Malmö: Account Manager to Celemi in Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager to Celemi in Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-24 // Varaktighet: Heltid

Are you passionate about customers and sales and are looking for your next challenge?

Celemi is on an exciting journey of growth and digitalization and are looking for a communicative and results oriented Account Manager to join their global sales team and help fuel their clients´ success.

OUR OFFER TO YOU

At Celemi, we design competitive, engaging learning solutions that help our clients move to higher levels of performance. Our business simulations are designed to increase business acumen and organizational alignment. As Account Manager at Celemi you will become part of an international and dynamic team, working alongside talented and experienced colleagues, with great opportunities for professional development. 

THIS IS WHAT YOU WILL DO

We trust that you are as passionate about consultative sales as we are! As Account Manager you will increase revenue streams within our portfolio through existing customers, but also identify and prospect new clients. You will follow up on incoming leads by identifying and clarifying their needs. Based on this information you will negotiate and propose the best possible solution for the customer. You will interact and coordinate, on a global basis, with the rest of the sales-team and staff members in other departments working on the same account. Conducting and facilitating training seminars based on our business simulations is an important part of this role.

THE JOB IN BRIEF

You will work as a part of the Sales & Marketing team at our HQ in central Malmö, Sweden, and report to the Sales Director.

You must be willing and able to travel internationally.

WHO ARE YOU?

The ideal candidate has a few years of experience working in international sales. You should have a proven track record within sales and in forecasting your sales performance. You have a relevant academic education and you have probably worked with consultative sales in a B2B environment. You should have experience of working in CRM systems, preferably Salesforce.com.

Celemi is a global company with 90% exports. It is imperative that you can communicate fluently in English, both orally and in writing. It is an advantage (but not a requirement) if you can communicate in Swedish. Fluency in additional languages, preferably German, is a big plus.

We are looking for someone who is self-motivated and results oriented. You are passionate about customers and sales, and are well-adept at building and maintaining long-term relationships. It is also important that you are structured, a strong communicator, and a team-player. We have an open-minded atmosphere at Celemi and we will shape the role to leverage your strengths, and to find your place in the sales team. You are expected to take full responsibility for your tasks, to help your team members when needed, and to drive initiatives within your area of responsibility.

INTERESTED?
We work with TNG in this recruitment process. They are recruitment specialists in unbiased and competence based recruitment, which creates diversity and innovation in teams and contribute to a sustainable employment market. If you are interested in this position, apply right now! The selection process is ongoing and the position can be filled before the last apply-date. If you have any questions, please contact the recruiter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Account manager

Nedan visas andra jobb i Malmö som Account manager.

Erfaren B2B-säljare till marknadsledande mjukvarubolag

Läs mer Dec 7
Har du några års erfarenhet av komplex B2B försäljning och drivs av långsiktiga relationer? Hos oss på Barkfors har du nu möjligheten att få vara med och ta vår nyförsäljning till nya höjder.

Vi är marknadsledande och erbjuder en modern transportplaneringslösning för företag inom transport- och logistikbranschen. Vi arbetar med den senaste tekniken och våra kunder får genom vår kärnprodukt, mjukvaruprogrammet T5, ett förbättrat stöd, ökad kontroll och effektivare administration av sin kärnverksamhet.

Idag är Barkfors över 20 anställda som tillsammans jobbar för att utveckla och erbjuda marknaden ett ledande system och starka kundrelationer.

Om rollen

I rollen kommer du att vara ansvarig för nyförsäljningen hos oss och vara drivande i att proaktivt bearbeta marknaden utifrån Barkfors erbjudande. Våra kunder representerar bland annat åkerier, lastbilscentraler, internationell trafik, miljö/renhållning och specialtransporter. Våra största kunder omsätter upp till 2 miljarder och hanterar tiotusentals bokningar per dag.

Vi är ett växande bolag med en bred och stor kundbas kombinerat med ett ökat antal nya kunder. Du kommer att ha ett helhetsansvar för säljprocessen, från prospektering till att stänga dina affärer. Det är viktigt att du drivs av att jobba långsiktigt med dina potentiella kunder. Som stöd i kunddialogen och säljprocessen så arbetar du i ett erfaret team med våra implementationsprojektledare och produktexperter som alltid finns nära till hands.

Våra kunder finns över hela Sverige och när du är varm i kläderna kommer rollen därmed innebära en del resande. Du bör därför vara en person som trivs med kombinationen av kontorsjobb och att vara på resande fot.

Om dig

För att trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål och försäljningsbudget - du gillar helt enkelt att göra affärer.

I din portfölj är det viktigt att du har med dig följande:

- Erfarenhet av komplex B2B-försäljning, med fördel inom mjukvara
- Förmåga att driva försäljning på ledningsnivå
- Kunskap från transport- eller logistikbranschen
- Intresse/kunskap/förståelse kring företagens verksamhet och processer
- Erfarenhet av Change management
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, svenska och engelska
- B-körkort


Utöver detta så är det viktigt att du är trygg i att skapa relationer och att lyssna in och förstå kundens behov, samtidigt som du är lyhörd för idéer till nya affärsmöjligheter.

Låter det intressant - kontakta oss

Låter det här som en roll och ett team som du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, Tech Talent Acquisition Specialist.

En del av Progrits

Barkfors är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.

Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Erfaren B2B-säljare till marknadsledande mjukvarubolag

Läs mer Dec 2
Har du några års erfarenhet av komplex B2B försäljning och drivs av långsiktiga relationer? Hos oss på Barkfors har du nu möjligheten att få vara med och ta vår nyförsäljning till nya höjder.

Vi är marknadsledande och erbjuder en modern transportplaneringslösning för företag inom transport- och logistikbranschen. Vi arbetar med den senaste tekniken och våra kunder får genom vår kärnprodukt, mjukvaruprogrammet T5, ett förbättrat stöd, ökad kontroll och effektivare administration av sin kärnverksamhet.

Idag är Barkfors över 20 anställda som tillsammans jobbar för att utveckla och erbjuda marknaden ett ledande system och starka kundrelationer.

Om rollen

I rollen kommer du att vara ansvarig för nyförsäljningen hos oss och vara drivande i att proaktivt bearbeta marknaden utifrån Barkfors erbjudande. Våra kunder representerar bland annat åkerier, lastbilscentraler, internationell trafik, miljö/renhållning och specialtransporter. Våra största kunder omsätter upp till 2 miljarder och hanterar tiotusentals bokningar per dag.

Vi är ett växande bolag med en bred och stor kundbas kombinerat med ett ökat antal nya kunder. Du kommer att ha ett helhetsansvar för säljprocessen, från prospektering till att stänga dina affärer. Det är viktigt att du drivs av att jobba långsiktigt med dina potentiella kunder. Som stöd i kunddialogen och säljprocessen så arbetar du i ett erfaret team med våra implementationsprojektledare och produktexperter som alltid finns nära till hands.

Våra kunder finns över hela Sverige och när du är varm i kläderna kommer rollen därmed innebära en del resande. Du bör därför vara en person som trivs med kombinationen av kontorsjobb och att vara på resande fot.

Om dig

För att trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål och försäljningsbudget - du gillar helt enkelt att göra affärer.

I din portfölj är det viktigt att du har med dig följande:

- Erfarenhet av komplex B2B-försäljning, med fördel inom mjukvara
- Förmåga att driva försäljning på ledningsnivå
- Kunskap från transport- eller logistikbranschen
- Intresse/kunskap/förståelse kring företagens verksamhet och processer
- Erfarenhet av Change management
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, svenska och engelska
- B-körkort


Utöver detta så är det viktigt att du är trygg i att skapa relationer och att lyssna in och förstå kundens behov, samtidigt som du är lyhörd för idéer till nya affärsmöjligheter.

Låter det intressant - kontakta oss

Låter det här som en roll och ett team som du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, Tech Talent Acquisition Specialist.

En del av Progrits

Barkfors är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.

Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Energisk Sales Executive søges til OneLab Malmø!

Läs mer Nov 25
OneLab, som är en del av Axel Johnsongruppen och Novax, är ett bolag inom healthtech och befinner sig mitt i en spännande tillväxtresa. Vår plan är att inom ett år kraftigt öka omsättningen och därmed också växa med antalet medarbetare. Vi rekryterar därför Sales Executive till vårt grymma säljteam!

Så älskar du att stänga affärer, vara en del av ett vinnande team och arbeta med ett högt ROI på individuell insats och samtidigt hjälpa andra människor att må bättre?! Om ja: Skicka in din ansökan nu!

OM TJÄNSTEN

I och med bolagets fokus på tillväxt behöver vårt etablerade säljteam fler kollegor och vi söker därför dig som har ett eget driv och ett stort intresse av att ansvara för nykunds-försäljningen. Eftersom vi får fler och fler kunder i Danmark söker vi därför dig som behärskar det danska språket och har erfarenhet av B2B-arbete i Danmark!

Våra Sales Executive är nyckelspelare för bolagets tillväxt!

VI ERBJUDER DIG

- Att bli en del av ett grymt passionerat säljteam samt få flera engagerade kollegor inom olika delar av ett snabbt växande bolag.
- Att vara med och bygga upp vårt kontor i Malmö.


ARBETSUPPGIFTER/ANSVARSOMRÅDEN

inkluderade men inte begränsade till)

- Du kommer ha ett stort affärsmässigt ansvar från prospektering, initiering av kontakt, behovsanalys, till förhandling och signering av avtal.

- Du ansvarar för att ha övergripande förståelse för att professionellt driva dialogen med kund framåt.

- Du kommer att boka möte med beslutsfattare såsom HR, VD och CFO för att erbjuda lösningar till företag som vill mäta sin medarbetarhälsa för att skapa hälsosamma och attraktiva arbetsplatser.

- Till din hjälp att vinna affärer kommer du att ha experter inom bolaget, både inom ditt team och bland våra sjuksköterskor som kan bidra med klinisk expertis.

- Som Sales Executive rapporterar du direkt till vår chef i Malmö

VI SÖKER DIG SOM

- Kommunicerar obehindrat skriftligt och muntligt på danska och engelska
- Ett passionerat intresse av att stänga affären med nöjd kund.
- Arbetat minst 1 år med B2B.
- Arbetat med hela säljprocessen; från nykundsbearbetning till långsiktiga kundrelationer.
- Erfarenhet av att prospektera och identifiera potentiella affärer samt driva försäljningen mot företagets nya kunder.
- Gedigen kunskap från tjänsteförsäljning eller komplexa SaaS-lösningar.


SOM PERSON

- Har du ett stort driv och brinner du för att bygga relationer, förtroende och göra affärer.
- Känner du stort ägandeskap och ser till att avsluta uppgifter du påbörjar.
- Kan du i ett högt tempo arbeta organiserat och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
- Är en lagspelare med ett positivt lösningsfokus.


OM OSS

OneLabs vision är att hjälpa människor till bättre hälsa!

Vi vet att hälsa och lönsamhet hör ihop och därför skapade vi en modern digi-fysisk företagshälsovård. Genom att samla in, analysera och på ett pedagogiskt sätt visualisera komplex data om hälsa skapar vi därmed en värdefull grund för ett proaktivt och effektivt hälsoarbete hos våra kunder. Vår ambition är att förbättra medarbetarnas hälsa och samtidigt hjälpa våra kunder att öka sin lönsamhet. Vi gör detta genom att erbjuda smarta digifysiska hälsoundersökningar som identifierar ohälsa och i kombination med analys av hälsodata samt uppföljningar av OneLabs läkare och sjuksköterskor hjälper vi våra kunder att sätta in rätt vård i rätt tid.

OneLab består av ett härligt team som värdesätter glädje i vardagen och känner stolthet över sina produkter och möjligheten att göra gott i kombination med att skapa tillväxt. Team OneLab arbetar mot tydliga mål och milstolpar i en platt organisation där nyfikenhet och högt i tak uppmuntras. OneLab grundades 2014 och är idag ett av de ledande företagen inom preventiv företagshälsovård. OneLab finns i Sverige och i andra europeiska länder. Idag består Team OneLab av ca 35 medarbetare.



ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående

Plats: Centralt i Malmö

Omfattning: Heltid

Ansökan: Skicka in CV och personligt brev

Ersättning: Lön enligt överenskommelse.

Låter detta som ett uppdrag för dig?

- Om ja; Klicka på knappen "Skicka Ansökan". Urval sker löpande och vi ser gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.

Ansök nu

Regional Key Account Manager Logistic Systems Jungheinrich

Läs mer Nov 24
Vill du jobba i ett internationellt tillväxtföretag med hållbarhetstänk och spjutspetsteknologi?

Jungheinrich har tagit stora marknadsandelar i Sverige och Danmark tack vare sin ambitiösa försäljningsavdelning, höga servicenivå och fokus på att erbjuda kunden framtidens logistiklösningar. Håkan som är säljare idag går vidare till en specialistroll inom automation och därför söker vi nu en Regional Key Account Manager

Rollen

Som Regional Key Account Manager Logistic Systems på Jungheinrich får du ett övergripande kund-, och budgetansvar och arbetar genom de sex distriktsäljarna med att erbjuda och ta fram logistiklösningar. Fokus är smalgångstruckar, plocktruckar, ställage, lagerautomater samt övriga tjänster som finns i Logistic Systems produktportfölj i Sverige. Dina kunder är ledningen på lagerhållande och/producerande verksamheter i Sverige och du arbetar i team med din kollega Richard som har samma roll.

Du skapar ett nära samarbete med de sex distriktsäljarna och genomför sambesök med fokus på södra och västra Sverige. Leads som kommer från distriktsäljarna och marknad ansvarar du för att följa upp. Till din hjälp finns bred intern stöttning för att du ska lyckas i rollen. Du har ett gemensamt budgetansvar med hela teamet på Logistic Systems och ni arbetar mot gemensamma mål. Hälften av din tid sker tillsammans med våra kunder för att förstå deras behov och föreslå helhetslösningar, resterande tid går till offertförberedelse och samarbete internt, - vi arbetar i AutoCad och SAP där vi levandegör förslagen till kund. Vi beräknar cirka 2 resdagar per vecka. Du rapporterar till Director Logistics Systems,Henrik Svensson, och utgår från huvudkontoret i Malmö eller filialkontoret i Göteborg.

I arbetsuppgifterna ingår:

Proaktivt bearbeta potentiella kunder i samarbete med distriktssäljarna via fysiska och digitala möten
Hantera inkommande förfrågningar och leads
Genomföra behovsanalys och erbjuda bästa möjliga logistiklösning för kunden
Samverka internt med övriga säljavdelningen, administrativ backup och servicechefer.
Medverka på mässor, event och säljaktiviteter

Vi erbjuder

Som en av oss kommer du att arbeta med kunniga kollegor där laget går före jaget, vi ställer upp för varandra och hjälps åt att få nöjda kunder. Du kommer att utvecklas både professionellt och personligen i en internationell, snabbväxande bransch och dynamisk miljö och i takt med att företaget och marknaden utvecklas. Det finns en fast lön, bonus och bilförmån kopplat till denna tjänst. Vi erbjuder dig en grundlig introduktion till företaget, våra produkter och tjänster. Här är vi: https://www.jungheinrich.se/om... (https://www.jungheinrich.se/om-oss/kontakta-oss/ta-ditt-lager-till-nya-hoejder--631250)

Vem är du?

Du trivs med ett rörligt arbete med stort eget ansvar och vill gärna tillhöra ett team där man brinner för lager, flöden, tekniska logistiklösningar och arbetar mot målen tillsammans. Du har lätt för att skapa kontakter och få förtroende och gillar kombinationen teknik och försäljning. Vi tror att du har minst några års erfarenhet av framgångsrik, teknisk försäljning eller projektledning, gärna med eget budgetansvar. Du har också en relevant akademisk utbildning och kommunicerar obehindrat i tal och skrift på engelska och svenska.

Ansök

Ansök gärna snarast via länken, dock senast den 11 december 2021. Vi behandlar självklart dina underlag konfidentiellt. Om du har frågor ber vi dig att ringa eller maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson, charlotte@insikta.se, 070-6021911

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 170 medarbetare, varav 80 i Malmö och 10 i Göteborg samt en omsättning på +500 miljoner kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar

Ansök nu

Account Manager / teknisk säljare Logistic Systems Jungheinrich

Läs mer Nov 19
Vill du jobba i ett internationellt tillväxtföretag med hållbarhetstänk och spjutspetsteknologi?

Jungheinrich har tagit stora marknadsandelar i Sverige och Danmark tack vare sin ambitiösa försäljningsavdelning, höga servicenivå och fokus på att erbjuda kunden framtidens logistiklösningar. Håkan som är säljare idag går vidare till en specialistroll inom automation och därför söker vi nu en teknisk säljare.

Rollen

Som Account Manager/teknisk säljare får du ett övergripande kund-, och budgetansvar för försäljningen av logistiklösningar, dvs smalgångstruckar och plocktruckar, ställage, lagerautomater samt övriga tjänster som finns i Logistic Systems produktportfölj i Sverige. Dina kunder är lagerhållande och/producerande verksamheter i Sverige och du arbetar nära Richard som har samma roll.

Du skapar ett nära samarbete med de sex distriktsäljarna och genomför sambesök med fokus på södra och västra Sverige. Leads som kommer från distriktsäljarna och marknad ansvarar du för att följa upp. Till din hjälp finns bred intern stöttning för att du ska lyckas i rollen. Du har ett gemensamt budgetansvar med hela teamet på Logistic Systems och ni arbetar mot gemensamma mål. Hälften av din tid sker tillsammans med våra kunder för att förstå deras behov och föreslå helhetslösningar, resterande tid går till offertförberedelse och samarbete internt, - vi arbetar i AutoCad och SAP där vi levandegör förslagen till kund. Vi beräknar cirka 2 resdagar per vecka. Du rapporterar till Director Logistics Systems,Henrik Svensson, och utgår från huvudkontoret i Malmö eller filialkontoret i Göteborg.

I arbetsuppgifterna ingår:

Proaktivt bearbeta potentiella kunder i samarbete med distriktssäljarna via fysiska och digitala möten
Hantera inkommande förfrågningar och leads
Genomföra behovsanalys och erbjuda bästa möjliga logistiklösning för kunden
Samverka internt med övriga säljavdelningen, administrativ backup och servicechefer.
Medverka på mässor, event och säljaktiviteter

Vi erbjuder

Som en av oss kommer du att arbeta med kunniga kollegor där laget går före jaget, vi ställer upp för varandra och hjälps åt att få nöjda kunder. Du kommer att utvecklas både professionellt och personligen i en internationell, snabbväxande bransch och dynamisk miljö och i takt med att företaget och marknaden utvecklas. Det finns en fast lön, bonus och bilförmån kopplat till denna tjänst. Vi erbjuder dig en grundlig introduktion till företaget, våra produkter och tjänster. Här är vi: https://www.jungheinrich.se/om... (https://www.jungheinrich.se/om-oss/kontakta-oss/ta-ditt-lager-till-nya-hoejder--631250)

Vem är du?

Du trivs med ett rörligt arbete med stort eget ansvar och vill gärna tillhöra ett team där man brinner för lager, flöden, tekniska logistiklösningar och arbetar mot målen tillsammans. Du har lätt för att skapa kontakter och få förtroende och gillar kombinationen teknik och försäljning. Vi tror att du har minst några års erfarenhet av framgångsrik, teknisk försäljning, med eget budgetansvar. Du har också en relevant akademisk utbildning och kommunicerar obehindrat i tal och skrift på engelska och svenska.

Ansök

Ansök gärna snarast via länken, dock senast den 11 december 2021. Vi behandlar självklart dina underlag konfidentiellt. Om du har frågor ber vi dig att ringa eller maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson, charlotte@insikta.se, 070-6021911

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 170 medarbetare, varav 80 i Malmö och 10 i Göteborg samt en omsättning på +500 miljoner kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Tng Group AB .

Jobb inom kundtjänst till Optibelt i Malmö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 2
Vi söker en serviceinriktad medarbetare inom kundtjänst till Optibelt i Malmö. Bli del av ett tekniskt och internationellt bolag!

Har du erfarenhet av kundservice via telefon och vill jobba på ett globalt bolag? Optibelt Skandinaviska AB i Malmö söker nu en medarbetare till sin skandinaviska kundtjänst. Du blir del av ett samarbetsinriktat team som alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Trivs du i en självständig roll inom kundtjänst där du har en nära relation till dina kunder och uppskattar internt samarbete är detta rollen för dig. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som kundtjänstmedarbetare på Optibelt Skandinaviska AB i Malmö får du jobba i en liten arbetsgrupp med mycket teamkänsla. Här ges du möjlighet att arbeta med erfarna och stöttande kollegor. Samtidigt som du har ett tydligt eget ansvarsområde, kunderna på den svenska marknaden. Våra kunder finns inom en bredd av branscher så som automotive, tillverkande industri och gruvnäringen.

Du blir del av ett stabilt internationellt bolag med sitt huvudkontor i Tyskland. Vi samarbetar dagligen med våra tyska kollegor. Optibelt tillverkar och säljer produkter inom remtransmission exempelvis kilremmar och kuggremmar. Vi jobbar med produkter av hög kvalitet och befinner oss i framkant inom vår bransch. Självklart får du en gedigen introduktionsutbildning kring företaget, produkterna och branschen.

Vi är ett bolag som är måna om våra anställda. Vi erbjuder därför generösa personalförmåner bland annat friskvårdsbidrag, hälsokontroller, kollektivavtal, privat sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Kunderservice via mejl och telefon
• Orderhantering
• Orderrelaterad administration i affärssystemet (SAP)
• Ett tydligt ansvar för service och relation till Optibelts svenska kunder
• Jobba i team med Optibelts utesäljare för att kunna ge bästa service till kunderna

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vi är 10 personer på Optibelt Skandinaviska varav 3 som arbetar inom kundtjänst i Malmö. Din närmaste chef är Office Manager.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice via telefon och gillar att ha nära kontakt med dina kunder. Du kommer att arbeta främst med kunder inom Sverige, men har också internationella kontakter. Därför är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav för tjänsten. Har du därtill kunskaper i tyska är det meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet och en god vana att arbeta i system.

Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med variation i uppgifter och du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete. Då rollen innefattar många interna och externa kontakter söker vi dig med en förmåga att skapa goda relationer till andra. Du tar ansvar för att leverera inom ditt område och hjälper gärna andra vid behov. Genom ditt serviceinriktade och lösningsorienterade sätt strävar du alltid efter nöjda kunder. 

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

HR-generalister till TNG:s nätverk i Skåne

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Nov 23
Nu utökar vi TNG:s nätverk i Skåne och söker dig som är HR-generalist. Ansök redan idag!

Nu söker vi dig som har tidigare erfarenhet inom HR och som är intresserad av att ta dig an konsultuppdrag hos våra kunder i Malmö. Vi letar efter dig som tidigare har jobbat som HR-generalist och som är nyfiken på att prova på nya utmaningar.Som HR-generalist hanterar du bland annat frågor som rör arbetsrätt och rekrytering. Du sköter även kontakten med företagshälsa och agerar stöd åt chefer. Här får du möjligheten att prova på nya uppdrag hos intressanta kunder. Vem vet, kanske hamnar du på en arbetsplats som du inte hade sökt dig till i vanliga fall?Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG-konsulter.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Dina framtida arbetsuppgifter
I din roll som HR-generalist får du jobba brett inom HR. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• Vara ett stöd till chefer i HR-frågor.
• Hantera kontakten med företagshälsan.
• Skriva platsannonser, boka intervjuer, hantera referenstagning samt säkerställa återkoppling till kandidater.
• Stötta cheferna i det dagliga arbetet.
• Utveckla processer inom området.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Rollen innebär också
Det här en intresseanmälan för kommande uppdrag i Skåne. Vi letar efter kandidater som är tillgängliga och redo att ta sig an konsultuppdrag hos någon av våra kunder. För våra konsultuppdrag finns det ofta goda chanser till förlängning efter uppdragets slut. Alternativt finns chansen att du blir rekryterad av den kund du är ute på uppdrag hos.

Fördelarna med att vara konsult är många! Inte bara får du vara ute hos intressanta företag och prova på många olika arbetsuppgifter. Du får också bredda ditt nätverk och skapa många nya kontakter som du kan dra nytta av under hela din framtida karriär.

VEM ÄR DU?

Vem är du?
För att trivas som konsult och HR-generalist ser vi gärna att du har en relevant utbildning och några års erfarenhet inom HR-området. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och tar ansvar för att uppnå resultat.
Som person agerar du på eget initiativ och får saker att hända. Du har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt, och du uppmuntrar och stödjer andra när det uppstår problem. Vidare är du kommunikativ och samarbetar effektivt med andra. Du är ambitiös och utvecklar dig kontinuerligt i din yrkesroll.
Du har god IT-vana samt talar och skriver både svenska och engelska flytande.

INTRESSERAD?
Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Därför söker du jobbet anonymt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev. Med en kort text i vårt enkla ansökningsformulär kan du istället motivera ditt intresse för tjänsten och besvara relevanta frågor om din kompetens.I steg 2 och 3 kommer vi be dig att göra ett par kompetenstester och sen en digital intervju med intervjuroboten Tengai. Tengai är den första AI-roboten i sitt slag och en svensk uppfinning framtagen särskilt för fördomsfri rekrytering. Under anställningsintervjun ställer Tengai samma kompetensbaserade frågor till alla sökande samtidigt som hon nickar och ler, följer dina rörelser, skapar dialog och lyssnar uppmärksamt på dina svar. Allt utan att lägga någon värdering vid utseende, ålder, kön, bakgrund, dialekt eller etnicitet. Istället ger hon en opartiskt och rättvis bedömning av din kompetens i förhållande till den lediga tjänsten. Så att din rekryterare sen kan träffa dig på rätt grunder. Men allt det här berättar vi mer om när det är dags för din intervju!Så snart du skickat in din ansökan kan du följa den steg för steg via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Varmt välkommen, vi hörs snart igen!

Ansök nu

Teknisk säljare sydvästra Sverige till RAWLPLUG

Key account manager
Läs mer Nov 18
Vill du bearbeta och vårda relationer till kunder och fortsätta bygga vidare RAWLPLUGs starka varumärke inom infästning & verktyg?

Vi på Rawl Scandinavia söker en distriktsansvarig säljare till södra och västra Götaland. Du kan därmed vara bosatt i Malmö, Helsingborg, Varberg så väl som Göteborg. RAWLPLUG tillverkar infästning och tillbehör som borr och verktyg av hög kvalitet under slogan ”When Strong Grip Matters”. Vi finns idag etablerade på en rad stora kedjor med många butiker och etablerar oss nu på ännu fler. Vi söker nu dig som vill fortsätta bearbeta marknaden i södra och västra Götaland där vi idag har en etablering, men behöver bibehålla och utöka våra kundrelationer. Vill du bli del av ett glatt och affärsinriktat team där du själv styr över dina arbetsveckor och majoriteten av tiden får träffa kunder? Kom och bli en del av vårt gäng!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi är ett internationellt företag med närvaro i flera andra länder. Vårt huvudkontor finns i Polen där även vår produktion finns i våra egna fabriker. Tack vare att vår produktion ligger i Polen kan vi säkra korta ledtider till våra kunder, minska vår miljöpåverkan genom kortare transporter och ha en säkrare leveranskedja. Hos oss är din röst som teknisk säljare viktig och du får chans att vara med och påverka företagets utveckling genom dina idéer och tankar. Som teknisk säljare arbetar du med frihet under ansvar och lägger själv upp dina arbetsveckor. Vi erbjuder bland annat fast lön, tjänstepension och tjänstebil.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Ansvar för distriktet södra och västra Götaland
• Planerar, prioriterar och genomför säljdrivande insatser för att utveckla ditt distrikt.
• Demonstrerar våra produkter och säkerställer våra produkters synlighet hos våra återförsäljare.
• Initierar och genomför lokala marknadsföringsaktiviteter, såsom utbildningsseminarium.
• Slutkundsbesök tillsammans med våra återförsäljare, primärt mot hantverkare och byggföretag.
• Medverkar vid mässor, events och roadshows
• Utvecklar affären med befintliga återförsäljare samtidigt som du arbetar för att hitta nya kunder.
• Administration i form av registrering av kundaktiviteter, skapa offerter och uppföljning av försäljningsstatistik.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I Sverige har vi kontor i havsnära Västervik där vi gärna ses för gemensamma konferenser och kundevents. Där finns även vårt lager. I Sverige är vi idag 5 anställda. Då du kommer arbeta i distriktet södra och västra Götaland ser vi gärna att du är bosatt inom detta distrikt. Vi uppskattar antalet övernattningar per år till ca 50.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med en kunskap inom infästning, verktyg och/eller maskiner. Har du erfarenhet av att sälja produkter inom infästning/verktyg/maskiner är det en fördel, men inget krav. Då du kommer att verka på den nationella marknaden behöver du kunskaper i svenska och då vi är en del av ett internationellt bolag behöver du även ha goda kunskaper i engelska. Du har goda kunskaper i Office-paketet och har B-körkort.

Som person har du en positiv attityd med en god förmåga att etablera kontakt och bygga relation till andra. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att skapa förtroende. Affärer och resultat är något som driver dig i ditt arbete. Du trivs i en självständig roll och har förmågan att skapa en struktur för att optimera dina arbetsveckor. Du gillar att vara en del av ett team och samarbetar bra med andra.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Projektledare till Nordion Energi i Malmö

Projektledare, reklam
Läs mer Nov 15
Projektledare inom energiinfrastruktur till Nordion Energi i Malmö

Vill du ha en betydelsefull roll i Nordion Energis fortsatta utveckling av infrastruktur för energigas? Med högt i tak och fokus på vidareutveckling ges du nu möjligheten att i rollen som Projektledare driva tekniskt komplicerade projekt för ett mer hållbart samhälle. Varmt välkommen med din ansökan.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Samhället befinner sig i förändring där klimatfrågan står i centrum. Nordion Energi är en ny koncern som är specialiserad på energiinfrastruktur. Hos oss erbjuds du en plats på ett företag i tillväxt och med höga ambitioner. Vi bygger en energikoncern med hållbara lösningar för framtidens energiförsörjning. Nu behöver vi dig - ytterligare en viktig medarbetare för att ta oss vidare i vår utveckling!

Du kommer att ingå i enheten Project Management som ansvarar för tekniska projekt på Nordions anläggningar.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Leda projektering, konstruktion och utförande av om- och tillbyggnader av Nordions anläggningar med stöd av specialister.
• Ta fram budget, tidplan och mål för tilldelade projekt och aktiviteter samt upprätta beslutsunderlag.
• Ansvara för att budget, tidplan och andra mål uppfylls i tilldelade projekt.
• Avropa nödvändiga resurser från övriga funktioner inom Nordion samt externt.
• Följa, utarbeta och kontinuerligt förbättra för verksamheten erforderliga anvisningar, instruktioner och rapporter.
• Delta vid kontakter med berörda myndigheter och ackrediterade kontrollorgan kopplade till gasledningssystem för gas.
• Överlämna projekt till Asset management och drift- och underhållsgruppen gällande underlag för rutiner och instruktioner.
• Se till att slutdokumentation upprättas och arkiveras.
• Stötta innovation och marknad i tidiga skeden av projekt.
• Hantera inköp, främst kopplat till projekt men kan även vara stöttande funktion i andra inköp.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vi har som mål att tillsammans med våra medarbetare, kunder och andra partners skapa ett hållbart och flexibelt energisystem som är rustat för framtiden; där el, gas och värme samspelar.
I rollen som Projektledare rapporterar du till Chefen för projektledning. 
Tjänsten är placerad i Malmö eller Göteborg.

VEM ÄR DU?

Branscherfarenhet är alltid intressant men vi ser även möjlighet för dig som projektledare inom närliggande områden att ta steget vidare till oss.

Du har: 

• Relevant högskole- eller civilingenjörsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet som projektledare för liknande projekt inom exempelvis process eller energi
• Utbildning i projektledning eller motsvarande erfarenhet
• Goda kunskaper inom inköp och kostnadskalkylering
• Flytande svenska och engelska
• B-Körkort

Meriterande:

• Kännedom inom entreprenadjuridik enligt AB/ABT
• Erfarenhet från naturgas, biogas, vätgas och LNG/LBG eller andra energigaser
• Erfarenhet från process, entreprenad och anläggningsarbeten
• Kunskap och erfarenhet av att jobbat med HSE-frågor kopplat till projekt som tex BAS-P

Som person: 
Vi ser att du är en drivande person som har en naturligt känsla för att skapa goda relationer då rollen innebär många kontaktytor. Nordion Energi är ett växande bolag vilket innebär att en förmåga för god egen struktur är viktig samtidigt som du har en öppenhet för fortsatt utveckling och förändring. Kvalitet i alla våra leveranser är viktigt. Vi har mycket kompetens i bolaget och ser att du som ny medarbetare kommer in med stor nyfikenhet att sätta dig in i vårt sätt att arbeta samtidigt som du gärna kommer med nya idéer. 

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Deltid på på 50% Fitness24Seven i Malmö/Skåne

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 9
Nu söker vi en medarbetare till teamet på Fitness24Sevens, sök redan idag!

Trivs du i en roll där fokus ligger på service och att skapa kontakter? F24S söker nu en ambulerande Gymvärd/Site Responsible på 50% till anläggningarna i Skåneregionen med utgångspunkt i Malmö. Har du ett intresse för träning och hälsa? Då kan du kombinera det i det här jobbet! Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

I rollen som ambullerande gymvärd ligger fokus i arbetet på träning & hälsa med medlemmarna i strålkastarljuset. Fitness24Sevens vision är att erbjuda träningsmöjligheter som är tillgängligt, välkomnande och som alla har råd med.

Rollen innebär stor variation av arbetsuppgifter med det primära målet att ge en god service till anläggningarnas medlemmar. Det är ett socialt arbete som innebär mycket kontakt med människor dels tillsammans med dina kollegor men främst med gymmets alla medlemmar. Dessa kommer du att få hjälpa med olika ärenden, både högt som lågt, där målet är att alla ska känna sig välkomna oavsett om man är van att träna eller om det är första gången personen är på ett gym. Rollen utgår primärt från Malmö men man behöver vara beredd på att åka runt till övriga anläggningar och täcka upp vid behov runt om i hela Skåne. 

Du kommer inledningsvis få en introduktion för din roll som Site Responsible. I början av anställningen blir du också tilldelad en egen Trainer som hjälper dig med allt från det praktiska men som även finns till hands om du har frågor eller funderingar kring jobbet. Under hela din anställning har du även möjligheten att ta del av Fitness24Seven utbildningsprogram. På Fitness24Seven har vi en god gemenskap och bra sammanhållning bland personalen där många även hittar på saker utanför arbetstid.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med möjlighet till bonus samt gratis träningskort till alla Fitness24Sevens gym.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som Site Responsible/Gymvärd kommer du primärt ansvara för driften på anläggningarna i Malmö men ibland även täcka upp på övriga anläggningar runtom i hela Skåne. Du kommer att arbeta nära gymmets medlemmar och agera som ambassadör för att dessa känner sig välkomnade och trygga med att ställa frågor och själv få bjuda in till dialog med medlemmarna.

Jobbet innebär bland annat att:

• uppmuntra medlemmens träning och skapa återbesök
• fånga upp behov och feedback från medlemmar
• skapa en säker och trygg träning på anläggningen
• utföra funktionskontroll av träningsutrustning
• jobba mot uppsatt budget
• lägga beställningar och hantera order
• registrera nya medlemmar, besvara mejl och liknande administration

För rätt person finns det även möjlighet att hålla enkla träningspass på gymmet med cirka 6-8 medlemmar åt gången. Du kommer då visa enkla basövningar som medlemmarna gör i cirkel i en lättsam och avslappnad atmosfär. Du kommer få en grundlig utbildning av Fitness24Seven och vara med på pass själv innan du håller egna pass.

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Du planerar själv ditt arbete dagligen och veckovis, så att du hinner med både kundkontakt och administrativt arbete. Till din hjälp har du avstämningar med en area manager, och under introduktionen tar du del av vilka rutiner som du behöver ha koll på.

Tjänsten är deltid på 50% med ordinarie arbetstider måndag till torsdag 15:45-20:15. Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats. Du kommer att få en gedigen introduktion som ger dig en bra grund att bygga vidare på i rollen som Site Responsible.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som:

• har ett intresse för service
• tycker träning och hälsa är intressant
• jobbar effektivt, organiserat och självständigt
• har lätt att anpassa dig efter olika situationer
• tycker om att bygga relationer med medlemmar
• ser en långsiktighet med jobbet på Fitness24Seven
• är minst 18 år gammal

Har du tidigare arbetat med ett serviceinriktat jobb är det meriterande, men inget krav. Vi ser att du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har en god förståelse för engelska i tal och skrift.

Vi tar inte emot ansökningar via email. Du söker istället jobbet enkelt via anvisad länk på eller till TNGs hemsida (www.tng.se/lediga-jobb).

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu