Malmö: Kundtjänstmedarbetare - Visstidsanställning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare - Visstidsanställning i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som är skånes största bostadsförmedling och vi arbetar med både kommunala och privata hyresvärdar i många skånska kommuner. Vi tror att en rak och transparant kö ger de bästa möjligheterna för bostadssökande att få in en fot på bostadsmarknaden och för hyresvärdar att fylla sina lägenheter med liv. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten.  



Under 2021 kommer vi att ha förmedlat närmare 10 000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  



Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!



Beskrivning
Vi behöver under 5 månader, utöka vår personalstyrka och söker därför omgående, en engagerad
medarbetare till vår kundtjänst.

Vår kundtjänst möter varje dag hundratals kunder över disk, per telefon eller via mail. Vi vill att alla kunder ska uppleva att vi ger kundservice på hög nivå. Därför ser vi att du som söker, brinner för kunden och för att ge kundservice i världsklass, som genomsyras av omtänksamhet, transparens och värme.
Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt för våra bostadssökande, genom att vägleda dem i
sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du hanterar såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade ärenden. I tjänsten ingår även övriga administrativa uppgifter.
Som medarbetare i vår kundtjänst är du är en del av teamet, vilket är en grupp om fem personer samt en teamchef. Tillsammans ansvarar ni för att bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad. Du hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.

Kvalifikationer
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har goda
kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande. Du har erfarenhet från att arbeta med kundservice. Som kundtjänstmedarbetare behöver du vara engagerad, serviceinriktad, lugn och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera.
Vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Du gillar även att jobba i ett högt tempo.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Frans Stops, Administrativ chef, 0734-16 00 50

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Kundtjänstmedarbetare.

Telefoninformatör till företag inom jobbmatchning i Malmö

Läs mer Dec 8
Nytt
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen.
Tjänsten går ut på att ringa till företag och berätta om Jobbmaskinens tjänster, du kommer inte att sälja en tjänst eller en produkt utan ska endast ge information.

Om tjänsten:
Jobbmaskinen har kontor på 37 orter runt om i Sverige där vi coachar arbetssökande mot arbete eller studier. En viktig del i vårt arbete är att knyta företagskontakter och berätta för företag att vi har arbetssökande med olika kompetenser och bakgrunder.

Du kommer vara placerad på Jobbmaskinens kontor och ringa till arbetsgivare för att ge information om att vi kan ha den kompetens de efterfrågar och att våra tjänster där vi erbjuder tillgång till rätt kompetens är gratis för företagen då vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen med att hjälpa personer med kompetens i arbete.

Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Tjänstgöringsgraden kan vara heltid eller deltid beroende på vilken kompetens du har.

Om dig:
Du är en grymt social person som inte är rädd att lyfta telefonen och försöka övertyga den du pratar om att vilja lyssna på dig i 45 sekunder. Du har ett stort engagemang och gillar att tävla med dig själv exempelvis kring att lyckas ge all information som ingår i våra samtal till X antal företag i timmen.

Du gillar samtidigt att arbeta i lag och att kommunicera med dina kollegor. Du har inga problem med att tala, läsa eller skriva på svenska och du har bra datorkunskaper.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu

Junior Operativ Inköpare till Merkonomen Group!

Läs mer Nov 30
Om företaget:

Vi möjliggör mobilitet - idag, i morgon och i framtiden.

Mekonomen Company Sverige tillhör Mekonomen Group, en internationell koncern som driver och utvecklar affärer på fordonseftermarknaden. Vi fokuserar på tillväxt, samverkan och på att driva en hållbar och digital utveckling i vår bransch. Vår affärsidé är tidlös och bygger på att möjliggöra mobilitet - idag, i morgon och i framtiden. Bilföraren ska tryggt och säkert kunna ta sig det den vill, verkstadsägare och fordonstekniker ska ha optimala förutsättningar att utveckla sin verksamhet och våra medarbetare ska också ges de bästa möjligheterna till kontinuerlig utveckling. Vi tillgodoser behovet av tjänster och produkter till fordonsverkstäder och andra företag genom våra marknadsledande koncept, distributionsnätverk och vår effektiva logistikkedja. Våra koncept riktar sig även till privata och kommersiella bilförare där vi tillgodoser behovet av service och reparation av fordon.

Mekonomen Company Sverige består av ett centrallager, 200 butiker och expresslager under varumärkena Mekonomen, MECA och BilXtra. Vi har 1000 anslutna verkstäder som tillhör varumärkena Mekonomen, MECA, MekoPartner, Speedy och AlltiBil. Tillsammans är vi 1500 medarbetare som driver vår affär framåt.

Din roll
I rollen som Junior Operativ Inköpare kommer du att hantera kundflödet genom att dagligen arbeta externt mot kunder. Du kommer att hantera artiklar i systemet, hantering av beställningssortiment och ta emot kundförfrågningar. Du kommer att ha uppföljningssamtal med leverantörer och upprätta fakturor gentemot kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hantera beställningssortiment
- Hantera kundförfrågningar
- Hantera inköp mot leverantörer
- Utföra fakturering inom ramen för beställningssortimentet
- Kommunikation med kunder och leverantörer på daglig basis


Placering: Fosie, Malmö.

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Kontorstider (8:00-17:00), med möjlighet till flextid.

Detta är ett konsultuppdrag i 6 månader vilket innebär att du kommer att vara anställd via oss på Clevry men uthyrd till vår kund med möjlighet till förlängning.

Din profil

Vi söker efter dig som är serviceminded och tidigare arbetat inom kundtjänst eller en annan supportroll. Det är meriterande om du har studerat inom inköp/ logistik eller tidigare arbetat inom logistikbranschen men inget krav för tjänsten. Det är en fördel för rollen om du har en god systemvana med dig från Microsoft AX och Excel. Det är viktigt att du brinner för att hjälpa människor och ständigt vill utvecklas. Som person ser vi gärna med att du är en teamplayer, strukturerad, lösningsorienterad och lyhörd. Ett krav för tjänsten är att du behärskar det svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 (0) 70 417 92 81. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Ansök nu

Medarbetare till Order Management

Läs mer Nov 28
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö, Kalmar och Oskarshamn.

Gillar du ansvar och drivs du av att hitta lösningar? Vill du vara med och förbättra köpupplevelsen hos Nordens ledande E-handelsaktör? Då är du kanske personen vi söker!

Vi söker nu flera initiativrika medarbetare med hög servicekänsla som alltid sätter kunden i fokus.

Om tjänsten
Order Management ansvarar för hela orderprocessen, allt från orderregistrering till fakturering. Som medarbetare inom Order Management hjälper du kunder, kollegor och leverantörer med förändringar och uppföljning av order och inköp. Du är en viktig del i att förbättra kundens köpupplevelse!

Exempel på arbetsuppgifter;

- Besvara kunder och leverantörer via telefon, e-post och chatt
- Editering av order
- Supportera kollegor i orderfrågor
- Uppföljning av pågående order
- Registrering av orderbekräftelser


Vi erbjuder
Vi erbjuder ett lärorikt och varierande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas. Tjänsten är placerad vid vårt kontor i Malmö.

Profilen
Vi söker dig som är noggrann och har god administrativ förmåga. Vi tror att du tidigare erfarenhet av kundservice och arbetat med administrativa arbetsuppgifter. Du brinner för ett bra kundbemötande och trivs i högt tempo.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: (http://www.bygghemma.se/), (http://www.nordicnest.se/), (http://www.svenssons.se/), (http://www.trademax.se/) och www.trademax.se (http://www.trademax.se/) (http://www.golvpoolen.se/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Service Manager / Serviceansvarig till attraktivt Fastighetsbolag

Läs mer Nov 25
Om vår kund

Vår kund är idag Sveriges ledande aktör inom kontorshotell och är en del av ett börsnoterat fastighetsbolag. Företaget bjuder individanpassade och smarta kontorsmöjligheter med digitala och flexibla lösningar. De hjälper varje företagare att skräddarsy sin arbetsmiljö för att kunna arbeta smart och effektivt. Moderna lösningar gör det enkelt för varje medlem att varje dag kunna byta kontor för att på bästa sätt möta en arbetsdag med sin expertis inom respektive område utan att behöva oroa sig över fysiska hinder. Idag har bolaget nästan ett stort antal kontorshotell runt om i landet. De växer snabbt och kommer under närmsta år öppna runt 20 nya enheter. förväntningar. Idag har bolaget två kontorshotell i Malmöregionen.

Du blir initialt anställd av Carotte under sex månader, därefter är ambitionen att du rekryteras över och blir tillsvidareanställd direkt hos företaget.

Om tjänsten

I rollen som Service Manager/Serviceansvarig har du en avgörande roll i att säkerställa kundnöjdheten hos hyresgästerna. Du ansvarar för hyresgästservicen och att den dagliga driften fungerar för deras kontorshotell i Malmö. Du arbetar i tät dialog med företagets regionens Site Manager och säkerställer att allt fungerar på anläggningarna. I ditt dagliga arbete är du ofta ut på plats för att se till att allt är rent, snyggt och fungerar. Du har tät dialog med hyresgäster och leverantörer där du ansvarar för att koordinera felanmälningar.

I arbetsuppgifterna ingår även:

- Inköp och beställning av förbrukningsmaterial
- Förbereda lokalerna inför inflytt och besiktiga vid utflytt
- Ta emot leveranser och ansvara för leveranser i samband med nyöppnade anläggningar
- Hantera lås- och nyckelservice
- Hantera och koordinera teknik och IT-frågor mellan hyresgäst och leverantör
- Hjälpa till vid marknadsföringsevent och gemensamma aktiviteter på anläggningarna
- Andra administrativa uppgifter kan tillkomma


Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av service, koordinering och administration. Vi ser med fördel att du har erfarenhet av servicearbete mot slutkund gärna inom fastighet- och lokalfrågor alternativt inom hotell och andra serviceyrken. Det är meriterande om du har intresse av IT- och teknikfrågor. Du har B-körkort samt talar och skriver flytande svenska och engelska.

Som person ser vi att du är självgående, serviceinriktad, strukturerad och alltid ser till kundens behov först. Du är positiv och prestigelös då arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, kan ofta förutse vad som kommer behövas härnäst och älskar känslan när du kan säga "jag anade det så jag har redan kollat upp det". Din känsla för hur du formulerar dig och informerar gör att många uppskattar just ditt sätt att kommunicera.

För att passa i rollen som Service Manager har du ett serviceinriktat förhållningssätt, gillar att nätverka och utveckla nya kontakter. Att jobba i olika system är inget nytt och office- paketet är något du känner dig bekväm med. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, men har inga problem med att jobba självständigt.

Om Carotte

Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.

Välkommen med din ansökan!

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.



Sökord: Service Manager, Serviceansvarig, fastighetsförvaltare, fastighet, Malmö, koordinator, kundservice, leverantörsansvarig, SDM

Ansök nu

Deltidare inom Kundservice

Läs mer Nov 2
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn. Välkommen att läsa mer på www.bygghemma.se.

Vill du jobba extra, tycker du att e-handel verkar spännande, och drivs du av att hjälpa kunder till rätt lösning? Då är du kanske personen vi söker!

Det går bra för Bygghemma och vi vill nu förstärka våra kundservice avdelning för med ett flertal nya medarbetare på deltid.

Vi söker därför flera kund- och serviceinriktade Kundservicemedarbetare som vill hjälpa våra kunder efter köpprocessen.

Om rollerna

Som Kundservicemedarbetare har du direktkontakt med kunder som har köpt någonting av oss och hanterar ärenden rörande exempelvis leveranser, returer eller reklamationer. Du tar våra kunder i handen och hjälper dem i situationer när något gått fel.

Tempot är högt, men till din hjälp har du dina kolleger med hög erfarenhet, en god supportstruktur och inte minst våra leverantörer som du kontinuerligt kommer vara i kontakt med.

Tjänsten är placerade på vårt kontor i centrala Malmö, cirka två minuters promenad från centralstation.

Om dig
Du är en positiv och kommunikativ person som gillar både tempo och puls. Du håller alltid ett mycket högt fokus på arbetsuppgiften och attraheras av ord som ”service”, ”kundfokus” och ”effektivitet”.

Du är en engagerad person, med starkt driv och en naturlig vilja till att sätta kund och lösning först. Att du uttrycker dig tydligt i tal och i skrift, på både svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas.

Tjänstgöringsgrad
Cirka 20-50 % fördelat på dagtid, kvällstid och helger.

Övrigt
Ange i ansökan om du är intresserad av tjänsten som Produktrådgivare eller Kundservicemedarbetare, eller båda.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, (http://www.furniturebox.se/) och (http://www.nordicnest.se/) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Boplats Syd AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Boplats Syd AB .

Kommunikatör 12-mån vikariat

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Nov 17
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som är skånes största bostadsförmedling och vi arbetar med både kommunala och privata hyresvärdar i många skånska kommuner. Vi tror att en rak och transparant kö ger de bästa möjligheterna för bostadssökande att få in en fot på bostadsmarknaden och för hyresvärdar att fylla sina lägenheter med liv. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten.  



Under 2021 kommer vi att ha förmedlat närmare 10 000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  



Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!



Arbetsuppgifter

Som kommunikatör på Boplats Syd kommer du att arbeta på avdelningen Marknad och Digital utveckling.

Vi är ett litet team på fyra personer och vi stöttar och täcker upp för varandra vid behov. Du kommer att arbeta nära vår Grafiska Producent med att ta fram kampanjmaterial och löpande innehåll till alla våra kanaler. Den här rollen kräver att du är proaktiv, noggrann, driven, lyhörd, prestigelös och inser värdet av att arbeta tillsammans mot ett gemensamt mål.



Vad du kommer att göra

- Ta fram kommunikations- och marknadsplaner i enlighet med verksamhetens mål och strategi
- Skriva, redigera, korrekturläsa, formge och producera olika former av texter och informationsunderlag. Exempelvis budskapsplattformar, nyhetstexter, informationsmaterial, pressmeddelanden och beslutsunderlag
- Planera, skapa, uppdatera och underhålla innehåll för alla våra kanaler (SoMe, webb m.fl.)
- Identifiera, planera, samordna och genomföra kommunikation- och marknadsaktiviteter inkl. event
- Arbeta med internkommunikation
- Vara kontaktperson mot, för tjänsten relevanta, leverantörer
- Vårda och utveckla vårt varumärke
- Skapa, publicera och följa upp information om nyproduktionsprojekt
- Omvärldsbevaka

 

Kvalifikationer och egenskaper

Du har högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning inom områdena kommunikation, journalistik eller webb som vi bedömer som likvärdig. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 

 

Som kollega på Boplats Syd behöver du vara samarbetsvillig, lyhörd och prestigelös. Du är tydlig och ser möjligheter i stället för problem. Du har en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ till förändring där du ser utvecklingsmöjligheter och delar med dig av kunskap för att vi ska bli effektivare. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera. För att trivas på den här tjänsten behöver du känna dig trygg med att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en viktig del i ett större sammanhang hos Boplats Syd. 

 

Meriter 

- Minst 2 års erfarenhet av kommunikatörsyrket
- Erfarenhet av marknadsföringsarbete
- Vana av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete
- Trivs med att arbeta i team
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet från att producera innehåll för sociala medier
- Har lätt för att lära dig nya digitala verktyg
- Anpassningsbar utefter inkommande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av att arbeta som redaktör i webbpubliceringsverktyg
- Erfarenhet att av att skapa och uppdatera innehåll i Microsoft Sharepoint
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365

 


Villkor? 

Tjänsten är ett vikariat under 12 månader på heltid.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 



Upplysningar? 
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:?Frans Stoops,?Administrativ chef, 0734-16 00?50

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare - Timvikarie jul och sommar

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 25
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som är skånes största bostadsförmedling och vi arbetar med både kommunala och privata hyresvärdar i många skånska kommuner. Vi tror att en rak och transparant kö ger de bästa möjligheterna för bostadssökande att få in en fot på bostadsmarknaden och för hyresvärdar att fylla sina lägenheter med liv. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten.  



Under 2021 kommer vi att ha förmedlat närmare 10 000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  



Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!



Beskrivning
Vi söker 2 timanställda vikarier till vår kundtjänst för inhopp i första hand under julhelgen och under sommaren, men även vid arbetstoppar under övriga tider på året.

Vår kundtjänst möter varje dag hundratals kunder över disk, per telefon eller via mail. Vi vill att alla kunder ska uppleva att vi ger kundservice på hög nivå. Därför ser vi att du som söker, brinner för kunden och för att ge kundservice i världsklass, som genomsyras av omtänksamhet, transparens och värme.
Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt för våra bostadssökande, genom att vägleda dem i
sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du hanterar såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade ärenden. I tjänsten ingår även övriga administrativa uppgifter.
Som medarbetare i vår kundtjänst är du är en del av teamet, vilket är en grupp om fem personer samt en teamchef. Tillsammans ansvarar ni för att bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad. Du hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.

Kvalifikationer
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har goda
kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande. Har du erfarenhet från att arbeta med kundservice ser vi det som meriterande.

Som kundtjänstmedarbetare behöver du vara engagerad, serviceinriktad, lugn och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera. Vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Du gillar även att jobba i ett högt tempo.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Frans Stops, Administrativ chef, 0734-16 00 50

Ansök nu

Kommunikativ marknadsanalytiker

Marknadsanalytiker
Läs mer Aug 23
Beskrivning
Boplats Syd AB och Uppsala Bostadsförmedling AB är helägda bolag inom kommunkoncernerna i Malmö stad och Uppsala kommun.

Boplats Syd och Uppsala Bostadsförmedling har inlett ett nära samarbete där en effektiv digital förmedlingstjänst, processer och vissa resurser delas mellan förmedlingarna. Syftet är att tillsammans utveckla förmedlingsuppdraget, verksamheterna och servicen till i första hand bostadssökande och hyresvärdar men även till andra intressenter som behöver bostadsförmedlingarnas kunskap och statistik i planering och beslutsfattande

I samarbete med ett hundratal privata och kommunala hyresvärdar förmedlar Boplats Syd och Uppsala Bostadsförmedling cirka 15 000 bostäder årligen i Uppsalaregionen och Skåne.

Vår roll är att göra det enkelt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra och förmedlingen sker på ett tydligt och transparent sätt.

Boplats Syd och Uppsala Bostadsförmedling är ungefär lika stora och tillsammans är vi cirka 60 medarbetare. 

Läs gärna mer på boplatssyd.se och bostad.uppsala.se

Arbetsuppgifter
I rollen som marknadsanalytiker ingår det att utföra omvärlds- och marknadsanalyser med hjälp av intern och extern data samt stötta våra hyresvärdar och andra intressenter med analys och statistik. Du får också stötta pressansvariga, ledningen och övriga i organisationerna med statistisk och analys.  Bostadsförmedlingarna fokuserar på att effektivisera processer och arbetssätt och du bidrar med statistik och analys av förmedlingsarbetet.

Du kommer att vara beställare och kravställare av marknadsundersökningar från externa leverantörer. I samarbete med verksamheten medverkar du till att utveckla processer och system inom området statistik och analys. Du kommer även att ansvara för att driva olika projekt inom ramen för marknad, kundinsikt och marknadsanalys.

Eftersom befattningen som marknadsanalytiker är ny kommer du ha möjlighet att delta i utformningen av rollen.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, statistik, samhällsplanering, kulturgeografi eller liknande akademisk examen. Du har något eller flera års erfarenhet av arbete med analytiska arbetsuppgifter och har mycket goda kunskaper i Excel och Power BI

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av bostadssektorn och om du tidigare har arbetat som marknadsanalytiker.

Som person är du noggrann och har en mycket god analytisk förmåga. Du trivs med att ha många interna och externa kontakter och har en god samarbetsförmåga, men även lätt för att arbeta självständigt.

För att lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har även förmåga att kommunicera komplexa fakta och siffror på ett enkelt och effektivt sätt.

 

Organisation
Du kommer arbeta för både Boplats Syd och Uppsala Bostadsförmedling men vara anställd hos Boplats Syd. Du kommer att ingå i ett team på flera personer och rapporterar till chefen för teamet Verksamhetsutveckling .

Bostadsförmedlingarna samordnar sina behov och gör en gemensam plan för aktiviteter inom statistik och analys. Planen görs i samråd med dig. Eftersom bostadsförmedlingarna strävar efter att arbeta på ett likvärdigt sätt med gemensamma processer kommer du kunna effektivisera dina arbetsuppgifter.

Det geografiska avståndet mellan bostadsförmedlingarna kräver att många möten och en hel del arbete sköts digitalt. Ett fåtal resor med övernattning kommer dock att ske. Vi utvärderar löpande i vilken utsträckning arbete kan skötas hemifrån eller behöver utföras på kontoret.

Hos oss erbjuds du en spännande och utvecklande arbetsuppgift på en modern arbetsplats där jämställdhet, jämlikhet och mångfald genomsyrar verksamheten. På Boplats Syd har vi ett nära ledarskap där arbete i team och kontinuerlig feedback är en naturlig del av vardagen. Hälsa och friskvård är en viktig del i vårt dagliga arbete och vi strävar efter en bra balans i livet.

 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Bostadsförmedlare

Bostadsförmedlare
Läs mer Jul 9
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.  



Bostadsförmedlare 

Är du en klippa på administration, gillar att överträffa förväntningar på god service och söker en arbetsplats präglad av samarbete, glädje och omtanke? Vi på Boplats Syd har ett jobb för dig!  

Boplats Syd är inne i en expansiv fas med en fortsatt hög efterfrågan på hyresrätter i Skåne samtidigt som vi arbetar för att lansera ett helt nytt IT-system i höst.

För att säkerställa en fortsatt effektiv och kvalitetssäkrad process med den bästa servicen söker vi nu temporär förstärkning inom vårt förmedlingsteam.  

Arbetsuppgifter 

Som förmedlare på Boplats Syd har du ansvar för hela förmedlingsprocessen, från publicering på vår hemsida till att skicka den bostadssökande med längst kötid och som uppfyller kravprofilen som hyresgästförslag till hyresvärden. Under processen vägleder du de bostadssökande, kontrollerar intyg och inkomst, bjuder in till visning och ger effektiv, tydlig och lyhörd service till både bostadssökande och hyresvärd. Då du som förmedlare har regelbunden kontakt med både bostadssökande och hyresvärdar är du en mycket viktig del i hur vi upplevs. Därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med många kontaktytor, gillar att skapa positiva arbetsrelationer och att hela tiden arbeta för kundens bästa.  

Kvalifikationer och erfarenhet 

Vi söker dig med några års erfarenhet av administrativt arbete, handläggning, kundtjänst eller liknande. Du har en god datorvana, erfarenhet av arbete i CMS system är meriterande. Hög nivå på både svenska och engelska i både tal och skrift.  

Som person är du strukturerad, organiserad och uppskattar att arbeta enligt ett tydligt regelverk. Du driver ditt arbete framåt, är bra på att planera och prioritera bland arbetsuppgifter och vågar ta egna beslut. För att trivas på Boplats Syd är du också samarbetsvillig, lyhörd, hjälper dina kollegor vid behov och har förmågan att se möjligheter snarare än problem.  

Vi erbjuder dig en utvecklande, rolig och lärorik tjänst i en spännande bransch. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten. Det handlar om hur vi bemöter bostadssökande och hyresvärdar men också om hur vi är mot varandra som kollegor, i kafferummet, under möten och i korridoren. En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!  

Villkor? 

Vi behöver tillfällig förstärkning på grund av byte av förmedlingssystem. Det är därför en tidsbegränsad anställning tom 31 januari 2022.?? 

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.?? 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Bostadsförmedlare - Visstidsanställning med omgående start!

Bostadsförmedlare
Läs mer Jun 11
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.  



Bostadsförmedlare - Visstidsanställning

Som bostadsförmedlare är du och dina kollegor ansiktet utåt både för våra samverkande hyresvärdar och för de som söker bostad.

Arbetsuppgifter 

Vi förmedlar 37 lägenheter varje arbetsdag och dina arbetsuppgifter som förmedlare kommer att bestå av att ansvara för hela förmedlingsprocessen, som bland annat innebär att publicera lägenhetsannonser på vår hemsida, bjuda in till visningar, kontrollera uppladdade intyg och handlingar samt skicka hyresgästförslag till hyresvärden.? 
 
Genom att vägleda våra sökande genom processen samtidigt som du är lyhörd och ger hyresvärdarna effektiv service med bästa kvalitet är du en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mejl. Du arbetar dagligen i vårt verksamhetssystem som är ett stöd i all kontakt med kunder och hyresvärdar. Du ska alltid jobba för kundens bästa och uppmärksamma?förbättringspotentialer för att driva Boplats Syd framåt.? 

Kvalifikationer

Du som söker har flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du bör också ha goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.?Högskoleexamen och kunskaper i andra språk är meriterande.? 

Som?kollega på Boplats Syd?behöver du vara samarbetsvillig och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter i stället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ?till förändring och ser utvecklingsmöjligheter. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer samtidigt som du vågar ta egna beslut. ? 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del?av Boplats Syd.

Villkor 

Vi behöver tillfällig förstärkning på grund av byte av förmedlingssystem. Det är därför en tidsbegränsad anställning med start 21:a juni och slutdatum 31 januari 2022.? 

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.? 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare,

Ansök nu