Malmö: Account Manager till Consid i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager till Consid i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-01 // Varaktighet: Heltid

Nu har du chansen att representera ett av Sveriges snabbast växande IT- och kommunikationsbolag! I rollen som Account Manager arbetar du med tjänsteförsäljning och din främsta uppgift är att proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter. Du är även ansvarig för att vidareutveckla redan befintliga samarbeten och affärsrelationer.

OM TJÄNSTEN
Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag 1,300 anställda på 26 kontor.

Consid har fått en rad utmärkelser under åren; Dagens Industris Gasellföretag nio år i rad, Veckans Affärers Superföretag åtta år i rad och Universums Sveriges Bästa Arbetsgivare två år i rad.

Du erbjuds


* En high performing kultur med ambitiösa och välkomnande kollegor
* En platt organisation där beslutsvägarna är korta
* En gedigen introduktionsplan samt löpande kompetensutveckling inom såväl försäljning som IT


Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Consid.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Account Manager på Consid är din främsta uppgift att proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter samt vidareutveckla affärsrelationer och samarbeten inom befintliga kundbas.

Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut men arbetar tätt tillsammans med övrig säljkår, regionsansvariga samt rekryteringsansvariga.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för kundavtal, kundrelationer och kundutveckling baserat på en egen säljbudget såväl som att aktivt söka nya kundrelationer, formulera och utforma modernt offert- och marknadsmaterial.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Prospektering av nya kunder
* Säljmöten
* Omvärldsbevakning och stratagisk behovsanalys av kundens framtida behov


För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter, du får ett stabilt och starkt bolag i ryggen men får samtidigt använda ditt eget driv, din entreprenörsanda för att forma och skapa dina affärer samt din egen utveckling.

VI SÖKER DIG SOM
* Har 1-3 års arbetslivserfarenhet av försäljning
* Talar svenska såväl som engelska obehindrat då kontakter internt såväl som med kunder sker på båda dessa språk
* Har B-körkort

Följande är meriterande:


* Arbetslivserfarenhet av försäljning B2B
* Tidigare idrottslig bakgrund där du fått erfarenhet av att arbeta ihärdigt mot högt uppsatta mål.


De kompetenser vi kommer lägga extra stort fokus på i rekryterinsprocessen är:


* Resultatinriktad
* Uthållig
* Samarbetsvillig
* Självgående
* Affärsmässig


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Malmö, Lund
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Consids önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation. Consid har samlat landets främsta konsulter för att skapa långsiktigt och hållbart värde för er verksamhet. Tillsammans tar de fram innovativa lösningar som sätter människan i centrum. Consid har över 1300 anställda, på 26 orter i Sverige, och omsatte 1,25 miljarder under 2020.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Utesäljare.

Säljare / Account Manager Malmö

Läs mer Apr 18
Nytt
Vi söker just nu vassa Account Managers!
Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Malmökontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.
Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.
Liten som stor – vi värdesätter alla!
Cloudgruppen finns idag i följande städer:

Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.
Som en Account manager hos oss ansvarar du för att kontakta nya och befintliga kunder samt bygga långvariga relationer. På Cloudgruppen kan vi garantera dig en arbetsplats där du har möjligheten att bli en framgångsrik Account Manager och vidareutvecklas, i ett team som alltid lyfter, stöttar, har kul tillsammans och med en teamkänsla utöver det vanliga.
Att jobba som Account Manager hos oss gör dig till en viktig del i Cloudgruppens fortsatta expansion, med dig ser vi till att Cloudgruppen alltid möter kundernas och leverantörernas krav och behov.
Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.
Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:
* Bygga långsiktiga kundrelationer och ständigt säkerställa att Cloudgruppen möter kundernas behov.
* Vilja vara med och stärka Cloudgruppens position ytterligare på marknaden
* Bygga upp en egen kundportfölj med återkommande kunder och intäkter.
* Via utgående samtal bokar du video och fysiska möten, där du på egen hand eller tillsammans med kollega genomför kundmöten. Du ska tycka om att tillbringa mycket tid på telefon och ute hos kund. Du kommer arbeta med hela vår produktportfölj.
Tjänsten som Account Manager är en utmanande och varierande roll där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom många olika områden och där din arbetsinsats står i direkt relation till Cloudgruppens framgång. Ingen dag är den andra lik.
Som person gillar du utmaningar och kavlar gärna upp ärmarna där det behövs. Du drivs av försäljning och att bygga långsiktiga relationer med andra. Du vågar också tänka och vara självständig, trivs med att ta egna initiativ och är lösningsorienterad. En fördel om du har ett inarbetat nätverk. Våra kunder är viktigast för oss, och det ska de även vara för dig.
* Du har en förmåga att ta för dig och har en stark vilja av att anta utmaningar
* Du har förmåga att tänka i stora drag, men är samtidigt noggrann med detaljer
* Du är orädd, driven och tävlingsinriktad
* En karismatisk och säljande personlighet
* Drivkraften att skapa resultat och lönsamhet för oss samt våra kunder
* Flytande svenska i såväl tal som skrift.
Krav:
* Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning
Det vi värdesätter mest är din attityd, vilja & kompetens och detta kommer att vara avgörande för denna roll
* Gymnasial utbildning
Meriterande:
* Telefonvana
* Erfarenhet av CRM-system.
* Arbetat med digitala och fysiska kundmöten
Vi erbjuder:
* Fast lön + provision
* Sälj och resetävlingar
* Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling
* En rolig arbetsplats med glädje och energi
* Heltidstjänst.
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Jobbtyp: Heltid
Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.

Ansök nu

Säljare inom cleantech till ledande solcellsföretag i Malmö!

Läs mer Apr 17
Om oss 1KOMMA5 satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5 siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden.

Om rollenVi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder.
Vi kommer ge dig:
Möjlighet att sälja våra innovativa produkter
En fast lön och en attraktiv provisionsmodell
En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter
Kompentensutveckling inom försäljning
Utbildning av våra produkter och branschen
Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Vi tror att du:
Har tidigare erfarenhet av försäljning
Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem
Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid
Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska
Arbetat med CRM-system (meriterande)
Har b-körkort (meriterande)

START: Enligt överenskommelsePLATS: StockholmOMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagarLÖN: Fast lön + provisionARBETSTIDER: Måndag-torsdag kl.12-20, fredag kl.12-16
1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Fältsäljare till 1KOMMA5° Syd – fd SolensEnergi i Skåne

Läs mer Apr 9
På SolensEnergi arbetar vi för ett klimatneutralt samhälle genom energismarta lösningar for energistyrning. Vi är ett snabbväxande framtidsföretag och en del av 1KOMMA5 koncernen där miljö, medarbetare, kunder och nya tekniska lösningar står i fokus. Vi söker nu en säljledare som ska utveckla vår fältförsäljning.
Ända sedan starten 2012 har vi på SolensEnergi levererat solcellsanläggningar, energilager och elbilsladdare. Vårt fokus på kunskap och kvalitet har gett oss Skånes nöjdaste solcellskunder och en stark lokal profil. Det har legat till grund för bolagets tillväxt samt att vi i oktober blev en del av 1KOMMA5-koncernen som har installerat över 45 000 solcellssystem de senaste aren och satsar på att omvandla 500 000 hushall per ar i Europa for att uppfylla visionen om en klimatneutral villamarknad ar 2030.
Nu satsar vi på att utveckla vår fältsäljorganisation och söker en stjärnsäljare.
Arbetsuppgifterna är:
Försäljning av solcellsanläggningar till privatpersoner.
Skapa egna leads samt kundkontakter via telefon och mail.
Tät kontakt med försäljningschefen.
Design och grundläggande projektering av solcellsanläggningar
Medverkan på infomöten och events.
Egen budget med regelbunden uppföljning.
Van vid att hantera många kundkontakter.


Stjärnsäljare med driv, är du den vi söker?
Du som söker den här tjänsten har erfarenhet av försäljning mot privatpersoner. Du har erfarenhet av att jobba med uppsökande försäljning och kan uppvisa goda resultat från tidigare arbete. Fördel om du har erfarenhet av solcells-branschen sen tidigare.
Du vågar utmana, och får saker att rulla och tar action när hinder uppstår. Du ska vara strukturerad, arbeta metodiskt mot uppsatta mål. Vi ser också att du har följande kompetens:
Social och lätt att knyta nya kontakter
Förhandlingsvana
Bra på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Kunna hantera ”många bollar i luften”
Vinnarskalle med höga ambitioner
God datorvana, MS Office
B-körkort
Van vid försäljning.
Fördel om man har erfarenhet från branschen.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi ligger i framkant inom en snabbväxande bransch som är viktig för vår framtid, där vi arbetar för ett klimatneutralt samhälle. Denna tjänst ger dig möjlighet att ta stort ansvar och utvecklas inom bolaget. Du blir omgiven av skickliga kollegor och vi satsar såväl på interna som externa utbildningar för att du ska utvecklas i din yrkesroll!
Vi är ett tight team som gärna gör aktiviteter tillsammans för att bygga vår fina laganda!Det kommer finnas kontorsplats för dig i Vellinge och du har även möjlighet att jobba hemifrån.
START: Enligt överenskommelseARBETSOMRÅDE: Från Malmö till ÖsterlenOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast månadslön + provision och tjänstebil
Låter detta som något för dig? Det både tror och hoppas vi! Tveka i så fall inte – skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Säljare / Account Manager Malmö

Läs mer Apr 5
Vi söker just nu vassa Account Managers!
Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Malmökontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.
Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.
Liten som stor – vi värdesätter alla!
Cloudgruppen finns idag i följande städer:

Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.
Som en Account manager hos oss ansvarar du för att kontakta nya och befintliga kunder samt bygga långvariga relationer. På Cloudgruppen kan vi garantera dig en arbetsplats där du har möjligheten att bli en framgångsrik Account Manager och vidareutvecklas, i ett team som alltid lyfter, stöttar, har kul tillsammans och med en teamkänsla utöver det vanliga.
Att jobba som Account Manager hos oss gör dig till en viktig del i Cloudgruppens fortsatta expansion, med dig ser vi till att Cloudgruppen alltid möter kundernas och leverantörernas krav och behov.
Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.
Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:
* Bygga långsiktiga kundrelationer och ständigt säkerställa att Cloudgruppen möter kundernas behov.
* Vilja vara med och stärka Cloudgruppens position ytterligare på marknaden
* Bygga upp en egen kundportfölj med återkommande kunder och intäkter.
* Via utgående samtal bokar du video och fysiska möten, där du på egen hand eller tillsammans med kollega genomför kundmöten. Du ska tycka om att tillbringa mycket tid på telefon och ute hos kund. Du kommer arbeta med hela vår produktportfölj.
Tjänsten som Account Manager är en utmanande och varierande roll där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom många olika områden och där din arbetsinsats står i direkt relation till Cloudgruppens framgång. Ingen dag är den andra lik.
Som person gillar du utmaningar och kavlar gärna upp ärmarna där det behövs. Du drivs av försäljning och att bygga långsiktiga relationer med andra. Du vågar också tänka och vara självständig, trivs med att ta egna initiativ och är lösningsorienterad. En fördel om du har ett inarbetat nätverk. Våra kunder är viktigast för oss, och det ska de även vara för dig.
* Du har en förmåga att ta för dig och har en stark vilja av att anta utmaningar
* Du har förmåga att tänka i stora drag, men är samtidigt noggrann med detaljer
* Du är orädd, driven och tävlingsinriktad
* En karismatisk och säljande personlighet
* Drivkraften att skapa resultat och lönsamhet för oss samt våra kunder
* Flytande svenska i såväl tal som skrift.
Krav:
* Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning
Det vi värdesätter mest är din attityd, vilja & kompetens och detta kommer att vara avgörande för denna roll
* Gymnasial utbildning
Meriterande:
* Telefonvana
* Erfarenhet av CRM-system.
* Arbetat med digitala och fysiska kundmöten
Vi erbjuder:
* Fast lön + provision
* Sälj och resetävlingar
* Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling
* En rolig arbetsplats med glädje och energi
* Heltidstjänst.
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Jobbtyp: Heltid
Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.

Ansök nu

Säljare / Account Manager Malmö

Läs mer Apr 3
Vi söker just nu vassa Account Managers!
Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Malmökontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.
Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.
Liten som stor – vi värdesätter alla!
Cloudgruppen finns idag i följande städer:

Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.
Som en Account manager hos oss ansvarar du för att kontakta nya och befintliga kunder samt bygga långvariga relationer. På Cloudgruppen kan vi garantera dig en arbetsplats där du har möjligheten att bli en framgångsrik Account Manager och vidareutvecklas, i ett team som alltid lyfter, stöttar, har kul tillsammans och med en teamkänsla utöver det vanliga.
Att jobba som Account Manager hos oss gör dig till en viktig del i Cloudgruppens fortsatta expansion, med dig ser vi till att Cloudgruppen alltid möter kundernas och leverantörernas krav och behov.
Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.
Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:
* Bygga långsiktiga kundrelationer och ständigt säkerställa att Cloudgruppen möter kundernas behov.
* Vilja vara med och stärka Cloudgruppens position ytterligare på marknaden
* Bygga upp en egen kundportfölj med återkommande kunder och intäkter.
* Via utgående samtal bokar du video och fysiska möten, där du på egen hand eller tillsammans med kollega genomför kundmöten. Du ska tycka om att tillbringa mycket tid på telefon och ute hos kund. Du kommer arbeta med hela vår produktportfölj.
Tjänsten som Account Manager är en utmanande och varierande roll där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom många olika områden och där din arbetsinsats står i direkt relation till Cloudgruppens framgång. Ingen dag är den andra lik.
Som person gillar du utmaningar och kavlar gärna upp ärmarna där det behövs. Du drivs av försäljning och att bygga långsiktiga relationer med andra. Du vågar också tänka och vara självständig, trivs med att ta egna initiativ och är lösningsorienterad. En fördel om du har ett inarbetat nätverk. Våra kunder är viktigast för oss, och det ska de även vara för dig.
* Du har en förmåga att ta för dig och har en stark vilja av att anta utmaningar
* Du har förmåga att tänka i stora drag, men är samtidigt noggrann med detaljer
* Du är orädd, driven och tävlingsinriktad
* En karismatisk och säljande personlighet
* Drivkraften att skapa resultat och lönsamhet för oss samt våra kunder
* Flytande svenska i såväl tal som skrift.
Krav:
* Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning
Det vi värdesätter mest är din attityd, vilja & kompetens och detta kommer att vara avgörande för denna roll
* Gymnasial utbildning
Meriterande:
* Telefonvana
* Erfarenhet av CRM-system.
* Arbetat med digitala och fysiska kundmöten
Vi erbjuder:
* Fast lön + provision
* Sälj och resetävlingar
* Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling
* En rolig arbetsplats med glädje och energi
* Heltidstjänst.
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Jobbtyp: Heltid
Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB .

Customer Service Specialist till Flint Group i sommar!

Transportplanerare
Läs mer Apr 18
Nytt
Om du är nyfiken på att sommarjobba med transportplanering hos en av de största leverantörerna till tryck- och förpackningsindustrin världen över, titta hit! Flint Group letar efter en medarbetare som ska stötta Customer Service-teamet i Malmö under perioden juni till augusti. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

OM TJÄNSTEN

Flint Group förvärvar färger från sina moderbolag i flera olika länder och håller dem sedan i lager för att tillhandahålla åt sina kunder, som är verksamma inom tryck- och förpackningsbranschen. I rollen som Customer Service Specialist kommer du att ansvara för transportplaneringen med huvudfokus på Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Du kommer att samarbeta nära dina två kollegor som har samma roll. Det är en heltidsanställning med start den 3 juni och arbetstiderna är måndag till fredag mellan kl. 08:00 och 16:30, med möjlighet till viss flex. Vid behov finns möjlighet till distansarbete, men huvudfokus är att arbeta från kontoret i Malmö. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, ha förmågan att lösa problem och vara kommunikativ.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Boka transporter
* Registrera inleveranser i bl.a. SAP
* Behandla och registrera inköps- och kundordrar
* Kommunikation via e-post och telefon med Customer Servicet-teamet i Polen


VI SÖKER DIG SOM


* Har genomfört eller studerar för närvarande en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande område, alternativt har relevant arbetslivserfarenhet
* Har flytande kunskaper i både svenska och engelska
* Har bra systemförståelse och lätt att lära dig nya saker
* Är tillgänglig för arbete under hela perioden, från 3 juni t.o.m. 31 augusti


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med SAP eller liknande affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
As a global leader in the production of print consumables for the print and packaging industries, Flint Group is dedicated to surpassing the needs of printers and converters worldwide.

Flint Group is committed to serving the needs of the global Flexible Packaging, Paper & Board, Narrow Web, Folding Carton, Publication and Offset printing industries – both conventional and digitally printed. Our teams diligently develop, manufacture and market a vast portfolio of printing consumables and equipment. We prioritise customer support through an unwavering commitment to developing innovative and sustainably focused products, ensuring exceptional service, and maintaining a secure supply chain.

Läs mer om Flint Group på deras hemsida: https://www.flintgrp.com

Ansök nu

Studerande labbassistent till läkemedelsjätten PolyPeptide

Laboratorieassistent
Läs mer Apr 17
Vill du få in en fot på en världsledande tillverkare av peptidläkemedel och är studerande? PolyPeptide-koncernen tillverkar över en tredjedel av alla peptidläkemedel i världen och är därför en spännande miljö att få arbeta i. Ta chansen att söka ett extrajobb som labbassistent och fördjupa dina kunskaper inom läkemedelsbranschen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en student som vill arbeta deltid som labbassistenter hos PolyPeptide vid sidan av studierna under terminerna samt under ledigheter. Sverigeproduktionen finns i Limhamn och nu är IPC-avdelningen i behov av dig som kan avlasta avdelningen administrativt. Tanken är avlasta där det behövs för att få verksamheten att fungera optimalt och vi letar efter dig som har öga för vad som behövs göras och inte är rädd för att hugga tag där det behövs.

Du erbjuds
- En chans att få inblick och förståelse för hur arbete på en IPC-avdelning fungerar
- Att arbeta på ett av Skånes akademikertätaste företag
- Ett meriterande extrajobb
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta avdelningen administrativt
* Diverse laborativa arbetsuppgifter, så som vätsekromotografi, mobilfasberedning samt analyser av prover från produktionen
* Blanda kemikalielösningar


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på YH-, högskole- eller civilingenjörsnivå inom kemi, bioteknik, medicin eller liknande och har minst 1.5 år kvar av studierna
- Talar och skriver svenska obehindrat för intern kommunikation och dokumentation
- Vill utvecklas i labbarbete
- Kan jobba deltid cirka 2 dagar i veckan under terminerna samt under ledighet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
Övrig information
- Start: Juni
- Omfattning: Deltid under terminerna cirka 2 dagar i veckan, förlagt främst måndag-fredag dagtid eller kvällstid, helgarbete kan också förekomma. Under sommaren förväntas man kunna arbeta heltid.
- Placering: Limhamn, Malmö

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior Service Desk Agent till Stort IT-Bolag i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 16
Har du en fallenhet för problemlösning och en känsla för riktigt god service? Kanske vill du få in en fot på ett av Nordens största IT-företag? Har du nyligen tagit studenten och vill pröva på ett första heltidsjobb? Vi söker nu en ansvarstagande och driven person som vill arbeta med first line support.

OM TJÄNSTEN
I service desken är det en självklarhet att hjälpa varandra att utvecklas och att alla bidrar till en härlig stämning. Som person ser vi gärna att du är intresserad och även har erfarenhet av IT samt att du är nyfiken och vill lära dig! Initial kommer du att gå bredvid en kollega i 2-3 dagar för att lära dig grunderna.

Du har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt tekniska problem, främst via telefon, samt att administrera varje samtal.- Ditt jobb innebär även att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
Här gäller det att du är stresstålig, driven och initiativtagande! Om du är serviceminded, gillar att lösa problem och har ett tekniskt intresse kommer du att trivas här! Kraven för tjänsten är att du:
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med att ge service eller support.
- Har ett intresse för IT och vill lära dig mer.
Rollen utförs 100% på plats på kontoret och det erbjuds ingen möjlighet för distansarbete.

Som person är du


* Serviceminded
* Initiativtagande
* Ansvarstagande
Processen:
Det första steget i rekryteringsprocessen består av två psykometriska tester. På Academic Work tror vi på potential och psykometriska tester hjälper oss att lära känna dig, inte bara ditt CV. Tester gör det också möjligt att hantera våra ansökningar både objektivt och icke-diskriminerande.


Information om testerna
- Matrigma mäter den kognitiva förmågan och testet tar 12 minuter att genomföra. Den kognitiva förmågan består bland annat av en persons begåvning för problemlösning, logiskt tänkande samt förmågan att ta sig an ny information
- MAP är ett personlighetstest baserat på Five Factor Model of personality. Testet tar ca 40 minuter att genomföra
För denna tjänst kommer vi behöva begära ett utdrag ur belastningsregistret.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Malmö
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu

Reception Assistant till Academic Work, Malmö

Receptionist, telefonist
Läs mer Apr 17
Brinner du för att ge grym service och vill ha ett givande extrajobb vid sidan av dina studier? I receptionen på Academic Work möter du en energifylld vardag där ingen dag är den andra lik. Du ställs ständigt inför nya uppgifter och utmaningar där du får chansen att utvecklas. Är du en student i början av dina studier som trivs i en varierande arbetsmiljö med högt tempo? Välkommen till vår reception!

OM TJÄNSTEN

Så här beskriver en av våra Reception Assistants sin roll:
"Det bästa med att arbeta i receptionen på Academic Work är framförallt att vara omgiven av fantastiska kollegor och härliga kandidater som kommer på besök, men även att ingen dag är den andra lik. De varierande arbetsuppgifterna har både utmanat och utvecklat mig som person under mitt ett och halvt år i receptionen, erfarenheter som jag kommer att titta tillbaka på och bära med mig livet ut.”

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Reception Assistant kommer du att tillhöra receptionsteamet. Teamet arbetar med varje besökare hos oss ska ges en förstklassig upplevelse full av energi, värme och glädje. Som Reception Assistant är ditt huvudansvar att ge just det till alla du möter under en arbetsdag, både genom ditt bemötande och genom att vår reception ska ge ett trevligt och välkomnande intryck. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och receptionens fortsatta utveckling.

Din chef och din utveckling

Din chef är Monika Medjedovic och hon arbetar som Reception Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll och för att få en så bra start som möjligt kommer du att få en gedigen upplärning med receptionsteamet. Vidare kommer du att få chans till personlig och professionell utveckling i en ung, hungrig företagskultur med en strävan att ständigt utvecklas, växa och trivas på jobbet. Tillsammans med dina kollegor i receptionsteamet jobbar ni mot att nå gemensamma mål som utvärderas kvartalsvis av tillsammans med din chef.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ge service utöver det vanliga till alla våra besökare, interna kollegor och till de som ringer vår växel
* Säkerställa att receptionen alltid är städad och väl påfylld med exempelvis kaffe, dryck och tidningar
* Besvara frågor från kunder, konsulter och kandidater via mail
* Hantera interna ärenden och lösa diverse problem som dyker upp
* Ha kontakt med leverantörer och göra beställningar till kontoret
* Sträva mot att nå teamets gemensamma mål och bidra till receptionens utveckling av rutiner och arbetssätt


VI SÖKER DIG SOM
- Är student vid högskola eller universitet och tar examen tidigast januari 2026. Då vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte har några utlandsstudier planerade under denna tid.
- Har arbetslivserfarenhet av att ge service till kunder
- Har B-körkort
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Det är meriterande med erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, att jobba med telefonen som främsta verktyg eller ha arbetat i en reception tidigare.

För att trivas och lyckas i rollen krävs följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Strukturerad
- Serviceinriktad
- Självgående
- Kommunikativ

Övrig information
- Start: 1 september
- Omfattning:  Deltid, 1-3 pass /vecka
- Arbetstider: 08:00-12:00, 13:00-17:00 alt 08:00-17:00
- Placering: Östergatan 18 Malmö

Hur det är att arbeta på Academic Work



Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Vår rekryteringsprocess


* Vi som driver rekryteringsprocessen: Frida Åstrand, Operations Team Manager samt Monika Medjedovic, Reception Manager
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är fö att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på frida.astrand@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!

Ansök nu

Senior R&D projektledare för flygbranchbolag i Malmö!

Projektledare, IT
Läs mer Apr 14
Är du en senior projektledare med gedigen erfarenhet av hård- och mjukvaruutveckling? Brinner du för att ligga lite i gränslandet mellan produktägare och projektledare? Missa då inte chansen och sök in till en grym R&D avdelning!

OM TJÄNSTEN
I denna rollen kommer du tillhöra ett grymt R&D team som planerar, organiserar och leder olika utvecklings- och förbättringsprojekt. Här kommer du koordinera olika projekt och involvera olika avdelningar i organisationen. I tjänsten kommer du ha övergripande ansvar för att interagera med olika stakeholders i organisationen och rapportera status så som risker och ekonomiska faktorer. Du kommer besitta kunskapen inom de olika produkterna och systemen som utvecklas. Vidare kommer du genomföra efter-marknads analyser.

Vi lägger stor vikt på personlighet för den här rollen. Du är driven och har en go-getter attityd!

Du erbjuds
- En dynamisk arbetsplats med varierande uppgifter
- Ett grymt team som alltid strävar efter att förbättra
- En dedikerad konsultchef som kommer följa din utveckling under uppdragets gång

VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på såväl Svenska som Engelska då stora delar av organisationen kräver dokumentation på Svenska
- 5+ års erfarenhet av projektledning - även meriterande om du har erfarenhet av produktägande sen tidigare
- Har erfarenhet av projektledning inom både hårdvaruutveckling och mjukvaruutveckling
- Har erfarenhet av electro-mechanical devices
- Har erfarenhet av att jobba med nätverksbaserade produkter
- Har arbetat med Azure, Jira och Agila arbetsmetodiker tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Nätverkande
- Samarbetsvillig
- Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studerande kundservicemedarbetare till Mercedes-Benz Finans!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 12
Är du student och vill jobba med service i världsklass och samtidigt bidra till förstklassig service till kunder inom bilbranschen? I centrala Malmö kommer du tillsammans med ett dedikerat team arbeta med Mercedes-Benz Finans kunder. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan inom kort! Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval och start efter årsskiftet!

OM TJÄNSTEN
I rollen som kundservicemedarbetare fungerar du som en viktig länk mellan bolaget och kunden. Det är du, som tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande på både telefon och mail. Du hjälper Mercedes-Benz Finans kunder att hitta rätt och löser deras frågor som består av allt ifrån generella frågor om lån och leasing till detaljerade frågor om fakturor, betalning och lösen av avtal. Den ena dagen är inte den andra lik och därför ser vi gärna att du är driven och lösningsorienterad. Detta är en deltidstjänst där arbetstiderna är måndag till fredag mellan 09.30-15.00. Du kommer att jobba ungefär 2 dagar/veckan. Uppdraget innefattar även arbete på heltid under sommaren samt under andra lov- och högtider utefter behov.

Du erbjuds
- En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst inom kundservice
- Har bra systemförståelse och lätt att lära dig nya saker.
- Är flytande i svenska, både skriftligt och muntligt, samt besitter grundläggande kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av servicerelaterade yrken såsom kundtjänst eller telefonsupport på exempelvis bank.
- Har god kunskap av att läsa kreditfakta och förstå avtal

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- God samarbetsförmåga

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mercedes-Benz Finans Sverige AB erbjuder finansiell service till både B2B och B2C för Mercedes-Benz fordon. Vi är en del av Mercedes-Benz gruppen och har en Svensk- Dansk organisation, med vårt huvudkontor beläget i Öresundsregionen. På Mercedes-Benz Finans strävar vi efter att vara en modern och ledande arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja work-life balance genom att exempelvis erbjuda flexibla arbetstider när möjligt. Vi är en multikulturell organisation och vi jobbar aktivt med mångfald och rättvisa möjligheter. Vi strävar efter att ha en respektfull och inkluderande organisationskultur där individer känner sig uppskattade, engagerade och värdefulla. Vi är redo för förändring- är du?

Ansök nu