Malmö: Företagssköterska/Sjuksköterska

Hitta ansökningsinfo om jobbet Företagssköterska/Sjuksköterska i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.

Feelgood befinner sig i ett expansivt skede och har som vision att ha Sveriges friskaste kunder. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar företagets kultur och arbetsgemenskap. Vill du bli en del av ett duktigt team i ett välkänt företag med gott renommé?

Vi jobbar för ett friskare Sverige! Vill du vara med?

Till vår enhet i Region Syd, Malmö söker vi en:

Företagssköterska/sjuksköterska

I Malmö är vi idag drygt 40 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vi arbetar centralt, i Öresundshuset bakom Malmö Centralstation.

I rollen som företagssköterska/sjuksköterska arbetar du främjande, förebyggande och efterhjälpande med hälso- och arbetsmiljöfrågor såsom lagstadgade- och allmänna hälsoundersökningar, vaccinationer, utbildningar, rehabilitering och hälsofrämjande arbete. Allt i nära samverkan med våra kunder och i samarbete med övriga kompetenser inom Feelgood. Vi finns där våra kunder finns vilket innebär att du som företagssköterska arbetar på enheten men du möter även kunden och deras medarbetare i deras egen arbetsmiljö, s.k. fältmottagning.

Vi söker dig som älskar att möta människor, som är driven, kreativ och lyhörd med en helhetssyn och en förmåga att se sambandet mellan arbete och livssituation. Du är van att ta eget ansvar och arbeta på egen hand likväl som du besitter en social kompetens och är en god lagspelare. Du arbetar noggrant och strukturerat, är en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt samt har goda IT-kunskaper. Som person är du målmedveten , affärsmässig med ett konsultativt förhållningssätt och motiveras av att se konkreta resultat. Tillsammans med dina kollegor möter du kundens behov.

Vi ser gärna att du är utbildad företagssköterska och/eller har tidigare erfarenhet av arbete inom företagshälsovården.

Du erbjuds chansen att representera ett välkänt företag med tydliga mål och med tjänster som är av avgörande betydelse för kundens arbetsmiljö och hälsa. Du har möjligheten att vara med och påverka, utveckla och utvecklas.

Uppdrag kan förekomma på andra orter i regionen eller hos kund, varav körkort och tillgång till bil är ett krav.

Omfattning: Tillsvidareanställning 80 -100 %, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdatum 2021-12-19.

Är du den vi söker? Urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Pernilla Lehmann, pernilla.lehmann@feelgood.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Företagssjuksköterska/Företagssköterska

Nedan visas andra jobb i Malmö som Företagssjuksköterska/Företagssköterska.

Avonova Hälsa söker företagssköterska till Malmö

Läs mer Okt 26
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. 

Vi tror starkt på kraften i människan och vår mission är "Make companies perform and employees thrive". Läs mer på www.avonova.se.

 

Beskrivning

Som Företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare. Du är en resurs i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder. Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Stöd och rådgivning till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor (uppdragsdialog)
- Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar
- Hälsoprofilbedömningar
- Vaccinationer
- Kontaktssköterska till utvalda kunder

Din utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som är Leg Sjuksköterska med erfarenhet av Företagshälsa, det är mycket meriterande om du är utbildad Företagssköterska. Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat på ett konsultativt sätt och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg och stabil samt självständig. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra företagssköterskor, företagsläkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, psykologer, organisationskonsulter, arbetsmiljöingenjör och administratör. 

Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och ansvarstagande. Då Avonova arbetar mycket med digitala tjänster, både internt och tillsammans med våra kunder, vill vi att du har goda IT-kunskaper (erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss). Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.

Avonova erbjuder

Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir på vårt hälsocenter i Malmö och vid behov är vi ute hos våra kundföretag. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher.

Våra arbetstider är dagtid, vardagar 08.00 - 17.00.

Tillträde enligt överenskommelse.

Vi tillämpar provanställning under 6 månader.



Vill Du veta mer kontakta Områdeschef Karina Björkman, tel. 010-252 66 62, karina.bjorkman@avonova.se

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast den 16 november 2021.

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Tjugonde växer. Nu söker vi en sjuksköterska/företagssköterska.

Läs mer Okt 26
Är du en sjuksköterska/företagssköterska som är intresserad av att arbeta med hälsostrategiska insatser i en kundnära roll mitt i centrala Malmö? Då kan denna tjänsten vara något för dig!
Vi söker dig som vill utveckla människors hälsa och deras arbetsmiljö för att bidra till ett hållbart arbetsliv.
Som sjuksköterska/företagssköterska på Tjugonde kommer du att arbeta med hälso- och arbetsmiljökartläggningar (tex hälsokontroller/hälsoundersökningar i arbetet), lagstadgade medicinska kontroller, arbetsrelaterad sjukvård och rehabilitering, utbildningar samt förebyggande arbetsmiljöarbete. I arbetsuppgifterna ingår t ex att vaccinera, ta blodprov och blodtryck, genomföra hörsel- och synundersökningar samt utföra EKG, drogtest, syn- hörsel- och spirometriundersökning.
Du arbetar självständigt med våra kunder i nära samarbete med ansvarig företagsläkare och övriga i teamet.
Du måste vara legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning till distriktssköterska eller företagssköterska.
Du blir en del av ett starkt team i en mindre organisation med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter. Vi har kul på jobbet.
Mejla din ansökan senast den 15 november till fhv@tjugonde.se.
Intervjuer sker löpande och tillsättning omedelbart när vi träffat rätt person. Skicka därför din ansökan snarast om du är intresserad.
Vi ser fram emot att höra av dig, varmt välkommen med din ansökan!
Tjugonde utvecklar människors hälsa och bygger hållbara organisationer. Vi är samarbetspartnern när det gäller att förebygga och bekämpa ohälsa på arbetsplatsen och bidrar till att människor mår bättre. Vi är stöd till chefer, ledningsgrupper och team i organisations- och ledarskapsutveckling. Vi har idag 225 medlemsföretag som ökar sin lönsamhet tack vare friska medarbetare som trivs på jobbet.
Tjugonde finns sedan starten 1996 i Malmö och är ett team av drygt 20 specialister.

Ansök nu

Företagssköterska/Sjuksköterska & Case Manager

Läs mer Feb 1
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi vet att företag och organisationer som satsar på sina medarbetares livskvalitet gör en lönsam investering. Att systematiskt och förebyggande arbeta med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering leder till förbättrad produktivitet och sänkta kostnader. Därför erbjuder Feelgoods medarbetare allt som behövs för det moderna arbetslivet och har en metod för att arbeta strategiskt så att varje kund kan nå sina mål. Välkommen till oss! Läs mer på www.feelgood.se

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi vet att företag och organisationer som satsar på sina medarbetares livskvalitet gör en lönsam investering och att ett systematiskt och förebyggande arbeta med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering leder till förbättrad produktivitet och sänkta kostnader.

Nyfiken på att veta mer om Feelgood, hälsoföretaget för det moderna arbetslivet vars fokus är att varje kund ska nå sina mål? Läs mer på feelgood.se

Feelgood växer och vi har behov av att förstärka vårt team i Region Syd, Malmö/Lund, med ytterligare en företagssköterska/sjuksköterska (Lund) och en Case Manager (Malmö).

Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap och vår vision är Sveriges friskaste kunder.

På vår enhet i Malmö/Lund är vi idag ca 40 medarbetare som arbetar i team på individ-, grupp- och organisationsnivå. Gentemot våra kundföretag levererar vi tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering.

Som företagssköterska hos oss arbetar du främjande, förebyggande och efterhjälpande med hälso- och arbetsmiljöfrågor såsom lagstadgade- och allmänna hälsoundersökningar, vaccinationer, utbildningar, rehabilitering och hälsofrämjande arbete. Allt i nära samverkan med våra kunder och i samarbete med övriga kompetenser inom Feelgood. Vi finns där våra kunder finns vilket innebär att du som företagssköterska arbetar på enheten men du möter även kunden och deras medarbetare i deras egen arbetsmiljö, s.k. fältmottagning.

Du arbetar konsultativt med ett genuint intresse av att bygga nära relationer med våra kundföretag och deras medarbetare. Genom ditt nära samarbete med kunden och beställande chef/HR är du den främsta kontaktpersonen för inkommande uppdrag, rådgivning och samordning av projekt.

Vi söker dig som är leg. sjuksköterska, gärna med företagssköterskeutbildning och/eller erfarenhet av företagshälsovård. Du är engagerad, målinriktad och nyfiken med en god förmåga att arbeta självständigt och i samarbete med andra. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn, ett genuint intresse av att arbeta förebyggande/främjande och att bygga och utveckla relationer med våra kunder och deras kundanställda. Vi ser att du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt, är en god lagspelare med social kompetens och goda IT-kunskaper.

Din arbetsplats är på vårt kontor i Lund som ligger i nya fräscha lokaler på Ideon.

Som Case Manager hos oss arbetar du med att koordinera rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders rehabiliteringsstrategier. Genom olika bedömningsverktyg arbetar du b la med att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stötta chef och HR samt ge förslag på åtgärder i rehabiliteringsfrågor. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät dialog med kunden vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet.

Du har ett nära tvärfunktionellt samarbete med övriga kollegor i teamet, b la läkare, psykolog och fysioterapeut/ergonom.

Din arbetsplats är på vårt kontor i Malmö som ligger centralt placerad i Öresundshuset bakom centralstationen.

Uppdrag kan förekomma på andra orter i regionen eller hos kund, varav körkort och tillgång till bil är ett krav.

Omfattning: Båda tjänsterna är tillsvidareanställning 100 %. Måndag-fredag kl 8-17.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor kontakta konsultchef Pernilla Lehmann pernilla.lehmann@feelgood.se

Sista ansökningsdatum 2021-02-21. Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Avonova söker företagssköterska till Malmö

Läs mer Jan 28
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Arbetsbeskrivning
Som företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.

Du är en resurs i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder.

Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar.
- Hälsoprofilbedömningar.
- Stöd i rehabiliteringsarbete, koordinering och utbildningsinsatser.
- Stöd och rådgivare till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor.
- Bemanna ute hos våra kunder på företagsmottagning.
- Vaccinationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är sjuksköterska, gärna med distriktssköterske- och/eller företagssköterskeutbildning med minst tre års yrkeserfarenhet. Arbete inom företagshälsa och rehabilitering/rehabkoordination är meriterande.

Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, och ha lätt för att skapa relationer. Du är flexibel, har personloig mognad, är självgående med förmåga att planera ditt arbete och du tycker om att arbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra sköterskor, läkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör.

Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och har god IT-kunskap och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Dagens Avonova befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med en ny ledning på plats, en omarbetad strategi och ett stort fokus på expansion i Sverige. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälosovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.

Din arbetsplats blir i Avonovas trevliga lokaler på Hans Michelsensgatan i Malmö. Uppdrag kan förekomma på övriga enheter inom området och till viss del ute hos våra kunder. Våra arbetstider är dagtid, vardagar.

Tjänstgöringsgrad: 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.



Vill Du veta mer kontakta:

Hälsocenterchef Agnetha Meurling, https://avonova.varbi.com/center/tool/position/378764/edit/tab:1/mailto:.

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast 2021-02-13.

Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Feelgood Svenska AB (Publ.)

Nedan visas andra jobb i Malmö från Feelgood Svenska AB (Publ.) .

Leg Psykolog med KBT-inriktning

Psykolog
Läs mer Dec 2
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Feelgood växer. Till våra enheter i Malmö & Lund söker vi därför leg Psykolog med KBT-inriktning.

Som psykolog hos oss arbetar du med arbetsmiljöfrågor i nära samverkan med våra kunder och i samarbete med övriga kompetenser på enheten. Du arbetar konsultativt på både individ, grupp och organisationsnivå. Uppdragen innebär stödjande samtal, utredningar, grupphandledning, chefshandledning, utbildningar samt akuta arbetsmiljöinsatser som kris- och konflikthantering. Du klarar av att hålla utbildningar både på engelska och svenska.

Vi söker dig som är leg. Psykolog, önskvärt är om du även har dokumenterad utbildning/erfarenhet av kognitiv beteendeterapi och/eller erfarenhet inom branschen. Meriterande är också att du har erfarenhet av arbetspsykologisk utredning och arbetsförmågebedömning samt konsulterfarenhet. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill gärna arbeta på ett förebyggande och främjande sätt. Vi ser även att du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt samt social kompetens och är en god lagspelare. Du har även körkort och goda IT-kunskaper.

Har du frågor kontakta konsultchef Jessica Lundmark, jessica.lundmark@feelgood.se

Sista ansökningsdatum är 2021-12-22. Vi arbetar med urvalet löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Leg Fysioterapeut/Ergonom

Ergonom/Företagsgymnast
Läs mer Nov 9
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Vår vision är Sveriges friskaste kunder.

Vår ergonom i Malmö/Lund behöver ytterligare en kollega!

På våra enheter i Lund/Malmö är vi idag ca 35 medarbetare som arbetar gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering och arbetsrelaterad sjukvård. Vi håller till i Öresundshuset i Malmö och nära Ideon i Lund. Båda enheterna har nära till bussar och tåg.

Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma effekt och goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap

Som fysioterapeut/ergonom hos oss arbetar du brett med arbetsmiljö och hälsa där fokus är individens, gruppens och organisationens välmående. Vårt uppdrag är att vara en partner i arbetsmiljö- och hälsoarbete och att bidra till att verksamheten når sina mål inom arbetsmiljö, hälsa och välbefinnande. I rollen ingår exempelvis att utföra bedömningar av belastningsbesvär, praktiska arbetsförmågebedömningar, delta i rehabiliteringsärenden, riskbedömningar, ergonomikartläggningar för kontor/industri, ergonomiska skyddsronder, arbetsmiljökartläggningar och utbildningar inom ergonomiområdet. Arbetet sker ofta ute hos kund men vi levererar även digitalt.

Vi söker dig som är leg. fysioterapeut och meriterande är genomgången ergonomutbildning. Du är kommunikativ och kan arbeta självständigt och i grupp. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill arbeta på ett förebyggande och proaktivt sätt. Vi ser också att du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt samt social kompetens och är en god lagspelare. Du är intresserad av att hålla utbildningar vilket innebär att pedagogisk skicklighet värderas högt. Du har goda IT-kunskaper.
Du kommer att ha Lund och Malmöregionen som arbetsområde utifrån våra kunders behov men du har din bas på affärsenheten i Malmö. Du behärskar svenska och det engelska språket i tal och skrift.

Har du frågor kontakta konsultchef Jessica Lundmark, jessica.lundmark@feelgood.se

Sista ansökningsdatum är 2021-12-08. Vi intervjuar löpande. Tjänsten kan tillsättas tidigare än sista ansöknings dag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konsultchef Malmö

Enhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Okt 27
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY

Läs mer på www.feelgood.

Vill du vara med och bidra till ett friskare arbetsliv? Vi söker nu Konsultchef i Malmö

Vår vision är Sveriges friskaste kunder. På vår enhet i Malmö är vi idag ca 35 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap.

”Att arbeta som konsultchef på Feelgood innebär ett nära samarbete med kollegor och kunder där vi tillsammans jobbar för Sveriges friskaste medarbetare. Drivkraften ligger i vår mission ”vi skapar framgång genom att få människor att må bättre” och att vi jobbar värderingsstyrt.

Rollen som konsultchef innebär att du leder och stöttar konsulter med spetskompetens inom sitt område. Du leder enheten tillsammans med en kollega.

På enheten är vi företagläkare, företagsköterskor, ergonomer, psykologer, beteendevetare, case manager, arbetsmiljöingenjörer och organisationskonsulter, säljare och leveransupport och administratör.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:

• leda, coacha, följa upp och utveckla medarbetarna i ditt team för att nå uppsatta mål.
• optimera teamets resurser och säkerställa en effektiv resursplanering och skapa en god arbetsmiljö och en lönsamet i regionen
• leda The Feelgood Way – leda i enlighet med Feelgoods arbetssätt rutiner, processer samt leda sig själv och andra så att goda resultat skapas för våra kunder, vårt bolag och våra medarbetare
• i ledningsteamet redogöra för teamets resultat och prognos framåt
• säkerställa god leverans till våra kunder
• kundansvar för tilldelade kunder

Vi söker dig som:

• har akademisk examen inom relevant profession
• har ett par års erfarenhet från coachande ledarskap med goda resultat
• har erfarenhet av försäljning och kundarbete och förstår vikten av att alltid ha kunden i fokus
• gillar att skapa och utveckla affärer och har god förmåga att skapa bra relationer
• har branscherfarenhet och god insikt i hur konsultbolag fungerar och styrs

Stor del av rollen handlar om att coacha medarbetarna och därför är detta något vi vill att du är duktig på och stimuleras av. Du är bra på att få med dig samt engagera andra. Leveransplaneringen måste fungera så det är viktigt att du har lätt för att prioriera och strukturera. Du gillar högt tempo och är effektiv i ditt dagliga arbete. Det är meriterande om du har medicinsk kompetens och/eller erfarenhet av tvärprofessionellt teamarbete.

Har du frågor kontakta maria.holmgren@feelgood.se 070-258 66 85

Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer sker löpnade.

Sista ansökningsdatum är 2021-11-26

Ansök nu

Case Manager / Rehabkoordinator

Rehabhandläggare
Läs mer Okt 8
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.

Feelgood befinner sig i ett expansivt skede och har som vision att ha Sveriges friskaste kunder. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar företagets kultur och arbetsgemenskap. Vill du bli en del av ett duktigt team i ett välkänt företag med gott renommé?

Vi jobbar för ett friskare Sverige! Vill du vara med?

Till vår enhet i Region Syd, Malmö söker vi en:

Case Manager/Rehabkoordinator

I rollen som Case Manager på Feelgood har du en central och mycket viktig roll i att koordinera rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders olika rehabiliteringsstrategier. Du arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå med förebyggande, främjande och efterhjälpande insatser. Du stöttar chef/HR i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät dialog med kunden vilket skapar möjlighet att i ett tidigt skede ge förslag på rehabiliteringsåtgärder samt till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. Du har ett nära samarbete med enhetens övriga team bestående av företagsläkare, psykolog, företagssköterska, fysioterapeut/ergonom samt arbetsmiljöingenjör.

Vi söker dig som älskar att möta människor, som är driven, kreativ och lyhörd med en helhetssyn och en förmåga att se sambandet mellan arbete och livssituation. Du har ett brinnande intresse för att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering, att möta kunden och den kundanställde där denne befinner sig och genom ett konsultativt förhållningssätt presentera möjligheter. Du är van att ta eget ansvar och arbeta på egen hand likväl som du besitter en social kompetens och är en god lagspelare. Du arbetar noggrant och strukturerat, är en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt samt har goda IT-kunskaper. Som person är du målmedveten och motiveras av att se konkreta resultat. Du tycker om att vara med och påverka, utveckla och att utvecklas. Tillsammans med dina kollegor möter du kundens behov.

Vi ser gärna att du är legitimerad sjuksköterska/företagssköterska eller legitimerad fysioterapeut/arbetsterapeut med tidigare erfarenhet av arbete i Företagshälsovård alt annan erfarenhet av att arbeta med rehabilitering/arbetslivsinriktad rehabilitering.

Omfattning: Tillsvidareanställning 100 %, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdatum: 2021-10-29.

Är du den vi söker? Urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Pernilla Lehmann, pernilla.lehmann@feelgood.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsmiljöingenjör

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Maj 24
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi vet att företag och organisationer som satsar på sina medarbetares livskvalitet gör en lönsam investering. Att systematiskt och förebyggande arbeta med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering leder till förbättrad produktivitet och sänkta kostnader. Därför erbjuder Feelgoods medarbetare allt som behövs för det moderna arbetslivet och har en metod för att arbeta strategiskt så att varje kund kan nå sina mål. Välkommen till oss! Läs mer på www.feelgood.se

Vår vision är Sveriges friskaste kunder. I Region Syd är vi idag 110 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap. Vi finns där våra kunder finns – innebär att Du ska vilja jobba både på enheten och möta våra kunder och kundanställda i deras arbetsmiljö.

Till vår enhet i Malmö söker vi nu en arbetsmiljöingenjör, gärna heltid.

Som arbetsmiljöingenjör hos oss är du ett stöd till våra kunder i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Det innebär t ex att ta fram rutiner och instruktioner, genomföra kartläggningar och riskbedömningar samt utbildning och information till chefer, skyddsombud och övriga medarbetare. Du arbetar också med tekniska undersökningar och yrkeshygieniska mätningar.

Vi söker dig som har högskoleutbildning med arbetsmiljöingenjörsutbildning eller motsvarande. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill gärna arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt. Vi ser också att du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt, är drivande, utåtriktad och tar initiativ i såväl kundarbetet som i det interna teamarbetet. Vi ser vidare att du besitter goda IT-kunskaper och har B-körkort med tillgång till egen bil. Du kommer att ha hela regionen som arbetsområde utifrån våra kunders behov men du har din bas på affärsenheten i Malmö.
Arbetet håller ett högt tempo med en trevlig arbetsmiljö och engagerade kollegor.

Har du frågor kontakta konsultchef Jessica Lundmark jessica.lundmark@feelgood.se

Sista ansökningsdatum är 30 juni. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras vid önskemål. Intervjuer kommer ske löpande. Vi förbehåller oss rätten att gå vidare med en anställning innan sista ansökningsdatum är till ända.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu