Malmö: Jobb inom kundtjänst till Optibelt i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobb inom kundtjänst till Optibelt i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-02 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en serviceinriktad medarbetare inom kundtjänst till Optibelt i Malmö. Bli del av ett tekniskt och internationellt bolag!

Har du erfarenhet av kundservice via telefon och vill jobba på ett globalt bolag? Optibelt Skandinaviska AB i Malmö söker nu en medarbetare till sin skandinaviska kundtjänst. Du blir del av ett samarbetsinriktat team som alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Trivs du i en självständig roll inom kundtjänst där du har en nära relation till dina kunder och uppskattar internt samarbete är detta rollen för dig. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som kundtjänstmedarbetare på Optibelt Skandinaviska AB i Malmö får du jobba i en liten arbetsgrupp med mycket teamkänsla. Här ges du möjlighet att arbeta med erfarna och stöttande kollegor. Samtidigt som du har ett tydligt eget ansvarsområde, kunderna på den svenska marknaden. Våra kunder finns inom en bredd av branscher så som automotive, tillverkande industri och gruvnäringen.

Du blir del av ett stabilt internationellt bolag med sitt huvudkontor i Tyskland. Vi samarbetar dagligen med våra tyska kollegor. Optibelt tillverkar och säljer produkter inom remtransmission exempelvis kilremmar och kuggremmar. Vi jobbar med produkter av hög kvalitet och befinner oss i framkant inom vår bransch. Självklart får du en gedigen introduktionsutbildning kring företaget, produkterna och branschen.

Vi är ett bolag som är måna om våra anställda. Vi erbjuder därför generösa personalförmåner bland annat friskvårdsbidrag, hälsokontroller, kollektivavtal, privat sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Kunderservice via mejl och telefon
• Orderhantering
• Orderrelaterad administration i affärssystemet (SAP)
• Ett tydligt ansvar för service och relation till Optibelts svenska kunder
• Jobba i team med Optibelts utesäljare för att kunna ge bästa service till kunderna

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vi är 10 personer på Optibelt Skandinaviska varav 3 som arbetar inom kundtjänst i Malmö. Din närmaste chef är Office Manager.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice via telefon och gillar att ha nära kontakt med dina kunder. Du kommer att arbeta främst med kunder inom Sverige, men har också internationella kontakter. Därför är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav för tjänsten. Har du därtill kunskaper i tyska är det meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet och en god vana att arbeta i system.

Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med variation i uppgifter och du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete. Då rollen innefattar många interna och externa kontakter söker vi dig med en förmåga att skapa goda relationer till andra. Du tar ansvar för att leverera inom ditt område och hjälper gärna andra vid behov. Genom ditt serviceinriktade och lösningsorienterade sätt strävar du alltid efter nöjda kunder. 

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Kundtjänstmedarbetare.

Securitas söker en kundserviceadministratör

Läs mer Mar 28
Nytt
Nu har du chansen att söka tjänsten som kundtjänstadministratör till Securitas! Är du en glädjespridare som brinner för att ge service utöver det vanliga och som besitter administrativa skills? Är du även riskmedveten som person och en lagspelare? Då kan det här vara en tjänst för dig!
OM SECURITAS
”I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden. Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet Securitas tar hand om dig.”
OM TJÄNSTEN
I rollen som kundtjänstadministratör innebär det ett tätt samarbete med kunder och säljare. Du kommer även samarbeta nära med dina kollegor i samma team, som arbetar både på plats och på andra kontor runt om i landet. Mer specifikt kommer du hantera registreringar/ ändringar av avtal och fakturor där du arbetar för att kvalitetssäkra/upptäcka eventuella fel och åtgärda dessa. Det tillkommer även kundkontakt/kundservice samt övriga kundtjänstadministrativa arbetsuppgifter. Securitas vill vara i framkant när det kommer till branschen och i denna roll som kundtjänstadministratör kommer du ha en stor påverkan på detta genom den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor.För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad som person och har erfarenhet eller ett intresse för administration. Du har ett öga för detaljer och en bra helhetssyn och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser även att du har ett ekonomiintresse och är strukturerad samt ansvarstagande i det dagliga arbetet där du tilltalas av en föränderlig miljö. Slutligen ser vi att du har en positiv inställning med skinn på näsan. Kunskaper kring användandet av Lime och Dynamics 365 och tidigare erfarenhet inom kundservice är meriterande. VI SÖKER DIG SOM:
Har en gymnasial utbildning
Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har en god dator- och systemvana
Har en hög säkerhetsmedvetenhet

PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: WorkzUppdragsgivare: SecuritasStart: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltidsanställning med sex månaders vikariatLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Malmö Arbetstider: Måndag-fredag 08:00-16:30VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad operativ chefsom utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen. Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Securitas söker en kundserviceadministratör

Läs mer Mar 28
Nytt
Nu har du chansen att söka tjänsten som kundtjänstadministratör till Securitas! Är du en glädjespridare som brinner för att ge service utöver det vanliga och som besitter administrativa skills? Är du även riskmedveten som person och en lagspelare? Då kan det här vara en tjänst för dig!
OM SECURITAS
”I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden. Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet Securitas tar hand om dig.”
OM TJÄNSTEN
I rollen som kundtjänstadministratör innebär det ett tätt samarbete med kunder och säljare. Du kommer även samarbeta nära med dina kollegor i samma team, som arbetar både på plats och på andra kontor runt om i landet. Mer specifikt kommer du hantera registreringar/ ändringar av avtal och fakturor där du arbetar för att kvalitetssäkra/upptäcka eventuella fel och åtgärda dessa. Det tillkommer även kundkontakt/kundservice samt övriga kundtjänstadministrativa arbetsuppgifter. Securitas vill vara i framkant när det kommer till branschen och i denna roll som kundtjänstadministratör kommer du ha en stor påverkan på detta genom den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor.För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad som person och har erfarenhet eller ett intresse för administration. Du har ett öga för detaljer och en bra helhetssyn och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser även att du har ett ekonomiintresse och är strukturerad samt ansvarstagande i det dagliga arbetet där du tilltalas av en föränderlig miljö. Slutligen ser vi att du har en positiv inställning med skinn på näsan. Kunskaper kring användandet av Lime och Dynamics 365 och tidigare erfarenhet inom kundservice är meriterande. VI SÖKER DIG SOM:
Har en gymnasial utbildning
Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har en god dator- och systemvana
Har en hög säkerhetsmedvetenhet

PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: WorkzUppdragsgivare: SecuritasStart: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltidsanställning med sex månaders vikariatLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Malmö Arbetstider: Måndag-fredag 08:00-16:30VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad operativ chefsom utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen. Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Securitas söker en kundserviceadministratör

Läs mer Mar 28
Nytt
Nu har du chansen att söka tjänsten som kundtjänstadministratör till Securitas! Är du en glädjespridare som brinner för att ge service utöver det vanliga och som besitter administrativa skills? Är du även riskmedveten som person och en lagspelare? Då kan det här vara en tjänst för dig!
OM SECURITAS
”I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden. Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet Securitas tar hand om dig.”
OM TJÄNSTEN
I rollen som kundtjänstadministratör innebär det ett tätt samarbete med kunder och säljare. Du kommer även samarbeta nära med dina kollegor i samma team, som arbetar både på plats och på andra kontor runt om i landet. Mer specifikt kommer du hantera registreringar/ ändringar av avtal och fakturor där du arbetar för att kvalitetssäkra/upptäcka eventuella fel och åtgärda dessa. Det tillkommer även kundkontakt/kundservice samt övriga kundtjänstadministrativa arbetsuppgifter. Securitas vill vara i framkant när det kommer till branschen och i denna roll som kundtjänstadministratör kommer du ha en stor påverkan på detta genom den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor.För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad som person och har erfarenhet eller ett intresse för administration. Du har ett öga för detaljer och en bra helhetssyn och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser även att du har ett ekonomiintresse och är strukturerad samt ansvarstagande i det dagliga arbetet där du tilltalas av en föränderlig miljö. Slutligen ser vi att du har en positiv inställning med skinn på näsan. Kunskaper kring användandet av Lime och Dynamics 365 och tidigare erfarenhet inom kundservice är meriterande. VI SÖKER DIG SOM:
Har en gymnasial utbildning
Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har en god dator- och systemvana
Har en hög säkerhetsmedvetenhet

PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: WorkzUppdragsgivare: SecuritasStart: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltidsanställning med sex månaders vikariatLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Malmö Arbetstider: Måndag-fredag 08:00-16:30VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad operativ chefsom utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen. Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Securitas söker en kundserviceadministratör

Läs mer Mar 25
Nu har du chansen att söka tjänsten som kundtjänstadministratör till Securitas! Är du en glädjespridare som brinner för att ge service utöver det vanliga och som besitter administrativa skills? Är du även riskmedveten som person och en lagspelare? Då kan det här vara en tjänst för dig!

OM SECURITAS

I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden. Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet Securitas tar hand om dig.”

OM TJÄNSTEN

I rollen som kundtjänstadministratör innebär det ett tätt samarbete med kunder och säljare. Du kommer även samarbeta nära med dina kollegor i samma team, som arbetar både på plats och på andra kontor runt om i landet. Mer specifikt kommer du hantera registreringar/ ändringar av avtal och fakturor där du arbetar för att kvalitetssäkra/upptäcka eventuella fel och åtgärda dessa. Det tillkommer även kundkontakt/kundservice samt övriga kundtjänstadministrativa arbetsuppgifter. Securitas vill vara i framkant när det kommer till branschen och i denna roll som kundtjänstadministratör kommer du ha en stor påverkan på detta genom den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor.

För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad som person och har erfarenhet eller ett intresse för administration. Du har ett öga för detaljer och en bra helhetssyn och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser även att du har ett ekonomiintresse och är strukturerad samt ansvarstagande i det dagliga arbetet där du tilltalas av en föränderlig miljö. Slutligen ser vi att du har en positiv inställning med skinn på näsan.

Kunskaper kring användandet av Lime och Dynamics 365 och tidigare erfarenhet inom kundservice är meriterande.

VI SÖKER DIG SOM:

- Har en gymnasial utbildning

- Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift

- Har en god dator- och systemvana

- Har en hög säkerhetsmedvetenhet

PRAKTISK INFORMATION

Arbetsgivare: Workz
Uppdragsgivare: Securitas
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltidsanställning med sex månaders vikariat
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Malmö
Arbetstider: Måndag-fredag 08:00-16:30

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad operativ chef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.

Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen.
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.

Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Securitas söker en kundserviceadministratör

Läs mer Mar 26
Nu har du chansen att söka tjänsten som kundtjänstadministratör till Securitas! Är du en glädjespridare som brinner för att ge service utöver det vanliga och som besitter administrativa skills? Är du även riskmedveten som person och en lagspelare? Då kan det här vara en tjänst för dig!

OM SECURITAS

I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden. Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet Securitas tar hand om dig.”

OM TJÄNSTEN

I rollen som kundtjänstadministratör innebär det ett tätt samarbete med kunder och säljare. Du kommer även samarbeta nära med dina kollegor i samma team, som arbetar både på plats och på andra kontor runt om i landet. Mer specifikt kommer du hantera registreringar/ ändringar av avtal och fakturor där du arbetar för att kvalitetssäkra/upptäcka eventuella fel och åtgärda dessa. Det tillkommer även kundkontakt/kundservice samt övriga kundtjänstadministrativa arbetsuppgifter. Securitas vill vara i framkant när det kommer till branschen och i denna roll som kundtjänstadministratör kommer du ha en stor påverkan på detta genom den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor.

För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad som person och har erfarenhet eller ett intresse för administration. Du har ett öga för detaljer och en bra helhetssyn och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser även att du har ett ekonomiintresse och är strukturerad samt ansvarstagande i det dagliga arbetet där du tilltalas av en föränderlig miljö. Slutligen ser vi att du har en positiv inställning med skinn på näsan.

Kunskaper kring användandet av Lime och Dynamics 365 och tidigare erfarenhet inom kundservice är meriterande.

VI SÖKER DIG SOM:

- Har en gymnasial utbildning

- Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift

- Har en god dator- och systemvana

- Har en hög säkerhetsmedvetenhet

PRAKTISK INFORMATION

Arbetsgivare: Workz
Uppdragsgivare: Securitas
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltidsanställning med sex månaders vikariat
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Malmö
Arbetstider: Måndag-fredag 08:00-16:30

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad operativ chef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.

Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen.
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.

Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Tng Group AB .

Ingenjör inom el till EuroMaint i Malmö

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 9
Har du en passion för teknik och problemlösning? EuroMaint i Malmö söker en ingenjör med kompetens inom el! Sök idag!

Söker du nya utmaningar eller är du i början av din karriär och söker efter varierande arbetsuppgifter där din förmåga att lösa problem kommer till optimal användning? Är du redo att vara en del av ett kompetent team och bidra till att forma framtidens tekniska verktyg och arbetsmetoder för att optimera fordonsunderhåll? Bra! Då kan den lediga tjänsten vara precis det du söker!I rollen som teknikspecialist inom el hos Euromaint i Malmö kommer du att vara företagets främsta expert för underhåll av komponenter till spårburna fordon. Du kommer att samarbeta med andra kompetenta teammedlemmar och ha möjlighet att fortsätta din personliga och professionella utveckling.Låter detta spännande? Skicka in din ansökan redan idag. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Ditt anställningserbjudande

Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På EuroMaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag.

EuroMaint erbjuder dig en spännande och teknisk roll som ingenjör i en framtidsbransch med innovativa lösningar. Vi är en nyfiken och framåtsträvande organisation med en tydlig vision att vara Nordens ledande leverantör av underhållstjänster för spårtrafikbranschen. Hos oss får du möjlighet att utveckla din kompetens och arbeta med intressanta arbetsuppgifter inom förbättringsarbeten och tekniska utredningar.

Dina arbetsuppgifter

Som ingenjör hos EuroMaint kommer du bland annat arbeta med att: 

• Förvalta Euromaint Rail utvecklade produkter, vilket inkluderar att hålla dokumentationen uppdaterad och tillgänglig.
• Delta i kundmöten.
• Tekniska utredningar, riskanalyser och utarbeta förslag till förbättrande åtgärder.
• Omvärldsanalys för "Best practice" samt uppbyggnad av nätverk för att säkerställa strategiskt know-how.
• Behjälplig till fordonsteknikern för effektivare underhållsplaner.
• Utprovning av nya tekniska lösningar.

Värt att veta

Som ingenjör har du samarbete med teknikavdelningen, produktion och Supply Chain. Du fungerar även som stöd mot anbudsgruppen vid framtagning av nya koncept, tekniska data, underhållsdata m.m. Du deltar aktivt för att bidra till EuroMaint Rails affärsmässiga intressen samt kontraktets framgång.

Du tillhör teknikavdelningen och tjänsten är placerad i Örebro eller Malmö med goda möjligheter att arbeta deltid hemifrån.

Våra förväntningar

Vi söker dig som är högskoleingenjör eller civilingenjör med kompetens och intresse inom el. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med järnvägsfordon eller andra tunga fordon. Men för oss är personlighet viktigare än erfarenhet så vi är därmed även intresserade av dig som är nyexaminerad. Du är initiativtagande och har en god samarbetsförmåga. Vi ser också att du är strukturerad, resultatorienterad och en god prioriteringsförmåga. Vidare har du goda kunskaper i engelska både skriftligen och muntligen.

Viktigt för dig är din och andras säkerhet, att utföra arbete med stolthet och förväntad kvalité samt att vara en naturlig del av vårt förbättringsarbete. Du ska ta fram förbättringsförslag och kunna implementera dessa. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

IT Koordinator till Nordion Energi i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 27
Lösningsorienterad IT koordinator till Nordion Energi i Malmö

Samhället befinner sig i förändring där klimatfrågan står i centrum. Nordion Energi är en ny koncern som har bildats för att vara med och driva omställningen mot 100% grön energi. Idag har vi infrastruktur för gas och el och mer grön energi står högt på vår lista. Men vi vill mer än så. Vi satsar vår kraft på att skapa ett hållbart och flexibelt energisystem som är rustat för framtiden; där el, gas och värme samspelar. Det råder ingen brist på förnybar energi. Utmaningen är att göra den tillgänglig - där den behövs, när det behövs och till ett konkurrenskraftigt pris. Det är här infrastrukturen spelar en avgörande roll. IT organisationen på Nordion behöver nu stärka upp med ytterligare en medarbetare och söker en IT koordinator. Är du rätt person? Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Till tjänsten som IT koordinator på Nordion Energi söker vi dig som dagligen vill göra skillnad och lösa problem. Du är en person som trivs i en platt organisation och som gillar variation.

Dina arbetsuppgifter

På Nordion Energi ser vi IT som en tjänst för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra sitt arbete.

Lite om vår IT miljö...
Vår miljö består av virtualiserade servrar i externa nationella datacenter samt i det publika molnet med
Microsoft Windows som operativsystem. Vi har en mängd olika system bland annat inom avräkning, mätvärdeshantering, fakturering, SCADA, GIS, BI samt affärssystem, CRM-system. Vi förser hela verksamheten med Mobila iOS-enheter.

Idag arbetar Nordion Energi främst med externa leverantörer och konsulter på IT sidan. Nu söker vi dig som vill vara med och försätta utveckla IT miljön inom Nordion Energi tillsammans med vår Head of IT, Jonas.

Du kommer att arbeta med samordning, styrning och uppföljning av externa IT-resurser. Det är viktigt att vi bygger smarta lösningar tillsammans med våra partners som supporterar verksamhetens utveckling på ett optimalt sätt med digitalisering i fokus. Du agerar främst som en teknisk beställare och har som ansvar att följa upp externa leveranser och samarbeten och driva ärenden framåt. Då vi är en IT-organisation under utveckling så förekommer det att du får rycka in för snabb felsökning av IT-arbetsplats, handräckning till konsulter på distans, planering och assistans vid utbyte av enheter (laptop/mobil) samt snabbhjälp med konferensutrustning/kopiatorer.

Värt att veta

Nordion Energi har idag 120 anställda placerade på fyra orter. Huvudkontoret ligger i Malmö, Västra Hamnen. Du rapporterar till Head of IT och ni utgör tillsammans Nordions IT funktion.

Våra förväntningar

Till rollen som IT koordinator så söker vi dig som är en teknisk generalist med fokus på att leverera IT som tjänst. Du är van vid att arbeta med och mot olika leverantörer och du känner dig trygg med att vara i en kravställande roll samtidigt som du fortfarande är tekniskt operativ själv.

I din roll så kommer du tillsammans med Head of IT arbeta med:

• Outsourcing och kontakter med externa partners och leverantörer
• Digitalisering
• IT -Support
• Licenshantering
• Krishantering
• Molnstrategier

Vi söker en person som är van vid att jobba tekniskt och men som vill ta ett kliv att jobba mer övergripande parallellt med det tekniska. Du är en lösningsfokuserad person som besitter en hög kommunikativ förmåga och som vill skapa de bästa förutsättningarna för att dina kollegor ska kunna utföra sitt arbete.

Nordion Energi växer via förvärv och att arbeta i en föränderlig miljö är något du trivs med.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG IT Digital, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Teknisk support till LK Systems

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 18
Är du intresserad av hemelektronik och uppkopplade system? Vi söker en kundfokuserad person som ska arbeta med teknisk support!

LK Systems söker en entusiastisk person som vill jobba med elektroniska system för hemmet kopplade till våra VVS-produkter. I den här rollen så kommer du att arbeta med att stödja våra kunder och installatörer i ärenden kopplat till våra lösningar. Ditt intresse för hemelektronik och teknik är en viktig del för att vara motiverad i den här rollen och vi ser framemot att utbilda dig inom våra produkter och lösningar. Ditt gedigna intresse för att arbeta med kunder och service är viktigast för oss då du är en av LK systems representanter utåt. Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

LK erbjuder dig en trygg arbetsplats med lönsam och positiv företagskultur. Vår utgångspunkt är att allting går att förenkla och förbättra. Därför strävar vi alltid efter att utveckla smartare och mer hållbara lösningar för våra kunder.

Du blir en viktig del av ett mångsidigt team som stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi tror på långsiktiga relationer där våra medarbetare har goda utvecklings- och påverkansmöjligheter. Självklart erbjuder vi tjänstepension, kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Du kommer att få en gedigen upplärning hos oss för att bli kunnig inom våra produkter. 

Dina arbetsuppgifter

De som kontaktar dig kan vara allt från specialister inom VVS-området till privatpersoner. Arbetet är varierande, och som företagets representant utåt måste du trivas med nära kundkontakt, både via mejl och telefon. 

Du;

• tar emot, dokumenterar och analyserar ärenden för att identifiera möjliga åtgärder. På sikt när du är kunnig på våra produkter ser vi att du jobbar mer och mer med teknisk avhjälpning. 
• har daglig kontakt med kollegor, främst från säljkåren.
• är delaktig i att utveckla E-Learning material för kompetensutveckling.

 

Värt att veta

Du rapporterar till Hans som är Hållbarhetschef och tjänsten är placerad på LK Systems kontor i Lockarp, Malmö. 

Våra förväntningar

Du:

• har erfarenhet från en kundinteragerande roll
• har gediget teknikintresse. Gärna inom hemelektronik och uppkopplade smarta hemmet lösningar. Vidare så är arbetslivserfarenhet med inslag av detta starkt meriterande
• behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift
• har relevant utbildning på minst gymnasienivå
• har god datorvana, främst Office 365

Att sträva efter förbättringar och kontinuerlig utveckling motiverar dig. Du trivs med att samarbeta och lyssnar gärna på andras åsikter, då du tror på att det bästa resultatet uppnås genom gemensamt arbete. I denna position förväntas du ta eget ansvar och driva ditt arbete framåt och du känner dig bekväm med detta. Du strävar efter att erbjuda lösningar genom rådgivning till kunderna för att leverera den bästa möjliga kundservicen och har en god förmåga att interagera med olika individer och skapa relationer. Erfarenhet från branscher som arbetar med uppkopplade lösningar är meriterande.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Global Chemical Safety Manager to Perstorp AB

SQE Supplier Quality Engineer
Läs mer Mar 8
We are seeking an experienced Chemical Safety Manager to join Perstorp AB

Are you interested in working in a global role, supporting local organizations and collaborating cross-functionally to maintain a healthy and safe workplace? Do you have experience working in the chemical industry? If so, this opportunity might be a great fit for you! Join us in shaping a safer and healthier workplace environment in the role of Chemical Safety Manager.Apply now to become a part of our dedicated team, driving global excellence in health and safety!

Purpose, Offer and Benefits

Responsible Care is a global function that provides the entire organization with the strategic direction, global framework and support structure for health, safety and environment. In addition, the function supports leaders and teams with relevant insights, coaching and training to define and execute their own local health, safety and environment roadmaps.

At Perstorp you will get a true opportunity to contribute and influence – despite our global presence we are still a relatively small company. That means you are never anonymous: what you do really counts.

Perstorp has eight production sites around the world. As the Global Chemical Safety Manager, you work with a mixture of strategical focus and operational closeness. You analyze and follow up on how chemical safety is managed at the different sites and identify potential improvements. You act as a project manager for strategically important health and safety related projects.

If you are ready to work whit safety on a global scale, we want to hear from you. Join Perstorp and be part of a team committed to excellence in chemical safety. 

Your Responsibilities

You will play a leading role in our internal culture transformation program for health and safety, driving global excellence and supporting our production units, functions, and projects in the following processes/areas:

• Identification and assessment of chemical hazards
• Chemical risk management
• Exposure monitoring

Your responsibilities will include:

• Supporting the organization, especially the production units, in maintaining compliance with internal/external standards and regulations
• Developing and delivering global training programs on chemical safety
• Monitoring and following up on chemical risks and incidents to ensure high-quality learning
• Identifying opportunities for process improvements and safety enhancements
• Reviewing and evaluating the organization as a member of the internal audit team
• Monitoring and transferring internal/external best practices in chemical safety to relevant stakeholders

 

The Bigger Picture

You will report to the Vice President Responsible Care and be part of an engaged and dynamic team that collaborates with colleagues in all functions and positions. The position will be based in Perstorp, Malmö or Stenungsund in Sweden. International travelling to our production sites in Europe, North America and Asia will be expected. You can expect approximately 40 traveling days a year.

Our Expectations

You have a Master´s or Bachelor´s degree, preferably in Biology, Chemistry, Environmental Science, Toxicology, Occupational Health or Medicine. You have at least five years of experience from process industry, working with HSE and particularly chemical safety. You combine the theoretical and practical experience to prevent and/or manage health, safety and environmental incidents. 

As a person you are very skilled in facilitation, auditing and project management. You have a curious and exploring mindset, willing to take on ambitious challenges together with the team. Furthermore, you have excellent communication skills and can use these to successfully persuade and get the message through to top and middle management. You are fluent in spoken and written English.

Interested?
The recruitment is administered by TNG Lead, specialists in sustainable recruitment of management and leadership positions. Their unique unbiased recruitment methodology identifies and recruit leaders with the ability to successfully create psychological safe high-performing teams, in a fast changing world. Now, we're excited to see your application. Apply with either a CV or LinkedIn profile – no need for a cover letter – just use our straightforward application form. Please note that we can not accept any applications by e-mail. However, you are always welcome to contact the recruiter with questions. After the application has been submitted, we will both anonymize your personal data, and invite you to do some of our recruitment tests, before making an initial assessment. Of course, we'll give you more details about each step when the time comes. As soon as you submit your application, you can track it in real-time on our website. Keep in mind that we're reviewing applications continuously, so the position might be filled before the final application date. Let’s stay in touch!

Ansök nu

QA/OHS koordinator till Arjo i Malmö

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 6
Vi söker en koordinator inom kvalitetssäkring / Quality Assurance/ Occupational Health and Safety till ett konsultuppdrag hos Arjo

Vill du arbeta i en internationell, fartfylld och dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter? Som QA/OHS koordinator har du en omväxlande roll med support och utveckling av kvalitetsprocesser. Har du tidigare arbetat med ISO-standarder, kvalitetssäkring och /eller arbetsmiljö?Till vår kund Arjo inom medicinteknik söker vi dig som är tillgänglig relativt omgående för ett längre konsultuppdrag inom Quality Assurance och Occupational Health and Safety.

Ditt anställningserbjudande

Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG-konsulter.

Dina arbetsuppgifter

Som QA/OHS koordinator arbetar du med support och stöttning inom område kvalitet och hållbarhet. 
Dina arbetsuppgifter är bl a att:

• Koordinera Field Actions inom Norden.
• Skriva nya och uppdatera befintliga SOP:er, Instruktioner etc. Detta i samarbete med processägare/stödjande processägare samt stödja implementering och utbildning.
• Säkerställa efterlevnad av arbetsmiljö och säkerhet inom SSU Nordics.
• Supportera dina kollegor i implementeringen av kvalitetsdokument.
• Supportera vid lokala och interna revisioner.
• Uppdatera listor och dokument i enlighet med gällande riktlinjer och krav.
• Koordinera kring uppdatering av produkter och säkerställa att informationen översätts från engelska till svenska.

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Uppdraget förväntas pågå i 6 månader. Din arbetsplats är på företagets huvudkontor i Malmö och du ingår i det nordiska teamet inom kvalitet och OHS -Occupational Health and Safety.

Våra förväntningar

Vi söker dig som arbetat administrativt eller koordinerande med något eller flera av följande områden:

• Kvalitetssäkring, kvalitetskontroll och/eller kvalitetsdokument.
• ISO-standarder, till exempel ISO 9001, ISO 45001, ISO 14001 eller ISO 13485.
• Produktsäkerhet.
• Är ordningsam, lyhörd, nyfiken och strukturerad. 
• Har en god kommunikationsförmåga och skapar goda relationer med olika delar av organisationen genom ett stöttande och supportande arbetssätt.
• Med hjälp av din goda initiativförmåga tar du reda på information för att komma vidare i ditt arbete.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

IT Koordinator till Nordion Energi i Malmö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 11
Lösningsorienterad IT koordinator till Nordion Energi i Malmö

Samhället befinner sig i förändring där klimatfrågan står i centrum. Nordion Energi är en ny koncern som har bildats för att vara med och driva omställningen mot 100% grön energi. Idag har vi infrastruktur för gas och el och mer grön energi står högt på vår lista. Men vi vill mer än så. Vi satsar vår kraft på att skapa ett hållbart och flexibelt energisystem som är rustat för framtiden; där el, gas och värme samspelar. Det råder ingen brist på förnybar energi. Utmaningen är att göra den tillgänglig - där den behövs, när det behövs och till ett konkurrenskraftigt pris. Det är här infrastrukturen spelar en avgörande roll. IT organisationen på Nordion behöver nu stärka upp med ytterligare en medarbetare och söker en IT koordinator. Är du rätt person? Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Till tjänsten som IT koordinator på Nordion Energi söker vi dig som dagligen vill göra skillnad och lösa problem. Du är en person som trivs i en platt organisation och som gillar variation.

Dina arbetsuppgifter

På Nordion Energi ser vi IT som en tjänst för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra sitt arbete.

Lite om vår IT miljö...
Vår miljö består av virtualiserade servrar i externa nationella datacenter samt i det publika molnet med
Microsoft Windows som operativsystem. Vi har en mängd olika system bland annat inom avräkning, mätvärdeshantering, fakturering, SCADA, GIS, BI samt affärssystem, CRM-system. Vi förser hela verksamheten med Mobila iOS-enheter.

Idag arbetar Nordion Energi främst med externa leverantörer och konsulter på IT sidan. Nu söker vi dig som vill vara med och försätta utveckla IT miljön inom Nordion Energi tillsammans med vår Head of IT, Jonas.

Du kommer att arbeta med samordning, styrning och uppföljning av externa IT-resurser. Det är viktigt att vi bygger smarta lösningar tillsammans med våra partners som supporterar verksamhetens utveckling på ett optimalt sätt med digitalisering i fokus. Du agerar främst som en teknisk beställare och har som ansvar att följa upp externa leveranser och samarbeten och driva ärenden framåt. Då vi är en IT-organisation under utveckling så förekommer det att du får rycka in för snabb felsökning av IT-arbetsplats, handräckning till konsulter på distans, planering och assistans vid utbyte av enheter (laptop/mobil) samt snabbhjälp med konferensutrustning/kopiatorer.

Värt att veta

Nordion Energi har idag 120 anställda placerade på fyra orter. Huvudkontoret ligger i Malmö, Västra Hamnen. Du rapporterar till Head of IT och ni utgör tillsammans Nordions IT funktion.

Våra förväntningar

Till rollen som IT koordinator så söker vi dig som är en teknisk generalist med fokus på att leverera IT som tjänst. Du är van vid att arbeta med och mot olika leverantörer och du känner dig trygg med att vara i en kravställande roll samtidigt som du fortfarande är tekniskt operativ själv.

I din roll så kommer du tillsammans med Head of IT arbeta med:

• Outsourcing och kontakter med externa partners och leverantörer
• Digitalisering
• IT -Support
• Licenshantering
• Krishantering
• Molnstrategier

Vi söker en person som är van vid att jobba tekniskt och men som vill ta ett kliv att jobba mer övergripande parallellt med det tekniska. Du är en lösningsfokuserad person som besitter en hög kommunikativ förmåga och som vill skapa de bästa förutsättningarna för att dina kollegor ska kunna utföra sitt arbete.

Nordion Energi växer via förvärv och att arbeta i en föränderlig miljö är något du trivs med.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG IT Digital, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu