Malmö: Finanskonsult Dynamics 365FO

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finanskonsult Dynamics 365FO i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-24 // Varaktighet: Heltid

-I min roll som finanskonsult måste jag förstå kundens verksamhetsprocesser för att i affärssystemet designa finanslösningen på bästa möjliga sätt. Det är en utmanande och rolig roll där du förväntas ta eget ansvar och tillsammans med kollegor både inom och utanför finansområdet, driver projekt i mål. Vi lyssnar på varandras erfarenheter, kunskaper och idéer för att tillsammans göra ett bra jobb. Fellowmind har en öppen och vänlig kultur som bidrar till en stark teamkänsla och i det viljan att göra det bästa både för kollegor och kunder.” Så beskriver Ulrika (https://www.linkedin.com/in/ulrika-bergström-1a102860/) varför hon stormtrivs i rollen som finanskonsult hos oss på Fellowmind.

Om tjänsten
Den här tjänsten riktar sig till dig som idag arbetar som finanskonsult inom Dynamics 365FO eller sitter på det vi kallar ”kundsidan” dvs jobbar med finans- och systemprocesserna på ett företag som har Dynamics 365FO (eller Dynamics AX som det hette i tidigare versioner). Med andra ord känns en klassisk punktlista över arbetsuppgifter överflödig, för dessa har du koll på och känner dig bekväm i. Istället fokuserar vi på vad vi kan erbjuda dig, nämligen;

Branschens Vassaste Dynamicspartner!
Vi gissar på att du troligtvis känner till oss någotsånär i vårt tidigare namn Orango och därför vet att vi är en av de Dynamics-partners som vuxit allra mest de senaste åren. Idag är vi över 80 extremt kompetenta kollegor som arbetar med D365FO. Sedan en kort tid tillbaka heter vi Fellowmind då vi slog oss samman med våra systerbolag Endeavor och DQC. Det gör att vi idag sällan pratar enbart ERP med våra kunder utan snarare hela Microsofts plattform där vi bland annat har specialistgrupperingar inom Data & AI, Cloud & Security Infrastructure (med fokus på Azure), Customer Engagement och Modern Work som vi arbetar tillsammans med i projekten.

Utan att försöka att låta alltför skrytsamma så sitter vi nog med ett par av de mest spännande Dynamics 365-projekten som just nu pågår i Sverige. Här skulle vi ju vilja ”namedroppa” ett par av dessa, men sekretessavtal gör det omöjligt. Däremot så kanske du vet vilka det handlar om, ryktesvägen då. Utöver det har vi ett par riktigt spännande projekt i pipelinen!

Andra saker som gör att vi sticker ut näsan och kallar oss Branschens Vassaste Dynamics-partner är att vi:

- Har chefer som är chefer på heltid. Våra Team Managers har inget eget debiteringskrav likt många andra, vilket gör att de kan fokusera på medarbetarna fullt ut. För vi vet att med delade roller blir det varken hackat eller malet

- Har vertikaliserat oss. Vi vill vara specialister på vad vi gör och har därför specialiserat oss mot två branscher; Automotive (https://www.fellowmindcompany.com/sv-se/branscher/automotive/) och Waste & Recycling, (https://www.fellowmindcompany.com/sv-se/branscher/waste-och-recycling/) och inom dessa kan vi med säkerhet säga att ingen ”slår oss på fingrarna”

- Är en del av Fellowmind (https://fellowmindcompany.com/), för det var ju inte bara i Sverige vi blev ett, utan totalt var vi 12 europeiska bolag som tillsammans blivit ettFellowmind. Som en del av en av de största Dynamicspartnerna i Europa står vi starka på marknaden, med ett nära samarbete med Microsoft och kan erbjuda en hel del internationella projekt för den som lockas av det

Listan på exempel kan göras betydligt länge, men då är risken att annonsen blir för lång för att publiceras. Men känner du att du vill veta mer om varför jag verkligen tycker att vi är Branschens Vassaste Dynamics-partner så slå mig en signal på 0736-448550 så berättar jag gärna mer.

Vem är du?
Som jag skrev tidigare så säker vi dig som antingen jobbar i en liknande roll hos någon av våra branschkollegor eller sitter på ”kundsidan, men som saknar något! Kanske har du hamnat i ett ”inte-lika-kul-projekt”? Eller så sitter du kanske med gamla lösningar (AX2009/2012) och inte får inte jobba med de där 365-projekten som du önskat dig? Kanske saknar du teamkänslan och att han en chef som är tillgänglig när du behöver det som mest? Eller…? Ja skälen kan vara många, men oavsett vilket så är vi övertygade om att vi kan erbjuda något som är bättre!

Det praktiska
Område: Affärssystem
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid
Placering: På något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm, Växjö, Halmstad, Kristianstad eller Jönköping
Sista ansökningsdag: 16/12

Om Fellowmind
Fellowmind är ett Europeiskt marknadsledande företag som påskyndar sina kunders digitala transformation. Genom Microsofts molnbaserade lösningar för affärssystem, dataanalys, CRM, intranät och digitala samarbetsverktyg kan de erbjuda en komplett digitalisering av kundernas kärnverksamhet. Fellowmind lägger även fokus på slutanvändarna och hjälper dem att lära sig och anpassa sig till nya applikationer som förenklar deras arbete. Bolaget grundades 2005 och är nu aktivt i sex länder - Danmark, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen och Sverige.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningskonsult.

Redovisningskonsult till Attraktiv Redovisnings- & Revisionsbyrå i Malmö

Läs mer Dec 1
Vi på Delta Consulting har fått i uppdrag att rekrytera en redovisningskonsult till en redovisnings- & revisionsbyrå i centrala Malmö.

Start: Så snart som möjligt, högst 1 månads uppsägningstid.

Vår kund

Vår kund erbjuder en spännande och utvecklande tjänst där arbetsuppgifterna är stimulerande. Det mesta av den löpande bokföringen är outsourcad och du kommer få använda hela din expertis till affärsrådgivning, deklarationer, årsredovisning, bokslut och lönehantering. Som anställd hos vår kund blir du del av ett personligt kontor med god sammanhållning och bra förmåner. När du tar in egna kunder får du provision, arbetsveckan är 37,5 timmar, du får extra avsättningar till din pension och du får följa med på en extravagant utlandskickoff varje år.

Din profil

Vi söker dig som brinner för redovisning och affärsrådgivning och känner du aldrig blir fullärd. Du vill komma till en arbetsplats där du kan växa med företaget. Du gillar att arbeta med människor och trivs i en social miljö. Att kunna hjälpa varandra är en självklarhet, men samtidigt ska man kunna arbeta självständigt med sina arbetsuppgifter och ansvara för att föra processen framåt.



Skallkrav:

- Brinner för redovisning
- Minst 3 års erfarenhet som redovisningskonsult
- Självgående: kan göra redovisning från "ax till limpa"


Meriterande

- Erfarenhet av affärsrådgivning
- Tidigare arbetat på en stor redovisnings- & revisionsbyrå
- Tidigare arbetat i affärssystemet Fortnox


Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

www.deltaconsulting.se (http://www.deltaconsulting.se)

Ansök nu

Junior redovisningskonsult till Klara Consulting Malmö

Läs mer Nov 8
Om tjänsten och företaget

Klara Consulting söker en junior redovisningskonsult till kontoret i Malmö!

På Klara Consulting skapar vi effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Vi vill erbjuda kunden kompetent rådgivning av bästa kvalitet i avancerade och komplexa frågor inom redovisning och lön. Nu söker vi dig som är i starten av din karriär och har en vilja att utvecklas på ett konsultföretag där medarbetarutveckling, ansvar och kunskap ligger i fokus. Du erbjuds goda förmåner och kommer att vara en del av hela Klara Consulting-koncernen med cirka 160 medarbetare.

Tjänsten är på 100% och är belagd på kontoret i Malmö där 4 medarbetare arbetar. Du välkomnas till ett litet och sammansvetsat team med en härlig stämning. Här jobbar vi nära varandra vilket medför att vi har en mycket stark gemenskap. På Malmökontoret är det viktigt att alla känner sig sedda, mår bra och får sin röst hörd. Eftersom rollen innebär en hög servicegrad gentemot våra kunder innebär det frihet under ansvar. Det är därför viktigt att du delar våra värderingar att leverera hög kvalitet till våra kunder och att du arbetar självledande. Självklart jobbar vi som ett team i våra uppdrag och löser problem tillsammans när det behövs.

När jag började på Malmökontoret kände jag mig direkt som en värdefull spelare i laget. Uppgifterna var väldigt varierande och jag lärde mig något nytt varje dag. ” - Medarbetare på Klara Consulting Malmö

Välkommen att utvecklas tillsammans med oss!



Arbetsuppgifter

Som junior redovisningskonsult får du chansen till en lärorik start i din karriär där du till en början kommer att få fokusera på den löpande redovisningen. Kontoret präglas av en bred kunskapsbas där man hjälper kunder inom olika bolagsformer och i olika branscher - allt från mindre enskilda firmor till större aktiebolagskoncerner, både nationellt och internationellt. Med en bred kundbas erbjuds du varierande arbetsuppgifter och möjligheten att utvecklas inom fler affärsområden. Ingen dag är den andra sig lik! Du kommer att få stöttning från mer seniora medarbetare och inom kort kommer du att bredda dina arbetsuppgifter genom att arbeta mer med exempelvis månadsbokslut och moms. Du kommer allteftersom att få större ansvar och även mer och mer kontakt med olika kunder. Du följer en utvecklingstrappa där planen är att du så småningom ska utvecklas till en senior redovisningskonsult och projektledare.

Arbetsuppgifterna innefattar främst:

- Löpande bokföring
- Behandling av kundfakturor
- Behandling av leverantörsfakturor
- Betalningar
- Bankavstämningar
- Diverse övriga arbetsuppgifter i projekten
- Månadsbokslut
- Momsavstämningar


Den här tjänsten är perfekt för dig som är precis i början på dig karriär och som gärna utvecklas på en stabil och växande redovisningsbyrå.

Bakgrund

Vi söker dig som:

- Har kandidatexamen inom ekonomi alternativt ca. 1 års arbetslivserfarenhet inom redovisning
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av redovisningsarbete genom exempelvis sommarjobb eller extrajobb vid sidan av studierna, alternativt genom heltidsarbete
- Erfarenhet av servicearbete och kundkontakt
- Systemintresse, intresse för att lära dig olika redovisningssystem


Som person ser vi att du är:

- Noggrann och uppmärksam på detaljer, du ser till att följa de kvalitetsstandards som behövs för arbetet.
- Ansvarstagande och tar ägandeskap över dina egna arbetsuppgifter samt ansvar för företagets resultat.
- Samarbetsvillig och arbetar bra tillsammans med andra människor.
- Flexibel och kan arbeta bra även när det sker förändringar under arbetets gång.


Det är även viktigt att ha intresse för kundbemötande då det är en stor del av rollen. Du behöver vara relationsbyggande och ha väl hand om våra kunder på ett professionellt och flexibelt sätt.

Praktisk information

Start: 1 december

Placering: Malmö

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning som start

Lön: Fast lön efter överenskommelse

Ansökningar hanteras löpande.

Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se

Mer om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns, tack vare tidigare förvärv, också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 160 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering, ekonomisk styrning och lön. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Ansök nu

Kundansvarig ekonom inom skatt och moms

Läs mer Aug 24
Om oss
Bredablick är en organisation utan glastak, där befordringar inte bestäms av ålder eller år i företaget utan av vad just du bidrar med. Vi kan ge dig en språngbräda till en häftig karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget ska tycka att det är kul att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Ta nu chansen och följ med på vår spännande resa!

Som kundansvarig ekonom inom skatt och moms kommer du att tillhöra avdelningen Ekonomisk Förvaltning vars huvudsakliga uppgift är att ge våra kunder ett helhetsgrepp om deras ekonomi för en trygg och pålitlig förvaltning. Kunderna är till största del bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsbolag.

Om tjänsten
Som kundansvarig ekonom får du en betydelsefull roll där du bidrar till Bredablicks framtida expansion. Du kommer att vara företagets ansikte utåt mot våra kunder och kommer i första hand att fungera som ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt våra kunder. I denna roll kommer du främst arbeta med fastighetsbolag men även bostadsrättsföreningar. Det innebär bland annat:

- Upprätta årsredovisning, budget och kvartalsrapporter till kunder
- Upprätta värdeskapande analyser


Utöver ovan kommer du även ha ett helhetsansvar för vår skattegrupp som består av kollegor på våra olika kontor och där rapportering till Skatteverket gällande momsrapportering, inkomstdeklaration, fastighetsdeklaration etc. ingår. Ansvaret innebär bland annat:

- Uppföljning av lagkrav, kvalitet, effektivitet och planering
- Utbildning av medarbetare och säkra att det finns korrekt uppdaterade instruktioner och manualer


Vi erbjuder dig

- En roll där du får arbeta med ledarskap och coaching
- En inflytelserik roll i en växande organisation
- Enligt en av våra medarbetare - "en väldigt rolig plats, skratt dagligen men också utmaningar i arbetet"


Vi söker dig som
- Har eftergymnasial examen inom ekonomi
- Har minst 3 års erfarenhet av redovisning/revision och självständigt upprättat bokslut/årsredovisningar för Aktiebolag
- Har arbetat med skatt och moms
- Du är flytande i svenska i både tal och skrift samt behärskar engelska väl


Vi ser det som meriterande om du

- Har erfarenhet av ekonomiskt arbete i fastighetsbolag och där även varit delaktig i köp och försäljningar av fastigheter
- Har erfarenhet av koncernredovisning


Som person ser vi att du är

- Självgående: Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete
- Noggrann: I ditt arbete med moms och skatt är det av största vikt att vara noggrann med alla detaljer
- Initiativtagande: Du ser vad som behöver göras, både för ditt egna arbete och för vår organisations utveckling
- Samarbetsförmåga: Du kommer utföra en stor del av uppgifterna i team och säkerställer även ett gott samarbete med våra kunder




Övrig information
- Placering: Helsingborg alternativ Malmö
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt


Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Kundansvarig ekonom inom skatt och moms

Läs mer Aug 23
Om oss
Bredablick är en organisation utan glastak, där befordringar inte bestäms av ålder eller år i företaget utan av vad just du bidrar med. Vi kan ge dig en språngbräda till en häftig karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget ska tycka att det är kul att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Ta nu chansen och följ med på vår spännande resa!

Som kundansvarig ekonom inom skatt och moms kommer du att tillhöra avdelningen Ekonomisk Förvaltning vars huvudsakliga uppgift är att ge våra kunder ett helhetsgrepp om deras ekonomi för en trygg och pålitlig förvaltning. Kunderna är till största del bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsbolag.

Om tjänsten
Som kundansvarig ekonom får du en betydelsefull roll där du bidrar till Bredablicks framtida expansion. Du kommer att vara företagets ansikte utåt mot våra kunder och kommer i första hand att fungera som ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt våra kunder. I denna roll kommer du främst arbeta med fastighetsbolag men även bostadsrättsföreningar. Det innebär bland annat:

- Upprätta årsredovisning, budget och kvartalsrapporter till kunder
- Upprätta värdeskapande analyser


Utöver ovan kommer du även ha ett helhetsansvar för vår skattegrupp som består av kollegor på våra olika kontor och där rapportering till Skatteverket gällande momsrapportering, inkomstdeklaration, fastighetsdeklaration etc. ingår. Ansvaret innebär bland annat:

- Uppföljning av lagkrav, kvalitet, effektivitet och planering
- Utbildning av medarbetare och säkra att det finns korrekt uppdaterade instruktioner och manualer


Vi erbjuder dig

- En roll där du får arbeta med ledarskap och coaching
- En inflytelserik roll i en växande organisation
- Enligt en av våra medarbetare - "en väldigt rolig plats, skratt dagligen men också utmaningar i arbetet"


Vi söker dig som
- Har eftergymnasial examen inom ekonomi
- Har minst 3 års erfarenhet av redovisning/revision och självständigt upprättat bokslut/årsredovisningar för Aktiebolag
- Har arbetat med skatt och moms
- Du är flytande i svenska i både tal och skrift samt behärskar engelska väl


Vi ser det som meriterande om du

- Har erfarenhet av ekonomiskt arbete i fastighetsbolag och där även varit delaktig i köp och försäljningar av fastigheter
- Har erfarenhet av koncernredovisning


Som person ser vi att du är

- Självgående: Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete
- Noggrann: I ditt arbete med moms och skatt är det av största vikt att vara noggrann med alla detaljer
- Initiativtagande: Du ser vad som behöver göras, både för ditt egna arbete och för vår organisations utveckling
- Samarbetsförmåga: Du kommer utföra en stor del av uppgifterna i team och säkerställer även ett gott samarbete med våra kunder




Övrig information
- Placering: Helsingborg alternativ Malmö
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt


Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Redovisningekonom till Malmö Universitet i 3 månader

Läs mer Dec 1
Har du koll på redovisning och vill jobba med ekonomi på en statlig myndighet? Då är denna tjänst något för dig. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för Malmö Universitets räkning en noggrann och prestigelös redovisningsekonom initialt i 3 månader, med chans till förlängning. I rollen kommer du bland annat få hjälpa till med moms- och personalredovisning samt arbetsgivaravgifter. Därför är det bra om du förstår och kan tolka de regelverk som finns kring ekonomiadministration.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Malmö Universitet.

Du erbjuds


* Möjligheten att få in foten på en stor statlig myndighet i centrala Malmö
* Ett 3 månaders kontrakt med chans till förlängning
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningsekonom/ekonomiadministratör på Malmö Universitet kommer du att arbeta på redovisningsenheten tillsammans med andra redovisningsekonomer, ekonomiadministratörer och systemförvaltare.

Vanliga arbetsuppgifter i rollen är bland annat:


* Hjälpa till med ekonomiadministration
* Bokslut
* Redovisning
* Rapportering
* Ombokningar i samband med månadsbokslut
* Fördelningar och påslag


VI SÖKER DIG SOM
* Har en akademisk avslutad utbildning inom ekonomi
* Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med redovisning och ekonomiadministration
* Har god systemvana och arbetar lätt i excel
* Du kommunicerar obehindrat på svenska, såväl tal som skrift

Meriterande är om tidigare arbetat med:
* Systemet Raindance
* Bokföringsordrar och reskonta

Då du kommer jobba med siffror är det viktigt att du som person är noggrann. Du är prestigelös i din roll och kan hugga tag i de uppgifter som kommer till dig. Det är också viktigt att du är flexibel då du behöver kunna prioritera eftersom arbetet har arbetstoppar och du kommer att arbeta mot tidsgränser.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 3 månader med chans till förlängning
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Malmö Universitets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. De har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Deras forskning och utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Orango AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Orango AB .

Digital B2B-Marknadsförare med fokus på säljdrivande aktiviteter (Vikari...

Marknadsförare
Läs mer Nov 24
3 blir 1! Nyligen re:brandade vi våra tre svenska varumärken Endeavor, DQC och Orango till ett gemensamt varumärke i Fellowmind. Spännande tycker vi! Men även utmanande, lite som att börja om på noll, med möjligheten att vara med på vår förändringsresa! Sedan tidigare fokuserar vår marknadsavdelning på säljdrivande aktiviteter och med fokus på den digitala kundresan, och det planerar vi att fortsätta med!

Om tjänsten
I rollen som Digital Marknadsförare kommer du att projektleda och arbeta operativt med att planera, utföra och följa upp regionala marknadsaktiviteter tillsammans med våra säljteam. Ditt huvudsakliga ansvar är att stötta säljteamen i syfte att skapa leads och affärer mot både nya och befintliga kunder genom digitala- och lojalitetsstärkande aktiviteter. Detta kräver förståelse och närhet till vår verksamhet, kundens köpprocess och kunskap om vilka aktiviteter och verktyg som ger bäst effekt.

Du har även en bred förståelse för den digitala köpresans olika faser och vad som krävs ur ett marknadsperspektiv för att tidigt i beslutsprocessen möta och fånga intresset hos potentiella kunder online. Du ansvarar för konvertering och leadsgenerering som du bland annat uppnår genom ett grundligt målgruppsarbete, SEO-analys, framtagning av content och genom att skapa mätbara kampanjer som driver trafik till vår webb.

Att planera och genomföra webinars och andra digitala event tillsammans med sälj är en del av ditt ansvar. Även om merparten av de aktiviteter du driver är digitala kan det även bli aktuellt för dig att planera och genomföra aktiviteter som till exempel mässdeltagande och kundevents.

Förutom ett tajt samarbete med våra olika säljavdelningar så kommer du även jobba tillsammans med lokala marknadsförare och en central in-houseavdelning som alla brinner för att stärka varumärket Fellowmind och skapa stöttande digitalt content till kunder i beslutsprocessen. Då Fellowmind är en europeisk koncern får du i rollen möjlighet att jobb och samarbeta med marknadskolleger inom olika roller och nationaliteter i en miljö som genomsyras av glädje, högt i tak och där nya idéer och initiativ välkomnas.

Vi söker dig som:
- Har examen inom marknadsföring och minst 2 års erfarenhet inom digital marknadsföring B2B
- Är en stark och orädd projektledare med erfarenhet av att självständigt driva olika typer av marknadsprojekt och säljdrivande aktiviteter mot flera olika målgrupper
- Har förståelse för hur digital marknadsföring kan användas vid komplex B2B-försäljning
- Har erfarenhet av målgruppsarbete och uppföljning av vilket content och aktiviteter som engagerar och konverterar bäst
- Har kunskap inom SEO och SEM för att driva trafik
- Har erfarenhet av annonsering och kampanjer för att nå specifika målgrupper
- Har erfarenhet av att jobba i ett Markering Automation-system med marknadslistor, e-postutskick och skapa lead nurturing-flöden som hjälper potentiella kunder i deras köpbeslut
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Som person har du en stor skopa driv och är en duktig nätverkare som har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och med en inställning att allt går att lösa. Vidare så har du en förmåga att analysera utfall av genomförda aktiviteter, dra slutsatser som du använder för att optimera och förbättra insatser framåt. Då vi är en organisation där det händer mycket, inte minst just nu så förväntar vi oss att du likt oss gillar förändringar och att jobba i en tempofylld miljö.

Har du dessutom erfarenhet från att arbeta med marknadsföring inom IT och/eller konsultbranschen ses det som mycket meriterande.

Det praktiska
Start: Senast 1 februari 2022, men gärna tidigare

Omfattning: Heltid, vikariat på ca 1 år

Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg eller Göteborg

Sista ansökningsdag: 15/12, men gå inte och dra på din ansökan då vi tillämpar löpande urval.

Övrigt: Tjänsten kan innebära resande inom Sverige

Har du frågor om tjänsten så kontakta Head of Marketing Carolina Jarl på? carolina.jarl@fellowmind.se eller 0707-445797. Rör det specifikt rekryteringsprocessen så hör av dig till Anders Larsson på anders.bj.larsson@fellowmind.se eller 0736-448550

Om Fellowmind
Fellowmind är ett Europeiskt marknadsledande företag som påskyndar sina kunders digitala transformation. Genom Microsofts molnbaserade lösningar för affärssystem, dataanalys, CRM, intranät och digitala samarbetsverktyg kan de erbjuda en komplett digitalisering av kundernas kärnverksamhet. Fellowmind lägger även fokus på slutanvändarna och hjälper dem att lära sig och anpassa sig till nya applikationer som förenklar deras arbete. Bolaget grundades 2005 och är nu aktivt i sex länder - Danmark, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen och Sverige.

Ansök nu

System Manager Microsoft 365 till Orango

Systemadministratör
Läs mer Okt 20
I takt med att vi på Orango tillsammans med våra svenska systerbolag Endeavor (https://endeavor.se/) och DQC (https://www.dqc.se/) inom Fellowmind (https://fellowmindcompany.com/)växer ställs det allt högre krav på våra interna system, inte minst med tanke på vår verksamhet som en av de ledande leverantörerna av verksamhetsnära IT. Vi är ju trots allt 450 medarbetare där majoriteteten är IT-konsulter och där samtliga är beroende av att våra lösningar i Microsoft 365 fungerar. Vi är med andra ord tuffa kravställare! Men vi är också lite av ”skomakarens barn” för hos oss kommer kunden alltid först, vilket gör att tiden kanske inte alltid funnits fullt ut att fokusera på våra egna system i den utsträckning vi skulle önska.

Därför är det nu hög till att tillsätta denna nya tjänst som System Manager med fokus på Microsoft 365. Utöver det kan det bli ytterligare andra kringsystem som kommer ligga under ditt ansvar. Erfarenhet av Microsoft Azure, DevOps, systemförvaltning och projektledning ses som positivt. Rollen är ny i sig, men har tidigare sköts med delat ansvar inom organisationen.

I rollen som System Manager agerar du ledningsfunktion över förvaltningen av vår interna Microsoft 365-miljö och ansvarar för:

- systemen i dess helhet
- systemens förvaltning
- ekonomiska frågor kring systemen
- beslut om nyutveckling, vidareutveckling och avveckling av system (efter utredning)
- att supportfunktion finns kring system
- att systemen stöder verksamheten
- kontakter och samverkan med företrädare för närliggande system
- upprättande av systembeskrivning och instruktioner
- utbildning i systemen


Utöver det kommer du ansvara för att driva projekt kopplade till våra interna system vilket kan röra exempelvis uppgraderingar eller nya bolag där systemen ska implementeras. Rollen har en stor mix av både strategiskt och operativt arbete då du till stora delar är involverad i det dagliga arbetet.

I rollen kommer du ha kontakt med hela organisationen då Microsoft 365 utgör en viktig del i vår systemflora och används av samtliga medarbetare i regionen. Du ingår i ett team med vår IT Operations Manaager som sköter infrastruktur och drift samt vår System Manager ERP med focus på vårt interna ERP och kringliggande system. I rollen rapporterar du till vår CIO Lars Mantefors (https://www.linkedin.com/in/lars-mantefors-71a912b/)

Lite om vad du får hos oss:
- Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
- En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
- Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
- Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
- Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
- Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)


Vi söker dig som:
- Arbetar i en liknande roll som denna alternativt i en roll som konsult med fokus på implementering och förvaltning av administrativa system
- Djupgående kunskap inom Microsoft 365 och Azure. Kunskap inom DevOps och Projektledning är meriterande
- Har erfarenhet från en projektstyrd organisation
- Är strukturerad och har ett strategiskt förhållningssätt
- Har en hög servicegrad, är kommunikativ och en god problemlösningsförmåga


Det praktiska:
- Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
- Omfattning: Heltid, kontorstider, resor främst inom Sverige förekommer
- Placering: Vårt centralt placerade kontor i Malmö
- Sista ansökningsdag: 14/11, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Ansök nu

WMS-konsult inom Dynamics 365

Logistikingenjör
Läs mer Sep 22
”I min roll måste jag förstå hela sammanhanget hos kunden och i affärssystemet för att sy ihop bästa möjliga lösning. Att arbeta inom en specifik bransch, nämligen fordon och tunga maskiner, är utmanande och roligt där jag tillsammans med kollegor får lösa komplexa problem. Det är roligt att vara expert inom en specifik bransch och desto duktigare blir man ur ett verksamhetsperspektiv på att möta kunder och förstå deras behov. Det här är en bransch som ofta ligger nära ens egna liv, man ser maskiner och fordon överallt i sin vardag, vilket är väldigt roligt. Det har under åren skett stora förändringar med t.ex. tjänstefiering och det är en bransch i ständig utveckling vilket är väldigt roligt. ” Så beskriver Yuko Lindgren varför hon stormtrivs i rollen hos oss på Orango.
Den här tjänsten riktar sig till dig som idag arbetar med Warehouse Management i Dynamics365 Supply Chain Management. Med andra ord sitter du troligtvis hos någon av våra konkurrenter eller på kundsidan. Därför känns en klassisk punktlista över arbetsuppgifter överflödig, för dessa har du koll på och känner dig bekväm i. Istället så fokuserar vi vad vi kan erbjuda dig, nämligen;
Branschens Vassaste Dynamics-partner!
Vi gissar på att du troligtvis känner till oss någotsånär sedan tidigare och därför vet att vi är en av de Dynamics-partners som vuxit allra mest de senaste åren. Idag är vi över 80 extremt kompetenta kollegor som arbetar med D365FO. Vårt fokus ligger på implementering snarare än förvaltning och utan att försöka att låta alltför skrytsamma så sitter vi nog med ett par av de mest spännande projekten som just nu pågår i Sverige. Här skulle vi ju vilja ”namedroppa” ett par av dessa, men sekretessavtal gör det omöjligt. Däremot så kanske du vet vilka det handlar om. Utöver det har vi ett par riktigt spännande projekt i pipelinen! I rollen kommer du framförallt att arbeta i projekt mot kunder med verksamhet inom fordon och tunga maskiner, ett område där vi har spetskompetens och känner en stolthet i det kundvärde vi levererar. Hos oss kommer du få möjligheten att utveckla dig inom detta område för att bli riktigt vass och känna samma stolthet som vi gör.
Andra saker som gör att vi sticker ut näsan och kallar oss Branschens Vassaste Dynamics-partner är att vi:
Har chefer som är chefer på heltid. Våra Team Managers har inget eget debiteringskrav likt många andra, vilket gör att de kan fokusera på medarbetarna fullt ut. För vi vet att med delade roller blir det varken hackat eller malet
Har vertikaliserat oss. Vi vill vara specialister på vad vi gör och har därför specialiserat oss mot två branscher; Automotive & Equipment och Avfall & Återvinning, och inom dessa kan vi med säkerhet säga att ingen ”slår oss på fingrarna”
Är en del av Fellowmind. Som en del av en av de största Dynamicspartnerna i Europa står vi starka på marknaden, med ett nära samarbete med Microsoft och kan erbjuda en hel del internationella projekt för den som lockas av det

Listan på exempel kan göras betydligt länge, men då är risken att annonsen blir för lång för att publiceras. Men känner du att du vill veta mer om varför jag verkligen tycker att vi är branschens vassaste Dynamics-partner så slå mig en signal på 0736-448550 så berättar jag gärna mer.
Vem söker vi då?
Som du säkerligen förstått så söker vi dig som idag jobbar i en likvärdig tjänst med fokus på WMS i D365 hos någon av våra konkurrenter eller på kundsidan, men som saknar något! Kanske har du hamnat i ett ”inte-lika-kul-projekt”? Eller så sitter du kanske med gammal teknik (AX2009/2012) och inte får in de där 365-projekten som du önskat dig? Kanske saknar du teamkänslan och att ha en chef som är tillgänglig när du behöver det som mest? Eller…? Ja skälen kan vara många, men oavsett vilket så är vi övertygade om att vi kan erbjuda något som är bättre!
Ja, och givetvis så är du nyfiken på att vässa din kompetens inom fordon och tunga maskiner och bli en del av ett riktigt kompetent team!
Det praktiska
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: På något av våra kontor i Stockholm (Södermalm), Göteborg, Malmö eller Halmstad
Då vi förespråkar en närhet till både kund och projektteam så kommer resor vara aktuella i rollen, om än att mycket kan skötas på distans (inte minst i dessa tider)
Sista ansökningsdag: 17/10, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Ansök nu

Logistikkonsult Dynamics 365 Business Central/NAV

Logistiker
Läs mer Aug 26
Något som utmärker oss på Orango, och Fellowmind som vi är en del av, är att vi numera sällan jobbar i rena ERP-projekt utan vi pratar snarare om plattformsprojekt där vi kan leverera på hela Microsoft plattform där vi förutom vår BC/NAV avdelning har specialistgrupperingar inom BI, Integration/Azure, CRM (CE) och Modern Workplace vilket gör att vi kan addera ett än större värde till våra kunder.

Nu fortsätter vi att växa och rekryterar ytterligare en (eller två, tre…) Logistikkonsult(er).

OM TJÄNSTEN

Din primära arbetsuppgift hos oss är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina processer inom logistik, lager och orderflöden. Detta gör vi tillsammans i ett projektteam där vi med samlad kompetens förstår kundens hela verksamhet och hjälper dem i arbetet med att implementera ett nytt affärssystem, anpassa det och/eller uppgradera. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum och för att nämna några:

- Förstudiearbete för att identifiera kundens fulla behov och därefter ta fram lösningar. Det kan vara standardlösningar men också unika lösningar anpassade för just kundens behov
- Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i affärssystemet
- Hjälpa och coacha kunderna vidare med sina verksamhetsprocesser
- Hjälpa kunderna att få ut det mesta av sin Business Central-installation


Med utgångspunkt i vår värdegrund OPEN - Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.

Våra arbetsformer innebär att ditt projektteam kan vara både större och mindre karaktär samt att ditt arbete utförs på vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider är vi givetvis många som arbetar hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för). Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.

VI SÖKER DIG SOM:

Vi söker primärt dig som idag arbetar i en likande roll som konsult inom Dynamics 365 Business Central/NAV men som av någon anledning känner att något saknas. Kanske känner du inte att du utvecklas och jobbar inte med de senaste versionerna. Eller så saknar du sammanhållningen som är något vi lägger ett stort fokus på. Kanske känner du att ni inte är tillräckligt stora för att kunna erbjuda den bredd som vi nämnt ovan. Oavsett vad så är vi övertygade at vi har något att erbjuda dig!

En annan ingång till rollen kan vara att du sitter på det vi benämner som kundsidan som avancerad användare och har således god förståelse i Business Central/NAV och troligtvis fungerat som exempelvis kravställare/stake holder gentemot systemleverantör men nu har ett intresse av att ta steget till en konsultroll.

Som person tror vi att du har förmågan, intresset och kreativiteten som krävs för att utmana både Orangos och våra kunders processer. Vi söker dig som är driven, har ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat. Likaså är du en teamplayer som likt oss tror på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du har god erfarenhet av att prioritera och strukturera ditt arbete.

Till dig som går igenom nålsögat i vår rekryteringsprocess så erbjuder vi (förutom en fantastisk tillväxtresa) det som vi vill påstå är:

Branschens bästa arbetsplats!

Jag vet! Varje bolag med ett uns självaktning säger samma sak; medarbetarna är det viktigaste i verksamheten, vi är ett värderingsstyrt bolag och så vidare… men är det så FOR REAL? Jag vill i alla fall påstå det och här är lite om vad som erbjuds hos oss;

- Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
- En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
- Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
- Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
- Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
- Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)


DET PRAKTISKA

Start: Förslagsvis under hösten, men vi har givetvis förståelse för om du sitter på en längre uppsägningstid än så

Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter

Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Jönköping eller Stockholm

Sista ansökningsdag: 30/9, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Ansök nu

Ekonomikonsult inom Dynamics 365 Business Central/NAV

Redovisningskonsult
Läs mer Aug 26
Något som utmärker oss på Orango, och Fellowmind som vi är en del av, är att vi numera sällan jobbar i rena ERP-projekt utan vi pratar snarare om plattformsprojekt där vi kan leverera på hela Microsoft plattform där vi förutom vår BC/NAV avdelning har specialistgrupperingar inom BI, Integration/Azure, CRM (CE) och Modern Workplace vilket gör att vi kan addera ett än större värde till våra kunder.

Nu fortsätter vi att växa och rekryterar ytterligare en (eller två, tre…) Ekonomikonsult(er).

OM TJÄNSTEN
Din primära arbetsuppgift hos oss är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina finansiella affärsprocesser. Detta gör vi tillsammans i ett projektteam där vi med samlad kompetens förstår kundens hela verksamhet och hjälper dem i arbetet med att implementera ett nytt affärssystem, anpassa det och/eller uppgradera. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum och för att nämna några:

- Förstudiearbete för att identifiera kundens fulla behov och därefter ta fram lösningar. Det kan vara standardlösningar men också unika lösningar anpassade för just kundens behov
- Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i affärssystemet
- Testning, parametersättning och migrering av data
- Hjälpa och coacha kunderna vidare med sina verksamhetsprocesser
- Hjälpa kunderna att få ut det mesta av sin Business Central-installation


Med utgångspunkt i vår värdegrund OPEN - Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.

Våra arbetsformer innebär att ditt projektteam kan vara både större och mindre karaktär samt att ditt arbete utförs på vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider är vi givetvis många som arbetar hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för). Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.

VI SÖKER DIG SOM:

Vi söker primärt dig som idag arbetar i en likande roll som ekonomikonsult inom Dynamics 365 Business Central/NAV men som av någon anledning känner att något saknas. Kanske känner du inte att du utvecklas och jobbar inte med de senaste versionerna. Eller så saknar du sammanhållningen som är något vi lägger ett stort fokus på. Kanske känner du att ni inte är tillräckligt stora för att kunna erbjuda den bredd som vi nämnt ovan. Oavsett vad så är vi övertygade at vi har något att erbjuda dig!

En annan ingång till rollen kan vara att du sitter på det vi benämner som kundsidan som avancerad användare och har således god förståelse i Business Central/NAV och troligtvis fungerat som exempelvis kravställare/stake holder gentemot systemleverantör men nu har ett intresse av att ta steget till en konsultroll.

Som person tror vi att du har förmågan, intresset och kreativiteten som krävs för att utmana både Orangos och våra kunders processer. Vi söker dig som är driven, har ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat. Likaså är du en teamplayer som likt oss tror på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du har god erfarenhet av att prioritera och strukturera ditt arbete.

Till dig som går igenom nålsögat i vår rekryteringsprocess så erbjuder vi (förutom en fantastisk tillväxtresa) det som vi vill påstå är:

Branschens bästa arbetsplats!

Jag vet! Varje bolag med ett uns självaktning säger samma sak; medarbetarna är det viktigaste i verksamheten, vi är ett värderingsstyrt bolag och så vidare… men är det så FOR REAL? Jag vill i alla fall påstå det och här är lite om vad som erbjuds hos oss;

- Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
- En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
- Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
- Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
- Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
- Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)


DET PRAKTISKA

Start: Förslagsvis under hösten, men vi har givetvis förståelse för om du sitter på en längre uppsägningstid än så

Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter

Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Jönköping eller Stockholm

Sista ansökningsdag: 30/9, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Ansök nu