Malmö: IT-nörd till servicedesk i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-nörd till servicedesk i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Alla brinner för olika saker, men för att lyckas i denna roll så behöver du älska IT. För oss är IT-nörd något positivt, vi imponeras av dig som har hittat din grej och brinner för den!

Du kommer ingå i ett kompetent team där du kommer lära dig massor. Här kommer du kunna kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service i en underbar mix.

Via telefon och mejl hjälper du kunder med deras IT-relaterade problem. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är väldigt bra om du har koll på några av nedanstående punkter:

- Active Directory

- DNS, DHCP, TCP/IP

- Citrix

- Windows Operativsystem

- Outlook & Exchange

- MS Office & O365

- Skrivare & skrivarhantering

- Hårdvarurelaterade frågor

Det genuina IT-intresset är ett måste. Har du tidigare arbetat i en servicedesk är detta ett stort plus, dock inget krav. Vi vill helst att du har pluggat något inom IT, kanske på gymnasiet eller på en yrkesutbildning. Under plugget får du gärna ha tyckt om nätverkskurserna lite extra. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav. Välkommen in i ett härligt gäng där humor blandas med ett stort fokus på att ge god service åt kunderna!

Psst denna servicedesk hanterar kunder 24/7, det betyder att du kommer arbeta vissa helger och kvällar. Du kommer aldrig arbeta natt.)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Malmö som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Junior Service Desk Agent

Läs mer Dec 6
Mero söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till sitt kontor i Malmö. Här får du med IT-intresse chansen att utvecklas att ta steget in i branschen och samtidigt arbeta på ett globalt företag. Är du en positiv och flexibel person som gillar att hjälpa människor?

Ta chansen, sök tjänsten redan idag då urvalet kommer ske löpande!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Service Desk Agent sitter du inhouse och hjälper företagets externa kunder och deras anställda med olika IT-ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera ärenden via mail och telefon
- Registrera och administrera ärenden i ärendesystemet
- Administrera IT-miljöer, exempelvis användarkonton, behörigheter och utskriftköer
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
- Ge stöd och service mot användare gällande hård- och mjukvara
- Hantering av beställningar

Du får en introduktion in i arbetet för att du på bästa möjliga vis få en så bra och trygg start som möjligt.

Din profil


Vi söker dig som har en positiv inställning och gillar att hjälpa människor. Du är en serviceinriktad person som gillar att arbeta i team. Du har inga problem med att prata och kommunicera med människor från olika avdelningar, både på plats och via telefon. Du har ett intresse för IT och vill ta steget in i branschen för att utvecklas vidare då det finns många steg att ta inom företaget och bransch.

Krav

- IT-intresse
- Datorvana
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Tidigare arbetserfarenhet inom IT-support eller liknande
- Tidigare erfarenhet av ärrendesystem, exempelvis ServiceNow, Sm9 eller Easit BPS
- Goda kunskaper om kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet




Om företaget

Vår kund har som mål att vara kundens förstahandsval gällande affärsförnyelse och det ledande mjukvaru- och tjänsteföretaget i Norden. Företaget finns i flertalet länder runt om i världen. Idag hjälper företaget flera stora och små kunder, både myndigheter och företag, med bland annat teknisk support för att förenkla kunden och deras anställdas vardag så mycket som möjligt.

Villkor

Omfatting: Heltid (måndag-fredag, dagtid)
Anställningsform: Konsultuppdrag kvartalsvis via Mero, anställning kvartalsvis med förlänging
Lön: Timlön
Start: Omgående

OBS! Vår kund arbetar mot myndighet och region, därför är det krav på att du har ett prickfritt belastningsregister. Vi ser gärna att du beställer detta i samband med att du söker tjänsten, följ länken (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/) för att göra detta. När du får hem brevet från Polisen, håll det oöppnat.

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum!

Ansök nu

IT-konsult, se hit!

Läs mer Dec 6
Är det något du gillar så är det teknik! Du gillar känslan av att hjälpa människor, att få känna hur de uppskattar att någon som verkligen kan sin sak gör det begripligt för dem. Kanske är du till och med nyexaminerad inom IT och vill ha in din fot i branschen - här är din möjlighet!

Du är också intresserad av att vara med och konfigurera nya nätverk, nya system och även såklart att ge god service. Du tycker om att kommunicera med människor och inser vikten av återkoppling.

I grunden har du ett teknikintresse som inbegriper både nätverk och olika applikationer. Chans till fast anställning hos kunden.

Kunskaper du besitter
- Allmän kompetens inom IT

- Windows 10

- Microsoft Office



Meriterande kunskaper
- Microsoft Office 365

- Wifi (konfigurering, felsökning)

- Brandvägg (konfigurering, felsökning)

Information om oss
Human IT är ett snabbväxande och spännande bolag med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi är idag cirka 140 medarbetare. Läs gärna mer på www.humanit.se (http://www.humanit.se/)


Vi arbetar med Great Place To Work för att bli Sveriges bästa arbetsgivare

Ansök nu

IT-älskande supporttekniker söker

Läs mer Dec 3
Är du en initiativtagande och problemlösande IT-support med en bra lagkänsla som? Då är det dig vi letar efter.

Vi söker dig som vill arbeta i ett litet team med nära samarbete men med stor flexibilitet. Du bör ha erfarenhet som IT-support sen tidigare och bör ha lätt för att arbeta i olika system och nya uppgifter.

Arbetsuppgifterna innefattar ärendehantering och support via mail och telefon för företagets interna funktion.

Som person är du kommunikativ och logiskt lagd med stor IT-kompetens. Vi tror att du har ett genuint intresse för IT så kanske sitter du även framför datorn på din fritid. Det är även meriterande om du har certifiering inom ITIL men inget krav.

Start omgående och uppdraget löper på till slutet av mars, med chans till förlängning.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT Specialist

Läs mer Dec 2
Vi söker nu dig som jobbat som IT-support tidigare och har ett stort intresse av problemlösning och IT. Du har några års erfarenhet från att ha jobbat med nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll och Windows server med mera innan. Du kanske till och med har en utbildning inom IT och nätverksteknik.

Du kommer att arbeta i ett nördigt team med ett genuint IT-intresse. För att passa där bör rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga, flexibilitet samt ha möjlighet att arbeta dygnets alla timmar då obekväma arbetstider förekommer.

Det krävs att du har en god kompetens i AD, Exchange, Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux, Databaser () och O365.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Flytande svenska samt engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Stämmer detta in på dig? Skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Servicetekniker - MALMÖ

Läs mer Nov 24
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Malmö!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.
- aktivering och konfigurering av bredbandstjänster hos hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag.
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara.


Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare,datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare, genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till ett IT-hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet. Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig allt du behöver veta.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Gigstep AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Gigstep AB .

IT-älskande supporttekniker söker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 3
Är du en initiativtagande och problemlösande IT-support med en bra lagkänsla som? Då är det dig vi letar efter.

Vi söker dig som vill arbeta i ett litet team med nära samarbete men med stor flexibilitet. Du bör ha erfarenhet som IT-support sen tidigare och bör ha lätt för att arbeta i olika system och nya uppgifter.

Arbetsuppgifterna innefattar ärendehantering och support via mail och telefon för företagets interna funktion.

Som person är du kommunikativ och logiskt lagd med stor IT-kompetens. Vi tror att du har ett genuint intresse för IT så kanske sitter du även framför datorn på din fritid. Det är även meriterande om du har certifiering inom ITIL men inget krav.

Start omgående och uppdraget löper på till slutet av mars, med chans till förlängning.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT Specialist

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 2
Vi söker nu dig som jobbat som IT-support tidigare och har ett stort intresse av problemlösning och IT. Du har några års erfarenhet från att ha jobbat med nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll och Windows server med mera innan. Du kanske till och med har en utbildning inom IT och nätverksteknik.

Du kommer att arbeta i ett nördigt team med ett genuint IT-intresse. För att passa där bör rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga, flexibilitet samt ha möjlighet att arbeta dygnets alla timmar då obekväma arbetstider förekommer.

Det krävs att du har en god kompetens i AD, Exchange, Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux, Databaser () och O365.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Flytande svenska samt engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Stämmer detta in på dig? Skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Servicestjärna till roligt uppdrag!

Receptionist, telefonist
Läs mer Nov 3
Vi söker nu en administrativ och problemlösande medarbetare till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några av Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam under en period framöver.

Vi tror att du som söker trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare och utför din arbetsuppgifter med en stor noggrannhet då företagets konsumenter och kunder har högsta prioritet och fokus.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård eller liknande innan, men det är inget krav.

Så studerar du, är egenföretagande eller helt enkelt bara har tid över till ett roligt uppdrag? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag så berättar jag mer om uppdraget!

Ansök nu

Senior Databastekniker till uppdrag i Malmö

Nätverkstekniker
Läs mer Okt 28
Vi söker nu seniora och erfarna databastekniker till ett projekt för kunds räkning (Windowsmiljö). Du kommer att ingå i ett kundprojekt , vilket innebär att du kommer att göra analyser av servrar och applikationer för att sen bidra till en migrationsplan.

Det finns inget krav på att behöva befinna sig på plats, så du kan sitta från alla världens hörn. Men för att lyckas med projektet krävs det att du har tidigare erfarenhet av:

- IIS Web server
- MS server
- Windows 2008/2012/2016


Utöver ovanstående kompetens söker vi dig som är driven, analytisk och har erfarenhet ifrån liknande uppdrag sen tidigare.

Du kanske har ditt egna företag, eller så blir du anställd via oss direkt. Det bestämmer du!

Start omgående och projektet räknas vara klart i slutet på april 2022.

Låter det som ett uppdrag för dig? Sök idag!

Ansök nu

German speaking sales develop representative to inRiver

Innesäljare
Läs mer Okt 28
We're looking for our next In-house Sales star!

About you
As a person, we would like to see that you are structured and find it easy to prioritize your work. You have previous experience in some type of service profession and you are driven by working towards set goals and KPIs. This service requires that you speak fluent German and are comfortable with English. Preferably you also have experience with managing your work in CRM, ideally Salesforce. Experience with prospecting into mid-market and enterprise companies, specifically marketing and eCommerce teams is also desirable.

Job description
You will work with improving customer experiences. You do this by offering inRiver's services to various companies. You will proactively search for new potential customers via phone, e-mail and other communication channels. You will lead conversations with key stakeholders in our target markets to qualify sales opportunities. You work closely with our Regional Sales Managers to identify top targets and engage in Account-Based prospecting strategies.

As a Sales Develop Representative (SDR) you work closely with a sales person and you have a close collaboration throughout the whole sales process. During the sales process you will handle the first part of the process and then hand over the process to the sales person.

Start: As soon as possible Duration: Permanent employment Form of employment: Full time

About inRiver
With the rapid growth of eCommerce, inRiver has a unique opportunity to capitalize - and that’s exactly what we’re doing. Want to join us for the ride?

inRiver is an ambitious, global company with high growth in the software industry. At inRiver, you are guided by our values and work in an entrepreneurial atmosphere. You team up with amazingly talented people where our strong High Five culture drives collaboration and a fantastic work environment.

Ansök nu

Kundsupport till Malmös härligaste bolag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 27
Vi söker nu en problemlösande stjärna till en av våra kunder i Malmö. Företaget arbetar med några utav Nordens största och ledande produkter inom skönhet och hälsa och letar nu efter en ny kollega för att stärka upp deras serviceteam.

För att passa i tjänsten tror vi att du trivs i en arbetsmiljö med varierande uppgifter och högt temp. Du ser vad som behöver göras och inte är rädd för att ta initiativ till att utföra det. Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av administration tidigare då det förekommer ständigt i det dagliga arbetet. Allt detta utför du med en stor noggrannhet då företagets konsumenter och kunder har högsta prioritet och fokus.

Det är meriterande om du har ett intresse eller har jobbat med hudvård eller liknande innan, men det är inget krav.

Visst låter det roligt? Ser fram emot din ansökan, så passa på att söka idag!

Ansök nu