Malmö: Uppdrag som Redovisningsassistent hos Asperiq i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uppdrag som Redovisningsassistent hos Asperiq i Lund i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Deltid

Är du redo för en ny spännande roll som redovisningsassistent? Tänker du långsiktigt, är trygg i dina ekonomikunskaper och drivs av att utvecklas?
Då har vi en spännande möjlighet för dig! För Asperiq ABs räkning söker vi nu en redovisningsassistent som är intresserad av att arbeta 40% på deras kontor i Lund. Detta är ett uppdrag som inledningsvis kommer löpa under 6 månader. Över tid kan tjänstegraden komma att utökas och det kan även komma att bli aktuellt med förlängning av uppdraget. Det kommer vara nödvändigt att du sitter på plats i Asperiqes lokaler men det finns stort utrymme för flexibilitet i hur du förlägger din arbetstid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning
Betalningar och bankavstämningar
Månatliga avstämningar huvudbok
Avstämningar koncernmellanhavanden
Månadsbokslut
Rapportering till Skatteverket
Månadsvis lönekörning
Assistera CFO med diverse analyser och sammanställningar
Övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Det kan även komma att bli aktuellt med viss projekt- och lagerredovisning
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med examen inom ekonomi eller längre arbetslivserfarenhet inom relevant område
Några års arbetslivserfarenhet från en roll som redovisningsassistent
Självgående gällande löpande redovisning samt att det är meriterande om du har erfarenhet av månadsavstämningar och månadsbokslut
Goda kunskaper i Excel
Van att arbeta i olika systemet, Vismas administrativa verktyg tillämpas i bolaget



Personliga egenskaper
Som person är du positiv, noggrann och trygg i dig själv. Du reflekterar kring och strukturerar ditt arbete med bibehållet lugn. Vi ser gärna att du är driven och självgående och trivs med eget ansvar, samt att du är kommunikativ och analytisk. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du kommunicerar obehindrat i både svenska och engelska i tal och skrift.
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind-Brightby Beanning, Anna Granberg, anna.granberg@meritmind.se
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningsassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningsassistent.

Redovisningsassistent till internationellt storbolag i Skåne

Läs mer Sep 23
Till ett internationellt storbolag i Skåne söker vi nu en redovisningsassistent som kan sin reskontra. Tjänsten är ett konsultuppdrag och du kommer bli anställd som ekonomikonsult hos Kareli med ett första uppdrag hos vår kund.

Kvalifikationer

Erfarenhet av att hanterar stora flöden och att arbeta strukturerat och metodiskt. Du har lätt för att sätta dig in i nya ekonomisystem, där det ses som meriterande om du tidigare arbetat i något av de större systemen.

Anställningsform

Du blir anställd som ekonomikonsult hos Kareli med ett första uppdrag hos vår kund med start omgående. Tjänsten är på heltid under vanliga kontorstider.

Hur ansöker du?

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar direkt via mail, med hänvisning till GDPR. Du ansöker istället direkt via vår hemsida genom att klicka på länken längst ner i annonsen - snabbt, smidigt och enkelt. Vi går igenom alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Om Kareli

På Kareli är vi specialiserade på konsult- och rekryteringslösningar inom ekonomi. Du får en partner som arbetar på ett unikt sätt för att snabbt och effektivt placera rätt ekonom på rätt plats, kanske redan igår.

Vi träffar dagligen eftertraktad spetskompetens och ser långsiktigt på alla samarbeten, där vi jobbar nära alla våra kollegor i konsultgruppen, kandidater och kunder. Detta nära samarbete och vår branscherfarenhet skapar gynnsamma förutsättningar för oss att genomföra snabba och träffsäkra matchningar mellan person, kompetens och uppdrag.

Ansök nu

Biträdande planerare med ekonomiprofil till Trafikverket

Läs mer Okt 7
Nu söker verksamhetsområde Planering på Trafikverket en biträdande planerare med ekonomiprofil till Region Syd. Är du intresserad av att vara med och utveckla Trafikverkets arbete i gränssnittet mellan planering av åtgärder och ekonomisk uppföljning? Då har vi en spännande tjänst för dig!

OM TJÄNSTEN
Trafikverkets verksamhetsområde Planering har i uppdrag att bidra till samhällsutvecklingen och ge förutsättningar för goda rese- och transportmöjligheter. Åtagandena blir allt mer komplexa och intressanta i takt med att kraven på tillgänglighet, säkerhet, hälsa och miljö ökar.

För att ge de bästa förutsättningarna att lyckas i denna roll kommer vi erbjuda en unik möjlighet att som en del av tjänsten även ingå i ett skräddarsytt utbildningsprogram. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och kommer bland annat innehålla utbildning i åtgärdsvalsstudier, projektledning, självledarskap och presentationsteknik. Förutom utbildningen erbjuds även löpande coaching, för att få bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt.

Rekrytering och programupplägg hanteras av Academic Work och Trafikverkets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten hanteras av Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med en stor variation av uppgifter åt två olika enheter; verksamhetsstyrningenheten & åtgärdsplaneringsenheten.

Rollen innefattar bland annat verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, fakturering, rekvirering, prioritering och beställning av nya åtgärder. Du bryter ned tidplaner och anvisningar till regional nivå, samordnar arbetet samt gör rapporteringen till nationell nivå. Du följer kontinuerligt upp måluppfyllelse och resultat samt säkerställer hantering av avvikelser i projektens genomförande gällande tid, kostnad och innehåll. En viktig del av dina arbetsuppgifter är analyser av verksamheten och att utifrån analysresultat ge förslag på åtgärder.

VI SÖKER DIG SOM
* Erhåller en uttagen ekonomiskt inriktad universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi om minst 180 hp (examensbevis behöver uppvisas och får ej vara äldre än 36 månader)


* Har goda kunskaper i både engelska och svenska, i både tal och skrift, då kommunikation sker på båda språken
* Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet
* Har ett stort intresse för att skapa en hållbar samhällsutveckling


Har du tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst med liknande arbetsuppgifter är det meriterande men däremot inga krav för tjänsten.

Som person är du strukturerad, självgående och har god prioriteringsförmåga. Du är van att självständigt driva dina ärenden samtidigt som du har förmåga att arbeta i grupp. Du är analytisk med förmåga att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och rollen ställer höga krav på att du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga.

Övrig information

Start: november

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Placering: Malmö

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Trafikverkets verksamhetsområde Planering svarar för planering av trafik och för åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder. Inom verksamhetsområdet ryms Trafikverkets sex regioner och de fyra nationella avdelningarna Trafik, Nationell Planering, Expertcenter och Transportkvalitet samt stabsfunktioner Kommunikation, HR, Verksamhetsstyrning och Trafikverkets Kundtjänst.

Ansök nu

Redovisningsassistent till Boost by FC Rosengård i Malmö!

Läs mer Sep 9
Om tjänsten
För uppdrag till Boost by FC Rosengård söker vi nu en erfarenhet redovisningsassistent. I rollen kommer du hantera allt från löpande bokföring, lönehantering fram till bokslut. Uppdraget är med start omgående och pågår i 6 månader med chans till anställning direkt hos Boost by FC Rosengård därefter. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna roll kommer du som ensam ekonom hantera den löpande redovisningen samt löneadministrationen. I rollen ingår att:
- Hantera den löpande redovisningen i 4 bolag varav 3 är ideela föreningar samt 1 aktiebolag
- Löneadministration för ca 35 medarbetare
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Momsredovisning
- Avstämningar
- Projektredovisning med olika kostnadsställen
- Förberedelser inför bokslut såsom avstämning av balansräkningar med mera


Tjänsten är på heltid och utförs under kontorstider måndag till fredag.


Vem är du?
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 5 års erfarenhet av arbete med ovan nämna arbetsuppgifter.
Företaget använder Fortnox Redovisning och Fortnox Lön samt Google Workspace, har du erfarenhet av dessa är det mycket meriterande.

Som person ser vi att du är självgående i ditt arbete, driven, har lätt för att sätta dig in i nya saker, engagerad, noggrann och med ett stort ordningssinne.

Du talar och skriver flytande svenska och engelska.


Om verksamheten
Vi är en idéburen organisation med social inriktning och vår idé grundar sig i tanken att det finns ett glapp i det stöd som samhället ger till de som står utanför arbetsmarknaden. Det finns jobb och det finns utbildningar men utmaningen ligger i att förbereda och motivera arbetssökande så att de framgångsrikt kan navigera bland alla dessa möjligheter.

På Boost lägger vi fokus på deltagarnas egna drivkrafter och ansvarstagande och har ett arbetssätt som präglas av engagemang och personligt bemötande. Genom att jobba med deltagarnas kompetenser och färdigheter, tillsammans med hälsa, motivation och framtidstro förbereder vi dem inför arbetslivet.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent/Redovisningsassistent

Läs mer Sep 13
Det går bra för oss på Söderslätts Redovisningstjänst! Vi är en auktoriserad redovisningsbyrå och vi befinner oss i en expansiv fas. Vill du arbeta i ett familjärt företag i trevliga lokaler i Fosie, Malmö? Vi söker nu en ekonomiassistent alternativt redovisningsassistent till en tjänst på 50%.


Hos oss kommer du att arbeta självständigt och ha goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi erbjuder dessutom både friskvårdsbidrag och företagshälsovård.


Dina arbetsuppgifter består bland annat av löpande bokföring, avstämningar, momsredovisningar etc åt våra kunder inom många olika branscher. I arbetsuppgifterna ingår även en hel del kundkontakter.


Som person är du noggrann och har ett bra siffersinne. Du är flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är samarbetsvillig, har lätt för att prioritera och ser kundservice och gott bemötande som en själv-klarhet. Det är viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter, en del rutin-arbete men också arbetsuppgifter som kräver lärande och nytänkande. Och naturligtvis har du ett brinnande intresse för siffror!


Vi ser gärna att du har arbetat med liknande uppgifter tidigare eller att du har en utbildning som passar. Men vi sätter även ett stort värde på att du är en person som passar in hos oss. För rätt person finns stora möjligheter till att utvecklas och lära sig mer. Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma och Fortnox ekonomiprogram.


Tjänsten kommer att kunna utökas till högre tjänstgöringsgrad i framtiden. Jag kräver dock inte att du ska ha önskemål om det. Däremot är det bra om du kan jobba lite mer vid arbetstoppar och om någon av dina arbetskamrater blir sjuk.


Om detta låter intressant så tveka inte att skicka in din ansökan och berätta varför just du passar bra hos oss samt vad du har gjort tidigare.
Ange gärna referenser och lönekrav i din ansökan.
Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten behöver sökas senast 2021-09-22.


Arbetsplatsen ligger på Kantyxegatan 3, Malmö

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Meritmind AB .

Studentmedarebetare inom ekonomi

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 1
Nu söker vi dig som är student och vill arbeta 1 – 2 dagar i veckan hos vår kund, Svensk Cater. Under sommarmånaderna förväntas du ha möjlighet att arbeta 100%. Vi tror att du som söker är student inom ekonomi och läser på Yrkeshögskola, Högskola eller Universitet. Det här är en möjlighet för dig som vill få en fot och få inblick i hur det är att arbeta på en ekonomiavdelning. Detta är ett konsultuppdrag som förväntas starta i januari och du arbetar hos vår kund i Löddeköpinge.
Om rollen:
Som ekonomiassistent kommer du på företaget tillhöra ett team bestående av, kreditchef, ekonomiassistent och löneadministratörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att handla om kundreskontra, inbetalningar och fakturering.
Har du sedan tidigare erfarenhet av systemet Navision är det meriterande.
Personliga egenskaper:
Som konsult krävs att du trivs i nya sammanhang, är flexibel och nyfiken. Vi ser också att du har en god förmåga att utveckla goda kontakter med olika intressenter
Hör av dig till oss på Meritmind. Kontakta Anna Granberg, Konsultchef på anna.granberg@meritmind.se för att höra mer om rollen som konsult på Meritmind & Brightby Bemanning. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansök nu

Ekonomiassistent 50% i Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 2
Ekonomiassistent 50% i Malmö
Brightby bemanning söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag på 50%. Uppdraget löper under 6 månader då du kommer vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och vara uthyrd till vår kund. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning och eventuellt överrekrytering till vår kund. På sikt kan även tjänstegraden öka något.
Vad kan vi som företag erbjuda dig?
Våra kunder varierar i storlek och finns inom flertalet branscher, varav en del med internationell verksamhet, så du får en varierad och spännande vardag. Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken, kompetensutveckling och en stark intern gemenskap i form av sociala aktiviteter så som frukostar, konferenser, kick-offer osv.
Vem är du?
Vi söker dig som har viss erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Kanske är du studerande inom ekonomi och har en möjlighet att kombinera deltidsarbete med studier. Viktigast är att du är nyfiken och har en vilja att lära dig nya saker och mer om sådant du redan kan.
Som person ser vi att du är ambitiös och att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs med att arbeta i team, såväl som självständigt. Du är positiv, social och ansvarsfull. För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys Bemanning fortsatta utveckling!
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige och Tyskland. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se eller 070 878 03 72. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom med kundansvar till Förvaltnings AB Stadsbostäder

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 22
Vi rekryterar nu en ekonom med kundansvar till Stadsbostäder i Malmö!
Som kundansvarig ekonom på Stadsbostäder får du ett helhetsansvar för den ekonomiska förvaltningen av flera av deras kunders fastigheter. Du har koll på redovisningen från första verifikatet till inlämning av årsredovisning och deklaration, samt allt annat som händer under ett år hos dina kunder.
I den här rollen rapporterar du till ekonomichef och är en del av ett team med två andra kundansvariga ekonomer och två ekonomiassistenter. Ni ansvarar för att den ekonomiska förvaltningen sköts på ett korrekt, affärsmässigt och kundorienterat sätt. I ditt dagliga arbete har du mycket kontakt med dina kunder och nära samarbete med hela organisationen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med dina kunder
Löpande bokföring och avstämningar
Reskontrahantering, fakturering och administration
Ansvara för bokslutsprocessen och ha kontakten med kunderna och revisorerna
Årsredovisning och deklarationer
Budgetarbete
Skatter och moms
Utredningar och projekt inom ekonomiområdet
I samarbete med kollegor verka för utbyte av kunskap och verksamhetsutveckling
Medverka i att utveckla och sälja in våra tjänster inom ekonomisk förvaltning

Stadsbostäder arbetar för att fler bostadsrättsföreningar och fastighetsägare ska upptäcka den bredd och spets av tjänster som de erbjuder. Du blir en viktig del av bolaget och bidrar då till att marknadsföra deras tjänster till befintliga och nya kunder.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning. Du har erfarenhet från att självständigt gjort bokslut och upprättat årsredovisningar. Har du jobbat med fastighetsbolag eller bostadsrättsföreningar är det positivt.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba med kunder och har en serviceinriktad framtoning. Då du arbetar med flera olika kunder behöver du ha förmågan att hantera flera ärenden samtidigt. Du är noggrann men effektiv, och du uppskattar att arbeta i team.
Vad erbjuder företaget dig?
På Stadsbostäder blir du en del av ett familjärt företag där det är korta beslutsvägar och där det finns möjlighet att vara med och utveckla din tjänst i en roll med stor frihet under ansvar.
Placeringsort: Malmö
Om företaget
Stadsbostäder är ett familjeföretag i andra generationen som i över 35 år har förvaltat bostäder och kommersiella fastigheter på uppdrag av fastighetsföretag, privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder våra uppdragsgivare en totalförvaltning där vi tar hand om ekonomi, administration, teknik och skötsel. Vi befinner oss i en expansiv fas och för närvarande förvaltar vi drygt ett 130-tal fastigheter, huvudsakligen i Malmö och Lund, med ca 3500 lägenheter och 350 lokaler. I företaget finns idag 45 medarbetare. Stadsbostäders vision är ”Det självklara valet för att bo, verka och äga”. Vi strävar efter att vara den mest respekterade och väletablerade leverantören av fastighetstjänster i Malmö med omnejd. Hos oss kombineras stabilitet och långsiktighet med framåtanda och förnyelse.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Förvaltnings AB Stadsbostäder med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta Viktoria Asp på 073 748 20 92 eller viktoria.asp@meritmind.se alternativt Jenny Heffler på 070 422 78 61 eller jenny.heffler@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt men senast 12 december 2021.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till vår kund i Eslöv

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 25
För vår kunds räkning söker vi en driven och prestigelös person med god systemvana som är van att arbeta med hela flödet inom leverantörs- och kundreskontra. Du kommer att vara anställd som konsult på Brightby Bemanning och uppdraget pågår under 6 månader på heltid med start vid årsskiftet. För rätt person finns stora möjligheter till överrekrytering. Vår kund har sin verksamhet i Eslöv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande redovisning
Avstämningar
Allmänt förekommande uppgifter och administration på ekonomiavdelning

Kvalifikationer och erfarenhet:
Du har en relevant utbildning inom ekonomi eller längre arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet och intresse av att arbeta i olika system

Personliga egenskaper:
Det vi värdesätter högt är väl utvecklad förmåga att kommunicera och att samarbeta. Du är noggrann, välorganiserad, analytisk och prestigelös. Att arbeta i högt tempo och att prioritera bland dina arbetsuppgifter faller sig naturligt för dig. Du känner dig trygg i din roll och tar stort ansvar för ditt uppdrag. För att kunna trivas är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar.
Brightby Bemanning:
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Helén Nygren på helen.nygren@meritmind.se
Brightby Bemanning arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent - Helsingborg

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 30
Brightby Bemanning söker omgående en ekonomiassistent för kunds räkning. Uppdragsorten är Helsingborg. Du kommer huvudsakligen att arbeta med leverantörsreskontran och vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet inom området. Den här tjänsten passar dig som vill ha ett eget ansvarsområde och är van att arbeta självständigt. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid ca 6 månader med start omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hela leverantörsreskontran
Fakturering
Inbetalningar
Inkassohantering

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och då framförallt inom leverantörsreskontra. Du är IT-driven med mycket god systemkunnighet. Excel är ett viktigt verktyg som du behöver behärska mycket väl för att kunna arbeta effektivt. Du behärskar svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande.
Personliga egenskaper
Du trivs i att självständigt föra ditt arbeta framåt på ett strukturerat, noggrant och effektivt arbetssätt. Du kommunicera väl med andra, är initiativrik och har ett flexibelt förhållningssätt. Att ha ett nära samarbete med övriga kollegor är något du trivs med och räds inte för att ta nya kontakter. Du har ett positivt förhållningsätt till dina arbetsuppgifter och vill bidra med en mycket god stämning på företaget.
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Anna Granberg på anna.granberg@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu