Malmö: Redovisningschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningschef i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Som redovisningschef ansvarar du för hela redovisningsprocessen från start till mål samt intern och extern rapportering för BE Group Sverige samt moderbolaget. Du arbetar med kvalificerad redovisning och har ansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen. Du arbetar självständigt med att tolka och implementera redovisningsstandarder K3 när det uppstår nya frågeställningar inom redovisningsarbetet. Du ansvarar även för att driva redovisnings- och skatterelaterade projekt. Du har ett genuint intresse för systemstöd och är nyckelanvändare av redovisningsmodulen i vårt affärssystem. I rollen ingår personalansvar för en ekonomiassistent.
Exempel på arbetsuppgifter:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Intern och extern rapportering
Granska kontoavstämningar för att säkerställa korrekt redovisning av tillgångar och skulder i bolagets finansiella rapporter
Årsredovisning
Organisera, planera och leda utvecklingsprocesser inom internkontroll och redovisning K3
Kontakt med revisorer, Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter
Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatter

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 9 personer. Vi är en internationell koncern där du även kommer att ha kontakt med andra bolag och samarbete med vår koncernredovisningschefen i samband med rapportering och andra redovisningsfrågor. Du rapporterar till Ekonomichef Sverige.
Vi söker dig som
är utbildad civilekonom eller motsvarande
har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda kunskaper inom aktuella redovisningsregler (K3).
har erfarenhet av att arbeta med rapportering, bokslut och revision
förstår och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
har ett genuint systemintresse (erfarenhet av systemimplementering meriterande)
har mycket goda kunskaper i Excel

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du tar stort ägandeskap för hela redovisningsprocessen och är analytisk i ditt tillvägagångssätt för att skapa en god processförståelse och för att på bästa sätt kunna utvärdera och optimera processen framåt. Du lämnar inget åt slumpen och är noga med att hålla deadlines. Du är en kvalitetsmedveten person som gärna säkerställer att arbetet blir korrekt. Vidare är du pålitlig och social med ett sinne för ordning och reda.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: omgående, enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef André Frodlund på andre.frodlund@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 16/12 2021.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningschef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningschef.

Ekonomiansvarig till tillväxtkoncernen Limhamnshusgruppen

Läs mer Maj 16
Om oss
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen och vi har idag verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, finans samt e-handel. Några av bolagen är Bredablickgruppen (https://bredablickgruppen.se/), Hagmans Nordic (https://hagmansnordic.com/sv/), Rollerboys (https://rollerboysmaleri.se/)och FFAB Legopack (https://ffablegopack.se/). Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler vid Saltimporten i Malmö. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer både organiskt och genom nya förvärv! Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!


Om tjänsten
Vår koncern växer och i samma takt även vår ekonomiavdelning. Nuvarande ekonomiansvarig för Limhamnshus Industri går vidare till en ny roll inom koncernen och vi söker därför dig som vill driva teamet och dess arbete vidare.

Som ekonomiansvarig är du en viktig spelare, och ledare, i teamarbetet kring det löpande ekonomiarbetet för samtliga bolag inom Limhamnshus Industri, vilket för närvarande är 16 bolag med total omsättning på ca 1 miljard sek. Du är ansvarig för ditt team vilket idag består av två redovisningsansvariga och fem ekonomiassistenter.

Du tillhör en ekonomiavdelning som är uppdelad i tre företagsgrupper, varav Limhamnshus Industri är en av dem.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Närmsta chef och handledare för teamet om sju medarbetare

- Månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut
- Årsredovisning samt deklarationer
- Kvalitetssäkring av den löpande redovisningen
- Konsolidering av underkoncern
- Integrering av nya bolag vid förvärv
- Utveckla ekonomiska processer och internkontroll
- Kontakt med leverantörer, kunder, myndigheter samt revisorer
- Rapportering till ekonomichef och VD i respektive bolag




Vi söker dig som
- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har minst 5 års erfarenhet av revisions- eller redovisningsbyrå, alternativt att du har erfarenhet från en ekonomiavdelning där du arbetat med bokslut. Därmed är du självgående i redovisning och bokslutsarbete.
- Har du dessutom viss erfarenhet av ledarskap, i form av handledarroll eller liknande så ses det som meriterande
- Är flytande i svenska i både tal och skrift samt behärskar engelska väl


Som person ser vi att du är/ har

- Självgående: Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och ta beslut kring arbetet för dig och ditt team
- Strukturerad och noggrann: I ditt arbete med ekonomi är det av största vikt att vara noggrann med alla detaljer och skapa en struktur som främjar noggrannhet
- Initiativtagande: Du ser vad som behöver göras, både för ditt egna arbete och för vår organisations utveckling
- God kommunikativ förmåga: Du har förmågan att anpassa din kommunikation beroende på mottagaren, kan tydligt förmedla ett budskap och är lyhörd för hur ditt budskap tas emot




Övrig information
- Placering: Malmö, Grimsbygatan 24
- Omfattning: Heltid
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt




Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och två intervjuer.

Ansök nu

Redovisningschef till Doro, Malmö

Läs mer Mar 14
Doro har en stark övertygelse att hjälpa våra seniorer att leva ett bättre liv. Vi vill göra åldrandet till ett självständigt, tryggt och innehållsrikt livsskede. För oss är ålder bara en siffra.

Genom att erbjuda teknik möjliggör vi för äldre att kunna leva ett aktivt och oberoende liv. Vår senioranpassade teknik gör att de kan höra till, känna trygghet och vara en självklar del av samhället - precis som alla andra.

Vill du bli en del av Doro? Vi söker just nu en Redovisningschef med passion för ledarskap. Är det du, då vill vi gärna höra ifrån dig! Eller känner du någon som skulle vara som klippt och skuren för denna roll? Då får du gärna tipsa!



Vårt erbjudande

Som Redovisningschef får du möjlighet att leda vårt redovisningsteam, vara en del av vår internationella organisation där innovativ teknik används för att hjälpa våra seniorer till ett bättre liv.

På Doro strävar vi efter en balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du kan fortsätta att utveckla dina färdigheter i en miljö där vi samarbetar och stöttar varandra.

Du kommer arbeta på vårt ljusa, rymliga kontor nära Centralstationen i Malmö med gott om lunchställen, nära till både shopping och gym. Efter pandemin så är vi flexibla och fördelar vår tid på kontoret med möjligheten att jobba hemifrån.



Om rollen

Som Redovisningschef hos Doro har du ett övergripande ansvar. Det är en roll med flera kontaktytor både lokalt och våra kontor ute i Europa och i Hong Kong. Redovisningsgruppen hanterar bolag i flera länder och vi tillämpar IFRS regler förutom de landspecifika lagkraven.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat:

- Som ansvarig för redovisningsteamet ska du utveckla teamet genom din erfarenhet och kunskap, motivera, vara omtänksam och stöttande.
- Ansvarig för den löpande bokföringen.
- Ansvarig för upprättande av månads- och årsbokslut.
- Ansvarig för månatlig rapportering.
- Projektredovisning.
- Skatt, moms och deklarationsunderlag.
- Vara delaktig i att upprätta budget och prognoser.
- Tillsammans med övriga i gruppen upprätta och utveckla företagets interna uppföljning och analyser, samt kontinuerlig utveckling av processer.
- Kontaktperson mot revisorer.


Vi vill alltid utvecklas och bli bättre, så fortsätt gärna att utmana våra redovisningsprocesser för att göra dem så enkla och smidiga som möjligt!

Är det dig vi söker?

Vi söker dig som har några års relevant arbetserfarenhet och som är van att arbeta med kvalificerad redovisning. Du har troligen också en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Har du tidigare erfarenhet från vår bransch är det positivt. Meriterande är även erfarenhet av koncernredovisning. Grundläggande för att lyckas i rollen är en generellt mycket god systemvana, våra system är Navision, Cognos, Qlik och Excel.

Som person ser vi att du har ett eget driv, du är självgående och har lätt för att ta initiativ. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann samtidigt som du är flexibel och prestigelös. Du är van vid och tycker om att arbeta med olika uppgifter, högt och lågt. Vidare är du en trygg och stabil person som har lätt för att samarbeta med andra. Du ser dig även som nyfiken och uppskattar att lära dig nya saker, du trivs i en föränderlig miljö. Vill du arbeta på ett bolag med en familjär anda och engagerade medarbetare, då har du hittat rätt!

Om Doro

Doro AB är ett teknikföretag som utvecklar tjänster och produkter för seniorer. Doro's breda portfölj av produkter och tjänster bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Doro AB är ett svenskt bolag med huvudkontor i Malmö och är europeisk marknadsledare på mobiltelefoner för seniorer. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och har försäljningsverksamhet i 27 länder. 2020 hade telefonverksamheten i bolaget 87 medarbetare och nettoomsättningen uppgick till 1 165 miljoner kronor. (EUR 116.5 million). Läs mer på www.doro.com/ (https://protect-eu.mimecast.com/s/eFczCNxoQSqv1NFjH3Y1?domain=doro.com)

Ansök nu

Accounting manager to Doro, Malmö

Läs mer Feb 23
Doro makes technology accessible for seniors - so they can live better lives!
Doro’s products and services create the possibility for seniors to live active and independent lives, and ensure peace of mind when it matters the most.

By using smart innovations and technology specifically adapted to seniors’ needs, Doro enables generations to connect digitally, both at home and whilst out and about.

Want to join us? We are looking for an Accounting Manager with a passion for leadership. If that’s you, we'd love to hear from you!



Our offer

The position as Accounting manager gives you the opportunity to lead our accounting team, be part of an international organization where using innovative technology to help seniors is our core business.

At Doro, we strive for a work-life balance. We offer you a dynamic workplace where you can continue to develop your skills in an environment where we co-operate and support each other.

You will work from our bright, spacious office close to the Central Station in Malmö with many places to go for lunch, close to shopping and gyms. However, during the pandemic, we mostly work from home and do most of our meetings over Teams.



About the position

Your responsibilities include but are not limited to:

- As responsible for the accounting team you should be able to develop the team members by using your experience and knowledge, motivating the team, be caring and supportive. Together you should build a positive team spirit.
- We always want to improve so please, continue to challenge our accounting processes to make them as simple and smooth as possible.


For each of the separate companies within the group: - Overall responsible regarding accounting, VAT setup, control of payment flow, set up in our business system etc. You need to be up to date with legal updates and changes as well as international VAT regulations.
- Responsible for the monthly, quarterly and year-end closing with quality and due in time, as well as preparing accounting materials for our auditors.




Are you the one?

In this role, it is important that you independently manage Doro group from an accounting perspective. You lead the Doro shared service centre and support the organization regarding financial questions. In this position, you also cooperate with our subsidiaries, lead internal projects and is part of budget and forecast work as well as liquidity planning.

Quality should always be a top priority as well as being cooperative. The perfect candidate has a combination of several or all of the below skills:

- Organised, detailed
- Open-minded
- Self-starter, be able to focus on key objectives and good at prioritizing
- Natural leader


Qualifications - You should:

- have 5-10 years of relevant experience preferably in the same or a similar industry
- fluent in both Swedish and English
- at least 3 years experience as a manager


Since we use Microsoft Dynamics NAV as our main system and report in Cognos Controller Web, it's an advantage if you have worked with these systems before.

About Doro

Doro is a leading technology brand for seniors developing consumer products and services to support an active and independent life. By using technology, Doro enables generations to connect digitally - both while at home and when out and about. Doro is a Swedish company, listed on Stockholm Nasdaq Stock Exchange, and is the market leader in mobile phones for seniors. The company is headquartered in Malmö and has sales operations in 27 countries. In 2020, Doro’s Consumer operations had 87 employees and net sales amounted to SEK 1,165 million (EUR 116.5 million). Read more about Doro on our website www.doro.com/ (https://protect-eu.mimecast.com/s/ytBMCMjnOtyEG5ckT-i6?domain=doro.com/)

Ansök nu

Accounting manager to Doro, Malmö

Läs mer Feb 10
Doro makes technology accessible for seniors - so they can live better lives!
Doro’s products and services create the possibility for seniors to live active and independent lives, and ensure peace of mind when it matters the most.

By using smart innovations and technology specifically adapted to seniors’ needs, Doro enables generations to connect digitally, both at home and whilst out and about.

Want to join us? We are looking for an Accounting Manager with a passion for leadership. If that’s you, we'd love to hear from you!



Our offer

The position as Accounting manager gives you the opportunity to lead our accounting team, be part of an international organization where using innovative technology to help seniors is our core business.

At Doro, we strive for a work-life balance. We offer you a dynamic workplace where you can continue to develop your skills in an environment where we co-operate and support each other.

You will work from our bright, spacious office close to the Central Station in Malmö with many places to go for lunch, close to shopping and gyms. However, during the pandemic, we mostly work from home and do most of our meetings over Teams.



About the position

Your responsibilities include but are not limited to:

- As responsible for the accounting team you should be able to develop the team members by using your experience and knowledge, motivating the team, be caring and supportive. Together you should build a positive team spirit.
- We always want to improve so please, continue to challenge our accounting processes to make them as simple and smooth as possible.


For each of the separate companies within the group: - Overall responsible regarding accounting, VAT setup, control of payment flow, set up in our business system etc. You need to be up to date with legal updates and changes as well as international VAT regulations.
- Responsible for the monthly, quarterly and year-end closing with quality and due in time, as well as preparing accounting materials for our auditors.




Are you the one?

In this role, it is important that you independently manage Doro group from an accounting perspective. You lead the Doro shared service centre and support the organization regarding financial questions. In this position, you also cooperate with our subsidiaries, lead internal projects and is part of budget and forecast work as well as liquidity planning.

Quality should always be a top priority as well as being cooperative. The perfect candidate has a combination of several or all of the below skills:

- Organised, detailed
- Open-minded
- Self-starter, be able to focus on key objectives and good at prioritizing
- Natural leader


Qualifications - You should:

- have 5-10 years of relevant experience preferably in the same or a similar industry
- fluent in both Swedish and English
- at least 3 years experience as a manager


Since we use Microsoft Dynamics NAV as our main system and report in Cognos Controller Web, it's an advantage if you have worked with these systems before.

About Doro

Doro is a leading technology brand for seniors developing consumer products and services to support an active and independent life. By using technology, Doro enables generations to connect digitally - both while at home and when out and about. Doro is a Swedish company, listed on Stockholm Nasdaq Stock Exchange, and is the market leader in mobile phones for seniors. The company is headquartered in Malmö and has sales operations in 27 countries. In 2020, Doro’s Consumer operations had 87 employees and net sales amounted to SEK 1,165 million (EUR 116.5 million). Read more about Doro on our website www.doro.com/ (https://protect-eu.mimecast.com/s/ytBMCMjnOtyEG5ckT-i6?domain=doro.com/)

Ansök nu

Accounting manager to Doro, Malmö

Läs mer Feb 3
Doro makes technology accessible for seniors - so they can live better lives!
Doro’s products and services create the possibility for seniors to live active and independent lives, and ensure peace of mind when it matters the most.

By using smart innovations and technology specifically adapted to seniors’ needs, Doro enables generations to connect digitally, both at home and whilst out and about.

Want to join us? We are looking for an Accounting Manager with a passion for leadership. If that’s you, we'd love to hear from you!



Our offer

The position as Accounting manager gives you the opportunity to lead our accounting team, be part of an international organization where using innovative technology to help seniors is our core business.

At Doro, we strive for a work-life balance. We offer you a dynamic workplace where you can continue to develop your skills in an environment where we co-operate and support each other.

You will work from our bright, spacious office close to the Central Station in Malmö with many places to go for lunch, close to shopping and gyms. However, during the pandemic, we mostly work from home and do most of our meetings over Teams.



About the position

Your responsibilities include but are not limited to:

- As responsible for the accounting team you should be able to develop the team members by using your experience and knowledge, motivating the team, be caring and supportive. Together you should build a positive team spirit.
- We always want to improve so please, continue to challenge our accounting processes to make them as simple and smooth as possible.


For each of the separate companies within the group: - Overall responsible regarding accounting, VAT setup, control of payment flow, set up in our business system etc. You need to be up to date with legal updates and changes as well as international VAT regulations.
- Responsible for the monthly, quarterly and year-end closing with quality and due in time, as well as preparing accounting materials for our auditors.




Are you the one?

In this role, it is important that you independently manage Doro group from an accounting perspective. You lead the Doro shared service centre and support the organization regarding financial questions. In this position, you also cooperate with our subsidiaries, lead internal projects and is part of budget and forecast work as well as liquidity planning.

Quality should always be a top priority as well as being cooperative. The perfect candidate has a combination of several or all of the below skills:

- Organised, detailed
- Open-minded
- Self-starter, be able to focus on key objectives and good at prioritizing
- Natural leader


Qualifications - You should:

- have 5-10 years of relevant experience preferably in the same or a similar industry
- fluent in both Swedish and English
- at least 3 years experience as a manager


Since we use Microsoft Dynamics NAV as our main system and report in Cognos Controller Web, it's an advantage if you have worked with these systems before.

About Doro

Doro is a leading technology brand for seniors developing consumer products and services to support an active and independent life. By using technology, Doro enables generations to connect digitally - both while at home and when out and about. Doro is a Swedish company, listed on Stockholm Nasdaq Stock Exchange, and is the market leader in mobile phones for seniors. The company is headquartered in Malmö and has sales operations in 27 countries. In 2020, Doro’s Consumer operations had 87 employees and net sales amounted to SEK 1,165 million (EUR 116.5 million). Read more about Doro on our website www.doro.com/ (https://protect-eu.mimecast.com/s/ytBMCMjnOtyEG5ckT-i6?domain=doro.com/)

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB .

Vårt inköpsteam söker en direktinköpare!

Inköpare
Läs mer Maj 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,5 mdr SEK under 2021 och har cirka 250 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som direktinköpare på BE kommer du att tillhöra vår produkt- och inköpsavdelning, där du exempelvis kommer arbeta med att:
bistå vid affärer för produkter vi inte lagerför samt större objekt.
i samråd med produktchef och deras strategier ta fram bästa förutsättningar för att vi ska kunna göra så många och bra affärer som möjligt utifrån såväl lönsamhet- och hållbarhetsperspektiv.
sammanställa bästa offert till säljorganisationen genom att antingen använda befintliga avtal alternativt skicka ut förfrågan till leverantörer för att komma fram till bästa alternativ utifrån den affär som ska göras.
utföra operativt inköpsarbete som innefattar förhandling, lägga inköpsorder, kontrollera orderbekräftelser, leveransbevaka, boka transporter, informera interna parter om förändringar i förutsättningar (såväl sälj som produktion och lager), och i förekommande fall hantera fakturor och reklamationer.
i tät kontakt med övriga operativa inköpare säkerställa gemensamma leveransflöden
hantera och sköta veckovisa leveranser ifrån samarbetspartners

Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Som person är du strukturerad och du lägger stor vikt vid att ha ett välorganiserat arbete. Du är också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som direktinköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften samtidigt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: På vårt kontor i antingen Malmö, Göteborg eller Norrköping. Uppge vilken ort du är intresserad av i din ansökan.
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten förekommer
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp på simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Rosa Kovacs, kan nås på 040 – 38 41 68.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 19 juni 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Är du vår nya Innesäljare i Malmö?

Innesäljare
Läs mer Apr 20
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,5 mdr SEK under 2021 och har cirka 250 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett dynamiskt säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom byggsegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Paul Johansson på 031-742 28 27. Facklig representant för Unionen Rosa Kovacs nås på 040-38 41 68.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 8 maj 2022.

Ansök nu

Säljsupport, Malmö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 4
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en fena på administration och tycker om stor variation i ditt arbete? Har du lätt för att förstå helheten och tycker om att arbeta supporterande? I så fall har vi en spännande möjlighet i rollen som säljsupport!
Som medarbetare på vår säljsupportavdelning erbjuds du varierade arbetsuppgifter där du i huvudsak stöttar säljavdelningen med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i ett team om fyra personer som tillsammans ansvarar för den interna servicen till vår försäljningsorganisation. På sikt finns det även möjlighet för rätt person att bli super user i vårt nya affärssystem.
Exempel på arbetsuppgifter:
Krediteringar
Godkännande och matchning av direktaffärer
Underhålla prislistor
Administrera information i fakturahanteringssystemet (Medius)
Säljstöd med fokus på utbildning av säljprocesser i affärssystemet (Dynamics AX 2009)
Dagligt stöd i orderskrivning

Vi söker dig som
Har eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration, försäljning eller ekonomi
Har 1-2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete
Har erfarenhet av att arbeta i någon form av affärssystem (gärna Dynamics AX 2009)

Som person är det viktigt att du enkelt kan sätta dig in i organisationens olika flöden och förstå helheten. För att trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad person som är självgående i dina dagliga arbetsuppgifter. Du tycker om att ta initiativ och driva ditt arbete framåt samtidigt som du inte är rädd för att lösa problem som uppstår. Vidare är social kompetens och en hög nivå av servicegrad centralt för den här rollen.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen, familjär och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Anställningsform: Projektanställning 2 år under implementationen av vårt nya affärssystem.
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid
Resor i tjänsten: Nej
Tillträde: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Aleksandra Käll på aleksandra.kall@begroup.se. Facklig representant för Unionen Kristina Vågfors nås på kristina.vagfors@begroup.se.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 20/2 2022.

Ansök nu

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Jan 19
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom lagerinköp erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
ansvar för inköpsplanering
orderläggning
lagerstyrning
leveransbevakning och registerunderhåll

Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik och/eller erfarenhet av grossistverksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i rollen som inköpare. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som inköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften. Att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen är inget nytt för dig och du kan hantera detta på ett bra sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, vikariat tom april 2023
Resor: kan förekomma
Start: Omgående

Vill du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp, simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6/2 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö!

Innesäljare
Läs mer Nov 9
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Ansök nu