Malmö: Ekonomiassistent till vår kund i Eslöv

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till vår kund i Eslöv i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

För vår kunds räkning söker vi en driven och prestigelös person med god systemvana som är van att arbeta med hela flödet inom leverantörs- och kundreskontra. Du kommer att vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och uppdraget pågår under 6 månader på heltid med start vid årsskiftet. För rätt person finns stora möjligheter till överrekrytering. Vår kund har sin verksamhet i Eslöv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande redovisning
Avstämningar
Allmänt förekommande uppgifter och administration på ekonomiavdelning

Kvalifikationer och erfarenhet:
Du har en relevant utbildning inom ekonomi eller längre arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet och intresse av att arbeta i olika system

Personliga egenskaper:
Det vi värdesätter högt är väl utvecklad förmåga att kommunicera och att samarbeta. Du är noggrann, välorganiserad, analytisk och prestigelös. Att arbeta i högt tempo och att prioritera bland dina arbetsuppgifter faller sig naturligt för dig. Du känner dig trygg i din roll och tar stort ansvar för ditt uppdrag. För att kunna trivas är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar.
Brightby Bemanning:
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Helén Nygren på helen.nygren@meritmind.se
Brightby Bemanning arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent

Läs mer Dec 8
Nytt
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö, Kalmar och Oskarshamn.

Gillar du ansvar, ordning och reda? Är du nyfiken på e-handel och vill arbeta för Nordens ledande aktör? Då är du kanske personen vi söker!

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent arbetar du med administration av inköpsfakturor samt kundorderflödet i stort för att säkerställa att det fungerar som det ska. Utöver det kommer du att arbeta med varierande-uppgifter inom ekonomiområdet.

Vi är ett bolag i kraftig tillväxt och söker ständigt bättre, smartare sätt att lösa uppgifter på. Utöver löpande arbetsuppgifter uppmuntrar vi därför att du, tillsammans med dina kollegor, även tar fram förbättringsförslag för avdelningens processer, rutiner och är med och driver igenom dessa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

Administration av inköpsfakturor

Hantering av kundorderflöden

Kontakt med leverantörer och kunder

Varierande uppgifter inom ekonomiområdet

Möjlighet att vara med att utveckla processer och rutiner

Tjänsten är placerad vid Bygghemmas huvudkontor i centrala Malmö, några minuters promenad från Malmö C.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett lärorikt och varierande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas.

Profilen
Vi söker dig som är noggrann och ansvarsfull med god administrativ förmåga. Du ska ha något års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning och vara van vid att navigera i större affärssystem samt Excel.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: (http://www.bygghemma.se/), (http://www.nordicnest.se/), (http://www.svenssons.se/), (http://www.trademax.se/) och www.trademax.se (http://www.trademax.se/) (http://www.golvpoolen.se/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Ekonomiassistent till ett längre vikariat

Läs mer Dec 2
Du kommer att arbeta hos vår kund på en mellanstor ekonomiavdelning hos ett trevligt företag i centrala Malmö. I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett härligt team med gott samarbete. Uppdraget är ett längre föräldravikariat med start i början på Mars 2022.

Dina huvudsaklinga arbetsuppgifter

- Hantering av leverantörsfakturor
- Bokföring av kundrelaterade in- och utbetalningar
- Delaktig i bokslutsarbete såsom avstämningar av reskontrakonton
- Löpande bokföring såsom bokföring av reseräkningar, kostnadsutlägg, bankavgifter, utbetalningar från Skatteverket osv
- Stödfunktion till Call Center i ekonomiska frågor främst kundinbetalningar
- Kontorsövergripande arbetsuppgifter såsom inköp av kontorsmaterial, posthantering, kontakt med städfirma samt kaffe- och fruktleverantör.


Din Bakgrund

För att bli lyckosam i denna tjänst är du van att hantera större flöden av fakturor och har ett metodiskt och lugnt arbetssätt. Tempot i arbetet är stundtals högt vilket kräver att du kan planera och prioritera vad som är viktigast här och nu. Betalningsfiler körs i VISMA och du arbetar i flera system parallellt vilket kräver att du har en god systemförståelse och inte är rädd för att lösa problem som kan uppstå. Kommunikation sker både på svenska och engelska i tal och skrift vilket förutsätter att du är bekväm i detta.

Varmt välkommen till ett roligt och givande arbete där du kommer få möjlighet att lära känna nya kollegor och ett nytt företag i rollen som SJR-konsult!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-29.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Ansök nu

Ekonomi och löneadministratör

Läs mer Dec 2
Talent ME bemanning AB växer och behöver stärka upp sin interna avdelning med en ny ekonomiassistent på 50%

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonom och löneadministratör arbetar du självständigt med delar av ekonomiflödet och hanterar löner för medarbetare hos Talent ME. I ekonomiarbetet ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.

Vidare ansvarar du även för andra administrativa delar som tillkommer, exempelvis beställning av kontorsmaterial och andra HR relaterade arbetsuppgifter. I rollen är du självständig med stöttning av en ytterligare medarbetare som agerar ekonomiansvarig.

Utbildning

Gymnasial utbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi/lön

Minst 1 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör

Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel

Gärna kunskaper i Fortnox



Din bakgrund

Vi söker dig som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa samt säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är självständig och kan på egen hand hitta information som du saknar, detta då du tar egna initiativ och driver ditt eget arbete framåt. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Då du i rollen har många olika kontaktytor förstår du vikten av god kommunikation. Slutligen är du som person hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.

Övrig information

Hos Talent ME är det högt i tak, med mycket glädje och teamkänsla. Vi är ett företag som växer där du kan utvecklas i din karriär

Placeringsort: Malmö

Tjänstgöringsgrad: 50% som kan bli mer under tid- då Talent ME växer

Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Kontaktuppgifter

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kontorschef Mari Möllerberg, mari@talentme.se

Ansök nu

Hyresadministratör till Victoria Park och Hembla

Läs mer Nov 23
Hembla och Victoria Park är två av landets största privata hyresvärdar och vi är stolta över hur vi nått dit - tack vare våra medarbetare. I dag äger och förvaltar vi drygt 38000 lägenheter från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Vi drivs som två separata varumärken med en gemensam ägare i ryggen. Med hyresgästen i fokus ska vi tillsammans skapa attraktiva stadsdelar där människor trivs och känner sig trygga, och dit ännu fler vill flytta.

Nu söker vi en noggrann och strukturerad hyresadministratör till vårt Servicecenter i Malmö, Västra hamnen. Som hyresadministratör arbetar du i nära samarbete med dina kollegor inom förvaltningen och ekonomi. Du arbetar med hyresavisering, hyresändringar, inbetalningar, avstämningar, inkassohantering och överföring av bokföringsunderlag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hyresavisering
- Avstämning hyresfordringar
- Inkassohantering
- Bokföring av inbetalningar
- Sakgranskning/attest av inkommande fakturor
- Administrera hyresförändringar
- Kontakt med hyresgäster via telefon och mail


Rollen som hyresadministratör är en serviceinriktad roll där du har daglig kontakt med våra hyresgäster genom att svara på frågor över telefon som uppstår kring framförallt hyresinbetalningar och inkassoärenden. Som hyresadministratör reder du även ut andra frågeställningar som uppkommer i processen vilket innebär många kontaktytor även inom organisationen.

Din profil

- Eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Erfarenhet av kundkontakt
- Arbetslivserfarenhet från en roll som hyresadministratör alt utbildning eller erfarenhet inom ekonomi
- Datorvana, gärna med erfarenhet av Vitec
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift


Som person är du en strukturerad lagspelare som trivs med många kontaktytor. Din prestigelöshet och starka servicetänk gör att du alltid hugger i där det behövs och lämnar ingenting åt slumpen. Att arbeta strukturerat och noggrant är A och O för dig. Du är en driven problemlösare som gillar att ha koll på helheten utan att missa detaljerna.

Vi erbjuder

Victoria Park och Hembla är två bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling och ser gärna att du vill vara med och utvecklas som individ tillsammans med oss.

Ansökan

Du ansöker till tjänsten med ett CV och en motivering till varför du är rätt för den här rollen. Vi tar inte emot några ansökningar via mail utan vi ber dig att söka till tjänsten via länken nedan.

Övrig information

- Startdatum: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Malmö
- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen
- Vi tillämpar löpande urval


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Nov 22
Bygghemma är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn.

Gillar du ansvar, ordning och reda? Är du nyfiken på e-handel och vill arbeta för Nordens ledande aktör? Då är du kanske personen vi söker!

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent arbetar du med administration av inköpsfakturor samt kundorderflödet i stort för att säkerställa att det fungerar som det ska. Utöver det kommer du att arbeta med varierande-uppgifter inom ekonomiområdet.

Vi är ett bolag i kraftig tillväxt och söker ständigt bättre, smartare sätt att lösa uppgifter på. Utöver löpande arbetsuppgifter uppmuntrar vi därför att du, tillsammans med dina kollegor, även tar fram förbättringsförslag för avdelningens processer, rutiner och är med och driver igenom dessa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

Administration av inköpsfakturor

Hantering av kundorderflöden

Kontakt med leverantörer och kunder

Varierande uppgifter inom ekonomiområdet

Möjlighet att vara med att utveckla processer och rutiner

Tjänsten är placerad vid Bygghemmas huvudkontor i centrala Malmö, några minuters promenad från Malmö C.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett lärorikt och varierande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas.

Profilen
Vi söker dig som är noggrann och ansvarsfull med god administrativ förmåga. Du ska ha något års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning och vara van vid att navigera i större affärssystem samt Excel.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: (http://www.bygghemma.se/), (http://www.nordicnest.se/), (http://www.svenssons.se/), (http://www.trademax.se/) och www.trademax.se (http://www.trademax.se/) (http://www.golvpoolen.se/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Meritmind AB .

Studentmedarebetare inom ekonomi

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 1
Nu söker vi dig som är student och vill arbeta 1 – 2 dagar i veckan hos vår kund, Svensk Cater. Under sommarmånaderna förväntas du ha möjlighet att arbeta 100%. Vi tror att du som söker är student inom ekonomi och läser på Yrkeshögskola, Högskola eller Universitet. Det här är en möjlighet för dig som vill få en fot och få inblick i hur det är att arbeta på en ekonomiavdelning. Detta är ett konsultuppdrag som förväntas starta i januari och du arbetar hos vår kund i Löddeköpinge.
Om rollen:
Som ekonomiassistent kommer du på företaget tillhöra ett team bestående av, kreditchef, ekonomiassistent och löneadministratörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att handla om kundreskontra, inbetalningar och fakturering.
Har du sedan tidigare erfarenhet av systemet Navision är det meriterande.
Personliga egenskaper:
Som konsult krävs att du trivs i nya sammanhang, är flexibel och nyfiken. Vi ser också att du har en god förmåga att utveckla goda kontakter med olika intressenter
Hör av dig till oss på Meritmind. Kontakta Anna Granberg, Konsultchef på anna.granberg@meritmind.se för att höra mer om rollen som konsult på Meritmind & Brightby Bemanning. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansök nu

Ekonomiassistent 50% i Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 2
Ekonomiassistent 50% i Malmö
Brightby bemanning söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag på 50%. Uppdraget löper under 6 månader då du kommer vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och vara uthyrd till vår kund. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning och eventuellt överrekrytering till vår kund. På sikt kan även tjänstegraden öka något.
Vad kan vi som företag erbjuda dig?
Våra kunder varierar i storlek och finns inom flertalet branscher, varav en del med internationell verksamhet, så du får en varierad och spännande vardag. Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken, kompetensutveckling och en stark intern gemenskap i form av sociala aktiviteter så som frukostar, konferenser, kick-offer osv.
Vem är du?
Vi söker dig som har viss erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Kanske är du studerande inom ekonomi och har en möjlighet att kombinera deltidsarbete med studier. Viktigast är att du är nyfiken och har en vilja att lära dig nya saker och mer om sådant du redan kan.
Som person ser vi att du är ambitiös och att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs med att arbeta i team, såväl som självständigt. Du är positiv, social och ansvarsfull. För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys Bemanning fortsatta utveckling!
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige och Tyskland. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se eller 070 878 03 72. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom med kundansvar till Förvaltnings AB Stadsbostäder

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 22
Vi rekryterar nu en ekonom med kundansvar till Stadsbostäder i Malmö!
Som kundansvarig ekonom på Stadsbostäder får du ett helhetsansvar för den ekonomiska förvaltningen av flera av deras kunders fastigheter. Du har koll på redovisningen från första verifikatet till inlämning av årsredovisning och deklaration, samt allt annat som händer under ett år hos dina kunder.
I den här rollen rapporterar du till ekonomichef och är en del av ett team med två andra kundansvariga ekonomer och två ekonomiassistenter. Ni ansvarar för att den ekonomiska förvaltningen sköts på ett korrekt, affärsmässigt och kundorienterat sätt. I ditt dagliga arbete har du mycket kontakt med dina kunder och nära samarbete med hela organisationen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med dina kunder
Löpande bokföring och avstämningar
Reskontrahantering, fakturering och administration
Ansvara för bokslutsprocessen och ha kontakten med kunderna och revisorerna
Årsredovisning och deklarationer
Budgetarbete
Skatter och moms
Utredningar och projekt inom ekonomiområdet
I samarbete med kollegor verka för utbyte av kunskap och verksamhetsutveckling
Medverka i att utveckla och sälja in våra tjänster inom ekonomisk förvaltning

Stadsbostäder arbetar för att fler bostadsrättsföreningar och fastighetsägare ska upptäcka den bredd och spets av tjänster som de erbjuder. Du blir en viktig del av bolaget och bidrar då till att marknadsföra deras tjänster till befintliga och nya kunder.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning. Du har erfarenhet från att självständigt gjort bokslut och upprättat årsredovisningar. Har du jobbat med fastighetsbolag eller bostadsrättsföreningar är det positivt.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba med kunder och har en serviceinriktad framtoning. Då du arbetar med flera olika kunder behöver du ha förmågan att hantera flera ärenden samtidigt. Du är noggrann men effektiv, och du uppskattar att arbeta i team.
Vad erbjuder företaget dig?
På Stadsbostäder blir du en del av ett familjärt företag där det är korta beslutsvägar och där det finns möjlighet att vara med och utveckla din tjänst i en roll med stor frihet under ansvar.
Placeringsort: Malmö
Om företaget
Stadsbostäder är ett familjeföretag i andra generationen som i över 35 år har förvaltat bostäder och kommersiella fastigheter på uppdrag av fastighetsföretag, privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder våra uppdragsgivare en totalförvaltning där vi tar hand om ekonomi, administration, teknik och skötsel. Vi befinner oss i en expansiv fas och för närvarande förvaltar vi drygt ett 130-tal fastigheter, huvudsakligen i Malmö och Lund, med ca 3500 lägenheter och 350 lokaler. I företaget finns idag 45 medarbetare. Stadsbostäders vision är ”Det självklara valet för att bo, verka och äga”. Vi strävar efter att vara den mest respekterade och väletablerade leverantören av fastighetstjänster i Malmö med omnejd. Hos oss kombineras stabilitet och långsiktighet med framåtanda och förnyelse.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Förvaltnings AB Stadsbostäder med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta Viktoria Asp på 073 748 20 92 eller viktoria.asp@meritmind.se alternativt Jenny Heffler på 070 422 78 61 eller jenny.heffler@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt men senast 12 december 2021.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent - Helsingborg

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 30
Brightby Bemanning söker omgående en ekonomiassistent för kunds räkning. Uppdragsorten är Helsingborg. Du kommer huvudsakligen att arbeta med leverantörsreskontran och vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet inom området. Den här tjänsten passar dig som vill ha ett eget ansvarsområde och är van att arbeta självständigt. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid ca 6 månader med start omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hela leverantörsreskontran
Fakturering
Inbetalningar
Inkassohantering

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och då framförallt inom leverantörsreskontra. Du är IT-driven med mycket god systemkunnighet. Excel är ett viktigt verktyg som du behöver behärska mycket väl för att kunna arbeta effektivt. Du behärskar svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande.
Personliga egenskaper
Du trivs i att självständigt föra ditt arbeta framåt på ett strukturerat, noggrant och effektivt arbetssätt. Du kommunicera väl med andra, är initiativrik och har ett flexibelt förhållningssätt. Att ha ett nära samarbete med övriga kollegor är något du trivs med och räds inte för att ta nya kontakter. Du har ett positivt förhållningsätt till dina arbetsuppgifter och vill bidra med en mycket god stämning på företaget.
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uppdrag som Redovisningsassistent hos Asperiq i Lund

Redovisningsassistent
Läs mer Nov 25
Är du redo för en ny spännande roll som redovisningsassistent? Tänker du långsiktigt, är trygg i dina ekonomikunskaper och drivs av att utvecklas?
Då har vi en spännande möjlighet för dig! För Asperiq ABs räkning söker vi nu en redovisningsassistent som är intresserad av att arbeta 40% på deras kontor i Lund. Detta är ett uppdrag som inledningsvis kommer löpa under 6 månader. Över tid kan tjänstegraden komma att utökas och det kan även komma att bli aktuellt med förlängning av uppdraget. Det kommer vara nödvändigt att du sitter på plats i Asperiqes lokaler men det finns stort utrymme för flexibilitet i hur du förlägger din arbetstid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning
Betalningar och bankavstämningar
Månatliga avstämningar huvudbok
Avstämningar koncernmellanhavanden
Månadsbokslut
Rapportering till Skatteverket
Månadsvis lönekörning
Assistera CFO med diverse analyser och sammanställningar
Övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Det kan även komma att bli aktuellt med viss projekt- och lagerredovisning
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med examen inom ekonomi eller längre arbetslivserfarenhet inom relevant område
Några års arbetslivserfarenhet från en roll som redovisningsassistent
Självgående gällande löpande redovisning samt att det är meriterande om du har erfarenhet av månadsavstämningar och månadsbokslut
Goda kunskaper i Excel
Van att arbeta i olika systemet, Vismas administrativa verktyg tillämpas i bolaget



Personliga egenskaper
Som person är du positiv, noggrann och trygg i dig själv. Du reflekterar kring och strukturerar ditt arbete med bibehållet lugn. Vi ser gärna att du är driven och självgående och trivs med eget ansvar, samt att du är kommunikativ och analytisk. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du kommunicerar obehindrat i både svenska och engelska i tal och skrift.
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind-Brightby Beanning, Anna Granberg, anna.granberg@meritmind.se
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansök nu