus även ligga på att hålla företagets IT-system uppdaterade och regelrätta. Stora delar av arbetsuppgifternas utförande hanteras vidare i program så som WMware, Microsoft Server, M365, Active Directory, Veeam Backup, Cisco Nätverk, Exchange Online, Canea, Intune och programmering i t.ex. JavaScript.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års erfarenhet från liknande roll
• Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande
• Tidigare erfarenhet från läkemedelsbranschen är meriterande
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med M3 eller Movex är meriterande
• Flytande engelska i tal och skrift

Som person ser vi att du är noggrann och lösningsorienterad med ett stort fokus på att erbjuda god service. Du är även en lugn och metodisk person med en hög stresstålighet när du ställs inför utmanande situationer. Vidare är du väl införstådd med vikten av processer och dokumentation, då branschen ställer höga krav på regelrätt dokumentering. Det faller dig även naturligt att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter i det dagliga arbetet. Avslutningsvis bör du även ha ett brinnande tekniskt intresse.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Malmö som IT-tekniker/Datatekniker.

IT Konsulter till vårt Super Squad på Wise IT

Läs mer Dec 7
Vad har Eternals och Shang-Chi gemensamt? De är en del av Marvels nya superhjältesatsning som vi kommer att följa på bioduken framöver. I likhet med Marvel vill vi på Wise IT nu utöka vårt Super Squad med duktiga IT tekniker. Kanske är det dig vi pratar om? Vill du utveckla dina superkrafter? Känner du som vi, att häftiga uppdrag kombinerat med en individuell utvecklingsplan är en självklarhet i arbetslivet? Ja men läs vidare!

DIN VARDAG
Som IT konsult på Wise IT behöver du vara nyfiken på kundens affär, processer och IT utmaningar eftersom det är där du kommer att spendera den större delen av din tid. Även om dina kollegor på Wise IT kan vara allt ifrån IT arkitekter, DevOpsare, testare eller mjukvarututvecklare så har vi alla en sak gemensamt - vi visar stort engagemang och bryr oss om varandra såväl som vår omgivning!

Som IT tekniker kommer du arbeta högt och lågt tillsammans med andra IT specialister med support och drift i Windows-miljö hos någon av våra kunder. Det kan handla om att felsöka och förvalta befintliga system, lösa lite mer komplexa ärenden eller arbeta med livscykelplanering för en specifik tjänst.

VEM ÄR DU?
Som konsult hos Wise IT tänker vi att du motiveras av spännande uppdrag och intressanta uppdragsgivare. Givetvis brinner du för teknik och människor och trivs med att utmana dig själv och bygga på dina kunskaper.

För att ge dig de bästa förutsättningarna från start ser vi med fördel att du är trygg med:

- Office 365 och Azure
- Kunskap/kännedom om drift och virtualiseringsplattformar i större driftsmiljöer (VMware/(Hyper-V)
- Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll i Windows servermiljö
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Det är inget måste men kanske har du även koll på:

- Microsoft -server
- Microsoft Exchange
- Powershell, VBScript
- Azure Devops (CI/CD)


Att ha en högskoleutbildning är meriterande men inget krav.

Stämmer det inte på dig till 100%? Det gör inget, sök ändå!

PASSAR VI DIG?
På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi garanterar utvecklingsmöjligheter, häftiga uppdrag, certifieringar, ett fritt klimat och en styrande roll där du har möjlighet att skapa din egen framtid.

Som konsult hos oss blir du en del av en gemenskap som bryr sig på riktig och värnar om att du ska ha så bra förutsättningar som möjligt att nå dit du vill. Våra konsultchefer har stenkoll på vilka karriärvägar som finns för dig att ta och hjälper dig vidare mot din nästa utmaning. Kort och gott - vi vill vara din karriärpartner.

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

ANSÖKAN
Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Hanna Levin på hanna.levin@wiseit.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan de sker enbart via den här annonsen.

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/).

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-infrastrukturtekniker till Castra Syd

Läs mer Nov 19
Castra Syd fortsätter att växa och nu söker vi ett flertal IT-infrastrukturtekniker!

Castra är IT-bolaget för dig som söker en arbetsgivare som erbjuder stor frihet, utvecklingsmöjligheter och riktigt schysst kompensation. Hos oss får du både intressanta och långa uppdrag, stor möjlighet att påverka det som betyder mest för dig. Det kan vara arbetstid, arbetsuppgifter, lön, utbildning, delägarskap och mycket mer.

Arbetsuppgifter

I rollen som IT-infrastrukturtekniker kommer du att hjälpa våra kunder med både den dagliga driften och att implementera och designa nya och befintliga lösningar. Som konsult blir du involverad i diskussioner hos våra kunder om hur it-lösningar på bästa sätt kan moderniseras, förbättras och effektiviseras. Du arbetar med att ta fram lösningar som ligger i linje med kundens strategi. Arbetet kommer att utföras både självständigt och i grupp.

Primära arbetsuppgifter i rollen som IT-infrastrukturtekniker är:

- Att ta hand om daglig drift, felsökning, uppdatering samt implementation & design av infrastruktur
- Leda kunden till de bästa lösningarna inom området
- Arbeta i linje med kundens strategi och verksamhet


Erfarenhet

- Minst 2års erfarenhet i rollen som tekniker.
- Erfarenhet av arbete inom Office-365, AD, virtualiseringsplattformar, cloud, backup, lagring, klienthantering, routing, switching och trådlöst nätverk.


Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta agilt.
- Powershell
- Brandväggar


Varför ska du välja oss?

Vi erbjuder en arbetsplats där du har frihet att själv styra över din tid, ersättning och utveckling utefter dina prioriteringar i livet. På Castra finns inga begränsningar vad gäller kompetens- eller karriärutveckling. Vi erbjuder dig valmöjligheter och intressanta uppdrag, så att du kan jobba med det du tycker är roligast, på det sätt som passar dig. På Castra har du som medarbetare stora möjligheter att påverka bolaget och genomföra dina idéer genom bl.a. delägarskap, advisory board och projektgrupper.

Om Castra

Castra är ett medarbetarägt & entreprenörsdrivet konsultföretag inom IT, Systemutveckling, Agile-Management och IT-infrastruktur. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.

Här tror vi på frihet, möjligheter och gemenskap. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina prioriteringar i livet. Att våra medarbetare har stora möjligheter att påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.

Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® tre år i rad är ett bevis på att våra höga mål kring företagskultur och våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.

Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping och Jönköping. Castra har idag ett antal ramavtal inom offentlig sektor. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/).

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta john.lindroth@castra.se

Ansök nu

Känner du dig spontan? Skicka in din ansökan nu!

Läs mer Okt 12
Hittar du inte rollen du söker efter? Då har du kommit rätt! Här kan du skicka in en spontanansökan. Hos oss går det undan och redan imorgon kan det vara dig vi letar efter!

Vill du veta mer om oss?

Beroende på vilket område du brinner för och vill utvecklas inom finns många möjligheter hos oss AddPro. Du behöver inte kunna allt från dag ett, utan det viktigaste är att du har samma driv som oss. Oavsett om du är löneadministratören som effektiviserar månadsprocesserna, webbutvecklaren som skapar intranät för kunden eller Azure-arkitekten som bygger IT-infrastruktur så finns rollen hos oss. Vi vill hjälpa våra kunder på deras digitala resa och framför allt vill vi hjälpa varandra att komma framåt!

Vill du utvecklas tillsammans med oss? Fortsätt scrolla ner för att bekanta dig med några av våra kompetensområden och tekniker vi jobbar med.

Operations, Service & Support

- Service Desk Analyst
- Operations Analyst (Drifttekniker)


Consulting & Delivery

- Network engineer
- Microsoft 365
- Microsoft Defender
- Microsoft Azure
- Cloud Architect
- Modern Workplace
- Project Management
- Management Consulting
- Development & integration


Commercial & Sales

- Account Manager
- Service Delivery Manager


People, Marketing & Finance

- People & Recruitment
- Marketing
- Financial administration


Vill du bli AddProit? Då är det bara att skicka in din ansökan. Allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några korta (vi lovar) frågor. Kanske är det dig vi söker nästa gång?

Har du frågor kring någon av våra roller eller bara allmänt om AddPro? Kontakta oss gärna på (mailto:rekrytering@addpro.se).

The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2020! :D

Ansök nu

Senior Project Manager - sökes till Iver i Syd

Läs mer Okt 6
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "Beside you", "Behind you" och "Before you". Vi kallar det för "The Iver Way". I Syd stärker vi upp vårt team och letar nu efter en Project Manager. Är du vår nya kollega? Läs gärna nedan där en av våra Project Managers ger sin bild av rollen.

Rollen som Senior Project Manager

Första kundmötet! Idag träffade jag en spännande kund och vi diskuterade deras IT-infrastruktur och de utmaningar de står inför. Fokus är digitalisering och hur kund ska möta de nya kraven som ställs. Vi diskuterade vad som skulle kunna förändras genom att använda infrastruktur i molnet i kombination med andra tjänster. Vi kom fram till att alla applikationer inte lämpar sig för en placering i molnet medan andra hade fungerat utmärkt där.

Nu är vi snart halvvägs! För några veckor sedan migrerade vi kundens mest verksamhetskritiska system och det gick riktigt bra. När vi utvärderade arbetet kom vi fram till att det var kommunikationen och förberedelserna som gjorde skillnaden. Trots att vi stötte på några oväntade händelser lyckades vi reda ut dem eftersom alla (arkitekter, systemägare, IT-ansvariga och tjänsteägare) varit delaktiga i förberedelserna och genomförandet. Nu återstår några mindre utmaningar för att få ihop helheten. Idag samlas teamet kring en whiteboard för att rita på en lösning och hur vi når dit tillsammans med kunden.

Det känns alltid gott att avsluta ett lyckat projekt! Idag firar vi tillsammans med kunden med en god känsla i magen. Projektet har haft sina med och motgångar men vi har tagit oss igenom dem. Det är en väldigt speciell känsla att avsluta ett projekt man arbetat intensivt med en tid. Teamet har gjort ett grymt bra arbete och det viktigaste av allt är att kund är nöjd!

Iver - Where technology meets business

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.

Din bakgrund och profil



Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet i IT/Infrastruktur. För lyckas som Senior Project Manager har du goda metodkunskaper inom projektledning och minst 5-10 års erfarenhet av rollen. Vidare ser vi gärna att du har certifieringar inom projektledning som stärker din kompetens.

Varmt Välkommen med din ansökan Theresia Holm, Head of Professional Services, önskar dig varmt välkommen till ett positivt team med specialister inom IT-arkitektur, design och rådgivning.

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2021-11-07. Urval och intervjuer sker löpande.

Placeringsort: Region Syd. (Malmo?, Landskrona, Helsingborg, Karlskrona)

Ansök nu

Office Onsite Tekniker

Läs mer Sep 28
Vi söker nu en Office Onsite/Workplace Engineer till Malmö.

Du kommer att arbeta som tekniker på arbetsplatsen. För att trivas med arbetet så behöver du ha erfarenhet av nedan:

- Workplace teknologier - Active Directory, O365 product suite, SCCM, Applikationhantering, VDI, Windows 10
- Windows och Azure Active Directory samt Group Policy Design & Architecture
- Applikationspaketering och distribution, Lifecycle management, Imaging och Deployment
- End Point Protection, Advanced Threat Protection
- Microsoft teknologier (Intune Autopilot, SCCM, Microsoft Defender)
- Provision the required administrator roles in on-prem and Azure AD
- Performance monitoring and alerting for cloud workload instances
- Automation leveraging Azure CLI, Azure Automation, Power Automate, PowerShell, VBS, to automate and simplify tasks
- Enterprise Mobility Suite


Som person är du pedagogiskt, öppen och social. Du har lätt att ta egna initiativ och arbetar såväl självständigt som tillsammans med ditt team. Du är lösningsfokuserad och tänker utanför boxen för att hitta lösningar på problemen.

Du har goda kunskaper i svenska, vilket är arbetsspråk på kontoret. Du talar även obehindrat engelska, då även detta förekommer i arbetet.

Arbetsplatsen ligger i centrala Malmö, nära centralstationen så det är utmärkta möjligheter för pendling.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV, som du skickar på både engelska och svenska.

Start ASAP

Tillsvidare

Språk: Svenska och engleska

Placering: Centrala Malmö

CV behövs på engelska

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bravura Sverige AB .

Maskinförare / Förare till Kranpunkten

Lastmaskinförare
Läs mer Nov 25
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att vår kund har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Kranpunkten AB är specialister inom lyftmaskiner till bygg och industri, med uthyrningsverksamhet etablerad i hela Skandinavien. I deras maskinpark har de cirka 3700 maskiner som från och med 2020 helt ska ställas om till förnybar och fossilfritt drivmedel. Kranpunkten är sedan flera år tillbaka certifierande enligt miljö-, kvalitets- och arbetsmiljöstandard. Företaget ser sina medarbetare som sin viktigaste resurs och erbjuder karriärmässiga utvecklingsmöjligheter och kompetensförsörjning.

Kranpunkten AB är ett expansivt företag som är i behov av tre nya maskinförare och som präglas av en familjär, trygg och prestigelös arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter:

I rollen som maskinförare består dina arbetsuppgifter främst av att köra teleskoplastare och hantera allt material till projektet. Det kan även förekomma att du kör maskiner som hjullastare eller truck. Du har en viktig roll som maskinförare då du arbetar med att lasta och lossa betydelsefullt gods och material, såsom lysrör eller röntgenapparater. Du vårdar och gör mindre underhåll på maskiner och anläggning.

Du arbetar tillsammans med andra maskinförare och rapporterar dagligen till projektledaren. Vidare har du mycket kontakt med externa leverantörer och kunder, vilket gör dig till en viktig ambassadör för Kranpunkten!

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av motsvarade arbete
• Förarbevis för Hjullastare
• Truckkort A-B
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Förarbevis för Teleskoplastare (meriterande)

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Samtidigt tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du gillar att ha tempo i ditt arbete och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta dina kollegor, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du är mån om Kranpunkten som organisation och kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till företagets framgång.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Maskinförare, Maskin, Förare, Teleskoplastare, Hjullastare, Truck, Projekt, Ambassadör, Material, Skåne, Malmö, Heltid, Rekrytering

Ansök nu

Säljare / Kundansvarig säljare / Account manager

Account manager
Läs mer Nov 29
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget.

Om företaget:

Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare har du ansvar för företagets befintliga kunder. Arbetsuppgifterna inkluderar kundbesök, offertarbete, proaktiv bearbetning och uppföljning. Du har ansvar för att identifiera möjligheter och behov hos kunden med syfte att utveckla affärerna försäljningen och samarbetet. Du arbetar proaktivt och skapar mervärde för kunderna genom att bygga och bevara god kundkontakt. Dina kunddialoger präglas av förtroendeingivande och långsiktiga relationer. Försäljningscyklarna är olika långa vilket ställer krav på förståelsen för kundens verksamhet och din egen uthållighet. Därtill förekommer det resande i tjänsten då kunderna är placerade i Södra Sverige.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års erfarenhet av B2B försäljning
• B-körkort
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer vilket grundas i ditt intresse för försäljning och att göra affärer. Vidare tar du stort eget ansvar för ditt arbete och du räds inte att ta egna initiativ för att komma framåt. Du är ambitiös och har en entreprenörsanda som speglas i din vilja att nå framgång och goda resultat. Som person är du resultatfokuserad och uppskattar att arbeta i en vinstorienterad framåtlutad kultur med högt tempo och stark lagkänsla där du är delaktig i företagets utveckling. Vidare har du en god social förmåga, är duktig på att bygga långsiktiga relationer och skapa förtroende hos dina kunder och kollegor. Slutligen tror vi att du är en person som värdesätter långsiktigt engagemang till företaget och identifierar dig med verksamheten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljare, account manager, kundansvarig, kundansvarig säljare, kundansvar, kundrelation, B2B, sälj, kundkontakt, heltid

Ansök nu

Konstruktör / CAD-konstruktör

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Nov 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att NP Innovation har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och NP Innovation en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

NP Innovation är specialiserade på filtreringslösningar och vattenrening för användning inom fiskodling, industri samt kommun. NP Innovation arbetar med hela kedjan för sina produkter, allt från produktutveckling, kontakt med återförsäljare till service och eftermarknad. Kundkretsen finns över hela världen och företaget befinner sig i en stark expansionsfas. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Arbetsuppgifter:

I rollen som konstruktör arbetar du mestadels i CAD och skapar kundanpassade lösningar utifrån kundens önskemål. Utefter kundens order ansvarar du för att ta fram tillverkningsunderlag ur modeller och ritningar. Därefter är din uppgift att ta fram kundanpassade vattenreningsfilter. Du samarbetar nära med konstruktionschefen, leverantörer och kunder och tar fram enklare 3D-modeller och ritningar till produktionen. Du har således flera olika kontaktytor, både internt på företaget såväl externt.

Tillsammans med dina kollegor blir du en del av en härlig gemenskap. Här får du möjligheten att vara med och påverka företagets framtid, som en viktig pusselbit i en spännande tillväxtresa.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Högskole- eller civilingenjör inom relevant område, alternativt yrkeshögskoleutbildning som CAD-konstruktör
• Grundläggande kunskaper i CAD
• Kunskaper i affärssystem (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser att du är en engagerad lagspelare som är van vid att ta eget ansvar. Samarbete och kommunikation är två ledord för den här tjänsten och viktiga aspekter för att kunna lyckas i rollen. Du är teknisk intresserad och besitter ett praktiskt tankesätt. Du trivs i en roll där det sker snabba förändringar och att du hela tiden måste prioritera ditt arbete för varje situation. Du är en person som har bra ordning och reda och gärna har koll på detaljer. Du uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ och utveckla. Slutligen tror vi att ditt arbetssätt präglas av kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Konstruktör, CAD, konstruktion, ingenjör, ritning, produktutveckling, vattenrening, filter, vattenreningsfilter, 3D, innovation, heltid, Malmö

Ansök nu

IT- kemist / Systemspecialist för Labdatasystem (LIMS)

Systemförvaltare
Läs mer Dec 1
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Software Point.

Om företaget:

Software Point är en ledande leverantör av Laboratory Information Management System (LIMS) i Nordeuropa. Bolaget har levererat innovativa LIMS- och biobanklösningar till mer än 500 stora och små laboratorier till de flesta branscher inom den offentliga och privata sektorn, bland annat hälso- och sjukvård, läkemedel, bioteknik, energi, miljö, mat, skog, förpackning, stål och kemisk industri. Servicen omfattar hela applikationens livslängd, inklusive leverans, support, utbildning och rådgivning.

Bolaget har fem kontor i Norden och tillhör det globala bolaget LabVantage Group. Som anställd på Software Point garanteras du omväxlande arbetsuppgifter och många spännande möten med människor och du erbjuds stora möjligheter att påverka ditt eget arbete.

Arbetsuppgifter:

Som systemspecialist på Software Point arbetar du mot företagets kunder. Du har löpande kontakt med kunderna för att förstå deras arbetssätt och processer och fånga upp behov av utveckling, funktionalitet och nya lösningar i deras biobanks LIMS. Detta förmedlar du vidare till Software Points utvecklare och tillsammans arbetar ni för att ge största möjliga mervärde till kundernas verksamhet. Kundprojekten innebär bland annat projektledning, verksamhetsanalys, funktions- och designspecifikationer, systemkonfigurering och utbildning, och du tar ett stort ansvar för att driva kunddialogen framåt. Målsättningen är att Software Points system ska vara ryggraden i biobanker, som både nationellt och internationellt samarbetar för att bidra till ännu bättre vård och behandling i framtiden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• God förståelse för operativ labbverksamhet genom arbetslivserfarenhet och/eller eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av att arbeta med labdatasystem inom laboratorier (LIMS)
• Grundläggande teknisk förståelse och stort intresse för systemlösningar
• Kunskaper i Java, webbaserade system, databaser och systemintegrationer är meriterande
• Goda kunskaper i engelska och svenska eller ett skandinaviskt språk , då språken talas internt och externt med kunder

Som person är du lösningsorienterad, relationsskapande och självgående. Du trivs i en roll där du får ta stort ansvar och driva dina arbetsuppgifter framåt, ta initiativ och etablera god kontakt med kunder. Du är engagerad och mån om att förstå kundens verksamhet och behov, och har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika personer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Du tillhör teamet och kontoret i Lund, med viss flexibilitet för hemarbete
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: systemspecialist, LIMS, biobank, labdatasystem, biobankning, systemintegration, Software Point, Lund

Ansök nu

Inköpskoordinator / Administratör / Logistikkoordinator

Inköpare
Läs mer Nov 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att NP Innovation har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och NP Innovation en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

NP Innovation är specialiserade på filtreringslösningar och vattenrening för användning inom fiskodling, industri samt kommun. NP Innovation arbetar med hela kedjan för sina produkter, allt från produktutveckling, kontakt med återförsäljare till service och eftermarknad. Kundkretsen finns över hela världen och företaget befinner sig i en stark expansionsfas. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Arbetsuppgifter:

I rollen som koordinator ges du möjlighet till en central och varierande roll med en administrativ och koordinerande funktion. Dina arbetsuppgifter innebär inköp av produktionsmaterial, övervaka led- och leveranstider för att upprätthålla produktionens kontinuitet. Vidare kommer du att utföra mestadels av ditt arbete i affärssystemet Pyramid där du bland annat håller koll på artiklar, lagersaldon, priser och lagerplatser med därtill hörande uppgifter. I rollen har du ett nära samarbete med leverantörer och kollegor. I takt med att du kommer in i rollen ges du möjlighet till att utveckla och påverka din del i rollen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Goda kunskaper i affärssystem
• Erfarenhet av inköp, administration eller koordinerande roll (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi tror att du som söker är en lösningsfokuserad och flexibel person. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera en varierande arbetsdag utan att det påverkar kvaliteten i ditt arbete. Därtill har du en förmåga att handla och agera snabbt då du drivs av att få saker gjorda. Eftersom att rollen har många kontaktytor är du kommunikativ och serviceminded med god samarbetsförmåga.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Inköp, koordinator, logistik, inköpskoordinator, logistikoordinator, leverantörer, leverantörskontakt, administration, administrera, Pyramid, lager, heltid, Malmö

Ansök nu

Servicedesk specialist / First line support

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 24
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Menigo har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Menigo en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Menigo Foodservice AB är en helhetsleverantör och levererar varor åt företag som arbetar professionellt både inom dryck och mat. För att optimera sina leveranser erbjuder företaget rådgivning gällande val av produkter, menyplanering och de bidrar även med sin breda kunskap kring råvaror. Menigo har över 15 000 kunder i Sverige och kontor på flera platser i landet. Nu söker Menigo en 1st line support till sitt härliga team i Malmö!

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicedesk specialist ansvarar du för att ge first line support till alla inom Menigos verksamheter. Du tar emot och hanterar IT-incidenter. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du ärenden som kommer in. Vidare innefattar dina arbetsuppgifter ärendehantering och att administrera behörigheter. Du ges även möjligt till att utveckla arbetsprocesser tillsammans med dina kollegor. Inom Menigo pågår en digital moderniseringsresa och du kommer vara en viktig del i att vidareutveckla servicedeskfunktionen inom Menigo.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med utbildning inom IT
• Erfarenhet av first line support, IT-servicedesk
• Kunskap om felsökning i IT-infrastruktur, Microsoftmiljö och/eller applikationsmiljöer
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du serviceinriktad och trivs med att ha många kontaktytor, varpå du har en god kommunikativ förmåga. Du har ett intresse för att hjälpa andra och har ett tillmötesgående tillvägagångssätt. Vidare sätter du alltid kunder och kollegor i fokus och motiveras av att agera problemlösande. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. I rollen förväntas du ta ansvar och driva ditt arbete framåt. Slutligen tror vi att ditt driv och energi bidrar till utvecklandet av Menigos arbetssätt.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö/Arlöv
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, support, servicedesk, IT-support, first line, felsökning, IT, heltid, Malmö

Ansök nu