Malmö: Junior ekonomiassistent till Bredband2

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior ekonomiassistent till Bredband2 i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-01 // Varaktighet: Heltid

Har du en gymnasieexamen inom ekonomi och vill testa på dina kunskaper praktiskt? Vill du vara en del av ett företag som värdesätter utveckling och teamkänsla? Se hit!

Arbetsuppgifter:
• Kontering, kontroll, uppföljning
• Säkerställa fakturering
• Kundärenden och kontakt med underleverantörer
• Viss rapportering samt andra administrativa uppgifter
• Supportera andra avdelningar med lättare ekonomiska frågor
• Enklare analyser

Teamet du ingår i är litet och med mycket fokus på att lära av varandra och där ditt arbete uppmärksammas. I tjänsten är du anställd via StudentConsulting och uthyrd till Bredband2 som konsult, med ambitionen att på sikt gå över som direktanställd av Bredband2. Tjänsten är på heltid och startar så snart vi har rätt kandidat på plats.

Om Bredband2:
Börsnoterade Bredband2 är i en spännande fas. I slutet av 2020 förvärvade företaget en stor konkurrent och har på kort sikt fördubblats i storlek. Bredband2 jobbar för fullt och det finns inga planer på att sakta ner. Utöver möjligheten att jobba för ett starkt varumärke kommer du jobba i en trevlig miljö i moderna kontorslokaler centralt i Malmö. Grunden i företaget är medarbetarna och därav genomsyras företagskulturen av ledorden utveckling, uppskattning och gemenskap. Bredband2 värdesätter resultat och engagemang samtidigt som det framförallt är av högsta prioritet att ha kul på jobbet tillsammans som ett team! Visar du framfötterna har du otroliga möjligheter att utvecklas inom bolaget, både i din nya tjänst och på lång sikt.

Din profil
Vi lägger i denna process stor vikt vid din tidigare arbetslivserfarenhet och vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice eller i liknande roll, gärna inom IT eller el. Vi tror också att du har ett intresse för processer och sammanhang.

För att passa för tjänsten är du:
- Du är nyfiken, framåt och lojal
- Du är organiserad och gillar att skapa struktur
- Du trivs med analytiskt arbete och besitter goda kunskaper i excel
- Du trivs i att vara självgående men är inte rädd för att fråga efter hjälp
- Du är kommunikativ och lojal

Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att sök redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent.

Ekonomi- & VD-assistent

Läs mer Jan 5
Är du Arbetsvillig, Ordningsam & Strukturerad?
Då har du nu möjligheten att söka tjänsten som Ekonomiassistent/VD-assistent.

Tjänsten utgår från Sherlockeds kontor i Malmö och innebär arbetsuppgifter som...

..löpande bokföring
..assistera VD i planering och genomförande av olika projekt
..administration
..statistik

Tidigare erfarenhet av bokföring är ett krav.
Har du dessutom jobbat med Fortnox eller liknande system så är detta en fördel.

Eftersom Sherlocked drivs i en mindre organisation kommer du vara en viktig kugge på kontoret när det gäller ekonomiska och administrativa frågor. Du kommer också vara en viktig person för företagets VD i allt från planering, struktur, statistik, mm.

I rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är bekväm med bokföring, och som VD-assistent är det fördelaktigt om du tycker om nya utmaningar samt är ordningsam och strukturerad.

Är det dig vi letar efter? Skicka in din ansökan direkt. Vi går igenom ansökningar, och genomför intervjuer löpande.

Tjänsten är heltid, måndag-fredag.

Lön enligt överenskommelse.

Ansök nu

Ekonomiassistent - kommande konsultuppdrag eller rekrytering

Läs mer Jan 4
Är du redo för nya utmaningar inför nya året? Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, har ett stort engagemang i ditt arbete och är sifferstark? Är du flexibel och strukturerad? Då kan det vara just dig vi söker för kommande uppdrag eller rekryteringar!

Vi hinner tyvärr inte lägga ut annonser på alla våra uppdrag och rekryteringar, därför är det fördelaktigt om vi har kontakt redan innan vi får in ett behov så att även du får möjlighet att ta del av alla dessa.



Arbetsuppgifter

- Kundreskontra och leverantörsreskontra
- Fakturering och kreditering
- Hantera olika betalningsfiler
- Eventuellt behjälplig vid bokslut
- Löpande bokföring
- Påminnelser och inkasso
- Hantera teamets mailinkorg med inkommande förfrågningar


Din bakgrund

Vi söker dig som har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och har en relevant eftergymnasial utbildning. Du pratar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.

Vi letar efter någon som har ett stort driv, är villig att hjälpa till där det behövs samt som inte lämnar något åt slumpen. Som person är du självgående och effektiv samt har lätt för att skapa goda relationer med dina arbetskollegor. Våra kunder vill att du har ett intresse för olika affärssystem, samt har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Engagemanget av att bidra till utveckling och att själv utvecklas är starkt hos dig. Som konsult hos oss måste du vara flexibel, ständigt arbeta för god kvalité och bidra till arbetsglädje både till kunder och kollegor.



Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag eller rekrytering

Ort: Malmö

Start: Omgående

Lön: Enligt överenskommelse

Vi interjuar löpande!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på jennie.olsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdag är 2022-02-011.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Dec 8
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö, Kalmar och Oskarshamn.

Gillar du ansvar, ordning och reda? Är du nyfiken på e-handel och vill arbeta för Nordens ledande aktör? Då är du kanske personen vi söker!

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent arbetar du med administration av inköpsfakturor samt kundorderflödet i stort för att säkerställa att det fungerar som det ska. Utöver det kommer du att arbeta med varierande-uppgifter inom ekonomiområdet.

Vi är ett bolag i kraftig tillväxt och söker ständigt bättre, smartare sätt att lösa uppgifter på. Utöver löpande arbetsuppgifter uppmuntrar vi därför att du, tillsammans med dina kollegor, även tar fram förbättringsförslag för avdelningens processer, rutiner och är med och driver igenom dessa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

Administration av inköpsfakturor

Hantering av kundorderflöden

Kontakt med leverantörer och kunder

Varierande uppgifter inom ekonomiområdet

Möjlighet att vara med att utveckla processer och rutiner

Tjänsten är placerad vid Bygghemmas huvudkontor i centrala Malmö, några minuters promenad från Malmö C.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett lärorikt och varierande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas.

Profilen
Vi söker dig som är noggrann och ansvarsfull med god administrativ förmåga. Du ska ha något års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning och vara van vid att navigera i större affärssystem samt Excel.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: (http://www.bygghemma.se/), (http://www.nordicnest.se/), (http://www.svenssons.se/), (http://www.trademax.se/) och www.trademax.se (http://www.trademax.se/) (http://www.golvpoolen.se/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Ekonomiassistent till ett längre vikariat

Läs mer Dec 2
Du kommer att arbeta hos vår kund på en mellanstor ekonomiavdelning hos ett trevligt företag i centrala Malmö. I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett härligt team med gott samarbete. Uppdraget är ett längre föräldravikariat med start i början på Mars 2022.

Dina huvudsaklinga arbetsuppgifter

- Hantering av leverantörsfakturor
- Bokföring av kundrelaterade in- och utbetalningar
- Delaktig i bokslutsarbete såsom avstämningar av reskontrakonton
- Löpande bokföring såsom bokföring av reseräkningar, kostnadsutlägg, bankavgifter, utbetalningar från Skatteverket osv
- Stödfunktion till Call Center i ekonomiska frågor främst kundinbetalningar
- Kontorsövergripande arbetsuppgifter såsom inköp av kontorsmaterial, posthantering, kontakt med städfirma samt kaffe- och fruktleverantör.


Din Bakgrund

För att bli lyckosam i denna tjänst är du van att hantera större flöden av fakturor och har ett metodiskt och lugnt arbetssätt. Tempot i arbetet är stundtals högt vilket kräver att du kan planera och prioritera vad som är viktigast här och nu. Betalningsfiler körs i VISMA och du arbetar i flera system parallellt vilket kräver att du har en god systemförståelse och inte är rädd för att lösa problem som kan uppstå. Kommunikation sker både på svenska och engelska i tal och skrift vilket förutsätter att du är bekväm i detta.

Varmt välkommen till ett roligt och givande arbete där du kommer få möjlighet att lära känna nya kollegor och ett nytt företag i rollen som SJR-konsult!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-29.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Ansök nu

Ekonomi och löneadministratör

Läs mer Dec 2
Talent ME bemanning AB växer och behöver stärka upp sin interna avdelning med en ny ekonomiassistent på 50%

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonom och löneadministratör arbetar du självständigt med delar av ekonomiflödet och hanterar löner för medarbetare hos Talent ME. I ekonomiarbetet ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.

Vidare ansvarar du även för andra administrativa delar som tillkommer, exempelvis beställning av kontorsmaterial och andra HR relaterade arbetsuppgifter. I rollen är du självständig med stöttning av en ytterligare medarbetare som agerar ekonomiansvarig.

Utbildning

Gymnasial utbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi/lön

Minst 1 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör

Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel

Gärna kunskaper i Fortnox



Din bakgrund

Vi söker dig som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa samt säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är självständig och kan på egen hand hitta information som du saknar, detta då du tar egna initiativ och driver ditt eget arbete framåt. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Då du i rollen har många olika kontaktytor förstår du vikten av god kommunikation. Slutligen är du som person hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.

Övrig information

Hos Talent ME är det högt i tak, med mycket glädje och teamkänsla. Vi är ett företag som växer där du kan utvecklas i din karriär

Placeringsort: Malmö

Tjänstgöringsgrad: 50% som kan bli mer under tid- då Talent ME växer

Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Kontaktuppgifter

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kontorschef Mari Möllerberg, mari@talentme.se

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Malmö från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Spännande uppdrag inom kundtjänst på heltid i Malmö!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 14
Är du en motiverad och driven person som trivs med att arbeta med service? Letar du efter en fartfylld och dynamisk arbetsplats? Stämmer det in på dig bör du fortsätta läsa!

I rollen arbetar du med kundsupport och får successivt fler och fler utbildningar inom allt från portaler, chatt, IP-telefoni och fakturahantering. Du får nära coaching av din teamchef och möjligheten att utveckla såväl din tekniska kompetens som din förmåga att hantera kunder. Teamet du kommer att tillhöra arbetar med firstline-support där sammanhållningen och teamkänslan är ständigt närvarande. Trivsel och utveckling är högt prioriterat då det månadsvis förekommer uppföljningar samt mätningar över kolleganöjdhet. Man ser också positivt på att du som medarbetare kommer med förslag och idéer för hur man kan utveckla arbetssättet.

Arbetsuppgifter:
- Inkommande samtal från privat- och företagskunder
- Ge kundsupport i ärenden och bra service
- Administrativa uppgifter kopplat till samtalen

Tjänsten är förlagd i moderna lokaler i hjärtat av Malmö och du kommer arbeta i en händelserik atmosfär med stort fokus på kvalité, arbetsglädje och teamkänsla. I tjänsten finns goda utvecklingsmöjligheter för den som visar framfötterna!

Tjänsten är förlagd på kontorstider, måndag- fredag, men även helgarbete förekommer ibland. Du kommer inledningsvis vara anställd som konsult hos StudentConsulting för att sedan bli anställd hos vår kund.

Din profil
* Dig som brinner för att ge service med det där lilla extra
* Dig som letar efter en tjänst på heltid och vill utvecklas inom arbetslivet
* Som har ett tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området
* Driven, engagerad och målmedveten
* Tidigare erfarenhet inom service är mycket meriterande, men inget krav. Det viktigaste för tjänsten är dina personliga egenskaper.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Serviceinriktade studenter sökes till Øresundsbrons kundcenter!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 21
Vill du ha ett roligt och fartfyllt extrajobb? Brinner du för att ge god service och alltid göra kunden nöjd? Är du intresserad av ett arbete som både är under terminen samt uppemot heltid under sommaren? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker just nu kundtjänstmedarbetare till Øresundsbrons kundcenter i Malmö för flexibelt extrajobb.

Du kommer arbeta i ett kontorslandskap och svara på kundserviceärenden via telefon och mail. Ärendehanteringen är oftast kopplat till fakturor, brobizz, registreringar, reklamationer, återbetalningar bland annat. Många av de kunder som ringer in är från Danmark och därav bör du iallafall ha en förståelse för danska. Om du även pratar danska är detta meriterande.

Arbetstiderna är kontorstider under vardagarna och passen är mellan 08.45-17.15. Ibland kan även helgarbete förekomma. Arbetet inleds med en utbildning med start under mars och därefter önskar vi att du kan jobba ca 16h i veckan. Det kommer även finnas möjlighet att jobba uppemot heltid under sommaren, så du bör även vara tillgänglig under den perioden. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd och arbeta vid Øresundsbrons Kundcenter på Lernacken i Malmö.

Din profil
Vi söker en serviceminded person som har erfarenhet av kundkontakt sedan tidigare. Du ska ha minst 1år kvar av studierna. Personen vi söker behöver ha en positiv inställning och kunna bidra till god stämning på arbetsplatsen! För att trivas på denna arbetsplatsen bör du vara lösningsfokuserad, flexibel och vara med på att dagens schema och prioriteringar snabbt kan kastas om. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga gentemot kunderna och samtidigt kunna arbeta effektivt.

Då du kommer arbeta i 3 olika system krävs det att du har god datorvana och att du snabbt kan komma in i nya system.

Øresundsbrons kunder pratar både svenska, danska och engelska och därför har vi som krav att du ska kunna förstå alla språken och även vara bekväm med att tala på engelska och ytterligare ett av dem.

Låter detta som din nästa utmaning? Sök redan idag då vi jobbar löpande med att boka in intervjuer!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Serviceinriktade studenter sökes till Øresundsbron på deltid!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 21
Är du serviceminded och på jakt efter nya utmaningar? Vill du ha ett roligt, fartfyllt och ett varierande extrajobb? Letar du efter ett jobb som både är under terminerna samt uppemot heltid under sommaren? Då ska du ansöka redan idag!

Vi söker just nu kundassistenter till Øresundsbrons betalstation Malmö. Arbetet går ut på att vara på plats ute bland bilarna och assistera de som kör förbi. Du arbetar med att informera, ta betalt och lösa eventuella problem som uppstår vid passagen. Du ska även vara behändig med att dirigera trafiken och hantera ärenden som kan uppstå vid betalstationerna.

Här arbetar man utomhus dygnet runt måndag- söndag och arbetet fördelas på tre skift där man arbetar både dag, eftermiddag/kväll och natt. Då det är många danska kunder är ett av kraven att du har iallafall en förståelse av danska.

Arbetet inleds med en utbildning på 8 dagar på plats. Därefter ska du vara tillgänglig att jobba hela sommaren samt extra under terminerna, ca 16-20 timmar i veckan. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd och arbeta vid Øresundsbrons Betalstation på Lernacken i Malmö. Tjänsten kommer att starta i början på mars.

Din profil
Önskvärda egenskaper:
- Du är serviceminded och har gärna erfarenhet av kundkontakt
- Du har god kommunikationsförmåga
- Du jobbar snabbt och effektivt
- Du är lösningsfokuserad och flexibel
- Du är punktlig noggrann och ansvarstagande

Krav för tjänsten:
- Du är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning
- Du ska ha minst 2 år kvar av dina studier och se detta som en långsiktigt extraarbete
- Då Øresundsbrons kunder pratar svenska, danska och engelska är det ett krav att du ska kunna förstå alla språken och även vara bekväm med att tala på engelska och ytterligare ett.

Vi ser gärna att i samband med ansökningen gör våra tester online som du har tillgång till via din profil. Låter detta intressant? Tveka inte och sök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Skadereglerare på heltid för kommande uppdrag i Malmö sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 18
Har du tidigare erfarenhet av service, administration och trivs med att arbeta i en fartfylld miljö? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Vår kund är ett ledande nordiskt försäkringsbolag med sammanlagt cirka 3900 medarbetare i Norge, Sverige, Danmark och de baltiska länderna. Företaget erbjuder ett flertal försäkringar för privatpersoner.

Som skadereglerare kommer dina huvudarbetsuppgifter vara att inhämta och utvärdera information samt fastställa orsaken till skadan som har uppstått. Du kommer även ta ställning till huruvida skadan skall ersättas enligt gällande lag/praxis och försäkringsvillkor. Eftersom kundkontakten sker genom inkommande samtal via telefon är det av största vikt att du trivs med kundkontakt via just telefon. Rollen förutsätter att du har ett stort engagemang och du kommer få axla rollen som en problemlösare för företaget.

Tjänsten kommer omfatta heltid med sedvanliga kontorstider måndag-fredag och uppdraget kommer sträcka sig minst 6 månader med eventuell förlängning. Du kommer att bli anställd som konsult via StudentConsulting och bli uthyrd till kundföretaget. Detta är ett uppdrag som kan komma att ha en start med väldigt kort varsel, så det är viktigt att du som söker är tillgänglig omgående!

Din profil
För att trivas i tjänsten bör du:

- Ha erfarenhet av administration och service sedan tidigare.
- Kunna arbeta effektivt och efter utsatta mål
- Vara lösningsorienterad, flexibel och ha en god kommunikationsförmåga.
- Ha god datorvana och snabbt kunna lära dig nya system.

Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som skadereglerare.

Som person ser vi att du är driven, engagerad och trivs i en social roll där god kommunikation är av största vikt.

Låter detta som tjänsten för dig? Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Vi söker studerande ekonomiassistent!

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 18
Går du en ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå? Är du en driven person med intresse för och tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi och administration? Då är det dig vi söker!

Vi söker just nu efter en studerande ekonomiassistent för Svenska Karamellkompaniets räkning. Företaget startade 2018 och har sedan dess varit en framgångssaga. Deras huvudsakliga produkt är Svenska Klassiker, noga utvalt godis av hög kvalitet och hög igenkänningsfaktor. Logistik, uttryck och försäljning är de faktorer som har möjliggjort denna resa. Det senaste året avslutades mycket starkt och allt tyder på att det kommer att fortsätta så, därför söker de nu en ekonomiassistent som vill vara en del av företagets utveckling.

I rollen som ekonomiassistent kan dina arbetsuppgifter innefatta:
- Validering av leverantörsfakturor
- Bokföring i Fortnox
- Kundkontakt vid frågor om till exempel fakturor och leverans
- Kontakt och uppföljning med samarbetspartners utomlands
- Administrativa uppgifter
- Lageruppföljning
- Orderplanering

Vi ser att du ska kunna arbeta 10 timmar/vecka under terminstid, du kommer att komma överens med närmsta chef på Karamellkompaniet om arbetstider. Minst en halvdag i veckan krävs din närvaro på kontoret i Landskrona, viss tid kan man arbeta hemifrån om så önskas.

Tjänsten startar omgående eller så snart vi hittar rätt kandidat. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta hos Karamellkompaniet.

Din profil
Vi söker dig som har minst 1-2 år kvar på din eftergymnasiala utbildning med inriktning mot ekonomi. Du bör ha goda datorkunskaper och du har god tidigare erfarenhet av att arbeta i Fortnox och Excel. Det är meriterande om du kan program som Stockfiller, Anysys, Payson, Validoo och GS1. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterat arbete och du räds inte för att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Att kunna svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Polska är en merit.

För att passa i denna roll är du kommunikativ, stresstålig och flexibel. Du bör även kunna se möjligheter i förändringar och ha god förmåga att skapa dig en överblick över ditt arbete. Det är av stor vikt att du är ansvarstagande då det förekommer mycket självständigt arbete. Vi ser att du är orädd och inte drar dig för att lyfta på luren om det behövs.

Låter detta som något för dig? Urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Kundcenter Bank – Länsförsäkringar Skåne!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 7
Motiveras du av att ge service i världsklass, är en mästare på att kommunicera och gillar försäljning? Då kan du vara den vi söker till Länsförsäkringar Skåne i Malmö.

I tjänsten som kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta med varierande frågeställningar, både via telefon och i skrift, som ställer höga krav på din flexibilitet. Du kommer hantera bankärenden som är enkla och går snabbt att svara på såväl som mer djupgående och komplicerande frågor; vanliga ärenden handlar om exempelvis köp- och säljfrågor, överföringar, guidning och amortering. Servicen riktar sig främst till privatkunder, men du kommer även bemöta företagskunder. I samband med kundsamtal är det viktigt att göra en behovsanalys för att se om det finns ytterligare tjänster att rekommendera.

Då detta är en direktrekrytering sker rekryteringsprocessen via StudentConsulting, men du kommer bli anställd direkt av Länsförsäkringar. Tjänsten startar i början av mars eller så snart vi hittar rätt person, och arbetstiderna är måndag-fredag med ett rullande schema utifrån Kundcenters öppettider. Företaget erbjuder en tillsvidareanställning, men kan tillämpa provanställning.

Din profil
Som person är du serviceinriktad, stresstålig och engagerad. Du är självgående och utför alltid ditt arbete med stor noggrannhet, men uppskattar samtidigt närheten till ett härligt gäng kollegor. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och det ligger i din natur att ur ett kundperspektiv arbeta med merförsäljning. Vi tror att du är en positiv person som tycker om att sprida glädje och energi på arbetsplatsen både till kunder och kollegor. Uppsatta mål sporrar dig och du arbetar hårt för att nå bra resultat, men viktigast är att du drivs av viljan att överträffa kundernas förväntan.

Erfarenhetsmässigt är du van att kommunicera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift såväl på svenska som på engelska. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet inom serviceyrket. Det är starkt meriterande med tidigare bankerfarenhet och Swedsec-licens. Länsförsäkringar Skåne lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ger således dig den utbildning du behöver.

Låter detta som något som skulle passa dig? Sök du tjänsten redan idag, då vi arbetar löpande med urval!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu