Malmö: Vi söker Projektledare inom IT i Skåne

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker Projektledare inom IT i Skåne i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Trivs du med att driva processer, ha ansvar och lösa problem? Då har vi på Experis kanske ditt nästa jobb! Vi söker just nu Projektledare inom IT till våra framtida konsultuppdrag. Experis har kontor över hela landet och med goda nätverk och kontakter kan vi hjälpa till med att öppna dörrar till mängder av spännande tjänster. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Projektledare inom IT kan du bland annat få chansen att utvärdera, initiera och driva projekt, både självständigt och i nära samarbete med andra. Arbetet kan också innebära ett ansvar över samordning, arbete med resursstyrning, kommunicering med kunder samt samla in uppgifter och återrapportera till kunder eller inom organisationen. Det bästa med den här tjänsten är kombinationen av att få jobba både strategiskt och kreativt, att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar samt chansen att få användning för sin tekniska kompetens!



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med projektledning och utvecklingsprojekt och samtidigt innehar IT-kompetens från någon form av utbildning eller via tidigare erfarenheter. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb.



Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.



Om Experis

Experis är världsledande inom IT-kompetens, projektlösningar och anpassade tjänster. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar hjälper vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, sina applikationer, sina molntjänster och sin cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och andra avgörande "mjuka" förmågor. Vi växer och utvecklar såväl talanger som företag. Experis finns över hela Sverige och är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup. Läs mer på: www.experis.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Malmö som Projektledare, IT.

Agila projektledare till Sogeti

Läs mer Dec 1
Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser som tycker balans i livet är viktigt liksom möjligheten att utvecklas?

Nu söker vi fler erfarna konsulter till Sogeti i Skåne som vill bli en del av Malmö/Helsingborgs Agila projektledareteam.

Våra kunder, som är inne i den digitala resan, efterfrågar fler av våra duktiga konsulter inom roller som Scrum Master, Agil Coach och Product Owner vilket gör att vi nu vill hitta dom bästa i Skåne.

Du kommer att vara del av ett team där vi delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i olika uppdrag i en sann Sogetianda. Hos oss bestämmer du mycket själv över din egen utveckling och hur du vill jobba. Det finns stor plats att växa hos oss och ta dig an ökat ansvar och nya spännande uppgifter. Vi har en kundbas inom olika branscher vilket gör att våra uppdrag är omväxlande och intressanta. Våra konsulter kan agera i flera av rollerna vilket ger oss en bredare bas att stå på med möjlighet att variera uppdrag. Vi vill därför att även du ska kunna agera i flera roller, beskriv vilka när du söker i ditt personliga brev.

-
Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta hands-on som Agil Coach, Product Owner eller Scrum Master inom IT-projekt/digitalisering.

-
Du brinner för och har ett Agilt mindset, troligen en eller flera certifieringar inom detta och är i grunden en dokumenterad erfaren Projektledare.

-
Branscher du har verkat inom är: Retail, manufacturing eller e-hälsa.

-
Du gillar att vara konsult för du ser fördelen att kunna arbeta i olika roller.

-
Du har praktisk erfarenhet men också ett engagerat, målmedvetet och drivet mind set.

-
Att kunna ta kommando och styra ett team och en produkt till att gå framåt; att inte sitta och vänta utan föreslå förändringar när du ser det.

-
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.



Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 20 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Digital Assurance & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Besök oss på www.sogeti.se.

Capgemini-koncernen är en global ledare som i partnerskap med företag transformerar och hanterar verksamheter genom att nyttja kraften av teknologi. Koncernen styrs varje dag av sitt syfte; att frigöra mänsklig energi genom teknik för en inkluderande och hållbar framtid. Det är en organisation fylld av ansvarstagande och mångfald med 270 000 teammedlemmar i närmare 50 länder. Med sitt starka 50-åriga arv och djupa branschkunskap förlitar sig Capgeminis kunder på koncernens förmåga att förverkliga affärsmål, från strategi och design till drift, pådrivet av den snabbföränderliga och innovativa världen fylld av Cloud, data, AI, uppkopplade produkter, mjukvara, digital teknik och plattformar. 2020 rapporterade koncernen globala intäkter på 16 miljarder euro.

Get the Future You Want.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher. Sveriges största nätverk för kvinnor inom IT-branschen.

Ansök nu

IT-projektledare till Castra Syd

Läs mer Nov 19
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.

Arbetsuppgifter I rollen som konsult leder du projekt hos våra kunder. Castra erbjuder en stor möjlighet att arbeta i omväxlande och utmanande uppdrag och branscher. Våra kunder är världsledande inom sina områden och i rollen som IT-projektledare kommer du vara en väsentlig del av deras utveckling. Du hjälper våra kunder att lösa deras utmaningar, samtidigt som du får chans att utvecklas med hjälp av nya metodiker och verktyg. För dig som vill ligga i framkant erbjuds möjlighet till både utbildning och certifieringar.

Exempel på projekt kan vara att leda agila utvecklingsprojekt, implementationer, utrullningar eller migreringar av olika lösningar och plattformar, analys och effektivisering av IT-processer, uppbyggnad av projektkontor med mera.

Erfarenhet Din förmåga att förstå och konkretisera kundens behov är central i rollen som konsult hos Castra. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss. För att trivas i rollen som IT-Projektledare identifierar du dig med någon av följande:

- Du är en skicklig kommunikatör som uttrycker dig väl i tal och skrift gentemot olika delar av en organisation
- Du är självgående och initiativtagande, med förmåga att motivera och engagera andra


Vidare tror vi att du är strukturerad och har en förmåga att kunna både bryta ner arbete i mindre delar och att kunna se helheten genom detaljerna. Våra medarbetare kännetecknas också av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar.

Våra grundönskemål:

- Minst 5 års erfarenhet i rollen som projektledare inom IT och/eller telekom
- Erfarenhet av minst en av följande metodiker: PRINCE2, PPS, PROPS, XLPM, Scrum eller Kanban


För dessa tjänster är flytande Svenska och Engelska ett krav i både tal som skrift, Beroende på uppdrag kan säkerhetsprövningar komma att krävas.

Varför ska du välja oss?

Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.

Om Castra

Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och industriteknik. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.

Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® fyra år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.

Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/).

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta john.lindroth@castra.se

Ansök nu

Agila projektledare till Sogeti

Läs mer Okt 21
Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser som tycker balans i livet är viktigt liksom möjligheten att utvecklas?

Nu söker vi fler erfarna konsulter till Sogeti i Skåne som vill bli en del av Malmö/Helsingborgs Agila projektledareteam.

Våra kunder, som är inne i den digitala resan, efterfrågar fler av våra duktiga konsulter inom roller som Scrum Master, Agil Coach och Product Owner vilket gör att vi nu vill hitta dom bästa i Skåne.

Du kommer att vara del av ett team där vi delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i olika uppdrag i en sann Sogetianda. Hos oss bestämmer du mycket själv över din egen utveckling och hur du vill jobba. Det finns stor plats att växa hos oss och ta dig an ökat ansvar och nya spännande uppgifter. Vi har en kundbas inom olika branscher vilket gör att våra uppdrag är omväxlande och intressanta. Våra konsulter kan agera i flera av rollerna vilket ger oss en bredare bas att stå på med möjlighet att variera uppdrag. Vi vill därför att även du ska kunna agera i flera roller, beskriv vilka när du söker i ditt personliga brev.

-
Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta hands-on som Agil Coach, Product Owner eller Scrum Master inom IT-projekt/digitalisering.

-
Du brinner för och har ett Agilt mindset, troligen en eller flera certifieringar inom detta och är i grunden en dokumenterad erfaren Projektledare.

-
Branscher du har verkat inom är: Retail, manufacturing eller e-hälsa.

-
Du gillar att vara konsult för du ser fördelen att kunna arbeta i olika roller.

-
Du har praktisk erfarenhet men också ett engagerat, målmedvetet och drivet mind set.

-
Att kunna ta kommando och styra ett team och en produkt till att gå framåt; att inte sitta och vänta utan föreslå förändringar när du ser det.

-
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.



Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 20 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Digital Assurance & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Besök oss på www.sogeti.se.

Capgemini-koncernen är en global ledare som i partnerskap med företag transformerar och hanterar verksamheter genom att nyttja kraften av teknologi. Koncernen styrs varje dag av sitt syfte; att frigöra mänsklig energi genom teknik för en inkluderande och hållbar framtid. Det är en organisation fylld av ansvarstagande och mångfald med 270 000 teammedlemmar i närmare 50 länder. Med sitt starka 50-åriga arv och djupa branschkunskap förlitar sig Capgeminis kunder på koncernens förmåga att förverkliga affärsmål, från strategi och design till drift, pådrivet av den snabbföränderliga och innovativa världen fylld av Cloud, data, AI, uppkopplade produkter, mjukvara, digital teknik och plattformar. 2020 rapporterade koncernen globala intäkter på 16 miljarder euro.

Get the Future You Want.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher. Sveriges största nätverk för kvinnor inom IT-branschen.

Ansök nu

Agila projektledare till Sogeti Malmö/Helsingborg

Läs mer Sep 28
Nu söker vi fler erfarna Agila ledare till Sogeti i Skåne.

Våra kunder, som är inne i den digitala resan, efterfrågar fler av våra duktiga konsulter inom roller som Scrum Master, Product Owner och Agila PM vilket gör att vi nu vill hitta dom bästa i Skåne.

Du kommer att vara del av ett team där vi delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i olika uppdrag i en sann Sogetianda. Hos oss bestämmer du mycket själv över din egen utveckling och hur du vill jobba. Det finns stor plats att växa hos oss och ta dig an ökat ansvar och nya spännande uppgifter. Vi har en kundbas inom olika branscher vilket gör att våra uppdrag är omväxlande och intressanta.

Liksom du själv kan våra konsulter agera i flera av rollerna vilket ger oss en bredare bas att stå på med möjlighet att variera uppdrag.

-
Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta hands-on som Scrum Master, Product Owner inom IT-projekt/digitalisering.

-
Du brinner för ett Agilt mindset och har troligen en eller flera "agila" certifieringar.

-
Du är i grunden en projektledare.

-
Du hänger med i de tekniska dialogerna.

-
Branscher du gärna har fått verkat inom är: Retail, manufacturing eller e-hälsa.

-
Du gillar att vara konsult för du ser fördelen att kunna arbeta i olika roller.

-
Du har praktisk erfarenhet men också ett engagerat, målmedvetet och drivet mind set.

-
Du är passionerad av att leda/coacha och gillar att göra skillnad.

-
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.



Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 20 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Digital Assurance & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Besök oss på www.sogeti.se.

Capgemini-koncernen är en global ledare som i partnerskap med företag transformerar och hanterar verksamheter genom att nyttja kraften av teknologi. Koncernen styrs varje dag av sitt syfte; att frigöra mänsklig energi genom teknik för en inkluderande och hållbar framtid. Det är en organisation fylld av ansvarstagande och mångfald med 270 000 teammedlemmar i närmare 50 länder. Med sitt starka 50-åriga arv och djupa branschkunskap förlitar sig Capgeminis kunder på koncernens förmåga att förverkliga affärsmål, från strategi och design till drift, pådrivet av den snabbföränderliga och innovativa världen fylld av Cloud, data, AI, uppkopplade produkter, mjukvara, digital teknik och plattformar. 2020 rapporterade koncernen globala intäkter på 16 miljarder euro.

Get the Future You Want.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher. Sveriges största nätverk för kvinnor inom IT-branschen.

Ansök nu

Scrum Master, Agile Coach, Product Owner, PM på Sogeti i Malmö

Läs mer Sep 10
Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser som tycker balans i livet är viktigt liksom möjligheten att utvecklas?

Nu söker vi fler erfarna konsulter till Sogeti i Skåne som vill bli en del av Malmö/Helsingborgs Agila projektledareteam.

Våra kunder, som är inne i den digitala resan, efterfrågar fler av våra duktiga konsulter inom roller som Scrum Master, Agil Coach och Product Owner vilket gör att vi nu vill hitta dom bästa i Skåne.

Du kommer att vara del av ett team där vi delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i olika uppdrag i en sann Sogetianda. Hos oss bestämmer du mycket själv över din egen utveckling och hur du vill jobba. Det finns stor plats att växa hos oss och ta dig an ökat ansvar och nya spännande uppgifter. Vi har en kundbas inom olika branscher vilket gör att våra uppdrag är omväxlande och intressanta. Våra konsulter kan agera i flera av rollerna vilket ger oss en bredare bas att stå på med möjlighet att variera uppdrag. Vi vill därför att även du ska kunna agera i flera roller, beskriv vilka när du söker i ditt personliga brev.

-
Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta hands-on som Agil Coach, Product Owner eller Scrum Master inom IT-projekt/digitalisering.

-
Du brinner för och har ett Agilt mindset, troligen en eller flera certifieringar inom detta och är i grunden en dokumenterad erfaren Projektledare.

-
Branscher du har verkat inom är: Retail, manufacturing eller e-hälsa.

-
Du gillar att vara konsult för du ser fördelen att kunna arbeta i olika roller.

-
Du har praktisk erfarenhet men också ett engagerat, målmedvetet och drivet mind set.

-
Att kunna ta kommando och styra ett team och en produkt till att gå framåt; att inte sitta och vänta utan föreslå förändringar när du ser det.

-
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.



Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 20 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Digital Assurance & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Besök oss på www.sogeti.se.

Capgemini-koncernen är en global ledare som i partnerskap med företag transformerar och hanterar verksamheter genom att nyttja kraften av teknologi. Koncernen styrs varje dag av sitt syfte; att frigöra mänsklig energi genom teknik för en inkluderande och hållbar framtid. Det är en organisation fylld av ansvarstagande och mångfald med 270 000 teammedlemmar i närmare 50 länder. Med sitt starka 50-åriga arv och djupa branschkunskap förlitar sig Capgeminis kunder på koncernens förmåga att förverkliga affärsmål, från strategi och design till drift, pådrivet av den snabbföränderliga och innovativa världen fylld av Cloud, data, AI, uppkopplade produkter, mjukvara, digital teknik och plattformar. 2020 rapporterade koncernen globala intäkter på 16 miljarder euro.

Get the Future You Want.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher. Sveriges största nätverk för kvinnor inom IT-branschen.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Experis AB .

PMO Manager RWE Renewables

Advokat
Läs mer Dec 2
Reporting to the Senior Project Manager, the PMO (Project Management Office) Manager shall have the capability and experience to manage a team, processes and systems for a large multi-million-pound project.

Your future plans:

The PMO (Project Management Office) Manager will be deployed primarily on an Offshore project. He/she will play a key part in the project team and the successful candidate will manage the projects governance and procedural processes. The successful candidate will initially be involved in the development of the project governance and control structures and will then implement and maintain their use through the duration of the project. Within the project the candidate will manage functional teams which include document controllers and planners and will also be expected to manage some other functional areas e.g. change control. In addition the PMO Manager will support the line function in the further development and implementation of processes and governance activities required across the project portfolio.

The role includes a wide range of responsibilities, some of which are listed below:

* Promote Health, Safety, Wellbeing & Environmental good practices
* In alignment with the RWE standard processes establish a controls framework to meet the specific project requirements
* Support the development of the project governance and establish the necessary project specific processes to accomplish these. The PMO Manager will lead the internal quality assurance, monitoring and audit of the governance processes and systems
* Roll out the processes and systems to the wider team and ensure that adequate training and awareness sessions are provided
* Support and manage the PMO Team in their day to day activities
* Co-ordinate and align with control functions which are not included within the PMO Team e.g. risk, cost, etc.
* Coordinate and manage the development of project delivery schedules, the reporting tools incl. project progress and project management interfaces
* Work with the Document Controls team to ensure that the document management needs of the project are satisfied
* Manage, implement and maintain the change control process across all functions on the project
* Manage the project resource recruitment and tracking process for the project and take an active role in the status and reporting of project resources
* Prepare weekly, monthly and adhoc reporting according to the project needs
* Work with other offshore wind projects across the RWE portfolio to ensure that the controls framework is consistent and where applicable is continually being improved
* Support and challenge the PMO team members to establish themselves and their roles in the team and be an ambassador for the PMO in the wider project organisation

Your profile:

* Successful completion of a degree in engineering or similar
* Previous experience as being a PMO Manager with experience in cost management, planning & scheduling, cost and schedule risk analysis, change control and information management
* Experience in working in the offshore wind industry or large construction projects is an advantage
* Experience using tools such as Primavera P6, Primavera Risk Analysis and an EDMS is of advantage
* Good IT skills and familiarity with Microsoft Office, like excel, word, powerpoint
* Ability to manage time and workload effectively which includes planning, organising, and prioritising tasks
* Ability to identify a problem or conflict, identify potential solutions and analyse the solutions leading to a recommendation for the optimum solution
* Proactive and self-driven approach with good leadership and interpersonal skills
* Demonstrable competency in leading and/or working within high performing, diverse, mixed discipline teams
* Willingness to travel for specific tasks

We want you who are applying for this role to be able to speak and write fluent English and Swedish.
Please apply for this role no later than 9th January 2022, feel free to attach your application documents in English.
We look forward to meeting you!

We value diversity and therefore welcome all applications, irrespective of gender, disability, nationality, ethnic and social background, religion and beliefs, age or sexual orientation and identity.
Of course, you can find us on LinkedIn, Twitter and Xing, too.

RWE represents change, innovation and sustainability. As one of the world's leading generators of electricity from renewable energy sources, we aim to be carbon-neutral by 2040 and to enable a sustainable life for people around the world. To achieve this, we are looking for dynamic and motivated people to join us in creating a sustainable and secure energy future.

RWE Renewables is RWE's youngest subsidiary and one of the world's leading companies in the field of renewable energies. With an international team of around 3,500 employees, we are drivers of the energy transition - and provide electricity for a sustainable life. Our total capacity of more than 9 gigawatts results from onshore and offshore wind parks, photovoltaic plants and battery storage. We focus on growth: on the American continent, on the European core markets and on new markets in the Asia-Pacific region

Ansök nu

Vi söker Projektledare inom IT i Skåne!

Projektledare, IT
Läs mer Nov 25
Trivs du med att driva processer, ha ansvar och lösa problem? Då har vi på Experis kanske ditt nästa jobb! Vi söker just nu Projektledare inom IT till våra framtida konsultuppdrag. Experis har kontor över hela landet och med goda nätverk och kontakter kan vi hjälpa till med att öppna dörrar till mängder av spännande tjänster. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Projektledare inom IT kan du bland annat få chansen att utvärdera, initiera och driva projekt, både självständigt och i nära samarbete med andra. Arbetet kan också innebära ett ansvar över samordning, arbete med resursstyrning, kommunicering med kunder samt samla in uppgifter och återrapportera till kunder eller inom organisationen. Det bästa med den här tjänsten är kombinationen av att få jobba både strategiskt och kreativt, att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar samt chansen att få användning för sin tekniska kompetens!



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med projektledning och utvecklingsprojekt och samtidigt innehar IT-kompetens från någon form av utbildning eller via tidigare erfarenheter. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb.



Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.



Om Experis

Experis är världsledande inom IT-kompetens, projektlösningar och anpassade tjänster. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar hjälper vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, sina applikationer, sina molntjänster och sin cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och andra avgörande "mjuka" förmågor. Vi växer och utvecklar såväl talanger som företag. Experis finns över hela Sverige och är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup. Läs mer på: www.experis.se

Ansök nu

Junior konstruktör till SAAB i Malmö

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Dec 6
Är du utbildad civil-/högskoleingenjör med inriktning maskin och vill arbeta som konstruktör? Låter det spännande att få chansen att arbeta på ett välkänt, globalt företag som Saab? Nu hjälper vi Saab att hitta flera av deras nya medarbetare som konstruktörer. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag!

Arbetsuppgifter

Som konstruktör kommer du framför allt arbeta med detaljkonstruktion, ritningsframtagning och produktionssupport för ytfartyg och ubåtar. Konstruktionsarbetet sker i tätt samarbete med exempelvis beräkningsingenjörer, svetsingenjörer och produktionspersonal.

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Jefferson Wells men arbetar som uthyrd konsult hos Saab. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Uppdraget är placerat i Malmö och sträcker sig initialt 6 månader med möjlighet till förlängning.

Din profil

Vi söker dig som är självgående och ansvarsfull. Du hjälper och stöttar kollegor och är van vid samarbete. Du är positiv, ambitiös och flexibel och samtidigt noggrann och effektiv.

Krav för tjänsten:

* Ingenjörsexamen inom maskinteknik eller motsvarande
* Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

* Erfarenhet från marin-, farkost, eller övrig mekanisk industri.
* Erfarenhet i konstruktion av plåtartiklar, rörkonstruktion, ritteknik och producerbarhet (bockning, svetsning och bearbetning)
* Kunskaper i 3D-modellering och produktionsadministration i Creo, Windchill eller motsvarande system

För att bli anställd så krävs godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet samt svenskt medborgarskap.

Om Saab Kockums

Kockums, ett affärsområde inom Saab, representerar förstklassig spetskompetens inom marinsegmentet - både över och under ytan. Vi designar, bygger och underhåller ubåtar och örlogsfartyg baserade på avancerad Stealth-teknik. Vill du bli en del i att bygga ett framgångsrikt team och världens modernaste varv? Välkommen med din ansökan idag!

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos våra kunder. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Solution Architect till Postnord Strålfors

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Nov 18
Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av Nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar? Sök då denna tjänst som Solution Architect till oss på PostNord Strålfors Nordic IT!

Vi förstärker nu vårt team med en Solution Architect inom Dynamics 365 CRM till Nordic IT. Här får du möjlighet, att i det dagliga arbetet, arbeta tätt tillsammans med vår verksamhet och dess användare!







Vi vänder oss till dig som har följande kvalifikationer och erfarenheter;

* Högskoleexamen inom IT, Teknik eller annan eftergymnasial utbildning
* Minst 5 års erfarenhet inom Dynamics 365 Customer Engagement - Cloud Based
* Goda kunskaper i engelska och svenska, såväl tal som skrift
* Driven och strukturerad person med hög integritet och självständighet
* Förståelse för vikten av att leverera en snabb och bra service
* Trivas med att arbeta både självständigt och i team
* Grundläggande kunskaper inom ITIL processer, gärna ITIL Certifierad
* Dynamics 365 CE - cloud based

Design and develop for:

* Dyn365 Power Platform
* Dyn365 Power Apps
* Dyn365 Power Automate
* Plugins (CRM)
* Azure DevOps
* Azure Logic Apps

Vem är du?

Du som person är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du är driven, proaktiv och resultatinriktad och med ett tydligt fokus på förbättring och utveckling. Service ligger alltid dig varmt om hjärtat och är en av dina främsta egenskaper. Du brinner för att skapa goda kundupplevelser och har en fallenhet för att utveckla ett kvalitativt, professionellt bemötande. Du har inga problem att arbeta både självständigt och i team. I den här rollen är det även viktigt att vara lyhörd och flexibel, och ha en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Förändringar är Genom dina tidigare erfarenheter har du en god affärsförståelse och en bred IT-kompetens.

PostNord Strålfors - Din Digitaliseringspartner

PostNord Strålfors utvecklar och tillhandahåller kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter att skapa starkare och mer personliga kundrelationer. Med vår digitala plattform levererar vi sömlös kommunikation, oavsett vilka kanaler mottagaren kräver.

Läs mer om oss och våra lösningar HÄR.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen - en ledande leverantör av kommunikations- och logistiktjänser i Norden. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland och våra ca 700 medarbetare skapade 2020 en omsättning på ca 2 miljarder SEK.

Vi erbjuder dig en kreativ miljö med erfarna kollegor. Du kommer att ställas inför tekniska utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid.

Placering Malmö/Ljungby.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar PostNord Strålfors med Experis IT, med lång erfarenhet av rekrytering av IT, chefer och specialister. Vid frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på 070 - 255 71 43, alternativt jenny.flygare@se.experis.com eller Luka Jovovic på 072-205 88 87, luka.jovovic@se.experis.com. Du söker tjänsten via ansökningslänken på www.experis.se. Notera att urval kommer att ske löpande, varför du gärna får söka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att ta emot Din ansökan!

Ansök nu

Inköpskoordinator till Øresundsbron i Malmö

Inköpare
Läs mer Dec 8
Nytt
Är du en erfaren Inköpare som vill arbeta på ett företag där du får möjligheten att agera och driva ett utvecklingsarbete inom inköp och upphandling?

Nu söker vi dig som har en bred affärsmässig kompetens, är en utpräglad samarbetsmänniska och har förmågan att driva Øresundsbrons upphandlingar.

Om Rollen

Øresundsbron skiljer sig en del från en typisk upphandlande enhet. Vi fokuserar på att göra bra affärer och ägs till lika delar av den svenska och danska staten, varför vårt interna regelverk för anskaffning är utformat på sådant sätt att båda ländernas regelverk för offentlig upphandling efterlevs.

Vi har en decentraliserad inköpsverksamhet, som i korthet innebär att verksamheten och respektive ansvarig del av organisationen själv ansvarar för sin anskaffning.

Inköpskoordinatorns uppgifter är en kombination av att styra och stödja inköpsverksamheten där det är viktigt att balansera rollerna genom att vara såväl strategisk, rådgivande som operativ. Du stödjer organisationens anskaffningsverksamhet så att detta genomförs på ett affärsmässigt sätt, i enlighet med interna styrdokument och relevant lagstiftning.

Utöver ovan arbetsuppgifter kommer du bland annat att arbeta med:

* Ansvara för att ta fram inköpsstrategier
* Analysera inköpsverksamheten och förbättra den
* Ta fram en företagsövergripande, rullande, upphandlingsplan
* Säkerställa och ansvara för att upphandlingar genomförs i hög grad och i enlighet med regelverket och för att främja Øresundsbro Konsortiets övergripande mål.
* Arbetsleda inhyrda konsulter i inköpsarbete
* Stötta verksamhetsavtalsfrågor och uppföljning
* Ingå i enhetsledning

I rollen som Inköpskoordinator erbjuder vi dig en unik svensk/dansk arbetsplats där du har stor möjlighet att påverka utvecklingen. Du rapporterar till anläggningsdirektören och din placering är på Øresundsbrons kontor på Lernacken i Malmö.

Den vi söker

För att ha de bästa förutsättningarna för rollen tror vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp samt grundläggande juridisk kunskap.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av komplexa inköp, inköpsarbete på strategisk nivå samt har erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete inom inköpsområdet. Det är en fördel och meriterande med kunskap av offentlig upphandling men ej ett krav samt fördel med erfarenhet av TendSign och Office 365.

Vidare krävs god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska eller danska och engelska, samt i vart fall en grundläggande förståelse för det andra språket danska eller svenska.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Då tjänsten är såväl operativ som rådgivande förutsätts inköpskoordinatorn vara en social person som uppskattar många kontaktytor både inom och utom organisationen, samt är serviceinriktad och genuint intresserad av att göra goda affärer.

Som person är du affärsmässig, kan utföra upphandlingsarbete och har förmåga att förenkla. Du är pedagogisk, samarbetsorienterad, trygg i din yrkesroll, beslutsam, nyfiken, kreativ och provar gärna nya lösningar.

Ansökan och kontakt

Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten med en uppdaterad CV samt en riktad ansökan för tjänsten i vilken du beskriver Varför tjänsten? och Varför du passar för den? Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Christopher Weeks Christopher.Weeks@se.experis.com

Notera att urval kommer att ske löpande, varför du gärna får söka så snart som möjligt.

Om Øresundsbro Konsortiet

Øresundsbro Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs till lika delar av den svenska och danska staten. Øresundsbro Konsortiet äger och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Vår vision är en dynamisk Öresundsregion där alla med bil har BroPass. Vi är 145 medarbetare som jobbar för att Øresundsbron ska vara den bästa vägen till upplevelser och möjligheter på andra sidan Öresund. Våra medarbetare skapar möjligheter till vår framgång. Vår organisation är präglad av proaktivitet, förändringsvilja och öppenhet. Ett välfungerande samarbete är en förutsättning för att nå våra mål. Och därför är vi på Øresundsbron hjälpsamma brobyggare.

Ansök nu

Kvalificerad ekonomiassistent till Sunparadise Skandinavien

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 15
Är du en ansvarsfull och självgående ekonomiassistent som vill vara med och bidra till Sunparadise framgångar? Vill du jobba med kund- och leverantörsreskontra på ett expansivt företag? Trivs du i en roll med många kontaktytor, både internt och externt? Då kan denna roll vara något för dig.

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Sunparadise och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos Sunparadise Sverige AB.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Ekonomiavdelningen sköter redovisningen för Sverige, Norge och Danmark och som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen ansvara för kund- och leverantörsreskontra. Du kommer bland annat att arbeta med kundfakturering, påminnelser, kreditförsäkringar och limiter, registrering och förkontering av leverantörsfakturor samt hantering av betalningsfiler. Du arbetar även med löpande bokföring, avstämningar, momsrapportering och likviditetsprognoser.

Du rapporterar till bolagets ekonomichef och bildar tillsammans med honom ekonomiavdelningen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Malmö.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå och tidigare erfarenhet av kund- eller leverantörsreskontra. Du har lätt för att lära dig nya IT-system och hittar gärna nya sätt att använda systemen för att förenkla ditt arbete. Har du jobbat med IFS tidigare är det meriterande. Du är van användare av Excel och använder det som en naturlig del i ditt arbete.

Som person är du strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du är kvalitetsmedveten, har ett gott siffersinne och trivs i en arbetsmiljö där du får ta ett självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och har en förmåga att skapa och underhålla relationer. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och behärskar även engelska som är vårt koncernspråk.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar Sunparadise med Jefferson Wells. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Hallberg på telefon 070-377 46 18 eller magnus.hallberg@jeffersonwells.se. Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via länken i annonsen på www.jeffersonwells.se.

Välkommen med din ansökan!

Om Sunparadise

Sunparadise är en ledande producent som sedan 1985 utvecklat produkter i glas och aluminium för alla typer av fastigheter. I produktportföljen finner du balkongräcken, balkonginglasningar men även isolerade system till vinterträdgårdar och fasadsystem.

Sunparadise Sverige är en del av en större koncern, Sunparadise Group med huvudkontor i Schweiz samt dotterbolag i bl a Sverige, Danmark, Norge, England, Tyskland. Sunparadise Group ingår i det familjeägda investeringsföretaget Nordstjernan. Produktionsenheterna finns i Turkiet och Polen.

Läs gärna mer på: www.sunparadise.se

Ansök nu