Malmö: Teamleader till IT-bolag i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teamleader till IT-bolag i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Ett fantastiskt team uppstöttning av en ny teamleader tillsvidare. Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Start är omgående, helst igår och tjänsten är tillsvidare. Du kommer arbeta i företagets nya fräscha lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal.

Ramirent i Malmö söker en byggreceptionist!

Läs mer Dec 7
Älskar du service och att vara spindeln i nätet på arbetsplatsen? Vi söker just nu dig till ett av Ramirent's byggnadsprojekt i centrala Malmö. I rollen som byggreceptionist kommer du att ha en nyckelroll på arbetsplatsen. Du kommer både att vara ansiktet utåt för medarbetare och besökare och även utföra arbetsuppgifter som är mycket centrala för att allt på arbetsplatsen ska löpa på så smidigt som möjligt. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ramirent är ett rikstäckande företag inom byggsektorn som främst fokuserar på maskinuthyrning. Bolaget har även ett framgångsrikt affärskoncept som kallas för den temporära fabirken, dit tjänsten som byggreceptionist tillhör.

I tjänsten som byggreceptionist för Ramirent kommer du vara ansiktet utåt på arbetsplatsen. Du har en viktig roll i att välkomna och registrera medarbetare samt tillhandahålla dem utrustning. I tjänsten ingår såväl administrativa som serviceorienterade uppgifter, exempelvis samordning av vissa inköp, kontakt med platschefer och arbetsledare i diverse frågor samt ordna frukostar, möten och se till att lokalerna är trevliga. Du ska ha bra koll på Office-paketet samt vara social, serviceinriktad och bidra med en god stämning på arbetsplatsen. Det är därmed viktigt att du som person är lyhörd, inkännande och har förmågan att få medarbetare samt besökare att känna sig sedda och välkomna.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och jobba som konsult för Ramirent. Tjänsten sträcker sig från 3 januari till 17 april 2022.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Besöksinskrivning, tillhandahållande av utrustning samt hänvisning till rätt område på projektet
* Materialhantering avsedda leveransytor för att förhindra krockar med gods till och från projektet
* Koll på säkerhetsinformation, samordning av larm, låssystem och byggnycklar
* Samordna inköp av förnödenheter och ansvara för lager och debiteringsunderlag
* Kontakta platschefer och arbetsledare vid problem i rutiner, arbetsmiljö eller IT, samt ta emot synpunkter från personal och rapportera vidare
* Ordna frukost dagligen och uppdatera informationstavlor med nödvändig information

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av en likvärdig tjänst sedan innan, inom service, reception och administration
* Har goda kunskaper i MS Office
* Är obehindrad i svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift

I rekryteringsprocessen kommer en stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper, samt din motivation och intresse för tjänsten.

Som person ser vi att du är


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Strukturerad


Övrig information


* Start: 3 januari, 2022. Du bör vara tillgänglig för upplärning två-tre dagar i december.
* Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 07:00-16:00. 3 januari - 17 april.
* Placering: Centrala Malmö.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ramirent är ett företag med fokus på att öka så väl säkerheten som effektiviteten hos sina kunder. Det gör dem genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. De är en helhetsleverantör som utöver maskinuthyrning erbjuder tjänster så som etablering av byggström, bodar och fallskydd även utbildningar inom lift, arbetsmiljö och heta arbeten med flera. De har ett flertal digitala lösningar som underlättar våra kunders vardag.
Här kan du läsa mer om Ramirent.

Ansök nu

Teamleader till IT-bolag i Malmö!

Läs mer Dec 1
Vill du axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Ett fantastiskt team uppstöttning av en ny teamleader tillsvidare. Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Start är omgående, helst igår och tjänsten är tillsvidare. Du kommer arbeta i företagets fräscha lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Ansök nu

Junior Area Manager - South

Läs mer Jul 14
Are you born a natural leader who wants to use those skills at one of Sweden’s most upcoming Tech companies? Are you at the same time a people person who really enjoys helping your colleagues out in high and low? We are now looking for a Junior Area Manager who will be part of our rider organisation at foodora. Besides being part of our fast and cool journey, you will also be an important part of our rider execution and make sure everything runs smoothly on a daily basis, whether it’s recruitment activities, compliance follow ups or development projects. To thrive and succeed in this role you need to see challenges with an optimistic mind, no problem is too big to solve, right? Besides that, a huge part of your job will be to communicate with your colleagues, therefore great communication skills are key. And hey, let’s not forget that we also want you to bring your business mindset! Are you in for a ride? Come join the fun!

WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO

- Execution and administration of high-quality and seamless Rider Processes in the south of Sweden
- This will include Rider recruitment, onboarding, Rider training and staffing
- Drive Rider compliance and performance among Riders
- Creating a compliance and development structure for Riders
- Following-up with Riders in case of non compliance or underperformance
- Initiating and executing development projects, based on fleet segmentation
- Responsionsible for the improvement of local work environment
- Based on engagement survey results, initiated projects to boost Rider engagement
- Making Riders aware of development and career opportunities


YOU ARE

- Structured - We are moving fast, everything isn’t in place yet, therefore finding a good structure is key
- Result Oriented - Results, results, results - yes we love great results at foodora. We hope that you love it as much as we do!
- Solutions Oriented - You can find a solution in the most challenging task
- Communicative - You are a solid communicator, who thrives when helping your colleagues out
- Leadership skills - Do you have a natural leader inside of you? In that case we definitely want to take part of that!


REQUIRED QUALIFICATIONS

- University degree or similar
- Good knowledge in Microsoft Office (especially Excel and PowerPoint) and Google suite (Google sheets, Google Slides)
- You can communicate both in Swedish and English, written and spoken
- It will be considered a plus if you have some sort of leadership experience, formal or informal
- It will be considered a plus if you have a driver's licence


Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

Please check in our instagram foodorapeople.se (https://instagram.com/foodorapeople.se?igshid=12as2gaeoh57g) in the meantime to see what’s going on right now. Who knows, they might be your future colleagues!

WHO WE ARE

We are foodorians, a happy gang of food lovers all eager to create the delivery service of the future! For us, humility, innovation and teamwork make up the cornerstone for our success, combined with a shared entrepreneurial spirit. We are currently breaking new grounds in the industry by completely redefining what a delivery service actually is - therefore, high tempo and flexibility is common and days never look the same (really!).

We are people from all backgrounds, with different experiences and wildly varied ideas and opinions. This is something we value highly, since we fully believe that diversity is what builds our culture and success. We are proud of being an employer for people from all corners of the world and at the same time distinguish ourselves as one of the fastest growing companies within LMD*!

Sure, growth and success is all fun and games, but let’s be clear: it cannot happen at the expense of our sustainability work. Since January 2020 we are a carbon neutral business, not just in Sweden but for our whole European operation. Our goals are ambitious to be leading the way for sustainability within our industry - from supplying 100% electrical transportation to promoting more environmentally friendly food choices, we want to stand for a green future! Are you in?

LMD stands for Last Mile Delivery. That, and many other nerdy abbreviations, is something you’ll come to learn when you start. ;)

BENEFITS

- Wellness allowance
- Employee discount at foodora (wohoo!)
- Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance, life insurance
- Benify
- Awesome AW’s and parties (we can’t wait to have them back)!

Ansök nu

Gigga som teamleader i Malmö!

Läs mer Nov 24
Vill du omgående axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Detta är ett gig som vi kallar det på Gigstep, vilket innebär att under en temporär tid behöver ett fantastiskt team uppstöttning av en teamleader.

Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Start är omgående, helst igår, och du kommer vara placerad i företagets lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Ansök nu

Teamleader till IT-bolag i Malmö!

Läs mer Nov 25
Vill du axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Ett fantastiskt team uppstöttning av en ny teamleader tillsvidare. Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Start är omgående, helst igår och tjänsten är tillsvidare. Du kommer arbeta i företagets nya fräscha lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Gigstep AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Gigstep AB .

IT-älskande supporttekniker söker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 3
Är du en initiativtagande och problemlösande IT-support med en bra lagkänsla som? Då är det dig vi letar efter.

Vi söker dig som vill arbeta i ett litet team med nära samarbete men med stor flexibilitet. Du bör ha erfarenhet som IT-support sen tidigare och bör ha lätt för att arbeta i olika system och nya uppgifter.

Arbetsuppgifterna innefattar ärendehantering och support via mail och telefon för företagets interna funktion.

Som person är du kommunikativ och logiskt lagd med stor IT-kompetens. Vi tror att du har ett genuint intresse för IT så kanske sitter du även framför datorn på din fritid. Det är även meriterande om du har certifiering inom ITIL men inget krav.

Start omgående och uppdraget löper på till slutet av mars, med chans till förlängning.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT Specialist

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 2
Vi söker nu dig som jobbat som IT-support tidigare och har ett stort intresse av problemlösning och IT. Du har några års erfarenhet från att ha jobbat med nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll och Windows server med mera innan. Du kanske till och med har en utbildning inom IT och nätverksteknik.

Du kommer att arbeta i ett nördigt team med ett genuint IT-intresse. För att passa där bör rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga, flexibilitet samt ha möjlighet att arbeta dygnets alla timmar då obekväma arbetstider förekommer.

Det krävs att du har en god kompetens i AD, Exchange, Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux, Databaser () och O365.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Flytande svenska samt engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Stämmer detta in på dig? Skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Servicestjärna till roligt uppdrag!

Receptionist, telefonist
Läs mer Nov 3
Vi söker nu en administrativ och problemlösande medarbetare till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några av Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam under en period framöver.

Vi tror att du som söker trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare och utför din arbetsuppgifter med en stor noggrannhet då företagets konsumenter och kunder har högsta prioritet och fokus.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård eller liknande innan, men det är inget krav.

Så studerar du, är egenföretagande eller helt enkelt bara har tid över till ett roligt uppdrag? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag så berättar jag mer om uppdraget!

Ansök nu

Senior Databastekniker till uppdrag i Malmö

Nätverkstekniker
Läs mer Okt 28
Vi söker nu seniora och erfarna databastekniker till ett projekt för kunds räkning (Windowsmiljö). Du kommer att ingå i ett kundprojekt , vilket innebär att du kommer att göra analyser av servrar och applikationer för att sen bidra till en migrationsplan.

Det finns inget krav på att behöva befinna sig på plats, så du kan sitta från alla världens hörn. Men för att lyckas med projektet krävs det att du har tidigare erfarenhet av:

- IIS Web server
- MS server
- Windows 2008/2012/2016


Utöver ovanstående kompetens söker vi dig som är driven, analytisk och har erfarenhet ifrån liknande uppdrag sen tidigare.

Du kanske har ditt egna företag, eller så blir du anställd via oss direkt. Det bestämmer du!

Start omgående och projektet räknas vara klart i slutet på april 2022.

Låter det som ett uppdrag för dig? Sök idag!

Ansök nu

German speaking sales develop representative to inRiver

Innesäljare
Läs mer Okt 28
We're looking for our next In-house Sales star!

About you
As a person, we would like to see that you are structured and find it easy to prioritize your work. You have previous experience in some type of service profession and you are driven by working towards set goals and KPIs. This service requires that you speak fluent German and are comfortable with English. Preferably you also have experience with managing your work in CRM, ideally Salesforce. Experience with prospecting into mid-market and enterprise companies, specifically marketing and eCommerce teams is also desirable.

Job description
You will work with improving customer experiences. You do this by offering inRiver's services to various companies. You will proactively search for new potential customers via phone, e-mail and other communication channels. You will lead conversations with key stakeholders in our target markets to qualify sales opportunities. You work closely with our Regional Sales Managers to identify top targets and engage in Account-Based prospecting strategies.

As a Sales Develop Representative (SDR) you work closely with a sales person and you have a close collaboration throughout the whole sales process. During the sales process you will handle the first part of the process and then hand over the process to the sales person.

Start: As soon as possible Duration: Permanent employment Form of employment: Full time

About inRiver
With the rapid growth of eCommerce, inRiver has a unique opportunity to capitalize - and that’s exactly what we’re doing. Want to join us for the ride?

inRiver is an ambitious, global company with high growth in the software industry. At inRiver, you are guided by our values and work in an entrepreneurial atmosphere. You team up with amazingly talented people where our strong High Five culture drives collaboration and a fantastic work environment.

Ansök nu

Kundsupport till Malmös härligaste bolag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 27
Vi söker nu en problemlösande stjärna till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några utav Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam.

För att passa i tjänsten tror vi att du trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare då det förekommer ständigt i det dagliga arbetet. Allt detta utför du med en stor noggrannhet då företagets konsumenter och kunder har högsta prioritet och fokus.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård eller liknande innan, men det är inget krav.

Visst låter det roligt? Ser fram emot din ansökan, så passa på att söka idag!

Ansök nu