Malmö: Risksamordnare till ERTMS stab

Hitta ansökningsinfo om jobbet Risksamordnare till ERTMS stab i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-30 // Varaktighet: Heltid

Som Risksamordnare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur i järnvägsprogrammet ERTMS. ERTMS (European Railway Transport Management System) är Trafikverkets största nationella infrastrukturprojekt och innebär ett teknikskifte på hela den svenska järnvägen. 


Risksamordnare till ERTMS stab

Arbetsuppgifter

Som risksamordnare inom ERTMS programmets stab ansvarar du för att hålla samman stabens riskhantering. I din roll ingår att implementera överenskomna arbetssätt, att stötta riskägare i hantering och analys av risker samt att delta vid eskalering av risker. Du bistår riskspecialist vid workshops, risksamordningsmöten och riskgenomgångar. Du kommer även att medverka vid granskning av leverantörernas riskhantering.
Vad kan vi erbjuda dig?
Jag som blir din chef heter Ulrica Morin. Jag driver verksamheten framåt med fokus på resultat och med stor tillit till medarbetares kompetens, förmåga och vilja att ta ansvar. Vi har en öppen dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Ditt bidrag i samverkan med övriga delar av ERTMS-programmet är av stor betydelse för verksamhetens framgång. För rätt person väntar ett spännande arbete med stora utvecklingsmöjligheter!

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras via skype den 11 jabnuari.
Möjliga placeringsorter för denna tjänst är Borlänge, Göteborg, Solna, Malmö eller Örebro.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att trivas i den här rollen ska du ha en stark kommunikativ förmåga, med förståelsen för hur du ska anpassa ditt budskap till målgruppen och förmågan att förmedla det till mottagaren på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Då arbetet innebär mycket kontakter är det viktigt att du också har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samt ser dig själv som en lagspelare. Du tar gärna egna initiativ och har ett strukturerat arbetssätt.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning inom risk/riskhantering alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av riskhantering i en större organisation

Vi ser det som meriterande om du
har erfarenhet av att arbeta enligt en uttalad riskmodell eller riskhanteringsramverk
har erfarenhet av projektledning eller verksamhetsstyrning i projekt


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Nyfiken på hur vi jobbar med ERMTS och vilket spännande program det är, kolla in filmen här!

https://www.youtube.com/watch?v=iFkIgsAmhbM&list=PLD445CB9E49FFABF2&index=9

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Riskbedömare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Riskbedömare.

Student Worker in Risk, Legal & Insurance(46570)

Läs mer Dec 14
Are you ready to make your first great career move? Do you study Law or Risk Management & Insurance? Then please keep reading, as this is your chance to kick start your career!
Vestas is looking for a driven student worker to join our Insurance & Risk team forming part of our global Legal, Risk & Compliance organization. The Insurance & Risk department is an integrated part of our Global Risk team and having global responsibility for Vestas’ insurance contract risk management setup with a wide range of legal, risk and insurance assignments. The team consists of 9 highly experienced professionals who are both located in Denmark to handle all corporate insurance matters, and located in the regions to support the Sales Business Units in their contract risk management and regional insurance matters. This position is meant to support regional risk management in the Sales Business Unit Northern & Central Europe (NCE), having its primary stakeholders in regional Legal, Sales, Service and Procurement.

Global Finance > Vestas Legal, Risk & Compliance > Global Risk > Insurance & Risk
In Global Insurance & Risk, focus region: Northern & Central Europe (NCE) we have an open and informal culture, where teamwork, communication and taking responsibility is the key to our growth. You will have the opportunity to work in an exciting, global company together with a team of highly motivated colleagues.
As student worker you will get the chance to take on a large responsibility which will increase development. You will get the chance to work closely with very skilled colleagues and this is a good possibility to get to know are large organization from the inside.

Responsibilities
Administration and monitoring updates on global and local insurance lines maintained for the region
Assist the regional risk manager in insurance & risk related contract reviews
Support the regional business organization with insurance policy information and related documentation
Support the continuous development of contracting guidance related to risk & insurance matters, and assist internal training of stakeholders
Assist in risk assessment and risk analysis tasks and projects
Support the continuous alignment with the wider department of Legal, Risk & Compliance, as well as with transactional lawyers and Sales, Service and Procurement colleagues in the NCE region on risk analysis tasks, processes and templates


Qualifications
Currently studying a university degree on the last year of Bachelor degree or have just started your Master degree within Law, Risk Management & Insurance or similar.
Independent and result oriented while supporting collaboration and team spirit.
Possess an aspirational mindset and be eager to learn – Can do attitude.
See transformation and change as positive drivers
You are flexible towards monthly working schedule and can support deliveries with shifting deadlines. We support flexibility in exam periods.
Working experience in a multinational environment are an advantage
Fluent in English – both verbal and written


Competencies
You are skilled with a legal understanding, basic insurance knowledge and risks assessment competencies and able to communicate it at different levels in multiple ways. Ability to present relatively complex content in a simple understandable way.
Thrive on working in an international environment with many stakeholders, with a service-minded attitude and good interpersonal skills
You have a structured and pragmatical mindset, a good ability to define priorities and also at figuring out the processes necessary to get things done
You can work with little supervision on routine- as well as on new projects
You are enthusiastic and have a high motivation for impact and delivering results - setting the bar high


What we offer
We offer great opportunities for professional and personal development, where you will be encouraged to support value creation in the risk & insurance landscape of a global Wind Turbine Manufacturer. You will become a part of a creative and international work environment in one of the world’s most sustainable companies. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions.
Moreover, we live the Vestas values of Simplicity, Collaboration, Accountability and Passion.
This is a great opportunity to build your career in Vestas, where demonstrating vision, capacity and potential can be the foundation for your future.

Additional information
You will be hired in Malmö, Sweden, in Copenhagen, Denmark or in Hamburg, Germany. This is a part time position (15hrs per week)
We look forward to receiving your application as soon as possible, and no later than 13th of January 2024.
Interviews will start week beginning 22nd January.

Ansök nu

Risk Management and Governance Professional

Läs mer Mar 9
Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and infrastructure industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2022?, sales were approximately 9.6 billion SEK with about 2,900 employees. At Sandvik, we’re technology driven, innovative and entrepreneurial! We see success as a team effort, value diversity and are committed to creating an inclusive culture where everyone can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Visit our website, LinkedIn or Facebook to get to know us further.

At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers. We are looking forward to meeting you!

At Sandvik Rock Processing Solutions (SRP), we are looking for a Risk Management and Governance Professional to handle our policies and procedures. Are you ready for the next step? Then this might be the perfect opportunity for you!

You will report to CFO Cecilia Nissen who is dedicated and at your disposal. The preferred location is Malmö, and Stockholm is an option for the right candidate. Some travel is expected in the role.

Your mission
In this role, you ensure that the SRP policies and procedures are updated, rolled out, and followed. You develop a comprehensive Governance plan that covers internal control, risk management, and Limits of Authority, then implement and monitor it. Furthermore, you create and maintain financial processes to reduce risks. In addition, you lead the Internal Control process, ensuring all new entities are included. You provide specialized skills and training to controllers, management, and other staff to evaluate internal control and minimize financial risk. You ensure that the output is correct and aligned with Sandvik's policies and procedures and compliant with the Legal & Compliance department.

Your character
We are looking for someone with a relevant degree and approximately five years’ experience in a similar role. You are a highly structured and analytical individual with excellent social skills. The ideal candidate should be able to collaborate with different stakeholders and have a good sense of customer service. Proficiency in verbal and written English is required.

Application
This recruitment process is conducted in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions regarding the position or the recruitment process, please contact Kristina Bennet at 0703-755075, kristina.bennet@mpya.se or Johanna Andersson at 0706-555730, Johanna.andersson@mpya.se. Please apply at www.mpyafinance.se

Ansök nu

Risk Management and Governance Professional

Läs mer Feb 7
Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and infrastructure industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2022?, sales were approximately 9.6 billion SEK with about 2,900 employees.

Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and construction industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2021?, sales were approximately 7.6 billion SEK with about 2,100 employees.

At Sandvik, we’re technology driven, innovative and entrepreneurial! We see success as a team effort, value diversity and are committed to creating an inclusive culture where everyone can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Visit our website, LinkedIn or Facebook to get to know us further.

At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers. We are looking forward to meeting you!

At Sandvik Rock Processing Solutions (SRP), we are looking for a Risk Management and Governance Professional to handle our policies and procedures. Are you ready for the next step? Then this might be the perfect opportunity for you!

You will report to CFO Cecilia Nissen who is dedicated and at your disposal. The preferred location is Malmö, and Stockholm is an option for the right candidate. Some travel is expected in the role.

Your mission
In this role, you ensure that the SRP policies and procedures are updated, rolled out, and followed. You develop a comprehensive Governance plan that covers internal control, risk management, and Limits of Authority, then implement and monitor it. Furthermore, you create and maintain financial processes to reduce risks. In addition, you lead the Internal Control process, ensuring all new entities are included. You provide specialized skills and training to controllers, management, and other staff to evaluate internal control and minimize financial risk. You ensure that the output is correct and aligned with Sandvik's policies and procedures and compliant with the Legal & Compliance department.

Your character
We are looking for someone with a relevant degree and approximately five years’ experience in a similar role. You are a highly structured and analytical individual with excellent social skills. The ideal candidate should be able to collaborate with different stakeholders and have a good sense of customer service. Proficiency in verbal and written English is required.

Application
This recruitment process is conducted in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions regarding the position or the recruitment process, please contact Kristina Bennet at 0703-755075, kristina.bennet@mpya.se or Johanna Andersson at 0706-555730, Johanna.andersson@mpya.se. Please apply at www.mpyafinance.se

Ansök nu

Senior konsult inom Riskbedömningar

Läs mer Dec 19
Vill du utvecklas vidare som miljökonsult inom förorenade områden i ett samarbetsinriktat klimat där innovation, teknik och hållbara samhällen är vårt gemensamma fokus? – Då kan det vara dig vi söker! Vår växande enhet söker nu sin nästa kollega vars arbete kommer ha direkt inflytande på enhetens fortsatta utveckling och i våra uppdrag från dag ett! Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet och expertis tillsammans med ditt stora engagemang för hållbar samhällsutveckling att arbeta i och leda utvecklingen av vårt arbete med riskbedömningar inom förorenade områden. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har några års erfarenhet och motiveras av att lösa våra kunders problem i nära samarbete med andra miljökonsulter i Sverige och internationellt. Känns det här som en roll för dig och du vill veta mer om tjänsten? – Klicka på knappen ”I'm Interested”
Du kommer att tillhöra enheten Site Solutions inom Environment & Health
Som vår nya erfarna konsult inom förorenade områden kommer du att vara en del av vår växande verksamhet inom Environment & Health. I Sverige är vi närmare 60 experter inom området och genom vårt globala tjänsteområde driver och samordnar vi tekniken för att lära av varandra och kunna anta de mest utmanande projekten, exempelvis anordnar Ramboll internt regionala nätverksmöten inom förorenade områden i Europa och USA. Du har även möjligheten att delta i någon eller några av våra Subject Matter Groups där vi delar med oss av internationella nyheter och erfarenheter med kollegor i andra länder. Hos oss är samarbete och laganda viktigt och vi strävar efter att varje medarbetare skall få möjlighet att utvecklas efter sina förutsättningar och inom de områden som den önskar. Ramboll har en stark extern utbildningsverksamhet som drivs av våra anställda och som vi också använder för intern utveckling. Vi kommer fortsätta att jobba med en hybridlösning där vi till största del är på kontoret. Dock vet vi nu av erfarenhet att vi ibland föredrar att jobba hemma och då ska du känna att det är möjligt också.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Uppdragsledning och dialog med våra kunder, myndigheter och andra intressenter
Riskbedömningar
Projektleda miljötekniska mark- och grundvattenundersökningar riskbedömningar och åtgärdsutredningar
Utveckla nya och befintliga affärer
Det är meriterande om du även har erfarenhet av riskvärderingar

Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Minst 8 års erfarenhet av utredning och åtgärder av förorenade områden, t ex som konsult, entreprenör, beställare eller från miljömyndighet
Erfarenhet av att utföra riskbedömningar
Ett genuint intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor
En kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Relevant högskoleutbildning som civilingenjör, miljövetare, naturvetare eller motsvarande
B-körkort

Du är en person vars främsta drivkraft är att uppnå resultat i projekt som adderar reellt värde. Tack vare din strategiska infallsvinkel och samarbetsförmåga lyckas du möta våra kunders krav och leverera lösningar anpassade till morgondagens samhälle. Du är flexibel och trivs när du utmanas i intressanta projekt som inbegriper såväl lokalt som internationellt samarbete. För att du ska växa och utvecklas krävs ett ledarskap som stöder, coachar och inkluderar dig i strategiska beslut.
Välkommen till Ramboll Environment & Health
Ramboll utvecklar innovativa och forskningsbaserade lösningar som bidrar till ett bättre klimat genom att minska föroreningar och återställa naturliga miljöer. Vi är ett av världens ledande konsultföretag inom miljö och våra experter hanterar kundernas mest utmanande miljöfrågor.
Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 1800 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi hanterar ansökningarna löpande så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-01-20

Ansök nu

Uppdragsledare inom förorenade områden

Läs mer Dec 15
Vill du utvecklas vidare som miljökonsult inom förorenade områden i ett samarbetsinriktat klimat där innovation, teknik och hållbara samhällen är vårt gemensamma fokus? – Då kan det vara dig vi söker! Vår växande enhet söker nu sin nästa kollega vars arbete kommer ha direkt inflytande på enhetens fortsatta utveckling och i våra uppdrag från dag ett! Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet och expertis tillsammans med ditt stora engagemang för hållbar samhällsutveckling att arbeta i och leda olika projektgrupper och samordna miljöarbetet med förorenade områden. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har några års erfarenhet och motiveras av att lösa våra kunders problem i nära samarbete med andra miljökonsulter i Sverige och internationellt. Känns det här som en roll för dig och du vill veta mer om tjänsten? – Klicka på knappen ”I'm Interested”
Du kommer att tillhöra enheten Site Solutions inom Environment & Health
Som vår nya erfarna konsult inom förorenade områden kommer du att vara en del av vår växande verksamhet inom Environment & Health. I Sverige är vi närmare 60 experter inom området och genom våra globala tjänsteområden driver och samordnar vi tekniken för att lära av varandra och kunna anta de mest utmanande projekten, exempelvis anordnar Ramboll internt regionala nätverksmöten inom förorenade områden i Europa och USA. Hos oss är samarbete och laganda viktigt och vi strävar efter att varje medarbetare skall få möjlighet att utvecklas efter sina förutsättningar och inom de områden som den önskar. Ramboll har en stark extern utbildningsverksamhet som drivs av våra anställda och som vi också använder för intern utveckling. Vi kommer fortsätta att jobba med en hybridlösning där vi till största del är på kontoret. Dock vet vi nu av erfarenhet att vi ibland föredrar att jobba hemma och då ska du känna att det är möjligt också.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Uppdragsledning och dialog med våra kunder, myndigheter och andra intressenter
Projektleda miljötekniska mark- och grundvattenundersökningar, riskbedömningar och åtgärdsutredningar
Utveckla nya och befintliga affärer
Kontrollera och/eller leda efterbehandlingsprojekt
Arbeta och driva uppdrag som rör exempelvis exploatering, tillsynsärenden, överlåtelser (Environmental due diligence), huvudstudier, drivmedelsstationer, PFAS, klorerade kolväten, förorenade byggnader eller sediment.

Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Minst 5 års erfarenhet av utredning och åtgärder av förorenade områden, t ex som konsult, entreprenör, beställare eller från miljömyndighet
Ett genuint intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor
En kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Relevant högskoleutbildning som civilingenjör, miljövetare, naturvetare eller motsvarande
B-körkort
Vi betraktar det som meriterande om du har erfarenhet av drivmedelsstationer, klorerade kolväten, PFAS, huvudstudier och/eller miljöfarliga ämnen i byggnader

Du är en person vars främsta drivkraft är att uppnå resultat i projekt som adderar reellt värde. Tack vare din strategiska infallsvinkel och samarbetsförmåga lyckas du möta våra kunders krav och leverera lösningar anpassade till morgondagens samhälle. Du är flexibel och trivs när du utmanas i intressanta projekt som inbegriper såväl lokalt som internationellt samarbete. För att du ska växa och utvecklas krävs ett ledarskap som stöder, coachar och inkluderar dig i strategiska beslut.
Välkommen till Ramboll Environment & Health
Ramboll utvecklar innovativa och forskningsbaserade lösningar som bidrar till ett bättre klimat genom att minska föroreningar och återställa naturliga miljöer. Vi är ett av världens ledande konsultföretag inom miljö och våra experter hanterar kundernas mest utmanande miljöfrågor.
Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 1800 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi hanterar ansökningarna löpande så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-01-20

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Trafikverket

Nedan visas andra jobb i Malmö från Trafikverket .

Utredare med projektledarinslag inom tillgångsförvaltning väg

Civilingenjör, anläggning
Läs mer Mar 22
Vill du arbeta som Utredare med projektledarinslag inom tillgångsförvaltning väg i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter där du är med och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.


Utredare med projektledarinslag inom tillgångsförvaltning väg

Arbetsuppgifter

Enheten Tillgångsförvaltning väg och väganordning inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar bland annat för teknikområdena beläggning, grusväg, vägkropp, vägmarkering, vägutrustning, sidoområden och sidoanläggningar. Vi är en nationell enhet inom avdelning Vägsystem med verksamhet över hela landet.
Enheten ansvarar b.la. för:
genomförande av nationella tillståndsmätningar
analys och redovisning av teknikområdesgruppens tillstånd
beskrivet behov av underhåll och reinvestering
underlag till nationell underhållsplan
strategier för vidmakthållande av tillhörande teknikområden.

Du kommer att arbeta tillsammans med 23 mycket engagerade och trevliga kollegor som sitter utspridda över landet. En stor och viktig del i arbetet är att stötta varandra och jobba tillsammans med olika kompetenser för att hitta lösningar.
Nu söker vi dig som utredare med projektledarinslag där du är ansvarig för att leda och driva kontrakt kopplat mot tillståndsmätning, vägområdesskanning mm. Du kommer att ställa krav och följa upp leveranser så att verksamheten och våra konsulter levererar enligt vårt behov. Du bidrar till utveckling, samordning och digitalisering av tillgångsförvaltning inom Trafikverkets väganläggning. Tjänsten innebär ett samarbete med våra nationella samordnare, utredare, projektledare, anläggningsspecialister och specialister inom andra näraliggande teknikområden.
I arbetsuppgifterna ingår även att:
ansvara för insamling och kvalitetssäkring av tillståndsdata.
medverka i analyser och uppföljning av tillståndet i anläggningen på både kort och lång sikt.
delta i verksamhetens förvaltning och att medverka i utveckling av system för tillståndsbedömning.
vara en del av förvaltning av analyssystem för belagda vägar.
medverka i samordning och prioritering av enhetens uppgifter inom tillgångsförvaltning väg.

Då vi arbetar nationellt kan resor förekomma för att t ex säkerställa leveranser ute i verksamheten.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Digitala intervjuer via Skype är planerade till 6 och 7 maj

Kvalifikationer

Vem är du?
Du har ett stort intresse för tillgångsförvaltning och infrastrukturens roll i samhällsutvecklingen. Du är strukturerad med god analytisk förmåga och ser utveckling och utvärdering av olika handlingsalternativ som en naturlig del av arbetet. För att lyckas i rollen så krävs det att du har förmåga att fokusera på leveranser och inte fastna i detaljer. Tjänsten innebär många interna och externa kontakter, därför är det viktigt att du är tydlig i din kommunikation och att du har en mycket god samarbetsförmåga. Då enheten är nationell så krävs det även att du har förmåga att självständigt se vad som behöver göras, tar initiativ och kan driva ditt egna arbete framåt.
Vi söker dig som
Har högskoleutbildning om minst 240 poäng med inriktning mot anläggning, byggande eller samhällsplanering, eller annan utbildning som vi tillsammans med den efterfrågade erfarenheten bedömer jämförbar.
Har minst 2 års relevant och aktuell erfarenhet av att leda och driva projekt med stor bredd och komplexitet och av strategisk karaktär
har god förmåga att sätta dig in i datorsystem och är en van användare av Officepaketet
har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift
har körkort för personbil.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av tillämpad tillståndsmätning av väganläggning
har erfarenhet av att hantera och analysera tillståndsdata för väg
har erfarenhet om effektsamband både från tekniskt och samhällsekonomiska modeller
Har djup kunskap inom det egna kunskapsområdet samt de regelverk som styr arbetet. Exempel på regelverk är lagar, förordningar och föreskrifter


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Projektledare inom järnväg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Mar 22
Vill du jobba i samhällets framkant och vara en del av utvecklingen av dess nya infrastruktur? Trivs du med både problemlösning och ett nära samarbete med människor? Välkommen med din ansökan
till oss på Trafikverket och verksamhetsområdet Investering - som projektledare hos oss får du en unik möjlighet med stort eget ansvar att kunna jobba med såväl små som stora projekt.


Projektledare inom järnväg

Arbetsuppgifter

Som projektledare inom järnväg kommer du driva ett antal projekt med helhetsansvar från planering till överlämnande.
Du är med från uppstart av projekten, lägger upp strategi för upphandling och driver dem hela vägen tills projekten har tagits i bruk. I rollen har du ansvar för helheten när det gäller att planera, styra och följa upp projekten. Du bevakar tids-, kostnads- och kvalitetsaspekter och säkerställer att projekten fortskrider i enlighet med uppsatta mål. Kontakten med allmänheten, kommuner och andra myndigheter är viktig där du har en central roll.
Våra projekt är oftast lokaliserade i södra Sverige och paketerade med flera olika åtgärder. Exempel på projekt är tillgänglighetsanpassning av stationer, ombyggnad av bangårdar, kontaktledningsupprustning och elektrifiering.
Vår enhet består av ett antal kompetenta och engagerade medarbetare som byter erfarenheter och hanterar utmaningar tillsammans. Enheten präglas av samarbete, ansvar och engagemang.
Din utveckling
För dig som projektledare i Trafikverket är utvecklingsmöjligheterna stora. Vi vill att du ska nå din fulla potential, oavsett om du vill bredda dina kunskaper, utvecklas och kliva in i en chefsroll eller specialisera dig. Du kommer att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer och den samlade projektledarkompetensen hos oss är unik.
Som projektledare har du tillgång till olika forum för erfarenhetsutbyten, nätverk, utbildningar samt talang- och utvecklingsprogram.
Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Hos oss lönar sig alltid goda prestationer, men vi är samtidigt noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan bland annat erbjuda dig:
-Ett flexibelt arbete där du får möjlighet att arbeta upp till 40% på distans.
-Gott om semesterdagar. Från det år du fyller 30 år erbjuder vi 31 semesterdagar och från det år du fyller 40 år erbjuder vi 34 semesterdagar.
-Vid föräldraledighet ger vi ett föräldrapenningtillägg på 10 procent utöver den föräldrapenning som Försäkringskassan betalar.

Övrig information

I denna rekrytering kan webbaserade tester komma att användas som en del i urvalet.
Valbar placeringsort för tjänsten är Kristianstad, Malmö eller Växjö.
De första intervjuerna kommer preliminärt att hållas via Skype under vecka 19-21.
#LI-Hybrid. #LI-EA2

Kvalifikationer

Ditt ledarskap
Ditt ledarskap präglas av att du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du inspirerar, skapar delaktighet och driver utvecklingen tillsammans med ditt team och i samverkan med andra. Du är proaktiv, har god samarbetsförmåga och är strukturerad i dina åtaganden. Därutöver motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har även en god analytisk problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom teknik eller samhällsbyggnad, alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig
har flera års aktuell och relevant erfarenhet av arbete som projektledare/produktionschef inom anläggningsbranschen, alternativt annan erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har körkort för personbil

Det är meriterande om du
har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av järnvägsprojekt
har aktuell och relevant kontraktsvana samt kunskap inom entreprenad- och konsultjuridik
har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av kalkyl- och budgetarbete, tidsplanering och/eller riskhantering


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Underhållsingenjör Bana

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Mar 20
Som Underhållsingenjör Bana till Underhåll region södra Järnväg på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Vi behöver dig - och vi tror att du kommer att gilla oss
"Jag som blir din chef heter Jonas Lycksell. Jag driver verksamheten framåt med fokus på resultat och med stor tillit till mina medarbetares förmåga och vilja att ta ansvar för och utveckla våra leveranser. Detta sker genom aktiv dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Jag hoppas du vill vara med på vår resa att utveckla ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem!"


Underhållsingenjör Bana

Arbetsuppgifter

Du får vara en del i ett eller flera projektteam som leds av en Projektledare och vara dennes stöd i ditt kompetensområde. Tillsammans leverera ni säker och tillgänglig järnväg som tillgodoser samhällets behov av resor och transporter idag och i framtiden. I rollen har du mycket kontakter internt, men också med allmänheten så som kommuner och andra myndigheter.                      
Som underhållsingenjör är du projektets tekniska kompetens för bananläggningen där du jobbar med räls, ballast och övrig banteknik inom järnväg.
I rollen kommer du dela att arbeta i kontorsmiljö med våra administrativa system samt i mindre omfattning vistas ute i fält för att följa upp att entreprenader genomförs enligt avtalat kontrakt samt utifrån de lagar, regler, riktlinjer, förordningar och interna arbetsinstruktioner som finns.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!


Digitala intervjuer via Skype är planerade till 9 och 12 april

Kvalifikationer

Vem är du?
Som person
har du lätt för att samarbeta och är kommunikativ.
har du god förmåga att planera och strukturera.
har du en god analytisk förmåga samt ett helhetstänk.
är du ansvarstagande och kan arbeta självständigt.
är du initiativtagande och driver dina frågor.

Vi söker dig som
har banteknisk utbildning inom järnväg, eftergymnasial utbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har erfarenhet av operativ underhållsverksamhet inom järnväg
har relevant och aktuell erfarenhet inom järnvägsteknik/banteknik
har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
har god datorvana och är en van användare av Office-paketet
har körkort för personbil

Det är meriterande om du 
har flerårig erfarenhet av banteknik i entreprenader
har erfarenhet från säkerhets- och underhållsbesiktning av järnvägsanläggning.
har vana att jobba i projektteam
har ytterligare kompetens inom signal och/eller elkompetens


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Teknisk specialist ERTMS

Signalingenjör
Läs mer Feb 26
Som Teknisk Specialist av signalsystem är du med utvecklar samhället - vill du utvecklas med oss? Trafikverket är en stor och modern arbetsgivare som finns på många orter i Sverige. Vi är samhällsutvecklare och leder några av Sveriges största infrastrukturprojekt. Vi har ett livscykeltänk i allt vi tar oss an och har hållbarhet i fokus. Vi är övertygade om att vi utvecklas när våra medarbetare är engagerade och mår bra. Därför uppmanar vi till utveckling och intern rörlighet samtidigt som vi jobbar för att skapa balans mellan arbete och fritid.


Teknisk specialist ERTMS

Arbetsuppgifter

Signalsystem, enligt standarden, ERTMS, införs nu i järnvägsanläggningen. Vi söker därför fler medarbetare som ska arbeta med att förvalta dessa system och komponenter.
Vi på sektion Signal Systemförvaltning är specialister som arbetar med att förvalta signaltekniska system för järnväg. Vi drivs av nyfikenhet av att förstå hur detaljer påverkar helheten. Förståelse för järnvägssystemet, problemlösning och tekniska diskussioner ingår i vårt dagliga arbete där vi sätter tonen för framtidens infrastruktur.
Som teknisk specialist med inriktning på förvaltning av ERTMS -system kommer du ha rollen som tekniskt ansvarig samt fungera som expertstöd avseende dessa system och komponenter. 
Detta kräver ett nära samarbete med pågående utvecklingsprojekt, leverantörer och slutgiltiga användare. Tjänsten kräver en hög teknisk kompetens och förståelse för kravställning och gällande standarder samt regelverk. Arbetet inkluderar även medverkan i europeiska arbetsgrupper för fortsatt utveckling av standarder för ERTMS- systemen.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Digitala intervjuer via Skype är inplanerade till den 8,9 och 10 och april

Kvalifikationer

Som person har du
ett gediget tekniskt intresse. Du är nyfiken och självgående med en mycket god kommunikativ förmåga. I din kommunikation ligger lyhördhet men även förmågan att förmedla tydliga budskap. Du kan både grotta ner i detaljer och lyfta blicken till helhetsperspektivet. Du är skicklig på att bygga relationer och nätverk och samarbeten samt har en god analytisk förmåga.
Vi söker dig som har
civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen om minst 180 hp (120p) eller annan teknisk utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
flera års relevant och aktuell erfarenhet av arbete med ERTMS-system.
några års specifik erfarenhet av kravformulering eller arbete med standardisering för signalsystem för järnväg
god förmåga att uttrycka dig i både svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har
erfarenhet av arbete med RBC (Radio Block Central)
erfarenhet av arbete med ombordsystem till järnvägsfordon.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Järnvägsingenjör inom elkraft till syd- och sydöstra regionen

Anläggningsingenjör, elkraft
Läs mer Mar 4
Vi söker dig som vill arbeta med och utvecklas inom ett av Sveriges största och mest avancerade elkraftsystem. Som järnvägsingenjör på Trafikverket kommer du befinna dig i utvecklingens framkant. Varmt välkommen med din ansökan!


Järnvägsingenjör inom elkraft till syd- och sydöstra regionen

Arbetsuppgifter

Som järnvägsingenjör inom elkraft arbetar du som förvaltare i en sektion tillsammans med andra kollegor inom hög- och lågspänning. Du arbetar både i team och självständigt med att följa upp, analysera, utveckla och förnya järnvägsanläggningen.
Du kommer att primärt att arbeta med den linjebundna elkraftanläggningen främst inom Trafikverkets syd- och sydöstra region - från Norrköping i norr till Malmö i söder. Inom ramen för uppdraget utför du regelbundna platsbesök för att studera anläggningen inför upprättande av funktionsutredningar, kravställning och anläggningsutformning eller för övrig statuskontroll. Detta ger dig en unik möjlighet att bekanta dig med den aktuella anläggningen inom syd- och sydöstra regionen av Sverige.
I ditt uppdrag förväntas du bland annat:
Bedöma och beskriva det tekniska och funktionella tillståndet i elkraftssystemet. Med din bedömning som grund föreslår du olika åtgärder och beskriver effekterna av dessa på anläggningen.
Ta fram underlagsanalyser och föreslå åtgärder för förbättring och förnyelse av anläggningen samt följa upp effekten av genomförda åtgärder.
Tillsammans med andra järnvägsingenjörer inom elkraft på andra orter delta i underhållsplaner på nationell nivå.
Du kommer att arbeta på avdelningen för järnvägssystem och tillhöra sektionen Linjebunden kraft. Tillsammans jobbar idag ett 10-tal personer på sektionen fördelat på olika orter över hela Sverige.


Övrig information

Trafikverket är stolt över att nyligen ha blivit rankad som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss är det högt prioriterat att du kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll och att du har en sund balans mellan arbete och fritid. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten arbetar du under förtroendearbetstid och det finns också möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Placeringsort för denna tjänst är: Jönköping, Kristianstad, Malmö, Växjö, Kalmar, Linköping, Norrköping eller Karlskrona.

Kvalifikationer

Som person är du analytisk och har förmågan att se samband samt dra logiska slutsatser utifrån en mängd information. Du är målinriktad, strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare har du en god kommunikativ förmåga där du trivs med att skapa långsiktiga relationer. Slutligen har du god samarbetsförmåga där du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
För att lyckas i rollen behöver du:
Erfarenhet av förvaltning, drift och underhåll av elkraftanläggningar alternativt erfarenhet av projektering eller konstruktion för hög- eller lågspänning
Datorvana och erfarenhet av administrativt arbete, exempelvis genom arbete i diverse verksamhetssystem, Office-paketet eller likvärdigt
Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med inriktning mot elkraftteknik alternativt annan utbildning i kombination med aktuell och relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdigt
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Körkort för personbil

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av arbete med linjebundna anläggningar inom elkraft
Erfarenhet av arbete med kontaktledningsanläggningar
Erfarenhet av anläggnings- och underhållprojekt inom järnväg
Erfarenhet av arbete med hjälpkraft och teknikhus


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver inte bifoga något personligt brev, det räcker med ditt CV. Detta som ett steg i ledet att genomföra fördomsfria rekryteringar med fokus på kompetens och potential.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt, preliminärt under v.13. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum under v.15-16.
Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Trafikinformatörsledare till region Syd

Trafikinformatör
Läs mer Mar 1
Som Trafikinformationsledare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.


Trafikinformatörsledare till region Syd

Arbetsuppgifter

Som trafikinformationsledare arbetar du tillsammans med tågledare, driftledare och operativ ledare, och ingår i den regionala operativa ledningen, som i trafikledningsområde Syd har det övergripande ansvaret för trafikledning på väg och järnväg. Du säkerställer denna över regiongränserna och mot Danmark. Som TIL uppgiftsleder du trafikinformatörer och vägtrafikledare i det operativa arbetet.
I det dagliga arbetet kommer du att samverka och samarbeta med externa intressenter som t.ex. järnvägsföretag. Internt kommer du bland annat att leda, stödja och samverka arbetet med framförallt trafikinformatörer, lokaltågklarerare och vägtrafikledare. I rollen arbetar du både proaktivt samt här och nu med att utarbeta strategier och handlingsplaner i syfte att förutse och minimera avvikelser på väg och järnväg, med fokus på trafikinformation. I rollen som Trafikinformationsledare producerar och kommunicerar du dessutom externa trafikinformationsmeddelanden till kunder och media.
Arbetstiderna är schemalagt skiftarbete som inkluderar tjänstgöring helger och nattetid.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet och vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla därför din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Tidplan för rekryteringsprocessen: Tester skickas ut efter sista ansökningsdatum och pågår under v. 13, urvalsarbete inför intervjuer sker v. 14 och intervjuer är planerad att genomföras digitalt via Skype under v. 15-16.

Kvalifikationer

Vem är du?
Rollen som trafikinformationsledare är ett intressant och omväxlande arbete som ställer krav på goda ledaregenskaper som innebär en förmåga att arbetsleda utifrån situation och individ. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i stundtals högt tempo, har god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Operativ ledning har många externa kontakter som kräver hög social kompetens och ett gott kundbemötande med kundens behov i fokus. Andra viktiga egenskaper för tjänsten är god samarbetsförmåga och ödmjukhet. Tjänsten innebär också att du är självständig och kan fatta egna beslut. I den här rollen kommer dina personliga egenskaper att värderas högt.
Vi söker dig som har:
en avslutad och godkänd gymnasieexamen
goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du även har:
utbildning och/eller arbetslivserfarenhet från kommunikation eller information
arbetslivserfarenhet från operativt ledningsarbete eller liknande (tex. polisen, SOS, securitas etc).


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu