Malmö: Servicedesk specialist / First line support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicedesk specialist / First line support i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-24 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Menigo har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Menigo en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Menigo Foodservice AB är en helhetsleverantör och levererar varor åt företag som arbetar professionellt både inom dryck och mat. För att optimera sina leveranser erbjuder företaget rådgivning gällande val av produkter, menyplanering och de bidrar även med sin breda kunskap kring råvaror. Menigo har över 15 000 kunder i Sverige och kontor på flera platser i landet. Nu söker Menigo en 1st line support till sitt härliga team i Malmö!

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicedesk specialist ansvarar du för att ge first line support till alla inom Menigos verksamheter. Du tar emot och hanterar IT-incidenter. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du ärenden som kommer in. Vidare innefattar dina arbetsuppgifter ärendehantering och att administrera behörigheter. Du ges även möjligt till att utveckla arbetsprocesser tillsammans med dina kollegor. Inom Menigo pågår en digital moderniseringsresa och du kommer vara en viktig del i att vidareutveckla servicedeskfunktionen inom Menigo.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med utbildning inom IT
• Erfarenhet av first line support, IT-servicedesk
• Kunskap om felsökning i IT-infrastruktur, Microsoftmiljö och/eller applikationsmiljöer
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du serviceinriktad och trivs med att ha många kontaktytor, varpå du har en god kommunikativ förmåga. Du har ett intresse för att hjälpa andra och har ett tillmötesgående tillvägagångssätt. Vidare sätter du alltid kunder och kollegor i fokus och motiveras av att agera problemlösande. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. I rollen förväntas du ta ansvar och driva ditt arbete framåt. Slutligen tror vi att ditt driv och energi bidrar till utvecklandet av Menigos arbetssätt.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö/Arlöv
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, support, servicedesk, IT-support, first line, felsökning, IT, heltid, Malmö

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Malmö som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Junior Service Desk Agent

Läs mer Dec 6
Mero söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till sitt kontor i Malmö. Här får du med IT-intresse chansen att utvecklas att ta steget in i branschen och samtidigt arbeta på ett globalt företag. Är du en positiv och flexibel person som gillar att hjälpa människor?

Ta chansen, sök tjänsten redan idag då urvalet kommer ske löpande!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Service Desk Agent sitter du inhouse och hjälper företagets externa kunder och deras anställda med olika IT-ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera ärenden via mail och telefon
- Registrera och administrera ärenden i ärendesystemet
- Administrera IT-miljöer, exempelvis användarkonton, behörigheter och utskriftköer
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
- Ge stöd och service mot användare gällande hård- och mjukvara
- Hantering av beställningar

Du får en introduktion in i arbetet för att du på bästa möjliga vis få en så bra och trygg start som möjligt.

Din profil


Vi söker dig som har en positiv inställning och gillar att hjälpa människor. Du är en serviceinriktad person som gillar att arbeta i team. Du har inga problem med att prata och kommunicera med människor från olika avdelningar, både på plats och via telefon. Du har ett intresse för IT och vill ta steget in i branschen för att utvecklas vidare då det finns många steg att ta inom företaget och bransch.

Krav

- IT-intresse
- Datorvana
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Tidigare arbetserfarenhet inom IT-support eller liknande
- Tidigare erfarenhet av ärrendesystem, exempelvis ServiceNow, Sm9 eller Easit BPS
- Goda kunskaper om kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet




Om företaget

Vår kund har som mål att vara kundens förstahandsval gällande affärsförnyelse och det ledande mjukvaru- och tjänsteföretaget i Norden. Företaget finns i flertalet länder runt om i världen. Idag hjälper företaget flera stora och små kunder, både myndigheter och företag, med bland annat teknisk support för att förenkla kunden och deras anställdas vardag så mycket som möjligt.

Villkor

Omfatting: Heltid (måndag-fredag, dagtid)
Anställningsform: Konsultuppdrag kvartalsvis via Mero, anställning kvartalsvis med förlänging
Lön: Timlön
Start: Omgående

OBS! Vår kund arbetar mot myndighet och region, därför är det krav på att du har ett prickfritt belastningsregister. Vi ser gärna att du beställer detta i samband med att du söker tjänsten, följ länken (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/) för att göra detta. När du får hem brevet från Polisen, håll det oöppnat.

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum!

Ansök nu

IT-konsult, se hit!

Läs mer Dec 6
Är det något du gillar så är det teknik! Du gillar känslan av att hjälpa människor, att få känna hur de uppskattar att någon som verkligen kan sin sak gör det begripligt för dem. Kanske är du till och med nyexaminerad inom IT och vill ha in din fot i branschen - här är din möjlighet!

Du är också intresserad av att vara med och konfigurera nya nätverk, nya system och även såklart att ge god service. Du tycker om att kommunicera med människor och inser vikten av återkoppling.

I grunden har du ett teknikintresse som inbegriper både nätverk och olika applikationer. Chans till fast anställning hos kunden.

Kunskaper du besitter
- Allmän kompetens inom IT

- Windows 10

- Microsoft Office



Meriterande kunskaper
- Microsoft Office 365

- Wifi (konfigurering, felsökning)

- Brandvägg (konfigurering, felsökning)

Information om oss
Human IT är ett snabbväxande och spännande bolag med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi är idag cirka 140 medarbetare. Läs gärna mer på www.humanit.se (http://www.humanit.se/)


Vi arbetar med Great Place To Work för att bli Sveriges bästa arbetsgivare

Ansök nu

IT-älskande supporttekniker söker

Läs mer Dec 3
Är du en initiativtagande och problemlösande IT-support med en bra lagkänsla som? Då är det dig vi letar efter.

Vi söker dig som vill arbeta i ett litet team med nära samarbete men med stor flexibilitet. Du bör ha erfarenhet som IT-support sen tidigare och bör ha lätt för att arbeta i olika system och nya uppgifter.

Arbetsuppgifterna innefattar ärendehantering och support via mail och telefon för företagets interna funktion.

Som person är du kommunikativ och logiskt lagd med stor IT-kompetens. Vi tror att du har ett genuint intresse för IT så kanske sitter du även framför datorn på din fritid. Det är även meriterande om du har certifiering inom ITIL men inget krav.

Start omgående och uppdraget löper på till slutet av mars, med chans till förlängning.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT Specialist

Läs mer Dec 2
Vi söker nu dig som jobbat som IT-support tidigare och har ett stort intresse av problemlösning och IT. Du har några års erfarenhet från att ha jobbat med nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll och Windows server med mera innan. Du kanske till och med har en utbildning inom IT och nätverksteknik.

Du kommer att arbeta i ett nördigt team med ett genuint IT-intresse. För att passa där bör rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga, flexibilitet samt ha möjlighet att arbeta dygnets alla timmar då obekväma arbetstider förekommer.

Det krävs att du har en god kompetens i AD, Exchange, Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux, Databaser () och O365.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Flytande svenska samt engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Stämmer detta in på dig? Skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Servicetekniker - MALMÖ

Läs mer Nov 24
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Malmö!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.
- aktivering och konfigurering av bredbandstjänster hos hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag.
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara.


Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare,datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare, genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till ett IT-hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet. Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig allt du behöver veta.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bravura Sverige AB .

Maskinförare / Förare till Kranpunkten

Lastmaskinförare
Läs mer Nov 25
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att vår kund har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Kranpunkten AB är specialister inom lyftmaskiner till bygg och industri, med uthyrningsverksamhet etablerad i hela Skandinavien. I deras maskinpark har de cirka 3700 maskiner som från och med 2020 helt ska ställas om till förnybar och fossilfritt drivmedel. Kranpunkten är sedan flera år tillbaka certifierande enligt miljö-, kvalitets- och arbetsmiljöstandard. Företaget ser sina medarbetare som sin viktigaste resurs och erbjuder karriärmässiga utvecklingsmöjligheter och kompetensförsörjning.

Kranpunkten AB är ett expansivt företag som är i behov av tre nya maskinförare och som präglas av en familjär, trygg och prestigelös arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter:

I rollen som maskinförare består dina arbetsuppgifter främst av att köra teleskoplastare och hantera allt material till projektet. Det kan även förekomma att du kör maskiner som hjullastare eller truck. Du har en viktig roll som maskinförare då du arbetar med att lasta och lossa betydelsefullt gods och material, såsom lysrör eller röntgenapparater. Du vårdar och gör mindre underhåll på maskiner och anläggning.

Du arbetar tillsammans med andra maskinförare och rapporterar dagligen till projektledaren. Vidare har du mycket kontakt med externa leverantörer och kunder, vilket gör dig till en viktig ambassadör för Kranpunkten!

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av motsvarade arbete
• Förarbevis för Hjullastare
• Truckkort A-B
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Förarbevis för Teleskoplastare (meriterande)

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Samtidigt tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du gillar att ha tempo i ditt arbete och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta dina kollegor, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du är mån om Kranpunkten som organisation och kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till företagets framgång.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Maskinförare, Maskin, Förare, Teleskoplastare, Hjullastare, Truck, Projekt, Ambassadör, Material, Skåne, Malmö, Heltid, Rekrytering

Ansök nu

Säljare / Kundansvarig säljare / Account manager

Account manager
Läs mer Nov 29
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget.

Om företaget:

Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare har du ansvar för företagets befintliga kunder. Arbetsuppgifterna inkluderar kundbesök, offertarbete, proaktiv bearbetning och uppföljning. Du har ansvar för att identifiera möjligheter och behov hos kunden med syfte att utveckla affärerna försäljningen och samarbetet. Du arbetar proaktivt och skapar mervärde för kunderna genom att bygga och bevara god kundkontakt. Dina kunddialoger präglas av förtroendeingivande och långsiktiga relationer. Försäljningscyklarna är olika långa vilket ställer krav på förståelsen för kundens verksamhet och din egen uthållighet. Därtill förekommer det resande i tjänsten då kunderna är placerade i Södra Sverige.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års erfarenhet av B2B försäljning
• B-körkort
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer vilket grundas i ditt intresse för försäljning och att göra affärer. Vidare tar du stort eget ansvar för ditt arbete och du räds inte att ta egna initiativ för att komma framåt. Du är ambitiös och har en entreprenörsanda som speglas i din vilja att nå framgång och goda resultat. Som person är du resultatfokuserad och uppskattar att arbeta i en vinstorienterad framåtlutad kultur med högt tempo och stark lagkänsla där du är delaktig i företagets utveckling. Vidare har du en god social förmåga, är duktig på att bygga långsiktiga relationer och skapa förtroende hos dina kunder och kollegor. Slutligen tror vi att du är en person som värdesätter långsiktigt engagemang till företaget och identifierar dig med verksamheten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljare, account manager, kundansvarig, kundansvarig säljare, kundansvar, kundrelation, B2B, sälj, kundkontakt, heltid

Ansök nu

Konstruktör / CAD-konstruktör

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Nov 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att NP Innovation har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och NP Innovation en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

NP Innovation är specialiserade på filtreringslösningar och vattenrening för användning inom fiskodling, industri samt kommun. NP Innovation arbetar med hela kedjan för sina produkter, allt från produktutveckling, kontakt med återförsäljare till service och eftermarknad. Kundkretsen finns över hela världen och företaget befinner sig i en stark expansionsfas. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Arbetsuppgifter:

I rollen som konstruktör arbetar du mestadels i CAD och skapar kundanpassade lösningar utifrån kundens önskemål. Utefter kundens order ansvarar du för att ta fram tillverkningsunderlag ur modeller och ritningar. Därefter är din uppgift att ta fram kundanpassade vattenreningsfilter. Du samarbetar nära med konstruktionschefen, leverantörer och kunder och tar fram enklare 3D-modeller och ritningar till produktionen. Du har således flera olika kontaktytor, både internt på företaget såväl externt.

Tillsammans med dina kollegor blir du en del av en härlig gemenskap. Här får du möjligheten att vara med och påverka företagets framtid, som en viktig pusselbit i en spännande tillväxtresa.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Högskole- eller civilingenjör inom relevant område, alternativt yrkeshögskoleutbildning som CAD-konstruktör
• Grundläggande kunskaper i CAD
• Kunskaper i affärssystem (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser att du är en engagerad lagspelare som är van vid att ta eget ansvar. Samarbete och kommunikation är två ledord för den här tjänsten och viktiga aspekter för att kunna lyckas i rollen. Du är teknisk intresserad och besitter ett praktiskt tankesätt. Du trivs i en roll där det sker snabba förändringar och att du hela tiden måste prioritera ditt arbete för varje situation. Du är en person som har bra ordning och reda och gärna har koll på detaljer. Du uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ och utveckla. Slutligen tror vi att ditt arbetssätt präglas av kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Konstruktör, CAD, konstruktion, ingenjör, ritning, produktutveckling, vattenrening, filter, vattenreningsfilter, 3D, innovation, heltid, Malmö

Ansök nu

IT- kemist / Systemspecialist för Labdatasystem (LIMS)

Systemförvaltare
Läs mer Dec 1
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Software Point.

Om företaget:

Software Point är en ledande leverantör av Laboratory Information Management System (LIMS) i Nordeuropa. Bolaget har levererat innovativa LIMS- och biobanklösningar till mer än 500 stora och små laboratorier till de flesta branscher inom den offentliga och privata sektorn, bland annat hälso- och sjukvård, läkemedel, bioteknik, energi, miljö, mat, skog, förpackning, stål och kemisk industri. Servicen omfattar hela applikationens livslängd, inklusive leverans, support, utbildning och rådgivning.

Bolaget har fem kontor i Norden och tillhör det globala bolaget LabVantage Group. Som anställd på Software Point garanteras du omväxlande arbetsuppgifter och många spännande möten med människor och du erbjuds stora möjligheter att påverka ditt eget arbete.

Arbetsuppgifter:

Som systemspecialist på Software Point arbetar du mot företagets kunder. Du har löpande kontakt med kunderna för att förstå deras arbetssätt och processer och fånga upp behov av utveckling, funktionalitet och nya lösningar i deras biobanks LIMS. Detta förmedlar du vidare till Software Points utvecklare och tillsammans arbetar ni för att ge största möjliga mervärde till kundernas verksamhet. Kundprojekten innebär bland annat projektledning, verksamhetsanalys, funktions- och designspecifikationer, systemkonfigurering och utbildning, och du tar ett stort ansvar för att driva kunddialogen framåt. Målsättningen är att Software Points system ska vara ryggraden i biobanker, som både nationellt och internationellt samarbetar för att bidra till ännu bättre vård och behandling i framtiden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• God förståelse för operativ labbverksamhet genom arbetslivserfarenhet och/eller eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av att arbeta med labdatasystem inom laboratorier (LIMS)
• Grundläggande teknisk förståelse och stort intresse för systemlösningar
• Kunskaper i Java, webbaserade system, databaser och systemintegrationer är meriterande
• Goda kunskaper i engelska och svenska eller ett skandinaviskt språk , då språken talas internt och externt med kunder

Som person är du lösningsorienterad, relationsskapande och självgående. Du trivs i en roll där du får ta stort ansvar och driva dina arbetsuppgifter framåt, ta initiativ och etablera god kontakt med kunder. Du är engagerad och mån om att förstå kundens verksamhet och behov, och har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika personer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Du tillhör teamet och kontoret i Lund, med viss flexibilitet för hemarbete
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: systemspecialist, LIMS, biobank, labdatasystem, biobankning, systemintegration, Software Point, Lund

Ansök nu

Inköpskoordinator / Administratör / Logistikkoordinator

Inköpare
Läs mer Nov 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att NP Innovation har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och NP Innovation en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

NP Innovation är specialiserade på filtreringslösningar och vattenrening för användning inom fiskodling, industri samt kommun. NP Innovation arbetar med hela kedjan för sina produkter, allt från produktutveckling, kontakt med återförsäljare till service och eftermarknad. Kundkretsen finns över hela världen och företaget befinner sig i en stark expansionsfas. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Arbetsuppgifter:

I rollen som koordinator ges du möjlighet till en central och varierande roll med en administrativ och koordinerande funktion. Dina arbetsuppgifter innebär inköp av produktionsmaterial, övervaka led- och leveranstider för att upprätthålla produktionens kontinuitet. Vidare kommer du att utföra mestadels av ditt arbete i affärssystemet Pyramid där du bland annat håller koll på artiklar, lagersaldon, priser och lagerplatser med därtill hörande uppgifter. I rollen har du ett nära samarbete med leverantörer och kollegor. I takt med att du kommer in i rollen ges du möjlighet till att utveckla och påverka din del i rollen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Goda kunskaper i affärssystem
• Erfarenhet av inköp, administration eller koordinerande roll (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi tror att du som söker är en lösningsfokuserad och flexibel person. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera en varierande arbetsdag utan att det påverkar kvaliteten i ditt arbete. Därtill har du en förmåga att handla och agera snabbt då du drivs av att få saker gjorda. Eftersom att rollen har många kontaktytor är du kommunikativ och serviceminded med god samarbetsförmåga.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Inköp, koordinator, logistik, inköpskoordinator, logistikoordinator, leverantörer, leverantörskontakt, administration, administrera, Pyramid, lager, heltid, Malmö

Ansök nu