Malmö: Två automationstekniker till välskött tillverkande företag i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Två automationstekniker till välskött tillverkande företag i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-30 // Varaktighet: Heltid

Tilltalas du av att jobba med teknik i en miljö präglad av ständig utveckling? För rekrytering till en kund inom processindustrin i Malmö söker TOBLOR Consulting nu två automationstekniker som ersättning för två medarbetare som går i pension under 2022.

Arbetsuppgifter
Vi söker två automationstekniker med lite olika inriktning. Den ena kommer jobba mer generellt med underhåll av automationsrelaterad utrustning, både av förebyggande och avhjälpande karaktär, och den andra kommer att jobba mer med processtyrningssystemet Emerson Delta V, med felsökning och ändringar.

Underhållsavdelningens primära uppgift är att vara support mot produktionen, som är den interna kunden. Du kommer att arbeta med underhåll av en högt automatiserad produktionsanläggning och fastighet samt till viss del även med projektering och idrifttagning av ny process-, tappnings och fyllningsutrustning.

I båda rollerna ingår t ex:

- Planerat förebyggande och avhjälpande underhåll, enligt IDUS UH-system

- Felsökning i PLC- och HMI-miljö, eller i Delta V

- Installationer, ofta enligt ATEX, av process- och automationsutrustning

- Avprovning och validering

- Dokumentation och märkning

- Installation och kalibrering av fältinstrument

- Programjusteringar och utveckling i PLC respektive Delta V

Tjänsten är på heltid (måndag-fredag kl. 07:30-16:00) med placering i Malmö. För närvarande turas medarbetarna i underhållsteamet om med beredskap var femte vecka.

Du kommer arbeta tillsammans med fem kollegor i en miljö där man hjälper varandra och där kompetensen är hög. Du rapporterar till chefen för underhållsavdelningen.





Kvalifikationer
Vi söker dig med några års erfarenhet som automationstekniker, och gärna från en processindustri. Det innebär att du har goda kunskaper i styr- och reglersystem, PLC och HMI och en allmän förståelse för elinstallationer. Du har sannolikt en KY-utbildning (eller motsvarande) inom el- och/eller automation. Du har ett praktiskt handlag och ett intresse och en vilja att ta till dig ny teknik. Ett mycket stort plus är om du har kunskap i Emerson Delta V. Meriterande är även om du har erfarenhet av att jobba i ATEX-miljö. Av säkerhetsskäl krävs flytande kunskaper i svenska.

Personliga egenskaper
I dig bor en serviceinriktad problemlösare med eget driv och känsla för både helhet och detaljer. Du förstår vad det innebär att jobba i en produktion som inte får stå stilla och du kan arbeta både självständigt och i grupp. Du är hjälpsam och samarbetsinriktad och kreativt klurig. I kontakten med andra människor är du både lyhörd och prestigelös.

Vad erbjuds?
Du erbjuds en fast anställning i en verksamhet som präglas av ständig utveckling. Du får möjlighet att lära dig massor. Du kommer att arbeta i ett ekonomiskt stabilt tillväxtbolag i en fri roll där du har stora chanser att styra över ditt arbete och påverka din vardag. Ägarbilden är stabil och långsiktig och det snålas varken på investeringar i teknik eller personal, vilket återspeglar sig i låg sjukfrånvaro och hög trivsel. Du erbjuds t ex sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och subventionerad lunch. Det råder stort fokus på säkerhet, hälsa, miljö, kvalitet och långsiktig hållbarhet.

Information och ansökan
Ansvarig för detta rekryteringsuppdrag är TOBLOR Consulting. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Du söker tjänsten via TOBLORs karriärsida, www.toblor.se (http://www.toblor.se). Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Tillträde är planerat till första kvartaltet 2022, eller enlgit överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Automationselektriker

Nedan visas andra jobb i Malmö som Automationselektriker.

Automationselektriker till världsledande Saint Gobain – Eslöv

Läs mer Mar 22
På produktionsenheten i Eslöv har vi ca 170 anställda som arbetar med att tillverka glasrutor till fordonsindustrin och är specialiserade på smarta rutor. Smarta rutor är den gemensamma benämningen på sidorutor med särskilda egenskaper, exempelvis vattenavvisande eller laminerade. Vattenavvisande glas har ett ytskikt som gör att vattendroppar stöts bort från sidorutan vid regnväder, vilket skapar bättre sikt och en säkrare bilkörning. En laminerad sidoruta innebär en större trygghet då lamineringen förhindrar att glassplitter sprids vid inbrott eller trafikolyckor. Tillverkningen i Eslöv omfattar allt från att ta emot planglas till att forma en färdig sidoruta, och den färdiga produkten går sedan vidare till olika fordonstillverkare som Volvo, Audi, Jaguar, Maserati, Volkswagen, Ford m fl. Tillverkningen är högautomatiserad med högt teknikinnehåll.


Automationselektriker till världsledande Saint Gobain – Eslöv


Har du ett genuint intresse av el och automation? Är du driven, gillar att lösa problem och har en vilja att utvecklas? Då ska du läsa vidare. Har du dessutom samma goda inställning som vi, dvs nära till skratt och med hög ambition kring service, då kommer du att trivas hos oss! Vi lägger stor vikt vid individuell utveckling och ger utrymme för varje enskild individs kompetens och förmåga för att gemensamt driva verksamheten framåt. Som del av en internationell koncern finns dessutom stora möjligheter att skapa nätverk för framtida karriär.
Som Automationselektriker hos oss kommer du arbeta med uppgifter inom felsökning, reparation, underhåll och anpassning av maskiner och styrsystem. Jobbet är väldigt varierande och du kommer att få lära dig nya saker och dagligen stöta på nya utmaningar!

Beskrivning av rollen:
I rollerna på underhållsavdelningen är arbetsuppgifterna i huvudsak kopplade till förebyggande och avhjälpande underhåll på vår produktionsanläggning. En god kunskap inom felsökningsmetodik är nödvändig. En annan viktig del i rollen är också arbetet med förbättringsprojekt inom ramen för vår WCM-struktur med stort fokus på förlustreducerings- och underhållsprojekt.

I samråd med arbetsledare planerar du underhållsaktiviteter, tar dig an olika förbättringsprojekt, löser problem och hela tiden testar och utmanar din kompetens, och med andra ord får du i din roll axla ett stort ansvar. Säkerhet är en ytterst viktig del som genomsyrar allt vårt arbete.


Din profil:
Vi söker dig med ett genuint intresse för el och automation med tillhörande och grundläggande erfarenhet förvärvad genom utbildning som automationselektriker på minst gymnasialnivå och/eller genom likvärdig yrkesbakgrund. Vi ser gärna att du arbetat inom tillverkande industri sedan tidigare, helst direkt med underhåll av maskiner i industrimiljö samt med erfarenhet av konstruktionsritningar och el-automationsscheman. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska.
Som person är du en driven problemlösare med stor vilja att utveckla din egen förmåga. Du är en lagspelare med positiv inställning och trivs med att ta eget ansvar.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetet är förlagt på dagtid med start efter överenskommelse. Placering på Saint-Gobain i Eslöv.


Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och ber dig att söka så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam på 0709-605372.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sektionschef Kraftsystemteknik och Automation

Läs mer Feb 21
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens vattenkraft på AFRY?
Vattenkraften i Sverige är under utveckling och vi söker nu en ansvarig Sektionschef för att driva vår verksamhet inom Kraftsystemteknik & Automation där vi erbjuder produkter och tjänster inom magnetisering, reläskydd, turbinreglering, pumpkraft, lagring och vattenkraftsautomation. På Hydro driver man inte bara affärer utan är också med att forma miljövänliga lösningar och teknologiska framsteg inom vattenkraft.
Som sektionschef kommer du vara ansvarig för en sektion på ca 20 personer fördelat på fyra orter där merparten finns i Enköping. Till din hjälp har du projektledare, säljare och två direktrapporterade gruppchefer och en viktig arbetsuppgift är att stötta dessa i deras arbete som chefer och ledare.
I rollen som sektionschef kommer du att arbeta strategiskt och operativt med att driva försäljning och affärsutveckling av projekt inom kraftsystemteknik och automation, där sektionens affär består av både produkter och tjänster. Som sektionschef är du ansvarig för sektionens resultat och leder arbetet med försäljning, rekrytering och affärsutveckling tillsammans med dina gruppchefer. Du agerar sponsor/styrgrupp för våra komplexa fastprisprojekt och tar strategiska beslut för projekten. Kunderna är i första hand vattenkraftägare och entreprenörer.
Du kommer att ha ett starkt stöd från övriga sektionschefer, vår säljchef och ingår i ledningsgruppen för Hydro Sweden. Du kommer att ha ett nära samarbete med chefer både i Sverige, Norden och internationellt då vi även samarbetar tätt med AFRY Hydro globalt. I dessa samarbeten kommer ni tillsammans lösa våra kunders behov genom att erbjuda kompletta produkter och tjänster med god kompetens.
Placeringsort för tjänsten är flexibel, men man bör kunna vara regelbundet i Enköping där merparten av personalen är placerad. Resor ingår i tjänsten, för att bibehålla och utveckla det täta samarbetet med kunder och övriga AFRY i Sverige och våra grannländer så förväntas det att du har möjlighet att resa några dagar i månaden.
Vi erbjuder ett spännande och utmanande jobb på en energimarknad i ett företag som har verkat i hjärtat av svensk och internationell teknik i över 125 år. Med över 500 vattenkraftsingenjörer är AFRY ett av världens största konsultbolag inom vattenkraft och vi vill vara med och driva miljövänlig innovation och ny teknik inom området.


Kravspecifikation
För att du ska trivas i rollen så ser vi att du tidigare arbetat med ett coachande och motiverande ledarskap. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential att utvecklas som sektionschef här hos oss på Hydro.
Du är en person som gillar att skapa relationer i olika sammanhang, tycker om att nätverka och bygga samarbeten såväl internt som externt. Du skapar starka band till dina medarbetare baserat på tillit och skapar förtroende hos våra kunder.
Du agerar affärsmässigt och har en förståelse för alla delar i processen, från hur man bygger affärer, förhandlar, avtalar och följer upp vår leverans av fastpris- och löpande projekt.
Du triggas av utmaningar, gillar att testa nya idéer och vill modigt arbeta med utveckling, expansion och nya samarbeten både inom AFRY i Sverige och internationellt.
För att lyckas i rollen behöver du ha följande erfarenheter och bakgrund:
Högskoleexamen eller motsvarande, gärna med inriktning mot energi eller liknande.
Erfarenhet av arbete inom energibranschen, processindustrin eller annan teknisk inriktning, det är meriterande om du har erfarenhet från vattenkraftsbranschen.
Erfarenhet av chefsroll eller kvalificerad ledande roll med affärs-/resultatansvar.
Har erfarenhet av, och brinner för affärer och att skapa kundnytta. Vi ser det som meriterande om erfarenheten kommer från konsult- eller entreprenadbranschen.
Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift.
Innehar körkort B då resor i tjänsten förekommer.



Ytterligare information
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-03-06


Kontaktperson för frågor:
Miriam Mesquine
Head of BU Hydro Sweden
+46 73 539 00 72
miriam.mesquine@afry.com
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Servicetekniker

Läs mer Sep 28
Arbetar du som servicetekniker och sugen på att ta nästa steg i karriären? Vill du arbeta på ett världsledande bolag och tillsammans bygga upp deras serviceorganisation? Som servicetekniker hos Rittal har du en nyckelroll på ett företag som värdesätter kompetensutveckling och varierande arbetsuppgifter! Om du är intresserad av en ny utmaning i karriären och känner att detta stämmer in på dig, ansök här!

I rollen som tekniker på Rittal kommer du arbeta med:

Installationer, driftsättningar, underhåll och reparationer ute hos Rittals kunder. Du är en allround servicetekniker med speciellt fokus på Klima. Du kommer till stor del arbeta självständigt men även tillsammans med kollegor från Rittals Serviceteam eller med någon av Rittals Servicepartners. Du är en självklar kontaktyta mot kunderna och är därmed också en viktig länk mellan sälj- & projektavdelning, serviceavdelning och kunderna. Som Servicetekniker och expert på de produkter och lösningar som vi utvecklar och tillverkar är du en viktig del i vårt långsiktiga samarbete med våra kunder.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

Erfarenhet av att arbeta som tekniker inom servicesegmentet.
Erfarenhet av el och styr- och regler.
Kunna läsa och förstå ett elschema.
Förståelse för klimatisering samt grundläggande kunskaper inom el och kyla.
B-körkort.


Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och ser därför att du som person är engagerad och affärsinriktad med stor teknisk förståelse samt att du har en förmåga att skapa långsiktiga relationer och sätta kunden i fokus. Vidare ser vi att du är självständig och har förmåga att driva, ta egna initiativ och se möjligheter. Det är även viktigt att du kan arbeta mot bestämda mål.

Rittal erbjuder dig:

·      Att vara med och bygga upp en serviceorganisation på ett världsledande företag.

·      Frekvent utbildning på företaget och det finns stora möjligheter att utvecklas internt.

·      Rittal är ett globalt företag med enorma möjligheter.

·      Ett företag som satsar på högkvalitativa produkter.


Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan med ditt CV! I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Oscar Thiele på oscar.thiele@jobway.se eller 0735811804. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten och din ansökan behandlas konfidentiellt.

Om Rittal AB:Rittal, som ingår i den tyska koncernen Friedhelm Loh Group, är världsledande inom apparatskåpssystem för industriautomation och fysisk IT-säkerhet. På Rittal i Skandinavien hanterar 120 medarbetare 5000 artiklar och 6000 kunder. Dessa betjänas från svenska huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm, Göteborg samt från de norska och danska kontoren i Ski och Köpenhamn

Ansök nu

Automationselektriker Malmö

Läs mer Sep 29
Automationselektriker och bosatt i närområdet av Malmö?
Nu söker vi efter industrielektriker till vår kund som behöver utöka sitt team med ytterligare kompetens. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower El & Tele men jobba ute hos vår kund. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som Elektriker hos oss erbjuds olika arbeten inom installation, service, industri eller entreprenad där man antingen arbeta hos en eller flera av våra kunder. Våra kunder jobbar främst med Installation, service eller entreprenad och på grund av detta söker vi nu nya kunniga elektriker.

I rollen kommer du exempelvis utföra:
Montage, installation, felsökning, repareration och skötsle av utrustning för automatisk styrning inom industrin. Som konsult via oss på Manpower El & Tele ges en spännande, lärorik och varierande arbetsvardag där vi lägger stor focus på att alla konsulter blir en del av företaget redan vid första dagen av sin anställning.


Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker det är spännande att arbeta med installationer, montering och underhåll. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat som elektriker inom antingen installation, service och entreprenad.


Krav för Tjänsten:

* ESA,
* HLR,
* B-körkort.

Meriterande: Om du har över 2 års erfarenhet från branschen.


Kontaktuppgifter och ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Josua Jakobsson på e-post: josua.jakobsson@manpower.se Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!





Kort om Manpower El & Tele AB Manpower El & Tele AB är ett dotterbolag till Manpower AB där vi förser våra kunder med kompetenser inom el, tele, data och larm, med affärsidé att hjälpa våra kunder att växa. Vi kan förse dig med kompetens inom exempelvis el, tele, data och larm. Vi erbjuder våra kunder ger dig snabba och flexibla bemanningslösningar genom vårt unika samarbete med Svenska Elektrikerförbundet. Manpower El & Tele och arbetar enligt ett kvalitetssystem, som säkerställer att vi matchar rätt kompetens efter ditt behov. Vi kan erbjuda montörer, ledande montörer, teletekniker, larmtekniker, kommunikationstekniker, servicetekniker med mera. har ett brett kandidatnätverk och samarbete med många utbildningsinstanser i Sverige för att erbjuda våra kunder välutbildade och motiverade medarbetare. Våra konsulter erbjuds kontinuerlig fortbildning under sin anställning hos oss för att bygga på sin kompetens ytterligare.

| elotele |

Ansök nu

Automation Engineer Food

Läs mer Aug 1
Company Description
AFRY is a European leader in engineering, design, and advisory services, with a global reach. We accelerate the transition towards a sustainable society.
We are almost 19,000 devoted experts in infrastructure, industry, energy and digitalisation, creating sustainable solutions for generations to come.
Job Description
AFRY's Business Area Food & Pharma is represented in five countries and together we are around 500 employees, with competence primarily within the Food & Life Science sector. We are working in different countries, to help our customers readjust to a sustainable future and new demands, that in the long run will improve people's health and standard of living!
At AFRY, we foster a friendly, open and inclusive culture, where we want everyone to feel comfortable bringing their whole self to the table. We believe in the power of differences and collaboration. We share ideas and knowledge, challenge and support each other and try to bring out the best in each other.
We understand the importance of a healthy work-life balance and offer a competitive benefit package when it comes to pension solutions, vacation, wellness contributions, parental leave, social activities (membership in Club AFRY) for our employees, beneficially priced cabins and much more. Of course, we have collective agreements.
Do you have experience from industrial automation and maybe even from the Food and Life Science industry? Read on - this might be a new challenge for you!
Within our business area Food, we are a devoted team, working together with our customers around the globe. We help our customers readjust to a sustainable future and new demands and our projects vary from greenfield to brownfield. We are a team of curious Project Leaders, Process Engineers and of course Electrical- and Automation Engineers. Our customers appreciate our excellence within the food segment and we are trusted a variety of interesting projects, where you get the chance to grow.
Read more about what kind of projects we do in our team:
Build a new dairy
Build or streamline a production process
Pre-studies - to propose and assess if and how projects above should be implemented

We have a well-defined quality system and project methodology, that gives us the opportunity to offer our customers a complete application solution, including test, commissioning, quality assurance and documentation. We work according to standards and guidelines such as; ISA S88, ISA S95 and GAMP.
This role is based at AFRY's Malmö office. The role will include travel within and sometimes outside of Sweden.
We believe in the power of differences. As a part of our team, you will experience a work environment, where freedom and responsibility are key words.
Qualifications
We are looking for an Automation Engineer, with experience from industrial automation, who is eager to grow and develop together with us!
In our team we work close together, cross functional as well as in our own automation projects and consultancy assignments.
Here's the kind of experience and competences we think you bring with you:
2+ years of experience from industrial automation.
Experience from the Process industry, and it is really great if it is from the Food and Pharma industry.
Experience from working in projects and it's great if you have a good understanding of the other technical disciplines.
Experience and knowledge of PLC or SCADA or DCS-system, such as Siemens S7, WinCC, TIA-portal, PCS7, ABB 800xA or Sattline. Or maybe Rockwell, Schneider or Aveva System.
Fluency in English, written and spoken. It is really great if you speak and write Swedish as well.
B-drivers license, since shorter and longer travels will be part of the work, occasionally.

To thrive in the role, you need to be a self-starter with a great drive and good communication skills. In our projects, we work together, though we trust in your ability to take responsibility for your part of the project delivery. You work in structured way and of course you deliver upon agreed scope, budget and time frames. You are analytical and have the ability to take the big picture into consideration without loosing track of your continuous delivery. It comes natural to you to adjust to new pre-conditions.
Last by not least, you bring some good vibes into our team and value team work - just like us!
Additional Information
At AFRY?you will?work for?an inclusive?and brave?employer, with sustainability at heart!
In addition to this, we offer the below stated and more:
28 days holiday + 23rd of December. We have flexible public holidays, which means that a Swedish public holiday can be swapped to a public holiday in another culture.
Work life balance.
Access to many activities through our social club, Club AFRY.
Competitive benefits regarding pension, wellness, and parental leave.
Company discounts with external partners through our benefits portal Benify.

Does this sound like your next challenge? Apply -?We are looking forward to it!
Last day of application 2023-08-31. This is an ongoing recruitment process, which means that the role might be filled before last day of application.?Though, since it is holiday season it might take a bit longer than usual before we get back to you.
Contact information for questions about the job:
Henric Persson
Section Manager Food Digitalization
henric.persson@afry.com
Jenny Andreasson
Talent Acquisition Partner
jenny.andreasson@afry.com


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från TOBLOR Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från TOBLOR Consulting AB .

Operational Excellence Manager - Sever Pharma Solutions (Malmö)

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Feb 13
Sever Pharma Solutions is an innovative contract developer and manufacturer of pharmaceuticals. It offers customers bespoke solutions through an extensive knowledge and unique manufacturing capabilities. The expertise and capabilities lie in developing and manufacturing both solid and polymer-based dosage forms. Its solid dosage portfolio includes products such as immediate-release film and non-coated tablets, along with controlled-release tablets and granules. Meanwhile it pioneers in polymer-based dosage forms with products such as vaginal rings, implants, and intrauterine systems.

Currently Sever Pharma Solutions is expanding sales, staff, facilities, and its wider product portfolio. Focusing on high potent development and production, within the area of controlled release, the company has invested heavily in buildings and equipment with the aim of supporting growth and widening its core capabilities. The business is part of Sever Life Sciences which focuses on the development and commercialisation of niche hospital, and orphan products to respond to unmet medical needs and is present in 17 countries.

Would you like to be part of an incredible growth journey where you will have great influence, a wide exposure internally and with considerable room for improvements?

We are now looking for an Operational Excellence Manager who would like to join our team. We offer an inspiring and challenging workplace with good career opportunities.

About the position
As Operational Excellence Manager you will play a key role in creating and driving a company culture that strives for operational excellence through continuous improvement. You will collaborate with the management team and other stakeholders to identify high impact improvement projects that will drive efficiency and cost savings across the organization.

You will be part of the Operational Excellence team in developing and delivering manufacturing excellence project/methods/activities. You will report directly to the Head of Operational Excellence.

The position will include both operational and strategic responsibilities such as:

- Build companywide capability by training and coaching teams in the use of LEAN methodologies, such as continuous improvement, 5S, standardization, visual management and more.

- Identify and prioritize high impact improvement projects through analysis of business processes, operational metrics, and other channels.

- Lead improvement projects and review performance against set targets.

- Lead change and support managers during the transformation process.

- Create value stream maps, process maps and documentation for existing and future processes.

- Primarily workplace will be at our production site in Malmö.

Qualifications

We are looking for an experienced professional with a solid track record from executing projects, implementing change and with experience from manufacturing, preferably from a company being in the forefront of LEAN Production. Experience from pharmaceutical- or medical device industry will be considered a merit. The position requires a professional candidate with the willingness to learn, right attitude and a pragmatic approach.

This is your preferred background:

- Minimum 5 years of relevant experience.

- Bachelor’s or Master’s degree in science/Engineering.

- Experience from TPS, LEAN and/or Six Sigma is needed.

- Demonstrated project management skills.

- Demonstrated experience of driving operational cultural change.

- Comfortable with learning new systems and operating within those systems.

- Experience as line manager is an advantage.

- Experience from GMP/GLP is considered a strong merit.

- Excellence skills in Swedish and English language.

- It is important for us that you share Sever Pharma Solutions’ three core values:

- Making a difference

- Close to the customer

- Best workplace

Your profile

We are looking for an energetic and inspiring person with the following profile:

- High commitment - can motivate and inspire others to perform at the highest standards, without being their manager.

- Having the courage to question existing ways of working.

- Analytical mindset.

- Feel at ease, being in the centre.

Why Sever Pharma Solutions?
You will have the chance to be part of an incredible growth journey, with fantastic products having a positive impact on human health. This is an opportunity to work in a role with a large responsibility, but also freedom to operate and implement your ideas. You will develop relations with a majority of the company, at all levels, and the potential for improvements is considerable. Last but not least, you will work together with a much-appreciated manager!

Information and application

For more information about this job-opening, please contact recruitment consultant Tobias Lorentzon at TOBLOR Consulting, phone: +46 735 11 10 60. You apply for this position through TOBLOR’s career site, https://career.toblor.se/, by uploading your CV and personal letter. For more information about Sever, please visit: www.severpharmasolutions.com/.

We are looking forward to seeing your application!

Ansök nu

Elektronikutvecklare - KROHNE INOR (Malmö)

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Dec 12
KROHNE INOR är en del av koncernen KROHNE Group. KROHNE är världsledande tillverkare och leverantör av processinstrumentering och mätlösningar för många olika industribranscher över hela jorden. KROHNE INOR arbetar på en bred internationell marknad inom industrisegment som energi, kemi, olja och kärnkraft. KROHNE INOR har en ställning som en av de världsledande leverantörerna av utrustning för temperaturmätning som till stor del bygger företagets stora tekniska kunnande inom området. Utveckling av nya produkter och tekniska lösningar är en central del i företagets strategiska arbete med att bibehålla och att utveckla sin position på marknaden. För mer information, läs mer på: www.krohne-inor.se.

Lockas du av att arbeta i ett teknikorienterat företag med egen utveckling och tillverkning under samma tak? Som ett led i arbetet med utvecklingen av framtida produkter söker INOR nu, med placering i Malmö, en elektronikutvecklare med teknisk bredd och nyfikenhet.

KROHNE INOR är en del av KROHNE Group som är världsledande inom processinstrumentering. Bolaget är i sin tur koncernens Center of Excellence i temperaturmätning. KROHNE INOR befinner sig i en spännande förändringsfas och är i behov av kreativa medarbetare. Bolaget är starkt teknikorienterat och arbetet kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.

Arbetsuppgifter

Rollen som elektronikutvecklare är central för att nå företagets mål att ta fram nya och innovativa lösningar. Du kommer att arbeta fokuserat med elektronikutveckling med tyngdpunkt på utveckling av inbyggda system. Rollen är bred med olika uppgifter inom framför allt hårdvaruutveckling och PCB-konstruktion (i PADS). Utvecklingsorganisationen består idag av flera kompetenta medarbetare med omfattande kunskaper inom företagets teknik och produkter. Du kommer att ha ett bra stöd från en erfaren organisation och får en gedigen produktkompetens genom framför allt internutbildningar.

Arbetsuppgifterna består bl a av:

- Konstruktionsarbete

- Delta och bidra i utveckling av hårdvara

- Programmering av inbyggda system

- Komponentval

- PLM-hantering

- Schemahantering

- PCB-design

I princip är all utveckling som sker strategisk och sker både i form av system-/plattformsutveckling som utveckling av enskilda produkter. Arbetet sker enligt en koncerngemensam projektstyrningsmodell. Utvecklingsprojekt kan även ske i samarbete med KROHNE-koncernen i koncerngemensamma utvecklingsprojekt som syftar till att utveckla gemensamma system och lösningar.

Din bakgrund

Vi söker dig med en ingenjörsutbildning med inriktning elektronik och du kan vara såväl junior som senior i rollen som elektronikutvecklare. Antal år i arbetslivet är alltså inte avgörande, men däremot ett gediget tekniskt intresse och en nyfikenhet inför komplexa problem. Du har erfarenhet av PCB-design (gärna i PADS) och vi tror att du har jobbat brett med

elektronikutveckling, snarare än smalt och nischat. Din erfarenhet ligger inom inbyggda system och det är klart meriterande om du har kunskaper i Visual Studio och C#/++ och/eller VB.NET. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Personlighet

För att trivas och bli framgångsrik i tjänsten tror vi att du är samarbetsinriktad och förespråkar arbete i team. Du är öppen och social och delar gärna med dig av dina kunskaper. I dig bor en sann utvecklare med egenskaper som kreativ, nyfiken och modig. Det innebär att du är öppen för nya tekniska idéer och kan ta dig an komplexa problem från olika vinklar. Samtidigt som du är innovativ och idérik har du även förmågan att ta saker i mål och avsluta projekt.

KROHNE INOR erbjuder

I den här rollen erbjuds du goda möjligheter att utveckla dig själv och lära nya saker. Du kommer att arbeta i ett mindre och innovativt företag, med fördelen av att ingå i en större stabil koncern. Det innebär t ex goda möjligheter att påverka och göra skillnad utan att bli en i mängden, men med en internationell dimension. Det råder ett vänligt och hjälpsamt klimat i gruppen som består av fem kompetenta elektronikutvecklare. Du kommer erbjudas en gedigen introduktion och produktubildning. KROHNE INORs produkter må vara små, men är samtidigt avgörande för att optimera processer som producerar värden för miljonbelopp. De bidrar till minskat slöseri och en resurssnål tillverkning.

Information och ansökan

I det här uppdraget samarbetar KROHNE INOR med TOBLOR Consulting För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, telefon 0735-11 10 60. Tjänsten söks via TOBLORs karriärsida: www.toblor.se. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Automation Engineer (OT Architect) - Sever Pharma Solutions (Malmö)

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Nov 9
Sever Pharma Solutions AB ligger i Malmö där vi utvecklar och tillverkar läkemedel på kontrakt. I närmare 50 år har vi levererat enligt de internationella krav som ställs på läkemedelsföretag. Våra kunder är allt från stora globala till mindre lokala läkemedelsföretag. Antalet anställda är drygt 340 personer. För mer information om företaget se vår hemsida www.severpharmasolutions.com

Vill du vara del av en fantastisk tillväxtresa där du blir ansvarig för framtida automations- och digitaliseringslösningar?

Som en del i vår tillväxt inom området Automation och Industriell Digitalisering söker vi en Senior Automation Engineer (OT Architect) som kommer att arbeta med stort eget ansvar och varierade arbetsuppgifter. Vi söker en senior automationsingenjör som kan vara med och äga och driva planen för framtida automationslösningar. Rollen är självgående där ambitionen är att leverera i god tid till hög kvalitet. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Din uppgift

Som Senior Automation Engineer kommer du ha en ledande roll i att sätta standarden för den digitala fabriken och ditt arbete skapar förutsättningar för att nå företagets intjäningsmål. Du kommer jobba mycket mot leverantörer och framför dig ligger en otrolig automatiserings- och digitaliseringsresa.

Tjänsten innefattar t ex att:

- Leda kravställning från tidig utveckling till en säker och effektiv produktion.

- Leda och delta som teknisk expert i våra utveckling- och utrullningsprojekt.

- Leda automationsprojekt och digitaliseringsprojekt.

- Leda standardisering från hårdvara till mjukvara.

- Utföra tekniska försök och kvalificeringar på utrustning och lokaler, samt ta fram och granska dokumentation som kravspecifikationer (URS), FAT/SAT, kvalificeringsdokument och riskanalyser mm.

- Ansvara för system och funktioner inom lager 0 till lager 2 (ISA 95).

Din bakgrund

Vi söker dig som brinner för automation och digitalisering (Industri 4.0). Du bör ha en akademisk bakgrund, så som civilingenjör, eller annan arbetserfarenhet som vi anser lämplig. Du har minst 10 års erfarenhet av automation och datadriven produktion med djup förståelse för automationsfrågor, inkluderande PLC, HMI, realtidskommunikation och maskinsäkerhet. För dig kommer det naturligt att föra dialogen gentemot leverantörer kopplat till kravställan och integration och med din erfarenhet kommer ett gediget nätverk av leverantörer inom området. Vidare behärskar du engelska och svenska i både tal och skrift. Förhandlingsvana med leverantörer av tjänster och utrustningar tillsammans med tekniskt projektarbete inom läkemedelsbranschen (GMP) eller motsvarande ses som meriterande.

Din personlighet

Din personlighet kan närmast beskrivas som en drivande lagspelare. Som person tar du stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är självgående, kvalitetsmedveten, flexibel och har en positiv och professionell attityd till arbetet och dina kollegor. Du har lätt för att kommunicera då du kommer att arbeta brett och tvärfunktionellt inom företaget där vi strävar mot att jobba som ONE TEAM. Våra värderingar är viktiga för oss och det är viktigt att du delar dessa: Göra skillnad, Nära kunderna och Bästa arbetsplatsen.

Vårt erbjudande

Du kommer utgöra en viktig pusselbit i en fantastisk tillväxtresa full av investeringar i produktionsutrustning, ny teknik och digitala lösningar. Här pratar vi Industri 4.0 på riktigt! Dessa lösningar bidrar starkt till en säker och effektiv arbetsplats. Mycket av förarbetet är redan gjort och du kommer spela en stor roll i att exekvera planen. På Sever Pharma Solutions får du chansen att arbeta i en internationell miljö med globala kunder vars produkter gör skillnad för människor världen över. På sikt kan denna roll även innebära ett nära samarbete med den amerikanska fabriken.

Information och ansökan

I det här uppdraget samarbetar Sever Pharma Solutions med TOBLOR Consulting. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, telefon 0735-11 10 60. Tjänsten söks via TOBLORs karriärsida: www.toblor.se. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Global Sales & Operations Planning Manager - Bona

Planeringschef
Läs mer Nov 8
Bona is a family owned company founded 1919. Our head office is located in Malmö, Sweden. We have subsidiaries in 17 countries and factories in Malmö, Germany and the USA. We have business activities in more than 80 countries, and our turnover is over 3 billion SEK. Worldwide we have around 700 employees.

We put all our effort into bringing out the best in every floor. We have a complete product range and life time support for installation, maintenance, cleaning and renovating floors. We develop coatings, adhesives, oils, cleaning products and grinding machines. Our customers are craftsmen and parquet manufacturers as well as floor owners.

Through our values passion, performance and pioneering we build our partnership with customers, business partners and coworkers. Bona has a strong focus on security, health and environment as well as sustainability, and we are an ISO 9001, 14001 and 45001 certified company. Homepage: www.bona.com (http://www.bona.com)

Are you attracted by developing and establishing a global S&OP; process in a financially stable company with sustainable products in absolute forefront?

Your task/responsibility

The Sales and Operations Planning Manager is an integral part of the Bona’s business strategy. The position is responsible for managing the company's Sales and Operations planning process, which involves creating and executing plans that optimize the production, inventory, and distribution of goods and services, in order to meet financial goals. The manager will work closely with the Executive team, Finance, Sales, Product Management, and Operations departments to ensure that the company's Sales and Operations plans align with customer demand and are executed in a cost-effective manner. Moreover, as the S&OP; process owner it is included to act as an internal catalyst to identify gaps in planning processes, logistic setups etc. and to work closely with responsible teams to close the gaps. This is a central position where you sometimes need to challenge the organization. You are reporting to the Global COO and the position is based either at Bona HQ in Malmö or at one of our two Distribution Centers in Limburg, Germany or Monroe, NC, USA.

Your responsibility includes, but is not limited to:

- Develop and implement Sales and Operations Planning (S&OP;) strategies to ensure alignment between demand, supply, and financial plans.

- Lead cross-functional teams to develop and maintain integrated business plans.

- Monitor and analyze current and historical market trends and customer demand patterns.

- Analyze and provide insights on supply and demand constraints, potential risks and opportunities, and inventory optimization.

- Prepare and present reports, forecasts, and recommendations to management.

- Identify areas for process improvement and develop solutions to strengthen S&OP; processes.

- Establish and maintain relationships with internal and external stakeholders.

- Monitor and report on performance metrics and KPIs.

- Develop and maintain S&OP; best practices and policies.

Your profile

We are looking for a candidate with a solid planning background. You have at least 5+ years experience working with Supply Chain Management, S&OP;, forecasting and/or inventory management, together with a Bachelor’s degree in Engineering, Supply Chain Management, or related fields. Moreover, the successful candidate will possess a strong understanding of operational and financial processes. A requirement will be extensive experience with ERP systems, where SAP is a merit. You are fluent in English and are on expert level in Excel.

Personality

First of all, we believe you have a strong analytical mind. This means you can solve problems and easily draw conclusions from complex, and sometimes limited input. You are a true change agent with the ability to influence people and ways of working - but yet in a diplomatic and responsive manner. You prefer to develop new and better ways of working, rather than maintaining existing ditto. In order to be successful in this new position, we believe you have excellent communication, interpersonal skills and international experience in a multi-language and multi-culture business environment.

Why Bona?

Bona is value-driven company characterized by rapid growth and a solid financial situation. This allows long-term investments in people, facilities and production equipment. Bona is an industry leader when it comes to innovative and sustainable R&D, with products in absolute forefront. Bona was the first company to exchange solvent based products with more environmentally friendly alternatives already in the 70’ies. There is a strong focus on safety, health, environment, quality och sustainability. This is a new position for Bona, and you will have great opportunities to influence and contribute with ideas which can have a considerable effect on the overall company performance.

Information and application

For more information about this job-opening, please contact recruitment consultant Tobias Lorentzon at TOBLOR Consulting, phone: +46 735 11 10 60. You apply for this position through TOBLOR’s career site, www.toblor.se, by uploading your CV and personal letter.

We are looking forward to seeing your application!

Ansök nu

Erfaren produktionsledare

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Aug 24
TOBLOR Consulting söker nu för kunds räkning en erfaren produktionsledare med en solid bakgrund inom produktionsledning, gärna från en reglerad miljö med höga kvalitetskrav. Som produktionsledare kommer du att leda en organisation på cirka 30 operatörer fördelade på olika skift, där varje skift leds av en skiftledare, som alla kommer att rapportera direkt till dig. Du kommer att rapportera till produktionsdirektören och tjänsten är baserad i Malmö/Lund-området.



Ditt uppdrag

Du kommer att leda din produktionsenhet i syfte att leverera och utveckla produktionen genom tydligt definierade mål vad gäller säkerhet, kvalitet, leverans, kostnad och personal. Du kommer att ägna stor tid åt att bygga väl fungerande team där ständiga förbättringar blir en central del av arbetssättet, samtidigt som du säkerställer högsta nivå av samarbete med övriga avdelningar inom bolaget.

Vidare kommer tjänsten att innehålla både operativa och strategiska ansvarsområden såsom:

Säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter och standarder.

Att uppfylla operativa mål och resultat enligt överenskomna planer.

Upprätthålla företagets värderingar och ledarskapskultur, främja positivt och effektivt beteende.

Se till att all utrustning och tillhörande anläggningar underhålls korrekt, med förebyggande operatörsunderhåll, i samarbete med underhållsavdelningen.

Identifiera flaskhalsar och implementera korrigerande åtgärder.

Upprätta och följa upp personal- och overheadbudget för det egna ansvarsområdet.

Delta i produktionsledningsgrupp.

Bakgrund

Den ideala kandidaten har en relevant teknisk utbildning, och en god teknisk förståelse för produktionsutrustning, i kombination med en gedigen erfarenhet av produktionsledning. Du har arbetat med processförbättringar och -optimeringar (LEAN) i tillverkande företag med både montering och automatiserade processer. För att lyckas tror vi att du gillar att vara där det händer, d v s ute bland personalen i produktionen, och inte bara på kontoret. Därtill är du trygg i kollektivavtalet, fackliga förhandlingar och siffror/data. Goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav.

Personlighet

Vi tror att du trivs i en dynamisk miljö nära beslut och ”action”. Du har ett högt engagemang och besitter förmågan att motivera och inspirera andra till att prestera. Din kommunikationsstil är öppen och ärlig och du kan både ge och ta feedback. Du är inte rädd för att fatta operativa beslut (inte sällan utanför din komfortzon) och du drivs av ständiga förbättringar och att utmana gamla sanningar. Sist men inte minst, tror vi att du är mån om ditt team och att du har ett stort intresse för människor.

Ansök nu

Erfaren produktionsledare

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Aug 28
TOBLOR Consulting söker nu för kunds räkning en erfaren produktionsledare med en solid bakgrund inom produktionsledning, gärna från en reglerad miljö med höga kvalitetskrav. Som produktionsledare kommer du att leda en organisation på cirka 30 operatörer fördelade på olika skift, där varje skift leds av en skiftledare, som alla kommer att rapportera direkt till dig. Du kommer att rapportera till produktionschef och tjänsten är baserad i Malmö/Lund-området.



Ditt uppdrag

Du kommer att leda din produktionsenhet i syfte att leverera och utveckla produktionen genom tydligt definierade mål vad gäller säkerhet, kvalitet, leverans, kostnad och personal. Du kommer att ägna stor tid åt att bygga väl fungerande team där ständiga förbättringar blir en central del av arbetssättet, samtidigt som du säkerställer högsta nivå av samarbete med övriga avdelningar inom bolaget.

Vidare kommer tjänsten att innehålla både operativa och strategiska ansvarsområden såsom:

Säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter och standarder.

Att uppfylla operativa mål och resultat enligt överenskomna planer.

Upprätthålla företagets värderingar och ledarskapskultur, främja positivt och effektivt beteende.

Se till att all utrustning och tillhörande anläggningar underhålls korrekt, med förebyggande operatörsunderhåll, i samarbete med underhållsavdelningen.

Identifiera flaskhalsar och implementera korrigerande åtgärder.

Upprätta och följa upp personal- och overheadbudget för det egna ansvarsområdet.

Delta i produktionsledningsgrupp.

Bakgrund

Den ideala kandidaten har en relevant teknisk utbildning, och en god teknisk förståelse för produktionsutrustning, i kombination med en gedigen erfarenhet av produktionsledning. Du har arbetat med processförbättringar och -optimeringar (LEAN) i tillverkande företag med både montering och automatiserade processer. För att lyckas tror vi att du gillar att vara där det händer, d v s ute bland personalen i produktionen, och inte bara på kontoret. Därtill är du trygg i kollektivavtalet, fackliga förhandlingar och siffror/data. Goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav.

Personlighet

Vi tror att du trivs i en dynamisk miljö nära beslut och ”action”. Du har ett högt engagemang och besitter förmågan att motivera och inspirera andra till att prestera. Din kommunikationsstil är öppen och ärlig och du kan både ge och ta feedback. Du är inte rädd för att fatta operativa beslut (inte sällan utanför din komfortzon) och du drivs av ständiga förbättringar och att utmana gamla sanningar. Sist men inte minst, tror vi att du är mån om ditt team och att du har ett stort intresse för människor.

Ansök nu