Malmö: Bemanningskoordinator sökes till framgångsrika StudentConsulting

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bemanningskoordinator sökes till framgångsrika StudentConsulting i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-02 // Varaktighet: Heltid

Har du gått ut gymnasiet och söker ett fartfyllt och lärorikt arbete att starta din karriär med? Är du en driven person som tycker om att arbeta med kunder och service?
Vi söker nu en engagerad bemanningsassistent till vårt kontor i Malmö!

Tjänsten som bemanningsassistent innebär att främst arbeta med schemaläggning samt att hjälpa våra kunder med deras akuta behov. Du kommer i tjänsten ha daglig kontakt med våra konsulter och kunder.

Arbetsuppgifterna i rollen innebär bland annat,
- Schemaläggning
- Telefonkontakt med kunder och konsulter
- Hjälpa kunderna med deras behov av personal, både med längre- och kort varsel
- Personaladministration i form av kontroll av intyg, samt uppföljning av nyanställda
- Ansvar för beställning och lagersaldo av arbetskläder
- Även andra kontorsuppgifter kan förekomma

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna kan variera mellan 07.00-16.00 och 08.00-17.00 måndag-fredag.
Du kommer arbeta på StudentConsultings kontor i centrala Malmö. Tjänsten är ett visstidsanställning på 4-6 månader. Det finns goda möjligheter till förlängning.

Din profil
Vi söker dig som är i början av din karriär och har en avslutad gymnasieutbildning, du vill nu ta dig an en administrativ och serviceinriktad roll. Du ska trivas i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en serviceinriktad roll, förslagsvis har du erfarenhet av restaurangbranschen eller kundtjänst. Det är en fördel om du har B-körkort.

Som person trivs du i en dynamisk organisation där den ena dagen inte är den andra lik. För att passa in i vårt team bör du vara en lagspelare, ha ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang vara en god representant för StudentConsulting. Du är självständig, noggrann och utåtriktad. Du brinner för att ge service till kunder och vill alltid lämna ett bra arbete efter dig.

Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök då tjänsten redan idag. Vi arbetar löpande med både urval och intervjuer och tjänsten startar så fort vi hittat rätt kandidat. Du kommer anställas i en behovsanställning i 4-6 månader men chans till förlängning.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Personaladministratör/Personalassistent.

Administratör med omgående inträde

Läs mer Jan 17
Om företaget
Myra Assistans AB anordnar personlig assistans åt funktionsnedsatta personer i Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter.
Arbetsuppgifter
Vår administratör kommer att sluta sin anställning och du kommer att ersätta henne.
Du kommer att arbeta med olika personaladministrativa arbetsuppgifter men främst schemaläggning, dokumenthantering, kontakt med kunder och anställda, fakturahantering med mera. Tjänsten innebär tätt samarbete och att du ger stöd där behov uppstår.
Då kontoret är en arbetsplats med 4 personer behöver man vara flexibel och ofta göra arbete utanför sina huvudsakliga arbetsuppgifter, exempelvis att svara i telefon eller ta emot besökare. I ditt dagliga arbete hos oss kommer du att ha mycket kontakter med både anställda och uppdragsgivare när du, utifrån lagar och policyer, bidrar till att ge våra uppdragsgivare och anställda de bästa lösningar vi kan erbjuda.
Sökandeprofil
Vi söker dig som är en strukturerad administratör och som har lätt för att skapa goda relationer. Du klarar att arbeta periodvis i högt tempo och kunna hantera att din plan för dagen kan ändras. Du behöver vara flexibel, lyhörd och noggrann. Det är oerhört viktigt att du är prestigelös och har en förmåga att skapa tillit då din tjänst innebär många nära kontakter med såväl våra huvudpersoner, deras anhöriga som våra medarbetare.
Din behandling är väldigt viktigt eftersom du blir en kontaktyta som många anställda och uppdragsgivare har kontakt med. I rollen som administratör är du inblandad i en mängd processer tillsammans med kolleger vilket ställer krav på att din kommunikation är tydlig och att du gillar att kommunicera.
Som tidigare nämnts är vi ett litet kontor vilket kräver att du har ett intresse för företagets helhet och är beredd att "ställa upp där det behövs" utanför dina egna huvudsakliga ansvarsområden. Du ska ha mycket god datorvana i Office-paketet med fokus på Excel och Word. Erfarenhet och kunskaper i arabiska är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, självgående och organiserad
Anställningstyp
Heltid med 6 månader provanställning
Intervjuer kommer att ske löpande tills tjänsten är tillsatt.

Ansök nu

Administratör med chefsstödsuppdrag till neurologiavdelning i Malmö

Läs mer Jan 11
Gör skillnad. Varje dag.

Vi på neuro-OBS/avdelning 2 har sex intermediära vårdplatser och två vårdavdelningsplatser. Patienterna som vårdas på neuro-OBS/avdelning 2 är i behov av kontinuerlig övervakning och har oftast stort vårdbehov. De flesta av våra patienter kommer från Neuro-OBS/avdelning 2, som vi har ett gott samarbete med, men vi har även intag från akuten, andra vårdavdelningar samt viss polikliniskverksamhet. En hel del av våra patienter behöver kontakt med kommunen innan utskrivning eller ha en planering på annat sätt.

Neurologiavdelning 1 tar hand om de patienter som har en skada eller sjukdom som påverkar hjärnan och nervsystemet. Det kan till exempel vara en stroke, tumörsjukdom eller epilepsi. Patienten rehabiliteras samtidigt som den får akut vård för att få tillbaka bästa möjliga fysiska, psykiska och sociala förmåga. Vi har 14 vårdplatser och här vårdas patienter som inte har samma övervakningsbehov som på Neuro-OBS/avdelning 2 men ändå ett behov av fortsatt vård.

ARBETSUPPGIFTER
Nu välkomnar vi en administratör med chefstödsuppdrag till neurologiavdelningen i Malmö.

I rollen som administratör med chefsstödsuppdrag ansvarar du för att bemanna våra vårdavdelningar tillsammans med din kollega på neurologiavdelning 1. Detta innebär allt från långtidsplanering av semestrar till akut frånvaro vid exempelvis sjukdom. Du arbetar i vårt HR-system med att se till att arbetstider och löner faller rätt ut. Vi arbetar med vår bemanning utifrån Excel och där egenskapen att kunna se helheten och planera det bästa för verksamhet och personal är ett måste, samt att se till att de regler och avtal vi har i verksamheten följs.

Förutom ett nära samarbete med vår andra administratör med chefsstödsuppdrag och vår enhetschef så kommer även planering av studenter och nya medarbetare ske ihop med våra duktiga utbildningsansvariga sjuksköterskor. Du har också en central roll när det gäller alla anställningar och administrationen kring dessa.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har slutförd gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete från liknande verksamhet. Du har även goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Erfarenhet av Excel och god datorvana är krav för tjänsten. Eftergymnasial utbildning inom hälso- och sjukvård ser vi som meriterande. Har du även god kännedom om Skånes universitetssjukhus och Region Skånes organisationer ser vi även det som en fördel för tjänsten.

Vi söker dig med ett professionellt bemötande och hög servicekänsla som kan hantera bemanning utifrån de olika situationer som uppstår. Du har ett helhetstänk med flexibilitet och problemlösningsfokusering och jobbar utifrån de regelverk som styr vår verksamhet. Du är ansvarstagande och har förmåga att arbeta självständigt. Du kan ta initiativ inom givna ramar och trivs med att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör.

Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Studentmedarbetare inom HR

Läs mer Jan 13
Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 275 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna.

Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet.

Studerar du i slutet av din högskole-/universitetsutbildning inom HR och är intresserad av ett flexibelt och meriterande extrajobb bredvid studierna? 
Vi söker nu studentmedarbetare inom HR. Välkommen med din ansökan senast 2 januari. 

Som studentmedarbetare inom HR kommer du att ingå i ett litet team bestående av HR-chef och HR-konsult. Du kommer att vara delaktig i olika processer, från hantering av rekryteringsprocesser till kartläggningar, medarbetarenkäter och andra strategiska HR-uppdrag. Vi söker dig som har en pågående högskoleutbildning inom HR och som är intresserad av ett flexibelt och mångsidigt uppdrag. Omfattningen av uppdraget kan variera efter behov men är cirka 10-20 timmar per vecka och enligt överenskommelse.

Vi söker dig som är självgående, flexibel, relationsskapande och trivs med nya utmaningar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter men vi fäster i första hand vikt vid dina personliga egenskaper och vad du kan bidra till oss i teamet. Mycket goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Vi är en internationell arbetsplats och vi utgår ifrån att du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift. 

 

Anställningsförhållanden
Anställningen avser en timsanställning efter behov, ca 10-20 h/per vecka, under januari till juni 2022.

 

Välkommen med din ansökan senast 2 januari 2022!

Klicka på ansök-knappen nedan och bifoga ett personligt brev med kort beskrivning om dig själv och vad du kan bidra med samt besvara de kompletterande frågorna. 

Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.


Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Personalassistent på deltid till Uniflex i Malmö

Läs mer Dec 27
Jobbeskrivning
Uniflex i Skåne växer och vi behöver därför utöka vårt team med en personalassistent. Vi söker dig som läser personalvetarprogrammet/beteendevetenskap/ekonomi eller liknande. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom service och med kundkontakt. Vi ser gärna att du är i början av dina studier och har möjlighet att arbeta extra under en längre period.

Som personalassistent kommer du att arbeta nära kontorets personalansvarig där din huvudsakliga uppgift blir att stötta i det dagliga arbetet och ge våra konsulter och kunder bästa tänkbara service. Vi söker dig som vill kombinera dina studier med ett meriterande extrajobb. Till denna tjänst söker vi dig som är ansvarfull, initiativtagande och som vill ta möjligheten att växa inom Uniflex Bemanning. Arbetet är å ena sidan stressigt och mycket att göra men å andra sidan utmanande och intressant då det ständigt dyker upp nya situationer. Uniflex är uppbyggt av små team som jobbar tätt tillsammans. Vår kultur präglas av engagemang, affärsmässighet och arbetsglädje.

Dina arbetsuppgifter
-Publicera annonser
-Urval av kandidater
-Referenstagning
-Bemanna våra uppdrag
-Boka intervjuer
-Kandidatpresentationer
-Administrativa arbetsuppgifter så som tidrapportering, anställningsavtal m.m.

Omfattning: Extra, ca 1-3 dagar/vecka samt heltid under semesterperioden.
Arbetstider: Kontorstider 8-17.
Start: Omgående


Personliga egenskaper
Personliga egenskaper
Som person är du pålitlig och tar ansvar för dina uppgifter. Du tycker mycket om att jobba med personal och service och är bra på att komunicera både i tal och skrift. Vidare är du är flexibel och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Genom ditt grymma driv, självständighet och tempo visar du på dina ambitioner och att du vill gå långt i din karriär. Inom Uniflex finns det goda karriärmöjligheter då vi arbetar aktivt med internrekrytering.

Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!



Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Ansök nu

HR Partner Peab Anläggning

Läs mer Dec 10
Vi söker nu en personlig och pålitlig kollega med flera års kvalificerad erfarenhet från HR-området. Peab har en central samordnad HR-funktion inom Affärsområdena Anläggning och Bygg. Denna tjänst kommer arbeta med rikstäckande verksamheter som Peab Byggservice AB, Peab Grundläggning AB och Statlig Vägdrift. Detta är tre verksamheter inom Peabkoncernen som tillsammans har över 40 kontor i Sverige och ca 1400 medarbetare. Gruppen som idag arbetar med ovan nämnda verksamheter består av 8 HR med placering på olika orter i Sverige. Denna tjänst kommer ha ett samordnat fokus i södra Sverige, så placering kan vara på ett flertal orter ifrån Östergötland och söderut.

Arbetet som HR-partner
Vi erbjuder ett spännande arbete för dig som vill vara med och jobba med HR i en verksamhetsnära roll. I Peab har vi människan i centrum och trots vår storlek är vi familjära och personliga vilket gör det extra roligt att arbeta med HR-relaterade frågor.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
Du driver HR-arbetet i nära samverkan med våra chefer i ovan nämnda verksamheter. Du kommer arbeta med alla delar inom HR-området på såväl strategisk som operativ nivå. En av dina viktigaste uppgifter är att stötta våra chefer i dagliga personalfrågor inom bland annat rekrytering, lönesättning, introduktion, kompetensutveckling, rehabilitering och avveckling. Utöver detta är lag och avtalstolkning samt facklig samverkan och förhandling en naturlig del av dina arbetsområden. Du blir en del av Peabs HR grupp (Peab Byggservice, Peab Grundläggning samt Statlig Vägdrift) som tillsammans utvecklar och driver personalprocesser, förbättringsarbete samt stöttar varandra i det dagliga arbetet. Du kommer att vara involverad i bolagens övergripande HR-arbete. Du rapporterar till bolagens HR-chef.

Hos oss får du också möjlighet att utvecklas som medarbetare genom Peabs interna utbildningar riktat till alla våra anställda. Det är en tjänst i ett stort geografiskt område, så krav på B körkort finns.

Din profil
Du bör ha flera års erfarenhet av HR-arbete. I grunden har du en akademisk utbildning från högskola/universitet. Som person är du självgående och initiativrik med hög integritet, gott omdöme och har lätt för att samarbeta. Det är en operativ tjänst på en stor geografisk yta, vilket kommer innebära en del resor. Med bakgrund av detta så är körkort ett krav.

Peab Byggservice utför uppdrag inom renovering, ombyggnad och tillbyggnad. Våra kunder är fastighetsbolag, försäkringsbolag, industri samt privatkunder. Peab Byggservice består idag av tre regioner och är ca 1000 medarbetare.

Peab Grundläggning är ett av Sveriges största grundläggningsföretag med mer än 40 års erfarenhet av grundläggning som skapar förutsättningar för byggnation på alla platser i Sverige. Peab Grundläggning består idag av ca 200 medarbetare.

Peab Statlig Vägdrift underhåller och sköter om Sveriges vägar och anläggningar. Vi arbetar med vägunderhåll, anläggningsarbeten, vinterväghållning, skylt sättning, beläggningsarbeten och vägbesiktningar. Statlig vägdrift består idag av ca 300 medarbetare.

Vid frågor kontakta
Ulf Engstrand

0733-376405

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Malmö från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Spännande uppdrag inom kundtjänst på heltid i Malmö!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 14
Är du en motiverad och driven person som trivs med att arbeta med service? Letar du efter en fartfylld och dynamisk arbetsplats? Stämmer det in på dig bör du fortsätta läsa!

I rollen arbetar du med kundsupport och får successivt fler och fler utbildningar inom allt från portaler, chatt, IP-telefoni och fakturahantering. Du får nära coaching av din teamchef och möjligheten att utveckla såväl din tekniska kompetens som din förmåga att hantera kunder. Teamet du kommer att tillhöra arbetar med firstline-support där sammanhållningen och teamkänslan är ständigt närvarande. Trivsel och utveckling är högt prioriterat då det månadsvis förekommer uppföljningar samt mätningar över kolleganöjdhet. Man ser också positivt på att du som medarbetare kommer med förslag och idéer för hur man kan utveckla arbetssättet.

Arbetsuppgifter:
- Inkommande samtal från privat- och företagskunder
- Ge kundsupport i ärenden och bra service
- Administrativa uppgifter kopplat till samtalen

Tjänsten är förlagd i moderna lokaler i hjärtat av Malmö och du kommer arbeta i en händelserik atmosfär med stort fokus på kvalité, arbetsglädje och teamkänsla. I tjänsten finns goda utvecklingsmöjligheter för den som visar framfötterna!

Tjänsten är förlagd på kontorstider, måndag- fredag, men även helgarbete förekommer ibland. Du kommer inledningsvis vara anställd som konsult hos StudentConsulting för att sedan bli anställd hos vår kund.

Din profil
* Dig som brinner för att ge service med det där lilla extra
* Dig som letar efter en tjänst på heltid och vill utvecklas inom arbetslivet
* Som har ett tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området
* Driven, engagerad och målmedveten
* Tidigare erfarenhet inom service är mycket meriterande, men inget krav. Det viktigaste för tjänsten är dina personliga egenskaper.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Serviceinriktade studenter sökes till Øresundsbrons kundcenter!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 21
Vill du ha ett roligt och fartfyllt extrajobb? Brinner du för att ge god service och alltid göra kunden nöjd? Är du intresserad av ett arbete som både är under terminen samt uppemot heltid under sommaren? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker just nu kundtjänstmedarbetare till Øresundsbrons kundcenter i Malmö för flexibelt extrajobb.

Du kommer arbeta i ett kontorslandskap och svara på kundserviceärenden via telefon och mail. Ärendehanteringen är oftast kopplat till fakturor, brobizz, registreringar, reklamationer, återbetalningar bland annat. Många av de kunder som ringer in är från Danmark och därav bör du iallafall ha en förståelse för danska. Om du även pratar danska är detta meriterande.

Arbetstiderna är kontorstider under vardagarna och passen är mellan 08.45-17.15. Ibland kan även helgarbete förekomma. Arbetet inleds med en utbildning med start under mars och därefter önskar vi att du kan jobba ca 16h i veckan. Det kommer även finnas möjlighet att jobba uppemot heltid under sommaren, så du bör även vara tillgänglig under den perioden. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd och arbeta vid Øresundsbrons Kundcenter på Lernacken i Malmö.

Din profil
Vi söker en serviceminded person som har erfarenhet av kundkontakt sedan tidigare. Du ska ha minst 1år kvar av studierna. Personen vi söker behöver ha en positiv inställning och kunna bidra till god stämning på arbetsplatsen! För att trivas på denna arbetsplatsen bör du vara lösningsfokuserad, flexibel och vara med på att dagens schema och prioriteringar snabbt kan kastas om. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga gentemot kunderna och samtidigt kunna arbeta effektivt.

Då du kommer arbeta i 3 olika system krävs det att du har god datorvana och att du snabbt kan komma in i nya system.

Øresundsbrons kunder pratar både svenska, danska och engelska och därför har vi som krav att du ska kunna förstå alla språken och även vara bekväm med att tala på engelska och ytterligare ett av dem.

Låter detta som din nästa utmaning? Sök redan idag då vi jobbar löpande med att boka in intervjuer!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Serviceinriktade studenter sökes till Øresundsbron på deltid!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 21
Är du serviceminded och på jakt efter nya utmaningar? Vill du ha ett roligt, fartfyllt och ett varierande extrajobb? Letar du efter ett jobb som både är under terminerna samt uppemot heltid under sommaren? Då ska du ansöka redan idag!

Vi söker just nu kundassistenter till Øresundsbrons betalstation Malmö. Arbetet går ut på att vara på plats ute bland bilarna och assistera de som kör förbi. Du arbetar med att informera, ta betalt och lösa eventuella problem som uppstår vid passagen. Du ska även vara behändig med att dirigera trafiken och hantera ärenden som kan uppstå vid betalstationerna.

Här arbetar man utomhus dygnet runt måndag- söndag och arbetet fördelas på tre skift där man arbetar både dag, eftermiddag/kväll och natt. Då det är många danska kunder är ett av kraven att du har iallafall en förståelse av danska.

Arbetet inleds med en utbildning på 8 dagar på plats. Därefter ska du vara tillgänglig att jobba hela sommaren samt extra under terminerna, ca 16-20 timmar i veckan. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd och arbeta vid Øresundsbrons Betalstation på Lernacken i Malmö. Tjänsten kommer att starta i början på mars.

Din profil
Önskvärda egenskaper:
- Du är serviceminded och har gärna erfarenhet av kundkontakt
- Du har god kommunikationsförmåga
- Du jobbar snabbt och effektivt
- Du är lösningsfokuserad och flexibel
- Du är punktlig noggrann och ansvarstagande

Krav för tjänsten:
- Du är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning
- Du ska ha minst 2 år kvar av dina studier och se detta som en långsiktigt extraarbete
- Då Øresundsbrons kunder pratar svenska, danska och engelska är det ett krav att du ska kunna förstå alla språken och även vara bekväm med att tala på engelska och ytterligare ett.

Vi ser gärna att i samband med ansökningen gör våra tester online som du har tillgång till via din profil. Låter detta intressant? Tveka inte och sök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Skadereglerare på heltid för kommande uppdrag i Malmö sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 18
Har du tidigare erfarenhet av service, administration och trivs med att arbeta i en fartfylld miljö? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Vår kund är ett ledande nordiskt försäkringsbolag med sammanlagt cirka 3900 medarbetare i Norge, Sverige, Danmark och de baltiska länderna. Företaget erbjuder ett flertal försäkringar för privatpersoner.

Som skadereglerare kommer dina huvudarbetsuppgifter vara att inhämta och utvärdera information samt fastställa orsaken till skadan som har uppstått. Du kommer även ta ställning till huruvida skadan skall ersättas enligt gällande lag/praxis och försäkringsvillkor. Eftersom kundkontakten sker genom inkommande samtal via telefon är det av största vikt att du trivs med kundkontakt via just telefon. Rollen förutsätter att du har ett stort engagemang och du kommer få axla rollen som en problemlösare för företaget.

Tjänsten kommer omfatta heltid med sedvanliga kontorstider måndag-fredag och uppdraget kommer sträcka sig minst 6 månader med eventuell förlängning. Du kommer att bli anställd som konsult via StudentConsulting och bli uthyrd till kundföretaget. Detta är ett uppdrag som kan komma att ha en start med väldigt kort varsel, så det är viktigt att du som söker är tillgänglig omgående!

Din profil
För att trivas i tjänsten bör du:

- Ha erfarenhet av administration och service sedan tidigare.
- Kunna arbeta effektivt och efter utsatta mål
- Vara lösningsorienterad, flexibel och ha en god kommunikationsförmåga.
- Ha god datorvana och snabbt kunna lära dig nya system.

Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som skadereglerare.

Som person ser vi att du är driven, engagerad och trivs i en social roll där god kommunikation är av största vikt.

Låter detta som tjänsten för dig? Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Vi söker studerande ekonomiassistent!

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 18
Går du en ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå? Är du en driven person med intresse för och tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi och administration? Då är det dig vi söker!

Vi söker just nu efter en studerande ekonomiassistent för Svenska Karamellkompaniets räkning. Företaget startade 2018 och har sedan dess varit en framgångssaga. Deras huvudsakliga produkt är Svenska Klassiker, noga utvalt godis av hög kvalitet och hög igenkänningsfaktor. Logistik, uttryck och försäljning är de faktorer som har möjliggjort denna resa. Det senaste året avslutades mycket starkt och allt tyder på att det kommer att fortsätta så, därför söker de nu en ekonomiassistent som vill vara en del av företagets utveckling.

I rollen som ekonomiassistent kan dina arbetsuppgifter innefatta:
- Validering av leverantörsfakturor
- Bokföring i Fortnox
- Kundkontakt vid frågor om till exempel fakturor och leverans
- Kontakt och uppföljning med samarbetspartners utomlands
- Administrativa uppgifter
- Lageruppföljning
- Orderplanering

Vi ser att du ska kunna arbeta 10 timmar/vecka under terminstid, du kommer att komma överens med närmsta chef på Karamellkompaniet om arbetstider. Minst en halvdag i veckan krävs din närvaro på kontoret i Landskrona, viss tid kan man arbeta hemifrån om så önskas.

Tjänsten startar omgående eller så snart vi hittar rätt kandidat. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta hos Karamellkompaniet.

Din profil
Vi söker dig som har minst 1-2 år kvar på din eftergymnasiala utbildning med inriktning mot ekonomi. Du bör ha goda datorkunskaper och du har god tidigare erfarenhet av att arbeta i Fortnox och Excel. Det är meriterande om du kan program som Stockfiller, Anysys, Payson, Validoo och GS1. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterat arbete och du räds inte för att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Att kunna svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Polska är en merit.

För att passa i denna roll är du kommunikativ, stresstålig och flexibel. Du bör även kunna se möjligheter i förändringar och ha god förmåga att skapa dig en överblick över ditt arbete. Det är av stor vikt att du är ansvarstagande då det förekommer mycket självständigt arbete. Vi ser att du är orädd och inte drar dig för att lyfta på luren om det behövs.

Låter detta som något för dig? Urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Kundcenter Bank – Länsförsäkringar Skåne!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 7
Motiveras du av att ge service i världsklass, är en mästare på att kommunicera och gillar försäljning? Då kan du vara den vi söker till Länsförsäkringar Skåne i Malmö.

I tjänsten som kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta med varierande frågeställningar, både via telefon och i skrift, som ställer höga krav på din flexibilitet. Du kommer hantera bankärenden som är enkla och går snabbt att svara på såväl som mer djupgående och komplicerande frågor; vanliga ärenden handlar om exempelvis köp- och säljfrågor, överföringar, guidning och amortering. Servicen riktar sig främst till privatkunder, men du kommer även bemöta företagskunder. I samband med kundsamtal är det viktigt att göra en behovsanalys för att se om det finns ytterligare tjänster att rekommendera.

Då detta är en direktrekrytering sker rekryteringsprocessen via StudentConsulting, men du kommer bli anställd direkt av Länsförsäkringar. Tjänsten startar i början av mars eller så snart vi hittar rätt person, och arbetstiderna är måndag-fredag med ett rullande schema utifrån Kundcenters öppettider. Företaget erbjuder en tillsvidareanställning, men kan tillämpa provanställning.

Din profil
Som person är du serviceinriktad, stresstålig och engagerad. Du är självgående och utför alltid ditt arbete med stor noggrannhet, men uppskattar samtidigt närheten till ett härligt gäng kollegor. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och det ligger i din natur att ur ett kundperspektiv arbeta med merförsäljning. Vi tror att du är en positiv person som tycker om att sprida glädje och energi på arbetsplatsen både till kunder och kollegor. Uppsatta mål sporrar dig och du arbetar hårt för att nå bra resultat, men viktigast är att du drivs av viljan att överträffa kundernas förväntan.

Erfarenhetsmässigt är du van att kommunicera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift såväl på svenska som på engelska. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet inom serviceyrket. Det är starkt meriterande med tidigare bankerfarenhet och Swedsec-licens. Länsförsäkringar Skåne lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ger således dig den utbildning du behöver.

Låter detta som något som skulle passa dig? Sök du tjänsten redan idag, då vi arbetar löpande med urval!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu