Malmö: Redovisningschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningschef i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Som redovisningschef ansvarar du för hela redovisningsprocessen från start till mål samt intern och extern rapportering för BE Group Sverige samt moderbolaget. Du arbetar med kvalificerad redovisning och har ansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen. Du arbetar självständigt med att tolka och implementera redovisningsstandarder K3 när det uppstår nya frågeställningar inom redovisningsarbetet. Du ansvarar även för att driva redovisnings- och skatterelaterade projekt. Du har ett genuint intresse för systemstöd och är nyckelanvändare av redovisningsmodulen i vårt affärssystem. I rollen ingår personalansvar för en ekonomiassistent.
Exempel på arbetsuppgifter:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Intern och extern rapportering
Granska kontoavstämningar för att säkerställa korrekt redovisning av tillgångar och skulder i bolagets finansiella rapporter
Årsredovisning
Organisera, planera och leda utvecklingsprocesser inom internkontroll och redovisning K3
Kontakt med revisorer, Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter
Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatter

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 9 personer. Vi är en internationell koncern där du även kommer att ha kontakt med andra bolag och samarbete med vår koncernredovisningschefen i samband med rapportering och andra redovisningsfrågor. Du rapporterar till Ekonomichef Sverige.
Vi söker dig som
är utbildad civilekonom eller motsvarande
har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda kunskaper inom aktuella redovisningsregler (K3).
har erfarenhet av att arbeta med rapportering, bokslut och revision
förstår och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
har ett genuint systemintresse (erfarenhet av systemimplementering meriterande)
har mycket goda kunskaper i Excel

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du tar stort ägandeskap för hela redovisningsprocessen och är analytisk i ditt tillvägagångssätt för att skapa en god processförståelse och för att på bästa sätt kunna utvärdera och optimera processen framåt. Du lämnar inget åt slumpen och är noga med att hålla deadlines. Du är en kvalitetsmedveten person som gärna säkerställer att arbetet blir korrekt. Vidare är du pålitlig och social med ett sinne för ordning och reda.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: omgående, enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef André Frodlund på andre.frodlund@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 16/12 2021.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningschef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningschef.

Verksamhetschef Ekonomisk Fastighetsförvaltning Bredablick

Läs mer Okt 29
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen genom de tre varumärkena Bredablick Förvaltning, Bredablick Facility Services och Sustend. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen Ekonomisk Förvaltning, klicka gärna in här (https://bredablickgruppen.se/forvaltning/ekonomisk-forvaltning/) (https://bredablickgruppen.se/forvaltning/ekonomisk-forvaltning/)

Om tjänsten
Som Verksamhetschef för Ekonomisk Förvaltning är du en ambassadör och arbetar för att upprätthålla goda relationer med medarbetare, kunder och samarbetspartners. Rollen är nationell och du kommer bli involverad i både utveckling av befintliga regioner och etablering i nya regioner. Du är en förebild i att leva Bredablicks kultur och entreprenörsanda!

Det innebär mer specifikt:

- Sätta upp och arbeta för att överträffa avdelningens nyckeltal och mål
- Säkerställa avdelningens rutiner, arbetsprocesser och struktur för att uppnå hög kvalitet, effektivitet och för att säkerställa att lagar och förordningar följs
- Utveckla tjänsteerbjudandet och identifiera nya affärsmöjligheter
- Personalansvar för regionala chefer
- Säkerställa kompetensbehovet inom avdelningen och tillsammans med regionala chefer vara delaktig i rekryteringsprocesser
- Inspirera och verka för ett aktivt ledarskap och medarbetarskap
- Samverkan med övriga Verksamhetschefer och ledningsgrupp för att optimera hela Bredablicks utveckling och leverans


Du rapporterar till VD Daniel Vardnes (https://www.linkedin.com/in/daniel-vardnes-55681911/) för Bredablick Förvaltning.

Vi erbjuder

- En roll i vilken du ges stora möjligheter att få driva utveckling av såväl processer, strukturer, medarbetare och kultur
- Ett företag som med kraftig tillväxt och där nya möjligheter ständigt öppnas
- Ett kontor med kollegor som tar dig med på lunchdopp i havet, löpturer, visar ställena för bästa falafel och bjuder in till minnesvärda företagsaktiviteter!


Vi söker dig som har
- Minst fem års erfarenhet från roll som redovisnings-/ eller ekonomiansvarig alternativt som ekonomikonsult
- Minst två års erfarenhet av chefsroll för grupp på minst fem medarbetare
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal såväl som i skrift
- B-körkort


Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av:

- Ledningsgruppsarbete
- Att leda chefer
- Arbete inom fastighetsbranschen och/ eller erfarenhet av fastighetsekonomi


Som person är du

- Strategisk - Förmågan att arbeta utifrån visioner och mål, kan identifiera planer och aktiviteter för att nå dit samt se långsiktiga konsekvenser av beslut
- Affärsinriktad - Genomför aktiviteter som påverkar långsiktigt resultat och skapa affärer som gynnar både kund och organisation
- Strukturerad och noggrann - Förmågan att planera och prioritera på effektivt sätt samt är uppmärksam på detaljer och säkerställer hög kvalitetsstandard
- Mycket god kommunikativ förmåga - Du är tydlig och välformulerad i din kommunikation och kan förmedla budskap anpassat till mottagaren


Övrig information
- Placering: Malmö, Grimsbygatan 24
- Rollen är nationell och resor till övriga kontor ingår, ca 10-20 dagar/ år
- Omfattning: Heltid
- Start: Enligt överenskommelse


Vi ser fram emot att ta del av din ansökan via denna annons. För ansökan ber vi dig skicka in CV, men efterfrågar inget personligt brev. Som ett första steg kommer du istället få besvara ett par urvalsfrågor.

Ansök nu

Gruppchef Ekonomisk Förvaltning Bredablick

Läs mer Sep 20
Om oss

Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år och med det kommer möjligheter för utveckling både inom din tjänst och långsiktigt även mot nya roller! Vi sitter i öppet landskap vilket bidrar till en god lagsammanhållning och där alla samtidigt får god inblick i verksamheten. Vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet men lägger också i en extra växel och hugger alltid in när det behövs. Tillsammans jobbar vi alltid för att lära oss mer och vara bäst i branschen. Vi arbetar ständigt med att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt.

Din titel blir Ställföreträdande Regional Chef tillhör du avdelningen Ekonomisk Förvaltning vars huvudsakliga uppgift är att ge våra kunder ett helhetsgrepp om deras ekonomi för en trygg och pålitlig förvaltning. Kunderna är till största del bostadsrättsföreningar men även fastighetsägare. Du rapporterar till Regional Chef för Malmökontoret på avdelningen Ekonomisk Förvaltning.

Om tjänsten

I rollen som Ställföreträdande Regional Chef ansvarar du för:

- Personalplanering, medarbetarsamtal, arbetsfördelning och nyrekrytering
- Stötta ditt team i dialoger med kunder och andra intressenter samt i deras övriga arbetsuppgifter. Coaching är en viktig del av rollen då majoriteten är juniora medarbetare och du blir en viktig roll i starten av deras karriär hos oss!
- Säkerställa att teamet bidrar till att Ekonomiska Förvaltningen uppnår lönsamhet
- Uppföljning av kundnöjdhet, identifiering av förbättringsområden och att utveckla arbetssätt och teamets kompetens för att förbättra kundnöjdhet


En del av din roll som Ställföreträdande Regional Chef innebär att även vara operativ Kundansvarig Ekonom. Den delen av rollen innebär att du är företagets ansikte utåt mot våra kunder genom att vara ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt de BRFer du tilldelas i din kundportfölj.

- Helhetsansvar för ett antal bostadsrättsföreningar
- Upprätta femårsbudget, årsredovisning och kvartalsrapporter till kunder
- Deltagande på bostadsrättsföreningars föreningsstämma



Vi söker dig som

- Har minst 3 års erfarenhet av löpande redovisning eller bokslut
- Har erfarenhet från ledarskap och därmed vana att coacha medarbetare
- Är flytande i svenska i både tal och skrift samt behärskar engelska väl


Har du dessutom kännedom om fastighetsbranschen och bostadsrättsföreningar (exempelvis varit involverad i en brf-styrelse) så ses det som meriterande.

Som person ser vi därför att du är:

- Noggrann
- Strukturerad
- Ansvarstagande
- Affärsmässig, vilket innebär att du har förståelse och fokus på vad som bidrar till långsiktiga resultat och gynnsamhet för kund och vår organisation


Övrig information

- Placering: Grimsbygatan 24, Malmö
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Ställföreträdande Regional Chef till Bredablick Förvaltning

Läs mer Aug 18
Om oss

Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Vi sitter i öppet landskap vilket bidrar till en god lagsammanhållning och där alla samtidigt får god inblick i verksamheten. Vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet men lägger också i en extra växel och hugger alltid in när det behövs. Tillsammans jobbar vi alltid för att lära oss mer och vara bäst i branschen. Vi arbetar ständigt med att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt.

I rollen som Ställföreträdande Regional Chef tillhör du avdelningen Ekonomisk Förvaltning vars huvudsakliga uppgift är att ge våra kunder ett helhetsgrepp om deras ekonomi för en trygg och pålitlig förvaltning. Kunderna är till största del bostadsrättsföreningar men även fastighetsägare. Du rapporterar till Regional Chef för Malmökontoret på avdelningen Ekonomisk Förvaltning.

Om tjänsten

I rollen som Ställföreträdande Regional Chef ansvarar du för:

- Personalplanering, medarbetarsamtal, arbetsfördelning och nyrekrytering
- Stötta ditt team i dialoger med kunder och andra intressenter samt i deras övriga arbetsuppgifter. Coaching är en viktig del av rollen då majoriteten är juniora medarbetare och du blir en viktig roll i starten av deras karriär hos oss!
- Säkerställa att teamet bidrar till att Ekonomiska Förvaltningen uppnår lönsamhet
- Uppföljning av kundnöjdhet, identifiering av förbättringsområden och att utveckla arbetssätt och teamets kompetens för att förbättra kundnöjdhet


En del av din roll som Ställföreträdande Regional Chef innebär att även vara operativ Kundansvarig Ekonom. Den delen av rollen innebär att du är företagets ansikte utåt mot våra kunder genom att vara ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt kunden. Du tilldelas en kundportfölj som du ska utveckla och förädla enligt Bredablickmodellen.

- Helhetsansvar för ett antal bostadsrättsföreningar
- Upprätta femårsbudget, årsredovisning och kvartalsrapporter till kunder
- Deltagande på bostadsrättsföreningars föreningsstämma


Vi erbjuder dig

- En roll där du får arbeta med ledarskap och coaching
- En inflytelserik roll i en växande organisation
- Enligt en av våra medarbetare - "en väldigt rolig plats, skratt dagligen men också utmaningar i arbetet"



Vi söker dig som

- Har minst 3 års erfarenhet av löpande redovisning eller bokslut
- Har erfarenhet från ledarskap och därmed vana att coacha medarbetare
- Är flytande i svenska i både tal och skrift samt behärskar engelska väl


Har du dessutom kännedom om fastighetsbranschen och bostadsrättsföreningar så ses det som meriterande. Exempelvis varit involverad i en bostadsrättsförenings styrelse.

Som person ser vi därför att du är:

- Noggrann
- Strukturerad
- Ansvarstagande
- Affärsmässig, vilket innebär att du har förståelse och fokus på vad som bidrar till långsiktiga resultat och gynnsamhet för kund och vår organisation


Du är inte rädd för att kastas in i nya situationer utan ser det som en utmaning, utveckling och möjlighet att överträffa förväntningar. Som medarbetare hos Bredablickgruppen är det viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.



Övrig information

- Placering: Grimsbygatan 24, Malmö
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Redovisningschef

Läs mer Aug 18
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn. Välkommen att läsa mer på (http://www.bygghemma.se/) www.bygghemma.se (http://www.bygghemma.se).

Bygghemma befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker nu efter en Redovisningschef med förmåga att tillföra stadga och struktur för fortsatt tillväxtresa. Vi behöver utveckla arbetssätt och rutiner och som Redovisningschef för Bygghemma får du en viktig roll i detta arbete.

I rollen arbetsleder du ett team om 8-9 personer bestående av redovisningsekonomer och ekonomiassistenter och stöttar i frågor rörande t ex bokföring, avstämningar, bokslut, fakturering och betalningar. Vi kommer inom kort att uppgradera vårt affärssystem, en process som du kommer att vara högst delaktig i.

Huvudsakliga ansvarsområden;

- Ansvar för månads- och årsbokslut i samarbete med redovisningsspecialist och redovisningsteamet.
- Stötta redovisningsteamet i olika redovisningsfrågor
- Arbetsledning och planering
- Rapportering för flera bolag
- Leda och driva utvecklingsarbete avseende rutiner, processer, system mm


Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i centrala Malmö, några minuter från Malmö C.

Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har stark erfarenhet av ekonomi- och redovisningsarbete. Du har sannolikt flera års erfarenhet som redovisningsekonom med fullt bokslutsansvar. Erfarenhet som Redovisningschef, eller Ekonomichef med starkt redovisningsfokus, är meriterande. Du är en trygg och driven ledare som inger förtroende, både i egna avdelningen och företaget i stort.

Företagets starka tillväxt ställer höga krav på struktur, ordning och reda men även på att ständigt vilja utveckla nya, och bättre, sätt att göra saker och ting på. Vi ser att du som person är ambitiös och att du tar personligt ägarskap över din fortsatta kunskapsutveckling. Du är en driven ”doer” som trivs i en resultatorienterad miljö.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett utmanande och varierat arbete i ett snabbt växande och ledande e-handelsföretag. Här finns goda möjligheter till utveckling.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, (http://www.furniturebox.se/) www.furniturebox.se (http://www.furniturebox.se) och (http://www.nordicnest.se/) www.nordicnest.se (http://www.nordicnest.se) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Redovisningschef

Läs mer Jul 9
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn. Välkommen att läsa mer på (http://www.bygghemma.se/) www.bygghemma.se (http://www.bygghemma.se).

Bygghemma befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker nu efter en Redovisningschef med förmåga att tillföra stadga och struktur för fortsatt tillväxtresa. Vi behöver utveckla arbetssätt och rutiner och som Redovisningschef för Bygghemma får du en viktig roll i detta arbete.

I rollen arbetsleder du ett team om 8-9 personer bestående av redovisningsekonomer och ekonomiassistenter och stöttar i frågor rörande t ex bokföring, avstämningar, bokslut, fakturering och betalningar. Vi kommer inom kort att uppgradera vårt affärssystem, en process som du kommer att vara högst delaktig i.

Huvudsakliga ansvarsområden;

- Ansvar för månads- och årsbokslut i samarbete med redovisningsspecialist och redovisningsteamet.
- Stötta redovisningsteamet i olika redovisningsfrågor
- Arbetsledning och planering
- Rapportering för flera bolag
- Leda och driva utvecklingsarbete avseende rutiner, processer, system mm


Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i centrala Malmö, några minuter från Malmö C.

Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har stark erfarenhet av ekonomi- och redovisningsarbete. Du har sannolikt flera års erfarenhet som redovisningsekonom med fullt bokslutsansvar. Erfarenhet som Redovisningschef, eller Ekonomichef med starkt redovisningsfokus, är meriterande. Du är en trygg och driven ledare som inger förtroende, både i egna avdelningen och företaget i stort.

Företagets starka tillväxt ställer höga krav på struktur, ordning och reda men även på att ständigt vilja utveckla nya, och bättre, sätt att göra saker och ting på. Vi ser att du som person är ambitiös och att du tar personligt ägarskap över din fortsatta kunskapsutveckling. Du är en driven ”doer” som trivs i en resultatorienterad miljö.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett utmanande och varierat arbete i ett snabbt växande och ledande e-handelsföretag. Här finns goda möjligheter till utveckling.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, (http://www.furniturebox.se/) www.furniturebox.se (http://www.furniturebox.se) och (http://www.nordicnest.se/) www.nordicnest.se (http://www.nordicnest.se) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB .

Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö!

Innesäljare
Läs mer Nov 9
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Ansök nu

Vi söker en driven Innesäljare till Malmö!

Innesäljare
Läs mer Sep 7
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 21 september 2021.

Ansök nu

Vi söker kundansvariga utesäljare till både Malmö och Göteborg!

Utesäljare
Läs mer Jun 10
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en person som drivs av att bygga långsiktiga kundrelationer och brinner för att göra affärer? I så fall har vi en spännande utmaning för dig i rollen som kundansvarig utesäljare!
Som kundansvarig utesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom Byggsegmentet. Denna tjänst kommer att innebära en kombination av att utveckla befintliga kundrelationer samt att bearbeta nya kunder. Du har eget kund- och budgetansvar och verkar även som tekniskt stöd. Du ansvarar för hela säljprocessen från planering och bearbetning till offertarbete, avtalsförhandling och uppföljning.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från stålbranschen sedan tidigare, gärna inom armering samt vana av ritningsläsning, men det är inget krav. Vi välkomnar även sökanden som har ett tekniskt intresse och en vilja att lära sig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som trivs att vara ute på fältet, har ett genuint intresse att göra affärer, triggas av utmaningar och att arbeta mot uppsatta mål. När du är ute och träffar våra kunder är detta personer med olika bakgrunder och olika typer av roller, det är därför viktigt att du har en god social kompetens för att kunna anpassa dig efter de olika situationerna du hamnar i. Trots att arbetet som kundansvarig utesäljare många gånger är självständigt tillhör du ett team på BE med både innesäljare och andra utesäljare samt stöttas av andra avdelningar som exempelvis inköp och teknisk försäljning. Det är därför viktigt att du också trivs med att tillhöra en grupp, har god kommersiell förståelse och vill bidra till att vi som bolag jobbar mot samma mål.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Just nu söker vi utesäljare till både Malmö och Göteborg. Ange i ansökan vilken ort du söker till.
Antal tjänster: 2
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten ingår, både över dagen men även med övernattning. Du erbjuds därför tjänstebil.
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Bygg Paul Johansson på paul.johansson@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24/6 2021.

Ansök nu

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Maj 21
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,1 mdr SEK under 2019 och har cirka 260 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem. Arbetsuppgifterna innebär ansvar för inköpsplanering, orderläggning, lagerstyrning, leveransbevakning och registerunderhåll. Du bistår även våra produktchefer med inköp för leverans direkt till kund. Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är nyfiken och tycker det är kul att lära sig nya saker. Du är en person som ofta ställer frågor om hur saker fungerar och vill gärna förstå helheten om hur allt hänger ihop. Som person är du också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: regelbundna resor till vår site i Norrköping och övriga delar av landet ingår i tjänsten
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Rosmarie Lundström, produkt- och inköpschef, rosmarie.lundstrom@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6 juni 2021, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Vi söker en driven ledare till vår operativa inköpsavdelning!

Inköpsledare
Läs mer Maj 10
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,1 mdr SEK under 2019 och har cirka 260 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.

Är du en person som gillar att driva utveckling och bygga starka team över tid? Har du erfarenhet av lagerstyrning och personalansvar? I så fall har vi en spännande utmaning för dig i rollen som chef för vårt operativa inköp!
Som chef för operativt inköp ansvarar du för att arbeta med företagets lagerstyrning och lageroptimering samt att driva det operativa inköpet tillsammans med ditt team. Du arbetar både med det operativa inköpet ända ner på detaljnivå och olika typer av förbättringsprojekt inom området. I rollen ansvarar du också för att se till att hålla uppdaterad och aktuell masterdata i ERP-systemet. Ditt team består av 7 operativa inköpare och en behovsplanerare, varpå ledarskapet och arbetsstyrning blir en viktig del i ditt dagliga arbete. Rollen rapporterar till Inköpschef Sverige.
Vi söker dig som
har eftergymnasial utbildning inom lagerstyrning/logistik eller motsvarande
har erfarenhet av lagerstyrning och personalansvar
har erfarenhet av att arbeta i någon form av ERP-system (Dynamics AX är meriterande)
har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Meriterande är om du också
har erfarenhet av prognossystem, gärna SO99
har erfarenhet av operativt inköp
har erfarenhet från grossist och/eller producerande verksamhet

Det här är en tjänst för dig som motiveras av att driva förändringsprocesser och som trivs i en miljö där man arbetar med många kontaktytor. Som chef för operativt inköp arbetar du gränsöverskridande med andra avdelningar, varpå det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och hög personlig mognad. Som person är du analytisk och har en god processförståelse. Du kan lyfta blicken och förstå flödet i hela organisationen. Samtidigt är du en handlingskraftig ledare med förmåga att fatta beslut och genomföra initiativ. Som ledare är det också viktigt att du kan identifiera kunskapsluckor och arbeta kompetenshöjande med ditt team.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse
Övrigt: resor i tjänsten kan förekomma

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Rosmarie Lundström, rosmarie.lundstrom@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 30 maj 2021.

Ansök nu