Malmö: Serkon söker ekonom med kommunal erfarenhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serkon söker ekonom med kommunal erfarenhet i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-02 // Varaktighet: Heltid

Serkon är det ledande konsultföretaget inom kommunal ekonomi med konsultuppdrag av varierande art, längd och omfattning. Våra tjänster är mycket efterfrågade av kommuner och vi behöver fler kollegor för att kunna möta kundernas behov.
?Vill du prova på att arbeta som ekonomikonsult hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att som privatanställd arbeta med ekonomi mot kommunens alla verksamhetsområden i en utvecklande och varierande miljö med placering på vårt nya, kanonfina kontor i Hyllie. Samtidigt får du en trygg anställning med kollektivavtal, marknadsmässig lön m.m. Frihet med ansvar att själv planera och utföra sitt arbete så att det passar både kunden och dig bäst är något vi värderar högt.
Arbetsuppgifter?
Beroende på uppdragens karaktär kan du som ekonomikonsult komma att arbeta med redovisning, analys, budget- och prognosarbete, bokslut, verksamhetsplanering m.m. I arbetet ingår också att stötta kundorganisationerna med löpande rapporter och nyckeltal. Rollen innefattar extern rapportering och framtagning av andra beslutsunderlag där omvärldsbevakning en viktig del i arbetet.
?För att passa in i konsultrollen behöver du ha god social kompetens, vara lyhörd, flexibel och kunna arbeta mot givna deadlines. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Du har högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi (civilekonom eller liknande) eller motsvarande och relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från arbete med kommunal ekonomi är ett krav.
?Tjänsten kräver ett tätt samarbete med företrädare för kundernas organisationer t.ex. ekonomi- och HR-avdelningar, chefer och andra relevanta funktioner. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd samt har lätt för att bygga förtroende och knyta kontakter. Du har god IT-vana och har gärna arbetat i verksamhetsstyrnings- och ekonomisystem. Meriterande, men inget krav, är om du har erfarenhet av något eller några av affärssystemen UBW (Agresso), Raindance, RoR, QlikView samt verksamhetsstyrnings-system som t.ex. Stratsys och Hypergene.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller deltid med placering i Malmö (Hyllie). Naturligtvis erbjuder vi marknadsmässig fast månadslön och är också anslutna till kollektivavtal. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.
Ansökan
Välkommen med din ansökan till: rekrytering@serkon.se.
(Märk din ansökan med referensen ”Ekonomikonsult Malmö”)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomikonsult

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomikonsult.

INTRESSEANMÄLAN - Ekonomi

Läs mer Apr 22
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom ekonomi i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta via oss på Poolia i Malmö som uthyrd ekonomikonsult får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Redovisningsekonom
- Controller
- Ekonomiassistent
- Ekonomiadministratör
- Chefspositioner, ex. CFO

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Ekonomer sökes

Läs mer Apr 11
Ref: 20240697

Då en av våra ekonomer går på föräldraledighet söker nu Fritidsförvaltningens ekonomienhet just dig som vill ta chansen och jobba hos oss med budget och uppföljning Vi har behov av att tillsätta två tidsbegränsade anställningar där den ena anställningen löper under ett år och den andra under 6 månader.

Arbetsuppgifter
De två tjänsternas utformning skiljer sig en aning.

På det längre vikariatet kommer du som ekonom att stötta chefer i deras budgetarbete samt frågor som rör uppföljning, prognoser och analyser. I arbetet ingår det att ta fram ekonomiska analyser och underlag som är relevanta. Du kommer att ansvara för att följa upp våra verksamheters budget, delårsrapporter och bokslutsarbete samt även fungera som ett stöd till cheferna i andra frågor som rör förvaltningens ekonomi.

Den andra tjänsten har ett större fokus på inköp och upphandling, du kommer att vara förvaltningens kontaktperson och stötta upp för de inköp och upphandlingar som görs på förvaltningen. Under hösten kommer förvaltningen införa ett nytt inköp- och upphandlingssystem där du kommer vara behjälplig med implementeringen av systemet. Utöver arbetsuppgifterna inom inköp och upphandling kommer du också att hjälpa till med uppföljningen av budgetarbetet.

Ekonomienheten är en liten enhet där du kommer att arbeta nära och tillsammans med både dina kollegor och din chef. Vid frånvaro förväntas du kunna gå in och stötta dina kollegor i deras arbete om det finns ett behov av det.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi på minst 180 högskolepoäng.

Till båda tjänsterna vill vi att du har minst ett års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med budgetuppföljning, delårsarbete och bokslutsarbete. Detta eftersom du kommer att börja mitt i förvaltningens budgetarbete och därför relativt omgående kommer att gå in och stötta förvaltningens chefer med deras budget. Det är också ett krav att du har god kunskap i det svenska språket, både skriftligt och muntligt.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i systemen Raindance och Qliksense. Har du tidigare arbetat i en politisk styrd organisation är detta också meriterande. För det kortare vikariatet är det också ett plus om du tidigare har arbetat med upphandling och inköp.

Som person vill vi att du har en förmåga att skapa goda relationer och trivas med att samarbeta med andra. Du har ett konsultativt och coachande förhållningssätt när du arbetar mot förvaltningens chefer och kan självständigt driva de processer som du arbetar med. Du är tydlig i din kommunikation och har en struktur i ditt arbetssätt samt har en förmåga att se detaljer samtidigt som har ett helhetstänk.

Om arbetsplatsen
Ekonomi och analysavdelningen
Ekonomienheten är en del av förvaltningens Ekonomi och analysavdelning.  Ekonomi och analysavdelningen fungerar som ett operativt och strategiskt stöd till förvaltningen i frågor som rör planering, mål, uppföljning, prognoser, utredningar, omvärldsanalys och övriga analyser. På avdelningen arbetar för närvarande elva personer inom olika kompetensområden såsom ekonomi, utredning, statistik, nämndsadministration, miljösamordning, internkontroll, målstyrning, verksamhetsutveckling och förvaltningsjuridik.
 
Fritidsförvaltningen
Tycker du att det är viktigt med en meningsfull fritid? Vill du jobba med något som gör skillnad? I så fall välkommen att söka jobb hos oss på Fritidsförvaltningen. Vår verksamhet omfattar stadens fritidsgårdar, drift av idrotts- och fritidsanläggningar, genomförande av små och stora evenemang och inte minst stöd och service till stadens föreningsliv. På fritidsförvaltningen jobbar vi alla tillsammans för att göra skillnad för Malmöborna och vår yttersta ambition är att alla Malmöbor ska ha möjlighet till en meningsfull fritid. Malmö stad

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 
Omfattning: Heltid 
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

INTRESSEANMÄLAN - Ekonomi

Läs mer Jan 29
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom ekonomi i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta via oss på Poolia i Malmö som uthyrd ekonomikonsult får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Redovisningsekonom
- Controller
- Ekonomiassistent
- Ekonomiadministratör
- Chefspositioner, ex. CFO

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Projektcontroller till Vattenfall Services

Läs mer Feb 28
Företagsbeskrivning


Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar.
Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!




Jobbeskrivning


Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur. Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi en Projektcontroller som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv. Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Projektcontroller till vårt affärsområde Stationer Projekt som arbetar med stora stationsbyggnadsprojekt. Som Projektcontroller hos oss har du ett stort ansvar för din verksamhets resultat och utveckling, är affärsområdeschefens högra hand och medlem i affärsområdets ledningsgrupp.
Ditt huvuduppdrag är att stötta affärsområdet med projektuppföljning, ekonomisk planering och rapportering. Under året är du sammanhållande för budgetarbete och prognosgenomgångar. I rollen har du ett nära samarbete med affärsområdeschefen, avdelningschefer, projektledare, projektstöd samt enhetscontroller (för enheten Stationer). Du rapporterar till chefen för Controlling.
Dina ansvarsområden:
Arbeta löpande med projektuppföljning, rapportering och ekonomiska frågor inom affärsområdet samt stötta affärsområdeschef i bolagets ekonomiska frågor
Arbeta med prognoser, budget, bokslut och analys av verksamheten samt vara enhetscontrollers förlängda arm i verksamheten avseende ekonomistyrning och kontroll
Delta vid projektavstämningar
Medverka till att skapa ordning och reda vid projektstart, uppföljning och avslut
Bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla och effektivisera arbetssätt eller processer som bidrar positivt till verksamhetens resultat





Kravspecifikation


Vem är du?
För att lyckas i rollen är du strukturerad, pedagogisk och självgående. Du trivs med ett stort ansvar och att leda och utbilda andra. Du har en stark förmåga att bygga relationer och förtroende för att på så sätt få inblick och transparens i din verksamhet. Det är också viktigt att du är affärsmässig med en förståelse för hur handlingar påverkar slutresultat.
Vi söker dig som har:
En ekonomiutbildning, gärna civilekonom eller motsvarande
Erfarenhet av controlling – där du arbetat med verksamhetsstyrning genom analys, budget- och prognosarbete
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av entreprenadbranschen och/eller arbete med större projekt
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Ibland krävs det även att du kommunicerar på engelska vilket du känner dig bekväm med
Goda kunskaper i Microsoft Office - framförallt Excel
Van att arbeta i olika system - hos oss använder vi SAP och Power BI





Ytterligare information


Vi erbjuder
Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur!
Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv.
Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här
Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier!
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – Vattenfallservices
Placeringsort
Affärsområdets uppdrag är nationellt och du kan därför vara placerad på vilken som helst av våra etableringar i Sverige – exempel på orter är Luleå, Umeå, Sundsvall, Solna, Norrköping, Motala, Göteborg, Trollhättan, Malmö eller Kalmar men fler orter är möjliga. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Edvin Bergman Odenius på 072 554 24 68. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Angeliqa Haapanen på 076 224 06 83.
Fackliga representanter för denna tjänst är Torbjörn Blom (Akademikerna), Magnus Tjergefors (Ledarna), Massimo Bresnik (SEKO) och Gunilla Eriksson (Unionen). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel tfn 08-739 50 00.
Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 24 mars 2024. Urvalet kommer att hanteras efter sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

Ansök nu

INTRESSEANMÄLAN - Ekonomi

Läs mer Nov 13
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom ekonomi i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta via oss på Poolia i Malmö som uthyrd ekonomikonsult får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Redovisningsekonom
- Controller
- Ekonomiassistent
- Ekonomiadministratör
- Chefspositioner, ex. CFO

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Serkon i Vellinge AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Serkon i Vellinge AB .

Verksamhetskonsult

Verksamhetskonsult
Läs mer Dec 11
Om företaget
Serkon är det ledande konsultföretaget inom kommunal ekonomi och verksamhetsutveckling med konsultuppdrag över hela landet av varierande art, längd och omfattning. Våra tjänster är mycket efterfrågade av kommuner, kommunala bolag och förbund. En av våra fyra verksamhetskonsulter ska gå på föräldraledighet och vi söker därför en ersättare under ett års tid med möjlighet till förlängning.
Vill du arbeta som verksamhetskonsult hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att som privatanställd i en utvecklande och varierande miljö arbeta med att stötta våra kommunala kundorganisationer med olika typer av utredningar, beslutsunderlag, centrala produkter, process- och projektstöd m.m. Du får en trygg anställning med kollektivavtal och konkurrenskraftig lön. Frihet med ansvar att själv planera och utföra sitt arbete så att det passar både kunden och dig själv bäst är något vi och våra konsulter värderar högt.
Arbetsuppgifter
Vi söker en verksamhetskonsult som ska arbeta med olika typer av uppdrag på egen hand och i samarbete med våra andra verksamhetskonsulter och/eller ekonomikonsulter. Med uppdrag avses utredningar, jämförelser, genomlysningar, utvärderingar, intern kontroll och annat av utredningskaraktär. Uppdragen rör sig över alla tänkbara kommunala verksamhetsområden beroende på kundens önskemål. Som verksamhetskonsult ska du också kunna fungera som ett allmänt administrativt stöd när detta efterfrågas och behövs.
Beroende på personlig lämplighet och erfarenhet kan det också bli aktuellt med arbetsuppgifter som rör verksamhetsutveckling, systematiskt kvalitetsarbete, styrning, projektledning eller annat som kan vara till gagn för våra kunder.
Kvalifikationer
Du ska ha akademisk examen inom samhällsvetenskap, företrädesvis statsvetenskap, eller liknande. Vi ser också att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från kommun eller annat konsultföretag, tex. som utredare eller verksamhetsrevisor. Ett samhällsintresse i allmänhet och ett intresse för den offentliga sektorn i synnerhet är viktigt för att kunna stötta kunderna på bästa, möjliga sätt.
För att passa in i konsultrollen ska du vara självgående, socialt skicklig, hålla tider och deadlines, vara tillgänglig för kund, proaktivt känna av kundens behov, samt kunna sätta dig in i nya ämnen på kort tid. Du bör också tycka om att skifta mellan olika arbetsuppgifter. En bred omvärldsbevakning och ett samhällsintresse är också viktigt.
Som verksamhetskonsult ska du vara duktig på att skriva och kunna formulera dig tydligt, strukturerat och metodiskt. Du ska vara väl förtrogen med hur man tillförskansar sig information, väljer ut rätt information, analyserar den och sedan strukturerar upp informationen i text. God IT-vana ser vi som en självklarhet.
Anställningens omfattning
Placering i Helsingborg, Malmö (Hyllie) eller i Vellinge. Naturligtvis erbjuder vi marknadsmässig fast månadslön och är också anslutna till kollektivavtal. Tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse.
Ansökan
Skicka e-post till rekrytering@serkon.se
Sista ansökningsdag: 2023-01-10
Vid frågor kontakta Joakim Grimsland, Konsultchef Utveckling & utredning
joakim.grimsland@serkon.se
Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetsekonom

Ekonomikonsult
Läs mer Jun 17
Vill du arbeta som ekonomikonsult med inriktning fastighet hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att som privatanställd arbeta med ekonomi mot flera kommunala verksamhetsområden i en utvecklande och varierande miljö. Du får en trygg anställning med kollektivavtal och konkurrenskraftig lön. Frihet med ansvar att själv planera och utföra ditt arbete så att det passar både kunden och dig bäst är något vi och våra konsulter värderar högt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller deltid med placering på något av våra kontor i Helsingborg (centrum), Malmö (Hyllie) eller Vellinge.
?Arbetsuppgifter?
Som konsult inom fastighetsområdet kommer du att arbeta med redovisning, analys, budget- och prognosarbete, bokslut, verksamhetsplanering m.m. I arbetet ingår också att stötta kundorganisationerna med löpande rapporter och nyckeltal. Rollen innefattar extern rapportering och framtagning av andra beslutsunderlag där omvärldsbevakning en viktig del i arbetet.
?För att passa in i konsultrollen behöver du ha god social kompetens, vara lyhörd, flexibel och kunna arbeta mot givna deadlines. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
?Kvalifikationer
Du har högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi (civilekonom eller liknande) eller motsvarande och erfarenhet av att jobba som ekonom inom det kommunala fastighetsområdet. Du har därför också erfarenhet av kommunala verksamhetsstyrnings- och ekonomisystem, t.ex. UBW (Agresso), Raindance, RoR, QlikView, Stratsys och Hypergene.
?Tjänsten kräver ett tätt samarbete med företrädare för kundernas organisationer t.ex. ekonomi- och HR-avdelningar, chefer på olika nivåer och andra relevanta funktioner. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd samt har lätt för att bygga förtroende och knyta kontakter.

Ansök nu

Omsorgsekonom

Ekonomikonsult
Läs mer Jun 17
Serkon är det ledande konsultföretaget inom kommunal ekonomi med konsultuppdrag av varierande art, längd och omfattning. Våra tjänster är mycket efterfrågade av kommuner, kommunala bolag och förbund, och vi behöver fler kollegor för att kunna möta kundernas behov.
?Vill du arbeta som ekonomikonsult med inriktning vård och omsorg hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att som privatanställd arbeta med ekonomi mot en eller flera kommuner i en utvecklande och varierande miljö. Du får en trygg anställning med kollektivavtal och konkurrenskraftig lön. Frihet med ansvar att själv planera och utföra sitt arbete så att det passar både kunden och dig bäst är något vi och våra konsulter värderar högt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller deltid med placering på något av våra kontor i Helsingborg (centrum), Malmö (Hyllie) eller Vellinge.
?Arbetsuppgifter?
Som ekonomikonsult kommer du att arbeta med redovisning, analys, budget- och prognosarbete, bokslut, verksamhetsplanering m.m. I arbetet ingår också att stötta kundorganisationerna med löpande rapporter och nyckeltal. Rollen innefattar extern rapportering och framtagning av andra beslutsunderlag där omvärldsbevakning en viktig del i arbetet.
?För att passa in i konsultrollen behöver du ha god social kompetens, vara lyhörd, flexibel och kunna arbeta mot givna deadlines. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Du har högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi (civilekonom eller liknande) eller motsvarande och erfarenhet av att jobba som ekonom mot verksamhetsområdet vård och omsorg. Du har därför också erfarenhet av kommunala verksamhetsstyrnings- och ekonomisystem, t.ex. UBW (Agresso), Raindance, RoR, QlikView, Stratsys och Hypergene.
?Tjänsten kräver ett tätt samarbete med företrädare för kundernas organisationer t.ex. ekonomi- och HR-avdelningar, chefer på olika nivåer och andra relevanta funktioner. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd samt har lätt för att bygga förtroende och knyta kontakter.

Ansök nu

Upphandlingskonsult

Upphandlare
Läs mer Jun 17
Serkon är det ledande konsultföretaget inom kommunal ekonomi med konsultuppdrag av varierande art, längd och omfattning. Våra tjänster är mycket efterfrågade av kommuner, kommunala bolag och förbund, och vi behöver fler kollegor för att kunna möta kundernas behov. Vi söker nu en upphandlare för att förstärka vårt erbjudande till våra kommunala kunder.
?Vill du arbeta som konsult med inriktning mot upphandling hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att som privatanställd arbeta med att stödja kommunala verksamheter inom upphandling i en eller flera kommuner, i en utvecklande och varierande miljö. Du får en trygg anställning med kollektivavtal och konkurrenskraftig lön. Frihet med ansvar att själv planera och utföra sitt arbete så att det passar både kunden och dig bäst är något vi och våra konsulter värderar högt.
Arbetsuppgifter?
I arbetet ingår bl.a. att delta i planering och genomförande av upphandlingsuppdrag och rådgivning till kunder om upphandlingsförfaranden. Det ingår även att ge råd och stöd i upphandlingstekniska och –administrativa frågor, aktivt delta i förbättringsarbetet gällande upphandlingsprocesser samt upprätta kontrakt till berörda verksamheter. Utöver detta ingår även ansvar för kunders upphandlingsadministrativa system och avtalsdatabaser samt bevakning av ny lagstiftning.
Rollen innefattar extern rapportering och framtagning av andra beslutsunderlag där omvärldsbevakning en viktig del i arbetet.
?För att passa in i konsultrollen behöver du ha god social kompetens, vara lyhörd, flexibel och kunna arbeta mot givna deadlines. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, juridik eller upphandling/inköp. Det är även en fördel om du har en utbildning inom projektledning och/eller LOU. Vi ser att du har erfarenhet av inköpsarbete samt har goda kunskaper om den lagstiftning som reglerar offentlig upphandling.
Vidare är det en meriterande om du har erfarenhet av avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning samt kunskaper om upphandling av konsulttjänster och entreprenadupphandling.
?Tjänsten kräver ett tätt samarbete med företrädare för kundernas organisationer t.ex. ekonomi- och HR-avdelningar, chefer på olika nivåer och andra relevanta funktioner. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd samt har lätt för att bygga förtroende och knyta kontakter.

Ansök nu

Redovisningsekonom / Redovisningskonsult

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 1
Serkon är ett konsultföretag specialiserat på kommunal ekonomi. Vi ger våra kunder kvalificerat ekonomistöd via längre outsourcinguppdrag, konsultuppdrag och utredningar. Den stora efterfrågan på våra tjänster och vår expertis innebär att vi behöver anställa fler konsulter.
Arbetsuppgifter
Till något av våra kontor i Malmö, Helsingborg och Vellinge söker vi nu en redovisningsekonom med 3–5 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom eller redovisningskonsult alternativt ekonomi-/ redovisningsassistent. Det är särskilt meriterande om du dessutom har erfarenhet av arbete med kommunal ekonomiadministration.
Som redovisningsekonom på Serkon kommer du att arbeta med löpande redovisning på uppdrag av några av våra kunder. Det innebär att du har en helhetssyn men ändå kan arbeta självständigt med löpande redovisning, avstämningar, kvalitetssäkring och utveckling av redovisning och rutiner. Du kommer också att delta i bokslutsarbete samt övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.
Tjänsten innebär arbete på något av våra kontor i Malmö, Helsingborg och Vellinge, men kan även innebära arbete på plats hos någon av våra kunder.
Kvalifikationer
Vi ställer krav på gymnasieutbildning, goda IT-kunskaper samt erfarenhet av redovisning och ekonomiadministration. Det är meriterande om du har någon typ av påbyggnadsutbildning med inriktning på redovisning. Du ska kunna kommunicera obehindrat i skrift och tal på svenska. För att lyckas i rollen som konsult krävs vana av att arbeta självständigt och förmåga att ge god service. Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Detta innebär att du även måste ha god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Du tar ett stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant. Du trivs i en föränderlig miljö och har förmågan att växla mellan olika typer av uppdrag och uppgifter. Du är utvecklingsorienterad och ser positivt på att ta dig an nya utmaningar. Ett flexibelt och öppet synsätt samt social kompetens är viktiga egenskaper för att arbeta på Serkon. Vi fäster stor vikt vid personligheten.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön och är anslutna till kollektivavtal. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till bil.
Har du det som krävs och vill arbeta i en utvecklande miljö?
– Välkommen att ansöka!

Ansök nu