Malmö: Teamlead till kundserviceavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teamlead till kundserviceavdelningen i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-24 // Varaktighet: Heltid

På Bredband2 präglas vardagen av ständig utveckling ihop med kompetenta kollegor. Genom att lyssna ser vi till att våra medarbetare utvecklas såväl i sina arbetsuppgifter och roller som på ett personligt plan. Låter det spännande?

Arbetsuppgifter
Som Teamlead ansvarar du för att leda och kvalitetssäkra arbetet för ditt team på kundserviceavdelningen. Du har personal- och resultatansvar för teamet och ett visst utbildningsansvar. Just nu är de 9 medarbetare i teamet vars huvudsakliga uppgift är att svara på kunders frågor per telefon, mail, chatt och sociala medier. Det är därför viktigt att du drivs av att driva processer framåt och arbeta med kontinuerlig utveckling av teamet.

Tjänsten passar dig som trivs i en ledande roll och som är bra på att skapa resultat tillsammans med andra människor. Företaget arbetar aktivt med att skapa en bra arbetsmiljö och därför genomsyras arbetet av delaktighet. Här får du möjligheten att verka i en organisation där ditt ledarskap och resultat gör stor skillnad i det dagliga arbetet samt vara med på den spännande resan som bolaget står inför. Vi söker dig som är affärsdriven och stark i ditt ledarskap. Vidare brinner du för att leda och utveckla människor. Du drivs av att påverka din arbetssituation och företagets framtid och tror på laget före jaget.

Om dig
Till vårt team söker vi dig som är eller vill bli ledare. Vi tror att du har ett coachade förhållningssätt, brinner för att skapa resultat men framför allt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för vår personal.
- Anders Ohlin, Head of service

Vi söker dig som:
- Har en förankring i personalfrågor och har erfarenhet av att leda andra i en chefsroll, gärna från en liknande roll
- Älskar att leda, coacha och stödja din personal mot önskade mål
- Är lösningsorienterad, initiativtagande samt öppen och tillförlitlig
- Du är motiverande och inspirerande i ditt arbete med dina anställda
- Är kommunikativ och kan förmedla information på ett tydligt och pedagogiskt sätt
- Tycker att det är givande med ett högt tempo på arbetsplatsen
- Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift


Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten för rollen samt dina tidigare erfarenheter.

Vi erbjuder
Du kommer att tillhöra Service center som erbjuder ett spännande och fartfyllt arbete i en inkluderande miljö där högklassig service är en självklarhet. Våra medarbetare är vårt varumärke. Därför erbjuder vi en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och en chans att jobba i en ständigt växande organisation som värdesätter utveckling, uppskattning och gemenskap.

Tjänsten är på heltid och inleds med provanställning på sex månader via Barona. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är vardagar mellan 9-18 där flextider tillämpas för rollen. Placeringen är i Malmö.

Ansök genom att klicka på denna länk (https://baronase.recman.no/job.php?job_id=242553), observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl, men för frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta Sofie Eriksson på sofie.eriksson@barona.se.

via GIPHY (https://giphy.com/gifs/S77o8b1ftPhryGkzTf)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Kundtjänstchef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Kundtjänstchef.

Support Service Manager to Doro, Malmö

Läs mer Okt 12
At Doro, we are dedicated to helping seniors live a better life. We care about the seniors - they are our heroes. Everyone should have the opportunity to live a fulfilling life without compromises. We want to make aging an independent, secure, and rich part of life. Our wide portfolio of senior phones connects generations. Doro is the European market leader in mobile phones for seniors.

Want to join us? We are looking for a Support Service Manager with a passion for customer support. If that’s you, we’d love to hear from you!



Our offer

The position as Support Service Manager gives you the opportunity to work in a small team where using innovative technology to help seniors is our core business.

At Doro, we strive for a work-life balance. We offer a dynamic workplace where you can continue to develop your skills in an international organization where we co-operate and support each other.

You will work a minimum of three days per week from our bright, spacious office close to the Central Station in Malmö with many places to go for lunch, close to shopping and gyms. From October to December, we will evaluate the hybrid workplace where it is possible to work remotely two days per week.



About the position

Your responsibilities include but are not limited to:

- responsible for the function of consumer support
- responsible for the content of the self-support area
- keep support flow processes fully updated for all functions and areas of consumer support
- implement new features & functionality for consumer support
- monitor and securing the SLA
- responsible for relationships with service providers, including improvements, reviews, and follow-ups
- Create and structure support content to both self and assisted support channels.




Are you the one?

In this role, you must be service-minded and have a passion for making life easier for the customers and consumers. The position requires a holistic mindset and that you approach challenges in a pragmatic way. The perfect candidate has a combination of several or all of the below skills:

- analytical and problem solving
- proactively seek better solutions and best practices
- have a good experience and understanding of customer service & support
- have good communication skills in both written and verbal
- create and structure support content


Qualifications - You should:

- have at least 5 years experience working with service & support
- previous experience in consumer electronics
- experience from leading projects on your own and in cooperation with others
- negotiation and contractual skills




About Doro
Doro is a technology company focused on seniors. We develop products for seniors to live independent, fulfilling lives. Doro is a Swedish company with headquarters in Malmö and a sales operation in 27 countries. Doro’s shares are quoted on the Nasdaq Stockholm exchange. www.doro.com/corporate (http://www.doro.com/corporate)

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bredband2 AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bredband2 AB .

Account manager

Account manager
Läs mer Sep 17
Vi söker nu en säljare/account manager som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.

Arbetsuppgifter
En stor del av ditt arbete handlar om relationsbyggande, att få en total bild över var kunden befinner sig och vad som skulle kunna vara aktuellt för dem. Du kommer att prata med IT-chefer och VD:ar på små och medelstora bolag där en säker internetuppkoppling är a och o för en framgångsrika verksamhet. Det innebär en spännande dialog där utmaningen ligger i att göra det komplexa enkelt. Med vår nya säkerhetstjänst TRYGG (https://www.bredband2.com/foretag/trygg/) vill vi göra den resan ihop med våra kunder.

Arbetsuppgifterna är till att börja med uppdelade i tre delar:

- Prospektering där du får stor hjälp av ett strukturerat och hållbart arbetssätt som stöttas av egenbyggda och anpassade IT-system. Vi arbetar tätt ihop med vår marknadsavdelning för att förse våra kunder med den information de behöver så att vi på säljavdelningen ska kunna fokusera på att skapa meningsfulla dialoger.
- Du kommer att arbeta aktivt med att fördjupa dina befintliga affärsmöjligheter efterhand som de blir aktuella för kunden. Kontakten kommer främst att vara via telefon samt digitala möten.
- När en relation har skapats kommer ditt fokus att ligga på att utbilda och utveckla samarbetet ihop med kunden för att skapa en ännu bättre och tryggare IT-miljö.


Om dig
Vi tror att du just nu arbetar med försäljning och är redo att ta nästa steg i karriären. Du drivs av att skapa värde för kunden och att största delen av din arbetsdag består av dialog direkt med kund. För att trivas hos oss tror vi att du är resultatorienterad, affärsmässig och lösningsorienterad. Vi arbetar hårt men tycker också om att ha kul tillsammans. Därför söker vi en medarbetare som vill vara med och bidra till härliga skratt, uppmuntran och gemenskap. Du drivs och triggas av det sociala spelet mellan människor och förstår kopplingen mellan positiva relationsbyggande aktiviteter och resultat i försäljningen.

Vi erbjuder
Våra medarbetare är vårt varumärke. Därför erbjuder vi en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och en chans att jobba i en ständigt växande organisation som värdesätter utveckling, uppskattning och gemenskap. Vi ställer höga krav på våra medarbetare vad gäller resultat och engagemang men vi ser även till att ha roligt ihop genom årliga Kick offer, AW:s, utmärkelser. Du kommer få möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke i trevlig miljö, i våra moderna kontorslokaler i centrala Malmö.

Du kommer bli anställd direkt av Bredband2 men för den här tjänsten har vi valt att ta hjälp av StudentConsulting med rekryteringen.

Ansök nu

Produktägare

Projektledare, IT
Läs mer Sep 2
På Bredband2 präglas vardagen av ständig utveckling ihop med kompetenta kollegor. Genom att lyssna ser vi till att våra medarbetare utvecklas såväl i sina arbetsuppgifter och roller som på ett personligt plan. Låter det spännande?

Arbetsuppgifter
I rollen som produktägare blir du ansvarig för några av Bredband2:s tilläggstjänster där du tätt kommer samarbeta med teknik-, sälj-, marknad- och driftsavdelning för att säkerställa att vi kontinuerligt utvecklar tjänsterna med kundupplevelsen i fokus. Du kommer ha varierande arbetsuppgifter där din roll kommer spela en mycket viktig del i ett större pussel.

På sikt ser vi gärna att denna rollen växer i ansvar ytterligare och vi söker därför en person som vill vara med och utveckla både rollen och avdelningen.

Du kommer:
- Skapa och koordinera kommersiella business case och generella lönsamhetsmodeller
- Marknadsbevakning av kundbehov och konkurrentanalyser
- Ansvara för avtalsutformning för både kunder och underleverantörer
- Agera produktspecialist vid större specialförfrågningar från kunder
- Projektleda små och större projekt
- Koordinera och utbilda i produktsortiment
- Produktadministration inkluderande uppdatering av artiklar på intranätet
- Samarbeta med övriga organisationen för att säkerställa framgång med berört produktområde


Om dig
Jag söker en person som har ett generellt tekniskt intresse, mycket lätt för att samarbete och en stark egen drivkraft. Rollen kräver även en kommersiell förståelse varav siffror är en av dina starka sidor. Du har förmågan att under högt tempo samordna och hålla i flera trådar samtidigt- Håkan Bengtsson, COO

För att vara framgångsrik i denna roll tror vi du arbetat något år och har en högskoleutbildning som inkluderat någon form av ekonomi och teknik.

Du kommer att samarbeta med nästan alla avdelningar och och det är därför viktigt att du har förmågan att slutföra olika projekt och arbetsuppgifter som involverar andra delar inom organisationen.

Som produktägare har du ett brett ansvarsområde och kan röra dig mellan det strategiska arbetet till att arbeta mer operativt och administrativt samt har en bra förmåga till att uttrycka dig verbalt och i skrift.

Vi erbjuder
Du kommer att tillhöra produktavdelningen som erbjuder ett spännande och ansvarsfullt arbete i en fartfylld miljö där nya saker händer varje dag och förbättringsarbete står i fokus. Våra medarbetare är vårt varumärke. Därför erbjuder vi en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och en chans att jobba i en ständigt växande organisation som värdesätter utveckling, uppskattning och gemenskap.

Tjänsten är på heltid i Malmö och inleds med provanställning på sex månader.

Ansök nu