Malmö: Hungrig VD till prisbelönta Malmö Chokladfabrik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hungrig VD till prisbelönta Malmö Chokladfabrik i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Malmö Chokladfabrik är Sveriges ledande premiumchokladtillverkare som tillverkar allt från produktionschoklad till de finaste caféerna och restaurangerna till prisbelönta chokladkakor, strutar och mycket mer. Företaget har vunnit mer än 30 internationella utmärkelser sedan omstarten 2016 och har också prisats såväl nationellt som internationellt för sin design som hyllar Mazetti och Malmös historiska chokladarv. Företaget är familjeägt och huserar i en ny chokladfabrik i Oxie i utkanten av Malmö. Läs mer på https://www.malmochokladfabrik.se/

Är HUNGRIG ett av dina utmärkande drag? Bra, vi söker en
VD TILL MALMÖ CHOKLADFABRIK
som inte kan få nog och som vill ta dem till nästa och nästnästa nivå!

Idag omsätter företaget drygt 20 Mkr och har gett sig den på att vara Sveriges mest sålda premiumchoklad när de kliver in i 2030. De är redan störst av de som har tillverkning i Sverige men det finns stora utländska drakar att slåss med om förstaplatsen.
Idag säljs chokladen framför allt i specialhandeln (tänk chokladspecialister, saluhallar, ost-, kaffe- och tebutiker, inredningsaffärer osv) och i mindre utsträckning i DVH. Företaget exporterar till övriga nordiska länder, Tyskland samt numera också Japan. De gör private label åt både svenska och utländska kunder och här tror de kunna växa en hel del men det området som växer snabbast är tillverkning av couvertyr (produktionschoklad) för medvetna proffs inom bageri/café/restaurangbranscherna. Företaget är duktiga på innovation och har på sistone fått mycket beröm för sina veganska alternativ.
Företaget är väl rustat för framtiden med en purfärsk fabrik, en ny linje på ingång under 2022 som mer än dubblar kapaciteten och många duktiga medarbetare.


Det vi hoppas du ska tillföra är fokus på tillväxt och försäljning, ledarskap på plats och ett kraftfullt driv!


Exakt vilken utbildning eller bakgrund du har är inte avgörande men vi tror att du har erfarenhet som VD, affärsområdeschef eller liknande, gärna inom snabbrörliga varor. Du trivs med att ta ansvar för såväl personal som resultat och gillar försäljning och att växa varumärken och verksamheter. Även om vi är en fabrik ser vi inte att du måste vara en hejare på tillverkning och maskiner för det har vår mycket kompetenta fabrikschef full koll på och med chokladmästare och choklad-konnässörer bland kollegorna måste du heller inte vara chokladexpert.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.


I denna rekrytering samarbetar Malmö Chokladfabrik med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast möjligt. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709 605 372.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Malmö som Verkställande direktör.

VD/Ledare

Läs mer Jun 4
Sylog växer och söker en ledare som vill vara med och etablera Sylog i Skåne

Sylog är ett konsultbolag med över 500 specialister inom digitalisering och produktutveckling. Vi finns idag i Stockholm, Linköping och Göteborg samt tillhör en koncern med verksamhet i över 20 länder utöver Sverige.

Vårt mål är att vara den bästa arbetsgivaren för de bästa konsulterna och en av våra kunders viktigaste leverantörer inom våra kompetensområden. Vi jobbar med världsledande och spännande företag inom fordon, telekom, finans, spel och försvar och söker nu en vd till vårt dotterbolag Sylog Syd. För rätt person innebär detta en fantastisk möjlighet att påverka sin egen utveckling och karriär.



Vi börjar från början för att verkligen kunna skapa det bolaget vi själva vill ha. Som vd kommer du sätta din prägel på bolaget och ha stora möjligheter att påverka den framtida utvecklingen.



Vem är du?

Du är en affärsmässig entreprenör som trivs med stort eget ansvar.

Du har tidigare erfarenhet från konsultbranschen, gärna inom teknik eller IT och har erfarenhet av ledarskap, försäljning och rekrytering.



Tillsammans ska vi bygga ett riktigt starkt konsultbolag i Skåne - vill du vara med?

Ansök nu

VD för Tourism in Skåne, Malmö

Läs mer Nov 1
Tourism in Skåne är Skånes officiella destinationsbolag. Vi marknadsför, säljer och utvecklar Skåne som destination. Med kunskapshöjande insatser inom innovation och hållbarhet stärker vi Skånes besöksnäring. Tillsammans med partners arbetar vi för att turismen ska forma en hållbar framtid i Skåne. Vårt mål är att göra Skåne till ett av Sveriges starkaste destinationsvarumärken - att Skåne ska bli den mest hållbara destinationen i Sverige, i kombination med att vara en av de mest välbesökta.

Tourism in Skåne är ett av fyra dotterbolag inom koncernen Business Region Skåne. Tillsammans med övriga bolag arbetar vi för att öka Skånes internationella attraktionskraft genom att locka fler besökare, evenemang, möten, företag och filmproduktioner till Skåne.
Läs mer på www.tourisminskane.com


ARBETSUPPGIFTER
Som VD för Tourism in Skåne bidrar du till det fortsatta arbetet som aktiv, professionell part för att främja hållbar destinationsutveckling och stärka Skånes attraktionskraft. Din ledningsgrupp är tight och starkt utvecklingsinriktad, arbetssättet agilt och uppdragsorienterat. Totalt arbetar ca 25 medarbetare i verksamheten, för att på olika sätt bidra till Färdplan 2030 Tourism matters, vilket är Tourism in Skånes strategiska styrdokument.

För verksamheten är samverkan, nätverkande och relationsskapande viktiga komponenter för genomslag. Som VD företräder du bolaget på såväl regionala som nationella och internationella arenor. Ambassadörskapet är viktigt, för att på olika sätt främja besöksnäringen och bidra till att nå uppsatta mål. Verksamheten är anslags- och uppdragsfinansierad och affärsmannaskapet centralt för att finna finansiering för relevanta och värdeskapande uppdrag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker nu en ny VD som kan möta organisationen där den är och fortsätta bolagets utvecklingsresa. Du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning samt gedigen chefserfarenhet med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi, med erfarenhet från utvecklingsorienterat ledningsgruppsarbete. Erfarenheten inkluderar budgetansvar samt vana att arbeta med olika typer av finansiering (anslagsfinansiering, självfinansiering etc.) Du är van att utveckla och effektivisera verksamhet för att skapa optimal nytta, bla genom digitalisering av processer och arbetssätt. Vidare har du erfarenhet av att arbeta gentemot, alternativt i, en styrelse. Placering för tjänsten är Malmö.
Vi ser det som meriterande om du har god förståelse för besöksnäringen och för vad som driver den, förståelse för den politiska processen samt internationell erfarenhet.

Vi erbjuder en möjlighet att på ett påtagligt sätt vara med och utveckla Skåne som destination och bidra till dess attraktionskraft, i en kreativ och innovativ miljö, med hållbarhet i fokus.

I denna rekrytering arbetar vi tillsamman med People Impact.
Välkommen med din ansökan och personliga brev senast den 15 november 2021.


ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Elon Knut Pers söker Retail Manager

Läs mer Sep 23
ELON Knut Pers är ett fullserviceföretag inom vitvaror och kök med 10 butiker i Malmö och södra Skåne. ELON Knut Pers omsätter ca 200MKr och har närmare 70-tal anställda. Förutom B2C-försäljning av vitvaror och kök har man en betydande B2B-verksamhet mot bygg och fastighetsförvaltning. Företaget är privatägt, startade 1955 i Skurup och är delägare i ELON Group.

Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. Med över 500 butiker runtom i hela Norden finns man tillgänglig för att hjälpa och erbjuda service där kunderna finns, men valet att handla på Elons hemsida och att få varan hemlevererad – eller själv hämta i butik – finns också. Varje butik har egna säljare, rådgivare, installatörer och montörer. Butikerna fungerar även som lokala lager nära kunden, vilket möjliggör oslagbara ledtider.

Läs mer om ELON på www.elongroup.se




Elon Knut Pers är inne i ett tillväxtläge där en Retail Manager behövs för att fortsätta utveckla och driftsäkra vårt starka koncept.

Om tjänsten

Retail Mangern skall ansvara för att driva försäljningen och nå våra uppsatta mål. Som Retail Manager är du chef över och ansvarar för affärsområdet Retail som i dagsläget består av 10 butiker runt om i södra Skåne.
 
Tjänsten innebär att du är lika bra på att tänka strategiskt som att agera operativt. Detta kräver gott ledarskap och tydlighet i allt vi gör.
 
  I rollen ingår även:

• Budgetarbete och resultatuppföljning
• Att sätta mål och göra uppföljning av KPI:er
• Säkerställa och utveckla butikskonceptet
• Se till att vi alltid har den bästa butiksorganisationen
• Att sortimentmixen är rätt
• Övergripande ansvar för marknadsföring av butikerna
• Skapa mötesstruktur och effektiv rapportering
• Rutiner, manualer samt riktlinjer för ett fungerande butiksarbete
•  Utveckla butikernas Visual Merchandising
• Coacha och stötta butikscheferna
• Arbeta med värdering och skapa samsyn kring kundbemötande i världsklass
• Fackliga förhandlingar och kollektivavtalsrelaterade frågor
• Rekrytering
• Kontakt med leverantörer och hyresvärdar samt övriga avtalsfrågor
Du arbetar aktivt i ledningsgruppen för hela Elon Knut Pers-gruppen och du rapporterar till ägarna. Placering är i Malmö. Elon Knut Pers har ytterligare 2 affärsområden – B2B och Service/Installation där samarbete sker för att optimera och effektivisera.
 
Din profil

• Du har en god social kompetens och hanterar såväl kunder som leverantörer och personal på ett förtroendeingivande sätt.
• Du har ett starkt driv och är duktig på att skapa en helhet som innebär både struktur och stark utveckling.
• Som ledare har du en modern ledarprofil med ett kundorienterat synsätt, ett stort engagemang och en klok helhetssyn.
• Du är en ödmjuk och affärsdriven ledare med en jordnära approach.
• Du är prestigelös och flexibel men samtidigt målmedveten och är bra på att engagera och motivera andra för att nå bästa resultat.
• Personen vi söker skall ha stort driv inom försäljning och även ha strategisk höjd med en bra blick för marknad och varumärkesfrågor.
• Du har en gedigen erfarenhet inom retail/kedjedrift/detaljhandeln med djup insikt i framgångsfaktorer för lönsamma affärer i branschen.
• Du är entrepröneriell, har hög energinivå, öppen, tydlig och rak i din kommunikation.
• En ledare som ställer krav på sin organisation och är duktig att delegera, så att var och en tar ansvar för sin arbetsuppgift.



Egenskaper som behövs för att nå framgång i denna tjänst:

• Analytisk
• Strukturerad
• Affärsmannaskap/Säljorienterad
• Driv och engagemang
• Alltid agera som ett gott föredöme och visa vägen
• Skapa samarbete 
Övrigt

Tjänsten är vakant och kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Elon Knut Pers med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare Olle Mikkelsen.
 
Pga GDPR så kan vi enbart hantera ansökningar via länken i annonsen eller via retailrecruitment.se.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

VD till PE-delägt teknikbolag i stark tillväxt

Läs mer Sep 10
Poolia söker för rekrytering till NP Innovation i Malmö (Fosie) en sälj- och marknadsinriktad VD med stort intresse för medarbetare, kunder och teknik.

Du erbjuds ett utåtriktat och utvecklande arbete i ett framgångsrikt och ledande bolag inom vattenrening.

Företaget som omsätter ca 70 Mkr arbetar med hela kedjan för sina produkter - allt från produktutveckling, delar av produktionen, kontakt med återförsäljare till service och eftermarknad.

Bolagets ägare er i huvudsak Private Equity bolaget Broodstock Capital och grundare.

Vill du arbeta i ett långsiktigt och framgångsrikt företag med en stark ägarstruktur med höga ambitioner? Är du intresserad av en tjänst som ger möjlighet till personlig utveckling i en internationell miljö?

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
I rollen som sälj- och marknadsinriktad VD är du operativt ansvarig för hela verksamheten. Ditt fokus ligger i att fortsätta utveckla verksamheten och driva företagets fortsatta expansion på ett lönsamt sätt. Du har ett fullständigt resultat-, budget- och personalansvar.

Du kommer inledningsvis att sätta dig in i bolagets verksamhet. Fokus kommer att ligga på försäljning, marknadsföring, affärsutveckling, digitalisering, produktutveckling, kvalitets-styrning och verksamhetsutveckling. Mycket av ditt arbete kommer att ske i projektform genom olika förbättringsprojekt.

I dina arbetsuppgifter ingår även visst försäljningsansvar mot återförsäljare för att tillsammans utveckla och stärka det gemensamma affärskonceptet.

Vidare ingår arbete med att löpande hålla dig uppdaterad om branschen och marknaden samt utvärdera mot konkurrenter för att staka ut rätt riktning.

I rollen har du direkt personalansvar för fem medarbetare. Du rapporterar till företagets styrelse.

Vem är du?
Vi söker dig som är civil-/högskoleingenjör, civilekonom eller har annan relevant eftergymnasial utbildning.

Du har tidigare erfarenhet av chefs-/ledarroll med personal- och budgetansvar.

Vi ser det som en stor fördel om du har erfarenhet av tekniskt inriktad projekt- eller systemförsäljning. Har du tidigare jobbat med processteknik, vatten, ventilation eller annan närliggande bransch är det mycket värdefullt.

Det är viktigt att du har erfarenhet och förståelse för att leda och utveckla återförsäljare och samarbetspartners i B2B-miljö i Norden/Europa. Du har kunskap och erfarenhet av indirekt försäljning samt etablering och utveckling av återförsäljare, distributörer och samarbets-partners. Tidigare erfarenhet av affärs-/konceptutveckling och digitalisering är meriterande.

Av stor vikt är dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är det centralt att du är drivande, analytiskt lagd, intressentorienterad, affärsfokuserad och relationsskapande. Du är också förtroendeingivande, kommunikativ, stabil och inspirerande. Vidare är du en person som är lösningsorienterad och kan hålla en god balans mellan operativt och strategiskt tankesätt. Egenskaper som vi också tror är viktiga för tjänsten är att du är utåtriktad, orädd, målmedveten och resultatinriktad.

Du har också förmågan att strukturera, planera och utveckla verksamheter och har goda ledar-egenskaper samt har lätt för att kommunicera, inspirera och entusiasmera. Som ledare ser du och bekräftar medarbetarna och ger dem en trygghet och långsiktighet. Samtidigt står du för ett aktivt coachande och en tydlighet.

Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av att driva förändrings- och förbättrings-projekt.

För tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

B-körkort krävs för tjänsten.

Om verksamheten
NP Innovation is a company dedicated to the development of water treatment solutions for aquaculture, industrial and municipal applications. Building on 30 years of experience, the pioneers behind the applications for microscreen technology are back to once again change the industry. Improvements comprise design as well as manufacturing, reducing costs for investments, operations and maintenance.

Please visit www.npinnovation.se for further information about the company and www.broodstock.no

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB .

Operativ Produktionschef - söder om Kristianstad

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Dec 8
Nytt
Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Till en av våra kunder – ett mycket intressant producerande företag söder om Kristianstad – letar vi nu efter en

OPERATIV PRODUKTIONSCHEF

Vår kund är en spännande koncern med produkter och produktion som ligger i tiden. Du får en bred och viktig roll i ett mycket uppskattat företag.


Dina främsta arbetsuppgifter består av att
Ansvara för att enheten är en välfungerande verksamhet
Ordna produktionen efter bästa förutsättningar utifrån effektivitet och förbättringar
Vara en närvarande ledare med fokus på värderingar och utveckling av verksamhet och medarbetare
Coachning och uppföljning


Dina kvalifikationer
Du har teknisk utbildning samt minst 6-10 års arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri. Du har gedigen erfarenhet av ledarskap och tekniskt intresse och gillar att jobba efter processer. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Vem är du?
Du är trygg i dig själv, ärlig och lojal och en god ledare och lagspelare som är lyhörd och kan få ihop teamet. Som person är du proaktiv och tycker om att arbeta med förbättringar. Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga och hög integritet. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet och har lätt för att prioritera.

Om tjänsten
Tjänsten är en fast tjänst på heltid. Tillträde så fort som möjligt.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Operativ Produktionschef - söder om Kristianstad

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Dec 8
Nytt
Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Till en av våra kunder – ett mycket intressant producerande företag söder om Kristianstad – letar vi nu efter en

Interim Operativ Produktionschef

Vår kund är en spännande koncern med produkter och produktion som ligger i tiden. Du får en bred och viktig roll i ett mycket uppskattat företag.

Dina främsta arbetsuppgifter består av att
Ansvara för att enheten är en välfungerande verksamhet
Ordna produktionen efter bästa förutsättningar utifrån effektivitet och förbättringar
Vara en närvarande ledare med fokus på värderingar och utveckling av verksamhet och medarbetare
Coachning och uppföljning


Dina kvalifikationer
Du har teknisk utbildning samt minst 6-10 års arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri. Du har gedigen erfarenhet av ledarskap och tekniskt intresse och gillar att jobba efter processer. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Vem är du?
Du är trygg i dig själv, ärlig och lojal och en god ledare och lagspelare som är lyhörd och kan få ihop teamet. Som person är du proaktiv och tycker om att arbeta med förbättringar. Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga och hög integritet. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet och har lätt för att prioritera.

Om tjänsten
Tjänsten är ett interimsuppdrag på heltid med möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde så fort som möjligt.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Försäljningschef Grönyta & Lantbruk till Skånefrö - Tommarp

Försäljningschef
Läs mer Dec 6
Skånefrö är ett av Sveriges ledande utsädesföretag med ett av Europas modernaste frörenserier. Företaget producerar prisbelönta fröer och biokol för lantbruk, fotbollsplaner, golfbanor, parker och trädgårdar. Skånefrö är ett kundnära och jordnära företag med ett stort klimatengagemang, som nyligen fick utmärkelsen ”Årets Framtidssäkrare 2021” på FNs Hållbarhetsmässan. Det som driver företaget är strävan efter högst möjliga kvalitet genom hela kedjan - och det är ingen slump att Skånefrös gräsfrö blivit bäst i test hos Råd&Rön och har det renaste utsädet - långt över EU:s norm. Bolagets biokol var först i Sverige med att bli EBC-certifierat. Skånefrös kontor är beläget i natursköna Tommarp på Österlen. Besök gärna företagets hemsida för mer information på www.skanefro.se eller se filmen om Skånefrö.

Då nuvarande chef drar sig tillbaka söker vi hans efterträdare
Försäljningschef Grönyta & Lantbruk

Är du en engagerad, jordnära och finurlig ledare med stort intresse för miljö- och klimatfrågor? Brinner du för försäljning och affärer, samtidigt som du är mån om dina medarbetares välmående? Vill du jobba på en prisbelönt, utvecklande arbetsplats som med varierande uppgifter och omtänksamma kollegor? Då är detta något för dig!

Några av dina ansvar & befogenheter
Ansvarig för försäljning och marknadsföring i Sverige – delta aktivt i försäljningsarbetet
Planera, leda och genomföra marknadsmöten med återförsäljare och kunder
Leda, coacha och utveckla interna säljkåren och säkerställa deras kompetens (inkl. utvecklingssamtal och lönesättning)
Budgetansvar
Bevakning och uppföljning försäljningsstatistik och budget
Marknadsmässig prissättning och lönsamhetsuppföljning
Verka aktivt för att uppnå tillväxtplanens intentioner och målsättningar
Delaktig i Skånefrös utveckling av hemsida
Tillsammans med vårt utvecklingsbolag Scandinavian Seed planera produktionen av framtida sortmaterial
Tillsammans med Produktion & Ekonomi utveckla affärssystemen
Attestera leverantörs- och fraktfakturor


Din profil
Du har en marknadsinriktad högskoleutbildning, till exempel lantmästarexamen eller trädgårdsteknikerexamen eller liknande och tidigare erfarenhet inom försäljning och marknadsföring. Vi ser gärna att du har branschkännedom inom grönyta och agrara sektorn och ett intresse för olika typer av utemiljöer såsom fotbollsplaner, golfbanor, parker och andra grönområden. Du är van vid att jobba i MS Office (främst kalkyler i Excel) och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med huvudsaklig placering i Tommarp.
I denna rekrytering samarbetar Skånefrö med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709 605 372.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Apparatskåpsbyggare / Elmontör till Mega Teknik i Landskrona

Elmontör
Läs mer Dec 3
Mega Teknik erbjuder kundanpassade lösningar inom Kablage, Elektromontage och Styrsystem. Huvudkontoret ligger i Landskrona och bolaget har egen tillverkning i Sverige, Litauen och Kina. I Landskrona arbetar 16 personer med försäljning, administration och tillverkning. På enheten tillverkas i första hand produkter i mindre serier och produkter med många kundanpassningar. Koncernen omsätter 100 Mkr och har 95 anställda. Läs gärna mer på www.megateknik.se



Apparatskåpsbyggare / Elmontör
till Mega Teknik i Landskrona




Vill du jobba i produktionen på ett framgångsrikt företag med familjär stämning och där man är måna om varandra och hjälps åt att lösa problem? Är du en teknikintresserad lagspelare som även kan jobba självständigt? Då letar vi efter dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I produktionen på enheten i Landskrona jobbar 7 personer som i första hand tillverkar produkter i mindre serier och produkter med många kundanpassningar. Du behöver kunna läsa och förstå montageritningar samt el-schema och utifrån dessa bygga, tråda och testa apparatskåp, max 3-fas/400V. I tjänsten ingår även en del mekaniskt arbete.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en utbildning på gymnasienivå, gärna inom el. Det krävs att du kan arbeta självständigt vilket innebär att du kan läsa och förstå montageritningar och el-schema samt har några års erfarenhet som elmontör eller liknande. Du har goda kunskaper i både MS Office och svenska språket. Det är meriterande om du har B-auktorisation och kompetens inom mekatronik/elektromekanik, LEAN samt goda kunskaper i engelska. Du får gärna ha truckkort och truckvana.

Vem är du
För att lyckas i den här rollen och trivas på företaget, behöver du ha en positiv attityd och vara lösningsfokuserad. Du är en lagspelare som tar egna initiativ och klarar självständigt arbete. Du har driv och är lyhörd, ödmjuk och flexibel då det ofta krävs att man hjälps åt.


Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med placering i Landskrona.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Mega Teknik med Standby Workteam. För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Lars Olsson, Standby Workteam på telefon 0721–651809. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 7 januari 2022.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Platschef / VD med gedigen VVS-kunskap till mindre koncern i Skåne

VVS-ingenjör
Läs mer Nov 22
Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.
Till en av våra kunder – en intressant aktör i VVS-branschen söker vi

Platschef / VD med gedigen VVS-kunskap till mindre koncern med placering i Skåne


Du kommer att ansvara för ett mindre bolag i en liten framgångsrik koncern som växer och har framtidsplaner. Du blir en nyckelperson i koncernen där du, eventuellt som delägare, tillsammans med dina partners och medarbetare utvecklar bolaget vidare. Du erbjuds en spännande och utvecklande roll med stora förtjänstmöjligheter.

Din profil
Vi söker dig med gedigen erfarenhet inom VVS-branschen. Du är kanske redan ledare/chef i någon form men vi söker även dig som ännu inte har den erfarenheten men som gärna ser det som nästa steg och vill utvecklas i den riktningen. Du måste ha gedigen erfarenhet av VVS-lösningar och du bör också ha upparbetade kundkontakter inom detta område.
Vi tror att du har en utbildningsbakgrund från universitet, högskola eller någon form av yrkesutbildning inom VVS samt mångårig erfarenhet i branschen. Som person är du lugn och systematisk, kommunikativ och trivs i dialogen/mötet med kunden.


Denna tjänst erbjuder goda förtjänstmöjligheter samt möjlighet till delägarskap.
Är du intresserad och vill veta mer? Välkommen att kontakta Kristian Berglund på 0709-605 372 eller via mejl, kristian.berglund@standbyworkteam.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu