Malmö: Transformations programledare/projektledare för uppdrag till EON i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Transformations programledare/projektledare för uppdrag till EON i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren projektledare som gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 9 månader med chans till förlängning. Har du erfarenhet av förändringsledning och har en stark kommunikativ förmåga? Då är detta tjänsten för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna tjänst kommer du att ha en viktig roll i E.ONs Energy Markets transformation och digitaliseringsresa. Du kommer att ha tillgång till resurser som du tillsammans driver programmet framåt. Ni är cirka 20 personer i olika omfattning som medverkar i projektet. Din roll kommer vara att ta ägarskap för transformationsprogrammet inom Energy Markets. Du rapporterar till Head of Energy Markets, Emma.

Programmet avser att se över processer, arbetssätt, roller samt IT-behov och infrastruktur.

I rollen ingår följande ansvarsområden:
- Med din erfarenhet har du fullt ansvar för deras transformationsprogram där du inger förtroende och verkar som en förebild
- Agera projektledare i delprojekt (arbetsflöden) som ingår i transformationsprogrammet, där du fokuserar på att definiera potentiella scenarier för framtida sätt att driva verksamheten
- Stötta medlemmarna i programmet med support och struktur

Rollen är med placering på E.ONs kontor i Malmö och arbetet är förlagt är måndag till fredag under kontorstider.


Vem är du?
För att lyckas i denna roll tror du att du har tidigare erfarenhet från programledning, projektledning och/eller förändringsledning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från projekt inom området digitalisering och IT. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Som person ser vi att du är en dooer och att du ser lösningar till de problem som uppstår längs vägen. Du är affärsmässig, kundorienterad, strukturerad och har en kombination av strategiskt tänk och operativt handlande. Självklart är du en lagspelare och har en stark förmåga att leda och motivera dina kollegor.
Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Malmö som Projektledare, IT.

Agila projektledare till Sogeti

Läs mer Dec 1
Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser som tycker balans i livet är viktigt liksom möjligheten att utvecklas?

Nu söker vi fler erfarna konsulter till Sogeti i Skåne som vill bli en del av Malmö/Helsingborgs Agila projektledareteam.

Våra kunder, som är inne i den digitala resan, efterfrågar fler av våra duktiga konsulter inom roller som Scrum Master, Agil Coach och Product Owner vilket gör att vi nu vill hitta dom bästa i Skåne.

Du kommer att vara del av ett team där vi delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i olika uppdrag i en sann Sogetianda. Hos oss bestämmer du mycket själv över din egen utveckling och hur du vill jobba. Det finns stor plats att växa hos oss och ta dig an ökat ansvar och nya spännande uppgifter. Vi har en kundbas inom olika branscher vilket gör att våra uppdrag är omväxlande och intressanta. Våra konsulter kan agera i flera av rollerna vilket ger oss en bredare bas att stå på med möjlighet att variera uppdrag. Vi vill därför att även du ska kunna agera i flera roller, beskriv vilka när du söker i ditt personliga brev.

-
Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta hands-on som Agil Coach, Product Owner eller Scrum Master inom IT-projekt/digitalisering.

-
Du brinner för och har ett Agilt mindset, troligen en eller flera certifieringar inom detta och är i grunden en dokumenterad erfaren Projektledare.

-
Branscher du har verkat inom är: Retail, manufacturing eller e-hälsa.

-
Du gillar att vara konsult för du ser fördelen att kunna arbeta i olika roller.

-
Du har praktisk erfarenhet men också ett engagerat, målmedvetet och drivet mind set.

-
Att kunna ta kommando och styra ett team och en produkt till att gå framåt; att inte sitta och vänta utan föreslå förändringar när du ser det.

-
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.



Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 20 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Digital Assurance & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Besök oss på www.sogeti.se.

Capgemini-koncernen är en global ledare som i partnerskap med företag transformerar och hanterar verksamheter genom att nyttja kraften av teknologi. Koncernen styrs varje dag av sitt syfte; att frigöra mänsklig energi genom teknik för en inkluderande och hållbar framtid. Det är en organisation fylld av ansvarstagande och mångfald med 270 000 teammedlemmar i närmare 50 länder. Med sitt starka 50-åriga arv och djupa branschkunskap förlitar sig Capgeminis kunder på koncernens förmåga att förverkliga affärsmål, från strategi och design till drift, pådrivet av den snabbföränderliga och innovativa världen fylld av Cloud, data, AI, uppkopplade produkter, mjukvara, digital teknik och plattformar. 2020 rapporterade koncernen globala intäkter på 16 miljarder euro.

Get the Future You Want.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher. Sveriges största nätverk för kvinnor inom IT-branschen.

Ansök nu

IT-projektledare till Castra Syd

Läs mer Nov 19
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.

Arbetsuppgifter I rollen som konsult leder du projekt hos våra kunder. Castra erbjuder en stor möjlighet att arbeta i omväxlande och utmanande uppdrag och branscher. Våra kunder är världsledande inom sina områden och i rollen som IT-projektledare kommer du vara en väsentlig del av deras utveckling. Du hjälper våra kunder att lösa deras utmaningar, samtidigt som du får chans att utvecklas med hjälp av nya metodiker och verktyg. För dig som vill ligga i framkant erbjuds möjlighet till både utbildning och certifieringar.

Exempel på projekt kan vara att leda agila utvecklingsprojekt, implementationer, utrullningar eller migreringar av olika lösningar och plattformar, analys och effektivisering av IT-processer, uppbyggnad av projektkontor med mera.

Erfarenhet Din förmåga att förstå och konkretisera kundens behov är central i rollen som konsult hos Castra. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss. För att trivas i rollen som IT-Projektledare identifierar du dig med någon av följande:

- Du är en skicklig kommunikatör som uttrycker dig väl i tal och skrift gentemot olika delar av en organisation
- Du är självgående och initiativtagande, med förmåga att motivera och engagera andra


Vidare tror vi att du är strukturerad och har en förmåga att kunna både bryta ner arbete i mindre delar och att kunna se helheten genom detaljerna. Våra medarbetare kännetecknas också av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar.

Våra grundönskemål:

- Minst 5 års erfarenhet i rollen som projektledare inom IT och/eller telekom
- Erfarenhet av minst en av följande metodiker: PRINCE2, PPS, PROPS, XLPM, Scrum eller Kanban


För dessa tjänster är flytande Svenska och Engelska ett krav i både tal som skrift, Beroende på uppdrag kan säkerhetsprövningar komma att krävas.

Varför ska du välja oss?

Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.

Om Castra

Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och industriteknik. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.

Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® fyra år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.

Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/).

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta john.lindroth@castra.se

Ansök nu

Agila projektledare till Sogeti

Läs mer Okt 21
Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser som tycker balans i livet är viktigt liksom möjligheten att utvecklas?

Nu söker vi fler erfarna konsulter till Sogeti i Skåne som vill bli en del av Malmö/Helsingborgs Agila projektledareteam.

Våra kunder, som är inne i den digitala resan, efterfrågar fler av våra duktiga konsulter inom roller som Scrum Master, Agil Coach och Product Owner vilket gör att vi nu vill hitta dom bästa i Skåne.

Du kommer att vara del av ett team där vi delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i olika uppdrag i en sann Sogetianda. Hos oss bestämmer du mycket själv över din egen utveckling och hur du vill jobba. Det finns stor plats att växa hos oss och ta dig an ökat ansvar och nya spännande uppgifter. Vi har en kundbas inom olika branscher vilket gör att våra uppdrag är omväxlande och intressanta. Våra konsulter kan agera i flera av rollerna vilket ger oss en bredare bas att stå på med möjlighet att variera uppdrag. Vi vill därför att även du ska kunna agera i flera roller, beskriv vilka när du söker i ditt personliga brev.

-
Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta hands-on som Agil Coach, Product Owner eller Scrum Master inom IT-projekt/digitalisering.

-
Du brinner för och har ett Agilt mindset, troligen en eller flera certifieringar inom detta och är i grunden en dokumenterad erfaren Projektledare.

-
Branscher du har verkat inom är: Retail, manufacturing eller e-hälsa.

-
Du gillar att vara konsult för du ser fördelen att kunna arbeta i olika roller.

-
Du har praktisk erfarenhet men också ett engagerat, målmedvetet och drivet mind set.

-
Att kunna ta kommando och styra ett team och en produkt till att gå framåt; att inte sitta och vänta utan föreslå förändringar när du ser det.

-
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.



Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 20 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Digital Assurance & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Besök oss på www.sogeti.se.

Capgemini-koncernen är en global ledare som i partnerskap med företag transformerar och hanterar verksamheter genom att nyttja kraften av teknologi. Koncernen styrs varje dag av sitt syfte; att frigöra mänsklig energi genom teknik för en inkluderande och hållbar framtid. Det är en organisation fylld av ansvarstagande och mångfald med 270 000 teammedlemmar i närmare 50 länder. Med sitt starka 50-åriga arv och djupa branschkunskap förlitar sig Capgeminis kunder på koncernens förmåga att förverkliga affärsmål, från strategi och design till drift, pådrivet av den snabbföränderliga och innovativa världen fylld av Cloud, data, AI, uppkopplade produkter, mjukvara, digital teknik och plattformar. 2020 rapporterade koncernen globala intäkter på 16 miljarder euro.

Get the Future You Want.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher. Sveriges största nätverk för kvinnor inom IT-branschen.

Ansök nu

Agila projektledare till Sogeti Malmö/Helsingborg

Läs mer Sep 28
Nu söker vi fler erfarna Agila ledare till Sogeti i Skåne.

Våra kunder, som är inne i den digitala resan, efterfrågar fler av våra duktiga konsulter inom roller som Scrum Master, Product Owner och Agila PM vilket gör att vi nu vill hitta dom bästa i Skåne.

Du kommer att vara del av ett team där vi delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i olika uppdrag i en sann Sogetianda. Hos oss bestämmer du mycket själv över din egen utveckling och hur du vill jobba. Det finns stor plats att växa hos oss och ta dig an ökat ansvar och nya spännande uppgifter. Vi har en kundbas inom olika branscher vilket gör att våra uppdrag är omväxlande och intressanta.

Liksom du själv kan våra konsulter agera i flera av rollerna vilket ger oss en bredare bas att stå på med möjlighet att variera uppdrag.

-
Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta hands-on som Scrum Master, Product Owner inom IT-projekt/digitalisering.

-
Du brinner för ett Agilt mindset och har troligen en eller flera "agila" certifieringar.

-
Du är i grunden en projektledare.

-
Du hänger med i de tekniska dialogerna.

-
Branscher du gärna har fått verkat inom är: Retail, manufacturing eller e-hälsa.

-
Du gillar att vara konsult för du ser fördelen att kunna arbeta i olika roller.

-
Du har praktisk erfarenhet men också ett engagerat, målmedvetet och drivet mind set.

-
Du är passionerad av att leda/coacha och gillar att göra skillnad.

-
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.



Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 20 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Digital Assurance & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Besök oss på www.sogeti.se.

Capgemini-koncernen är en global ledare som i partnerskap med företag transformerar och hanterar verksamheter genom att nyttja kraften av teknologi. Koncernen styrs varje dag av sitt syfte; att frigöra mänsklig energi genom teknik för en inkluderande och hållbar framtid. Det är en organisation fylld av ansvarstagande och mångfald med 270 000 teammedlemmar i närmare 50 länder. Med sitt starka 50-åriga arv och djupa branschkunskap förlitar sig Capgeminis kunder på koncernens förmåga att förverkliga affärsmål, från strategi och design till drift, pådrivet av den snabbföränderliga och innovativa världen fylld av Cloud, data, AI, uppkopplade produkter, mjukvara, digital teknik och plattformar. 2020 rapporterade koncernen globala intäkter på 16 miljarder euro.

Get the Future You Want.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher. Sveriges största nätverk för kvinnor inom IT-branschen.

Ansök nu

Scrum Master, Agile Coach, Product Owner, PM på Sogeti i Malmö

Läs mer Sep 10
Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser som tycker balans i livet är viktigt liksom möjligheten att utvecklas?

Nu söker vi fler erfarna konsulter till Sogeti i Skåne som vill bli en del av Malmö/Helsingborgs Agila projektledareteam.

Våra kunder, som är inne i den digitala resan, efterfrågar fler av våra duktiga konsulter inom roller som Scrum Master, Agil Coach och Product Owner vilket gör att vi nu vill hitta dom bästa i Skåne.

Du kommer att vara del av ett team där vi delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i olika uppdrag i en sann Sogetianda. Hos oss bestämmer du mycket själv över din egen utveckling och hur du vill jobba. Det finns stor plats att växa hos oss och ta dig an ökat ansvar och nya spännande uppgifter. Vi har en kundbas inom olika branscher vilket gör att våra uppdrag är omväxlande och intressanta. Våra konsulter kan agera i flera av rollerna vilket ger oss en bredare bas att stå på med möjlighet att variera uppdrag. Vi vill därför att även du ska kunna agera i flera roller, beskriv vilka när du söker i ditt personliga brev.

-
Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta hands-on som Agil Coach, Product Owner eller Scrum Master inom IT-projekt/digitalisering.

-
Du brinner för och har ett Agilt mindset, troligen en eller flera certifieringar inom detta och är i grunden en dokumenterad erfaren Projektledare.

-
Branscher du har verkat inom är: Retail, manufacturing eller e-hälsa.

-
Du gillar att vara konsult för du ser fördelen att kunna arbeta i olika roller.

-
Du har praktisk erfarenhet men också ett engagerat, målmedvetet och drivet mind set.

-
Att kunna ta kommando och styra ett team och en produkt till att gå framåt; att inte sitta och vänta utan föreslå förändringar när du ser det.

-
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.



Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 20 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Digital Assurance & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Besök oss på www.sogeti.se.

Capgemini-koncernen är en global ledare som i partnerskap med företag transformerar och hanterar verksamheter genom att nyttja kraften av teknologi. Koncernen styrs varje dag av sitt syfte; att frigöra mänsklig energi genom teknik för en inkluderande och hållbar framtid. Det är en organisation fylld av ansvarstagande och mångfald med 270 000 teammedlemmar i närmare 50 länder. Med sitt starka 50-åriga arv och djupa branschkunskap förlitar sig Capgeminis kunder på koncernens förmåga att förverkliga affärsmål, från strategi och design till drift, pådrivet av den snabbföränderliga och innovativa världen fylld av Cloud, data, AI, uppkopplade produkter, mjukvara, digital teknik och plattformar. 2020 rapporterade koncernen globala intäkter på 16 miljarder euro.

Get the Future You Want.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher. Sveriges största nätverk för kvinnor inom IT-branschen.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan för kommande uppdrag som Redovisningsekonom i Malmö!

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 1
Vi söker ständigt grymma redovisningsekonomer för kommande uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar.
Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i hela Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:
- kund- och leverantörsreskontra
- löpande bokföring
- avstämningar
- bokslutsarbete
- deklarationer
- projektredovisning
- diverse ekonomiska rapporter

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.


Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du har antingen lång erfarenhet av yrkesroller inom ekonomi eller så har du precis hunnit påbörja din karriär. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skaffa mer erfarenhet hos någon av våra kunder. Goda kunskaper i Excel är alltid ett måste. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem.

För att passa i de flesta roller inom ekonomi bör du vara analytisk, utåtriktad, målinriktad och självständig. Du bör dessutom vara kommunikativ, ha ett gott affärsmannaskap och vara serviceinriktad. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i ditt CV. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större affärssystem. Notera gärna även din tillgänglighet när du skickar in din intresseanmälan.

Om verksamheten
Poolias målsättning
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom 1st line IT-support i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 1
Om tjänsten
Som supporttekniker arbetar du som problemlösare av IT-frågor, alltid med största fokus på användaren. Du kommer arbeta med 1st line, där du sitter antingen hos uppdragsgivaren eller är ute och arbetar i användarnas miljöer. Oavsett i vilken roll du arbetar kommer din vardag att vara fartfylld där du kommer få använda dig av din tekniska förmåga. Arbetsuppgifterna inkluderar support främst genom telefon och mail. Generellt arbetar du inom något eller flera av nedanstående områden:

• Ärendehantering
• Felsökning
• PC-support
• Windows
• Mailklienter
• Active Directory
• Skrivare och kringutrustning
• Mobilitet
• Nätverk
• Dokumentation
• SLA

Vem är du?
Vi letar efter dig som brinner för IT och som alltid strävar efter att ge bästa service! Du har en gymnasieutbildning inom IT och det är inte krav på arbetslivserfarenhet, då det viktigaste för att vara framgångsrik i rollen är dina personliga egenskaper, nyfikenhet av att lära sig och ett brinnande tekniskt intresse! Det är meriterande om du även har en eftergymnasial utbildning inom IT (support, nätverk, system, drift), gärna YH/KY med LIA-erfarenhet. Det är mycket meriterande om du har befintlig erfarenhet inom servicedesk, helpdesk eller liknande roller.

Det är bra om du har kännedom inom ärendehantering, felsökning, Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP, Router/Switch, Proxy). Ytterligare tekniska kompetenser kan vara mycket meriterande beroende på specifikt uppdrag – var noggrann med att notera dina specifika kompetenser och erfarenheter i din ansökan!

Som person är du positiv och mycket serviceinriktad, du är lyhörd och drivs av en stark vilja att hjälpa och stötta användare. Du är uthållig och är både kreativ och metodisk i felsökningsarbetet. Du har lätt för att möta olika personer och har en pedagogisk förmåga i dialogen med användare.

Det är ett krav att du talar och skriver både svenska och engelska på flytande nivå.

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag som Controller i Malmö!

Controller
Läs mer Dec 1
Vi söker ständigt grymma controllers för kommande uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar.
Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i hela Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:

- Resultatanalys
- Sammanställa finansiell information
- Utvärdera och analysera lönsamhet
- Rapportering, månads-, kvartals. och årsvis
- Utveckla och förvalta processer
- Bidra till utvecklingen av controllerfunktionen
- Ansvara för korrekt resultat vid månads- och årsbokslut
- Ta fram material ur rapporteringssystem och sammanställa rapportpaket
- Budget och prognos
- Bokslutsarbete
- Skapa och utveckla finansiella presentationer

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.


Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du har antingen lång erfarenhet av yrkesroller inom ekonomi eller så har du precis hunnit påbörja din karriär. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skaffa mer erfarenhet hos någon av våra kunder. Goda kunskaper i Excel är alltid ett måste. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem.

För att passa i de flesta roller inom ekonomi bör du vara analytisk, utåtriktad, målinriktad och självständig. Du bör dessutom vara kommunikativ, ha ett gott affärsmannaskap och vara serviceinriktad. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i ditt CV. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större affärssystem. Notera gärna även din tillgänglighet när du skickar in din intresseanmälan.

Om verksamheten
Poolias målsättning
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag som Ekonomiassistent i Malmö!

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 1
Vi söker ständigt grymma ekonomiassistenter för kommande uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar.
Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i hela Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:

- stötta befintlig ekonomiavdelning
- bankbetalningar
- granskning och ankomstregistrering
- hantera leverantörsreskontra
- hantera kundreskontra
- kreditprövningar
- inkassohantering och påminnelser
- löpande bokföring
- andra vanligt förekommande administrativa uppgifter

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.


Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du har antingen lång erfarenhet av yrkesroller inom ekonomi eller så har du precis hunnit påbörja din karriär. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skaffa mer erfarenhet hos någon av våra kunder. Goda kunskaper i Excel är alltid ett måste. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem.
För att passa i de flesta roller inom ekonomi bör du vara analytisk, utåtriktad, målinriktad och självständig. Du bör dessutom vara kommunikativ, ha ett gott affärsmannaskap och vara serviceinriktad. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i ditt CV. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större affärssystem. Notera gärna även din tillgänglighet när du skickar in din intresseanmälan.

Om verksamheten
Poolias målsättning:
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Ekonomiassistenter och administratörer för deltidsuppdrag i Skåne!

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 1
Vi söker ständigt grymma ekonomiassistenter och administratörer på deltidsuppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi och administration varierar och styrs av våra kunders behov. Omfattningen på uppdragen kan vara allt från 25 - 75 %. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din ansökan öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten
Konsultuppdragen förekommer i hela Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:
- stötta befintlig ekonomiavdelning
- bankbetalningar
- granskning och ankomstregistrering
- hantera leverantörsreskontra
- hantera kundreskontra
- kreditprövningar
- inkassohantering och påminnelser
- löpande bokföring
- andra vanligt förekommande administrativa uppgifter
- Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner
- Administrering av orders, produktinformation och liknande i affärssystemet SAP (även andra system)
- Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning, inkommande mail och samtal
- Mötesplanering, ta fram presentationer, agera som allmänt stöd kring underlag och information, samt sammanställning av rapporter

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.


Vem är du?
Vi söker dig som har en någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration. Du har antingen lång erfarenhet av yrkesroller inom ekonomi eller administration, alternativt har du precis hunnit börja dina karriär. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skapa mer erfarenhet hos någon av våra kunder. Goda kunskaper i Excel är alltid ett måste. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera affärssystem.

För att passa i de flesta roller bör du vara analytisk, utåtriktad, målinriktad och självständig. Du bör dessutom vara kommunikativ, ha ett gott affärsmannaskap och vara serviceinriktad. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större HR-system. Notera gärna även din tillgänglighet.


Om verksamheten
Poolias målsättning:
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom kundtjänst och admin i Skåne!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 1
Vi söker ständigt person för kommande uppdrag inom kundtjänst och administration runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar.
Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i hela Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter den specifika kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:

- Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner
- Administrering av orders, produktinformation och liknande i affärssystemet SAP (även andra system)
- Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning, inkommande mail och samtal
- Mötesplanering, ta fram presentationer, agera som allmänt stöd kring underlag och information, samt sammanställning av rapporter
- Hantera avtal, kundinformation, ta fram exv. försäljningsstatistik till organisationen
- Koordinerande uppgifter gällande exv. event, utbildningar, resor osv.
- Övriga ad hoc-uppgifter

En stor känsla för service och detaljer är ofta väldigt positivt för att vara framgångsrik i denna typ av roll.

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.


Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom relevant område. Antingen har du längre erfarenhet av arbete inom kundtjänst och/eller administration eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens.

För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service!

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större ekonomisystem. Kunskap inom Excel är ett måste. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av ekonomitjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning. Underkonsulter är av intresse!



Poolias målsättning
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu