Malmö: Ramirent i Malmö söker en byggreceptionist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ramirent i Malmö söker en byggreceptionist i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-07 // Varaktighet: Heltid

Älskar du service och att vara spindeln i nätet på arbetsplatsen? Vi söker just nu dig till ett av Ramirent's byggnadsprojekt i centrala Malmö. I rollen som byggreceptionist kommer du att ha en nyckelroll på arbetsplatsen. Du kommer både att vara ansiktet utåt för medarbetare och besökare och även utföra arbetsuppgifter som är mycket centrala för att allt på arbetsplatsen ska löpa på så smidigt som möjligt. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ramirent är ett rikstäckande företag inom byggsektorn som främst fokuserar på maskinuthyrning. Bolaget har även ett framgångsrikt affärskoncept som kallas för den temporära fabirken, dit tjänsten som byggreceptionist tillhör.

I tjänsten som byggreceptionist för Ramirent kommer du vara ansiktet utåt på arbetsplatsen. Du har en viktig roll i att välkomna och registrera medarbetare samt tillhandahålla dem utrustning. I tjänsten ingår såväl administrativa som serviceorienterade uppgifter, exempelvis samordning av vissa inköp, kontakt med platschefer och arbetsledare i diverse frågor samt ordna frukostar, möten och se till att lokalerna är trevliga. Du ska ha bra koll på Office-paketet samt vara social, serviceinriktad och bidra med en god stämning på arbetsplatsen. Det är därmed viktigt att du som person är lyhörd, inkännande och har förmågan att få medarbetare samt besökare att känna sig sedda och välkomna.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och jobba som konsult för Ramirent. Tjänsten sträcker sig från 3 januari till 17 april 2022.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Besöksinskrivning, tillhandahållande av utrustning samt hänvisning till rätt område på projektet
* Materialhantering avsedda leveransytor för att förhindra krockar med gods till och från projektet
* Koll på säkerhetsinformation, samordning av larm, låssystem och byggnycklar
* Samordna inköp av förnödenheter och ansvara för lager och debiteringsunderlag
* Kontakta platschefer och arbetsledare vid problem i rutiner, arbetsmiljö eller IT, samt ta emot synpunkter från personal och rapportera vidare
* Ordna frukost dagligen och uppdatera informationstavlor med nödvändig information

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av en likvärdig tjänst sedan innan, inom service, reception och administration
* Har goda kunskaper i MS Office
* Är obehindrad i svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift

I rekryteringsprocessen kommer en stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper, samt din motivation och intresse för tjänsten.

Som person ser vi att du är


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Strukturerad


Övrig information


* Start: 3 januari, 2022. Du bör vara tillgänglig för upplärning två-tre dagar i december.
* Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 07:00-16:00. 3 januari - 17 april.
* Placering: Centrala Malmö.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ramirent är ett företag med fokus på att öka så väl säkerheten som effektiviteten hos sina kunder. Det gör dem genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. De är en helhetsleverantör som utöver maskinuthyrning erbjuder tjänster så som etablering av byggström, bodar och fallskydd även utbildningar inom lift, arbetsmiljö och heta arbeten med flera. De har ett flertal digitala lösningar som underlättar våra kunders vardag.
Här kan du läsa mer om Ramirent.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal.

Områdesansvarig till projekt Rusta och matcha

Läs mer Jan 7
Jobbcenter Malmö arbetar med arbetsmarknadstjänster och har som mål att alla som kan arbeta ska få möjligheten att komma ut i arbete eller utbildning!
Om jobbet
För kunds räkning söker vi nu en områdesansvarig till tjänsten Rusta och matcha. Tjänsten innebär ett huvudansvar för leveransen av projektet och ett övergripande ansvar för det dagliga arbetet på leveransområdet.
Kvalifikationer
Dokumenterad erfarenhet som huvudansvarig för ett leveransområde i projekt rusta och matcha, introduktion till arbete, stöd och matchning eller orienteringskurser vid vuxenutbildning.
Yrkeserfarenhet i minst 6 månader på heltid i någon av uppdragen ovan med minst 25 inskrivna deltagare.
Yrkeserfarenheten ska vara inom de 3 senaste åren.
Eftergymnasial utbildning på minst 2 år inom beteendevetenskap, pedagogik, studie- yrkesvägledning alt annan utbildning som bedöms likvärdig.

Mer om tjänsten
Kvalitetssäkra leveransen av tjänsten Rusta och matcha, kontakter med arbetsgivare, marknadsföring, personalansvar och driftansvar m.m.
(Obs! Tjänsten kan erbjudas på distans, därmed spelar det ingen roll var du bor!)
Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Executive Assistant to CEO at AWA

Läs mer Jan 13
Have you ever dreamed about becoming a CEO's right-hand man or woman? Take the chance and apply for AWA's next executive assistant and become part of a company driven by courage, openness and passion!

OM TJÄNSTEN
AWA is a leading company in intellectual property law and rights. With 370 employees in 20 offices throughout Europe and Asia, AWA provides its customers with strategic advice and sustainable solutions to secure innovations, protect brands and develop solid intellectual property portfolios. On behalf of AWA, we are now looking for an Executive Assistant supporting primarily the Group CEO and in that capacity also the Board of Directors of the company.

In the role of an executive assistant the most valuable attributes are proactiveness, flexibility and integrity. We believe that the right person has good judgement and is driven by a strong inner compass suitable for representing AWA in a professional way. A successful executive assistant is a strong network builder who likes to manage projects and has flawless communication skills.

You are offered


* This is a consultant assignment. Academic Work will be your employer and you will work as a consultant at AWA. The assignment will be full time for 6 months with possibilities for extension.


ARBETSUPPGIFTER

For the CEO:


* Basic approach, proactivity and independently thinking ahead and suggest/act
* Scheduling, handling of the CEOs calendar
* Overseeing the mailbox and taking necessary actions
* Prioritization and filtering of incoming requests
* Travel arrangements + expenses


For the Board of Directors:


* Coordination of; notice, board documentation, take minutes and attachments
* All practical arrangements related to the board meetings


Other tasks:


* Arrange Group Management meetings and take minutes
* Arrange annual meeting including afternoon session and spring party
* Arrange the bi-yearly Knowledge Boost conference (4 days)
* General office support


VI SÖKER DIG SOM
* Experience working as an Executive Assistant or equivalent
* Experience from working with digital document handling systems
* Experience from handling large high level management conferences
* Can communicate well in Swedish and English - verbal and written
* Has a driver's license

As a person you are:


* Structured
* Self-reliant
* Flexible


Other information


* Start: Immediately (no later than the beginning of February)
* Work extent: Fulltime, office hours
* Location: Malmö, Matrosvägen 1


Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from AWA that all questions regarding the position is handled by
Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about AWA and their values here!

Ansök nu

Ramirent i Malmö söker en byggreceptionist!

Läs mer Dec 7
Älskar du service och att vara spindeln i nätet på arbetsplatsen? Vi söker just nu dig till ett av Ramirent's byggnadsprojekt i centrala Malmö. I rollen som byggreceptionist kommer du att ha en nyckelroll på arbetsplatsen. Du kommer både att vara ansiktet utåt för medarbetare och besökare och även utföra arbetsuppgifter som är mycket centrala för att allt på arbetsplatsen ska löpa på så smidigt som möjligt. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ramirent är ett rikstäckande företag inom byggsektorn som främst fokuserar på maskinuthyrning. Bolaget har även ett framgångsrikt affärskoncept som kallas för den temporära fabirken, dit tjänsten som byggreceptionist tillhör.

I tjänsten som byggreceptionist för Ramirent kommer du vara ansiktet utåt på arbetsplatsen. Du har en viktig roll i att välkomna och registrera medarbetare samt tillhandahålla dem utrustning. I tjänsten ingår såväl administrativa som serviceorienterade uppgifter, exempelvis samordning av vissa inköp, kontakt med platschefer och arbetsledare i diverse frågor samt ordna frukostar, möten och se till att lokalerna är trevliga. Du ska ha bra koll på Office-paketet samt vara social, serviceinriktad och bidra med en god stämning på arbetsplatsen. Det är därmed viktigt att du som person är lyhörd, inkännande och har förmågan att få medarbetare samt besökare att känna sig sedda och välkomna.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och jobba som konsult för Ramirent. Tjänsten sträcker sig från 3 januari till 17 april 2022.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Besöksinskrivning, tillhandahållande av utrustning samt hänvisning till rätt område på projektet
* Materialhantering avsedda leveransytor för att förhindra krockar med gods till och från projektet
* Koll på säkerhetsinformation, samordning av larm, låssystem och byggnycklar
* Samordna inköp av förnödenheter och ansvara för lager och debiteringsunderlag
* Kontakta platschefer och arbetsledare vid problem i rutiner, arbetsmiljö eller IT, samt ta emot synpunkter från personal och rapportera vidare
* Ordna frukost dagligen och uppdatera informationstavlor med nödvändig information

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av en likvärdig tjänst sedan innan, inom service, reception och administration
* Har goda kunskaper i MS Office
* Är obehindrad i svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift

I rekryteringsprocessen kommer en stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper, samt din motivation och intresse för tjänsten.

Som person ser vi att du är


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Strukturerad


Övrig information


* Start: 3 januari, 2022. Du bör vara tillgänglig för upplärning två-tre dagar i december.
* Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 07:00-16:00. 3 januari - 17 april.
* Placering: Centrala Malmö.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ramirent är ett företag med fokus på att öka så väl säkerheten som effektiviteten hos sina kunder. Det gör dem genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. De är en helhetsleverantör som utöver maskinuthyrning erbjuder tjänster så som etablering av byggström, bodar och fallskydd även utbildningar inom lift, arbetsmiljö och heta arbeten med flera. De har ett flertal digitala lösningar som underlättar våra kunders vardag.
Här kan du läsa mer om Ramirent.

Ansök nu

Teamleader till IT-bolag i Malmö!

Läs mer Dec 1
Vill du axla rollen som teamleader hos ett av Malmös ballaste bolag!

Ett fantastiskt team uppstöttning av en ny teamleader tillsvidare. Teamet är en del av en servicedesk. Därför vill vi gärna att du arbetat i den typen av verksamhet tidigare.

Du har tidigare arbetat som servicedesk medarbetare gärna med extra ansvar i rollen, alternativt i en ledande roll där du har haft ansvar för personal. Rätt person för att axla rollen som teamleader är ansvarstagande och driven med hjärtat på rätt ställe.

Till dig vänder sig teamet med frågor, det är därför viktigt att du är trygg i din ledarskapsförmåga och kan kommunicera såväl positiv feedback som konstruktiv kritik. Du vet hur du pushar ditt team framåt och får med alla i teamet på resan framåt.

Mycket av arbetet är administrativt och att hantera statistik med mera. Det är också en stor fördel om du är van vid att arbeta med och rapportera gällande KPI:er. I rollen ingår även schemaläggning, one2one.

Du kommer ha mycket kontakt med kunder och är van vid att föra business to business dialoger. Du är lyhörd och engagerad i dina dialoger med kunder.

Start är omgående, helst igår och tjänsten är tillsvidare. Du kommer arbeta i företagets fräscha lokaler i centrala Malmö.

Är du redo att axla rollen som teamleader? Sök nu direkt!

Ansök nu

Junior Area Manager - South

Läs mer Jul 14
Are you born a natural leader who wants to use those skills at one of Sweden’s most upcoming Tech companies? Are you at the same time a people person who really enjoys helping your colleagues out in high and low? We are now looking for a Junior Area Manager who will be part of our rider organisation at foodora. Besides being part of our fast and cool journey, you will also be an important part of our rider execution and make sure everything runs smoothly on a daily basis, whether it’s recruitment activities, compliance follow ups or development projects. To thrive and succeed in this role you need to see challenges with an optimistic mind, no problem is too big to solve, right? Besides that, a huge part of your job will be to communicate with your colleagues, therefore great communication skills are key. And hey, let’s not forget that we also want you to bring your business mindset! Are you in for a ride? Come join the fun!

WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO

- Execution and administration of high-quality and seamless Rider Processes in the south of Sweden
- This will include Rider recruitment, onboarding, Rider training and staffing
- Drive Rider compliance and performance among Riders
- Creating a compliance and development structure for Riders
- Following-up with Riders in case of non compliance or underperformance
- Initiating and executing development projects, based on fleet segmentation
- Responsionsible for the improvement of local work environment
- Based on engagement survey results, initiated projects to boost Rider engagement
- Making Riders aware of development and career opportunities


YOU ARE

- Structured - We are moving fast, everything isn’t in place yet, therefore finding a good structure is key
- Result Oriented - Results, results, results - yes we love great results at foodora. We hope that you love it as much as we do!
- Solutions Oriented - You can find a solution in the most challenging task
- Communicative - You are a solid communicator, who thrives when helping your colleagues out
- Leadership skills - Do you have a natural leader inside of you? In that case we definitely want to take part of that!


REQUIRED QUALIFICATIONS

- University degree or similar
- Good knowledge in Microsoft Office (especially Excel and PowerPoint) and Google suite (Google sheets, Google Slides)
- You can communicate both in Swedish and English, written and spoken
- It will be considered a plus if you have some sort of leadership experience, formal or informal
- It will be considered a plus if you have a driver's licence


Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

Please check in our instagram foodorapeople.se (https://instagram.com/foodorapeople.se?igshid=12as2gaeoh57g) in the meantime to see what’s going on right now. Who knows, they might be your future colleagues!

WHO WE ARE

We are foodorians, a happy gang of food lovers all eager to create the delivery service of the future! For us, humility, innovation and teamwork make up the cornerstone for our success, combined with a shared entrepreneurial spirit. We are currently breaking new grounds in the industry by completely redefining what a delivery service actually is - therefore, high tempo and flexibility is common and days never look the same (really!).

We are people from all backgrounds, with different experiences and wildly varied ideas and opinions. This is something we value highly, since we fully believe that diversity is what builds our culture and success. We are proud of being an employer for people from all corners of the world and at the same time distinguish ourselves as one of the fastest growing companies within LMD*!

Sure, growth and success is all fun and games, but let’s be clear: it cannot happen at the expense of our sustainability work. Since January 2020 we are a carbon neutral business, not just in Sweden but for our whole European operation. Our goals are ambitious to be leading the way for sustainability within our industry - from supplying 100% electrical transportation to promoting more environmentally friendly food choices, we want to stand for a green future! Are you in?

LMD stands for Last Mile Delivery. That, and many other nerdy abbreviations, is something you’ll come to learn when you start. ;)

BENEFITS

- Wellness allowance
- Employee discount at foodora (wohoo!)
- Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance, life insurance
- Benify
- Awesome AW’s and parties (we can’t wait to have them back)!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB .

Administratör sökes till välkänt företag!

Administrativ assistent
Läs mer Jan 24
Nytt
Är du en driven och självgående person med en gedigen bakgrund inom administrativt arbete? Har du dessutom en initiativtagande förmåga och är en person som gärna tar stort ansvar? Som administratör i följande tjänst arbetar du för ett företag som är ledande nationellt inom branschen och ger dig goda förutsättningar att ta nästa steg i karriären!

OM TJÄNSTEN
Stor del av ditt arbete kommer gå ut på att vara självgående i dina arbetsuppgifter, samtidigt som kommunikation och samarbete spelar en viktig roll. Resor kan förekomma i tjänsten.

Du erbjuds


* En företagskultur som värdesätter ett motiverande arbetsklimat med kompetenta och hjälpsamma kollegor, vilket ger dig förutsättningarna att nå din fulla utvecklingspotential!
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
* Boka möten och lokaler (interna och externa)
* Skicka kallelser och följa upp svar så att svar och anmälningar inkommer från deltagarna
* Sammanställa material inför möten
* Skriva minnesanteckningar och föra protokoll vid möten
* Mata in uppgifter i system för information
* Arbetet innebär även att ha kontakt med externa aktörer

VI SÖKER DIG SOM
* Allmän Gymnasiekompetens inriktning administration, ekonomi eller kommunikation
* Obehindrad i svenska, både i tal och skrift
* Mycket goda datorkunskaper
* Goda kunskaper i officepaketet
* Minst ett års arbetslivserfarenhet som administratör

Som person ser vi att du är:


* Självgående
* Initiativtagande
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work där önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras och besvaras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Embeddedutvecklare till Dover Fueling Solutions!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 22
Är du en Embeddedutvecklare som brinner för problemlösning och är duktig på programmering i C? Vill du ha en ansvarsfull roll där du får ta mycket egna initiativ och vara med längs hela produktlivscykeln? Hos Dover får du chansen att fokusera på mjukvara i ett utmanande arbete med en ny generation produkter!

OM TJÄNSTEN
Dover Fueling Solutions levererar bland annat avancerad bränsledispenseringsutrustning, elektroniska system för betalning, tankövervakning och lösningar för hantering av bränsle. Dover arbetar med alternativa bränslen för framtiden så som Vätgas, LNG och CNG och har med sin avancerade kunskap och framstående teknik varit med och format världens bränsleindustri - och är med sina innovativa produkter och lösningar ett bolag i framkant!



Som Embeddedutvecklare hos Dover kommer du tillhöra ett team med såväl juniora som seniora kollegor med ett prestigelöst förhållningssätt och en familjär stämning där alla hjälps åt och stöttar varandra. Dover arbetar agilt och tvärfunktionellt med olika team vilket ger ett varierat och spännande arbete med god inblick i produkternas hela resa från idé till färdig produkt. Resor kan förekomma i tjänsten vid tester, certifiering och liknande.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer bland annat att:


* Arbeta med kodning
* Testning av kod
* Delta i planeringsmöten tillsammans med teamet


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom relevant sakområde såsom datavetenskap
* Erfarenhet av C-programmering från arbete eller studier
* Erfarenhet av inbyggda system
* Talar och skriver obehindrat på engelska eller svenska då detta förekommer i den dagliga verksamheten

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av GIT
* Erfarenhet av realtidsprogrammering
* Erfarenhet av CAN


Vi söker dig som är:


* Flexibel
* Noggrann
* Problemlösande
* Självgående
* Resultatinriktad


Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Dover Fueling Solutions, som är en del av Dover Corporation, omfattar produktmärkena ClearView, Fairbanks, OPW Fuel Management Systems, ProGauge, Tokheim och Wayne Fueling Systems. De levererar avancerad bränsleutrustning, elektroniska system och betalning, automatiska mät- och hanteringslösningar för kunder över hela världen. DFS har sitt säte i Austin, Texas och har en betydande närvaro av tillverknings- och teknikutveckling runt om i världen med anläggningar i Brasilien, Kina, Indien, Italien, Polen, Storbritannien och USA.

Ansök nu

Studerande backofficemedarbetare till E.ON

Administrativ assistent
Läs mer Jan 21
E.ON är övertygade om att du som är en serviceinriktad student och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som söker ett jobb vid sidan av dina studier och vill arbeta i en koordinerande roll med problemlösning och kund i fokus och vill lära sig mer om energibranschen. Vill du vara med och bygga framtidens E.ON?

OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.



Du kommer att ingå i ett backoffice-team som idag består av en teamleader samt 11 andra backofficemedarbetare och nu behöver E.ON expandera teamet ytterligare och söker därför dig som vill ha ett extrajobb vid sidan av dina studier. Som backofficemedarbetare kommer du med ett starkt kundfokus hantera mätarbytesuppdrag av komplicerad karaktär. Rollen innefattar arbetsuppgifter som sköts parallellt. Du samarbetar också med flera funktioner inom verksamheten både internt och externt.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos E.ON. Uppdraget är på deltid, ca 2 dagar i veckan under terminerna och heltid över sommaren.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera de ärenden som inkommer av problemlösande karaktär främst genom system, mail och telefon
* Boka besiktningar
* Bygga relationer med projektets interna och externa intressenter

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar av dina studier
* Kan arbeta två dagar i veckan under terminerna när du studerar och heltid under sommaren
* Har erfarenhet av att serviceyrken, exempelvis detaljhandel eller kundtjänst
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du...
* Erfarenhet av affärssystemet SAP

Som person är du:


* serviceinriktad
* har god samarbetsförmåga
* ansvarstagande
* problemlösande


Övrig information


* Start: Februari
* Omfattning: 2 dagar i veckan och heltid på sommaren
* Placering: Centrala Malmö, Carl Gustafs väg 1


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Ansök nu

Junior Transportledare till AkkaFRAKT i Malmö

Transportledare
Läs mer Jan 20
Vill du jobba med service och planering i en händelserik miljö? Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ och vill starta din karriär i en tjänst inom transportledning. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som Junior Transportledare på AkkaFRAKT kommer du arbeta med service och trafikledning, med inriktning mot anläggning. I rollen har du mycket kontakt med både kunder och internt anställda för att ta emot order, planera resursutnyttjande och fördela uppdrag på ett effektivt sätt. Du blir del av ett team med tre andra transportledare, där ett gott samarbete och nära dialoger är av stor vikt. Du behöver därför vara en lagspelare som trivs med att arbeta i team. Tjänsten passar dig som kanske är i början av din karriär och vill utvecklas inom transportledning.

Arbetstiden är förlagd på vardagar där du och dina kollegor turas om att arbeta mellan 6.30-15.00 och 8.00-16.30. Ni turas även om att vara telefon-jour var tredje kväll, samt ungefär 1 gång/månad på söndag kväll.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos AkkaFRAKT. Uppdraget kommer initialt sträcka sig 6 månader framåt med mycket goda chanser till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen har du daglig kontakt med kunder och leverantörer via telefon. Exempel på arbetsuppgifter:


* Ordermottagning och registrering i AkkaFRAKT:s affärssystem
* Koordinera transportplanering, lastoptimering, resursutnyttjande och fördelning av uppdrag
* Prissättning av uppdrag, fakturering och övrig administration
* Uppföljning av utförda transportuppdrag
* Hantering av godsskador och reklamationer
* Införsäljning av tjänster och transportlösningar


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och service
* Är obehindrad i svenska för att kunna kommunicera både internt och externt
* Har en god systemvana med grundläggande kunskap i Excel
* Är nyfiken och har ett intresse för att vilja utvecklas i rollen som transportledare

Det är starkt meriterande om du:


* Har en bakgrund inom anläggningsbranschen med materialkännedom
* Nyligen tagit examen från en utbildning i transportplanering eller likvärdigt
* Har erfarenhet av lager, terminal och kundservice inom transportsektorn


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Som person är du ödmjuk och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du har en självklar känsla för service och en naturlig fallenhet för att arbeta effektivt och strukturerat. För dig är det enkelt att samarbeta med personer i din närhet och du behåller ditt lugn och noggrannhet oavsett situation.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Hemsögatan 6, Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AkkaFRAKTs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AkkaFRAKT är en transport- och logistikkoncern i Sydsverige. Kunderna finns inom bygg, handel, industri, jordbruk och offentlig sektor. Dem har cirka 500 egna fordon och omsätter omkring 800 miljoner kronor. Huvudkontoret finns i Malmö.

Ansök nu

Automationsingenjör till PolyPeptide

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jan 21
Är du utbildad Automationsingenjör och vill bidra till att göra livet bättre för människor på ett världsledande läkemedelsföretag genom din expertis inom mekanik och automation? Brinner du också för att arbeta med optimering och förbättring? Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
PolyPeptide är en av världens ledande och största tillverkare av peptider och tillverkar över en tredjedel av alla peptidläkemedel i världen. Sverigeproduktionen finns i Limhamn och är nu i en expansiv fas, därför behöver de nu utöka sin kompetens med en Automationsingenjör. Du kommer att tillhöra maintenance-teamet, som idag består av 5 ingenjörer som fokuserar på el och underhåll, där du som ny Automationsingenjör kommer att spela en viktig roll i teamet och bidra med din expertis inom automationsrelaterade problem. Din huvudsakliga uppgift är att se till så att tillverkningen med både processer och maskiner hela tiden förbättras, utvecklas och optimeras. Du kommer även att arbeta med driftsproblem av utrustning och system samt validering, dokumentation och ändringsärenden inom automation.

Du erbjuds


* En chans att få inblick och föreståelse för läkemedelstillverkning
* En grundlig upplärning och utbildning inom exempelvis GMP
* En fot in på ett av världens ledande företag inom läkemedelsproduktion


ARBETSUPPGIFTER
* Optimering av automation av olika industriprocesser och system
* Praktiskt genomföra FU samt felsökning av olika system och utrustningar
* Representera avdelningen i diverse arbetsgrupper
* Driva avdelningsinterna projekt
* Ansvara för inköp av material och entreprenörsarbeten
* Ingå i beredskapsgruppen som säkerställer drift 24/7

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom automation
* Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i den dagliga verksamheten
* B-körkort

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av ABB-system
* Erfarenhet av BMS
* Kunskaper i Lean
* Tidigare arbetat med optimering och förbättringsarbeten


Som person är du:


* Problemlösande
* Noggrann
* Uthållig
* Initiativtagande
* Har en hög samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Malmö, Limhamn
* Rekryteringsprocessen innefattar ett personlighets- och logiktest som administreras av Academic Work.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och PolyPeptide's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa lite mer om PolyPeptide.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare till Nabo i Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 20
Vill du arbeta med ekonomi på ett bolag med kunden i fokus och siktet inställt på att förändra en hel bransch? Då är Nabo stället för dig. Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och har fallenhet för service och struktur. Sök idag då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist eller fastighetsingenjör. Varje dag förenklar Nabo för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och deras egna experter inom förvaltning. På Nabo jobbar mer än 250 experter inom ekonomi, fastigheter, IT och juridik för att varje dag underlätta vardagen för sina kunder. Nabo har idag nio kontor och omsätter ca 120 msek med god tillväxt och lönsamhet.

Vi söker nu en Ekonomisk förvaltare till Nabos nyöppnade kontor i Malmö. I rollen arbetar du i ett nära samarbete med två kollegor för att ge ekonomisk rådgivning och skapa goda relationer med era kunder. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans ska bestå av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.

Detta är initialt ett konsultuppdrag till och med 30 juni. För rätt person finns det möjlighet till en långsiktighet i rollen. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomisk förvaltare hos Nabo har du ansvar för den kontinuerliga kontakten med styrelser för att ge rätt ekonomisk rådgivning kring bostadsrättsföreningens ekonomi. Nabos egna plattform är tänkt att automatisera de delar av förvaltningsprocessen som är enkla och på rutin, för att du i din roll ska kunna fokusera på proaktivitet och en god kundrelation. Ditt ansvar kommer till exempel vara:


* Ekonomisk rådgivning och stöd till styrelser
* Redovisning och avstämningar
* Bokslut och deklarationer
* Ekonomisk rapportering och analyser
* Låneupphandlingar
* Delta på styrelsemöten och stämmor
* Övrig administration kopplat till ditt ansvarsområde
* Utbilda och coacha internt såväl som externt


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller likvärdigt
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Är intresserad och nyfiken på att lära dig om ekonomisk förvaltning och fastighetsbranschen
* Har en god systemvana och intresse för digitala arbetssätt

Det är även starkt meriterande om du:


* Tidigare arbetat med ekonomi och redovisningsarbete från ax till limpa
* Har erfarenhet från ett serviceyrke med kundansvar


I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och ett intresse av att bygga relationer både inom organisationen och med externa kunder. Du räds inte för att ta egna initiativ och agerar rådgivande och lösningsorienterat i dina dialoger med kund. Du tar självklart ett stort ansvar för ditt arbete och tar dig an varierade arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nabos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. De ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har de börjat förändra. Vill du vara med på resan?
Nabo jobbar mot tydliga mål och driver sin egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara medarbetarens höjdpunkt i karriären.

Ansök nu