Malmö: Koordinerande Backofficemedarbetare till EON

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinerande Backofficemedarbetare till EON i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-02 // Varaktighet: Heltid

E.ON är övertygade om att du som är serviceinriktad, energisk och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som har erfarenhet från en koordinerande roll med problemlösning och kund i fokus och vill lära sig mer om energibranschen. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på din problemlösningsförmåga och din goda samarbetsförmåga kan detta vara tjänsten för dig! Vill du vara med och bygga framtidens E.ON?

OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.



Du kommer att ingå i ett BackOffice-team som idag består av en teamleader samt 5 andra Backofficemedarbetare och nu behöver E.ON expandera teamet ytterligare. Som BackOfficemedarbetare kommer du med ett starkt kundfokus hantera mätarbytesuppdrag av komplicerad karaktär. Rollen innefattar arbetsuppgifter som sköts parallellt. Du samarbetar också med flera funktioner inom verksamheten både internt och externt.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos E.ON, inledningsvis 6 månader med god chans till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera de ärenden som inkommer av problemlösande karaktär främst genom system, mail och telefon
* Boka besiktningar
* Bygga relationer med projektets interna och externa intressenter

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av en Backoffice roll eller liknande
* Har god vana av att arbeta i affärssystem
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du...
* Erfarenhet av affärssystemet SAP

Som person är du:


* serviceinriktad
* har god samarbetsförmåga
* ansvarstagande
* problemlösande


INFORMATION OM FÖRETAGET

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid med god chans till förlängning
* Placering: Centrala Malmö, Carl Gustafs väg 1


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Administrativ assistent.

Digitalt vårdbolag söker en projektkoordinator i Skåne

Läs mer Jan 10
Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att arbeta i ett snabbt växande vårdbolag med goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker vi förstärkning av en projektkoordinator till Skåne med start omgående.

Om företaget

Docty, med varumärkena Vaccina och Dermly, etablerar framtidens digifysiska vård. Vaccina har under det senaste året haft en kraftig tillväxt och finns idag i hela Sverige, med huvudkontor i Stockholm samt kontor i Umeå. I dagsläget ligger stort strategiskt fokus på våra hälsotjänster kopplade till Covid-19 i form av vaccinering, antikroppstester och utfärdande av reseintyg i samarbete med resebranschen. Vi verkar i våra egna lokaler och i hälsorum på Apoteksgruppen, som vi har ett nationellt samarbete med. Under våren tar vi nästa kliv i vår resa genom att bredda tjänsteutbudet till fler digifysiska primärvårdstjänster.

Om tjänsten

Vi söker en projektkoordinator som kan stötta upp där det behövs i våra verksamheter i Skåne, vilket innefattar resor och ställer krav på flexibilitet. Arbetet kan bland annat innebära att hjälpa till i reception, agera entrévärd eller köpa in material. Vidare kan arbetet vara fysiskt i form av att exempelvis hjälpa till att bära bord. Du kommer också ha extra ansvar vid öppning av ny lokal eller stängning av befintlig lokal.

Du kommer arbeta i nära samarbete med ansvarig Konsultchef som utgår från Stockholm. Din roll kommer därför vara väldigt viktig då du är Konsultchefens högra hand på plats. Tjänsten är en visstidsanställning och start är omgående. Arbetsplats är flexibel men vi ser helst att du utgår från Malmö. Andra städer i Skåne kommer också förekomma.

Vem söker vi?

Vi ser att du är en strukturerad, flexibel, serviceinriktad, stresstålig och lösningsorienterad person. Vi ser också att du har ett genuint intresse av att vara med på en resa där vi strävar efter att bekämpa pandemin och bävar inte inför utmaningarna som kommer med det. Du trivs med att hantera flera processer samtidigt och att ha kontakt med människor. Du är prestigelös och kan ställa om och ställa upp när omständigheterna kräver det.

Kvalifikationer:

- Du har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt.
- Du har mycket god social förmåga, är resultat- och målinriktad samt så drivs du av att arbeta med människor
- Du tycker det är kul att vara på språng och hjälpa till med lite allt möjligt!
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Du har körkort.


Meriterande om du:

- Har erfarenhet från en liknande tjänst.
- Har erfarenhet inom vård.


Övrig information:

- Omfattning: Visstidsanställning 2 månader i taget då projektets längd inte är bestämt än.
- Arbetstid:Primärt kontorstider 08:00-17:00. Kvällspass och helgpass vid behov kan förekomma.
- Arbetsplats: Region Skåne
- Start: Omgående.
- Ansvarig rekryterare: Jonna Persson, jonna@vaccina.se


Låter detta intressant? Vaccina anställer löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kolla gärna in på vår hemsida om du vill veta mer om Vaccina: www.vaccina.se (http://www.vaccina.se/).

Ansök nu

Noggrann administratör till spännande bolag i Malmö

Läs mer Jan 5
Till vår kund söker vi nu en ny administratör till deras huvudkontor i Malmö. Teamet består av 6 personer, men du kommer att jobba i ett mindre team på 3 personer.

Mer om tjänsten

Tjänsten innebär att ansvara och säkerställa att det centrala kund- och prisregister har rätt uppgifter i systemet. Du ingår i den centrala administrationsgruppen och kommer rapportera till chefen för den centrala administrationen.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som gruppen ansvarar för består dels av att säkerställa rätt uppgifter i centrala kund och prisregister, dels säkerställa att bolagets fakturering görs i rätt tid samt koordinera och administrera både nya och gamla kunder som ska beställa/faktureras via EDI. Vara specialist och hantera information i deras register. Agera kontrollfunktion, avtal och regler ska följas. Daglig kontakt med interna kunder och personal. Du kommer främst arbeta i SOL, deras egenutvecklade produktions- och logistiksystem

Vem vi söker
Vi söker dig som brinner för administration och system. Du ska ha arbetat med liknande uppgifter, gärna på ett större företag. Du är väldigt noggrann och kan enkelt se mönster i det du och andra gör. Ordningsam, strukturerad och ser dig själv som en lösningsorienterad person. Har kunskap om ekonomi och fakturering- vet grunderna. Du bidrar med arbetsglädje och är en serviceminded person som gärna arbetar i ett team.

Din bakgrund
Gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning. Kunskaper inom ekonomi och fakturering. Vana att arbeta i Excel. Goda kunskaper i svenska och engelska. God kommunikatör och lagspelare. Du skapar positiva relationer med enkelhet.

Som person är du kommunikativ med en god samarbetsförmåga, noggrann och en teamplayer.

Övrig information
Du kommer bli anställd hos Talent ME de första 6 månaderna med möjlighet att gå över till en anställning hos vår kund. Tjänsten är på heltid.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mari Möllerberg på mari@talentme.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Digitalt vårdbolag söker en projektkoordinator i Skåne

Läs mer Jan 4
Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att arbeta i ett snabbt växande vårdbolag med goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker vi förstärkning av en projektkoordinator till Skåne med start omgående.

Om företaget

Docty, med varumärkena Vaccina och Dermly, etablerar framtidens digifysiska vård. Vaccina har under det senaste året haft en kraftig tillväxt och finns idag i hela Sverige, med huvudkontor i Stockholm samt kontor i Umeå. I dagsläget ligger stort strategiskt fokus på våra hälsotjänster kopplade till Covid-19 i form av vaccinering, antikroppstester och utfärdande av reseintyg i samarbete med resebranschen. Vi verkar i våra egna lokaler och i hälsorum på Apoteksgruppen, som vi har ett nationellt samarbete med. Under våren tar vi nästa kliv i vår resa genom att bredda tjänsteutbudet till fler digifysiska primärvårdstjänster.

Om tjänsten

Vi söker en projektkoordinator som kan stötta upp där det behövs i våra verksamheter i Skåne, vilket innefattar resor och ställer krav på flexibilitet. Arbetet kan bland annat innebära att hjälpa till i reception, agera entrévärd eller köpa in material. Vidare kan arbetet vara fysiskt i form av att exempelvis hjälpa till att bära bord. Du kommer också ha extra ansvar vid öppning av ny lokal eller stängning av befintlig lokal.

Du kommer arbeta i nära samarbete med ansvarig Konsultchef som utgår från Stockholm. Din roll kommer därför vara väldigt viktig då du är Konsultchefens högra hand på plats. Tjänsten är en visstidsanställning och start är omgående. Arbetsplats är flexibel men vi ser helst att du utgår från Malmö. Andra städer i Skåne kommer också förekomma.

Vem söker vi?

Vi ser att du är en strukturerad, flexibel, serviceinriktad, stresstålig och lösningsorienterad person. Vi ser också att du har ett genuint intresse av att vara med på en resa där vi strävar efter att bekämpa pandemin och bävar inte inför utmaningarna som kommer med det. Du trivs med att hantera flera processer samtidigt och att ha kontakt med människor. Du är prestigelös och kan ställa om och ställa upp när omständigheterna kräver det.

Kvalifikationer:

- Du har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt.
- Du har mycket god social förmåga, är resultat- och målinriktad samt så drivs du av att arbeta med människor
- Du tycker det är kul att vara på språng och hjälpa till med lite allt möjligt!
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Du har körkort.


Meriterande om du:

- Har erfarenhet från en liknande tjänst.
- Har erfarenhet inom vård.


Övrig information:

- Omfattning: Visstidsanställning 2 månader i taget då projektets längd inte är bestämt än.
- Arbetstid:Primärt kontorstider 08:00-17:00. Kvällspass och helgpass vid behov kan förekomma.
- Arbetsplats: Region Skåne
- Start: Omgående.
- Ansvarig rekryterare: Jonna Persson, jonna@vaccina.se


Låter detta intressant? Vaccina anställer löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kolla gärna in på vår hemsida om du vill veta mer om Vaccina: www.vaccina.se (http://www.vaccina.se/).

Ansök nu

Digitalt vårdbolag söker en projektkoordinator i Skåne

Läs mer Dec 14
Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att arbeta i ett snabbt växande vårdbolag med goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker vi förstärkning av en projektkoordinator till Skåne med start omgående.

Om företaget

Docty, med varumärkena Vaccina och Dermly, etablerar framtidens digifysiska vård. Vaccina har under det senaste året haft en kraftig tillväxt och finns idag i hela Sverige, med huvudkontor i Stockholm samt kontor i Umeå. I dagsläget ligger stort strategiskt fokus på våra hälsotjänster kopplade till Covid-19 i form av vaccinering, antikroppstester och utfärdande av reseintyg i samarbete med resebranschen. Vi verkar i våra egna lokaler och i hälsorum på Apoteksgruppen, som vi har ett nationellt samarbete med. Under våren tar vi nästa kliv i vår resa genom att bredda tjänsteutbudet till fler digifysiska primärvårdstjänster.

Om tjänsten

Vi söker en projektkoordinator som kan stötta upp där det behövs i våra verksamheter i Skåne, vilket innefattar resor och ställer krav på flexibilitet. Arbetet kan bland annat innebära att hjälpa till i reception, agera entrévärd eller köpa in material. Vidare kan arbetet vara fysiskt i form av att exempelvis hjälpa till att bära bord. Du kommer också ha extra ansvar vid öppning av ny lokal eller stängning av befintlig lokal.

Du kommer arbeta i nära samarbete med ansvarig Konsultchef som utgår från Stockholm. Din roll kommer därför vara väldigt viktig då du är Konsultchefens högra hand på plats. Tjänsten är en visstidsanställning och start är omgående. Arbetsplats är flexibel men vi ser helst att du utgår från Malmö. Andra städer i Skåne kommer också förekomma.

Vem söker vi?

Vi ser att du är en strukturerad, flexibel, serviceinriktad, stresstålig och lösningsorienterad person. Vi ser också att du har ett genuint intresse av att vara med på en resa där vi strävar efter att bekämpa pandemin och bävar inte inför utmaningarna som kommer med det. Du trivs med att hantera flera processer samtidigt och att ha kontakt med människor. Du är prestigelös och kan ställa om och ställa upp när omständigheterna kräver det.

Kvalifikationer:

- Du har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt.
- Du har mycket god social förmåga, är resultat- och målinriktad samt så drivs du av att arbeta med människor
- Du tycker det är kul att vara på språng och hjälpa till med lite allt möjligt!
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Du har körkort.


Meriterande om du:

- Har erfarenhet från en liknande tjänst.
- Har erfarenhet inom vård.


Övrig information:

- Omfattning: Visstidsanställning 2 månader i taget då projektets längd inte är bestämt än.
- Arbetstid:Primärt kontorstider 08:00-17:00. Kvällspass och helgpass vid behov kan förekomma.
- Arbetsplats: Region Skåne
- Start: Omgående.
- Ansvarig rekryterare: Jonna Persson, jonna@vaccina.se


Låter detta intressant? Vaccina anställer löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kolla gärna in på vår hemsida om du vill veta mer om Vaccina: www.vaccina.se (http://www.vaccina.se/).

Ansök nu

Ekonomiadministratör till internationellt bolag i Malmö

Läs mer Dec 8
Till vår kund söker vi nu en ny ekonomiadministratör till deras huvudkontor i Malmö. Teamet består av 6 personer, men du kommer att jobba i ett mindre team på 3 personer.

Mer om tjänsten

Tjänsten innebär att ansvara och säkerställa att det centrala kund- och prisregister har rätt uppgifter i systemet. Du ingår i den centrala administrationsgruppen och kommer rapportera till chefen för den centrala administrationen.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som gruppen ansvarar för består dels av att säkerställa rätt uppgifter i centrala kund och prisregister, dels säkerställa att bolagets fakturering görs i rätt tid samt koordinera och administrera både nya och gamla kunder som ska beställa/faktureras via EDI. Vara specialist och hantera information i deras register. Agera kontrollfunktion, avtal och regler ska följas. Daglig kontakt med interna kunder och personal. Du kommer främst arbeta i SOL, deras egenutvecklade produktions- och logistiksystem

Vem vi söker
Vi söker dig som brinner för administration och system. Du ska ha arbetat med liknande uppgifter, gärna på ett större företag. Du är väldigt noggrann och kan enkelt se mönster i det du och andra gör. Ordningsam, strukturerad och ser dig själv som en lösningsorienterad person. Har kunskap om ekonomi och fakturering- vet grunderna. Du bidrar med arbetsglädje och är en serviceminded person som gärna arbetar i ett team.

Din bakgrund
Gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning. Kunskaper inom ekonomi och fakturering. Vana att arbeta i Excel. Goda kunskaper i svenska och engelska. God kommunikatör och lagspelare. Du skapar positiva relationer med enkelhet.

Som person är du kommunikativ med en god samarbetsförmåga, noggrann och en teamplayer.

Övrig information
Du kommer bli anställd hos Talent ME de första 6 månaderna med möjlighet att gå över till en anställning hos vår kund. Tjänsten är på heltid.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mari Möllerberg på mari@talentme.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB .

Administratör sökes till välkänt företag!

Administrativ assistent
Läs mer Jan 24
Nytt
Är du en driven och självgående person med en gedigen bakgrund inom administrativt arbete? Har du dessutom en initiativtagande förmåga och är en person som gärna tar stort ansvar? Som administratör i följande tjänst arbetar du för ett företag som är ledande nationellt inom branschen och ger dig goda förutsättningar att ta nästa steg i karriären!

OM TJÄNSTEN
Stor del av ditt arbete kommer gå ut på att vara självgående i dina arbetsuppgifter, samtidigt som kommunikation och samarbete spelar en viktig roll. Resor kan förekomma i tjänsten.

Du erbjuds


* En företagskultur som värdesätter ett motiverande arbetsklimat med kompetenta och hjälpsamma kollegor, vilket ger dig förutsättningarna att nå din fulla utvecklingspotential!
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
* Boka möten och lokaler (interna och externa)
* Skicka kallelser och följa upp svar så att svar och anmälningar inkommer från deltagarna
* Sammanställa material inför möten
* Skriva minnesanteckningar och föra protokoll vid möten
* Mata in uppgifter i system för information
* Arbetet innebär även att ha kontakt med externa aktörer

VI SÖKER DIG SOM
* Allmän Gymnasiekompetens inriktning administration, ekonomi eller kommunikation
* Obehindrad i svenska, både i tal och skrift
* Mycket goda datorkunskaper
* Goda kunskaper i officepaketet
* Minst ett års arbetslivserfarenhet som administratör

Som person ser vi att du är:


* Självgående
* Initiativtagande
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work där önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras och besvaras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Embeddedutvecklare till Dover Fueling Solutions!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 22
Är du en Embeddedutvecklare som brinner för problemlösning och är duktig på programmering i C? Vill du ha en ansvarsfull roll där du får ta mycket egna initiativ och vara med längs hela produktlivscykeln? Hos Dover får du chansen att fokusera på mjukvara i ett utmanande arbete med en ny generation produkter!

OM TJÄNSTEN
Dover Fueling Solutions levererar bland annat avancerad bränsledispenseringsutrustning, elektroniska system för betalning, tankövervakning och lösningar för hantering av bränsle. Dover arbetar med alternativa bränslen för framtiden så som Vätgas, LNG och CNG och har med sin avancerade kunskap och framstående teknik varit med och format världens bränsleindustri - och är med sina innovativa produkter och lösningar ett bolag i framkant!



Som Embeddedutvecklare hos Dover kommer du tillhöra ett team med såväl juniora som seniora kollegor med ett prestigelöst förhållningssätt och en familjär stämning där alla hjälps åt och stöttar varandra. Dover arbetar agilt och tvärfunktionellt med olika team vilket ger ett varierat och spännande arbete med god inblick i produkternas hela resa från idé till färdig produkt. Resor kan förekomma i tjänsten vid tester, certifiering och liknande.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer bland annat att:


* Arbeta med kodning
* Testning av kod
* Delta i planeringsmöten tillsammans med teamet


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom relevant sakområde såsom datavetenskap
* Erfarenhet av C-programmering från arbete eller studier
* Erfarenhet av inbyggda system
* Talar och skriver obehindrat på engelska eller svenska då detta förekommer i den dagliga verksamheten

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av GIT
* Erfarenhet av realtidsprogrammering
* Erfarenhet av CAN


Vi söker dig som är:


* Flexibel
* Noggrann
* Problemlösande
* Självgående
* Resultatinriktad


Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Dover Fueling Solutions, som är en del av Dover Corporation, omfattar produktmärkena ClearView, Fairbanks, OPW Fuel Management Systems, ProGauge, Tokheim och Wayne Fueling Systems. De levererar avancerad bränsleutrustning, elektroniska system och betalning, automatiska mät- och hanteringslösningar för kunder över hela världen. DFS har sitt säte i Austin, Texas och har en betydande närvaro av tillverknings- och teknikutveckling runt om i världen med anläggningar i Brasilien, Kina, Indien, Italien, Polen, Storbritannien och USA.

Ansök nu

Studerande backofficemedarbetare till E.ON

Administrativ assistent
Läs mer Jan 21
E.ON är övertygade om att du som är en serviceinriktad student och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som söker ett jobb vid sidan av dina studier och vill arbeta i en koordinerande roll med problemlösning och kund i fokus och vill lära sig mer om energibranschen. Vill du vara med och bygga framtidens E.ON?

OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.



Du kommer att ingå i ett backoffice-team som idag består av en teamleader samt 11 andra backofficemedarbetare och nu behöver E.ON expandera teamet ytterligare och söker därför dig som vill ha ett extrajobb vid sidan av dina studier. Som backofficemedarbetare kommer du med ett starkt kundfokus hantera mätarbytesuppdrag av komplicerad karaktär. Rollen innefattar arbetsuppgifter som sköts parallellt. Du samarbetar också med flera funktioner inom verksamheten både internt och externt.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos E.ON. Uppdraget är på deltid, ca 2 dagar i veckan under terminerna och heltid över sommaren.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera de ärenden som inkommer av problemlösande karaktär främst genom system, mail och telefon
* Boka besiktningar
* Bygga relationer med projektets interna och externa intressenter

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar av dina studier
* Kan arbeta två dagar i veckan under terminerna när du studerar och heltid under sommaren
* Har erfarenhet av att serviceyrken, exempelvis detaljhandel eller kundtjänst
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du...
* Erfarenhet av affärssystemet SAP

Som person är du:


* serviceinriktad
* har god samarbetsförmåga
* ansvarstagande
* problemlösande


Övrig information


* Start: Februari
* Omfattning: 2 dagar i veckan och heltid på sommaren
* Placering: Centrala Malmö, Carl Gustafs väg 1


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Ansök nu

Junior Transportledare till AkkaFRAKT i Malmö

Transportledare
Läs mer Jan 20
Vill du jobba med service och planering i en händelserik miljö? Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ och vill starta din karriär i en tjänst inom transportledning. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som Junior Transportledare på AkkaFRAKT kommer du arbeta med service och trafikledning, med inriktning mot anläggning. I rollen har du mycket kontakt med både kunder och internt anställda för att ta emot order, planera resursutnyttjande och fördela uppdrag på ett effektivt sätt. Du blir del av ett team med tre andra transportledare, där ett gott samarbete och nära dialoger är av stor vikt. Du behöver därför vara en lagspelare som trivs med att arbeta i team. Tjänsten passar dig som kanske är i början av din karriär och vill utvecklas inom transportledning.

Arbetstiden är förlagd på vardagar där du och dina kollegor turas om att arbeta mellan 6.30-15.00 och 8.00-16.30. Ni turas även om att vara telefon-jour var tredje kväll, samt ungefär 1 gång/månad på söndag kväll.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos AkkaFRAKT. Uppdraget kommer initialt sträcka sig 6 månader framåt med mycket goda chanser till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen har du daglig kontakt med kunder och leverantörer via telefon. Exempel på arbetsuppgifter:


* Ordermottagning och registrering i AkkaFRAKT:s affärssystem
* Koordinera transportplanering, lastoptimering, resursutnyttjande och fördelning av uppdrag
* Prissättning av uppdrag, fakturering och övrig administration
* Uppföljning av utförda transportuppdrag
* Hantering av godsskador och reklamationer
* Införsäljning av tjänster och transportlösningar


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och service
* Är obehindrad i svenska för att kunna kommunicera både internt och externt
* Har en god systemvana med grundläggande kunskap i Excel
* Är nyfiken och har ett intresse för att vilja utvecklas i rollen som transportledare

Det är starkt meriterande om du:


* Har en bakgrund inom anläggningsbranschen med materialkännedom
* Nyligen tagit examen från en utbildning i transportplanering eller likvärdigt
* Har erfarenhet av lager, terminal och kundservice inom transportsektorn


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Som person är du ödmjuk och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du har en självklar känsla för service och en naturlig fallenhet för att arbeta effektivt och strukturerat. För dig är det enkelt att samarbeta med personer i din närhet och du behåller ditt lugn och noggrannhet oavsett situation.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Hemsögatan 6, Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AkkaFRAKTs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AkkaFRAKT är en transport- och logistikkoncern i Sydsverige. Kunderna finns inom bygg, handel, industri, jordbruk och offentlig sektor. Dem har cirka 500 egna fordon och omsätter omkring 800 miljoner kronor. Huvudkontoret finns i Malmö.

Ansök nu

Automationsingenjör till PolyPeptide

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jan 21
Är du utbildad Automationsingenjör och vill bidra till att göra livet bättre för människor på ett världsledande läkemedelsföretag genom din expertis inom mekanik och automation? Brinner du också för att arbeta med optimering och förbättring? Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
PolyPeptide är en av världens ledande och största tillverkare av peptider och tillverkar över en tredjedel av alla peptidläkemedel i världen. Sverigeproduktionen finns i Limhamn och är nu i en expansiv fas, därför behöver de nu utöka sin kompetens med en Automationsingenjör. Du kommer att tillhöra maintenance-teamet, som idag består av 5 ingenjörer som fokuserar på el och underhåll, där du som ny Automationsingenjör kommer att spela en viktig roll i teamet och bidra med din expertis inom automationsrelaterade problem. Din huvudsakliga uppgift är att se till så att tillverkningen med både processer och maskiner hela tiden förbättras, utvecklas och optimeras. Du kommer även att arbeta med driftsproblem av utrustning och system samt validering, dokumentation och ändringsärenden inom automation.

Du erbjuds


* En chans att få inblick och föreståelse för läkemedelstillverkning
* En grundlig upplärning och utbildning inom exempelvis GMP
* En fot in på ett av världens ledande företag inom läkemedelsproduktion


ARBETSUPPGIFTER
* Optimering av automation av olika industriprocesser och system
* Praktiskt genomföra FU samt felsökning av olika system och utrustningar
* Representera avdelningen i diverse arbetsgrupper
* Driva avdelningsinterna projekt
* Ansvara för inköp av material och entreprenörsarbeten
* Ingå i beredskapsgruppen som säkerställer drift 24/7

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom automation
* Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i den dagliga verksamheten
* B-körkort

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av ABB-system
* Erfarenhet av BMS
* Kunskaper i Lean
* Tidigare arbetat med optimering och förbättringsarbeten


Som person är du:


* Problemlösande
* Noggrann
* Uthållig
* Initiativtagande
* Har en hög samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Malmö, Limhamn
* Rekryteringsprocessen innefattar ett personlighets- och logiktest som administreras av Academic Work.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och PolyPeptide's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa lite mer om PolyPeptide.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare till Nabo i Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 20
Vill du arbeta med ekonomi på ett bolag med kunden i fokus och siktet inställt på att förändra en hel bransch? Då är Nabo stället för dig. Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och har fallenhet för service och struktur. Sök idag då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist eller fastighetsingenjör. Varje dag förenklar Nabo för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och deras egna experter inom förvaltning. På Nabo jobbar mer än 250 experter inom ekonomi, fastigheter, IT och juridik för att varje dag underlätta vardagen för sina kunder. Nabo har idag nio kontor och omsätter ca 120 msek med god tillväxt och lönsamhet.

Vi söker nu en Ekonomisk förvaltare till Nabos nyöppnade kontor i Malmö. I rollen arbetar du i ett nära samarbete med två kollegor för att ge ekonomisk rådgivning och skapa goda relationer med era kunder. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans ska bestå av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.

Detta är initialt ett konsultuppdrag till och med 30 juni. För rätt person finns det möjlighet till en långsiktighet i rollen. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomisk förvaltare hos Nabo har du ansvar för den kontinuerliga kontakten med styrelser för att ge rätt ekonomisk rådgivning kring bostadsrättsföreningens ekonomi. Nabos egna plattform är tänkt att automatisera de delar av förvaltningsprocessen som är enkla och på rutin, för att du i din roll ska kunna fokusera på proaktivitet och en god kundrelation. Ditt ansvar kommer till exempel vara:


* Ekonomisk rådgivning och stöd till styrelser
* Redovisning och avstämningar
* Bokslut och deklarationer
* Ekonomisk rapportering och analyser
* Låneupphandlingar
* Delta på styrelsemöten och stämmor
* Övrig administration kopplat till ditt ansvarsområde
* Utbilda och coacha internt såväl som externt


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller likvärdigt
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Är intresserad och nyfiken på att lära dig om ekonomisk förvaltning och fastighetsbranschen
* Har en god systemvana och intresse för digitala arbetssätt

Det är även starkt meriterande om du:


* Tidigare arbetat med ekonomi och redovisningsarbete från ax till limpa
* Har erfarenhet från ett serviceyrke med kundansvar


I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och ett intresse av att bygga relationer både inom organisationen och med externa kunder. Du räds inte för att ta egna initiativ och agerar rådgivande och lösningsorienterat i dina dialoger med kund. Du tar självklart ett stort ansvar för ditt arbete och tar dig an varierade arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nabos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. De ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har de börjat förändra. Vill du vara med på resan?
Nabo jobbar mot tydliga mål och driver sin egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara medarbetarens höjdpunkt i karriären.

Ansök nu